Koodi, jolla taustakuva ei liiku scrollattaessa

rsdppmmv

Kertokaa koodi jolla saan pysymään taustakuvan paikallaan. Ja turha laittaa mitään linkkejä kun niissä vaan lukee että "background-attachment:scroll;" mutta mihin vittuun se laitetaan että se toimii? Anteeksi mutta kun menee hermo perkele...

6

1685

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poro1

body
      {
      background-image:
      url('smiley.gif');
      background-repeat:
      no-repeat;
      background-attachment:
      fixed
      }

TEKSTIÄ TEKSTIÄ TEKSTIÄ.....

Eli tee osioon
      osio jossa tämä asia määrätään...

• dhfhfjgjn

KIITOS! Loistavaa! nyt toimii!!!

• entäpäs.._

Tässä selaisin nettiä juuri samaan ongelmaa ja täältähän se löytyi. Voisiko joku vielä kertoa miten tuon taustakuvan saa keskitettyä ettei mene tuonne reunaan ?

• sdfsdfnat4
        entäpäs.._ kirjoitti:

Tässä selaisin nettiä juuri samaan ongelmaa ja täältähän se löytyi. Voisiko joku vielä kertoa miten tuon taustakuvan saa keskitettyä ettei mene tuonne reunaan ?

background-position: center;

• alekstii

Mulla oli ongelmia, että bg properties "fixed" ei toiminut kun IE:llä ja firefox selaili taustaa silti. Tällä CSS:llä toimii molemmissa moitteetta.

• Vastatakseni ensin kysymykseesi sen omalla tyylillä ja sen ansaitsemalla tyylillä: Yritä nyt ensin perkele kokeilla muutamaa eri vittua, joihin työnnät sen koodin.

Sitten oikea vastaus: Kiinteä taustakuva on huono ajatus miltei aina. Se on varmasti huono ajatus, jos et itse ole pystynyt edes vinkkien avulla (ominaisuudennimi background-attachment on teknisesti ihan oikein, arvo vain oli väärin) selvittämään asian _teknistä_ puolta, joka on se helpompi puoli. Teknisen ratkaisun löytämiseen ei tarvita juuri mitään ymmärrystä. Sen tajuamiseen, milloin taustakuvan kiinteys on fiksua, vaaditaan jo enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1546
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1052
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      957
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      374
      956
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      914
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      94
      831
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      623
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      612
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      165
      584
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      578
    Aihe