Kertokaa koodi jolla saan pysymään taustakuvan paikallaan. Ja turha laittaa mitään linkkejä kun niissä vaan lukee että "background-attachment:scroll;" mutta mihin vittuun se laitetaan että se toimii? Anteeksi mutta kun menee hermo perkele...
Koodi, jolla taustakuva ei liiku scrollattaessa
6
1600
Vastaukset
- Poro1
body
{
background-image:
url('smiley.gif');
background-repeat:
no-repeat;
background-attachment:
fixed
}
TEKSTIÄ TEKSTIÄ TEKSTIÄ.....
Eli tee osioon
osio jossa tämä asia määrätään...- dhfhfjgjn
KIITOS! Loistavaa! nyt toimii!!!
- entäpäs.._
Tässä selaisin nettiä juuri samaan ongelmaa ja täältähän se löytyi. Voisiko joku vielä kertoa miten tuon taustakuvan saa keskitettyä ettei mene tuonne reunaan ?
- sdfsdfnat4
entäpäs.._ kirjoitti:
Tässä selaisin nettiä juuri samaan ongelmaa ja täältähän se löytyi. Voisiko joku vielä kertoa miten tuon taustakuvan saa keskitettyä ettei mene tuonne reunaan ?
background-position: center;
- alekstii
Mulla oli ongelmia, että bg properties "fixed" ei toiminut kun IE:llä ja firefox selaili taustaa silti. Tällä CSS:llä toimii molemmissa moitteetta.
Vastatakseni ensin kysymykseesi sen omalla tyylillä ja sen ansaitsemalla tyylillä: Yritä nyt ensin perkele kokeilla muutamaa eri vittua, joihin työnnät sen koodin.
Sitten oikea vastaus: Kiinteä taustakuva on huono ajatus miltei aina. Se on varmasti huono ajatus, jos et itse ole pystynyt edes vinkkien avulla (ominaisuudennimi background-attachment on teknisesti ihan oikein, arvo vain oli väärin) selvittämään asian _teknistä_ puolta, joka on se helpompi puoli. Teknisen ratkaisun löytämiseen ei tarvita juuri mitään ymmärrystä. Sen tajuamiseen, milloin taustakuvan kiinteys on fiksua, vaaditaan jo enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034613Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743891368- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86970Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10877- 64866