Minkä kummijärjestön kummiksi lähden?

kummilasta vailla

Hei!

Olen etsiskellyt kummijärjestöä, jonka kautta alkaisin kummiksi. Olen katsastellut Planin, Worlvisionin ym. sivuja, mutta en tiedä mikä järjestöistä toimii parhaiten ja on luotettavin. Antakaa vinkkejä ja hyviä neuvoja kummiuteen liittyen.

43

5697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkaavainen_

      Kannattaa katsoa järjestöjen kuluja. Silloin huomaa, että kummilapsijärjestöillä ne ovat puolet isompia kuin muilla. Niin paljon enemmän maksaa kummikirjeiden lähettely ja kalliit markkinointikampanjat. Silti työ on samaa ei-kummilapsijärjestöillä. Minä ainakin haluan, että rahastani mahdollisimman paljon menee kohteeseen, ei minun kirjeenvaihtooni.

      • ....

        Millä tavalla kannattaa auttaa? Minkä kautta?


      • Afrikan reppumatkailija
        .... kirjoitti:

        Millä tavalla kannattaa auttaa? Minkä kautta?

        Taitaisi monen kummilapsihaaveet saada kolauksen, jos afrikkalainen realismi tulisi julkisuuteen. Taalla on 30 vuotiaita kummilapsia, joilla on jo 3 kierros menossa kummilapsena olemisesta.

        Bisnesmiehet kayvat kouluissa piirrattamassa lapsilla kuvia, jotka kummilapsitehtaat lahettavat Eurooppaan osoitukseksi siita kuinka hyvin tama systeemi toimii.

        Mina en antaisi rahaa mihinkaan, taalla on niin paljon huijausta.


      • tarkkaavainen_
        .... kirjoitti:

        Millä tavalla kannattaa auttaa? Minkä kautta?

        Autan itse Kirkon ulkomaanavun kautta. Kulut ovat 50% pienemmät kuin kummilapsijärjestöillä. Ostin heiltä ensin vuohen, sitten sain viime pääsiäisenä kirjeen, jossa kerrottiin Ugandassa tehtävästä aids orpoja tukevasta työstä. Yhtä lasta pystyttiin auttamaan 6 eurolla vuodessa. Silloin tajusin, että minua on huijattu. Minä olin maksanut enemmän kirjeistä kuin lasten auttamisesta. Nykyään en odota enää kirjeitä, vaan haluan, että mahdollisimman moni lapsi saa apua.


      • ....
        tarkkaavainen_ kirjoitti:

        Autan itse Kirkon ulkomaanavun kautta. Kulut ovat 50% pienemmät kuin kummilapsijärjestöillä. Ostin heiltä ensin vuohen, sitten sain viime pääsiäisenä kirjeen, jossa kerrottiin Ugandassa tehtävästä aids orpoja tukevasta työstä. Yhtä lasta pystyttiin auttamaan 6 eurolla vuodessa. Silloin tajusin, että minua on huijattu. Minä olin maksanut enemmän kirjeistä kuin lasten auttamisesta. Nykyään en odota enää kirjeitä, vaan haluan, että mahdollisimman moni lapsi saa apua.

        Voitko antaa linkin kyseiselle sivustolle?


      • tarkkaavainen_
        .... kirjoitti:

        Voitko antaa linkin kyseiselle sivustolle?

        Lahjoitan säännöllisesti ja olen antanut järjestölle valtakirjan. Määrittämäni summa veloitetaan tilitäni automaattisesti.

        http://www.kua.fi/suomi/lahjoita/lahjoita_saannollisesti/?id=27

        Sen sijaan, jos tarkoitit tuota viime vuoden aids orpo kirjettä, sitä en löytänyt. Vähän vaivaa näkemällä löysin kuitenkin tämän videon, jonka näin viime vuonna ja joka kertoo saman perheen tarinan kuin kirjeessä. Kerrothan mitä sinä tästä ajattelit?

        http://www.pelastamaailma.fi/?wid=48&wdt=2&tid=493&tdt=128


      • Mimmu
        tarkkaavainen_ kirjoitti:

        Lahjoitan säännöllisesti ja olen antanut järjestölle valtakirjan. Määrittämäni summa veloitetaan tilitäni automaattisesti.

        http://www.kua.fi/suomi/lahjoita/lahjoita_saannollisesti/?id=27

        Sen sijaan, jos tarkoitit tuota viime vuoden aids orpo kirjettä, sitä en löytänyt. Vähän vaivaa näkemällä löysin kuitenkin tämän videon, jonka näin viime vuonna ja joka kertoo saman perheen tarinan kuin kirjeessä. Kerrothan mitä sinä tästä ajattelit?

        http://www.pelastamaailma.fi/?wid=48&wdt=2&tid=493&tdt=128

        Hei! Itselläni on kummilapsi FIDAN kautta, ja se on todella luotettava, hyvä järjestö.Muistaakseni 10% tuesta menee hallinnollisiin kuluihin.Suosittelen järjestöä lämpimästi!


      • kai3

        joo totta puhut teen just siitä testamenttia.mutta vaikealta tuntuu


      • -------------
        Afrikan reppumatkailija kirjoitti:

        Taitaisi monen kummilapsihaaveet saada kolauksen, jos afrikkalainen realismi tulisi julkisuuteen. Taalla on 30 vuotiaita kummilapsia, joilla on jo 3 kierros menossa kummilapsena olemisesta.

        Bisnesmiehet kayvat kouluissa piirrattamassa lapsilla kuvia, jotka kummilapsitehtaat lahettavat Eurooppaan osoitukseksi siita kuinka hyvin tama systeemi toimii.

        Mina en antaisi rahaa mihinkaan, taalla on niin paljon huijausta.

        Kummilapsius ammattina

        Kyllähän tuo on ikävää kuultavaa, kun meitä hyvä uskoisia höynäytetään tuolla tavalla. Kyllähän minäkin luin mielestäni melko hätkähdyttävän uutisen, kun kehitys apuna ja nälän torjuntaan oli viety maahan astiankuivaus kaappeja tuhansittain. Ei ne astian kuivaus kaapit mitenkään nälkää torju.


      • Hesburgerkin mukana
        Mimmu kirjoitti:

        Hei! Itselläni on kummilapsi FIDAN kautta, ja se on todella luotettava, hyvä järjestö.Muistaakseni 10% tuesta menee hallinnollisiin kuluihin.Suosittelen järjestöä lämpimästi!

        http://www2.hesburger.fi/slummikoulu/

        Aika kivutonta useimmille laittaa vaikka viiden euron tekstari kuussa. Pienemmistäkin puroista kertyy vuolas virta.


      • Vuolas virta
        Hesburgerkin mukana kirjoitti:

        http://www2.hesburger.fi/slummikoulu/

        Aika kivutonta useimmille laittaa vaikka viiden euron tekstari kuussa. Pienemmistäkin puroista kertyy vuolas virta.

        Joo sitä kertyy ja makea elämä maistuu, kun tyhmät maksavat.


    • KarjalaisenKyösti

      Itselläni on molempien järjestöjen kautta kummilapsia.
      Veikkaan, että on samantekevää, kumman kautta kummilapsen otat.
      Ehdotan, että surffaile näiden kahden järjestön sivuilla ja ota kummilapsi siitä järjestöstä, josta sait mukavamman kuvan. Hyvää työtä molemmat nimittäin tekevät.

      Kummilapsitoimintaa on myös mm. Fidalla.
      Muitakin järjestöjä on paljonkin, joskaan juuri nyt ei tule mieleen.

      Eiköhän tuo lehdistö pidä huolen siitä, että huonosti asioitaan hoitavat kummilapsijärjestöt karsiutuvat pois markkinoilta.

    • Nakurun Lapset

      Nakurun Lapset r.y. on pieni kotimainen kummijärjestö, sen kautta on hyvä toimia ja saa yksillöllisen "palvelun"
      Rahat menee myöskin 100 prosenttisesti kummilasten hyväksi, eikä järjestö vedä välistä.

    • Sse Avarakatseinen

      Ihmisrotu ei ole kuolemassa sukupuuttoon!

      Ehkä viisaampaa olisi ryhtyä ORANKIEN kummiksi?

    • ei kaikkien oikeus

      Kummiudella ei olekaan mitään tekoa sukupuuton kanssa, vaan koulutuksen. Siinä tarjotaan kummilapselle mahdollisuus kouluttautua ja sitä kautta paremmat eväät elämään.
      Meillä tuo koulutus on jokaisen oikeus ja sinun tyyppinen henkilö ei kai kykene ymmärtämään, miten suuri etuoikeus se onkaan.

      • ????????????????????

        Sinun tyyppisesi idiootti ei taida käsittää, ettei siitä rahasta lanttiakaan mene perille.

        Itse käyn Kummitytön luona Thaimaassa pari kertaa vuosittain, muutama päivä sitten maksoin Hänen lukukausimaksunsa.
        Tämä on todellista auttamista.


      • sinäkö tiedät
        ???????????????????? kirjoitti:

        Sinun tyyppisesi idiootti ei taida käsittää, ettei siitä rahasta lanttiakaan mene perille.

        Itse käyn Kummitytön luona Thaimaassa pari kertaa vuosittain, muutama päivä sitten maksoin Hänen lukukausimaksunsa.
        Tämä on todellista auttamista.

        Vähän voisi heittää muutakin kun mutua kehiin ? Jos ei lanttiakaan mene perille, niin kuinka se koulunkäynti sitten hoituu ?
        Taidat itse olle se, joksi muita nimittelet.


      • ?????????????
        sinäkö tiedät kirjoitti:

        Vähän voisi heittää muutakin kun mutua kehiin ? Jos ei lanttiakaan mene perille, niin kuinka se koulunkäynti sitten hoituu ?
        Taidat itse olle se, joksi muita nimittelet.

        Tunnistit sentään itsesi.
        Lahjoita vaan lisää kaikille huijarijärjestöille, sinunlaistesi ansiosta ne kerääjät ovat miljonäärejä.
        Osaatkohan edes etsiä, montako henkilöä on esim. Suomen keräysjärjestöissä palkattuna.


      • mutua vaan huutelet
        ????????????? kirjoitti:

        Tunnistit sentään itsesi.
        Lahjoita vaan lisää kaikille huijarijärjestöille, sinunlaistesi ansiosta ne kerääjät ovat miljonäärejä.
        Osaatkohan edes etsiä, montako henkilöä on esim. Suomen keräysjärjestöissä palkattuna.

        Eli ei sitten mitään faktaa löytynyt väitteen tueksi.
        Esim. Nakurun lasten kautta joka lati menee juuri kohteeseensa, eli lasten koulunkäyntiin ja orpokodille.


      • ????????????????
        mutua vaan huutelet kirjoitti:

        Eli ei sitten mitään faktaa löytynyt väitteen tueksi.
        Esim. Nakurun lasten kautta joka lati menee juuri kohteeseensa, eli lasten koulunkäyntiin ja orpokodille.

        Kukaan ei kiellä sinua olemasta idiootti, se on ihan oma valintasi, mutta kannattaako sitä mainostaa...
        Nuokin tekevät pyyteetöntä "työtä".
        http://www.nakurunlapset.fi/yhdistys_ja_toiminta/hallitus

        Vähän lisää..
        http://www.plan.fi/fi-FI/yhteystiedot/henkilokunta/

        Näitä löytyy vaikka miten paljon....

        Kaikkien ei ole pakko olla tyhmä.


      • ei mutua

      • ???????????????
        ei mutua kirjoitti:

        Niinhän minä mainostin Nakurun Lapsia, joten ei minulle tarvitse sitä enää tänne linkittää.

        Näethän sitten tuosta minne roposi todellisuudessa menevät.

        hullu saa olla, matta ei tyhmä!


      • Vai sillä lailla
        ei mutua kirjoitti:

        Niinhän minä mainostin Nakurun Lapsia, joten ei minulle tarvitse sitä enää tänne linkittää.

        Olet siis itse niitä huijareita, jotka elävät heikkolahjaisten lahjoittajien ansiosta.
        On tainnut tili käydä ohueksi, kun tieto niistä huijauksista leviää.


      • ei mutua
        Vai sillä lailla kirjoitti:

        Olet siis itse niitä huijareita, jotka elävät heikkolahjaisten lahjoittajien ansiosta.
        On tainnut tili käydä ohueksi, kun tieto niistä huijauksista leviää.

        Taidat tosiaan olla henkisesti sairas yksilö ? kummallista höpötystä ilman järjen häivää. Minun rahat ainakin menevät suoraan kummilapsen opintoihin.
        Muutamia kertoja paikan päällä paikan päällä käyneenä, tiedän hyvin minne rahat ovat päätyneet.
        Ensimmäinen kummilapseni pääsi viimevuonna yliopistoon opiskelemaan ja sekin rahoitus tulee osin minulta, osin kummijärjestöltä.


      • ????????????????????
        ei mutua kirjoitti:

        Taidat tosiaan olla henkisesti sairas yksilö ? kummallista höpötystä ilman järjen häivää. Minun rahat ainakin menevät suoraan kummilapsen opintoihin.
        Muutamia kertoja paikan päällä paikan päällä käyneenä, tiedän hyvin minne rahat ovat päätyneet.
        Ensimmäinen kummilapseni pääsi viimevuonna yliopistoon opiskelemaan ja sekin rahoitus tulee osin minulta, osin kummijärjestöltä.

        Tarinoita jorinoita, onhan noita.
        Et sä tuolla valehtelulla lisää huijattavia saa..


      • ????????????
        ei mutua kirjoitti:

        Niinhän minä mainostin Nakurun Lapsia, joten ei minulle tarvitse sitä enää tänne linkittää.

        Paljonko saatte tyhmiltä kerättyä vuosittain?

        Vain täysin idiootti lahjoittaa omaa rahaansa huijareille.


    • ------------

      Kummilasta vailla

      Suomen lähetysseura on Luterilaisen kirkon yhteydessä toimiva lähetys järjestö. Siellä näkyy olevan niitä sivuja, joista voi valita kummilapsen. Kannattaa ottaa vaikka Afrikan Sahelin alueelta kummilapsi. alueella on kauhea kuivuus ja puute ruuasta ja juomasta. Kirjoita hakuun ensin "Suomen lähetyseura". Siitä se lähtee purkaantumaan osoitteineen puhelin numeroineen ym tietoineen

    • tii20

      Kyllä Afrikassa autettavia riittää! Jos autat yhtä, niin kohta on kymmenen autettavaa lisää. Afrikassa ei osata juuri muuta kuin sotia ja lisääntyä! Jotenkin tuntuu, että esimerkiksi Aasiassa kehitysapu saa paljon enemmän aikaan kuin Afrikassa.

      Itse annan apuni ennemmin vaikka Viron ja Latvian köyhille lapsille kuin Afrikkaan.

    • miehille kortsuja

      Itsekin olen käynyt kahdesti afrikassa, mutta antaisin mielummin euroni afrikannorsujen suojelun.
      Niin kauan kun afrikkalaismiehet ei HALUA käyttää ehkäisyä syntyy lapsia, kuin sieniä sateella. Sehän ei ole kenenkään MEIDÄN vastuulla.
      On monta majaa ja monta vaimoa ja ollessani lapsi äiti sanoi, että afrikkalaisia pitää auttaa. Äiti oli väärässä, ei pidä...enää!

    • Wo vi

      Vink.vink Afrikan reppumatkailijalle ja miksei muillekin. Kummilapsen voi ottaa muualtakin kuin Afrikasta. Lähetin kummilapselle kirjeen mukana vihkoja, kyniä,tarroja... Paluupostissa tuli kuva lapsesta pitelemässä käsissään kyseisiä vihkoja, kyniä,tarroja...lähetys meni oikealle henkilölle, eli tuskinpa vilppiä esiintyy. Kummitoiminnassa hyvää on se että siinä saa myös itsekin. Toiselta puolelta maapalloa muutaman kerran vuodessa saapuvat kirjeet ovat mukava yllätys.

      • Mieti mitä teet

        Entäs jos oikeasti yrittäisit pelastaa maailmaa, etkä vain ruokkia ylikansoittunutta maata. Suomestakin löytyy runsaasti uhanalaisia eläimiä ja kasveja. Kerran sukupuuttoon kuoltuaan ne eivät tule koskaan takaisin.

        Kärpäsiä silmät täynnä olevia aliravittuja apua huutavia on maailma täynnä ja lisää tulee kymmeniä miljoonia joka vuosi.


      • äkänen akka
        Mieti mitä teet kirjoitti:

        Entäs jos oikeasti yrittäisit pelastaa maailmaa, etkä vain ruokkia ylikansoittunutta maata. Suomestakin löytyy runsaasti uhanalaisia eläimiä ja kasveja. Kerran sukupuuttoon kuoltuaan ne eivät tule koskaan takaisin.

        Kärpäsiä silmät täynnä olevia aliravittuja apua huutavia on maailma täynnä ja lisää tulee kymmeniä miljoonia joka vuosi.

        Mieti, mitä sanot!


      • Se Avarakatseinen
        äkänen akka kirjoitti:

        Mieti, mitä sanot!

        KIrjoittelepa "äkänen akka" taremmin ja perustellummin mitä tarkoitat: "Mieti mitä sanot!"

        Mitä SInä ymmärrät sukupuuttoon kuolemisella?

        MIhin SInä tarvitset: "Kärpäsiä silmät täynnä olevia aliravittuja apua huutavia on maailma täynnä ja lisää tulee kymmeniä miljoonia joka vuosi."? Eivät taatusti kuole sukupuuttoon! : ))


      • Anonyymi
        äkänen akka kirjoitti:

        Mieti, mitä sanot!

        Totuutta puhui, totta joka sana.


    • Sopii todistaa

      Tuskinpa suomalainen köyhä vaihtaisi osia afrikkalaisen köyhän kanssa.

    • äkänen akka

      Ota Fida, niin tiedät, mihin rahasi menevät!
      Itse koulutan tyttöä Mumbain slummista.

      • !!!!!!!!!!

        Buuuuaaaahhh. Ja varmasti


    • loppusesikiäminen

      Jos tietäisin rahojen menevän 100% varmuudella siihen että Afrikassakin käytettäisiin ehkäisyä niin voisin lahjoittaakin. En kuitenkaan halua tukea lisääntymistä kun tälläkin hetkellä kansaa on siellä niin paljon, ettei heillekään riitä ruoka.

    • miettikää

      Kaikkihan me veronmaksajat osallistumme automaattisesti kummijärjestöjen rahoitukseen. Halusimme tai emme, esim. Plan-järjestön tuloista n. 40% valtio avustaa. Tänä vuonna siis yli 6 miljoonaa euroa. Pitäis laskea kaikkien avustusjärjestöjen valtion tuet niin yietäis kokonaissumman. Senverran siitä summaa kertyis ettei suomslaisten tarvi huonon omantunnon kans taistella.

    • niinau1

      Miten kummilapsen voisi ottaa Latviasta?

    • 7373738

      Lutherin teesit olivat varmaan katolisen kirkon mielestä vihapuhetta, kun niillä hyökättiin anekauppaa vastaan.

      Ovatko vastaanottokeskukset, SPR jne jotkat hyötyvät maahanmuuttobisneksestä, nykyajan anekauppiaita. Saako "aneen" ostamalla syntinsä anteeksi?

      Mitkä olisivat nykyaikaan sopivat teesit, joilla saisi "anekaupan" kuriin?

    • Anonyymi

      Kyllä te olette sairaita ihmisiä

      • Anonyymi

        Niinpä niin, rahoittavat villien räjähdysmäistä lisääntymistä ja keräilijät nauraa kerätessään idioottien rahoja.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4269
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2100
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      242
      1023
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      135
      1021
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe