Tuntuu hullulta että yhdeltä ihmisryhmältä kerätään vero harrastuksestaan. Koiraveroa olen kuullut perusteltavan sillä, että jotkut koirien omistajat ovat jättäneet korjaamatta koiransa jätökset jalkakäytäviltä yms. Tämä peruste ontuu pahasti koska roskaaminen on kriminalisoitu ja rangaistuksia ei länsimaissa ole ollut tapana langettaa kollektiivisesti jollekkin joukolle, vaan rikoksen tekijälle. Samalla logiikalla pitäisi määrätä jalankulkijavero, koska jotkut heittelevät roskia jalkakäytälle.
Toinen argumentti johon olen törmännyt on että koirapuistoja rakennetaan koiraverojen tuotoilla. Samaan aikaan erilaisia kulttuuri ja urheilupaikkoja rakennellaan yhteisillä verovaroilla. Uimahallin tai oopperan voi rakentaa yhteisillä verovaroilla, mutta jos otetaan pläntti maata ja laitetaan aita ympärille niin tämän pitäisi maksaa koiran omistajat koiraverolla, vaikka paikkaa ei koskaan edes käyttäisi.
Koiravero on epätasa-arvoinen historiallinen jäänne ja kysyisinkin mikä on Liberaalien kanta asiaan?
Liberaalien kanta koiraveroon?
Tasa-arvo
3
1130
Vastaukset
- Erkkan kaveri Spip
Koiraverot ehdottomasti pois, mut samalla ei missään nimessä pitäis rakentaa koirapuistoja verovaroilla.
- mieltä.
Kulttuuriin ja urheiluun ja muuhun ei välttämättömään ei yhteiskunnan pitäisi laittaa penniäkään verorahoja.
Markkinat kyllä tarjoavat näitäkin huveja ja ostaa sitten ken haluaa omilla rahoillaan.
- HETI PAIKALLA
TASAPUOLISESTI OLISI KISSAT , PAPUKAIJAT, HIIRET ROTAT, MARSUT YM LEMMIKIT VEROLLEPANTAVA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305637
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus113081- 1862219
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631713Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan741532Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike331413Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141365En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.731297- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2201172