Mistä siintyy?

tietääks joku?

Mistä siintyy kiista adventistien ja kristittyjen välille?

13

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiistaa:

Adventisteilla on Isä, poika ja Pyhä Henki.

• toimitus.

ns kristityt ovat laittomuudessaan niin pitkällä että kun adventisti julistaa Jeesuksen uskoa ja iankaikkista evankeliumia, ns. kristitty polttaa päreensä, sillä synti on mannaa hänelle!

• lyhyesti

Korjaus:
      Jumala, apostolina Ellen White ja profetian henki.

Kristitty ei tarvitse profetian henkeä adventtitulkinnalla sillä hänelle riittää Pyhää Henki.
      Adventti nimeä ei ole koko Raamatussa!

• eksytykseen

Onpas latinankielisessä.

• Raamatussa
        eksytykseen kirjoitti:

Onpas latinankielisessä.

Mikä luku ja jae Raamatussa?

• siellä.
        Raamatussa kirjoitti:

Mikä luku ja jae Raamatussa?

Lue latinankielisestä.

• Mikä luku?
        siellä. kirjoitti:

Lue latinankielisestä.

Höpiset! Eksytät! Valehtelet!

Kukaan ei puhu latinaa!

• Lukes?
        Mikä luku? kirjoitti:

Höpiset! Eksytät! Valehtelet!

Kukaan ei puhu latinaa!

Se on suomea vanhempi kieli.
        Ennekuin oli suomalaisia oli roomalaiset.
        Tunne historiaa vähäsen.

• olet vanha höppänä
        Lukes? kirjoitti:

Se on suomea vanhempi kieli.
        Ennekuin oli suomalaisia oli roomalaiset.
        Tunne historiaa vähäsen.

Ainiin, paavi eksyttää latinaksi kardinaaliensa kanssa.

• latinaksi 118:26
        olet vanha höppänä kirjoitti:

Ainiin, paavi eksyttää latinaksi kardinaaliensa kanssa.

Latina on paavia vanhempi.
        Paavi on saksankielinen, jos et sitäkään tiedä.

• Seraja-m55

Latin Vulgata-raamatunkäännöksessä löytyy äkkiseltään 14 eri raamatunkohtaa hakusanalla "adventum", joka siis tarkoittaa Herran tai Jumalan päivän tulemusta eli Kristuksen toista tulemusta, jota sanalla "Adventti" tarkoitetaan adventtiuskossa.

Esimerkkinä tässä tuo viimeinen kohta eli 2. Piet. 3:12 "expectantes et properantes in ADVENTUM Dei diei per quam caeli ardentes solventur et elementa ignis ardore tabescent"

Tämä latinankielinenkin käännös löytyy siis linkistä: http://raamattu.uskonkirjat.net

• ennen
        Seraja-m55 kirjoitti:

Latin Vulgata-raamatunkäännöksessä löytyy äkkiseltään 14 eri raamatunkohtaa hakusanalla "adventum", joka siis tarkoittaa Herran tai Jumalan päivän tulemusta eli Kristuksen toista tulemusta, jota sanalla "Adventti" tarkoitetaan adventtiuskossa.

Esimerkkinä tässä tuo viimeinen kohta eli 2. Piet. 3:12 "expectantes et properantes in ADVENTUM Dei diei per quam caeli ardentes solventur et elementa ignis ardore tabescent"

Tämä latinankielinenkin käännös löytyy siis linkistä: http://raamattu.uskonkirjat.net

Ennenn uskonpuhdistusta luotettiin vain latinankieliseen Raamattuun. Silloin oli luvatonta omankielinen Jumalanpalvelus.Haluaako adventtikirkko vedota katoliseen perinteeseen nimellään??????

• On kyse pyhyyden ja tekopyhyyden välisestä taistelusta. Synnin laki toisaalla ja toisaalla vapaus Kristuksessa. Jeesus tämän kiistan aloitti painavalla sanallaan ja teollaan - mutta hän sanoo myös viimeisen painavan sanansa.

ADVENTISMIN JA KRISTINUSKON ERO: adventismi tulkitsee mm. vuorisaarnaa lain kuolleen kirjaimen mukaan - kristityt noudattavat sitä elämän Hengessä.

TEENNÄISIKSI KALKITUT

Matteuksen evankeliumi:

23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

Apostolien teot:
      23:3 Silloin Paavali sanoi hänelle: "Jumala on lyövä sinua, sinä valkeaksi kalkittu seinä; istutko sinä tuomitsemassa minua lain mukaan ja käsket vastoin lakia lyödä minua?"

Matteuksen evankeliumi:
      23:23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja USKOLLISUUDEN! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.

Uskollisuus on adventismin mukaan lainnoudattamista, mutta Jeesuksen mielestä lähimmäisenrakkautta syntisyytensä myöntämistä.

Luukkaan evankeliumi:
      18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      18:12
      Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuoistani.

ARMAHDETUT SYNTISET

Luukkaan evankeliumi:
      18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Matteuksen evankeliumi:

6:5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.

6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Matteuksen evankeliumi:

5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      112
      659
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56