Se, mitä ihminen eniten pelkää ja pyrkii välttämään, torjumaan tai pakenemaan, määrää pohjimmiltaan hänen toimintansa.
Maailman melskeissä peloton voi olla vain ihminen, jolla on terve Jumalanpelko. Ilman Jumalanpelkoa uskokin on pelkkää kukkaiskieltä ja filosofointia, joka ei vapauta ketään synnin orjuudesta.
Jeesuksen Jumalanpelko oli tervettä:
"Hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta," Jes 11:2-3
"Lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden," Hepr 5:7-8
Pelko ohjaa ihmistä
13
418
Vastaukset
- Matti E Simonaho
" Tarkoitus ei ole koskaan ollut että seuraatte Minua, koska Ristin taakka on vain minulla. Tarkoitus on, että olette tietoisia siitä että Minä seuraan teitä. Silloin te olette lähellä Valtakuntaa, ja Valtakunta on lähellä teitä. Ristin taakka on sillä joka risti ja sillä joka ristii - Hän peljätkööt, sillä Valtakunta on heistä kaukana. " - M.
- toisin:
"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen." Luuk 9:23-24
"Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." Luuk 14:27 - Matti E Simonaho
toisin: kirjoitti:
"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen." Luuk 9:23-24
"Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." Luuk 14:271. Ja hän sanoi, "Kuka ikinä löytää näiden sanojen selityksen, hän ei tule maistamaan kuolemaa."
Ilmestyskirjan "Valkoinen Kivi" löytää sanojen selityksen.
Minä olen "Valkoinen Kivi".
Kooste Johanneksen Ilmestyskirjasta Valkoiselle Kivelle annetuista lupauksista.
- Minä annan hänen syödä Elämän Puusta, joka on Jumalan paratiisissa.
Valkoisella Kivellä on kaikki tiedot Luomiskunnan historiasta joka on Luojan kirjoittama.
- Häntä ei toinen kuolema vahingoita.
Jokainen lapsi syntyy kahdesti. Heti hedelmöityksen jälkeen hän syntyy henkisesti, hän saa Sielun Valtakunnasta. Kun nainen synnyttää hänet, hän syntyy ruumiillisesti. Kun kuolemme, ruumiimme kuolee mutta Sielumme elää - edellyttäen että olemme pitäneet kiinni siitä mitä on. Jos Sielu ei elä, se on toinen kuolema. Valkoista Kiveä ei toinen kuolema vahingoita.
- Hänelle minä annan salattua mannaa.
Valkoiselle Kivelle annetaan Uusi Sielu joka on sama kuin Antajan/Antajien Sielu.
- Ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.
Valkoinen Kivi on salanimi jonka hän selvittää Uuden Sielunsa avulla. Nimeä ei pysty selvittämään kukaan muu kuin hän.
- Hänelle minä annan vallan hallita pakanoita, ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään - niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain.
Valkoinen Kivi edustaa Valtakunnan Lakia ja Oikeutta. Hänelle annetaan valta hallita ja hän on kaitseva rautaisella valtikalla niitä jotka ovat rikkoneet Valtakunnan Lakia. Ne jotka ovat rikkoneet Valtakunnan Lakia tekevät parannuksen tai heidät poistetaan Elämän Kirjasta. Valkoisella Kivellä on kaikkien eri uskonnoista tunnettujen Isien antama valta. Valkoisen Kiven valta juurtuu Valtakunnan hierarkian kautta Ensimmäiseen Isään.
- Hänet puetaan valkeihin vaatteisiin.
Valtakunnan nimissä Valkoinen Kivi on syytön ja synnitön. Valtakunnassa hänet puetaan valkoisiin mikä on syyttömän ja synnittömän väri.
- Enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä Elämän Kirjasta.
Valkoisen Kiven perimätietoja ei ikinä pyyhitä pois Elaian (Luojan) Kiriasta. Tiedot Valkoisesta Kivestä on kirjattu kaikkeen elävään.
- Ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Valkoisen Kiven nimi on uusi nimi Valtakunnan hallitsijakunnassa. Hänen nimi tunnustetaan kaikkien eri uskontojen Isien nimissä ja kaikkien Sielujen edessä Valtakunnan nimiin. Tämä koskee myös Sinua. Sinun on tunnustettava Valkoisen Kiven nimi ja Valkoisen kiven oikeudet.
- Minä teen hänet pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos.
Valkoinen Kivi kuuluu Valtakunnan hallitsijakuntaan. Valkoisen Kiven Sielu on oleva siellä ikuisesti. Valkoisen Kiven nimi liitetään Luomiskunnan historiaan ja perimätietoihin ikuisiksi ajoiksi. Hänellä on aina ääni Valtakunnassa.
- Ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen.
Häneen nimi on sidottu Elaian (Luojan) nimeen ja hän edustaa Elaiaa (Luojaa).
- Ja minä kirjoitan häneen Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä.
Missä Valkoinen Kivi asuu kun hän saa Uuden Sielun, se on Elaian (Luojan) valitsema Uusi Kaupunki.
- Ja oman uuden nimeni.
Hän puhdistaa nimen - nimi on uusi niille jotka ovat tottuneet paholaisen kielen vääristämiin nimeen. Valkoinen Kivi edustaa kaikkia Valtakunnan Isiä ja Äitejä riippumatta uskonsuunnasta. Valkoinen Kivi saa käyttää kaikkia tunnettuja titteleitä k.e. Isä.
http://kivi.suomalaiset.org
- ,..,
hyväksymällä menetykset ja sen tuskan, mikä väistämättä elämään kuuluu. Niin voi elää eheän, rohkean elämän onnellisena jokaisesta hetkestä. Silloin ei tarvitse tuudittautua harhaisiin jumalakuvitelmiin, jotka toimivat vain mielen kipulääkkeenä kuolemanpelkoa vastaan.
Väistämättömän hyväksyminen on opetus, joka Raamattua siteeraavilta tyhjänpuhujilta on vielä oppimatta. Todellinen nöyryys on teille itsensä korottaneille "Jumalan kuville" ja "luomakunnan kruunuille" tuntematon asia. Ihminen on mitätön hiukkanen maailmankaikkeudessa, yhtä kallis- tai vähäarvoinen kuin muutkin elävät olennot ja yhtä katoavainen.
Enkä aio lukea niitä loputtomia Raamatunlauseita mitä tähän väkisinkin saan vastaukseksi. Olen Raamattuni lukenut kristittynä ollessani.
ugh, olen puhunut.Esität, että eheä, rohkea ja onnellinen elämä on käden ulottuvissa, kunhan vain omaksuu asenteen: Hyväksyn väistämättömän.
Kun kerran tiedät miten asiat ovat, miksi sitten vastaat avaukseeni käyttäen täysin perusteettomasti loukkaavia sanoja kuten: "tyhjänpuhuja" ja "itsensä korottanut". Enhän minä avauksellani pyri mitenkään estämään sinua toteuttamasta tuota elämänfilosofiaasi.- ,..,
EJKR kirjoitti:
Esität, että eheä, rohkea ja onnellinen elämä on käden ulottuvissa, kunhan vain omaksuu asenteen: Hyväksyn väistämättömän.
Kun kerran tiedät miten asiat ovat, miksi sitten vastaat avaukseeni käyttäen täysin perusteettomasti loukkaavia sanoja kuten: "tyhjänpuhuja" ja "itsensä korottanut". Enhän minä avauksellani pyri mitenkään estämään sinua toteuttamasta tuota elämänfilosofiaasi.Ei yhtään tyhjää Raamatunlausetta kuten pelkäsin.
Juuri siksi kirjoitan tänne, koska minulla on sanottavaa. Miksi itse?
Jos olet yhtään lukenut näitä palstoja, lienet huomannut, että Raamattua siteeraavat ahkerasti ne, joilla ei ole itsellään mitään sanottavaa eikä alkeellisiakaan keskustelutaitoja. En tiedä oletko sinä sellainen. Jos et ole, pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.
Jos taas uskot kristinuskon mukaisesti omaan ja kavereidesi erityisasemaan Jumalan lapsena jolle on luvassa ikuinen elämä hilipatihippan ja trallalaa, olet todellakin korottanut itsesi niin megalomaanisiin korkeuksiin että pää jo kolkkaa tähtitaivaan kannakkeisiin.
Uskonnollisen mielen on ehkä helpompi ymmärtää viestini jos muotoilen sen näin: Väistämättömän hyväksyminen on Jumalan tahtoon taipumista, joka voi antaa rauhan ihmisen mieleen. ,.., kirjoitti:
Ei yhtään tyhjää Raamatunlausetta kuten pelkäsin.
Juuri siksi kirjoitan tänne, koska minulla on sanottavaa. Miksi itse?
Jos olet yhtään lukenut näitä palstoja, lienet huomannut, että Raamattua siteeraavat ahkerasti ne, joilla ei ole itsellään mitään sanottavaa eikä alkeellisiakaan keskustelutaitoja. En tiedä oletko sinä sellainen. Jos et ole, pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.
Jos taas uskot kristinuskon mukaisesti omaan ja kavereidesi erityisasemaan Jumalan lapsena jolle on luvassa ikuinen elämä hilipatihippan ja trallalaa, olet todellakin korottanut itsesi niin megalomaanisiin korkeuksiin että pää jo kolkkaa tähtitaivaan kannakkeisiin.
Uskonnollisen mielen on ehkä helpompi ymmärtää viestini jos muotoilen sen näin: Väistämättömän hyväksyminen on Jumalan tahtoon taipumista, joka voi antaa rauhan ihmisen mieleen.Ehkäpä minunkin tavoitteenani on keskustelu. En vain oikein tiedä, miten sitä käytäisiin. On nimittäin vähän ristiriitaista, että haluat osallistua "yleistä kristinuskosta" keskusteluun, etkä siedä kuulla mitään Raamatusta.
En löydä Raamatusta tukea väitteellesi, että kenelläkään olisi jokin erityisasema Jumalan edessä. Minulla on käsitys, ettei Jumala katso henkilöön, ja ettei hänessä ole vääryyttä eikä puolueellisuutta.
Mitä taas tulee väistämättömään taipumiseen, niin olisihan se pätevä keino selvitä. Ainoa vaan, ettei mieli aina näytä vain taipuvan.
Pelko on ihmistä suojeleva tunne. Se estää ottamasta kohtuuttomia ja järjettömiä riskejä. Terve pelko voi estää monet vammat, vahingot, sakot, ihmissuhteiden rikkoutumiset jne. Väärä pelko taas voi lamauttaa ihmisen toiminnan; ei uskalleta mennä ulos, tavata ihmisiä, ryhtyä työhön jne.
Jumalasuhteessa on samoin. Moni on peloteltu niin, että Jumala on alkanut tuntua lyömäaseelta, jolla toiset ihmiset yrittävät vaikuttaa omaan elämään. Ahdistelun kohteena oleva ihminen voi reagoida tällaiseen pelotteluun ainakin kahdella eri tavalla:
1. Hän voi alistua pelottelijoiden uskonnollisuuteen ja ”tulla uskoon” saadakseen heidän hyväksyntänsä.
2. Hän voi alkaa vihata ja vastustaa kaikin voimin noita pelottelijoita ja kaikkea, mitä he edustavat.
Molemmat reaktiotavat perustuvat vääristyneeseen jumalakuvaan: Sekä ”uskoon tulleet” että uskomista vastustavat näkevät Jumalan mielivaltaisena tyrannina, jota voi vain joko mielistellä tai vastustaa. Tässä ei ole kyse jumalanpelosta, vaan toisten ihmisten pelosta. Nämä ovat terveitä pelkoreaktioita niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat ottaneet Jumalan ja hänen sanansa välineekseen manipuloidakseen ja pelotellakseen toisia.
Jumala ei ole pelottelija.- paikanetsijä
mistä olet oppinut?
pelko on sekä varjelus että taakka,se estää lähtemästä hullunhommiin tai sitten yllyttää niihin,toiset haluavat uhmata pelkoaan..
sitten on niitä joita pelko kahlitsee..fobioita on vaikka mitä..pohjimmiltaan niissä kyse on kuitenkin elämänhallinnanmenettämisen pelosta,tunteet ovat monesti pelottavia..ja koska joku asia herättää pelottavan tunteen sitä on vältettävä viimeiseen saakka ja niin syntyy moni sairaanloinen fobia- - - niitä on jossakin mittakaavassa jokaisella ..ei vain ´niillä´ sairailla
pelolla on todellakin monet kasvot - mutta rakkaudessa sitä ei ole laisinkaan paikanetsijä kirjoitti:
mistä olet oppinut?
pelko on sekä varjelus että taakka,se estää lähtemästä hullunhommiin tai sitten yllyttää niihin,toiset haluavat uhmata pelkoaan..
sitten on niitä joita pelko kahlitsee..fobioita on vaikka mitä..pohjimmiltaan niissä kyse on kuitenkin elämänhallinnanmenettämisen pelosta,tunteet ovat monesti pelottavia..ja koska joku asia herättää pelottavan tunteen sitä on vältettävä viimeiseen saakka ja niin syntyy moni sairaanloinen fobia- - - niitä on jossakin mittakaavassa jokaisella ..ei vain ´niillä´ sairailla
pelolla on todellakin monet kasvot - mutta rakkaudessa sitä ei ole laisinkaan"Yksi on teidän opettajanne ja yksi on teidän mestarinne, Kristus." Matt 23:8,10
"Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan; ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta," 2 Kor 3:4-5- ML213
Ihmisen epävarmuus lähes aina aktivoi ihmisen mieleen pelkotiloja.Taas ihmisen epävarmuuteen vaikuttaa monikin tekijä, mutta geneettinen puoli lienee merkityksellisin.
"Valmiiksi" epävarma persoonallisuus kokee ympäristönsä voimakkaaammin eli helposti ylireagoi tilanteissa.Siis elää arkea samansuuntaisesti kuin pimeänpelosta kärsivä ihminen, joka on puhdas geneettinen ylireagointi.
Useinhan ylireagoimiseen liitetään virheellisesti lapsuudessa olevat kielteiset kokemukset, mutta tämä useinkaan ei selkeytä pelon roblematiikkaa.Tietysti geneettisesti herkkä ihminen reagoi jo lapsuuden kokemuksiin voimakkaammin ja siten kokemuksen vaikutus on merkityksellisempi pohtien sen vaikutusta aikuisuuteen.
- paikanetsijä
olen saanut viisailta kuulla,että ihminen toimii syvimmiltään aina pelosta tai rakkaudesta käsin
en ole tosin koskaan vielä tavannut ihmistä,joka oikeasti toimisi täysin rakkaudesta käsin..kyllä monella on tomerastakin ulkokuoresta huolimatta pelko toiminnan suurimpana ohjaajana..eikä kyseessä ole mikään Jumalan pelko
Jumalan pelko on kuitenkin jotakin muuta kuin sitä pelkoa jonka me tavallisesti tunnemme..olen ajatellut,että se on ennemminkin Jumalan tunnustamista Jumalaksi sille paikalle jolle hän kuuluu..kunnioitusta..hiljaisuutta hänen edessäänVaikuttaa siltä, että täydelliseksi tulleessa Jumalan pelossa on kyse puhtaasta rakkaudesta Jeesuksen kautta Jumalaan:
"Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa." 1 Joh 4:18
Itselleni tämä näköala on kovin rakas, sillä se tarjoaa vapautuksen myös ihmispelosta. Kun elää terveessä Jumalan pelossa, on tiellä, jossa Hän tekee meissä työtä vapauttaakseen meidät toistemme pelosta!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 646277
- 635659
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1294670- 603937
- 143835
- 323249
- 693031
- 592866
- 762657
- 471970