Lestadiolaisuus ja seksi ja muita kysymyksiä

Mietityttää

Itse en ole lestadiolainen ja en ole puolesta enkä vastaan kyseistä liikettä kohtaan. Mutta kysyisin semmoista, että saako lestadiolainen masturboida? Entä miten lestadiolaisnuoret, jotka eivät ole vielä menneet naimisiin, miten he voivat pidätellä itseään. Eihän sille "lihan himolle" mitään voi, mut voivatko lestadiolaiset. Kyse ei ole missään nimessä loukata lestadiolaisia, mutta kertoisitteko lestadiolaiset itse. Onko se asia lopulta niin, että jos näitä "syntiinlankeamisia sattuu", niin voiko saada anteeksi kun nostaa käden pystyyn saarnan aikana? Kertokaa lestadiolaiset muutakin tästä omasta liikkeestänne? Oon ihan oikeasti miettinyt että jos itse liittyisin tähän piiriin, ku ei oikein elämässä oo asiat niinkuin ne pitäis, niin voisko se tunne mikä siellä seuroissakin on, helpottaa oloa?

29

8539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhlest

      Raamattu ilmoittaa Onanin synnin. Itsetyydytyksen tunnustaa synniksi senkin vuoksi, kun siitä tulee jälkeenpäin huono omatunto. Tätä omantunnon ääntä yritetään nykyaikana vaimentaa kaikin tavoin.

      Tuohon syntiin kuten moniin muihinkin voi kuitenkin uskovainenkin langeta vaikkei haluaisikaan. Paavali sanoi: "Sitä hyvää mitä tahdon, en minä tee, mutta sitä pahaa mitä en tahdo, sitä teen. En kuitenkaan silleen minä vaan synti joka minussa asuu." Kuitenkin langennut ihminen saa uskoa vikansa ja virheensä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Syntejä ei siis pyydetä anteeksi rituaalisesti kättä nostamalla. Synnit ei lähde pelkällä rituaalisella kädennostolla, jos sydän ei ole matkassa. Täytyy siis olla synnintunto ja katua. Katuvalle aina saarnataan synnit anteeksi.

      Kyllä uskovaiset nuoret odottavat sen oikean löytymistä ja seksi kuuluu vasta avioliittoon. Seksin puuttuminen ei todellakaan tapa kuten nykyään annetaan ymmärtää. Toisaalta on valtavan suuri lahja kun naimisiin mennessä tietää ettei kumppani ole hypellyt kenen tahansa kanssa, vaan hän on todellakin odottanut juuri minua. Edelliset seksisuhteet nakertavat ilman muuta parisuhdetta. Uskovaisten seurustelu lähtee puhtaasta omastatunnosta, ja seurustelun tarkoitus tiedetään. Mikäli seurustelu päättyy havaintoon ettemme kuulukaan yhteen, sen loppuminen ei varjosta tulevaa avioliittoa koska sänkyyn asti ei ole menty.

      Mene rohkeasti käymään paikkakunnan Rauhanyhdistyksellä seuroissa. Epäuskoon joutuneen eli lapsuutensa uskon menettäneen tulee tehdä parannus, jotta hän pääsisi takaisin osalliseksi Jumalan valtakunnasta. Jos Jumala avaa sinulle synnintunnon, käden nostaminen ei todellakaan tunnu pelkältä kädennostamiselta enää. Sielunvihollinen kasaa esteitä minkä ehtii: milloin ei ole sopiva aika, milloin jokin asia on sellainen josta ei voisi luopua, milloin heittää epäilyksen etten kuitenkaan pysyisi uskomassa...

      Kuitenkaan, siltä tieltä joka vie taivaaseen, ei tyhmäkään eksy. Parannus varmasti muuttaa elämää, sillä uskovainen ei elä vain tätä aikaa varten vaan hän näkee uskon kautta sen valkopukuisten joukon, jonka Johannes Patmos-luodolla näki. Voimme ymmärtää siitä ilosta vain vähän laidasta täällä ajassa. Tämä maa katoaa ja heitetään synteineen tuliseen pätsiin. Iankaikkisuus alkaa.

      Sille valkopukuiselle joukolle, jotka vaivasta ovat tulleet sanotaan:
      "Tulkaa minun Isäni siunatut, sillä minä annan teille levon" ja "Vähässä olit sinä uskollinen, minä panen sinut paljon päälle. Mene Herrasi iloon"

      Kirjoitteli paljon puuttuvaisena vanhlest

      • ,,,,

        ei kylläkään ollut masturbaatio. Mistä sinä sellaisen käsityksen olet saanut? Onan oli tottelematon hänelle määrättyä tehtävää kohtaan ja käytti röyhkeästi leskirukkaa seksuaalisesti hyväkseen. Härski seksuaalinen hyväksikäyttö ja tottelemattomuus - SE oli onanin synti.

        ELI ei onan suinkaan masturboinut.

        Se väkinäisesti väännetty käsitys on peräisin katolilaisuuden inkvisitioajoilta.


      • hukka

        ...että se ei suinkaan vain ja ainoastaan löydy vanhoillislestadiolaisten keskuudesta, vaan kuka tahansa Jumalan lapsi voi Raamatun mukaan saarnata synnit anteeksi. Tähän ei tarvita Rauhanyhdistyksellä käyntiä - jokainen voi itse tykönään uskoa sen evankeliumin ilosanoman omalle kohdalleen, jonka Raamattu lupaa.

        Että näin Raamatun mukaan!


      • Hynde
        ,,,, kirjoitti:

        ei kylläkään ollut masturbaatio. Mistä sinä sellaisen käsityksen olet saanut? Onan oli tottelematon hänelle määrättyä tehtävää kohtaan ja käytti röyhkeästi leskirukkaa seksuaalisesti hyväkseen. Härski seksuaalinen hyväksikäyttö ja tottelemattomuus - SE oli onanin synti.

        ELI ei onan suinkaan masturboinut.

        Se väkinäisesti väännetty käsitys on peräisin katolilaisuuden inkvisitioajoilta.

        Ei se onanin synti välttämättä ollut masturbointi.
        Voisi olla ennemmin ehkäisy, Arabithan hinkkaa kiveksiä kuumaan hiekkaan. Tai keskeytetty yhdyntä En sano että se olis varmasti sitä...Mutta Jumalan käskyn kielti.
        Jumala käski olla hedelmällinen ja tehdä lapsia.

        Mutta Jumalan laki ottaa kiinni jo himokkaista ajatuksesta. Aika hemmo pitää olla että ilman ajatuksia tekee.. tai saati nykyään pystyy olla ajattelemattakaan himokkaasti.
        Tätä varten lakia noudattaen ei tule mitään, korkeintaaan pettää itseään ja kiistää tehneensä syntiä. Eikä kiistetyistä synneistä voi parannusta tehdä.

        Siksi on uskottava syntien anteeksi antamisen evankeliumiin.


      • ,,,
        Hynde kirjoitti:

        Ei se onanin synti välttämättä ollut masturbointi.
        Voisi olla ennemmin ehkäisy, Arabithan hinkkaa kiveksiä kuumaan hiekkaan. Tai keskeytetty yhdyntä En sano että se olis varmasti sitä...Mutta Jumalan käskyn kielti.
        Jumala käski olla hedelmällinen ja tehdä lapsia.

        Mutta Jumalan laki ottaa kiinni jo himokkaista ajatuksesta. Aika hemmo pitää olla että ilman ajatuksia tekee.. tai saati nykyään pystyy olla ajattelemattakaan himokkaasti.
        Tätä varten lakia noudattaen ei tule mitään, korkeintaaan pettää itseään ja kiistää tehneensä syntiä. Eikä kiistetyistä synneistä voi parannusta tehdä.

        Siksi on uskottava syntien anteeksi antamisen evankeliumiin.

        eikä siittänyt lapsia leskelle. Tottelemattomuus oli synti. Naispolohan joutui onanin takia katuhuoraksi. Onan oli härskihartikainen joka ajatteli vain omaa nautintoa.

        Teko oli Jumalan silmissä paha.


      • Hynde
        ,,, kirjoitti:

        eikä siittänyt lapsia leskelle. Tottelemattomuus oli synti. Naispolohan joutui onanin takia katuhuoraksi. Onan oli härskihartikainen joka ajatteli vain omaa nautintoa.

        Teko oli Jumalan silmissä paha.

        Onanin nimeäkin vielä nykyisin häpäistään.

        Pitää pelkää Jumalaa, ettei tulisi esimerkiksi tottelemattomuudesta. Jos ihminen astuu Jumalan sunnitelman tielle, niin siinä on ihminen heikoilla.


      • ,,,
        Hynde kirjoitti:

        Onanin nimeäkin vielä nykyisin häpäistään.

        Pitää pelkää Jumalaa, ettei tulisi esimerkiksi tottelemattomuudesta. Jos ihminen astuu Jumalan sunnitelman tielle, niin siinä on ihminen heikoilla.

        Jumalan käskyt pitää pitää. Ja niitä kaskyjä on tasan kymmenen kappaletta.


        ps
        Ei meitä ole valvoitettu siittämään lapsia veljemme mahdollisille leskille.


      • VLesta
        hukka kirjoitti:

        ...että se ei suinkaan vain ja ainoastaan löydy vanhoillislestadiolaisten keskuudesta, vaan kuka tahansa Jumalan lapsi voi Raamatun mukaan saarnata synnit anteeksi. Tähän ei tarvita Rauhanyhdistyksellä käyntiä - jokainen voi itse tykönään uskoa sen evankeliumin ilosanoman omalle kohdalleen, jonka Raamattu lupaa.

        Että näin Raamatun mukaan!

        Raamatussa sanotaan jotenkin niin, että ei pidä siementänsä hukkaan laskeman.. eli eikö se siis tarkota just sitä että masturbointi ois syntiä?? Myös naisilla, vaikka niillä ei siemeniä ookkaan.. Että näin.


      • ,,,
        VLesta kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan jotenkin niin, että ei pidä siementänsä hukkaan laskeman.. eli eikö se siis tarkota just sitä että masturbointi ois syntiä?? Myös naisilla, vaikka niillä ei siemeniä ookkaan.. Että näin.

        kerro missä niin katotaan.,...(ei ole))))


      • Aqua

        "Itsetyydytyksen tunnustaa synniksi senkin vuoksi, kun siitä tulee jälkeenpäin huono omatunto."

        Kyllä se on kaikkea muuta kuin huono omatunto miltä jälkeenpäin tuntuu ;)


      • Eräs
        hukka kirjoitti:

        ...että se ei suinkaan vain ja ainoastaan löydy vanhoillislestadiolaisten keskuudesta, vaan kuka tahansa Jumalan lapsi voi Raamatun mukaan saarnata synnit anteeksi. Tähän ei tarvita Rauhanyhdistyksellä käyntiä - jokainen voi itse tykönään uskoa sen evankeliumin ilosanoman omalle kohdalleen, jonka Raamattu lupaa.

        Että näin Raamatun mukaan!

        Vai että RAamatun mukaan, ei kyllä aiavan täysin... Raamattu sanoo, YKSI USKO, yksi kaste---jne... Ja synnit saa anteeksi Jumalalta, Pyhän Hengen saaneen saarnaajan kautta, tai kristityn kautta. Tosin olet silti oikeassa, että VAnh.lest. eivät ole se oikea, sillä heillä ei ole ALKUPERÄISTÄ OPPIA, VAIKKA ITSE VÄITTÄISIVÄTKIN OLEVANSA AINOA OIKEA. Löytyy yksi ainoa ryhmä, joka seuraa ALKUPERÄISTÄ lestadiolisuutta ja se ryhmä seuraa myös Raamatun oppia!


      • Anonyymi
        Hynde kirjoitti:

        Ei se onanin synti välttämättä ollut masturbointi.
        Voisi olla ennemmin ehkäisy, Arabithan hinkkaa kiveksiä kuumaan hiekkaan. Tai keskeytetty yhdyntä En sano että se olis varmasti sitä...Mutta Jumalan käskyn kielti.
        Jumala käski olla hedelmällinen ja tehdä lapsia.

        Mutta Jumalan laki ottaa kiinni jo himokkaista ajatuksesta. Aika hemmo pitää olla että ilman ajatuksia tekee.. tai saati nykyään pystyy olla ajattelemattakaan himokkaasti.
        Tätä varten lakia noudattaen ei tule mitään, korkeintaaan pettää itseään ja kiistää tehneensä syntiä. Eikä kiistetyistä synneistä voi parannusta tehdä.

        Siksi on uskottava syntien anteeksi antamisen evankeliumiin.

        Sanooko jumala justiin teille että on tehtävä lapsia vai yleensä kaikille maan päällä. Mikä synti ettei voi tehdä parannusta . Mitä ihmeen oppeja teille syötetään.


      • Anonyymi
        Hynde kirjoitti:

        Onanin nimeäkin vielä nykyisin häpäistään.

        Pitää pelkää Jumalaa, ettei tulisi esimerkiksi tottelemattomuudesta. Jos ihminen astuu Jumalan sunnitelman tielle, niin siinä on ihminen heikoilla.

        Luettelo vanhaa testamenttia vaikka Jeesus on noussut kuolleista ?


      • Anonyymi
        ,,, kirjoitti:

        Jumalan käskyt pitää pitää. Ja niitä kaskyjä on tasan kymmenen kappaletta.


        ps
        Ei meitä ole valvoitettu siittämään lapsia veljemme mahdollisille leskille.

        Teillä ei paljon jutut ole muuta kun maallisia . Mitä maallisesti saa tehdä lihassa . Ajaa autoa TV ei silti siellä on suviseurat , musiikki hyi syntiä mutta netti ei ole. Olette täysin sekaisin.


      • Anonyymi

        Nykyisin itsetyydytys on hyväksytty osana nuoruutta ja muute kin sinkuilla.
        Sulla vanhaa tieto.
        Jämsän opistolla kuulin sen alustajalta.
        Onaniaan synti on Eriasia naimisissa oleva mies keskeytti yhdynnän ja laski siemenet maahan siitä oli kyse.
        Orgasmin nautintoa ei ole sinkuilla kielletty


      • Anonyymi

        "Raamattu ilmoittaa Onanin synnin."

        Niin.
        Raamatun mukaan Onanin synti oli rikkoa sen aikaista hedelmöityshoitolakia.
        Veljen piti saattaa raskaaksi kuolleen veljensä leski, jos veli kuoli lapsettomana.

        Hän myös rikkoi kälylleen antamansa lupauksen.
        Siis kaksi vakavaa syntiä.

        Masturboinnista Onanin kohdalla Raamattu ei sano mitään. Enkä ole löytänyt sellaista kohtaa Raamatusta muidenkaan henkilöiden kohdalta.


      • Anonyymi
        ,,, kirjoitti:

        eikä siittänyt lapsia leskelle. Tottelemattomuus oli synti. Naispolohan joutui onanin takia katuhuoraksi. Onan oli härskihartikainen joka ajatteli vain omaa nautintoa.

        Teko oli Jumalan silmissä paha.

        "Onan oli härskihartikainen joka ajatteli vain omaa nautintoa. "

        Onan ei ajatellut omaa nautintoaan, vaan kuolleelta veljeltään luvassa olevaa perintöä.
        Perintö olisi tullut hänelle, jos leski ei tulisi raskaaksi.
        Siksi Onan harjoitti ehkäisyä keskeyttämällä yhdynnän ennen siemensyöksyä.


      • Anonyymi
        ,,, kirjoitti:

        Jumalan käskyt pitää pitää. Ja niitä kaskyjä on tasan kymmenen kappaletta.


        ps
        Ei meitä ole valvoitettu siittämään lapsia veljemme mahdollisille leskille.

        "Ei meitä ole valvoitettu siittämään lapsia veljemme mahdollisille leskille."

        Mutta Israelissa oli.


      • Anonyymi
        VLesta kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan jotenkin niin, että ei pidä siementänsä hukkaan laskeman.. eli eikö se siis tarkota just sitä että masturbointi ois syntiä?? Myös naisilla, vaikka niillä ei siemeniä ookkaan.. Että näin.

        "Raamatussa sanotaan jotenkin niin, että ei pidä siementänsä hukkaan laskeman.."

        Kertoisitko, missä kohdassa Raamattua näin lukee?


    • Curre

      Esikoislestadiolaisten eli Jellivaaralaisjohtoisen porukan johtajat suhtautuvat opetuksessaan kielteisesti itsetyydytykseen. Puhuvat "itsesaastutuksesta".

      Tämä ei tietenkään merkitse sitä, etteikö masturbointia harrasteta esikoislestadiolaistenkin keskuudessa. Sitä tehdään vain huonolla omalla tunnolla ja häpeämielin ;( Mutta kaikki kiellettyhän aina kiehtoo kaksinverroin...

      Omintakeisuuksistaan huolimatta lestadiolaiset ovat varsin kelpoa porukkaa. Kannattaa tehdä kulttuuriteko ja käydä poikkeamassa heidän "seuroihinsa". Siinä on historian havinaa!

    • Anonyymi

      Äiti kasvoi lestadialaisten ja pietistien paikkakunnalla ja hän inhosi näitä paikkakunnan uskovaisia suuresti, etenkin pietistejä, jotka asui lähimpänä. Äidin ja naapurin perheet olivat ainoita ei-uskovaisia paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. Äiti kutsuu minua usein huoraksi, mikä inhottaa ja suututtaa minua ja haukkuu että "sinä olit Helsingin pahin huora jo 15-vuotiaana", mikä ei ole ollenkaan totta. Sen vuoksi en pidä kovinkaan paljon yhteyttä äitiini, koska minua yököttää ja suututtaa nämä puheet. Äiti sanoo että "naisen täytyy pitää astiansa puhtaana", siis ei olla seksissä avioliiton ulkopuolella. Helluntai-seurakunnassa jonka jäsen minä olen, sanottiin että "keho on Pyhän Hengen temppeli ja sitä ei saa saastuttaa".

      Äidillä on kovin hulluja väitteitä, esim. että ruotsinlaivoilla tehdään "neitsyystutkimuksia", joiden avulla estetään hairahtuneiden suomalaisten naisten abortti-matkoja Ruotsiin. Äidin mukaan nämä tutkimukset tehdään kahdessa vaiheessa: ensin tarkastetaan, onko immenkalvo ehjä ja jos se on puhki, tehdään toinen tutkimus, jossa koetellaan sormin ja käsin, onko kohdussa sikiöä. Siinä tapauksessa, jos nainen ei ole naimisissa, hänet heitetään ulos laivasta maihin. Kysyin äidiltä, että eikö ruotsinlaiva myöhästy pahasti, kun tarkistetaan montasataa naista hedelmällisessä iässä? Siihen vastasi äiti, että gynekologiset tutkimukset tehdäänkin jo satamassa ennen laivaan pääsyä. Tulli tekee ne tarkastukset, sanoo äiti. Onkohan jonkunlainen demenssi äidillä kyseessä, kun tällainen kopelointi on mielestäni loukkaavaa ja henkilökohtaisen integriteetin vastaista eikä niin monta gynekologin tuolia mahdu mihinkään ruotsinlaivaan. . Äiti väittää myös, että minut olisi heitetty takaisin maihin, kun muutin 20-vuotiaana asumaan Ruotsiin ja että se olisi hänen mielestään ollut erittäin hauskaa, koska olin hänen mielestään huora. En ollut koskaan harrastanut seksiä äidin väitteestä huolimatta ja pidin sitä hirveänä loukkauksena.

    • Anonyymi

      Tukholman yliopistossa tapahtui hirveän loukkaava "slut shaming"-tapaus kahvihuoneessa. Istuin 7 vanhemman, naispuolisen opettajan ja konttoristin kanssa ja yhtäkkiä sanoi eräs opettajista nimeltä Anita Enquist: "Sinun ei pidä maata professorin kanssa", johon vastasin, etten toki tehnyt mitään sellaista. Opettaja jatkoi: "Kuulitko mitä sanoin, sun ei pidä maata professorin kanssa" ja vastasin etten tee mitään sellaista. Silloin sanoi opettaja Anita Enquist: "Mutta me kaikki täällä tiedämme, että sinä ja professori nussitte keskenänne hirveästi koko ajan". Muut vanhemmat naiset yhtyivät tähän huoritteluun nyökkäämällä ja nauraamalla räkäiset naurut ja suojelumies irvisteli, kuten hänellä on tapana tehdä. Minä kielsin tämän ällöttävän väitteen tietysti. Silloin sanoi Anita Enquist, että ei ole mitään väliä mitä sanot, koska kaikki täällä tietää kuitenkin, että sinä ja professori nussitte keskenänne hirveästi, koko ajan. Kaikki vanhat akat nauroivat taas räkäiset naurut ja nyökkäsivät tukensa Anitan väitteille ja suojelusmies irvisteli taas. "Meillä on tämä tieto päässämme", jatkoi Anita Enquist. Olin hirveän kauhistunut näistä väitteistä ja sanoin, että "en nussi kenenkään kanssa". Siihen vastasi Anita Enquist: "Mutta miksi et nussi?" ja minä vastasin, että pelkään hirveästi basilleja ja olen hyvin tarkka terveydestäni, pelkään hirveästi viiruksia ja bakteereja enkä ole ollenkaan seksuaalisesti aktiivinen ylipäätään. Silloin nousi Anita Enquist ylös tuolistaan ja vältti minun katsettani ja poistui kahvihuoneesta sanomatta mitään, näiden muiden naisten kanssa. Tunnen vieläkin valtavaa vihaa tätä Anita Enquist-naikkosta kohden ja halveksun häntä. Ilmoitin tästä huorittelusta nimettömänä yliopistolle ja moneen muuhun paikkaan. Otin myös yhteyttä juristiin, joka totesi että tämä oli vakava kunnianloukkaus, koska siihen sisältyi seksuaalinen loukkaus. Juristi kehotti käsittelemään asian yhteisessä kokouksessa yliopistossa, jotta voitaisiin varmistaa, ettei mitään tällaista toistuisi tulevaisuudessa. Opiskelen etänä, joten ei ole ollut aihetta käydä paikan päällä viime aikoina. Minua varoitettiin jo ekana päivänä yliopistossa tästä professorista, joka on vaatinut yhdeltä naisoppilaalta seksiä ja tämä nuori nainen löydettiin itkemästä ja hänelle annettiin toinen ohjaaja. Valitsin itsekin toisen professorin ohjaajakseni, mutta hän sairastui syöpään ja oli poissa kauan aikaa. Se seksihullu professori on matkustanut ympäri maailmaa seksimatkoilla puolet työajasta ja hänen ohjaaminen oli melkein ainoastaan olankohotuksia ja inhosin häntä. Nyt olen päässyt tästä seksihullusta professorista eroon ja ottanut syövästä toipuneen professorin takaisin ohjaajakseni. Minuun ei kuitenkaan kohdistunut mitään seksistä ehdottelua tai iskemis-yrityksiä, mikä voi johtua siitä että olen 40 vanha tai siitä, että meillä on yhteisiä tiedemies-tuttavia eikä seksi-proffa uskalla lähennellä minua. Olen hirveän vihainen näistä ällöttävistä seksi-väitteistä ja haluan pahoinpidellä tämän vanhan akanpaskiaisen perusteellisesti. En ole koskaan tuntenut näin voimakasta vihaa ketään kohtaan aiemmin saatikka sitten halunnut rankaista jotain näin kovasti.

    • Anonyymi

      70luvulla itsetyydytyksestä synti tehtiin
      Nyt Rauhanyhdistyksellä opetetaan nuorille ettei ole syntiä.
      Joka on oikea käsitys.
      Avioliitossa kin olevilla Naisilla on sauvat kaapissa ja sinkku naisilla.
      Nuoret yksin elävät tyydyttää itseään.
      Onaniaan synti oli että laski siemenet maahan. Eli ehkäisy.
      Hyvä seksi on aika usein lestadiolaisilla nuorilla yleistä.

      • "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.
        Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin." Matteus 5;28


      • Anonyymi

        "Onaniaan synti oli että laski siemenet maahan. Eli ehkäisy."

        Onanian synti oli sen aikaisen hedelmöityshoitolain rikkominen.
        Veljen tuli saattaa veljensä vaimo raskaaksi, jos heillä ei vielä ollut lasta.


      • Anonyymi
        mikhasik2000 kirjoitti:

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.
        Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin." Matteus 5;28

        Juu sauvalla teko ei oo syntiä.
        Hieroin yhtä lesta hän oli alasti ei antana naida mut toi vibran kotoaan ja tein hälle monella hieronta kerralla orgguja. Sanoi ettei syntiä tehdä niin.
        Itse olen pohjoisen lesta kodista kotosin. Sain myös nuolla.
        Nythän itsetyydytys ei ole enää syntiä Rauhanyhdistyksellä


    • "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.
      Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin." Matteus 5;28

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aamuerektio on joillekin synnin merkki, joillekin merkki terveydestä. Jos avioliiton ulkopuoliset seksihalut olisivat syntiä, naimattomat uskoisivat koko ajan joutuvan kadotukseen tai eläisivät helvetissä.

      Nuorempana ei ollut hajuakaan siitä kuinka vinksahtaneita monet uskovaiset todella ovat. En nyt tarkoita monilapsisten perheiden vanhempia vaan näitä synti-tuomio-uskovaisia. En myöskään tarkoita seksihaluja tai himoja vaan sitä että ihmiset saadaan syyttämään itseään milloin mistäkin. Raamattu ei ole lakikirja, ei sitten millään.

      Syyttääkö itseään siitä että halutta vai että ei tunne mitään haluja? Siinäpä kysymys.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe