rosenterapia

paikanetsijä

osaatteko kertoa mitä se oikeasti on?
luulen että mulla olis lihaksissa vanhat tunteet jumissa, jos rosenterapiassa käsitellään niitä..ts.nostetaan ylös jne. voiko se silloin olla ns.vaarallista!?

kokemuksia?

14

4365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa uskovana hakisit ongelmaan apua hoitomuodoista, joiden taustalla ei ole vaihtoehtoista hengellisyyttä. Sellaisia ovat esim. perinteinen hieronta, laillistetty fysioterapia, kiropraktiikka, naprapatia. Kaikissa näissä hoitomuodoissa lihaksiin varastoituneeet tunteet voivat yhtä lailla tulla pintaan ja käsiteltäviksi.

      • paikanetsijä

        tavallisessa hieronnassa olen ollut ja se on ok - rosenterapiaan törmäsin tässä vasta ihan muissa merkeissä, enkä tiedä mitä ajatella siitä

        työkykyni ylläpitoon joka tapauksessa tarviin jotakin lihashuoltoa..selkävaivaisia työkavereita riittää enkä haluaisi siihen porukkaan liittyä ihan vielä..luultavasti tilaan taas hierojalta 10 kerran sarjan - mutta kyselen tässä kun tuli mieleeni
        en usko että naprapaatista hyötyisin-vielä ainakaan

        mistä muuten sen tietää milloin mennään vaarallisille vesille ? - eikös uskova ihminen ole kuitenkin veren suojassa tapahtui mitä tapahtui ?


      • paikanetsijä kirjoitti:

        tavallisessa hieronnassa olen ollut ja se on ok - rosenterapiaan törmäsin tässä vasta ihan muissa merkeissä, enkä tiedä mitä ajatella siitä

        työkykyni ylläpitoon joka tapauksessa tarviin jotakin lihashuoltoa..selkävaivaisia työkavereita riittää enkä haluaisi siihen porukkaan liittyä ihan vielä..luultavasti tilaan taas hierojalta 10 kerran sarjan - mutta kyselen tässä kun tuli mieleeni
        en usko että naprapaatista hyötyisin-vielä ainakaan

        mistä muuten sen tietää milloin mennään vaarallisille vesille ? - eikös uskova ihminen ole kuitenkin veren suojassa tapahtui mitä tapahtui ?

        >mistä muuten sen tietää milloin mennään vaarallisille vesille ? - eikös uskova ihminen ole kuitenkin veren suojassa tapahtui mitä tapahtui?<

        Turvallisilla vesillä pysyy Pyhän Hengen avaaman Jumalan sanan avulla.

        Uskova on uskon kautta turvassa, mutta veren suojasta puhuminen on hiukan kaksijakoinen asia. Jeesuksen maahan vuodatetun viattoman veren tähden meillä on uskon kautta pääsy Jumalan luo ja osallisuus kaikkiin Jeesuksen kautta meille annettuihin hyviin lahjoihin. Kaikki on kuitenkin uskosta - "sen uskon määrän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut" (Room 12:3).

        Veren suoja ei ole Raamatullinen käsite, ja sitä käytetään usein väärin ikään kuin kyse olisi jostain maagisesta sateenvarjosta, jonka läpi mikään paha ei pääse.

        Tällainen ajattelu on ristiriidassa Raamatun kanssa. Se nimittäin antaa aivan selvästi ymmärtää, että Jumala sallii uskoville heidän uskonsa mukaisia haasteita, jotta he kasvaisivat uskossa. Hän ei siis poista pahaa ja vihollisen voimia meidän ympäristöstämme eikä siirrä meitä millekään "veren suojelualueelle", missä pahaa ei olisi. Päinvastoin. Meitä varoitetaan liittymästä vääriin oppeihin ja käytäntöihin, erityisesti silloin jos oma usko on heikko/vähäinen, jotta emme tulisi petetyiksi:

        "ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;" Ef 4:14

        "Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia; älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan." Ef 5:6-7

        "Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä...
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut." Matt 24:4,24-25

        "Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien vietellä itseänne. On hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruoista, joiden noudattajat eivät ole niistä hyötyneet." Hepr 13:9

        Eli jos tunnet hyvin Herran ja hänen sanansa ja Jumala on jo kasvattanut uskosi niin vahvaksi (uskossa täysi-ikäiseksi), että sen varassa voit kohdata tällaiset haasteet ja kaiken lisäksi olet vakuuttunut, että Jumala kehottaa sinua menemään noille alueille (eli haaste tulee todella Jumalalta) - niin siitä vaan. Jos nämä ehdot eivät täyty, kehottaisin välttämään noita alueita, jottei sinulle käy kuten eräille sinulle vastanneista, joilta olet saanut omakohtaiseen kokemukseen perustuvia varoituksia.


      • paikanetsijä
        EJKR kirjoitti:

        >mistä muuten sen tietää milloin mennään vaarallisille vesille ? - eikös uskova ihminen ole kuitenkin veren suojassa tapahtui mitä tapahtui?<

        Turvallisilla vesillä pysyy Pyhän Hengen avaaman Jumalan sanan avulla.

        Uskova on uskon kautta turvassa, mutta veren suojasta puhuminen on hiukan kaksijakoinen asia. Jeesuksen maahan vuodatetun viattoman veren tähden meillä on uskon kautta pääsy Jumalan luo ja osallisuus kaikkiin Jeesuksen kautta meille annettuihin hyviin lahjoihin. Kaikki on kuitenkin uskosta - "sen uskon määrän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut" (Room 12:3).

        Veren suoja ei ole Raamatullinen käsite, ja sitä käytetään usein väärin ikään kuin kyse olisi jostain maagisesta sateenvarjosta, jonka läpi mikään paha ei pääse.

        Tällainen ajattelu on ristiriidassa Raamatun kanssa. Se nimittäin antaa aivan selvästi ymmärtää, että Jumala sallii uskoville heidän uskonsa mukaisia haasteita, jotta he kasvaisivat uskossa. Hän ei siis poista pahaa ja vihollisen voimia meidän ympäristöstämme eikä siirrä meitä millekään "veren suojelualueelle", missä pahaa ei olisi. Päinvastoin. Meitä varoitetaan liittymästä vääriin oppeihin ja käytäntöihin, erityisesti silloin jos oma usko on heikko/vähäinen, jotta emme tulisi petetyiksi:

        "ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;" Ef 4:14

        "Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia; älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan." Ef 5:6-7

        "Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä...
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut." Matt 24:4,24-25

        "Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien vietellä itseänne. On hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruoista, joiden noudattajat eivät ole niistä hyötyneet." Hepr 13:9

        Eli jos tunnet hyvin Herran ja hänen sanansa ja Jumala on jo kasvattanut uskosi niin vahvaksi (uskossa täysi-ikäiseksi), että sen varassa voit kohdata tällaiset haasteet ja kaiken lisäksi olet vakuuttunut, että Jumala kehottaa sinua menemään noille alueille (eli haaste tulee todella Jumalalta) - niin siitä vaan. Jos nämä ehdot eivät täyty, kehottaisin välttämään noita alueita, jottei sinulle käy kuten eräille sinulle vastanneista, joilta olet saanut omakohtaiseen kokemukseen perustuvia varoituksia.

        asian - jotkut jutut saavat minut todella voimaan pahoin-ja luulen että kyse on just siitä että ne ei ole mua varten
        sitten on joukko asioita,joita joudun vähän miettimään..esim tää kyseinen rosen juttu on sellainen josta en tiedä mihin se perustuu-siksi kysyin

        joskus olen kuullut aika hauskojakin juttuja siitä miten uskova on tietämättään mennyt henkien kanssa touhuuvan ihmisen tykö ja miten hänet on lopulta varjeltu -
        uskon olevani suojassa tapahtui mitä tapahtui, tää maailma on sen kaltainen, että täällä ei voi elää jos alkaa pelkäämään..ei minuakaan hänen kädestään kukaan ryöstä jollen itse halua hypätä sieltä pois


      • varoitettu,
        paikanetsijä kirjoitti:

        asian - jotkut jutut saavat minut todella voimaan pahoin-ja luulen että kyse on just siitä että ne ei ole mua varten
        sitten on joukko asioita,joita joudun vähän miettimään..esim tää kyseinen rosen juttu on sellainen josta en tiedä mihin se perustuu-siksi kysyin

        joskus olen kuullut aika hauskojakin juttuja siitä miten uskova on tietämättään mennyt henkien kanssa touhuuvan ihmisen tykö ja miten hänet on lopulta varjeltu -
        uskon olevani suojassa tapahtui mitä tapahtui, tää maailma on sen kaltainen, että täällä ei voi elää jos alkaa pelkäämään..ei minuakaan hänen kädestään kukaan ryöstä jollen itse halua hypätä sieltä pois

        kuten nyt. Niin ole tarkkana mihin itsesi laitat alttiiksi. Varoituksen jälkeen jos menet pimeyden voimien kanssa "leikkimään" niin syyllistys harkittun syntiin.

        Eri asia ovat ihmiset, jotka tietämättään menevät hoitoihin, joissa on henkivallat.

        LUE KIRJA: "Marjut Vironhovi kirjoittaa kirjassaan Vapaaksi valkoisen valheen verkosta s.52: "Kuten monissa muissakin demonisiin voimiin perustuvissa hoidoissa, ihminen alkaa oireilla ahdistusta, levottomuutta, unihäiriöitä, pelkotiloja jne"


      • paikanetsijä
        varoitettu, kirjoitti:

        kuten nyt. Niin ole tarkkana mihin itsesi laitat alttiiksi. Varoituksen jälkeen jos menet pimeyden voimien kanssa "leikkimään" niin syyllistys harkittun syntiin.

        Eri asia ovat ihmiset, jotka tietämättään menevät hoitoihin, joissa on henkivallat.

        LUE KIRJA: "Marjut Vironhovi kirjoittaa kirjassaan Vapaaksi valkoisen valheen verkosta s.52: "Kuten monissa muissakin demonisiin voimiin perustuvissa hoidoissa, ihminen alkaa oireilla ahdistusta, levottomuutta, unihäiriöitä, pelkotiloja jne"

        siksi aloitukseni..


      • anne 33

        Ei rosenissa mitään sen kummempaa hengellisyyttä ole. Miksi sekoitat asioita?
        Se on kehon hoitoa ja samalla avautuu mahdollisuus kokea tunteita joita on tullut
        pantattua.
        Surua esimerkiksi.
        Vaihtoehtoinen hengellisyys; mikä se on?
        Se ei ole hengellisyyshoitoa, ei uskontoon liittyvää.


      • anne33
        paikanetsijä kirjoitti:

        asian - jotkut jutut saavat minut todella voimaan pahoin-ja luulen että kyse on just siitä että ne ei ole mua varten
        sitten on joukko asioita,joita joudun vähän miettimään..esim tää kyseinen rosen juttu on sellainen josta en tiedä mihin se perustuu-siksi kysyin

        joskus olen kuullut aika hauskojakin juttuja siitä miten uskova on tietämättään mennyt henkien kanssa touhuuvan ihmisen tykö ja miten hänet on lopulta varjeltu -
        uskon olevani suojassa tapahtui mitä tapahtui, tää maailma on sen kaltainen, että täällä ei voi elää jos alkaa pelkäämään..ei minuakaan hänen kädestään kukaan ryöstä jollen itse halua hypätä sieltä pois

        Se perustuu siihen että ihminen voi vapautua lihasjännityksistä, ei siinä henkiä ole!!
        Oletteko te aivan typeriä...


    • Rebekka

      Suosittelen luettavaksi kirjaa:"Noituuden paluu lääketieteeseen".Sen on kirjoittanut kristitty lääkäri,entinen ateisti, Pekka Reinikainen.

      • ja toinen kirja,

        "Marjut Vironhovi kirjoittaa kirjassaan Vapaaksi valkoisen valheen verkosta s.52: "Kuten monissa muissakin demonisiin voimiin perustuvissa hoidoissa, ihminen alkaa oireilla ahdistusta, levottomuutta, unihäiriöitä, pelkotiloja jne."

        Pysykää erossa vaihtoehtohoidoista! Niissä on todelliset henkivallat. T; kokemusta on. Mutta onneksi Kristuksen veri ja synnin tunnustus VAPAUTTI!


      • anne33

        Hoh hoh, uskomatonta. Suomessa noituutta?


    • kannattaa tutustua

      Millä oikein perustelette väitteen, että Rosen-terapia olisi jotenkin hengellisessä mielessä vaarallista?

      Kyse on vain kosketuksesta. Mitään loitsuja tms ei tehdä, eikä taustalla ole mitään itämaista ajatteluakaan, jos joku sitä pelkää. Se perustuu ajatukseen, että tunnekokemukset varastoituvat kehoon. Esim. suru, pelko, torjutuksi tuleminen, viha jne. Tämän kai jokainen voi todistaa omasta kokemuksestaankin. Jos kiinnitätte huomiota miten reagoitte jossain emotionaalisessa tilanteessa, huomaatte, miten esim. lihakset jännittyvät. Rosenissa löydetään ja vapautetaan näitä jännityksiä hyväksyvän kosketuksen avulla. Kyse ei ole mistään maagisesta.

    • arsiarsi

      Rosen-terapia kuuluu nk. uskomushoitoihin, kävijä vastaa vain itse kokemistaan tuntemuksista. (Terapeutilta on turha vastuuta perätä.)

      Joku kyseli(?) noituudesta Suomessa. Kyllä Suomessa on noituutta ja saatananpalvontaa yhtä lailla kuin muissakin maapallon maissa.

    • Lisäys v2007 kommentteihini:
      Kun ja jos rosenterapian harjoitaminen on pelkästään lihasten käsittelyä ja tunteiden ilmaisemista, sitä voi pitää hengellisesti riskittömänä.

      Toiminta ei ole luvanvaraista kuten fysioterapia tai psykoterapia, joten ei ole mitään valvovaa instanssia, joka takaisi, ettei sen harjoittaja liitä toimintaansa myös itse valitsemiaan hengellisiä selitys/puuttumismalleja tms.
      Hoitoon hakeutujan on siis itse selvitettävä, miten hoitava henkilö toimintansa hahmottaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe