Tuore Helsingin Sanomien Kuukausiliite tarjoaa useamman aukean jutun variksista. Ne ovat kuulemma hyvin sympaattisia ja älykkäitä lintuja. Ne mm. erottavat paikallisjunankin kaukojunasta, keskustelevat keskenään mitä moninaisimmin tavoin ja laskevat mäkeä. Erityisesti iloitaan siitä, että pikkupojat eivät enää hävitä varisten pesiä, vaan istuvat tietokoneella.
On luonnollista, että haaskalinnut tuntevat sympatiaa toisiaan kohtaan jopa yli lajirajojen. Minun kokemukseni variksista eivät ole aivan yhtä positiivisia kuin Kuukausiliitteen toimittajien. Kauan sitten löysin nääntyneen oravan joka oli jäänyt syvennykseen josta se ei päässyt pois. Otin sen varovasti ylös, laitoin sen eteen kuppiin vettä ja jätin sen pihamaalle. Hetken kuluttua palasin. Oravan kimpussa oli lauma variksia, jotka olivat nokkineet siltä puoli päätä pois. Ei ollut tehtävissä muuta kuin hätistää haaskansyöjät tiehensä ja haudata oravaparka niin syvälle etteivät ne sitä enää sieltä saaneet.
Variksilla ja minulla on myös muita yhteisiä elämyksiä. Olen ampunut niitä menestyksellisesti haulikolla ja pienoiskiväärillä ja hävittänyt muutaman niiden pesänkin. Enkä kadu.
Ai että mitä järkeä tässä kirjoituksessani on? Vastaan sitten, kun minulle kerrotaan mitä järkeä Kuukausiliitteen kirjoituksessa on.
Haaskalinnut.
0
270
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141148
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18689- 74664
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276655- 82629
- 107604
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet94465