Erkko: Suomen ei pidä liittyä Natoon
Ministeri Aatos Erkon mielestä Suomen ei pidä nykytilanteessa hakea Naton jäsenyyttä.
Suomenruotsalaisen toimittajajärjestön satavuotisjuhlassa puhuneen Erkon mukaan Naton tulee muuttua, ennen kuin Suomi voi liittyä järjestöön.
Erkko on siten Nato-kysymyksessä eri linjoilla kuin Helsingin Sanomat, jonka suurin omistaja hän on. Lehti on linjannut kannakseen, että Suomen tulisi hakea sotilasliiton jäsenyyttä. Erkon puheesta kertoi STT.
Erkko puhuu asiaa
10
956
Vastaukset
- Olla bisneksiä
Venäjällä melkoisesti mm. aikakauslehtiä. Kannattaa puhua sopivan "suomettuneesti", ettei bisneksille käy huonosti!
- Fakta homma
Jäin miettimään asiaa ja Googlasin. Ohessa kaksi ensimmäistä hittiä:
SanomaWSOY ostaa Venäjän johtavan aikakauslehtikustantajan, Independent Median [19.1.2005 12:15]
SanomaWSOY-konsernin liiketoimintaryhmä Sanoma Magazines on tehnyt sopimuksen Independent Media Holding B.V.:n ja sen tytär- ja osakkuusyhtiöiden (IMH-ryhmä) ostamisesta. Independent Media muodostuu pääasiassa kuudesta Venäjällä ja Ukrainassa toimivasta yhtiöstä. Velaton ja kassaton kauppahinta on noin 142 milj. euroa. Kaupan toteutumisen ehtona on Venäjän ja Ukrainan kilpailuviranomaisten hyväksyntä. Lisäksi edellytyksenä on, että tiettyjen lisenssinhaltijoiden kanssa saadaan hyväksyttävät lisenssisopimukset.
SanomaWSOY-konserniin kuuluva Rautakirja laajentaa kioskikauppatoimintansa Venäjälle perustamalla yhteisyrityksen venäläisen OOO Partner Service Groupin kanssa. Rautakirja omistaa perustettavasta OOO R-Kiosk-yhteisyrityksestä 70 %:n enemmistön. Toiminta aloitetaan modernilla kioskikonseptilla Moskovassa, ja yrityksen tavoitteena on myöhemmin laajentua muihin suuriin kaupunkeihin.
Kysymyksessä on niin suuret rahat, että on syytä asettaa sanansa varovaisesti. Tämän taustan pohjalta ei Erkon lausuntoa ole syytä erikoisemmin hehkuttaa. (Älykäs mies, ei siinä mitään!) Fakta homma kirjoitti:
Jäin miettimään asiaa ja Googlasin. Ohessa kaksi ensimmäistä hittiä:
SanomaWSOY ostaa Venäjän johtavan aikakauslehtikustantajan, Independent Median [19.1.2005 12:15]
SanomaWSOY-konsernin liiketoimintaryhmä Sanoma Magazines on tehnyt sopimuksen Independent Media Holding B.V.:n ja sen tytär- ja osakkuusyhtiöiden (IMH-ryhmä) ostamisesta. Independent Media muodostuu pääasiassa kuudesta Venäjällä ja Ukrainassa toimivasta yhtiöstä. Velaton ja kassaton kauppahinta on noin 142 milj. euroa. Kaupan toteutumisen ehtona on Venäjän ja Ukrainan kilpailuviranomaisten hyväksyntä. Lisäksi edellytyksenä on, että tiettyjen lisenssinhaltijoiden kanssa saadaan hyväksyttävät lisenssisopimukset.
SanomaWSOY-konserniin kuuluva Rautakirja laajentaa kioskikauppatoimintansa Venäjälle perustamalla yhteisyrityksen venäläisen OOO Partner Service Groupin kanssa. Rautakirja omistaa perustettavasta OOO R-Kiosk-yhteisyrityksestä 70 %:n enemmistön. Toiminta aloitetaan modernilla kioskikonseptilla Moskovassa, ja yrityksen tavoitteena on myöhemmin laajentua muihin suuriin kaupunkeihin.
Kysymyksessä on niin suuret rahat, että on syytä asettaa sanansa varovaisesti. Tämän taustan pohjalta ei Erkon lausuntoa ole syytä erikoisemmin hehkuttaa. (Älykäs mies, ei siinä mitään!)istua tuleen. Suuri Kurpitsa tietää, ettei voi kuin voittaa: jos rauha säilyy, hänen nuoleskelevat puheensa edesauttavat hänen Venäjän-bisneksiään ja jos se ei säily (ts. Venäjä hyökkää Suomeen) hän itse pääsee aina Englantiin (ns. vaimonsa kansallisuuden takia) tai puoliksi juutalaisena Israeliin.
Ja hänkö muka ei pysty vaikuttamaan Helsingin Sanomiin?! Ja Ilta-Sanomiin?! Oksettavaa, oikein aitoruotsalaista hurskastelua.
Mahtavat Eero ja Eljas Erkko pyöriä haudoissaan
- Sirkka sotilas
Erkko on muutenkin suomettuneen Suomen keulahahmoja. Mikä muu siihen vaikutti kun hänen lehdistö? Kaupat Venäjällä vaikuttaa asiaan.
- Jan Stark
Kaupat Venäjällä vaikuttavat myös Saksan ja Venäjän välisiin suhteisiin. Seuraapa uutisia.
Saksa on päättänyt hyötyä ystävällisistä erityissuhteistaan Venäjään. Täällä toisen maailmansodan juoksuhaudoissa kykkivät Nato-entusiastit saarnaavat "rautaa rajalle".
Kumman politiikka lienee pitkällä tähtäimellä järkevämpää.
- Takametsien mies Kainuusta
Erkko on täysin oikeassa! Natohan on ensisijaisesti arvoyhteisö, jonka marssijärjetyksen ( arvot ) luo ja päättää se joka maksaa suurimman laskun, siis Yhdysvallat. Kertokaapa kuinka moni suomalainen samaistuu USA:n presidentin arvomaailmaan ja tukee Irakin sotaa. Suomen kansan enemistön mielipide on se, että jäsenyys Natossa on mahdollista vain, jos Naton arvomaailma muuttuu lähemmäs suomalaisia arvoja. Erkko edustaa keskivertosuomalaisen tervettä ajattelua. Tällaisia perusteltuja puheenvuoroja kaivataan ummehtuneeseen Nato-keskusteluun.
- Sirkka sotilas
Nuo mainitsemasi suomalaiset arvot ovat muuttuneet 1900-luvun aikana - ennen kaikkea poliitikojen ansiosta. Sille on olemassa ihan oma nimensä - SUOMETTUMINEN!
Myös Herra Erkolla on siinä osuutta. - Jan Stark
Sirkka sotilas kirjoitti:
Nuo mainitsemasi suomalaiset arvot ovat muuttuneet 1900-luvun aikana - ennen kaikkea poliitikojen ansiosta. Sille on olemassa ihan oma nimensä - SUOMETTUMINEN!
Myös Herra Erkolla on siinä osuutta.Jos "suomettumisella"
-estettiin maan miehittäminen NL:n toimesta
-vältettiin joutuminen Nato-maiden varustelukierteeseen
-onnistuttiin pysymään Varsovan Liiton ulkopuolella
-saatiin aikaan mahtavia kauppaetuja Suuren ja Mahtavan kanssa
Niin pisteet sellaiselle "suomettumiselle"! - Lauri Leskenlehti
Se on ainoa oikea.
- Lauri Leskenlehti
http://fi.wikipedia.org/wiki/Crowleyn_lista
Erkko tekee harhautuksen ja jatkaa myöhemmin natottamista.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 80679
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483