mitä tulee maksamaan rekka, eli yhdistelmä kortti ?
entä onko saamisen suhteen olemassa mitään vaatimuksia ?
ja missä kaikkialla tuollaisia voi suorittaa ?
mitä tulee maksamaan rekka, eli yhdistelmä kortti ?
14
7228
Vastaukset
- monesta asiasta
ensiksi nyt siitä, että mikä kortti sinulla on tällä hetkellä. Siinä tapauksessa, että sinulla on C-kortti ja asetuksen mukainen 3 kk:den työkokemus kuorma-autolla niin ei maksa muuta kuin viranomaismaksut noin 100 euroa jos vaan saat auton jostain inssiin. Jos sinulla on vain B-kortti niin maksaa pirusti. Silloin kannattaa hakeutua työllistämiskurssien piiriin.
- kuskiko
bc kortti mulla tällähetkellä on...
mut en mä oo ennen tollasesta kuullut mitään, että se vain viranomaismaksut maksais... onko tosiaan näin? - ajelija156v0,1
kuskiko kirjoitti:
mut en mä oo ennen tollasesta kuullut mitään, että se vain viranomaismaksut maksais... onko tosiaan näin?vaihtoehto on suorittaa se asepalvelun yhteydessä eli armeijaan mennessäsi ilmoitat haluavasi kuljettajaksi maksaa tällöin 40 € sulle se kortii ellei leimaveroa ole nostettu.
kuulupa armeija aikakin mukavasti autojen kanssa puuhastellessa.
mutta jos olet jo asepalveluksen suorittanut niin sitten kurssikeskuksen kautta - vaan eteenpäin
kuskiko kirjoitti:
mut en mä oo ennen tollasesta kuullut mitään, että se vain viranomaismaksut maksais... onko tosiaan näin?3 kk:den työkokemus kokonaispainoltaan yli 12 tonnin kuorma-auton ajamisesta. Sen pitää olla päätoimista, voidaan vaatia vaikka piirturikiekot nähtäväksi. Ja sitten ei kun tutkintoon. Tulee nopeammin ja halvemmalla, kuin että menet kurssikeskukseen opiskelemaan. Kummalla tavalla hankittu kortti on sitten enemmän työnantajien arvostama??
- mietitäänpäs
kuskiko kirjoitti:
mut en mä oo ennen tollasesta kuullut mitään, että se vain viranomaismaksut maksais... onko tosiaan näin?Jeps. Mahdollista saada sillein, että maksaa sen ajokorttiluvan, teoriakokeen maksat ja sitten sen inssin, mikäli sulla on joko D ajokortti tai ajokokemusta se 3kk päätoimisesti. D korttia sulla ei ole. Ja muista vielä, että sen BC kortin pitää olla pitkäaikainen. Lyhytaikainen viikko sitten saatu kortti ei kelpaa. Armeijassa pitää olla käynyt kakkosvaihe, eli kortti taskussa vähintään se 6kk.
Toinen mahdollisuus tietty joku kurssikeskus. Tai sitten se, että onnistut jostain hommaamaan kuljetusalan työpaikan, jossakin työpaikka voi maksaa sulle sen rekkakortin. - 5yuht5huh
mietitäänpäs kirjoitti:
Jeps. Mahdollista saada sillein, että maksaa sen ajokorttiluvan, teoriakokeen maksat ja sitten sen inssin, mikäli sulla on joko D ajokortti tai ajokokemusta se 3kk päätoimisesti. D korttia sulla ei ole. Ja muista vielä, että sen BC kortin pitää olla pitkäaikainen. Lyhytaikainen viikko sitten saatu kortti ei kelpaa. Armeijassa pitää olla käynyt kakkosvaihe, eli kortti taskussa vähintään se 6kk.
Toinen mahdollisuus tietty joku kurssikeskus. Tai sitten se, että onnistut jostain hommaamaan kuljetusalan työpaikan, jossakin työpaikka voi maksaa sulle sen rekkakortin.Miksi sotket linja-autokortin tähän paikkaan?
- mietitäänpäs
5yuht5huh kirjoitti:
Miksi sotket linja-autokortin tähän paikkaan?
Kerroin vain eri mahdollisuuksista suorittaa tuo rekkakortti. Tiedänhän minä, että ketjun aloittaja olisi suorittamassa sitä suoraan, eikä ensin jotakin linja-auto korttia. Tottakai on järkeä harjoitella noi peruutukset rekalla ja sillein ennen sitä inssiä.
Tietenkin tästä nyt nousee kauhea haloo, koska porukka ei tajua tätä mun pointtia. - asioista
vaan eteenpäin kirjoitti:
3 kk:den työkokemus kokonaispainoltaan yli 12 tonnin kuorma-auton ajamisesta. Sen pitää olla päätoimista, voidaan vaatia vaikka piirturikiekot nähtäväksi. Ja sitten ei kun tutkintoon. Tulee nopeammin ja halvemmalla, kuin että menet kurssikeskukseen opiskelemaan. Kummalla tavalla hankittu kortti on sitten enemmän työnantajien arvostama??
Niin kumpaakohan työnantajat arvostaa enemmän, pelkkää korttia vai korttia ja siihen liittyvine tietoineen..
- tuleva rahtari
Itellä ABCD kortti ja tänään otin selvää, niin riittää kun käy suoraan kirjalliset ja inssin, itellä linja-autolla kokemusta 4 vuotta. Pätee BC kortillisella samanlailla.
- kuski ei kanna
mietitäänpäs kirjoitti:
Jeps. Mahdollista saada sillein, että maksaa sen ajokorttiluvan, teoriakokeen maksat ja sitten sen inssin, mikäli sulla on joko D ajokortti tai ajokokemusta se 3kk päätoimisesti. D korttia sulla ei ole. Ja muista vielä, että sen BC kortin pitää olla pitkäaikainen. Lyhytaikainen viikko sitten saatu kortti ei kelpaa. Armeijassa pitää olla käynyt kakkosvaihe, eli kortti taskussa vähintään se 6kk.
Toinen mahdollisuus tietty joku kurssikeskus. Tai sitten se, että onnistut jostain hommaamaan kuljetusalan työpaikan, jossakin työpaikka voi maksaa sulle sen rekkakortin.B-kortin kakkosvaiheen voi ainakin suorittaa armeijassa, ja meillä ainakin oli mahollista päästä BECE-kuskiks vaikka ois vaan se henkilöautokortti siviilistä. Siihen vielä päälle ammattipätevyys, ADR-lupia (pääset ajamaan intissä ammuksia sun muita ja siviilissä esim polttoaineita) ja trukkikortti niin puhutaankin paketista joka siviilissä olis vissiin reilusti yli kymppitonnin. Vuosi intissä ei oo mikään paha hinta siitä.
- jos intissä tai amiksessa
Noh, jos suoritat sen armeijassa tai amiksessa, niin eihän se sulle tule juurikaan maksamaan. Amiksessa maksat ehkä ne viranomaiskulut itse. Jossain aikuiskoulutuslinjoilla pääset nopeammin koulusa pois kun tavallisessa amiksessa, jossa menee se 3vuotta. Tokihan sieltä voi aina erota, mutta paremmin työnantajat arvostaa sun korttia jos sulla jo on sen alan koulutus suoritettuna.
- kuskiko
kuten otsikkokin kertoo, niin kukaan EI OLE vastannut kysymykseeni. :/ :( *pettynyt*
(kyllä mä noista tiedän, että miten ko. kortin saa suoritettua, mutta en sitä, että mitä se tulisi maksamaan, jos sen itse menisi kurssikeskuksen kautta suorittamaan? siis ilman mitään alennuksia tms.)- ole vastattu..
Luulitko tosiaan että täällä vastattaisiin? Sulla on varmaan puhelin? Soittamalla kurssikeskukseen (numeron saat soittamalla numeroon 118, etsimällä numeron puhelinluettelosta tai etsimällä netistä). Kyllä sen verran pitää olla älliä et itte vaivautuu ettimään tiedon eikä kysele valmista jostain keskustelupalstalta.
- BC-kortti ollut
puoli vuotta ja kakkosvaihe käyty.Sitten työkkäriin ja sieltä saat tietoa,missä kursseja järjestetään.Hakemus sisälle ja jos sinut paperivalinnassa katsotaan kelvolliseksi,kutsutaan haastatteluun.Haastattelussa työkkärin ja kurssin järjestäjän edustaja.Jos sinut valitaan,kurssi kestää noin puoli vuotta,josta puolitoista kuukautta työharjoittelua ilman palkkaa kujetusliikkeessä,jonka tietenkin olet itse etsinyt.Kurssi on ilmainen,maksat itse tutkintomaksut.Jos harjoittelun aikana työnantaja huomaa sinussa olevan ainesta alalle,todennäköisesti saat työpaikan.Näin menee.Kysy lisää,jos ei riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1673589Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi332814Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.12726Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem572682Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k172549Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️252549Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien872016Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1721978Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill91958Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31693