Ari Koivunen pelottaa suomalaisia

Sivustaseuraaja

Ari on poikkeuksellisen lahjakas. Hän on myös suomalaisesta ja melkein globaalistakin keskivertotyylistä poikkeavan androgyyni ulkoisesti. Hän muistuttaa virkistävästi Botticellin ja Michelangelon maalauksien enkeleitä ja kreikkalaisten jumaltaruston Kupidoa olemalla silti maskuliininen.

Hän käyttäytyy välillä huonosti eikä mahdu monenkaan pullanaamalällyskäpopidoli-raameihin. Vielä kun lisätään kotitausta, niin hänessä on enemmän poikkeavuutta kuin keskivertosuomalainen sietää.

Poikkeavuus on puoleensavetävää ja samalla se pelottaa niitä ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi kykene erittelemään omia tuntemuksiaan ja tunnusta ja tunnista omia virheellisyyksinä pitämiään poikkeavuuksiaan. Ne on helpompi kohdata jo valmiiksi jotenkin negatiivisesti leimatussa ihmisessä. Näin julkkiksista ja varsinkin ulkoisesti erikoisista (myös erikoisen kauniista) ihmisistä julkisuudessa on helppo tehdä luvallisia syntipukkeja, omien painolastiemme kantajia.

Poikkeavuudesta tulee tekijä, joka määrittelee ihmistä kaikessa. Poikkeavaa ihmistä käsitellään yhteisössä siten, että jos hänessä on yksikin poikkeavuus, häneen liitetään muita, negatiivisia ominaisuuksia, vaikka ne olisivat täysin tuulesta temmattuja.

Täällä Aria on sanottu homoksi, sairaaksi, sivariksi, juopoksi, tytöksi, työtä vieroksuvaksi, tyhmäksi ja vaikka miksi vaikka hän ei todennäköisesti ole mitään noista. Mutta pääasia että joku sellainen heikkous liitetään Ariin, jota joku huutelija ei pysty itsessään tai elämässään kohtaamaan.

Vaikka Ari on suurisuu ja töksäyttelijä, hänellä on selkärankaa, mikä esimerkiksi Kristianilta täysin puuttuu. Arikin oppii, ettei kaikkea, mitä ajattelee, tarvitse sanoa aina ääneen. Ehkä se juuri Arissa vetoaa ja tuntuu hyvältä: Hän on aito ja vilpitön, virheineenkin ja juuri siksi. Toiset ajattelevat salaa tosi likaisiakin ajatuksia, mutta Ari ei häpeä sanoa, mitä ajattelee. Siitä syntyy väistämättä konflikteja.

Ja lisäksi hänellä noin nuoreksi mieheksi laulun ja huumorin lahjat, jotka vievät jalat alta. Koettakaa elää sen kanssa. Toivottavasti Arin nuppi kestää tulevan.

37

2968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kotitausta on sama kuin

monella muullakin. Kyllä musta Ari on aika suomalaisen perikuva nykyisellä elämänmenolla. Moni muukin kokee kuppilan enempi kodikseen ja viihtyy kavereidensa kanssa. Ehkä jos Aria vertaa johonkin kotonaan asuvaan opiskelijaan niin vähän eroo, mut ei mitenkään radikaalisti. Ihmisiä kuiteskin kaikki.

• hienon kirjotuksen

pointti ohi.
        Miten ihmisestä tulee noin tyhmä kuin sinä?

• pelota

vaan edustaa sellaista Kimi Räkä Räikkösen koulukuntaa joita on tuhansia Suomessa saksasta tuoduissa pikku bemuissa.

• on..

Kateus ja katkeruus tuntuu usein monia vaivaavan, harmi, jää omassa elämässä paljon saavuttamatta - toki voi myös tyytyä vain valittamiseen..

• filosofisia viestejä

...ja onpa ollut asiallisenkin oloista keskustelua. Ihan alkaa pelottaa, että murkut karkaavat muille palstoille mesoamaan... 8D

Hiukka pistit överiksi heti ensimmäisessä kappaleessa. Arilla on keskivertosuomalaista paremmat laulunlahjat ja koskettava persoona, mutta ei hän sentään mikään androgyyni enkeli ole. Jalat takaisin maahan, mars!

Täällä on tullut kyllä esille suomalaisten nuorten kaikki mahdolliset ennakkoluuloiset fobiat, meillä pelätään niin kamalasti kaikkea vähänkin massasta poikkeavaa.

• vaan ittensä

melko sama on millanen persoona on, mut jos on sinut sen kanssa millanen sattuu olemaan ja viihtyy siinä niin sillon sen muutkin aistii.

Ari on Ari vaikka voissa paistais. Persoonallisen äänen lisäksi ei oo ulkonäköäänkään pyrkiny muuksi muuttamaan. Jos ei kelpaa niin sitten ei. Mitä sitä jokasta mielistelemään.

• Sivustaseuraaja

ja lue: "Hän muistuttaa virkistävästi Botticellin ja Michelangelon maalauksien enkeleitä ja kreikkalaisten jumaltaruston Kupidoa olemalla silti maskuliininen."

Missä lukee että hän on enkeli, MITÄ??? MISSÄ?????!! KUKA NIIN KIRJOITTI?? Sitä lukee ja ymmärtää näköjään vain sitä, mitä kykenee vastaanottamaan. Muut menee ohi hilseen, vai mitä? Sitä paitsi tuo ei ole filososiaa vaan suoraa ja empiirisesti vielä testattua teoriaa Erwing Goffmanilta.

Vedä itse ne silmät takaisin päähän sieltä jorpakosta. Tässä iässä ei jalat enää nouse maasta vaikka mitä tapahtuisi, ja vaikka sitä joskus toivoisikin. Hähä! :D

• Ari on

androgyyni enkeli,olisit vain nauttinut
        kirjoituksesta mikä oli täysin totta,
        Sinä voisit myös mennä muille palstoille,kun tärväsit noin hienon kirjoituksen omalla
        keskivertokommentillasi.

• ajatellut
        Sivustaseuraaja kirjoitti:

ja lue: "Hän muistuttaa virkistävästi Botticellin ja Michelangelon maalauksien enkeleitä ja kreikkalaisten jumaltaruston Kupidoa olemalla silti maskuliininen."

Missä lukee että hän on enkeli, MITÄ??? MISSÄ?????!! KUKA NIIN KIRJOITTI?? Sitä lukee ja ymmärtää näköjään vain sitä, mitä kykenee vastaanottamaan. Muut menee ohi hilseen, vai mitä? Sitä paitsi tuo ei ole filososiaa vaan suoraa ja empiirisesti vielä testattua teoriaa Erwing Goffmanilta.

Vedä itse ne silmät takaisin päähän sieltä jorpakosta. Tässä iässä ei jalat enää nouse maasta vaikka mitä tapahtuisi, ja vaikka sitä joskus toivoisikin. Hähä! :D

että Ari on enkeli.
        Sellainen jotenkin sukupuoleton ja kaunis,
        se tekee hänestä just mielenkiintosen.
        Ja laulaahan hän myös kuin enkeli.
        En keksi mitään kauniimpaa sanaa kuvaamaan Aria.

• ärhäkkä ampiainen!

No huh, anteeksi että puutuin kaunosieluiseen maalailuusi. Minä en aina viitsi olla ihan niin pilkuntarkka enkä pillastu, jos joku ei lue tekstiäni suurennuslasilla. Ihan ystävällisesti ilmoitan, että ymmärsin ensi lukemalla Arin mielestäsi muistuttavan maalauksien enkeleitä jne. Olisiko minun pitänyt kaavan mukaan kirjoittaa, että hän ei mielestäni muistuta maalauksien enkeleitä, että olisin säästynyt tällaiselta ylireagoinnilta?

"Filosofisilla" viesteillä tarkoitin vain kirjoittelun luonnetta yleensä. Hienoa, että kirjoitetaan muutakin, kuin pissis/homo/juoppo yms. herjoja. Itse yritän suhtautua julkkiksiin realistisesti ja keskittyä heidän musiikkiinsa nostamatta ketään kovin korkealle jalustalle muitten ominaisuuksien perusteella, kun en tunne ketään heistä tarkemmin.

Ainoastaan tuon eka kappaleen sisällöstä olen eri mieltä, muuten samanlaisia latuja kulkevat minunkin ajatukseni mm. ihmisten käyttäytymisestä ja suhtautumisesta Ari-ilmiöön, ilman mitään korkeampia opintoja. Anteeksi, että kiireessä kirjoittaa roiskautin ensimmäisenä mieleen tulleet ajatukset ilman hienosäätöä, mutta olen tottunut paksumpinahkaisiin ihmisiin. Mutta hauskaa kevättä vaan täältä "jorpakosta" =]

• Sivustaseuraaja
        ärhäkkä ampiainen! kirjoitti:

No huh, anteeksi että puutuin kaunosieluiseen maalailuusi. Minä en aina viitsi olla ihan niin pilkuntarkka enkä pillastu, jos joku ei lue tekstiäni suurennuslasilla. Ihan ystävällisesti ilmoitan, että ymmärsin ensi lukemalla Arin mielestäsi muistuttavan maalauksien enkeleitä jne. Olisiko minun pitänyt kaavan mukaan kirjoittaa, että hän ei mielestäni muistuta maalauksien enkeleitä, että olisin säästynyt tällaiselta ylireagoinnilta?

"Filosofisilla" viesteillä tarkoitin vain kirjoittelun luonnetta yleensä. Hienoa, että kirjoitetaan muutakin, kuin pissis/homo/juoppo yms. herjoja. Itse yritän suhtautua julkkiksiin realistisesti ja keskittyä heidän musiikkiinsa nostamatta ketään kovin korkealle jalustalle muitten ominaisuuksien perusteella, kun en tunne ketään heistä tarkemmin.

Ainoastaan tuon eka kappaleen sisällöstä olen eri mieltä, muuten samanlaisia latuja kulkevat minunkin ajatukseni mm. ihmisten käyttäytymisestä ja suhtautumisesta Ari-ilmiöön, ilman mitään korkeampia opintoja. Anteeksi, että kiireessä kirjoittaa roiskautin ensimmäisenä mieleen tulleet ajatukset ilman hienosäätöä, mutta olen tottunut paksumpinahkaisiin ihmisiin. Mutta hauskaa kevättä vaan täältä "jorpakosta" =]

Eikö sinustakin OLLA JOTAKIN ja MUISTUTTAA JOTAKIN ole eri asioita? Esimerkiksi vaikka minä muistutan selvästi virtahepoa, en suinkaan ole virtahepo. :D

Siinä on vissi ero.

Enkä maalailekaan, kun sanoin mitä näitä kirjoituksia lukiessa päähän pätkähtää.
        On olemassa joku renessanssimaalauskin, missä on ilmiselvä Ari Koivunen. Linkitän sen tänne, kunhan/jos sen löydän. Da Vinci taisi olla.

Hyvää Pääsiäistä sinnekin! :)

• Sivustaseuraaja
        Ari on kirjoitti:

androgyyni enkeli,olisit vain nauttinut
        kirjoituksesta mikä oli täysin totta,
        Sinä voisit myös mennä muille palstoille,kun tärväsit noin hienon kirjoituksen omalla
        keskivertokommentillasi.

Mukavahan se on että joku joskus kantaa yhtä haistatusta pidemmän kortensa kekoon. Minusta täällä forumilla on pettymys se, että joidenkin kirjoittama otsikko ja jopa nimimerkki on pidempi kuin itse kirjoitus.

Onhan näissä kilpailijoissa ollutkin kirjoittelemistakin tänä vuonna. :D

• Sivustaseuraaja
        ärhäkkä ampiainen! kirjoitti:

Löysin tämmöisen kuvan. Se on aika lähellä sitä tai sitten tämä oli juuri se piirros mikä tuli mieleen Ari Koivusesta varsinkin nyt kun hänellä oli lettiä vähän laitettu.

http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/vinci/sketch/headjman.jpg

• Sivustaseuraaja

Eikö sinustakin OLLA JOTAKIN ja MUISTUTTAA JOTAKIN ole eri asioita? Esimerkiksi vaikka minä muistutan selvästi virtahepoa, en suinkaan ole virtahepo. :D

Siinä on vissi ero.

Enkä maalailekaan, kun sanoin mitä näitä kirjoituksia lukiessa päähän pätkähtää.
        On olemassa joku renessanssimaalauskin, missä on ilmiselvä Ari Koivunen. Linkitän sen tänne, kunhan/jos sen löydän. Da Vinci taisi olla.

Hyvää Pääsiäistä sinnekin! :)

Löytyi vielä Arimaisempi.

http://z.about.com/d/altreligion/1/0/z/3/3/dvcangelannunciation.jpg

• piirre

yksi hyvän idolin piirteistä on, että osaa pysyä mielenkiintoisena medialle ja väestölle: ja sitä juuri tämä lahtelaine pojankloppi onki! HYVÄ ARI, MAHTAVAAA!"!!!!!!

• kerkko

"Hän muistuttaa virkistävästi Botticellin ja Michelangelon maalauksien enkeleitä ja kreikkalaisten jumaltaruston Kupidoa olemalla silti maskuliininen."

mitä helvettiä

• hitaammallekin

pikkuhijaa avautuu. pinnistele.

• faneja

et kaikki ei oo rupusakkia ja duunareita. No mikäs siinä, kyl sekaan sopii.

• Sivustaseuraaja
        faneja kirjoitti:

et kaikki ei oo rupusakkia ja duunareita. No mikäs siinä, kyl sekaan sopii.

Luulisin, että Arilla on faneja kaikissa mahdollisissa ihmisryhmissä. Itse olen asian todennut moneen kertaan. Mikä se rupusakki sitten on, siitä voi jokainen olla omanlaistaan mieltä. :D
        Jos itse on "rupusakissa" kasvanut, ei kovin helposti lähde toisia ruputtelemaan, vaikka joskus olisi myöhemmin kuinka korkealla oksalla.

• toisiaan

Luulisin, että Arilla on faneja kaikissa mahdollisissa ihmisryhmissä. Itse olen asian todennut moneen kertaan. Mikä se rupusakki sitten on, siitä voi jokainen olla omanlaistaan mieltä. :D
        Jos itse on "rupusakissa" kasvanut, ei kovin helposti lähde toisia ruputtelemaan, vaikka joskus olisi myöhemmin kuinka korkealla oksalla.

Nää ns. sivistyneet ne monesti haukkuu rupusakiksi, kun ne ei aina ymmärrä olosuhteita. Mut sopu sijaa antaa ja voihan sitä aina opetella ymmärtämään.

• quqqu
        toisiaan kirjoitti:

Nää ns. sivistyneet ne monesti haukkuu rupusakiksi, kun ne ei aina ymmärrä olosuhteita. Mut sopu sijaa antaa ja voihan sitä aina opetella ymmärtämään.

Toisaalta taas just ruput itse haluaa nostaa itsensä laittamalla toiset vielä rupummiksi. :)

Ketjun aloittajalta ihan hieno näkökanta, mutta olen sitä mieltä, että meissä suomalaisissa on tosi paljon poikkeavia, jos nuo ovat näkökohdat.
        Lähes joka perhe on hajalla tavalla tai toisella.
        Toiset vaan peittelevät sitä ja toiset kertoo avoimesti.
        Se on vain elämää, ei pelkästään ruusuilla tanssimista.

• oivallisesti

polkaistu. Olen FT, mutta lähtökohdat eivät olleet hyvät, ja säkä tai suojelus toimi kohdallani ja onnistuin paremmin kuin monet kummun alla lepäävät ystäväni. Musikaalisena eläimenä seuraan myös Idolsia. Arin loistava lahjakkuus ja nyt hänelle tarjottu mahdollisuus sosiaaliseen nousuun liippaa niin läheltä omaa elämääni, että on hyvin helppoa digata Arista ilman muiden Idols-kokelaiden ruputtelua.

• Sivustaseuraaja
        toisiaan kirjoitti:

Ymmärrystä tarvitaan. Minusta sivistyksen mittaa juuri se ymmärrys, eikä sitä läheskään aina kirjoista lukemalla saa, mutta auttaa kyllä asiaa, kun joutuu kyseenalaistamaan omat ajatuksensa. Tosissaan ruputtelija ei mielestäni osoita sivistystä. Rupuihminenkin voi olla onnellinen, ja kultalusikka suussa syntynyt onneton. Täällä kai ei oltu niin tosissaan, toivottavasti?

Rupuihminen on monesti tyytyväinen ja onnellinen vähästäkin, ja kultalusikkaihminen taas ei mistään. Lapsia syntyy rupuperheisiin, eikä se ole näitten lasten oma syy. Köyhyys ei ole oma valinta läheskään aina, ja onko köyhyys ja pienet tulot peruste nimittääkään rupusakiksi mitään ihmisryhmää? Ei syrjäytyminen ole läheskään aina ihmisen oma vika. Moni köyhä vanhempi järjestää lapselleen niin hyvät olot ja avun elämässä kuin vain voi kun taas varakkaamman kodin lapsi voi jäädä henkisesti täysin heitteille.

Mutta oikeasti, sosiaalinen liikkuvuus esim. rupusakista akateemiseksi ja pohjalta tähtiin sotkee vähän näitä määrittelyjä, että mikä ihmisestä yleensä tekee rupun. Aria ja Arin perhettä tuskin kehtaa ruputella, kun Ari on ne tsiljoona levyä myynyt. Huoli vain on pojasta, että kestääkö sen pää. Sitä toivon.

• Sivustaseuraaja
        quqqu kirjoitti:

Toisaalta taas just ruput itse haluaa nostaa itsensä laittamalla toiset vielä rupummiksi. :)

Ketjun aloittajalta ihan hieno näkökanta, mutta olen sitä mieltä, että meissä suomalaisissa on tosi paljon poikkeavia, jos nuo ovat näkökohdat.
        Lähes joka perhe on hajalla tavalla tai toisella.
        Toiset vaan peittelevät sitä ja toiset kertoo avoimesti.
        Se on vain elämää, ei pelkästään ruusuilla tanssimista.

quqqulle. Joo itseään saa määritellä vaikka miksi.
        Mutta ryhmä on se, joka määrittelee sen, mikä on poikkeavaa ja mikä ei. Esimerkiksi puliukkojen seassa liikuskeleva raitis on kummajainen.

Koulukiusaaminen on osoitus siitä, kuinka vähästä ihminen eristetään ja määritellään oudoksi. Ei tarvitse olla kuin vääränlaiset kengät jalassa. Ari ei kelpaa joidenkin mielestä täällä idoliksi sen takia, että hän ei ole suorittanut varusmiespalvelusta, vaikkei se liity laulamiseen mitenkään - asia kertookin enempi leimaajasta itsestään.

Mutta Aria eivät pelkää eivätkä leimaakaan ne, jotka ovat asioidensa kanssa sinut ja myös ne esimerkiksi samoista, aika tavallisista lähtökohdista kotoisin. Eihän Arista tarvitse tykätä, jokaisella on oma makunsa. Mutta tämä Ariin kohdistuva paskanheitto menee välillä kohtuuttomaksi joka paikassa.

• Anonyymi00037

Onko ruputellut ruskeassa talossa?

• :O)

Hauskaa lukea myös asiallista tekstiä (toki sitä on ollut täällä jo aikaisemmin ja varmasti useampaakin otteeseen)

Mä allekirjoitan äskeisen lähes täysin!

Hyvä ARI!

• kirjoittajalle

On mukava lukea kiihkotonta ja älykästä tekstiä omasta idolistani.

• Sivustaseuraaja

No pusu pääsiäiseksi sinnekin. Perjantaita odotellaan kovasti. Toivottavasti A A ehtivät toipua kunnolla. Sama kumpi voittaa. Hieno kisa on ollut ja kaikki ovat saaneet näyttää kyntensä.

• miettiä...

Että mitä tapahtuisi jos joku idols-kilpailijoista tekisi saman kuin Kuronen ja tekisi tutkintapyynnön näistä herjoista mitä täällä kirjoitetaan....

• Sivustaseuraaja

Oletko nyt ihan perillä siitä, mistä puhut? Ei kai Kuronen mitään tutkintapyyntöä ole tehnyt vaan hänen kirjastaan on tehty. Miksi Kuronen tekisi tutkintapyynnön omasta kirjastaan? Ei kai hänkään sentään niin idiootti ole? Vai onko Kuronen tehnyt tutkintapyynnön jostain forum-kirjoittelusta? En tiennytkään, kun en ole seurannut juttua hänestä täällä.

Että se ihminen haluaa roikkua julkisuudessa hinnalla millä hyvänsä. Ja samalla sanoo, että julkisuus on kauheaa. :)) Eipä kuulunut taas tälle forumille ollenkaan.

Jos et tiedä mistä edes kannattaa lähteä vääntämään oikeusjuttua niin tarkista finlexistä. Jos ei ole varma, että voittaa jutun, niin ei kannata vaivautua. Voi olla että ainoa seuraus on se, että joutuu maksamaan toisen osapuolen oikeuskulutkin. Mielipide on eri asia kuin sanominen toisesta ihmisestä jotain, mitä hän ei ole tehnyt.

• taas tätä

ymmärrän jos haluat idoliasi kehua ja kirjoittaa hänestä kauniisti, mut en ymmärrä miksi taas piti vetää tuohonkin kirjoitukseen Kristian?????
      Haluat itsepintaisesti kyykyttää Kristiania.
      Mä myönnän et Arilla kaunis ääni, mut ei se mua muuten suuremmin sytytä. Kridessä on enemmän sellasta naiseen vetoavaa juttua ja raspi kuulostaa kivalta. Et silleen.

• ........
      • Sivustaseuraaja
        ............ kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000312&posting=22000000025139825

Kiitos kun linkitit vielä tämän rattijuopumustuomion, ettei pääse unohtumaan juuri tämä asia, jolla tämän ketjun aloitin ja jota olen yrittänyt tässä koko ajan tuoda esille.

Että Arin pienempi rattijuopumusrike on ollut Aria leimaavampi hänen muun poikkeavuutensa tähden kuin esimerkiksi Kristianin vankeusrangaistus, joka ohitetaan kilpailun aikana täysin ja josta mainitaan vain pienellä uutisella sivun alalaidassa. Arin rike aiheutti valtavat lööpit.

Olet ikään kuin tavoittanut asian pointin, vaikket sitä näköjään itse tajunnutkaan. Mutta jos sulattelet asiaa muutaman kuukauden, niin eiköhän se sinullekin valkene. :D

• yläluokkainen...

Kiitos kun linkitit vielä tämän rattijuopumustuomion, ettei pääse unohtumaan juuri tämä asia, jolla tämän ketjun aloitin ja jota olen yrittänyt tässä koko ajan tuoda esille.

Että Arin pienempi rattijuopumusrike on ollut Aria leimaavampi hänen muun poikkeavuutensa tähden kuin esimerkiksi Kristianin vankeusrangaistus, joka ohitetaan kilpailun aikana täysin ja josta mainitaan vain pienellä uutisella sivun alalaidassa. Arin rike aiheutti valtavat lööpit.

Olet ikään kuin tavoittanut asian pointin, vaikket sitä näköjään itse tajunnutkaan. Mutta jos sulattelet asiaa muutaman kuukauden, niin eiköhän se sinullekin valkene. :D

ja yläluokan menossa on ymmärrettävää, että konjakkia tulee joskus siemailtua ja rapatessa roiskuu. Todennäköisesti hän osaa yläluokkaisuuttaan nauraa itselleen, esimerkiksi sille että tuli törttöiltyä humalassa autolla, jolloin se ei muidenkaan mielestä ole niin vakava asia.

• analysaattori

Kiitos sinulle erittäin fiksusti oivaltavasta analyysistä.
      Täyttä totta joka sana.
      Sen kun syvällisemmin ymmärtäisivät nuo Arin solvaajatkin, että omia puutteitaan peilaavat kun eivät kestä toisen menestystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      188
      5101
    2. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      14
      1761
    3. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      63
      1626
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      127
      1507
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      10
      1477
    6. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      50
      1167
    7. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      96
      1084
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      307
      980
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      195
      941
    10. Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!

Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö
      Suomalaiset julkkikset
      7
      830
    Aihe