NAISKIEKON ARVOSTUS

mietityttää

Miksi Suomessa ei arvosteta ollenkaan nais-, ja tyttöjääkiekkoa. Lehdissä ei kirjoiteta paljonkaan heidän peleistään. Divarituloksia ja Suomisarjan tuloksia ei pahemmin julkaista. Miesten ja poikien tuloksia kyllä löytyy alemmiltakin tasoilta.
Miten nais- ja tyttökiekon kuulumisia saisi ujutettua lehtien palstoille?

5

1170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi olla

      Itsekin sm-sarjassa pelanneena olen sitä mieltä, että pelaajat eivät ole julkisuuden arvoisia. Suuri osa pelaajista ei arvosta edustamaansa lajia, eikä palaajilla ole ylpeyttä ja urheilullisuutta, joka pitäisi olla, kun pelaan Suomen kaltaisessa jääkiekkomaassa maan suosituinta lajia. Harjoituksiin ja peleihin vaan tullaan hengailemaan ja tapaamaan kavereita. Tässä kohdassa mainitsen jo heti, että tämä ei koske kaikkia joukkueita tai kaikkia tietyn joukkueiden pelaajia!
      Pitäisi olla ryhdikkyyttä ja ylpeyttä: hei, minä tosiaan pelaan sm-sarjassa ja käyttäydyn ja harjoittelen sen mukaisesti!

      Lisäksi yksi syy voi olla se, että pääsy sm-tasolle pelaamaan ei ole sinänsä vielä kovin iso saavutus naisten keskuudessa. Taso on niin kovin epätasainen, esim menneelläkin kaudella pelasi sm-sarjassa 0-2 vuotta lajia harrastaneita; tämä kertoo jotakin huolestuttavaa lajista.

      Kun saadaan sm-sarjaan 10 voitontahtoista ja edes jokseenkin tasaista joukkuetta, voidaan alkaa miettiä julkisuutta totisemmin. Siihen saakka minusta nykyinen on hyvä:) En lähtisi näillä eväillä paljon julkisuuteen näyttäytymään... Vasta kun asiat on kunnossa.

    • ei ole nimeä

      Suomessa autourheilu, keihäänheitto, miesten lätkä ja mäkihyppy saavat huomiota, kaikki muut urheilut huomioidaan suuremmin ainoastaan jos tapahtuu jotain erikoista tai on arvokisat meneillään.

      Parempi lienee tietysti miettiä miten naisten lätkän näkyvyyttä ja sitä kautta arvostusta saataisiin nostettua, eikä vaan lajin parissa olla marttyyreitä ja mietitä miksi kukaan ei halua olla meistä kiinnostunut.

      • narsissi

        ja kertoo miten amatöörimaista toiminta ja kaikki siihen liittyvä on siis jos taas kerran verrataan usaan ja kanadaan. Eihän pelaajat saa täällä minkäänlaista korvaustakaan(palkkaa). Tiedä olisiko arvostus pelaajalla itsellä sekä median puolelta aivan toista jos pelaamisella voisi rahoittaa edes pienen osan elämisen menoista?(vrt.osa-päivä työ esim.opiskelun ohella)

        Tiedä ketä tässä pitäisi töniä tai potkia että asioihin tulisi muutoksia,lajille näkyvyyttä.

        Ja koittaako ikänä sekään aika että jenkkeihin saadaan kauan puhuttu "muijien-änäri"...?


    • calle

      ei sovi naisille, siksi sitä ei arvosteta.

      • ei sovi naisille

        ^samaa mieltä joo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe