Kuka tykkää..

Sinisiivetär

mämmistä ja sen eri versioista..ootteko maistaneet mämmiä ja vanilijajäätelöä..se on hyvää..))

20

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aliisa

      Oon ihastunut yhdistelmään mämmi ja Vanilla :) Vaniljajäätelön kanssa en oo kokeillut ,mutta aion tehdä sen ,kiitti vinkistä :)

      • Sinisiivetär

        sopii mämmiin hyvin, joskus olin niin viitseliäs, että tein itse mämmiä, mut en enää viitsi, kun se on niin työläs projekti, kaupasta saa ihan samanlaista..


      • aliisa
        Sinisiivetär kirjoitti:

        sopii mämmiin hyvin, joskus olin niin viitseliäs, että tein itse mämmiä, mut en enää viitsi, kun se on niin työläs projekti, kaupasta saa ihan samanlaista..

        ja varmaan on ihan yhtä hyvää,kuin itse tehty...mäkin joskus vuosia,vuosia sitten tein itse,enää en edes viitti kokeilla...Valikoimaa on sen verran,että löytää oman makuun just sopivan,tosin mun mielestä ei niissä paljoo oo makueroja :) Ennen söinkin kerman kanssa,kunnes löysin tän vanillan...


      • Sinisiivetär
        aliisa kirjoitti:

        ja varmaan on ihan yhtä hyvää,kuin itse tehty...mäkin joskus vuosia,vuosia sitten tein itse,enää en edes viitti kokeilla...Valikoimaa on sen verran,että löytää oman makuun just sopivan,tosin mun mielestä ei niissä paljoo oo makueroja :) Ennen söinkin kerman kanssa,kunnes löysin tän vanillan...

        yleensä syön kerman kanssa, mutta nyt kokeilin, kun jossain lehdessä oli tämä jäätelöjuttu. Sokeria minä en mämmiin laita, kun se on jo muutenkin makeaa, toiset laittavat kerman lisäksi vielä sokeriakin..


      • aliisa
        Sinisiivetär kirjoitti:

        yleensä syön kerman kanssa, mutta nyt kokeilin, kun jossain lehdessä oli tämä jäätelöjuttu. Sokeria minä en mämmiin laita, kun se on jo muutenkin makeaa, toiset laittavat kerman lisäksi vielä sokeriakin..

        jos syön kerman kanssa...Mämmi on kyllä sellanen ruokalaji,josta joko tykkää tai sitten ei suuhunsa laita :)) Meen muksutkin tykkäs ihan pieninä,mutta nyt vanhemmiten eivät edes maista enää...Ja aiemmin sitä meni laatikkokaupalla ;O))Mun ukkokaan ei syö,joten saan herkutella ihan rauhassa yksinäni ...;O))


      • Sinisiivetär
        aliisa kirjoitti:

        jos syön kerman kanssa...Mämmi on kyllä sellanen ruokalaji,josta joko tykkää tai sitten ei suuhunsa laita :)) Meen muksutkin tykkäs ihan pieninä,mutta nyt vanhemmiten eivät edes maista enää...Ja aiemmin sitä meni laatikkokaupalla ;O))Mun ukkokaan ei syö,joten saan herkutella ihan rauhassa yksinäni ...;O))

        sitten samalla tavalla kuin meilläkin, lapset ei enää koske ja mieskin vain maistelee ja minä yksin herkuttelen ja sitten istun vessassa, kun vatsa on sekaisin, että se joka vuotisesta pääsiäisestä..))


      • aliisa
        Sinisiivetär kirjoitti:

        sitten samalla tavalla kuin meilläkin, lapset ei enää koske ja mieskin vain maistelee ja minä yksin herkuttelen ja sitten istun vessassa, kun vatsa on sekaisin, että se joka vuotisesta pääsiäisestä..))

        lapset herkuttelee suklaamunilla ja mies ties millä herkuillaan ja äippä istuu vessassa ...;O))))Ei kuulosta hauskalta...mutta näin se mämmi kyllä vaikuttaa,jos sitä paljon syö ;O)


      • Sinisiivetär
        aliisa kirjoitti:

        lapset herkuttelee suklaamunilla ja mies ties millä herkuillaan ja äippä istuu vessassa ...;O))))Ei kuulosta hauskalta...mutta näin se mämmi kyllä vaikuttaa,jos sitä paljon syö ;O)

        vain aina lipsahtaa..se syöminen.Joo suklaamunien palasia löytyy pääsiäisen jälkeen joka matosta, et saa ootella mattopyykille menoa.. Olin muuten reipas tässä hiljattain ja pesin itse kaikki matot painepesurilla ulkona ja nytte on puhtaat matot pääsiäiseksi..mut ei pääsiäisen jälkeen..))


      • aliisa
        Sinisiivetär kirjoitti:

        vain aina lipsahtaa..se syöminen.Joo suklaamunien palasia löytyy pääsiäisen jälkeen joka matosta, et saa ootella mattopyykille menoa.. Olin muuten reipas tässä hiljattain ja pesin itse kaikki matot painepesurilla ulkona ja nytte on puhtaat matot pääsiäiseksi..mut ei pääsiäisen jälkeen..))

        mä pesen aina jouluksi ja juhannukseksi,paitsi keittiön maton useimmin :) Niistä suklaaminista...ne yllärit ovat tooosi ikäviä paljaan jalan alla yöllä pimeässä,mä tiedän!!! ja ne tyhjät muovikuoret ja tinapaperit...niitä löytyy jokapuolelta :)) Mutta muksut tykkää ,ne heille suotakoon ;O))


      • Sinisiivetär
        aliisa kirjoitti:

        mä pesen aina jouluksi ja juhannukseksi,paitsi keittiön maton useimmin :) Niistä suklaaminista...ne yllärit ovat tooosi ikäviä paljaan jalan alla yöllä pimeässä,mä tiedän!!! ja ne tyhjät muovikuoret ja tinapaperit...niitä löytyy jokapuolelta :)) Mutta muksut tykkää ,ne heille suotakoon ;O))

        pääsiäinen on mukavaa aikaa..)) Hyvät yöt!


    • musta-g

      Loraus kuohukermaa ja ripaus sokeria.

      Varmasti hyvää jäätelön ryydittämänäkin.

      • Sinisiivetär

        traditionaalinen kerma ja mämmi on myös hyvää, mut nyt on keksitty näitä uusia versioita mämmille, et kannattaa kokeilla..


    • hurlikurli

      Ei mämmiä,mutta keltainen jaffa on tosi hyvää.

      • Sinisiivetär

        se joskus..))


    • Kyllä se nuorena maistui kun estetiikan taju oli vielä kehittymätön mutta nyt.....niin kerran 4 vuodessa tulee par lusikallista maistettuu ja sekin äitin luona.
      Onhan se terveellinen ruoka, sillä yksin eläisi pitkän aikaa, mutta jenkeillehän se oli kauhistus sodan jälkeen kun täällä kävivät.
      Ameriikkalainen kun näki ihmisten sitä syövän niin lähetti kottiin sähkeen: Lähettäkää tänne viljaa ja vähän äkkiä, täällä syödään jo ruoka toiseen kertaan. Että silleen.

      • Sinisiivetär

        se mämmikin maistuu..))


      • ja maitoa,
        Sinisiivetär kirjoitti:

        se mämmikin maistuu..))

        ja sokeria päälle.


      • laitas vähän

      • Sinisiivetär itte

    • kielibasa

      otan sen vastaan.. toistaiseksi on pysyny poissa :-)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe