Heipä hei!
Luin oppaista Porin yliopistokeskuksesta, kulttuurituotannon ja maisematutkimuksen yksiköstä, jossa siis opiskellaan kulttuuriperinnöntutkimusta, maisematutkimusta ja digitaalikulttuuria. Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
Jos täältä löytyy joku, joka kenties opiskelee kyseisessä laitoksessa, olisi hienoa kuulla kommentteja opinnoista ja tulevaisuudensuunnitelmista. Mitkä ovat aineyhdistelmäsi ja mihin tähtäät työelämässä? Oletko tyytyväinen kouluun ja minkälaista on opetuksen taso? Minkälainen painoarvo on käytännön harjoittelulla?
Ja kaikki muutkin, jotka tietävät aiheesta hitusen enemmän, avautukaa ihmeessä!Lämmin kiitos jo etukäteen!
Ystävällisesti, Tessa
Porin yliopistokeskuksesta
3
586
Vastaukset
- pirpana-
mua kiinnostaisi kanssa tietää aiheesta enemmän :)
- porilainen humanisti
heissan.. toivottavasti nyt vielä näätte tän kun vasta näin myöhässä bongasin kysymyksesi. opiskelen siis itse digitaalista kulttuuria täällä porissa - ja sivuaineina kulttuurituotanota ja museologiaa. kaikkiin kolmeen pääaineeseenhan siis sama pääsykoe ja itse saa sitten vapaasti valita pääaineensa. aineyhdistelmiä ei ole muuten rajattu, kuin että väh. yksi sivuaine pitää olla jokin laitoksen omista kuudesta aineesta (pääaineet museologia,kulttuurituotanto ja kulttuurimatkailu)
itse olen viihtynyt täällä erinomaisesti vaikka muutto isommasta kaupungista hieman kauhistutti. opiskelijayhteisö on tiivis ja kaikki tuntee toisensa, myös opettajat tulee läheisiksi (ja ovat tosi hyviä tyyppejä, suhteellisen nuoriakin). erityisesti tykkään siitä, että täällä tosiaan - ainakin digissä ja kulttuurituotannossa opetus on käytännönläheisempää kuin normaalisti humanisteilla. pakollista työharjoittelua ei varsinaisesti ole, mutta koulun puitteissa on mahdollisuus päästä mukaan projekteihin jotka on kytköksissä alueen kulttuurialan työelämään (asia, jota epäilin todella ennen kuin itse olen omin silmin nähnyt) opetuksen tasoa en sinänsä voi verrata muuhun kun muusta ei kokemusta, mutta mielestäni opetus on laadukasta ja kiinnostavaa, tietenkin vähän riippuu kurssista ja luennoitsijasta mutta veikkaa että se pätee ihan mihin vaan kouluun. mukavaa on myös se, että suorituksia tehdään muillakin tavoin kuin vaan kirjatentteinä (esim. nettisivut on tullu tehtyä).
sen mitä tiedän työllistymismahdollisuuksista, niin käytännönläheisemmän otteen takia mielestäni ehkä jopa lupaavammat kuin perinteisemmillä humanistisilla aloilla kunhan osaa valita itselle sopivan ja järkevän aineyhdistelmän. ainakin ne valmistuneet (ja myös melkein valmiit) joita itse tunnen ovat päässeet heti koulun penkiltä kiinnostaviin koulutusta vastaaviin töihin. Niin myös minä heti ensimmäisenä kesänä.
ja kaiken lisäksi, tännehän on hurjan helppo päästä ;) (se ei kuitenkaan näy mielestäni sen enempää opiskelijoiden kuin opetuksenkaan tasossa)
ja tosi hieno ja huomionarvoinen seikka on myös, että täällä on käytössä ihan ainutlaatuinen ristiinopiskelumahdollisuus eli käytännössä vaan lomakkeen täyttämällä voi saada sivuaineopiskeluoikeuden muihin yo-keskuksen yksikköihin joita siis on taik, tampereen yliopiston yhteiskuntatieteellinen, teknillinen yo, ja turun kauppakorkea. tälläkin tavoin voi siis muokata omaa tutkintoa yksilöllisemmäksi.
hmm. tässä nyt jo taisin aika paljon selittää, jos tulee lisää kysyttävää niin vastaan mielelläni! toivottavasti olin avuksi..- Hienoa,hienoa!
Olipa hienoa, että vastasit! Sain uutta motivaatiota "kouluunpyrkimisprosesseissani" ja kaiken kaikkiaan positiivinen kuvauksesi kuulosti ennen muuta mielenkiintoiselta ja innostavalta!
Vielä kerran kaunis kiitos vaivannäöstäsi, olen hyvin otettu. Kaikkea hyvää sinulle porilainen humanisti =)!
Aurinkoisesti, Tessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817537
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes883459- 592414
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se701538Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3731484Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201376- 571373
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841028