Naisen on kielletty Paavalin kautta olemasta opettajana.Tässä ellen G. White sanoo vastoin Raamatun Paavalin sanoja;
"Paavalin täytyi ensin saada opetusta kristillisessä uskossa sekä toimia ymmärtäväisesti.
Kristus lähetti hänet juuri niiden opetuslasten tykö, joita hän niin katkerasti oli vainonnut, saamaan opetusta heiltä.
... Paavali oli siinä tilassa, että hän saattoi vastaanottaa opetusta Jumalan asettamilta totuuden opettajilta.
Kristus ohjasi hänet valitsemiensa palvelijoitten luo saattaen hänet siten seurakuntansa yhteyteen.
Juuri niiden miesten, jotka Paavali oli aikonut tuhota, tuli opettaa hänelle sitä uskontoa, jonka hän oli hylännyt ja jota hän oli vainonnut." (Testimonies, vol. 3, p. 430 ja Todistusaarteita 1. s. 371,372)
Paavali itse sanoo näin;Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut... Mutta kun Hän... näki hyväksi ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä, enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon. Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi. Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen. Ja mitä kirjoitan teille, katso, Jumalan kasvojen edessä minä sanon, etten valhettele" (Gal. 1:11-12,)
Joten te olette osoittaneet olevanne opettajanne tavoin Raamatun sanan vääristelijöitä.
Siksi teitä ei kukaan täällä usko, eikä voi olla samaa mieltä kanssanne.
Näissä kahdessa lainauksessa jompikumpi valehtelee, joko EG White tai Paavali.
Sano suoraan, kumpi?
Kumpi valehtelee??
23
383
Vastaukset
- adventtikirkolle
Matt.7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Viittaan eksyttävään väärään profeettaan EGW:een- SINÄ kirjoitit
nytkin ilman nimimerkkiäsi,vai etkö?
- etteivät......
Mistähän johtuu, etteivät adventistit ota osaa keskusteluun Raamatun opetuksesta? Täällä muut esittävät mielipiteidensä tueksi lainauksia mutta adventistit kumoilevat niitä vain omien inttelyidensä kanssa. Kuitenkin näillä lainatuilla kohdilla on varsin painavaa opetuksellista sanottavaa.
- On kysymys
kahden ihmisen näkemyksistä. Me ihmiset tulkitsemme aina asioita erilailla, ei se silti ole valehtelemista.
- alkuperäisempi
ja perustavanlaatuisempi, Paavalin vai Ellenin?
- Lue tämä
alkuperäisempi kirjoitti:
ja perustavanlaatuisempi, Paavalin vai Ellenin?
niin ehkä ymmärrät vähän enemmän!Minun ei tarvinnut mitään etsiä vaan tämä nousi tietokoneeltani tähän itsestään,joten jospa Jumalalla olisi puhuttavaa näiden jakeiden kautta,mutta nyt täytyy mennä nukkumaan,hyvää yötä,Jeesus myötä.tv.Sirkka Iita.
- aina ne naiset........
Lue tämä kirjoitti:
niin ehkä ymmärrät vähän enemmän!Minun ei tarvinnut mitään etsiä vaan tämä nousi tietokoneeltani tähän itsestään,joten jospa Jumalalla olisi puhuttavaa näiden jakeiden kautta,mutta nyt täytyy mennä nukkumaan,hyvää yötä,Jeesus myötä.tv.Sirkka Iita.
Miksi S-Iitake olet EGW:n puolta etkä Paavalin?
- Se vain nousi
aina ne naiset........ kirjoitti:
Miksi S-Iitake olet EGW:n puolta etkä Paavalin?
koneeltani tuohon tauluun, niin laitoin tulemaan,en ole itse sitä edes tutkinut, ajattelin että kaipa sillä voi olla tarkoitustakin, kerran näin kävi. Eli minä en itse jakasnut ottaa mitään kantaa, olin aika kuitti ja läksin nukkumaan.
Se vain nousi kirjoitti:
koneeltani tuohon tauluun, niin laitoin tulemaan,en ole itse sitä edes tutkinut, ajattelin että kaipa sillä voi olla tarkoitustakin, kerran näin kävi. Eli minä en itse jakasnut ottaa mitään kantaa, olin aika kuitti ja läksin nukkumaan.
AVIOPUOLISOT YHTÄ RISTIN TYÖN KAUTTA
Vanhastaan aviopuolisot ovat yhtä lihaa, mutta ristin sovitus aikaansaa sen, että he voivat olla yhtä hengessäkin. Ei mitään tasa-arvotaistelua tai alistamista enää.
Päättäkää itse, sanoi Paavali - siitä vaimoihmisen pään peittämisestä - kun seurakunnan kokouksessa on rukoushetki. Ja arvostuksesta on kyse eikä mollaamisesta. Ef 2 kohta "Kristus, seurakunnan yhdistäjä, sopii erinomaisesti kuvaamaan myös perhesuhteita.
Efesolaiskirje:
2:15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan.- mennentullen
EGWn mielipide on mitätön Paavalin mopetukseen verrattuna. Adventismin kunniotusta EGWtä kohtaan ei voida mitenkään ymmärtää. Apostoleilla oli valta säätää kristinuskon normit Kristuksen johdossa joka johtaminen taas puuttui EGWltä. EGWn asema on adventisteina tuntemimme ihmisten ihmispalvonnan seurausta heidän lahkossaan. ellenin ajatusten ei tule merkitä meille sen enempää kuin Joensuun Ellinkään.
- Kuinka moni
esimerkiksi teidän seurakunnassanne sitä noudattaa. Entäs sitä, että naisen tulee vaieta seurakunnassa ja kysyä ainoastaan kotona mieheltään! Entäs jos ei sitä miestä ole, niin keneltäs sitten kotonasi kysyt?
- taas vauhdissa
mene nukkumaan niin voit paremmin huomen-aamulla.
KRISTUKSESSA ei ole miestä eikä naista, eikä taivaassa mennä miehelle tai naiselle - olemme jo sisällä Jumalan valtakunnassa.
Paavali EI MISSÄÄN KOHDEN kiellä naista opettamasta seurakunnassa. Lasten ja nuorten opettaminen on arvokkainta opetustyötä - sitä suorittavat kaikissa kirkoissa ennen muuta naiset.
Kin Paavali kehottaa naisia vaikenemaan seurakunnassa, tuo huomautus koskee yhtä lailla miehiä - varsinkin ämmämäisiä miehiä. Sillä kyse on epäpyhien ämmäin tarujen levittämisestä sekä siitäkin, että sen kaltaisen kautta nainen saattaa pyrkiä vallitsemaan miestä.
Naiselle ensin enkeli kertoi Jeesuksen syntymisestä, vaikka olisi ollut luonnollista, että Joosefille ensin. Naisille ensin Jeesus ilmestyi noustuaan tuonelasta. Nardus-voidetta käyttäneestä naisesta Jeesus sanoi, että kaikkialla, missä evankeliumia julistetaan, hänestä on mainittava.
Nainen on niin arvokas Herralle, että Raamattu kehottaa aviomiestä olemaan vaimonsa edestä yhtä uhrautuvainen kuin on ollut Jeesus seurakuntansa edestä.- Paavalin määräys.
Nainen peittäköön päänsä seurakunnan kokouksessa, sillä ei ole naiselle sopivaa rukoilla pää peittämättömänä, vaan hän häpäisee näin päänsä. Jos ei kelpaa peittää päätään, niin ajelkoon tukkansa pois! Aika rankkaa tekstiä, siinä asetetaan nainen kohdalleen, vai kuis on?
Paavalin määräys. kirjoitti:
Nainen peittäköön päänsä seurakunnan kokouksessa, sillä ei ole naiselle sopivaa rukoilla pää peittämättömänä, vaan hän häpäisee näin päänsä. Jos ei kelpaa peittää päätään, niin ajelkoon tukkansa pois! Aika rankkaa tekstiä, siinä asetetaan nainen kohdalleen, vai kuis on?
PÄÄN PEITTÄMINEN JUMALANPALVELUKSESSA, 1 KOR 11:1-16.
MIKSI naisen tulee peittää päänsä? Vastaus: ARVONSA merkkinä! Ja vaimohan on kunniattomankin miehen kunnia.
Jos mies on sellainen pää kuin Kristus, niin nainen ei sellaista suojelevaa auktoriteettia haluakaan vastustaa.
Naimisissa olevalla naisella siis on etuoikeus peittää päänsä jumalanpalveluksessa, mutta miehen pää ei saa olla peitettynä - enkeleiden takia.
Pitkä tukka kuitenkin on riittävä toimittamaan hunnun virkaa.
1 KOR 11:6 Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.
1. Kor. 11:7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.
PEITTÄMINEN ON SUOJAAVA MERKKI - EI ALISTAMISEN MERKKI
1. Kor. 13:7 kaikki se PEITTÄÄ, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Jaak. 5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja PEITTÄÄ syntien paljouden.
1. Piet. 4:8 Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus PEITTÄÄ syntien paljouden".
Nainen saakoon itse päättää, samoin mies - näin käskee Paavali!
1 Kor 11:13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
antti- vaihtoehtoa,
AnttiVKantola kirjoitti:
PÄÄN PEITTÄMINEN JUMALANPALVELUKSESSA, 1 KOR 11:1-16.
MIKSI naisen tulee peittää päänsä? Vastaus: ARVONSA merkkinä! Ja vaimohan on kunniattomankin miehen kunnia.
Jos mies on sellainen pää kuin Kristus, niin nainen ei sellaista suojelevaa auktoriteettia haluakaan vastustaa.
Naimisissa olevalla naisella siis on etuoikeus peittää päänsä jumalanpalveluksessa, mutta miehen pää ei saa olla peitettynä - enkeleiden takia.
Pitkä tukka kuitenkin on riittävä toimittamaan hunnun virkaa.
1 KOR 11:6 Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.
1. Kor. 11:7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.
PEITTÄMINEN ON SUOJAAVA MERKKI - EI ALISTAMISEN MERKKI
1. Kor. 13:7 kaikki se PEITTÄÄ, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Jaak. 5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja PEITTÄÄ syntien paljouden.
1. Piet. 4:8 Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus PEITTÄÄ syntien paljouden".
Nainen saakoon itse päättää, samoin mies - näin käskee Paavali!
1 Kor 11:13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
anttijoko peität pääsi, tai leikkaat hiuksesi pois pois! Eipä näytä kumpikaan ohje kelpaavan! Vaan tukka levällään vain kokouksissakin miehiä liehitellään!
Arvonsako merkkinäkö pää peitettävä? Siis miehen arvolle on sopivaa että hänen vaimonsa pitää turpansa kiini,ja peittää päänsä. Näin päin Paavali sen näki. Hänhän kekoitti myöskin naista vaikenemaan seurakunnassa. Kysyköön kotona mieheltään. Tuohan on selvää alistamista, eikä mitään muuta! vaihtoehtoa, kirjoitti:
joko peität pääsi, tai leikkaat hiuksesi pois pois! Eipä näytä kumpikaan ohje kelpaavan! Vaan tukka levällään vain kokouksissakin miehiä liehitellään!
Arvonsako merkkinäkö pää peitettävä? Siis miehen arvolle on sopivaa että hänen vaimonsa pitää turpansa kiini,ja peittää päänsä. Näin päin Paavali sen näki. Hänhän kekoitti myöskin naista vaikenemaan seurakunnassa. Kysyköön kotona mieheltään. Tuohan on selvää alistamista, eikä mitään muuta!Tuntematon sovinistisika, joka herjasi luojan luomaa, sisäisen kauneuden symboolia - naista, saa, siis tämä sika, ansaitsemansa tuomion. Älkäämme alentuko häntä tuomitsemaan, sillä Jumala osaa tuon kurittamisen paremmin.
antti
- Markku Tampio
profeetoissa asuu valheen henki..
Sillä onhan se jo julkisuudessa kuultu, että adventistit uskovat ennemmin EGW:n valheet todeksi, kuin Jumalan Pyhän Hengen ilmoittamat Raamattuun kirjoitetut todistukset Kristuksesta.- tiedoksi
Jos Raamattu ja Ellen G. Write ovat erimieltä jostain, adventistit uskovat Elleniin. Tämä onkin sitten johtanut adventismin syntyyn. Näin lyhykäisesti adventismin kehityshistorian kuloku!
- itsekkin kehoitti
tiedoksi kirjoitti:
Jos Raamattu ja Ellen G. Write ovat erimieltä jostain, adventistit uskovat Elleniin. Tämä onkin sitten johtanut adventismin syntyyn. Näin lyhykäisesti adventismin kehityshistorian kuloku!
arvostelemaan KAIKKI raamatun valossa,ja hylkäämään kaiken joka ei mahdu raamatun opetukseen.
- ei sinne päinkään,
itsekkin kehoitti kirjoitti:
arvostelemaan KAIKKI raamatun valossa,ja hylkäämään kaiken joka ei mahdu raamatun opetukseen.
Sen tietää siitä, että hän kirjoitti sanoistaan huolimatta. Jos ellen OLISI TARKOITTANUT SITÄ MITÄ SANOI, EI HÄN OLISI KIRJOITTANUTKAAN. On nimittäin niin, että ellenin ajatukset ovat Raamatun valossa kaikki vääriä .
- tulemaan
ei sinne päinkään, kirjoitti:
Sen tietää siitä, että hän kirjoitti sanoistaan huolimatta. Jos ellen OLISI TARKOITTANUT SITÄ MITÄ SANOI, EI HÄN OLISI KIRJOITTANUTKAAN. On nimittäin niin, että ellenin ajatukset ovat Raamatun valossa kaikki vääriä .
Kristuksen luokse?Ja sanoi että ainoastaan Kristus voi pelastaa ja antaa syntejä anteeksi?
- ellullanne
tulemaan kirjoitti:
Kristuksen luokse?Ja sanoi että ainoastaan Kristus voi pelastaa ja antaa syntejä anteeksi?
Kun Ellen sanoo "tule", hän tarkoittaa adventismiin tuloa . Tehän ette opeta kristinuskoa sellaisena kuin apostolit sen meille ovat Raamatussa opettaneet. Paavali tarkasti varjeli, etteivät pakanuudesta kääntyneet lähtisi juutalaisten tapojen noudattamisen . Ja te tarjoilette juuri vastaavaa adbventismin tapojen noudattamista.- TEILLÄ EI OLE MITÄÄN TARJOTTAVAA KRISTITYILLE JA SEKÖS TEITÄ HARMITTAA. VÄKENNE VÄHENEE JA VANHISTUU, JA TEILLÄ ITSELLÄNNE ON PAKOKAUHU TYÖNANTAJANNE. Olen kyllä käynyt kokouksissanne ja turhaksi tarjontanne on osoittautunut. Perustelunne minulle opeistanne on osoittautunut hölynpölyksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961515- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403911- 163890
- 56743
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632