Mexicosta hopeakaivoksen liepeiltä löydettiin v. 2000 jättimäisiä jopa 11 m pitkiä kipsikiteitä syvältä.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/6518161.stm
Nyt tutkimusten mukaan lämpötilan on ollut oltava vakaana juuri 58 asteen alapuolella satojen tuhansien vuosien ajan. Tämä onnistui tuolla 290 m syvyydessä. Sen yläpuolella toisessa paikkaa tuli myös kiteitä mutta paljon pienempiä, koska siellä ei ollut niin vakaata lämpötilaa..
"Professor Garcia-Ruiz and colleagues say their studies indicate that the deeper of the two caves - Cueva de los Cristales - must have been kept just below the transition temperature for many hundreds of thousands of years.
"The conditions were perfect. By maintaining the temperature just below 58 degrees for a very long time you get a few, very big crystals," said Professor Garcia-Ruiz."
Jättikiteet kumosi YECismin ;)
3
614
Vastaukset
- Kumonnut
No ei varmasti kumonnut. Siinä on systemaattinen virhe. Kysy vaikka JPK:lta.
- ID - Brando
Noi kiteet ovat aivan kuin ekasta Superman - leffasta. Eihän siinäkään kulunut montaa sekuntia kiteiden muodostumiseen ja älykäs suunnittelija eli Marlon Brando oli niiden alkusyynä...
- jeheh
aika ikävää sinänsä. ehtiväthä kreationistit justiinsa rakentaa sen huuhaa museonsa(27 miljoonan dollarin arvosen). noh, ei taida todisteet vaikuttaa kyseisten ihmisten mielipiteisiin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2171474- 961286
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41128Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171096Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9948Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86920Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66885- 32850
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest38796Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii45780