Hyvät naurut :D

Delphikoodari!

Mitä Visual Basic koodari sanoo "class" sanasta?......?

"Itsemääritelty muuttuja" Phuahahah :D

Tosin käy jo sääliksi hemmoa, kun oliot on niin tuntematon käsite hänelle :D Kyse on "Insinööristä", joka on ikuisesti VB:n vanki!!!

25

2232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenties?

      luuletko olevasi muita parempi? tuolla asenteella minua käy lähinnä sääliksi firman muut ohjelmoijat. sanomattakin selvää, että vb-kaveri on se kaikista tuotteliain, taitavin ja kovapalkkaisin, siitähän se kateus aina lähtee...

      • ap.

        Minä se kännipäissään tuon viestin tänne laitoin, koska vituttaa. Saakeli ollaan niin saatana Delphi vastaista että oksat pois! Jos minä annan jonkin vinkin, niin saatana vittu se on niin köyhää ja antiikkia ja ite ei saatana tajuta yhtään mitään YLEISESTÄ ohjelmoinnista, vittu että vituttaa!

        Jos ei kelpaa neuvot, niin passaa mennä itkemään pomolle! EI MINULLE!!!


      • ap.

        " että vb-kaveri on se kaikista tuotteliain, taitavin ja kovapalkkaisin,"

        Ei ainaskaan meidän firmassa! Minä joudun nyt tekemään tuon kaverin töitä koska hänellä ei ole hajuakaan olioista, muutako VB-6:sta, vaikka tämä on ollut firmassa jo monta vuotta. Siinä on ollut mooooonta vuoootta aikaa opiskella olio-ohjelmointia!

        Luuletteko että tämä ala, mitä ehkä opiskelette, että se seisoo teidän mieltymysten mukaan paikallaan! EI saatana pysy! Sitä pitää kehittää itseään ja kulkea valtavirran mukana, kielestä riippumatta!

        Ottakaan opikse se, että ette jämähdä yhteen kieleen ja menetelmiin!


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        " että vb-kaveri on se kaikista tuotteliain, taitavin ja kovapalkkaisin,"

        Ei ainaskaan meidän firmassa! Minä joudun nyt tekemään tuon kaverin töitä koska hänellä ei ole hajuakaan olioista, muutako VB-6:sta, vaikka tämä on ollut firmassa jo monta vuotta. Siinä on ollut mooooonta vuoootta aikaa opiskella olio-ohjelmointia!

        Luuletteko että tämä ala, mitä ehkä opiskelette, että se seisoo teidän mieltymysten mukaan paikallaan! EI saatana pysy! Sitä pitää kehittää itseään ja kulkea valtavirran mukana, kielestä riippumatta!

        Ottakaan opikse se, että ette jämähdä yhteen kieleen ja menetelmiin!

        Jos minä olisin pomo, tuo jätkä sais lähtöpassit samantien! Resurssien tuhlausta!


    • vb kooderi

      hihi, classhan on tietenkin vakiomuuttuja tietyin poikkeuksin muuteltavissa oleva muistialkio, kaikkien tuo pitäisi tietää. muistaakseni jos käytti referenssin potenssiin 4 instanssia, sai vakion arvon muutettua potenssiin 2 referenssin osottaman muistipaikka shift 6. helppoa kun osaa.
      vb rulaa ja palkat on kovat!

      • .......

        Olet sitten copy-pastennut jostain bullshit-generaattorista tekstiä? Tekstin sisältämät "hienot" sanat ei vielä tee tekstistä kovin uskottavaa.

        VB ei rulaa. Minä tungen silppuriin jokaisen cv:n ja hakemuksen jossa koodauskokemus perustuu VB:n. Tiedän etten ole ainoa. Vähän sama kuin kertoisi osaavansa ohjelmoida HTML:ä...


      • ,,,,,,,,,
        ....... kirjoitti:

        Olet sitten copy-pastennut jostain bullshit-generaattorista tekstiä? Tekstin sisältämät "hienot" sanat ei vielä tee tekstistä kovin uskottavaa.

        VB ei rulaa. Minä tungen silppuriin jokaisen cv:n ja hakemuksen jossa koodauskokemus perustuu VB:n. Tiedän etten ole ainoa. Vähän sama kuin kertoisi osaavansa ohjelmoida HTML:ä...

        Oot tainnut jäädä kehityksestä pahasti jälkijunaan. Ei se vb:n taito tarkoita etteikö ohjelman osaset kävisi yhteen. Kannattaa perehtyä .net:n perusteoksiin, joissa asiaa on hieman paremmin selitetty.
        Tietty jos firma tekee pelkästään alustariippumattomia (Linux/Win/Mac) sovellutuksia kieli on oltava C , mutta winkkarissa nykyisellään vb.net on ihan pätevä.


      • Kun muukin käy
        ,,,,,,,,, kirjoitti:

        Oot tainnut jäädä kehityksestä pahasti jälkijunaan. Ei se vb:n taito tarkoita etteikö ohjelman osaset kävisi yhteen. Kannattaa perehtyä .net:n perusteoksiin, joissa asiaa on hieman paremmin selitetty.
        Tietty jos firma tekee pelkästään alustariippumattomia (Linux/Win/Mac) sovellutuksia kieli on oltava C , mutta winkkarissa nykyisellään vb.net on ihan pätevä.

        "Tietty jos firma tekee pelkästään alustariippumattomia (Linux/Win/Mac) sovellutuksia kieli on oltava C "

        Ei tarvitse olla C . Otapa selvää montako Java-firmaa maailmalla on. Saatat yllättyä, jos todella tuota sanomaasi luulit.

        Muitakin kieliä käytetään bisneksen tekoon. Ei maailma oo pelkkä Delphi ja C .


      • ------------------
        ,,,,,,,,, kirjoitti:

        Oot tainnut jäädä kehityksestä pahasti jälkijunaan. Ei se vb:n taito tarkoita etteikö ohjelman osaset kävisi yhteen. Kannattaa perehtyä .net:n perusteoksiin, joissa asiaa on hieman paremmin selitetty.
        Tietty jos firma tekee pelkästään alustariippumattomia (Linux/Win/Mac) sovellutuksia kieli on oltava C , mutta winkkarissa nykyisellään vb.net on ihan pätevä.

        Myöskin Lazarus sovellukset voi tehdä niin että ne toimivat windowsissa, Linuxissa ja Maccissä.

        Katso keskustelua:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000646&posting=22000000025266412


      • ...

      • ------------------
        ... kirjoitti:

        Entäs pystyykö tekemään Symbian 60 ohjelmia?

        S60 ei vielä ole tuettuna.
        - vaatinee uudemman kuin FreePascal 2.0.x -kääntäjän
        - Vaatinee myös rajapinnan teon S60-ympäristön rajapinnoille
        - ja olisi hyvä saada parannettua (optimoitua) ARM:lle käännettyä koodia.

        Mutta tilanne voi näyttää toiselta parin vuoden päästä (Olisi hyvä saada FreePascal porukkaan myös sellainen joka tuntee S60 ympäristön ja "rakastaa" ohjelmointia).


    • Samasta

      No, mitäs se Delphikoodari sanoo class-sanasta? Anna nyt tulla vaan. Yritämme olla nauramatta.

      • delphiini

        ..en ole tuo alkuperäosen viestin lähettäjä, mutta delphiä käyttäneenä sanoisin että class on olioryhmän abstrakti määrittely jotka omaa osittain samoja toimintoja ja muuttujia ja voi omata useita ilmentymiä (ei vb:ssä), ja onneksi ei enää tarvi vb;hen edes koskea.


      • Muuten
        delphiini kirjoitti:

        ..en ole tuo alkuperäosen viestin lähettäjä, mutta delphiä käyttäneenä sanoisin että class on olioryhmän abstrakti määrittely jotka omaa osittain samoja toimintoja ja muuttujia ja voi omata useita ilmentymiä (ei vb:ssä), ja onneksi ei enää tarvi vb;hen edes koskea.

        Kumma juttu, muuten, että määritelmässä puhut vb:stä. Miksi näin? Onko se vb jotenkin tärkeää tässä aiheessa?


      • ap.

        Jotta nyt kaikki VB-koodari tajuaa!

        class on määrite, millä kuvaat olion ominaisuuksia. Siinä määritellään privaatit asiat ja julkiset metodit, joilla olioita ohjaillaan. Koskaan EI PIDÄ päästää julkiseksi asioita, jotka voivat vahingoittaa itse olion toimintoja ja ominaisuuksia, jos näin tehdään asiat voi mennä päin vittua! Lisäksi pitää huomata suojatut ominaisuudet, jotka ovat vain yhteisiä periytyvien olioiden kanssa!

        Tämähän on ihan silkkaa yleistä tietoa olio-ohjelmoinnista, jotka ei sido pelkästään Delphiä vaan kaikkia yleisiä olio-kieliä!

        Mutta jos ei ole halua oppia ja vastauksena neuvoille on vittu perkele, niin siitä vaan! Nussikaa itse koodinne!


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Jotta nyt kaikki VB-koodari tajuaa!

        class on määrite, millä kuvaat olion ominaisuuksia. Siinä määritellään privaatit asiat ja julkiset metodit, joilla olioita ohjaillaan. Koskaan EI PIDÄ päästää julkiseksi asioita, jotka voivat vahingoittaa itse olion toimintoja ja ominaisuuksia, jos näin tehdään asiat voi mennä päin vittua! Lisäksi pitää huomata suojatut ominaisuudet, jotka ovat vain yhteisiä periytyvien olioiden kanssa!

        Tämähän on ihan silkkaa yleistä tietoa olio-ohjelmoinnista, jotka ei sido pelkästään Delphiä vaan kaikkia yleisiä olio-kieliä!

        Mutta jos ei ole halua oppia ja vastauksena neuvoille on vittu perkele, niin siitä vaan! Nussikaa itse koodinne!

        Vielä sen verran että, sen koodissa luokassa oli kaikki määritelty julkisiksi, jotka olivat pelkästään luokan julkisia jäsenmetodeja.

        Itse luokkasta ei oltu koskaan luotu muistiin oliota, vaan suoraan yritetti osoittaa olioilmentymään, jota ei oltu koskaan luotu muistiin!

        Laitampa huvikseen tämän esimerkin C :lla, jottei voida syyttää Delphiä!

        COlio* pOlio;

        // jotain puuttuu!!

        pOlio->teeMetodi();

        Eihän sille voi mitää jos ei osaa ja jos ei ole kokemusta, toki auttaisin mielelläni, mutta mua yksinkertaisesti vituttaa se, että aina kun yritän neuvoa, saan vaan vittuilua osakseni ja aliarvoivia kommentteja! Vain siksi koska itse "yli"-herra on insinööri ja ollut pitkään talossa :/


      • Määritelmän antaminen
        ap. kirjoitti:

        Jotta nyt kaikki VB-koodari tajuaa!

        class on määrite, millä kuvaat olion ominaisuuksia. Siinä määritellään privaatit asiat ja julkiset metodit, joilla olioita ohjaillaan. Koskaan EI PIDÄ päästää julkiseksi asioita, jotka voivat vahingoittaa itse olion toimintoja ja ominaisuuksia, jos näin tehdään asiat voi mennä päin vittua! Lisäksi pitää huomata suojatut ominaisuudet, jotka ovat vain yhteisiä periytyvien olioiden kanssa!

        Tämähän on ihan silkkaa yleistä tietoa olio-ohjelmoinnista, jotka ei sido pelkästään Delphiä vaan kaikkia yleisiä olio-kieliä!

        Mutta jos ei ole halua oppia ja vastauksena neuvoille on vittu perkele, niin siitä vaan! Nussikaa itse koodinne!

        Vieläkään ei Delphi-koodarielta onnistunut asiallinen ja selkeä class-sanan määritelmän antaminen. Mikä pakko sitä VB:tä on jatkuvasti tunkea sinne mukaan?

        Minä luulin, että Delphiä voi käyttää ilmankin VB:tä. Kaipa olin väärässä.

        Ei teiltä tosiaan voi eikä kannata mitään oppia...


      • Ap.
        Määritelmän antaminen kirjoitti:

        Vieläkään ei Delphi-koodarielta onnistunut asiallinen ja selkeä class-sanan määritelmän antaminen. Mikä pakko sitä VB:tä on jatkuvasti tunkea sinne mukaan?

        Minä luulin, että Delphiä voi käyttää ilmankin VB:tä. Kaipa olin väärässä.

        Ei teiltä tosiaan voi eikä kannata mitään oppia...

        Niin minäkin luin kirjoja ja olio-ohjelmoinnin opiskelin pelkästään Jesse Libertyn opeta itsellesi C 21 päivässä vuonna 1998.

        http://tammi.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=0672327112&s=1

        Kukaan ei voi sinulle selittä asioita muutamalla rivillä kuvaamalla, vaan asiaan pitää perehtyä ihan itse.

        Mutta sen sanon, että jos painat olio-ohjelmoinnin kalloos, niin vaikeeta ei tee oli kieli sitten Delphi, C , C#, Java tai vaikkapa Visual Basic 7 (.NET), ei tarvii tuskailla!


      • Dynaaminen sitominen
        Määritelmän antaminen kirjoitti:

        Vieläkään ei Delphi-koodarielta onnistunut asiallinen ja selkeä class-sanan määritelmän antaminen. Mikä pakko sitä VB:tä on jatkuvasti tunkea sinne mukaan?

        Minä luulin, että Delphiä voi käyttää ilmankin VB:tä. Kaipa olin väärässä.

        Ei teiltä tosiaan voi eikä kannata mitään oppia...

        Kun olet joskus lukenut ohjelmmoinnista (tai opiskellut ohjelmointia) niin kertaappa dynaaminen sitominen ja/tai polymorfismi kohdat. Ne eivät ole ihan alkeita mutta kuitenkin ohjelmoinnin perusasioita jotka jokainen alan ammattilainen (tai asiasta kiinnostunut) tietää.


      • kielisistä
        Ap. kirjoitti:

        Niin minäkin luin kirjoja ja olio-ohjelmoinnin opiskelin pelkästään Jesse Libertyn opeta itsellesi C 21 päivässä vuonna 1998.

        http://tammi.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=0672327112&s=1

        Kukaan ei voi sinulle selittä asioita muutamalla rivillä kuvaamalla, vaan asiaan pitää perehtyä ihan itse.

        Mutta sen sanon, että jos painat olio-ohjelmoinnin kalloos, niin vaikeeta ei tee oli kieli sitten Delphi, C , C#, Java tai vaikkapa Visual Basic 7 (.NET), ei tarvii tuskailla!

        Useimmille, jotka ovat aloittaneet juuri noilla englanninkielisillä pikaoppailla olio-ohjelmoinnin alkeet, peruskäsitteet jäävät vääriksi. Ainakin käsitteet olisi syytä katsoa jostain suomenkielisestä oppaasta.
        Näin ollen vastaus kysymykseen "Mikä on class ?" tulee outoja piirteitä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000646&posting=22000000025433954
        Ei asiasta tietämättömälle voisi paljon enempää vieraita ja vieraskielisiä sanoja antaa samassa kappaleessa :)


      • Ap.
        Dynaaminen sitominen kirjoitti:

        Kun olet joskus lukenut ohjelmmoinnista (tai opiskellut ohjelmointia) niin kertaappa dynaaminen sitominen ja/tai polymorfismi kohdat. Ne eivät ole ihan alkeita mutta kuitenkin ohjelmoinnin perusasioita jotka jokainen alan ammattilainen (tai asiasta kiinnostunut) tietää.

        Noilla sun jutuillas ei ole vitun väliäkään tosielämän hommissa! Kunhan vaan kukkoilemaan pääset :)

        Minä olen pärjännyt työeälämässä vallan mainiosti ilman vitun dynaamista sitomistakin, naisia voisin tosin sitoa mielelläni ;D

        Hahahah!


    • ap.

      Nyt ajan kuluessa näkyy VB-koodarit pikkuhiljaa tottua olio-ohjelmoinnin saloihin pienin rajoituksin. Näkyy selvästi se negatiivinen asenne poistuvan, vissiin kun tietoisuus paremmasta kasvaa, ei enään tee mieli vittuilla alkeellisilla (ex) menettelytavoilla :)

      Mukavasti tullaan toimeen jätkien kanssa, mitä enemmän Delphin syvyyksiin mennään, näköjään :) Hyvä niin!

      Itse arvioin tämän niin, että heput tajuaa vihdoinkin missä mennään :)

      • siitä sitten

        Et kylläkään osannut vastata edes alkeellisimpaan kysymykseen siitä mikä on 'class' joten tuskinpa tuo ainakaan Delphillä onnistuu


      • Jotain selitystä Class-sanasta
        siitä sitten kirjoitti:

        Et kylläkään osannut vastata edes alkeellisimpaan kysymykseen siitä mikä on 'class' joten tuskinpa tuo ainakaan Delphillä onnistuu

        Class on luokka josta voidaan tehdä dynaamisia olioita, esitellyt luokat periytyvät TObject-luokasta.


      • Mika0800
        siitä sitten kirjoitti:

        Et kylläkään osannut vastata edes alkeellisimpaan kysymykseen siitä mikä on 'class' joten tuskinpa tuo ainakaan Delphillä onnistuu

        Delphissä:

        class määrittelee luokan. Kunkin luokan constructorilla (yleensä Create) luodaan olioita, eli em. luokan ilmentymiä.

        siis näin:

        type

        TAuto = class(TObject)
        end;

        THenkiloAuto = class(TAuto)

        end;

        TFordFocus = class(THenkiloAuto)
        Constructor Create(Color:TColor; DoorCount:Byte; EngineCubicCentimeters:Integer);
        end;


        var
        XGM_927 : TAuto;

        procedure TForm1.OnCreate(Sender:TObject);
        begin
        XGM_927 := TFordFocus.Create(clGreen, 5, 1600);
        end;

        procedure TForm1.OnDestroy(Sender:TObject);
        begin
        XGM_927.Free;
        end;

        Eli maailmassa on varmasti useita Ford Focuksia.
        Mutta vain 1 niistä on reksiterinumerolla XGM-927.

        Niinpä "Ford Focus" on luokka, ja XGM-927 tuon luokan ilmentymä, eli delphissä olio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3398
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2088
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1507
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1366
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1101
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1087
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe