VAIN LAPSEEN EI LAKI YLLÄ

ADVARIFOORUMI VAINOAA TOSIUSKOVIA

"Meidän veljiemme syyttäjä" käyttää mielellään peitenimeä "kolme-enkeliä", joka nimi toimii tehokkaasti pelotteena. Raamattu paljastaa, miksi se raivoaa - loppu on lähellä. Pedon ruumiissakin se, lopussa, saa vain vähän aikaa vallita.

Ilmestyskirja 12:12 ja 17:10.
12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on VÄHÄN AIKAA!"
17:10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen VÄHÄN AIKAA pysymän.

SAPATIN JA KAIKEN LAIN KUMOAMINEN RIISTI LAINVAATIJOILTA ISÄN ROOLIN

Johanneksen evankeliumi:
5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."
5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan KUMONNUT sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Johanneksen evankeliumi:
5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, EIKÄ hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

EF 2:15
Hän on KUMONNUT lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan. [Kol. 2:14 | 2. Kor. 5:17; Gal. 6:15].   

HBR 7:18-19
18 Näin KUMOTAAN aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: [7:18,19: Room. 8:1-4]   
19 eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle me olemme saaneet parempaa: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa. [Hepr. 4:16, 10:22].   

HBR 8:12-13
12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."   
13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton VANHENTUNEEKSI; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.   

KOL 2:14
Ja pyyhki POIS sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.   

Joh. 16:27
Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota.

Joh. 18:28
Kaifaksen luota Jeesus vietiin maaherran palatsiin. Oli varhainen aamu. Juutalaiset eivät itse menneet palatsiin sisälle, etteivät saastuisi vaan voisivat syödä pääsiäisaterian. [Mark. 15:1 | 4. Moos. 28:16].

Jumalan lapsen asemassa olemme lain ulottumattomissa.
antti

31

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelastustienä* * *

Ja mitä varten, ja mitä varten olivat sovitusuhrit ja uhrialttarit, ja mikä oli niiden merkitys.
      Kumottiinko vai täytettiinkö niillä jotakin, ja kenen puolesta ne puhuivat???.

• Milloinka Laki oli
        Kirjoittanut: pelastustienä* * * 7.4.2007 klo 06.53

Ja mitä varten, ja mitä varten olivat sovitusuhrit ja uhrialttarit, ja mikä oli niiden merkitys.
        ======================V a s t a a n :

Uhreilla peitettiin tilapäisesti synnit, jotta Jumalan viha ei tuhoaisi jumalatonta kansaa. Systeemillä oli tarkoitus viitata siihen odotukseen, että kerran tulee Hän, joka itse uhrautuu. Vaskikäärmeen korottaminen erämaassa antoi esimakua tulevasta. Luuk 16:16 osoittaa, että Johannes Kastaja oli viimeinen vanhaa liittoa edustanut pappi.

Täyttämällä (ristille naulitsemalla) kumottiin koko vanha systeemi - kymmenyslakeja ja sapattilakeja myöden. Hebrealaiskirjeessä viitataan siihen, että Aabrahamkin antoi kymmenykset itse asiassa Jeesukselle ja Jeesuksen Raamattu julistaa sapatin Herraksi.

LAKI EI OLE KOSKAAN OLLUT PELASTUSTIE, VAAN LAIN TARKOITUS OLI OSOITTAA, ETTÄ SYNNIN LAKI HUKUTTAA LAKIIN KATSOVAAN JA ETTÄ SIIS TARVITAAN LUNASTAJA, JOHON YKSIN TULEE LAITTAA TOIVONSA.

Jo alussa määrättiin Jeesus-tie, 1.Ms.3:15.

"Uhria ja antia sinä et huolinut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit". Iloista Päsiäistä !

antti

• ainoa tuomittu
        AnttiVKantola kirjoitti:

Milloinka Laki oli
        Kirjoittanut: pelastustienä* * * 7.4.2007 klo 06.53

======================V a s t a a n :

Uhreilla peitettiin tilapäisesti synnit, jotta Jumalan viha ei tuhoaisi jumalatonta kansaa. Systeemillä oli tarkoitus viitata siihen odotukseen, että kerran tulee Hän, joka itse uhrautuu. Vaskikäärmeen korottaminen erämaassa antoi esimakua tulevasta. Luuk 16:16 osoittaa, että Johannes Kastaja oli viimeinen vanhaa liittoa edustanut pappi.

Täyttämällä (ristille naulitsemalla) kumottiin koko vanha systeemi - kymmenyslakeja ja sapattilakeja myöden. Hebrealaiskirjeessä viitataan siihen, että Aabrahamkin antoi kymmenykset itse asiassa Jeesukselle ja Jeesuksen Raamattu julistaa sapatin Herraksi.

LAKI EI OLE KOSKAAN OLLUT PELASTUSTIE, VAAN LAIN TARKOITUS OLI OSOITTAA, ETTÄ SYNNIN LAKI HUKUTTAA LAKIIN KATSOVAAN JA ETTÄ SIIS TARVITAAN LUNASTAJA, JOHON YKSIN TULEE LAITTAA TOIVONSA.

Jo alussa määrättiin Jeesus-tie, 1.Ms.3:15.

"Uhria ja antia sinä et huolinut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit". Iloista Päsiäistä !

antti

Kuomottu laki ei voi ketään tuomita. Ei edes syntistä. Siinä on vapaus, kaikki pääsevat ilman tuomiota taivaseen, jokain. Lakia ei ole eikä tuomiota.

Oikein puhut Antti!

• ainoa tuomittu kirjoitti:

Kuomottu laki ei voi ketään tuomita. Ei edes syntistä. Siinä on vapaus, kaikki pääsevat ilman tuomiota taivaseen, jokain. Lakia ei ole eikä tuomiota.

Oikein puhut Antti!

JAAK 2:12-13

12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
        13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

Armonruhtinas

• huolissasi

Jos ei Laki pysty enää lapsiin, niin kyllä koivuniemen herra pystyy.

• adventismi ei sovi lapsille

Sapatilla on alkamisajankohta auringonlaskusta loppumisajankohtaan lauantaina auringonlaskuun.

Miten minä voin rikkoa sapattikäskyä vastaan ko. ajankohtana (sapattina) että tietäisin tehdä parannuksen sapattina suorittamistani sapattilain rikkomuksistani?

Tehän tunnutte tietävän että minä rikon sapattikäskyn, sillä sapattikäskyä voidaan rikkoa vain sapattisin eikä keskiviikkona tai maanantaina.

• kirjoittaa* * *
        adventismi ei sovi lapsille kirjoitti:

Sapatilla on alkamisajankohta auringonlaskusta loppumisajankohtaan lauantaina auringonlaskuun.

Miten minä voin rikkoa sapattikäskyä vastaan ko. ajankohtana (sapattina) että tietäisin tehdä parannuksen sapattina suorittamistani sapattilain rikkomuksistani?

Tehän tunnutte tietävän että minä rikon sapattikäskyn, sillä sapattikäskyä voidaan rikkoa vain sapattisin eikä keskiviikkona tai maanantaina.

Illasta-iltaan, pitäkää tämä Sapatti.
        Ilta ja auringonlasku eivät aina kohtaa toisiaan, ei ainakaan Kalottialueella, jossa aurinko keskikesällä ei laske ollenkaan ja kaamos aikana ei nouse näkyviin.
        Ilta tulee kuitenkin olipa aurinko missä hyvänsä, vuorokausijako määrittelee klo 18.00 illaksi.

Aurinko usko on Egyptistä kotoisin, Iisis jumaluuksineen ja Raan palvontoineen.

• viettää SAPATTIA
        adventismi ei sovi lapsille kirjoitti:

....SENKIN RAUHAN JA LEVONPÄIVÄN OVAT SUOMEN ADVENTTIKIRKOSSA --- PORTTOLASSA PILANNEET!?

• Onko RA teidän
        kirjoittaa* * * kirjoitti:

Illasta-iltaan, pitäkää tämä Sapatti.
        Ilta ja auringonlasku eivät aina kohtaa toisiaan, ei ainakaan Kalottialueella, jossa aurinko keskikesällä ei laske ollenkaan ja kaamos aikana ei nouse näkyviin.
        Ilta tulee kuitenkin olipa aurinko missä hyvänsä, vuorokausijako määrittelee klo 18.00 illaksi.

Aurinko usko on Egyptistä kotoisin, Iisis jumaluuksineen ja Raan palvontoineen.

..jumalanne...epäjumalanne..joutuu sekä tämän päivän juudaslainen ja kristitty kysymään itseltään?!

Jaakob petti isänsä Iisakin ja joutui äitinsä kautta epäjumalan palvojaksi....ja se näkyy Israelissa?

Milloin Saatana vapauttaa orjansa ja Israelista tulee jesajan lupaama JESURAN!?

Juha-veli

• on kirkko
        viettää SAPATTIA kirjoitti:

....SENKIN RAUHAN JA LEVONPÄIVÄN OVAT SUOMEN ADVENTTIKIRKOSSA --- PORTTOLASSA PILANNEET!?

Kiusannut ihmisiä vuosikymmenet, näin on ollut pelkkää haittaa tyäpaikoilla tästä opetuksesta.

• En ole huolissani lain voimasta - sillä sitä voimaa ei ole. Mutta Mestarin antama uusi käsky: rakasta! - se voi kaiken. Sillä rakkaus sisältyy Hengen voimaan.

Taivaallisen Isän ehdoton rakkaus tehoaa kaikkeen muuhun, vaan ei ylpeyteen ja omahyväisyyteen.

ROOM 13:8-10 :

8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]

9 Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain. [Matt. 22:40; 1. Kor. 13:4-7; Gal. 5:14; Jaak. 2:8]

antti

• VAIN ....
        AnttiVKantola kirjoitti:

En ole huolissani lain voimasta - sillä sitä voimaa ei ole. Mutta Mestarin antama uusi käsky: rakasta! - se voi kaiken. Sillä rakkaus sisältyy Hengen voimaan.

Taivaallisen Isän ehdoton rakkaus tehoaa kaikkeen muuhun, vaan ei ylpeyteen ja omahyväisyyteen.

ROOM 13:8-10 :

8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]

9 Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain. [Matt. 22:40; 1. Kor. 13:4-7; Gal. 5:14; Jaak. 2:8]

antti

IHMISOPIT.JUMALAN RAKKAUS EI SISÄLLY TEIDÄN ELÄMÄÄN.JA SE TODELLA NÄKYY,
        TE TYÖNNÄTTE LOKAAN JUMALAN ASETUKSET
        JA NIIN OPETATTE IHMISIÄ.JEESUS SANOI:SUURIN KÄSKYISTÄ ON:
        RAKASTA HERRAA SINUN JUMALAASI KAIKESTA SYDÄMESTÄSI,
        MIELESTÄSI JA SIELUSTASI.

huom!!TOINEN TÄMÄN VERTAINEN ON:
        RAKASTA LÄHIMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI.

NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU
        KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.NÄIN JEESUS SANOI.

JOKA SANOO,MINÄ TUNNEN HÄNET,
        EIKÄ PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ,
        SE ON VALEHTELIJA
        JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.

MUTTA TURHAAN HE PALVELEVAT MINUA,
        OPETTAEN OPPEJA,JOTKA OVAT IHMISKÄSKYJÄ.

ESIM: SUNNUNTAIN PYHITTÄMINEN ON IHMISKÄSKY,
        KOSKA SE EI OLE LÄHTÖISIN JUMALASTA,EIKÄ OLE RAAMATUN OPETUKSEN MUKAINEN.

terv:VAIN SAVEA PALA.

• VAIN .... kirjoitti:

IHMISOPIT.JUMALAN RAKKAUS EI SISÄLLY TEIDÄN ELÄMÄÄN.JA SE TODELLA NÄKYY,
        TE TYÖNNÄTTE LOKAAN JUMALAN ASETUKSET
        JA NIIN OPETATTE IHMISIÄ.JEESUS SANOI:SUURIN KÄSKYISTÄ ON:
        RAKASTA HERRAA SINUN JUMALAASI KAIKESTA SYDÄMESTÄSI,
        MIELESTÄSI JA SIELUSTASI.

huom!!TOINEN TÄMÄN VERTAINEN ON:
        RAKASTA LÄHIMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI.

NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU
        KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.NÄIN JEESUS SANOI.

JOKA SANOO,MINÄ TUNNEN HÄNET,
        EIKÄ PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ,
        SE ON VALEHTELIJA
        JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.

MUTTA TURHAAN HE PALVELEVAT MINUA,
        OPETTAEN OPPEJA,JOTKA OVAT IHMISKÄSKYJÄ.

ESIM: SUNNUNTAIN PYHITTÄMINEN ON IHMISKÄSKY,
        KOSKA SE EI OLE LÄHTÖISIN JUMALASTA,EIKÄ OLE RAAMATUN OPETUKSEN MUKAINEN.

terv:VAIN SAVEA PALA.

MATT 6:1-6

1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Jumala on hyvä Isä

• adventismi ei sovi lapsille kirjoitti:

Ei ole Maa kantanut vielä päällään sitä ihmistä, joka ei rikkoisi sapattikäskyä.

Ihmisen Poika on sapatin Herra. Niinpä kaikki rikkeet rakkauden lakia vastaan ovat myös sapatin rikkomista.

"Herra armahda minua syntistä", on minun ainoa aseeni kuolemantuomiota vastaan. Mutta Herra tuntee minut ja minä Hänet. Miksi pelkäisin Hänen rakkauttaan?

• adventismi ei sovi lapsille kirjoitti:

Olet oikeassa - ei sovi, ei.

Sillä lapsi - Jumalan lapsi eritoten - tietää, että Isä on luvannut pitää hänestä huolen. Huolehtii riippumatta lapsen laadusta. Se on lähtökohta. Eri asia sitten, miten Jumalan lapsi vastaa Jumalan rakkauteen ja miten innokkaasti palvelee Isää lähimmäisessään.

Kukaan ei ole Isää nähnyt, siksi voimme vain lähimmäisen kautta häntä palvella.
        "Minun oli jano..", jne.

• jopi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Olet oikeassa - ei sovi, ei.

Sillä lapsi - Jumalan lapsi eritoten - tietää, että Isä on luvannut pitää hänestä huolen. Huolehtii riippumatta lapsen laadusta. Se on lähtökohta. Eri asia sitten, miten Jumalan lapsi vastaa Jumalan rakkauteen ja miten innokkaasti palvelee Isää lähimmäisessään.

Kukaan ei ole Isää nähnyt, siksi voimme vain lähimmäisen kautta häntä palvella.
        "Minun oli jano..", jne.

Job:
        35:8 Ihmistä, kaltaistasi, koskee jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi.

• jopi kirjoitti:

Job:
        35:8 Ihmistä, kaltaistasi, koskee jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi.

Ankara tuomio, käsittääkseni, kohtaa kaikkai niitä, jotka yrittävät horjuttaa toisen ihmisen pelastusvarmuutta - uskonvanhurskautta YKSIN Kristuksen ansion turvin.

JOB 19:23-29 :

23 Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
        24 uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!

25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
        26 Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan, [19:26,27: 1. Kor. 13:12]
        27 saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.

28 Mutta te sanotte: "Kuinka puristamme hänestä totuuden esiin? Syyllinen hän joka tapauksessa on."
        29 Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.

Lunastettu

• jopi
        jopi kirjoitti:

Job:

laki koskee ihmistevälisiä asioita, eikä niiden kautta pelastuta. Pelastus on henkemme yhteyttä Herran tahtoon .

• kiero jättää vastaamatta

Uskotko sinä kolmen enkelin sanoman adventistiseen tulkintaan?

• liberaaliteologille

>>>>>ADVARIFOORUMI VAINOAA TOSIUSKOVIA
        "Meidän veljiemme syyttäjä" käyttää mielellään peitenimeä "kolme-enkeliä"

• että se koskee

..MYÖS ADVENTTIKIRKKOA sotkeutuneena kolminaisuusoppiin ja ekumeniaan?!

Niinkö ANTTI...vai pettikö KANTTI...!?

• Antti, oletko rehellinen?
        Kirjoittanut: kiero jättää vastaamatta 7.4.2007 klo 07.20

Uskotko sinä kolmen enkelin sanoman adventistiseen tulkintaan?
        ======================
        Ei ole järin hyödyllistä yhtä erillistä asiaa ruotia, kuten "kolmen enkelin sanomaa", mutta kerrattakoon nyt sitten sitäkin. Raamatun Ilm 14:6-13 vastaan EGW:n "Suuri taistelu".

Nuo 8 jaetta sijoittuvat Jeesuksen ilmestyksessä Johannekselle tiettyyn kohtaan. Mutta adventismissa on niistä tehty lähes pääkohta oman sapattiopin pönkittämiseksi.

En ryhdy sitä oppia tässä mainostamaan. Perustan kaiken sellaisiin näkyihin, jotka on saatu itseltään Jeesukselta ja jo pari tuhatta vuotta sitten. Mitään uutta ratkaisevaa näet ei tule.
        V. 1844 ei osattu uneksiakaan juutalaisten paluusta Lähi-Itään, joten oikein ei ole voitu nähdä Danielia tai Ilmestyskirjaa.

Kolme enkeliä. Jeesuksen Kristuksen ilmestys Johannekselle, 14:6-13.

6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]   
        7 Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." [Ilm. 11:18]   
        8 Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä." [Jes. 21:9; Jer. 50:2, 51:8,9; Ilm. 17:5]   
        9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]   
        10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]   
        11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]   
        12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10]   
        13 Minä kuulin taivaasta äänen, joka sanoi: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka tästä lähtien kuolevat Herran omina. He ovat autuaita, sanoo Henki. He saavat levätä vaivoistaan, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä." [Jes. 57:2; Hepr. 4:10]   

Mitä se on?
        Ensimmäinen enkeli vastaa Jeesuksen Kristuksen evankeliumin voittokulusta.
        Enkelparvet, jotka yöllisellä kedolla ilmestyivät paimenille, tulevat yli 2000 vuoden ajan avaamaan suljettuja maita Kristuksen armon evankeliumille.

V. 1844 ei uskottu vielä Israelin exodukseen, joten EGW ei ole voinut ymmärtää oikein Ilmestyskirjaa. Aivan turha siis ottaa kantaa hänen spekulaatioihinsa Danielin tai Ilmestyskirjan suhteen.

6. Evankeliumia saarnataan kaikille kansoille ja siinä palvelevat enkelit ovat avuksi monin tavoin.
        7. Kun pakanain luku alkaa olla vähitellen täysi, kovenee vastustuskin. Antikristuksesta aletaan puhua ja sen kumartamisesta. Niinpä aletaan myös korostaa sitä, että kunnia kuuluu yksin Jumalalle ja pedon puolelle meneviä tulee kohtaamaan tuomio.

8. Toinen enkeli alkaa varoitella petoa ja hänen seuraajiaan kohtaavasta tuomiosta. Jotta ymmärrettäisiin lopun lähenevän ja valvottaisiin.

9-11 Kolmas enkeli sitten jo täsmentää ja koventaa. Selvä tuomio niille, jotka Kristuksen sijasta ottavat pedon merkin. Niin viimeisten päivien ihmiset tulevat itse valinneeksi puolensa.

12-13 Kestävyyttä nyt vaaditaan uskovaisilta. "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b ja Room 13:10 ja Joh 13:34 - tuo verraton rakkauden tie - tulee nyt koetelluksi. Mutta useimpien rakkaus kylmenee, kun kohtaavat vihamielisyyttä.

KOKONAISUUS

Tämä kolme enkeliä on yksi itsenäinen näky. SEURAAVA näky on sadonkorjuusta. Pedon ajassa Ihmisen Pojalle korjataan satoa, (marttyyrikuoleman kautta oletettavasti). Israelin rajoilla samanaikaisesti sotajoukkoja poljetaan Jumalan vihan viinikuurnaan.

ENNEN kolmen enkelin näkyä Jeesus näyttää Johannekselle ne 144000, "jotka seuraavat Karitsaa mihin ikinä hän menee". Tämä uuden virren laulaminen tapahtuu Siionin vuorella Karitsan kanssa.

"Ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Karitsalle ja Jumalalle". 7. luku selvittää perin pohjin, että tämä 144000 ovat Israelin sukukunnista koottuja messiaanisia juutalaisia. Oma asiansa sitten, mihin em. tapaus sijoittuisi näyssä "kolme enkeliä".

antti

• myös Adventisteja?

Hesekiel 7 luku kokonaan..26 jae ; Hävittäjä tulee..."Yksi onnettomuus pitää tuleman toisensa jälkeen, yksi sanoma toisen päälle, niin pitää heidän profeetoilta äkyjä etsimän; mutta siellä ei laki enään ole pappien tykönä, eikä neuvo vanhain tykönä...!"

Jae 3 "Nyt tulee snun loppus, sillä Minä tahdon lähettää hirmuisuuteni sinun päälles ja tuomita sinua, niinkuin olet ansainnut ja antaa sinulle mitä kaikkiin sinun kauhistuksiisi tulee!"

"Kosto on Minun sanoo Jehova; en siedä srk;ssa Minun nimeäni pilkattavan, niinkuin te olette teoillanne pilkanneet Minua!"

Adventtikirkko tulee saamaan tuomionsa ja pahat palkkansa maan päällä, pyhät pyhittyvät ja saastaiset tulevat yhä saastaisemmiksi...tänä LOPUN AIKANA jolloin TIEDEMIEHET PUHUVAT REHELLISEMMIN KUIN PAPIT... ja Jehovan omat sekä Hänen nimeään käyttämät srk:t puhdistetaan tulella; porton sikiämistä väärämielisistä!

Henki on voimakas; tuuli puhaltaa mistä tahtoo ja te kuulette sen äänen, muta ette tiedä mistä se tulee tai minne se menee...vain hengen lapset näkevät ja ymmärtävät!

Veli Puolikuu

• mitä teemme?

Eroammeko srk:sta itse vai ajammeko väärämieliset työntekijät ja Saatanan orjat ulos...kymmenysten ja luontaisetujen uluttumattomiin ja nostamme mahdollisesti heitä vastaan kanteen ...siis pastorien huijausta vastaan henkilökohtaisina oikeusjuttuina...vai odotammeko tutkivaa tuomiota ja Herramme kostoa heille?

"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi!"

Eli me odotamme Herran oikeudenmukaisuutta ja vanhurskautta toteutuvaksi jo täällä MAAN PÄÄLLÄ ja kerran TUONPUOLEISESSA...ja TUNNUSTAMME kaikki erheet ja synnit sekä ajamme ulos rikkomuksen tekijät?!

.... väärämieliset saavat mennä ulos srk:sta odottamaan Jehovan tuomioita...?!

Sopiiko tämä järjestely kaikille Adventistien "nettiseurakunnan jäsenille" vai äänestämmekö asiasta ylimääräisessä kesäkokouksessa , johon saavat kaikki jäsenet tulla ja demokraattiisesti otamme asian puheeksi ja jatkamme voittaneen "puolueen muodostamalla haliituksella" ...eli oikeuden mukaan valta annetaan enemmistölle, joka osoittautuu rehelliseksi ja asiantuntevaksi rakentamaan srk:aa uudestaan uudessa hengessä?!

Jehovalle kunnia ja Hänen Kristukselleen; meidän Kuninkaallemme ja Messiaallemme, joka uhrautui puolestamme ja Kuolemalla Kuoleman VOITTI!

..muistaen toki ettemme saa ottaa osaa heidän synteihinsä vapauttamalla heidät vastuusta ja tilien ylittämisestä Jumalan huoneelle tarkoitetuista varoista...muuten olemme itse tuomion alla?!

TAPAHTUKOON ISÄN JUMALAN OIKEUDENMUKAISUUS JA TAHTO JOKA ON SYVEMPI JA TIETOISEMPI KAIKESTA KUIN MEIDÄN VAJAAVAINEN TIETOMME, USKOMME TAI TOTUUTEMME ON!!!

Eikö?

Veli Puolikuu :)

• Hesekiel 7 kuvaa Israelin paatumusta ja kertoo Israelin kääntymyksestä.

Tämän päivän Israel on yhä entisenlainen. Kuinka kovaa kuritusta me muut kansat saammekaan, kun Jumalan silmäterä ...

Kunhan pakanain täysi luku on sisälle tullut, niin Herra ottaa Mooseksen peitteen pois koko jäljellä olevan Israelin silmiltä. Kysymys on kolmasosasta lopun päivien israelilaisista. Pelastuvat antikristuksen käsistä, kun Jeesus itse esittäytyy Jerusalemissa.

On ihanaa tietää, että he lopulta näkevät Uuden Liiton Pääsiäisen.

Hes 7:27

27 Kuningas menettää toivonsa, ruhtinas on kauhun vallassa, pelko herpaannuttaa kansalaisten kädet. Minä annan heille heidän vaelluksensa mukaan, minä tuomitsen heidät niin kuin he ovat toisia tuominneet. He tulevat tietämään, että minä olen Herra.

"He tulevat TIETÄMÄÄN, että minä olen Herra"! He tulevat tuntemaan sydämessään Israelin Jumalan ja Messiaan.

Taivaallinen Isämme on uskollinen lupaaja, Hbr 8:7-13. Room 11:25-27.

Israelin pelastuminen, ROOM 11:25-27 :

25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. [Joh. 10:16; 2. Kor. 3:14]

26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]

27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä. [Jes. 27:9; Jer. 31:33,34]

Toivottakaa pääsiäisrauhaa Israelille !
        _AnttiVKantola_

• Ellen White

Kuuliaisuuden ilo

Todellinen kristitty ei koskaan valita että Jeesuksen ies on liian raskas kantaa. Hän pitää Jeesuksen palvelemista todellisena vapautena. Hän iloitsee Jumalan laista. Hän ei yritä muunnella jumalallisia käskyjä omien mielihalujensa mukaisiksi, vaan pyrkii jatkuvasti kohoamaan niiden täydellisyyden tasolle.

Myös meillä täytyy olla tällainen kokemus, jos haluamme kestää Herran päivänä. Nyt kun vielä armonaikaa on, kun armon ääni vielä kaikuu, meidän tulee hylätä syntimme.

Jumala on tehnyt paljon, jotta me voisimme tulla täydellisiksi hänen armossaan ja ettei meiltä mitään puuttuisi odottaessamme Herramme ilmestymistä. Oletko sinä valmis? Oletko pukeutunut häävaatteisiin? Nuo vaatteet eivät koskaan peitä petollisuutta, epäpuhtautta, turmeltuneisuutta tai tekopyhyyttä. Jumalan silmät vartioivat sinua. ihmisten silmiltä voimme peittää syntimme, mutta Luojalta emme voi salata mitään.

Jumala ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan lähetti hänet kuolemaan meidän rikkomustemme tähden ja herätti hänet kuolleista meidän vanhurskauttamiseksemme. Kristuksen kautta voimme tuoda pyyntömme Armon valtaistuimen eteen. Hänen kauttaan me arvottomat ihmiset voimme saada kaikki hengelliset siunaukset. Tulkaamme hänen luokseen, jotta saisimme elämän.

Jumalan tahto ilmaistaan hänen pyhän lakinsa käskyissä, ja tämän lain periaatteet edustavat taivaan periaatteita. Jumalan tahdon tunteminen on suurin tieto, jonka taivaan enkelit voivat saavuttaa, ja hänen tahtonsa tekeminen suurinta palvelua, johon he voivat vihkiä kykynsä.

Mutta taivaassa palvelua ei suoriteta lain hengessä. Kun saatana kapinoi Jumalan lakia vastaan, sai ajatus laista enkelit miltei hätkähtämään, ikään kuin se olisi ollut aivan vieras käsite. Enkelit eivät suorita palveluaan niin kuin palvelijat vaan niin kuin lapset. Heistä kuuliaisuus ei tunnu orjuudelta. Rakkaus Jumalaan tekee palvelemisen heille iloksi. Samoin jokainen sielu, jossa Kristus, kirkkauden toivo, asuu, yhtyy hänen sanoihinsa: ”Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni.”

E.G.White

• kaihdammeko oman vastuumme?

Ja heitämme kaiken viattoman kauan sitten uhratun kuolleen lampaan päälle?

Syömmekö vanhaa vai uutta lihaa...juommeko liian kauan käynyttä viiniä?

On KRISTITTYJENKIN aika kantaa oma kuormansa ja otettava itse vastuu elämsätään?!

Moses

• Mitä se Ellen höperöi Jeesuksen ikeestä, kun samaan aikaan lastaa omia pahoilta hengiltä näyissä vastaanottamiaan raskaita ikeitä ihmisten niskaan. (ellensapatti, ruokalait, pukeutumissäännöt, vapaa-ajan säännöt, harrastussäännöt..)

• Vastaan sinulle laiton
        Kirjoittanut: Ellen White 7.4.2007 klo 10.01

Oletko pukeutunut häävaatteisiin?
        ==========================

Ellen White vastaa minulle kysymyksellä. Niinpä minä myös vastaan kysymyksellä.
        Väität olevasi uusi Israel ts. Karitsan morsian - miksi Antti tyytyisi häävieraan asemaan?

Mutta KUULIAISUUDEN ILOSTA minulla on paljonkin sanottavaa näin Pääsiäis-ilon aikaan.
        Tulen täydelliseksi ilossa, kun Isä vastaa rukouksiini Jeesuksen ansiosta.
        Kuuliaisuus on armotalouskauden hyväksi käyttöä - ristin arvostamista se.

JOH 16:22-24 ILO HERRASSA ON TEIDÄN VÄKEVYYTENNE, (Jes 30:15, Gal 5:22, Ps 30:5-6)

22 Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää. [Luuk. 24:52; Joh. 20:20].

23 Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. [16:23,24: Joh. 14:13,14 ]   
        Jeesus on voittanut maailman.

24 Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.   

-------------------------------
        Sapatinviettoni ei ole täydellistä, epämääräisten kymmenyslakien noudattamisesta puhumattakaan. Mutta Kristuksen vanhurskauden vaatteeseen pukeutuneena rohkenen minäkin tavoitella VOITTAJAN PALKINTOA.

Ilm 21:7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. [2. Sam. 7:14; Ps. 89:27; 2. Kor. 6:18]   

_AnttiVKantola_

• kaihdammeko oman vastuumme? kirjoitti:

Ja heitämme kaiken viattoman kauan sitten uhratun kuolleen lampaan päälle?

Syömmekö vanhaa vai uutta lihaa...juommeko liian kauan käynyttä viiniä?

On KRISTITTYJENKIN aika kantaa oma kuormansa ja otettava itse vastuu elämsätään?!

Moses

1 MOOS 18:27-32 - KOKEILE LAUPEUDEN HARJOITUSTA !

27 Aabraham vastasi ja sanoi: "Katso, olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka.

28 Entä jos viidestäkymmenestä vanhurskaasta puuttuu viisi; hävitätkö viiden tähden koko kaupungin?" Hän sanoi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentä viisi".
        29 Ja hän puhui vielä hänelle sanoen: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?" Hän vastasi: "Niiden neljänkymmenen tähden jätän sen tekemättä".

30 Aabraham sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että vielä puhun. Entä jos siellä on kolmekymmentä?" Hän vastasi: "En tee sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä".
        31 Mutta hän sanoi: "Katso, minä olen rohjennut puhua Herralleni. Entä jos siellä on kaksikymmentä?" Hän vastasi: "Niiden kahdenkymmenen tähden jätän hävittämättä".

32 Ja hän sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että puhun vielä tämän ainoan kerran. Entä jos siellä on kymmenen?" Hän vastasi: "Niiden kymmenen tähden jätän hävittämättä".

isä Aabraham

• verrattoman....

#########Vastaan sinulle laiton
        Ellen White 7.4.2007 klo 10.01
           Kuuliaisuuden ilo

Todellinen kristitty ei koskaan valita että Jeesuksen ies on liian raskas kantaa. Hän pitää Jeesuksen palvelemista todellisena vapautena. Hän iloitsee Jumalan laista. Hän ei yritä muunnella jumalallisia käskyjä omien mielihalujensa mukaisiksi, vaan pyrkii jatkuvasti kohoamaan niiden täydellisyyden tasolle................................ Olipa todella harhaoppisen kirjoittamaa tekstiä....etten pahemmin sanois!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      2939
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1310
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1205
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      251
      1062
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1043
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      962
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      846
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      822
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      806
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      763
    Aihe