Tänä aamuna tyttömme sanoi olevansa poikki kun heräsi. Sängystä nouseminen tuntui vaikealta, lopulta kannoin lasta. tyttö ihan vetku ja kylmän nihkeä. Annoin lapselle vettä ja soppaa. Mittasin lämmön tytöltä kummastakin korvasta, näytti ALLE 35 kummastakin! Lapsi nukkuu monesti ilman peittoa/peiton päällä, sukat jalassa. Nyt oli vain pieni toppi päällä, yleensä pyjama. Ei kait huoneilma voi kuitenkaan noin alas ruumiinlämpöä saada? Olen joskus epäillyt tytöllä diabetesta, tosin tutkimuksia ei ole tehty ja lapsi on aika virkeä muuten. Nytkin lapsi on "normaali" kun saatiin ruumiinlämpö nousemaan. Onko muilla kokemuksia? Pulssi oli lapsella ok. Mietin että pitäis varmaan pyytää lääkärille aika tarkempiin tutkimuksiin. Huolissaan saa olla.
Lapsi aamulla alilämpöinen!
3
1629
Vastaukset
- Apila81
Heippa! Toivottavasti tilanne on pysynytkin parempana, eikä lämpö ole lähtenyt uudelleen laskuun...Olen itse kuullut tapauksista, joissa alhainen verensokeri ja lapsen alhainen ruumiinlämpö ovat ollet yhteydessä toisiinsa. Eli kannattaa varmaan käydä lääkärissä ja tutkituttaa paastoverensokeri. Saattaa olla, että yön aikana tuo verensokeri on päässyt laskemaan liikaa.
- Äiti_74
Hei,
Itse en luottaisi korvakuumemittariin. olen työssäni testaillut itselläni monia mittareita. Mittaustulokset vaihtelivat monia asteita, välillä olin yli 39 asteen kuumeessa ja välillä alilämpöinen.
Tietysti sinun pitää olla huolissasi lapsestasi ja hänen terveydestään. Oireiden jatkuessa on varmasti syytä hakeutua lääkäriin.
Edellinen kirjoittaja väläytti matalia verensokereita. Matalat verensokerit eivät kuulu diabetekseen, ennekuin tautia aletaan hoitaa insuliinein. Ennen lääkitystä sokerit ovat koholla ja lääkkeitä käytetään sokeriarvojen laskemiseen. - ei oikein mahdollista muuten
Voin sano lähes varmaksi, että vaarallisesta alilämmöstä ei ole kyse! Alilämpöä voi esiintyä mm. septisen shokin yhteydessä ja tässä siitä ei kyllä vaikuta olevan ollenkaan kyse. Joten en olisi huolissani. Korkeintaan mittaisin lämpöä lapselta harvemmin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445842
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise953327- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854