Kokoomus on sos.dem puolue

Iltalehti.

http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200704055950544_ko.shtml

Vaikka sosiaalidemokraattinen puolue on jo pitkään ollut tuhon tiellä, sen aate menestyy hyvin. Mikä tahansa hallitus nyt perustetaankin, voi melkein sanoa, että sosiaalidemokratia jatkaa. Mikään hallitus ei uskalla toteuttaa vastenmielisimpienkään kauppakamarinulikoiden äärioikeistolaista politiikkaa, vaan joutuu pitämään huolen hyvinvointiyhteiskunnan peruspilareista - koulutuksesta, terveydenhuollosta ja julkisista palveluksista.

"Kaikkihan me olemme sosiaalidemokraatteja, sanoi Smp:n johtaja Pekka Vennamo kerran, kun häneltä kysyttiin luonnehdintaa omasta linjastaan. Samaan sarjaan voi laskea kokoomuksen johtajan Jyrki Kataisen lisäksi monet kokoomuslaiset, vihreät ja jopa perussuomalaisten Timo Soininkin. Vasemmistoliiton puheenjohtaja Martti Korhonen on selvä sosiaalidemokraatti, joka monen muun tavoin on perinyt kommunisti-isältään puoluekantansa.

Demaripuolueen ulkopuolella oleva sosiaalidemokratia on vain annoksen iloisempaa, modernimpaa ja seksikkäämpää kuin emopuolueessa, jossa aate on kuihtunut tylsien ihmisten homeisten fraasien alle.

6

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laissez-faire

Kokoomus on tulipunainen sosialistipuolue. En ole vielä KERTAAKAAN kuullut, että joku merkittävä kokoomuslainen poliitikko vaatisi hyvinvointivaltion purkamista (nimenomaan purkamista, terveydenhoitoineen kaikkineen, ei vain "tehostamista").
      Puolue, joka kannattaa hyvinvointivaltiota, ei voi mitenkään, millään kriteereillä olla oikeistolainen puolue. Hyvinvointivaltio on oikeisto-vasemmisto-erottelun ydinkysymys.

Suomessa ei ole oikeistoa ja vasemmistoa, vaan pelkkä vasemmisto. Tämä johtuu suomalaisten sivistymättömyydestä. Harva suomalainen on nimittäin edes ottanut selvää, mitä oikeistolaisuus on. Harva suomalainen on siis tehnyt mitään valintaa oikeistolaisuuden ja vasemmistolaisuuden välillä, koska kaikkialla, kirjakaupoissa, lehdissä, yliopistossa, lukion oppikirjoissa, on tarjolla pelkkää vasemmistolaisuutta. Esimerkiksi Akateemisessa kirjakaupassa ei myydä AINUTTAKAAN oikeistolaista kirjaa.

• ronjashka

Kannattaisitko itse hyvinvointivaltion purkamista?

• Tse
        ronjashka kirjoitti:

Kannattaisitko itse hyvinvointivaltion purkamista?

, kun toisen nimimerkki on laissez-faire.

• Hox

valtiota, jossa voidaan pahoin? Tulisiko sellainen mielestäsi olla poliittisen oikeiston tavoite?

• vaan Sosdem on

Kokoomus B.

• kapitaali

mutta molemmat ovat puolisosialistisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe