http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200704055950544_ko.shtml
Vaikka sosiaalidemokraattinen puolue on jo pitkään ollut tuhon tiellä, sen aate menestyy hyvin. Mikä tahansa hallitus nyt perustetaankin, voi melkein sanoa, että sosiaalidemokratia jatkaa. Mikään hallitus ei uskalla toteuttaa vastenmielisimpienkään kauppakamarinulikoiden äärioikeistolaista politiikkaa, vaan joutuu pitämään huolen hyvinvointiyhteiskunnan peruspilareista - koulutuksesta, terveydenhuollosta ja julkisista palveluksista.
"Kaikkihan me olemme sosiaalidemokraatteja, sanoi Smp:n johtaja Pekka Vennamo kerran, kun häneltä kysyttiin luonnehdintaa omasta linjastaan. Samaan sarjaan voi laskea kokoomuksen johtajan Jyrki Kataisen lisäksi monet kokoomuslaiset, vihreät ja jopa perussuomalaisten Timo Soininkin. Vasemmistoliiton puheenjohtaja Martti Korhonen on selvä sosiaalidemokraatti, joka monen muun tavoin on perinyt kommunisti-isältään puoluekantansa.
Demaripuolueen ulkopuolella oleva sosiaalidemokratia on vain annoksen iloisempaa, modernimpaa ja seksikkäämpää kuin emopuolueessa, jossa aate on kuihtunut tylsien ihmisten homeisten fraasien alle.
Kokoomus on sos.dem puolue
6
1106
Vastaukset 6
- laissez-faire
Kokoomus on tulipunainen sosialistipuolue. En ole vielä KERTAAKAAN kuullut, että joku merkittävä kokoomuslainen poliitikko vaatisi hyvinvointivaltion purkamista (nimenomaan purkamista, terveydenhoitoineen kaikkineen, ei vain "tehostamista").
Puolue, joka kannattaa hyvinvointivaltiota, ei voi mitenkään, millään kriteereillä olla oikeistolainen puolue. Hyvinvointivaltio on oikeisto-vasemmisto-erottelun ydinkysymys.
Suomessa ei ole oikeistoa ja vasemmistoa, vaan pelkkä vasemmisto. Tämä johtuu suomalaisten sivistymättömyydestä. Harva suomalainen on nimittäin edes ottanut selvää, mitä oikeistolaisuus on. Harva suomalainen on siis tehnyt mitään valintaa oikeistolaisuuden ja vasemmistolaisuuden välillä, koska kaikkialla, kirjakaupoissa, lehdissä, yliopistossa, lukion oppikirjoissa, on tarjolla pelkkää vasemmistolaisuutta. Esimerkiksi Akateemisessa kirjakaupassa ei myydä AINUTTAKAAN oikeistolaista kirjaa.- ronjashka
Kannattaisitko itse hyvinvointivaltion purkamista?
- Tse
ronjashka kirjoitti:
Kannattaisitko itse hyvinvointivaltion purkamista?
, kun toisen nimimerkki on laissez-faire.
- Hox
valtiota, jossa voidaan pahoin? Tulisiko sellainen mielestäsi olla poliittisen oikeiston tavoite?
- vaan Sosdem on
Kokoomus B.
- kapitaali
mutta molemmat ovat puolisosialistisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511231Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215788En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765- 64732
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä26729- 135696
- 44631
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58554