Kuuntelen juuri Tapsan albumia Valaistu Ikkuna. Jälleen yksi mahtava tulkinta on Anton Dvorakin säveltämä, Repe Helismaan sanoittama kappale Olkoon Näin. Sama kappale, johon Timo Koivusalon elokuva Kulkuri ja Joutsen päättyy. Siinähän Tapsa Rautavaara saattaa Repen tuhkauurnaa haudan lepoon. Tai oikeastaan leffahan päättyy Kulkuri ja Joutsen kappaleeseen, mutta tämä Olkoon Näin-kappale jotenkin on elokuvan se jokin!
upea teos
6
349
Vastaukset
- pinsio
tietenkin Rautavaaran versio, ettei jää epäselväksi kellekään.
- pinsio
hieno kappale pitkän ajan takaa. 1970 levytetty J.Kuoppamäen kappale Katson Vuorilta Laaksoon. Tosi hieno laulu. Toivokaa puhelintoivekonserteissa tms. on se niin kuuntelemisen arvoinen kappale, eipä sitäkään muuten taida kuulla, kuten ei valitettavasti tätä upeata ELämäni Laulukirja-kappalettakaan.
Tuota Vuorilta laaksoon- laulua mä en ole onnistunut kun kerran kuulemaan radiosta ja siitäkin on jo aikaa tosi kauan, joten mulla ei valitettavasti kovin tarkkaa mielikuvaa siitä biisistä ole.
"Elämäni laulukirja" on huippukaunis laulu. Se herkistää aina kun sen kuulee. Sitä soisi kyllä kuulevan radiosta paljon useammin, kuten myössitä "Vuorilta laaksoon"- lauluakin.
Joo, se on upea biisi ( hiukan ehkä synkähkö, mutta kaunis kumminkin) ja sykähdyttävät tulkinnat molemmiltakin Tapsoilta ( Kansalta ja Rautavaaralta) siitä biisistä.
Valaistu ikkuna levyllä mun suosikkejani ovat myös mm." Runoelma" ja "Serenadi" niissä on sellasta maagista tunnelmaa. Esim. kun "Runoelmaa" kuunnellessa mä voin sieluni silmin nähdä kun ne metsän immet tanssii siellä kuutamonvalossa usvaisessa metsässä ja haltija soittaa huilullaan.- Zori
On se kaunis sävellys ja Tapanin tulkinta siitä on erittäin vaikuttava. Sanat tosin ovat aika surulliset... ehkä hieman liiankin surumielinen biisi minun makuuni. Siihen KULKURI JA JOUTSEN- elokuvan kohtaukseen, jossa Rautavaara kantaa sitä Repe Helismaan tuhkauurnaa se tosin sopii hyvin. Todella sävähdyttävä on siinä taustalla soiva Rautavaaran esitys siitä laulusta myös.
- OK.
"OLKOON NÄIN" on hieno biisi, mutta melkeinpä eniten minun mieleeni tuolta " VALAISTU IKKUNA"- levyltä on "ARMAAN LÄHEISYYS".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all362031Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔571809- 361524
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j321423- 781228
- 551106
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?181940- 54930
- 49913
- 24894