Kioskin perustaminen?!

nuori kauppamies

Elikkä olen haaveillut oma kioskin perustamisesta kesäksi. Tarkoitus olisi myydä siellä ainoastaan karkkia ja ehkä jotain limukkaa tms. Onko ihan mahdoton ajatus kun olen vasta 15 vuotias? Mitä lupa asioita pitäisi kysellä ja minkähintaisia ne olisivat? Kaikki tieto olisi tervetullutta!

3

6703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elinkeino asiamiehen

      luona.
      Sieltä se lähtee.

      Miten ajattelit aukiolo ajat jne, on vähän vaikeaa ehkä sijoittaa ne opiskelun lomaan, löytyykö sukulaisista halpaa tuuraajaa?
      Satunnaisesti aukioleva karkoittaa vakiasiakkaat.

      Ongelmana on aina se että sijainnin pitää olla hyvä ja hyvä sijainti tuppaa maksamaan.
      Tuonkaltaisessa tavarassa jota ostetaan hetken mielijohteesta varsinkin.
      Kate pitäisi olla riittävä jotta siitä jää kulujen jälkeen (Tilan vuokra/rakennus kustannukset, luvat, pakolliset verot, tavaran sisäänostoonkin sitoutuu rahaa) jotain omaan taskuun.
      Ja tässä on se vaikeus.

      Sijoitapa itsesi joku kerta parkkiin jonkun kioskin luokse ja laske paljonko ohi menee ihmisiä, mikä on ikäjakauma, paljonko niistä käy kioskissa.
      Kuvittele sitten sen jälkeen että jos Sinulla olisi limukkakioski vastaavassa paikassa niin mitä olisi myynti.
      Tällä tavalla saat jotain osviittaa tienisteistä.

      Ja sen jälkeen tietysti pitäisi löytyä paikka putiikille, mutta parempi.

      En halua mitenkään tyrmätä ajatusta, mutta siinä on hieman enemmän projektia kuin ensin ajattelee.
      On hienoa että löytyy yrittäjä henkeä, ehkä kuitenkin kannattaisi hankkia kesätöiden kautta rahaa säästöön ja pyöritellä vielä bisnesideoita.
      Käy vaikka pankissa ja avaa itsellesi lyhytkorko rahasto, sinne kun säästät pääomaa niin se on ainakin inflaatiolta suojassa.

      Esimerkiksi Tapiolalla on markkinakorko rahasto jossa on tuotto pyörinyt jotain reilun 3% paikkeilla.
      Mulla hävisi aikoinaan nuorena säästöistä iso osa inflaatioon ja devalvaatioihin, se oli tietysti eri aika ja nyt on taas uusi talous, mutta silti.
      Kaupanteossa prosentit ratkaisevat, aloita heti.

    • omppupmmooo

      Minäkin haaveilen omasta pikkukioskista. Olen pitänyt sitä sisälä jo pari vuotta, mutta laajentaminen kesäksi mietityttää. Kioskisani on karkeille samanlaiset boxit, kuin kaupassa ja limsaakin on myynnissä. Olen vasta 12-vuotias, joten en tiedä että kuinka se onnistuisi...
      Onko edes mahdollista, että näin nuorena voi aloittaa kioskin pyörittämisen?
      HELP!!!
      (vastaukset miel. s-postiin: [email protected])

    • Anonyymi

      Olin itse vasta 9vuotias kun perustin kaverini kanssa pienen kioskin. Se oli viime vuonna ja tänäkin vuonna aion perustaa kioskin luultavasti kaverini kanssa joten kai se käy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe