Hiljentykäämme hetkeksi Sanan ääreen...
Näin Pääsiäisajan viime päivinä on syytä palauttaa mieliimme Vapahtajamme Yeshuan antama suuri profetia, joka koski Hänen ylösnousemustaan 3 päivän ja 3 yön maan povessa eli tuonelassa olemisensa jälkeen.
Tämän profetian Yeshua ennen tulemistaan ristille naulituksi antoi niille juutalaisille, jotka vaativat näkyvää merkkiä taivaasta voidakseen sen perusteella uskoa Yeshuan olevan Tanakhissa luvatun Israelin kansan Messiaan.
Yeshua sanoi heille: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi. Se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonan merkki. Niin kuin Joona oli merkki niiniveläisille, niin on Ihmisen Poikakin oleva merkkinä tälle sukupolvelle." (Luuk.11:29b-30)
Lisäksi Yeshua sanoi tästä asiasta Matteuksen evankeliumin mukaan näin: "Tämä paha ja avion rikkova sukupolvi vaatii merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonan merkki. Niinkuin Joona oli meripedon vatsassa 3 päivää ja 3 yötä, niin myös Ihmisen poika on oleva maan povessa 3 päivää ja 3 yötä. Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tuomitsevat sen, koska he tekivät parannuksen Joonan saarnan vaikutuksesta. Mutta tässä on enemmän kuin Joona!" (Matt.12:39b-41)
On huomionarvoista, että Yeshua antoi AINOASTAAN tämän Joonan kokeman ihmeen merkkinä siitä, että Hän on oikea Messias, niille epäuskoisille juutalaisille, jotka olivat saaneet nähdä satoja valtavia parantamisihmeitä, leivän enentämisihmeitä, kolme kuolleistaherättämistä ja lukuisia muita ihmeitä.
Kun luemme Joonan kirjasta kyseisen ennusmerkin, huomaamme sen todellakin olevan erittäin osuvan ja monessa mielessä yhtenevän Yeshuan kärsimyskuoleman kanssa.
Joonan kirjan mukaan tämä oli paetessaan Jumalalta saamaansa tehtävää, mennyt Tarsiiseen matkalla olevaan laivaan. Jumala nostatti suuren myrskyn merelle ja laiva oli uppoamaisillaan. Merimiehet herättivät Joonan, joka nukkui laivan pohjalla. Merimiehet sanoivat Joonalle: "Nouse ja huuda jumalaasi. Ehkäpä se jumala muistaa meitä, niin ettemme huku."
Tuossa oli se esikuvallinen profetia, että samoin kuin kaikki laivassa olevat matkaajat olisivat olleet ilman ylhäältä tulevaa apua tuhon omia, samoin myös me kaikki tässä synnin ja kuoleman hallitsemassa, monenlaisten myrskyjen riepottamassa maailmassa olemme kuin nuo miehet merellä, täysin myrskyjen armoilla, ellei Jumala yliluonnollisella tavalla meitä auta.
Kun Joona kertoi olevansa hebrealainen, joka pelkää (eli kunnioittaa) Herraa, taivaan Jumalaa, joka on tehnyt meren ja kuivan maan, niin merimiehet peljästyivät ja uskoivat Joonaa, sillä Joona oli etukäteen kertonut olevansa paossa Herran kasvojen edestä. Merimiehet kysyivät Joonalta: "Mitä meidän on tehtävä sinulle, että meri tulisi meille tyveneksi?"
Joona sanoi: "Ottakaa minut ja heittäkää minut mereen, niin meri teille tyventyy."
Siis kyseessä oli selvä IHMISUHRI, johon Joona vapaaehtoisesti antautui. Tämä oli kaunis profeetallinen esikuva Yeshuasta, joka tuli vapaaehtoiseksi syntiuhriksemme tuona historiallisen Pääsiäisenä.
Joonan kirjan mukaan meri todella tyveni heti saatuaan ihmisuhrin, jonka Jumalan lähettämä meripeto nieli elävänä. Merimiehet pelastuivat tämän ihmeen kautta. Joonan kirjan 'meripeto' oli esikuva Saatanasta, Tuonelasta, kuoleman ja pimeyden valloista, joilla on yliote ihmiskuntaan esivanhempiemme syntiinlankeemuksen vuoksi.
Joona oli esikuvallisesti 3 päivää ja 3 yötä tuon meripedon vatsassa, kunnes Israelin Jumala käski petoa oksentamaan Joonan kuivalle maalle. Samoin Tuonela ja Kuolema ei voinut pitää Yeshuaa saaliinaan, koska Yeshua ei ollut itse tehnyt ainuttakaan syntiä. Tuonelan 'vallat' menivät ihan sekaisin tuona 3 vuorokautena. Yeshua nimittäin julisti evankeliumia koko ajan ja sai suuret määrät Helvetin vankeja vapaiksi. Ne Hän toi voittosaatossa ylösnousemuksessaan ja vei heidät mukanaan taivaan kirkkauteen.
Miten vaikuttava yhä onkaan Joonan rukous, josta otan muutaman kohdan tähän:
"Minä huusin ahdistuksessani Herraa, ja Hän vastasi minulle. Tuonelan kohdussa minä huusin apua, ja sinä kuulit minun ääneni...
Minä ajattelin: Olen karkoitettu pois sinun silmiesi edestä.
Kuitenkin minä saan vielä katsella sinun pyhää temppeliäsi...
Vedet piirittivät minut aina sieluun asti, syvyys ympäröitsi minut...
Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti. MUTTA SINÄ NOSTIT MINUN HENKENI YLÖS HAUDASTA. Herra, minun Jumalani."
Miten osuvan profetian Yeshua meille itsestään antaakaan viitatessaan profeetta Joonan merkkiin!
† † †
—————
Messiaamme Yeshua HaMashiach on totisesti ylösnoussut, HalleluYah!
Eräs suuri profetia
55
2046
Vastaukset
- ihmettelijä....
Se on kuule ihan sama kun sinunlainen ihminen vakuuttelee 2000 vuoden kuluttua keskustelupalstoilla "Taru Sormusten Herra"- kirjasarjaa ja sinä vakuutat ja vakuutat että ko. kirjat ovat todella ainoata oiketa Jumallisen käden kirjoittammaa "tosiasiaa"..eli kaikki ko. kirjojen esittämät mytologiset jutut ovat todella kertomuksia reaalimaailman ilmiöistä.....
...sinulle rakas ystäväni, vilpittömään kysymykseesi.
Kysyit otsikossasi "Tarua vai totta !!??"
Vastaus on tämä:
On ilo kertoa sinulle, että Vapahtajamme Yeshuan tekemät ihmeet ja se valtava ihme, että Isä Jumala herätti Poikansa kuolleista tämän oltua ensin kolme päivää kuolleena Tuonelassa ON 100%:sti TOTTA!!!
Mistään muusta historiallisesti todistetusta sen aikaisesta tapahtumasta ei ole lähestulkoonkaan yhtä vedenpitäviä dokumentteja.
Samoin kertomus profeetta Joonan kuolleista herättämisestä tämän oltua kuolleena meripedon vatsassa niinikään 3 päivää ja 3 yötä on 100%:sti TOTTA, eikä yksikään aito juutalainen aseta sitä kyseenalaiseksi!
Vertauksesi "sormusten herra-satuuun" osoittaa vain sinun täydellisen tietämättömyytesi Raamattua kohtaan. On uskomatonta, että vielä nykyään on Suomessakin olemassa sinun laisiasi umpipakanoita, jotka ovat asuneet elämänsä aivan kuin jossakin luolassa, kaatopaikalla tai perunakuopassa, eivätkä ole viitsineet lukea koko Raamattua edes kertaalleen läpi. Osaisit edes hävetä!!!
Nyt varmaan kiljut ilosta, kun sait lukea, ettet olekaan pelkkä aineenvaihdunta-automaatti, joka on matkalla ei-minnekään. Olet takuuvarmasti matkalla joko taivaaseen tai helvettiin. Oma valintasi suhtautumisessa Yeshuaan joko Herranasi tai narrinasi ratkaisee sen, missä tulet viettämään loputtoman ikuisuutesi. Muista, että helvetissä on todella kuumat oltavat, enkä itse heittäisi sinne edes pahinta vihamiestäni!!!
Jumala on armossaan antanut sinulle tänään, juuri tätä lukiessasi, mahdollisuuden valita Yeshua Herraksesi ja päästä uskon kautta Häneen, ikuiseen ihanaan taivaan onnelaan, mistä ei mitään todella hyvää puutu.
Vieläkin minä vakavasti kehoitan sinua: Valitse siis Yeshua, sillä Saatana on pahin mahdollinen tyranni ikuisuudessa kaikille niille, jotka joutuvat hänen orjikseeen rikinkatkuisessa helvetin tulikivijärvessä.
Siunausta Yeshuassa!- Hoh hoijaa !!!
Yakov kirjoitti:
...sinulle rakas ystäväni, vilpittömään kysymykseesi.
Kysyit otsikossasi "Tarua vai totta !!??"
Vastaus on tämä:
On ilo kertoa sinulle, että Vapahtajamme Yeshuan tekemät ihmeet ja se valtava ihme, että Isä Jumala herätti Poikansa kuolleista tämän oltua ensin kolme päivää kuolleena Tuonelassa ON 100%:sti TOTTA!!!
Mistään muusta historiallisesti todistetusta sen aikaisesta tapahtumasta ei ole lähestulkoonkaan yhtä vedenpitäviä dokumentteja.
Samoin kertomus profeetta Joonan kuolleista herättämisestä tämän oltua kuolleena meripedon vatsassa niinikään 3 päivää ja 3 yötä on 100%:sti TOTTA, eikä yksikään aito juutalainen aseta sitä kyseenalaiseksi!
Vertauksesi "sormusten herra-satuuun" osoittaa vain sinun täydellisen tietämättömyytesi Raamattua kohtaan. On uskomatonta, että vielä nykyään on Suomessakin olemassa sinun laisiasi umpipakanoita, jotka ovat asuneet elämänsä aivan kuin jossakin luolassa, kaatopaikalla tai perunakuopassa, eivätkä ole viitsineet lukea koko Raamattua edes kertaalleen läpi. Osaisit edes hävetä!!!
Nyt varmaan kiljut ilosta, kun sait lukea, ettet olekaan pelkkä aineenvaihdunta-automaatti, joka on matkalla ei-minnekään. Olet takuuvarmasti matkalla joko taivaaseen tai helvettiin. Oma valintasi suhtautumisessa Yeshuaan joko Herranasi tai narrinasi ratkaisee sen, missä tulet viettämään loputtoman ikuisuutesi. Muista, että helvetissä on todella kuumat oltavat, enkä itse heittäisi sinne edes pahinta vihamiestäni!!!
Jumala on armossaan antanut sinulle tänään, juuri tätä lukiessasi, mahdollisuuden valita Yeshua Herraksesi ja päästä uskon kautta Häneen, ikuiseen ihanaan taivaan onnelaan, mistä ei mitään todella hyvää puutu.
Vieläkin minä vakavasti kehoitan sinua: Valitse siis Yeshua, sillä Saatana on pahin mahdollinen tyranni ikuisuudessa kaikille niille, jotka joutuvat hänen orjikseeen rikinkatkuisessa helvetin tulikivijärvessä.
Siunausta Yeshuassa!Entäs sitten..mihin helvettiin menevät ne piruparat jotka olivat sinunlaisiasi "jesuiittoja" ja tuomisivat ne ihmiset roviolle, jotka uskalsivat väittää että Maapallo ei olekaan pannukakku.
Ko. "Jesuiitat" hakivat todisteensa juuri Raamatusta..ja julistivat ainota oikeat tietoa saatavan vain Raamatun teksteistä...ja vaikka ko. roviolle tuomitut ihmiset asuivatkin luolissa ja perunakuopissa..niin heillä sentään oli järki ja logiikka tallella...päin vastoin kuin sinunlaisillasi "jesuiitoilla" !!! Hoh hoijaa !!! kirjoitti:
Entäs sitten..mihin helvettiin menevät ne piruparat jotka olivat sinunlaisiasi "jesuiittoja" ja tuomisivat ne ihmiset roviolle, jotka uskalsivat väittää että Maapallo ei olekaan pannukakku.
Ko. "Jesuiitat" hakivat todisteensa juuri Raamatusta..ja julistivat ainota oikeat tietoa saatavan vain Raamatun teksteistä...ja vaikka ko. roviolle tuomitut ihmiset asuivatkin luolissa ja perunakuopissa..niin heillä sentään oli järki ja logiikka tallella...päin vastoin kuin sinunlaisillasi "jesuiitoilla" !!!Koska väität Raamatun opettavan maan olevan pannukakun muotoisen, niin et ole vaivautunut lukemaan Raamattuasi, tuskin edes välttävästi...
Tarkkaavainen Raamatun lukija löytää Raamatusta ilmoituksen, että maapallo on ennemminkin pyöreähkö kuin litteä. Raamatussa mainitaan, että siihen aikaan, kun tapahtuu uskovien ylösotto, on naisia jauhamassa käsikivillä viljaa ja miehiä vuoteella nukkumassa. Tästä selviää, että kyseiset naiset ovat toisella puolen maapalloa kuin mainitut miehet... :)
Ainakin seuraavan jakeen sinun tulee tietää ja tässä sen nyt saat lukea: (Psalmi 14:1)
"Hullu sanoo sydämessään: Ei ole Jumalaa! Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa..."
Korjaan hieman toistakin väärää väitettäsi, sillä:
Minunlaiseni Yeshuaan uskovat EIVÄT tuomitse ketään Helvettiin, kuten jo edellä mainitsin. Israelin Jumala tuomitsee viimeisellä tuomiolla kaikki ne Helvettiin, jotka eivät ole ottaneet vastaan Hänen ilmaiseksi tarjoamaansa pelastusta uskon kautta Yeshuaan.
Minun tehtävänäni on ainoastaan varoittaa ihmisiä, etteivät he hulluudessaan kansoittaisi Helvettiä, koska taivas on parempi vaihtoehto.
Mitä tulee mainitsemaasi "ihmisjärkeen ja logiikkaan", niin sen avulla ei pötkitä Helvettiä pitemmälle, koska fiksuinkin ihmisjärki on synnin turmelema läpikotaisin.
Raamatun perussanoma on USKO, eikä pimennyt IHMISJÄRKI. Jos ihmisjärki TODELLA olisi luotettava ja turvautumisen arvoinen, niin kaikki ne noin 15 000 kansojen välillä käytyä sotaa, jotka on käyty vajaan 6000 vuoden aikana, olisi jätetty sotimatta.
Lopuksi vinkki: Lue Raamattua, niin luulosi vaihtuvat tiedoksi!
Siunausta Yeshuassa!- äly hoi..älä jätä !!
Yakov kirjoitti:
Koska väität Raamatun opettavan maan olevan pannukakun muotoisen, niin et ole vaivautunut lukemaan Raamattuasi, tuskin edes välttävästi...
Tarkkaavainen Raamatun lukija löytää Raamatusta ilmoituksen, että maapallo on ennemminkin pyöreähkö kuin litteä. Raamatussa mainitaan, että siihen aikaan, kun tapahtuu uskovien ylösotto, on naisia jauhamassa käsikivillä viljaa ja miehiä vuoteella nukkumassa. Tästä selviää, että kyseiset naiset ovat toisella puolen maapalloa kuin mainitut miehet... :)
Ainakin seuraavan jakeen sinun tulee tietää ja tässä sen nyt saat lukea: (Psalmi 14:1)
"Hullu sanoo sydämessään: Ei ole Jumalaa! Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa..."
Korjaan hieman toistakin väärää väitettäsi, sillä:
Minunlaiseni Yeshuaan uskovat EIVÄT tuomitse ketään Helvettiin, kuten jo edellä mainitsin. Israelin Jumala tuomitsee viimeisellä tuomiolla kaikki ne Helvettiin, jotka eivät ole ottaneet vastaan Hänen ilmaiseksi tarjoamaansa pelastusta uskon kautta Yeshuaan.
Minun tehtävänäni on ainoastaan varoittaa ihmisiä, etteivät he hulluudessaan kansoittaisi Helvettiä, koska taivas on parempi vaihtoehto.
Mitä tulee mainitsemaasi "ihmisjärkeen ja logiikkaan", niin sen avulla ei pötkitä Helvettiä pitemmälle, koska fiksuinkin ihmisjärki on synnin turmelema läpikotaisin.
Raamatun perussanoma on USKO, eikä pimennyt IHMISJÄRKI. Jos ihmisjärki TODELLA olisi luotettava ja turvautumisen arvoinen, niin kaikki ne noin 15 000 kansojen välillä käytyä sotaa, jotka on käyty vajaan 6000 vuoden aikana, olisi jätetty sotimatta.
Lopuksi vinkki: Lue Raamattua, niin luulosi vaihtuvat tiedoksi!
Siunausta Yeshuassa!No..kerropa nyt sitten misssä kohtaan Raamatussa sanotaan että maapallo on pyöreä...ja..ootko sinä nyt sitten ainoana niin viisas että sinä vain oot löytänyt ko. tärkeän tiedon Raamatusta...vaikka Katolinen Kirkko tuahansine kardinaaleineen ei ole osannut lukea Raamattuuaan oikealla tavalla 1500 vuoden aikana...
äly hoi..älä jätä !! kirjoitti:
No..kerropa nyt sitten misssä kohtaan Raamatussa sanotaan että maapallo on pyöreä...ja..ootko sinä nyt sitten ainoana niin viisas että sinä vain oot löytänyt ko. tärkeän tiedon Raamatusta...vaikka Katolinen Kirkko tuahansine kardinaaleineen ei ole osannut lukea Raamattuuaan oikealla tavalla 1500 vuoden aikana...
...tietoa, kuin luuletkaan!
Tuohon kysymykseesi jo vastasinkin edellisessä ja kyseiset jakeet sinä itse haet UT:sta, sillä tässä hotellissa on nyt Pääsiäisen aikaan vain seisova pöytä, eikä pöytiin tarjoilla, onko selvä! :)
Jesaja kirjoitti vielä tarkemmin maapallosta, mainiten, että Jumala on mahduttanut 2 litran tilavuuteen maapallon materian. Kyseisen väitteen on todettu olevan oikeutettu, sillä vasta viime vuosisadalla todettiin tieteellisesti, että jos maapallon massan atomien ja elektronien välinen tyhjä tila poistetaan, niin maapallon koko materia mahtuu 2 litran tilavuuteen. Jakeen löydät Jesajan kirjasta.
Ihan tarkoituksella en kerro lukua, enkä jaetta, että alat itse lukemaan Raamattua ja viisastut, sillä tyhmiä on Suomessa nykyään aivan liikaa... ;)
Siunausta Yeshuassa!- Huhahhhei
Yakov kirjoitti:
Tuohon kysymykseesi jo vastasinkin edellisessä ja kyseiset jakeet sinä itse haet UT:sta, sillä tässä hotellissa on nyt Pääsiäisen aikaan vain seisova pöytä, eikä pöytiin tarjoilla, onko selvä! :)
Jesaja kirjoitti vielä tarkemmin maapallosta, mainiten, että Jumala on mahduttanut 2 litran tilavuuteen maapallon materian. Kyseisen väitteen on todettu olevan oikeutettu, sillä vasta viime vuosisadalla todettiin tieteellisesti, että jos maapallon massan atomien ja elektronien välinen tyhjä tila poistetaan, niin maapallon koko materia mahtuu 2 litran tilavuuteen. Jakeen löydät Jesajan kirjasta.
Ihan tarkoituksella en kerro lukua, enkä jaetta, että alat itse lukemaan Raamattua ja viisastut, sillä tyhmiä on Suomessa nykyään aivan liikaa... ;)
Siunausta Yeshuassa!löytyy parempia ja viisaampia ajatuksia, kannattaa lukea:
http://puppulausegeneraattori.fi/ - äly hoi..älä jätä !!
Yakov kirjoitti:
Siunausta Yeshuassa!Just joo..tuo tuollainen sanailusi on juuri sitä tyypillistä jesuiittamaista jeesustelua.
Ja tuo Jesajan 40:22 säe on se vanha tuttu väite, jota "uskikset" yrittävät nyt nykyaikana syöttää julkisuuteen - Jesaja 40:22 "Hän istuu korkella maan pirin päällä"...ja Englannin kielisessä nykykäännöksessä on käytetty muotoa "circle of the earth" ja kuitenkin sen pitäisi olla "sphere of the earth"..viittamassa myös Ptolemaioksen maailmankuvassa esiintyvään ajatusmalliin, jonka mukaan jokaisella näkyvällä planeetalla on oma "sfäärinsä"...eli vaikutusalueensa jossa ko. planeetat liikkuvat maanpiirin (maankamara) yläpuolella....
...ja noissa toisissa Jesajan säkeissä (Jesaja 40:26-28), jossa muka kerrotaan termodynamiikan ekasta ja toisesta pääsännöistä..sinä itse kuset omille jaloillesi..sillä jos (Jesaja 40:28) "Herra on iankaikkinen Jumala"..eli energiaa ei voi luoda eikä sitä voi hävittää...niin ei voi olla olemassa Jeesusta Kristustakaan, Jumalan poikaa...sillä sillä systeemi, joka on ikuinen ja iäti kokonainen ei voida jakaa osiin siten että osiin jaetulla systeemillä voisi olla sama voima ja valta kuin kokonaisuudella (ikuisella systeemillä)...eli..sinun Yeshuasi on vain ihmisten mielikuvituksen tuotetta !! Huhahhhei kirjoitti:
löytyy parempia ja viisaampia ajatuksia, kannattaa lukea:
http://puppulausegeneraattori.fi/...evankeliumin ilosanomaa paremman vaihtoehdon elämällesi, niin Jumala suo sulle täyden valinnanvapauden sen suhteen.
Älä sitten kuitenkaan valittele viimeisellä tuomiolla kurjaa kohtaloasi, kun Hän muistuttaa, että minä tarjosin sulle evankeliumia, muttei se kelvannut sulle (jos nimittäin säilytät loppuun asti väärän valintasi, jonka todella itsekin tiedät vääräksi)...
Tosiasia on, ettei kellään ihmsellä ole mitään muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa, kuin hyväksyä sijaiskärsijäkseen Yeshuan. Valitettavaa on, etteivät ihmiset, vaikka ymmärtävät tämän, valitse omaa parastaan. Suurin este on aiheeton ylpeys Luojan edessä.
Ehkä sinä kuitenkin vielä tulet nöyrtymään Hänen edessään, jos Hän armossaan suostuu kurittamaan sinua raivatessaan sisimpääsi tilaa viisaudelle... (Tätä tietenkin rukoilen sinulle)
Olen nimittäin ollut silminnäkijätodistajana, kun Iso Herra nöyryytti erään luopion niin, että tämä lopulta meni polvilleen ja pyysi armoa ja anteeksiantamusta Luojaltaan. Suurinta tapauksessa oli se, että Yeshua juuri sitä varten kaverin nöyryyttikin, että voisi armahtaa tätä. Yeshua armahti kaverin ja uudisti hänet uskossa.
Siunausta Yeshuassa!äly hoi..älä jätä !! kirjoitti:
Just joo..tuo tuollainen sanailusi on juuri sitä tyypillistä jesuiittamaista jeesustelua.
Ja tuo Jesajan 40:22 säe on se vanha tuttu väite, jota "uskikset" yrittävät nyt nykyaikana syöttää julkisuuteen - Jesaja 40:22 "Hän istuu korkella maan pirin päällä"...ja Englannin kielisessä nykykäännöksessä on käytetty muotoa "circle of the earth" ja kuitenkin sen pitäisi olla "sphere of the earth"..viittamassa myös Ptolemaioksen maailmankuvassa esiintyvään ajatusmalliin, jonka mukaan jokaisella näkyvällä planeetalla on oma "sfäärinsä"...eli vaikutusalueensa jossa ko. planeetat liikkuvat maanpiirin (maankamara) yläpuolella....
...ja noissa toisissa Jesajan säkeissä (Jesaja 40:26-28), jossa muka kerrotaan termodynamiikan ekasta ja toisesta pääsännöistä..sinä itse kuset omille jaloillesi..sillä jos (Jesaja 40:28) "Herra on iankaikkinen Jumala"..eli energiaa ei voi luoda eikä sitä voi hävittää...niin ei voi olla olemassa Jeesusta Kristustakaan, Jumalan poikaa...sillä sillä systeemi, joka on ikuinen ja iäti kokonainen ei voida jakaa osiin siten että osiin jaetulla systeemillä voisi olla sama voima ja valta kuin kokonaisuudella (ikuisella systeemillä)...eli..sinun Yeshuasi on vain ihmisten mielikuvituksen tuotetta !!Iankaikkinen Jumalamme on äärettömän paljon enemmän kuin vain energian yksi olomuoto.
Hän on kaiken energian ja olemassaolevan näkyvän ja ihmissilmille näkymättömissä olevan maailmankaikkeuden Luoja ja perussyy eli aiheuttaja. Hän kykenee luomaan kaiken mitä tahtoo ja myös hävittämään kaiken mitä tahtoo. Häntä eivät aistein havaitsemamme luonnonlait sido eivätkä pidättele. Hän elää aikakäsitteen ulkopuolella, samoin ulottuvuudessa, joka on ääretön ja kuitenkin Hänen hallinnassaan.
Niinkauan kuin te evolutionistit pidätte itseänne pelkkinä aineenvaihdunta-automaatteina, jotka tulevat ei-mistään ja ovat matkalla ei-mihinkään, olemme yhtä kaukana älyllisestä yhteisymmärryksestä ja kontaktimahdollisuudesta, kuin sinun jaloimmat ajatuksesi ovat etäällä todellisesta viisaudesta, jonka Jumala on kätkenyt Poikaansa Yeshuaan. Teidän on mahdotonta käsittää Raamatun esittämiä totuuksia niinkauan, kun uskotte valheelliseen evoluutioteoriaan totuutena.
Sitäpaitsi sulle meni puurot ja vellit autuaallisesti sekaisin, sillä maapallon pyöreäköä muotoa en ole perustellut Jesajan kirjalla, vaan UT:n maininnalla ylöstempauksen aikana eri vuorokauden aikoina elävistä ihmisistä! Tämä edellyttää maapallon olevan pyöreähkö. Ydinasia tässäkään ei ole se mitä ihminen TIETÄÄ, vaan kehen ihminen täällä maan päällä asettaa toivonsa ikuisuutensa suhteen.
Etsippä esiin Jesajasta se kohta, jossa on selvästi mainittu maapallon massan olleen ennenkuin Jumala loi maapallon, puristettuna 2 litran kokoon... :)
Siunausta Yeshuassa!äly hoi..älä jätä !! kirjoitti:
Just joo..tuo tuollainen sanailusi on juuri sitä tyypillistä jesuiittamaista jeesustelua.
...ja noissa toisissa Jesajan säkeissä (Jesaja 40:26-28), jossa muka kerrotaan termodynamiikan ekasta ja toisesta pääsännöistä..sinä itse kuset omille jaloillesi..sillä jos (Jesaja 40:28) "Herra on iankaikkinen Jumala"..eli energiaa ei voi luoda eikä sitä voi hävittää...niin ei voi olla olemassa Jeesusta Kristustakaan, Jumalan poikaa...sillä sillä systeemi, joka on ikuinen ja iäti kokonainen ei voida jakaa osiin siten että osiin jaetulla systeemillä voisi olla sama voima ja valta kuin kokonaisuudella (ikuisella systeemillä)...eli..sinun Yeshuasi on vain ihmisten mielikuvituksen tuotetta !!Kun Raamatussa puhutaan esimerkiksi lainaamissasi Jesajan jakeissa 'maanpiiristä', niin silloin tarkoitetaan rajoitettua aluetta, eikä maapallon muotoa. Ihan samoin puhuttaessa elinpiiristä ja näköpiiristä, ei tarkoiteta suinkaan pannukakkumaista muotoa, vaan tiettyä rajoitettua aluetta.
Jos sinun kompastuskivenä on ollut väärä tulkinta joistakin Raamatun jakeista, niin kovin halpaan olet sallinut saatanan itsesi harhauttaa... Järki käteen ja objektiisempi asenne Raamatun äärellä, ystäväni :)
Siksi mitä lämpimimmin toivotan sulle:
Siunausta Yeshuassa!- ota ja anna...kissanpaskan ...
Yakov kirjoitti:
Kun Raamatussa puhutaan esimerkiksi lainaamissasi Jesajan jakeissa 'maanpiiristä', niin silloin tarkoitetaan rajoitettua aluetta, eikä maapallon muotoa. Ihan samoin puhuttaessa elinpiiristä ja näköpiiristä, ei tarkoiteta suinkaan pannukakkumaista muotoa, vaan tiettyä rajoitettua aluetta.
Jos sinun kompastuskivenä on ollut väärä tulkinta joistakin Raamatun jakeista, niin kovin halpaan olet sallinut saatanan itsesi harhauttaa... Järki käteen ja objektiisempi asenne Raamatun äärellä, ystäväni :)
Siksi mitä lämpimimmin toivotan sulle:
Siunausta Yeshuassa!Niinpä..sinä sen sanot itse..ei Jesaja puhu missään luvussa maapallon pyöreydestä niin kuin itse ensin väitit...vaan niinkuin 40:22 säkeessä mainitaan..ainoastaan "vaikutualueesta", joka myös maapallollakin on...
....ota kuule itse järki käteen..kun ensin itse väität jostain jotain ja kuitenkin hetken kuluttua perut väitteesi...
..ja nimenomaan Jesajan 40:22 säe on ollut se johon uskovien piirissä on nykyään viitattu kun "maapallon pyöreys" on sanottu jo Raamatussa kerrotun...mikä tuntuu todella erittäin pöyristyttävältä kun muistellaan miten keskiajalla miljoonia ihmisiä tapettiin kerettiläisinä jos vähänkin vihjattiin ettei Maapallo olekaan maailmankaikkeuden keskipiste... - lööppikamaa...
Yakov kirjoitti:
Iankaikkinen Jumalamme on äärettömän paljon enemmän kuin vain energian yksi olomuoto.
Hän on kaiken energian ja olemassaolevan näkyvän ja ihmissilmille näkymättömissä olevan maailmankaikkeuden Luoja ja perussyy eli aiheuttaja. Hän kykenee luomaan kaiken mitä tahtoo ja myös hävittämään kaiken mitä tahtoo. Häntä eivät aistein havaitsemamme luonnonlait sido eivätkä pidättele. Hän elää aikakäsitteen ulkopuolella, samoin ulottuvuudessa, joka on ääretön ja kuitenkin Hänen hallinnassaan.
Niinkauan kuin te evolutionistit pidätte itseänne pelkkinä aineenvaihdunta-automaatteina, jotka tulevat ei-mistään ja ovat matkalla ei-mihinkään, olemme yhtä kaukana älyllisestä yhteisymmärryksestä ja kontaktimahdollisuudesta, kuin sinun jaloimmat ajatuksesi ovat etäällä todellisesta viisaudesta, jonka Jumala on kätkenyt Poikaansa Yeshuaan. Teidän on mahdotonta käsittää Raamatun esittämiä totuuksia niinkauan, kun uskotte valheelliseen evoluutioteoriaan totuutena.
Sitäpaitsi sulle meni puurot ja vellit autuaallisesti sekaisin, sillä maapallon pyöreäköä muotoa en ole perustellut Jesajan kirjalla, vaan UT:n maininnalla ylöstempauksen aikana eri vuorokauden aikoina elävistä ihmisistä! Tämä edellyttää maapallon olevan pyöreähkö. Ydinasia tässäkään ei ole se mitä ihminen TIETÄÄ, vaan kehen ihminen täällä maan päällä asettaa toivonsa ikuisuutensa suhteen.
Etsippä esiin Jesajasta se kohta, jossa on selvästi mainittu maapallon massan olleen ennenkuin Jumala loi maapallon, puristettuna 2 litran kokoon... :)
Siunausta Yeshuassa!Sinäpä todella olet juuri samanlainen kuin joku keskiaikainen itseensä täynnä oleva Jesuiittapappi, joka pitää tavallisia ihmisiä sellaisina tompplelina,jotka eivät itse muka osaa lukea ja ajatella...
Uudessa Testamentissa (Matteus 4:8) on selvästi kirjoitettuna:" Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston"...
..siis..tässä selvästi on oletuksena se että Maapallo on pannukakku..kun kerta Jeesus näki kaikki maailman valtakunnat korkea vuoden huipulta...kerta silmäyksellä....
..eli..tässäkin tapauksessa voi hyvin nähdä että ei myöskään Uuden Testamentin kirjoituksessa ole paljoakaan järkeä eikä logiikkaa..ja myös se näkyy että Evankeliumien kirjoittajat ovat olleet pelkkiä huhupuheiden kirjoittajia,jotka ovat kirjoittaneet jälkikäteen kansan suusta kuultuja tarinoita papyrykselle.... ota ja anna...kissanpaskan ... kirjoitti:
Niinpä..sinä sen sanot itse..ei Jesaja puhu missään luvussa maapallon pyöreydestä niin kuin itse ensin väitit...vaan niinkuin 40:22 säkeessä mainitaan..ainoastaan "vaikutualueesta", joka myös maapallollakin on...
....ota kuule itse järki käteen..kun ensin itse väität jostain jotain ja kuitenkin hetken kuluttua perut väitteesi...
..ja nimenomaan Jesajan 40:22 säe on ollut se johon uskovien piirissä on nykyään viitattu kun "maapallon pyöreys" on sanottu jo Raamatussa kerrotun...mikä tuntuu todella erittäin pöyristyttävältä kun muistellaan miten keskiajalla miljoonia ihmisiä tapettiin kerettiläisinä jos vähänkin vihjattiin ettei Maapallo olekaan maailmankaikkeuden keskipiste......sillä en missään kohden ole väittänyt Jesajan kirjoittaneen maapallon pyöreydestä. Sopii ottaa silmä käteen ja tarkistaa keskustelua.
Kohta missä viittasin Jesajaan koski ainoastaan maapallon massaa puristettuna 2 litran tilavuuteen, kun atomien elektronien tyhjä välitila on poistettu, ennenkuin Jumala loi maapallomme ja tällä sanalla 'maapallolla' en todellakaan tarkoittanut maan pallomaista muotoa, vaan yleisesti käytössä olevaa nykyistä ilmaisua Telluksesta. Tämän 2 litran tilavuuden voidaan matemaattisesti laskea olevan mahdollista.
Nyt vasta tajusin sinun harrastavan hiusten halkomista, sillä toki käytän planeetastamme ilmaisua maapallo, enkä sillä esitä Jesajan kirjassa sitä ilmaisua käytetyn... :)
Olisihan ollut mieletöntä ja epäraamatullistakin sanoa Jesajan maininneen 'maapannukakun' olleen joskus puristettuna 2 litran tilavuuteen... :)
Ehkä tuli nyt sanottua sullekin vähän liian kipakasti, vaikka kerronkin totuuden. Yeshuan balsamia haavoihisi, sillä ymmärrän sinunkin olevan vain erehtyväinen lukija, joka helposti vetää (näköjään etenkin) näistä uskonasioista liian hätäiset johtopäätökset... ;)
Siunausta Yeshuassa!lööppikamaa... kirjoitti:
Sinäpä todella olet juuri samanlainen kuin joku keskiaikainen itseensä täynnä oleva Jesuiittapappi, joka pitää tavallisia ihmisiä sellaisina tompplelina,jotka eivät itse muka osaa lukea ja ajatella...
Uudessa Testamentissa (Matteus 4:8) on selvästi kirjoitettuna:" Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston"...
..siis..tässä selvästi on oletuksena se että Maapallo on pannukakku..kun kerta Jeesus näki kaikki maailman valtakunnat korkea vuoden huipulta...kerta silmäyksellä....
..eli..tässäkin tapauksessa voi hyvin nähdä että ei myöskään Uuden Testamentin kirjoituksessa ole paljoakaan järkeä eikä logiikkaa..ja myös se näkyy että Evankeliumien kirjoittajat ovat olleet pelkkiä huhupuheiden kirjoittajia,jotka ovat kirjoittaneet jälkikäteen kansan suusta kuultuja tarinoita papyrykselle.......kun kirjoitit:
"..siis..tässä selvästi on oletuksena se että Maapallo on pannukakku..kun kerta Jeesus näki kaikki maailman valtakunnat korkea vuoden huipulta...kerta silmäyksellä..."
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Luuletko saatanan olleen tuolloin telekommunikaation suhteen kehittymättömämpi kuin nykyajan mattimeikäläiset, savesta tehdyt ihmispoloiset, jotka voivat videolla näyttää kyseiset valtakunnat loistoineen ilman, että katsojan pitää matkata kyseisiin kohteisiin maapallolla.
Saatana luotiin kauan ennen Aatamia ja Eevaa ja hänellä on ollut lievästi sanoen enemmän aikaa kehittyä paljon ihmisiä korkeammalle tasolle.
Jo luomisessa hänelle annettiin rutkasti enemmän viisautta kuin yhdellekään ihmiselle.
Hänet on kuitenkin kukistettu Golgatalla, joten tyhminkään ihminen ei joudu helvettiin saatanan rääkättäväksi, jos turvaa Yeshuan veriuhriin Golgatalla, eikä ota Pedon merkkiä kehoonsa...
Siunausta Yeshuassa!- vuoden ajan !!!
Yakov kirjoitti:
...kun kirjoitit:
"..siis..tässä selvästi on oletuksena se että Maapallo on pannukakku..kun kerta Jeesus näki kaikki maailman valtakunnat korkea vuoden huipulta...kerta silmäyksellä..."
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Luuletko saatanan olleen tuolloin telekommunikaation suhteen kehittymättömämpi kuin nykyajan mattimeikäläiset, savesta tehdyt ihmispoloiset, jotka voivat videolla näyttää kyseiset valtakunnat loistoineen ilman, että katsojan pitää matkata kyseisiin kohteisiin maapallolla.
Saatana luotiin kauan ennen Aatamia ja Eevaa ja hänellä on ollut lievästi sanoen enemmän aikaa kehittyä paljon ihmisiä korkeammalle tasolle.
Jo luomisessa hänelle annettiin rutkasti enemmän viisautta kuin yhdellekään ihmiselle.
Hänet on kuitenkin kukistettu Golgatalla, joten tyhminkään ihminen ei joudu helvettiin saatanan rääkättäväksi, jos turvaa Yeshuan veriuhriin Golgatalla, eikä ota Pedon merkkiä kehoonsa...
Siunausta Yeshuassa!Niinpä...tätä se on ollut noin 1700 vuoden ajan..sen jälkeen kun Nikean kirkolliskokouksessa lihavat,punakat papit, piispat ja patriarkat kokoontuivat herkkupöytien ääreen ja siinä samalla käsiäänestyksellä päättivät mitä eri tarinoita kerätään yhteen ja kootaan kirjaksi jota sitten alettiin kutsua Uudeksi Testamentiksi..ja siitä lähtien on mustaa saanu sanoa valkoiseksi ja valkoista mustaksi..ja jos jotakin kriittisiä tai ns. virallista "totuutta" epäileviä mielipiteitä esiintyi niin sitä vaan sanottiin Saatanan aikaansaannoksi..eli Saatana se kurkii nurkan takana ja villitsee tyhmiä pakanoita !!!
- äly hoi..älä jätä !!..
Yakov kirjoitti:
...sillä en missään kohden ole väittänyt Jesajan kirjoittaneen maapallon pyöreydestä. Sopii ottaa silmä käteen ja tarkistaa keskustelua.
Kohta missä viittasin Jesajaan koski ainoastaan maapallon massaa puristettuna 2 litran tilavuuteen, kun atomien elektronien tyhjä välitila on poistettu, ennenkuin Jumala loi maapallomme ja tällä sanalla 'maapallolla' en todellakaan tarkoittanut maan pallomaista muotoa, vaan yleisesti käytössä olevaa nykyistä ilmaisua Telluksesta. Tämän 2 litran tilavuuden voidaan matemaattisesti laskea olevan mahdollista.
Nyt vasta tajusin sinun harrastavan hiusten halkomista, sillä toki käytän planeetastamme ilmaisua maapallo, enkä sillä esitä Jesajan kirjassa sitä ilmaisua käytetyn... :)
Olisihan ollut mieletöntä ja epäraamatullistakin sanoa Jesajan maininneen 'maapannukakun' olleen joskus puristettuna 2 litran tilavuuteen... :)
Ehkä tuli nyt sanottua sullekin vähän liian kipakasti, vaikka kerronkin totuuden. Yeshuan balsamia haavoihisi, sillä ymmärrän sinunkin olevan vain erehtyväinen lukija, joka helposti vetää (näköjään etenkin) näistä uskonasioista liian hätäiset johtopäätökset... ;)
Siunausta Yeshuassa!Ja ..nimenomaan säe 40:12, jossa Suomen kielisessä Raamatun käännöksessä sanotaan ,että "kuka on kolmannesmittaan mahduttanut maan tomun"...niin alkuperäisessä Raamatun käännöksessä puhutaan vain "mitasta" (ei kolmannesmitasta)..ja myös esim. Englannin- (measure), Saksan- (mass) ja Ruotsinkileisissä (mål) Raamatun käännöksissä puhutaan pelkäästään "mitasta"...eli se siitä sinun väitteistäsi !!!
vuoden ajan !!! kirjoitti:
Niinpä...tätä se on ollut noin 1700 vuoden ajan..sen jälkeen kun Nikean kirkolliskokouksessa lihavat,punakat papit, piispat ja patriarkat kokoontuivat herkkupöytien ääreen ja siinä samalla käsiäänestyksellä päättivät mitä eri tarinoita kerätään yhteen ja kootaan kirjaksi jota sitten alettiin kutsua Uudeksi Testamentiksi..ja siitä lähtien on mustaa saanu sanoa valkoiseksi ja valkoista mustaksi..ja jos jotakin kriittisiä tai ns. virallista "totuutta" epäileviä mielipiteitä esiintyi niin sitä vaan sanottiin Saatanan aikaansaannoksi..eli Saatana se kurkii nurkan takana ja villitsee tyhmiä pakanoita !!!
...Nikeassa tosin säädettiin yhtä sun toista ei-Raamattuun liittyvää, mutta ihan samoin kuin Jumalan Henki vaikutti Kaifas-nimisessä jumalattomassa juutalaisessa ylipapissa hänen itse sitä tiedostamatta ihan oikeaan osuvaa profetoimista (hänhän sanoi: "On parempi, että yksi kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu!"), samoin Nikeassa oli Jumalan Henki vaikuttamassa sen, että mitkä VT:n ja UT:n Kirjoitukset valittiin Raamattuun.
Jos olet tutustunut Raamatusta pois jätettyihin moniin muka 'aidoiksi' väitettyihin kirjoituksiin, joita roppakaupalla löytyy kymmenien apogryfikirjojen joukosta, niin olet varmaan huomannut monet niistä ihan totuuspohjaa vailla oleviksi ja jopa sairaan mielikuvituksellisiksi teoksiksi (esim. Etiopialainen Eenokin kirja jne...).
HalleluYah siksi, ettei mokomia satuteoksia ole otettu Raamatun kirjojen joukkoon!
Siunausta Yeshuassa!äly hoi..älä jätä !!.. kirjoitti:
Ja ..nimenomaan säe 40:12, jossa Suomen kielisessä Raamatun käännöksessä sanotaan ,että "kuka on kolmannesmittaan mahduttanut maan tomun"...niin alkuperäisessä Raamatun käännöksessä puhutaan vain "mitasta" (ei kolmannesmitasta)..ja myös esim. Englannin- (measure), Saksan- (mass) ja Ruotsinkileisissä (mål) Raamatun käännöksissä puhutaan pelkäästään "mitasta"...eli se siitä sinun väitteistäsi !!!
...enää olemassa.
Luit ihan oikein, sillä ainuttakaan alkuperäistä Raamattua tai sen osaa ei ole olemassa, vaan ne kaikki ovat joko lahonneet tai muuten tuhoutuneet vuosituhanten saatossa.
Meillä on ulottuvillamme nykyään vain ja ainoastaan alkuperäisten Raamatunkäännösten käännösten käännösten käännösten käännöksiä.
Silti on oikein fiksua, että olet perehtynyt useaan eri Raamatunkäännökseen, sillä niissä kaikissa on osia hyvin käännettynä ja siten ne täydentävät toisiaan.
Uudestisyntynyt Jumalan lapsi tunnistaa Jumalalta saamansa Pyhän Hengen avulla, mikä Kirjoitus on Jumalalta ja mikä kirjoitus on pimeyden henkiruhtinaalta syvyydestä.
Varmaa on, ettei yhdessäkään aidossa Raamatunkäännöksessä ole väitetty, eikä väitetä maaplaneettamme olevan litteä kuin pannukakku.
Voit tässäkin kohtaa (Jes.40:12) luottaa Suomenkieliseen VT:n käännökseen vuodelta 1933, sillä se on lähes yhtäpitävä esim. Ruotsinkielisen ns. Kuninkaan hyväksytyn käännöksen kanssa vuodelta 1917, jossa sanotaan:
"...Vem mäter upp stoftet på jorden med ett tredingsmått?..." Jes.40:12b
Se suomennettuna kuuluu:
"...Kuka kolmannesmitalla mittaa maan tomun?..."
Silti Suomenkielinen on tarkempi ja kuuluu seuraavasti:
"...Kuka on komannesmittaan mahduttanut maan tomun?..."
Mainittakoon, että Hebreankielisessä käännöksessä on käytetty sanaa, joka voidaan englanniksi kääntää "a tierce", mikä tässä yhteydessä viittaa kolmasosaan hin-mittaa. Hin-mitta oli 6 litraa eli kolmannes siitä on 2 litraa.
"In music composition, a tierce de Picardie ("Picardie third") is the harmonic device of ending a piece or section of music in a minor key, with a final"
Eikö löytynytkin hyvä, suorastaan lyömätön perustelu Suomenkielisen käännöksen luotettavuudesta, jota sinäkin sisimmässäsi olet kauan kaivannut... :)
Onko vielä olemassa joitakin pieniä epäilyksen 'hiukkasia' uskoontulosi tiellä (?)
Siunausta Yeshuassa!- äly hoi älä jätä...
Yakov kirjoitti:
...enää olemassa.
Luit ihan oikein, sillä ainuttakaan alkuperäistä Raamattua tai sen osaa ei ole olemassa, vaan ne kaikki ovat joko lahonneet tai muuten tuhoutuneet vuosituhanten saatossa.
Meillä on ulottuvillamme nykyään vain ja ainoastaan alkuperäisten Raamatunkäännösten käännösten käännösten käännösten käännöksiä.
Silti on oikein fiksua, että olet perehtynyt useaan eri Raamatunkäännökseen, sillä niissä kaikissa on osia hyvin käännettynä ja siten ne täydentävät toisiaan.
Uudestisyntynyt Jumalan lapsi tunnistaa Jumalalta saamansa Pyhän Hengen avulla, mikä Kirjoitus on Jumalalta ja mikä kirjoitus on pimeyden henkiruhtinaalta syvyydestä.
Varmaa on, ettei yhdessäkään aidossa Raamatunkäännöksessä ole väitetty, eikä väitetä maaplaneettamme olevan litteä kuin pannukakku.
Voit tässäkin kohtaa (Jes.40:12) luottaa Suomenkieliseen VT:n käännökseen vuodelta 1933, sillä se on lähes yhtäpitävä esim. Ruotsinkielisen ns. Kuninkaan hyväksytyn käännöksen kanssa vuodelta 1917, jossa sanotaan:
"...Vem mäter upp stoftet på jorden med ett tredingsmått?..." Jes.40:12b
Se suomennettuna kuuluu:
"...Kuka kolmannesmitalla mittaa maan tomun?..."
Silti Suomenkielinen on tarkempi ja kuuluu seuraavasti:
"...Kuka on komannesmittaan mahduttanut maan tomun?..."
Mainittakoon, että Hebreankielisessä käännöksessä on käytetty sanaa, joka voidaan englanniksi kääntää "a tierce", mikä tässä yhteydessä viittaa kolmasosaan hin-mittaa. Hin-mitta oli 6 litraa eli kolmannes siitä on 2 litraa.
"In music composition, a tierce de Picardie ("Picardie third") is the harmonic device of ending a piece or section of music in a minor key, with a final"
Eikö löytynytkin hyvä, suorastaan lyömätön perustelu Suomenkielisen käännöksen luotettavuudesta, jota sinäkin sisimmässäsi olet kauan kaivannut... :)
Onko vielä olemassa joitakin pieniä epäilyksen 'hiukkasia' uskoontulosi tiellä (?)
Siunausta Yeshuassa!No miten sinä sitte olet esim. tällä palstalla julistamassa, että Raamattu on varmasti totta..kun kerta itsekin myönnät että on vain käännöksien käännöksiä jne....mikä tarkoittaa sitä, että virheellisten käännösten mahdollisuus kasvaa, joka vuosisadalla...ja lopulta ollaankin puhumassa sitten aivan muusta kuin alunperin oli tarkoitus...
..ja sitäpaitsi tuo sinun esittämäsi 2 litraa on täyttä puppua..sillä Karl Scwarzschildin kaavan mukaan ..jos maapallo lähestyisi musta aukon massaa..niin se sätee pituus olisi noin 9 mm :
http://fi.wikipedia.org/wiki/schwarzschildin_säde
..itse asiassa..Jesajan 40:n luku kuvailee pelkästään vertaukuvallisesti Jumalan suuruutta..ja 40:12 säe vain sanoo yksinkertaisesti, että Jumala on niin suuri että hänen mittaussysteemissään maan tomu mahtuisi Jumalan mittasysteemin asteikolle..mikä olis Jumalalle ihan normaali asteikko...samalla ajatuksella kuin Jumala on kourallaan mitannut maapallolla olevat vedet.... äly hoi älä jätä... kirjoitti:
No miten sinä sitte olet esim. tällä palstalla julistamassa, että Raamattu on varmasti totta..kun kerta itsekin myönnät että on vain käännöksien käännöksiä jne....mikä tarkoittaa sitä, että virheellisten käännösten mahdollisuus kasvaa, joka vuosisadalla...ja lopulta ollaankin puhumassa sitten aivan muusta kuin alunperin oli tarkoitus...
..ja sitäpaitsi tuo sinun esittämäsi 2 litraa on täyttä puppua..sillä Karl Scwarzschildin kaavan mukaan ..jos maapallo lähestyisi musta aukon massaa..niin se sätee pituus olisi noin 9 mm :
..itse asiassa..Jesajan 40:n luku kuvailee pelkästään vertaukuvallisesti Jumalan suuruutta..ja 40:12 säe vain sanoo yksinkertaisesti, että Jumala on niin suuri että hänen mittaussysteemissään maan tomu mahtuisi Jumalan mittasysteemin asteikolle..mikä olis Jumalalle ihan normaali asteikko...samalla ajatuksella kuin Jumala on kourallaan mitannut maapallolla olevat vedet.......suurimmista ongelmistasi näyttää olevan siinä, että luotat enemmän itseesi kuin Jumalan ilmoittamaan sanaan, Raamattuun.
Luetaanpa mitä ihmisistä suurimman viisauden saanut kuningas Salomo kirjoittaa: (Snl.28:23,25b-26 eritoten jae 26)
"23. Joka toista nuhtelee, niin kuin minä neuvon, saa suosiota enemmän kuin se, joka kielellään mielistelee.
...
25. ...Luojaan luottavainen tulee ravituksi.
26. Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä, mutta viisaudessa vaeltava pelastuu."
En toki tarkoita sinun olevan tyhmä tai tyhmempi kuin kukaan muukaan ihminen. Sattuu vain olemaan niin, että meillä savesta tehdyillä maan ihmisillä on synnynnäinen taipumus luottaa enemmän omiin pohdintoihimme, kuin Jumalan ilmoittamaan Sanaan. Meidän on vaikeaa ymmärtää sitä, että kaikki Raamatun ulkopuoliset tietolähteemme ovat erittäin vajavaisia ja oma kykymme tehdä luotettavia johtopäätöksiä niistä ja jopa Raamatun antamista opetuksista, on erittäin vajavainen ja sellaisenaan täysin riittämätön perimmäisten totuuksien ymmärtämiseksi.
Noista syistä johtuen jokainen omaan sydämeensä (siis tunteisiinsa ja 'maalaisjärkeensä' luottavainen) on tyhmä, koska ihmisen 'liha ja veri' ei voi käsittää hengellisiä asioita, sillä UT:n keskeisin opetus eli "sanoma rististä on luonnolliselle ihmiselle hullutusta".
Vielä hieman palautteeseesi. Jos luet hieman tarkemmin mainintani siitä, että Jesajan 40:12 mukaan Jumala on mahduttanut maan tomun 2 litran tilavuuteen, niin eihän ko. jakeessa ole sanottu, etteikö Jumala olisi halutessaan voinut rutistaa maan tomun vieläkin pienempään tilaan eli mainitsemaasi palloon säteeltä 9mm !
Olen sitä mieltä, että Jumalalle on ollut, on ja on oleva kaikki mahdollista, koska Häntä eivät sido mitkään itse luomansa luonnon lait. Siksi Jumala olisi voinut mahduttaa maan tomun alunalkaen vaikka negatiivista universumia vastaavaan negatiiviseen tilavuuteen ja antaa 'pitkät' mustille aukoille... "Mitä ikinä Jumala tahtoo, sen Hän tekee kaikessa Luomakunnassaan..." :)
Olennaista tuossa jakeessa on mielestäni se, että Jumala täysin hallitsee kaiken luomakunnassaan, myös materian, energian ja koko luomakuntansa, mukaanlukien olennot, joille Hän on antanut tietoisuuden sekä omasta olemassaolostaan että Luojansa olemassaolosta.
Vielä kommentti siihen, että mainitsit Raamatun käännösten käännösten käännösten aiheuttavan sen, että virheellisten käännösten mahdollisuus kasvaa. Asia on juuri näin.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Pyhät Kirjoitukset muka olisivat useiden käännöksien myötä menneet niin paljon ohi sen, mitä Jumala alunperin valituilleen antoi, etteikö ihmisen pelastukseen liittyvissä kohdissa voitaisi enää Raamattuun luottaa. Aivan tietoisesti väärin käännettyjä Raamatunkäännöksiä toki on, mutta on myös erittäin hyvin laadittuja Raamatunkäännöksiä, kuten suomalainen käännös 1933/1938.
Ellei Jumala jatkuvasti opastaisi Raamatun Sanan lisäksi Pyhän Henkensä avulla kaikkia niitä ihmisiä, jotka aidosti etsivät totuutta ja yhteyttä Luojaansa, ei kukaan ihminen kykenisi löytämään totuutta.
On siis elintärkeätä tuntea Kirjoitukset (siis lukea mahdollisimman hyvin käännettyä Raamattua) ja Yeshuan opetuksen mukaan meidän tulee tuon lisäksi tuntea Jumalan Voiman eli Pyhän Hengen henkilökohtaisesti.
Jumalan Pyhä Henki on henkilökohtainen kotiopettaja, joka avaa niiden ihmisten ymmärryksen, jotka nöyrin mielin etsivät totuutta salatuimpaan saakka. Olen saanut vuosikymmenten varrella kokea Raamattuni äärellä valtavia 'ahaa'-elämyksiä lukiessani yhä uudelleen Raamattua alusta alkaen loppuun saakka. Olen ehdottoman vakuuttunut siitä, että ainoastaan ja vain Raamatun sanoma Pyhän Hengen avulla ihmiselle avattuna voi johdattaa tämän elävän Jumalan yhteyteen Yeshua HaMashiach'n tuntemisen kautta.
Jo VT:ssa Jumala kertoi itse valvovansa Sanaansa maan päällä toteuttaakseen sen. Yeshua sanoo saman UT:ssa "taivas ja maa katoavat, mutta minun Sanani eivät katoa". Siksi että Yeshuan Sanat ovat tallennetut Raamattuun, on meillä Raamatussa tuki ja turva jopa SEN JÄLKEEN, kun nykyiset taivaat ja nykyinen maa ovat kadotetut!
Ihan lopuksi vielä hieman tuosta 2 litran tilavuudesta: Koko Raamatun sanoma ei alunperinkään ole pyrkinyt olemaan 'tieteellistä' pilkkujen viilaamista, vaan kaikkein olennaisimman kertomista kunkin sukupolven ihmisille siitä, mikä liittyy olemassaoloomme ja pelastuksen mahdollisuuteemme, kuten seuraavat seikat:
1) Jumala loi alussa taivaat ja maan. Samoin elävän luonnon maapallolle.
2) Ensimmäinen ihmispari hylkäsi koetukselle pantuna Jumalan opetuksen ja joutui sen vuoksi eroon Jumalasta. Heistä tuli kuin kuolevia oksia, jotka irtautuivat elävän puun rungosta.
3) Jumala antoi armossaan heille kuitenkin heti lupauksen mahdollisuudesta tulla takaisin yhteyteensä sen pelastuksen kautta, jonka Hän 'naisen siemenen' kautta tulee antamaan ihmiskunnalle.
4) Jumala antoi Poikansa Yeshuan syntyä 'neitsyt Miryamin siemenestä' ihmiseksi ja tämä eli vajavaisessa ja synnille alttiissa 'lihan ruumiissa samalla lailla kaikessa kiusattuna kuin mekin' täysin synnittömän elämän sovittaen koko ihmissuvun Jumalan kanssa poistaen vihollisuuden kuollen ristillä meidän puolestamme. Kohta kuolemansa jälkeen ylösnousseena Yeshua sai kaiken vallan taivaissa ja maan päällä, samoin vallan tuomita maailman lopussa kaikki ihmiset.
5) Jumala on Sanansa mukaan päättänyt pelastaa "armahtavan laupeutensa tähden" ihmisistä kaikki ne, jotka suostuvat tulemaan puhdistettaviksi synneistään Yeshuan veren vihmonnan kautta. Siis kukin ihminen saa päättää itse luottaako hän Yeshuaan vaiko ei.
6) Jo ensimmäisen ihmisparin syntiinlankeemuksesta alkaen koko ihmiskunta on ollut täysin kelvotonta perimään iankaikkisen elämän Jumalan yhteydessä, sillä Raamatun mukaan "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla". Siksi pelastus ei riipu LAINKAAN ihmisen omasta hyvyydestä (koska sellaista ei ole!), vaan yksinomaan Jumalan hyvyydestä ja ansaitsemattomasta armosta.
7) Ihmisen vapaa valinta Yeshuan suhteen on tehtävä sen ajan puitteissa, jonka Jumala on itse kullekin antanut etsikkoajaksi.
8) Ajan rajan tuolla puolen, viimeisellä tuomiolla, ihmiset jaetaan kahteen joukkoon:
a) Armahduksen Yeshuan kautta ja Häneen uskoen vastaanottaneisiin, jotka saavat osakseen käsittämättömän ilon ja onnen taivaan kirkkaudessa ikusiksi ajoiksi.
b) Yeshuassa tarjotun armahduksen hyljänneisiin, jotka joutuvat ikuisiksi ajoiksi kärsimysten paikkaan, jonka Jumala alunperin valmisti perkeleelle ja tämän langenneille enkeleille.
Siunausta Yeshuassa!- äly hoi älä jätä..
äly hoi älä jätä... kirjoitti:
No miten sinä sitte olet esim. tällä palstalla julistamassa, että Raamattu on varmasti totta..kun kerta itsekin myönnät että on vain käännöksien käännöksiä jne....mikä tarkoittaa sitä, että virheellisten käännösten mahdollisuus kasvaa, joka vuosisadalla...ja lopulta ollaankin puhumassa sitten aivan muusta kuin alunperin oli tarkoitus...
..itse asiassa..Jesajan 40:n luku kuvailee pelkästään vertaukuvallisesti Jumalan suuruutta..ja 40:12 säe vain sanoo yksinkertaisesti, että Jumala on niin suuri että hänen mittaussysteemissään maan tomu mahtuisi Jumalan mittasysteemin asteikolle..mikä olis Jumalalle ihan normaali asteikko...samalla ajatuksella kuin Jumala on kourallaan mitannut maapallolla olevat vedet....Nykyihmisen pitää myös ottaa huomioon se mitkä motiivit ovat olleet taustalla kun kulloisetkin kääntäjät ovat omana aikanaan muokanneet Raamatun tekstejä.
Esim. kekiajalla vain Vatikaanissa tietyt piirit pystyivät saamaan käsiinsä Latinan ja Kreikankielisiä Raamatun tekstejä ja kun sitten alettiin Kansankielle Raamattuja kääntää taustalla oli aina se että Kirkon Valta pitää vahvistua suhteessa rahvaaseen tai tavalliseen kansaan. Tällöin nimenomaan pyrittiin tekemäämään Raamatun teksteistä sellaisia jotka tukivat pappien ja kirkollistwn toimioijien valtaa.
Vielä tänäkin päivänä naispaapeuskiistassa on taustalla se vanha valtarakennelma, jossa ainoastaan tietyt henkilöt ovat oikeutettua tekemään kirkollisia toimenpiteitä ...ja..niemenomaan tässä naispappeuden vastustamisessa haetaan tukea Vanhan Testamentin patriarkaalisista teksteistä, jossa vain miehellä on oikeuksia ja valta tehdä tärkeitä päätöksiä.
Itse asiassa Raamatun kääntämisessä on aina taustalla vanhoilliset valtapyrkimykset ja pyhällä hengellä ei ole mitään tekemistä siinä mitä Raamatun kännöksisssä lopulta tulee lukemaan.
Oikeastaan jo Nikean Kirkoliskokouksessa Bysantilaiset papit, piispat ja Patriarkat pääsivät voitolle kun pyhistä teksteistä poistettiin sellaiset kuvaukset, joissa kuvattii naisia, jotka olivat olleet lähetysssarnaajina...nimenomaan siitä syystä koska Bysantissa oli vanhakantasia ajatuksia, joissa naisilla ei ollut mitään oikeuksia...kuten sitten myöhemmin saatettiin nähdä kun Islam ja Profeetta Muhammed synnytti oman uskonsa..missä nainen on pelkkä "orja".
Itse asiassa Da Vinci-koodi sohaisee juuri arkaan paikkaan eli se kertoo naislähetyssaarnaajasta...joka on aina ollut punainen vaate Katoliselle Kirkolle !!! - äly hoi älä jätä...
äly hoi älä jätä.. kirjoitti:
Nykyihmisen pitää myös ottaa huomioon se mitkä motiivit ovat olleet taustalla kun kulloisetkin kääntäjät ovat omana aikanaan muokanneet Raamatun tekstejä.
Esim. kekiajalla vain Vatikaanissa tietyt piirit pystyivät saamaan käsiinsä Latinan ja Kreikankielisiä Raamatun tekstejä ja kun sitten alettiin Kansankielle Raamattuja kääntää taustalla oli aina se että Kirkon Valta pitää vahvistua suhteessa rahvaaseen tai tavalliseen kansaan. Tällöin nimenomaan pyrittiin tekemäämään Raamatun teksteistä sellaisia jotka tukivat pappien ja kirkollistwn toimioijien valtaa.
Vielä tänäkin päivänä naispaapeuskiistassa on taustalla se vanha valtarakennelma, jossa ainoastaan tietyt henkilöt ovat oikeutettua tekemään kirkollisia toimenpiteitä ...ja..niemenomaan tässä naispappeuden vastustamisessa haetaan tukea Vanhan Testamentin patriarkaalisista teksteistä, jossa vain miehellä on oikeuksia ja valta tehdä tärkeitä päätöksiä.
Itse asiassa Raamatun kääntämisessä on aina taustalla vanhoilliset valtapyrkimykset ja pyhällä hengellä ei ole mitään tekemistä siinä mitä Raamatun kännöksisssä lopulta tulee lukemaan.
Oikeastaan jo Nikean Kirkoliskokouksessa Bysantilaiset papit, piispat ja Patriarkat pääsivät voitolle kun pyhistä teksteistä poistettiin sellaiset kuvaukset, joissa kuvattii naisia, jotka olivat olleet lähetysssarnaajina...nimenomaan siitä syystä koska Bysantissa oli vanhakantasia ajatuksia, joissa naisilla ei ollut mitään oikeuksia...kuten sitten myöhemmin saatettiin nähdä kun Islam ja Profeetta Muhammed synnytti oman uskonsa..missä nainen on pelkkä "orja".
Itse asiassa Da Vinci-koodi sohaisee juuri arkaan paikkaan eli se kertoo naislähetyssaarnaajasta...joka on aina ollut punainen vaate Katoliselle Kirkolle !!!Paradoksaalista kyllä...ympyrä sulkeutuu...sillä Naista on yritetty poistaa seurakunnasta aina 300 jkr. lähtien..mutta edellinen Paavi, Johannes Paavali II jo korotti Neitsyt Marian korkeammalle korokkeelle kuin mitä Jeesus Kristus on. Eli vanha "peto" eli Babylonialaisten Isthar ja Baalin plavonta kultti on nousemassa esille...ja...valitettavasti sinä joudut taistelemaan Yeshuasi kanssa olemassolostasi tulevina vuosikymmeninäsi !!!
Nykyihmisen pitää myös ottaa huomioon se mitkä motiivit ovat olleet taustalla kun kulloisetkin kääntäjät ovat omana aikanaan muokanneet Raamatun tekstejä.
Itse asiassa Da Vinci-koodi sohaisee juuri arkaan paikkaan eli se kertoo naislähetyssaarnaajasta...joka on aina ollut punainen vaate Katoliselle Kirkolle !!!...sinun yksi suurimmista ongelmistasi olet sinä itse. Olet itse suurin kompastuskivi pelastumisesi esteenä, valitettavasti!
Niin kauan kuin luulet tietäväsi parhaiten sen, mikä sinulle parasta on, sinulle ei kelpaa Luojasi eli Jumalasi opetus ja johdatus, joka ainoana voi johdattaa sinut Totuuteen.
Huolimatta Nikeassa tehdyistä kirkollisten päätöksistä, on Jumala valvonut Sanaansa riittävän puhtaana ja sellaisena se tulee olemaan aina viimeisen ihmissukupolven edustajille. Se sisältää saman pelastuksen evankeliumin, kuin nykykäännöksissä.
Ei ollut sattumaa se, että Yeshua valitsi apostoleikseen ainoastaan miehiä ja että Paavali Timoteuskirjeessä kertoo selkeän syyn siihen, miksi "seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies". Syy siihen on se, että nainen (Eeva alussa) petettiin, mutta miestä (Aadamia alussa) ei petetty.
Tietänet, että nykyisin piispojen lisäksi myös papit ovat paimenia. Siksi 'naispappeus' siinä mielessä, miten se velloo luttarien keskuudessa on täysin epäraamatullista eli hakoteillä, kuten luterilainen kirkkolaivakin...
Mies srk:n paimenena on ainoa vaihtoehto Raamatun opetuksissa. Silti Raamatussa on ihan riittävästi naisille tehtäviä srk:n yhteydessä, jos vain pyhien palveleminen kiinnostaa. On pyhien jalkojen pesemistä vaikka hurumykky jne... ;)
Shabbat shalom, Yeshuassa!äly hoi älä jätä... kirjoitti:
Paradoksaalista kyllä...ympyrä sulkeutuu...sillä Naista on yritetty poistaa seurakunnasta aina 300 jkr. lähtien..mutta edellinen Paavi, Johannes Paavali II jo korotti Neitsyt Marian korkeammalle korokkeelle kuin mitä Jeesus Kristus on. Eli vanha "peto" eli Babylonialaisten Isthar ja Baalin plavonta kultti on nousemassa esille...ja...valitettavasti sinä joudut taistelemaan Yeshuasi kanssa olemassolostasi tulevina vuosikymmeninäsi !!!
...vuosikymmeninä, vaan sitä olen joutunut tekemään koko elämäni ajan ja edelleen joudun taistelemaan olemassaolostani niin kauan kuin tämän maan kamaralla vaellan. Eikä suurin viholliseni ole katolinen hapatus, vaan perkele itse.
En silti vaivu synkkyyteen, sillä minua kannattavat iankaikkiset käsivarret, Yakov'in Jumalan haavoitetut, ristille naulitun arpiset kädet. Niihin turvaudun ja saan rauhassa levätä.
Tämä maanpäällinen vaelluksemme on onneksi vain silmänräpäys ikuisuuden rinnalla, jonne koko ajan olemme matkalla.
Hmmm...Missä muuten sinä aiot sen viettää ja millä perusteella?
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!- äly hoi..älä jätä
Yakov kirjoitti:
...sinun yksi suurimmista ongelmistasi olet sinä itse. Olet itse suurin kompastuskivi pelastumisesi esteenä, valitettavasti!
Niin kauan kuin luulet tietäväsi parhaiten sen, mikä sinulle parasta on, sinulle ei kelpaa Luojasi eli Jumalasi opetus ja johdatus, joka ainoana voi johdattaa sinut Totuuteen.
Huolimatta Nikeassa tehdyistä kirkollisten päätöksistä, on Jumala valvonut Sanaansa riittävän puhtaana ja sellaisena se tulee olemaan aina viimeisen ihmissukupolven edustajille. Se sisältää saman pelastuksen evankeliumin, kuin nykykäännöksissä.
Ei ollut sattumaa se, että Yeshua valitsi apostoleikseen ainoastaan miehiä ja että Paavali Timoteuskirjeessä kertoo selkeän syyn siihen, miksi "seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies". Syy siihen on se, että nainen (Eeva alussa) petettiin, mutta miestä (Aadamia alussa) ei petetty.
Tietänet, että nykyisin piispojen lisäksi myös papit ovat paimenia. Siksi 'naispappeus' siinä mielessä, miten se velloo luttarien keskuudessa on täysin epäraamatullista eli hakoteillä, kuten luterilainen kirkkolaivakin...
Mies srk:n paimenena on ainoa vaihtoehto Raamatun opetuksissa. Silti Raamatussa on ihan riittävästi naisille tehtäviä srk:n yhteydessä, jos vain pyhien palveleminen kiinnostaa. On pyhien jalkojen pesemistä vaikka hurumykky jne... ;)
Shabbat shalom, Yeshuassa!Ei tässä ole kysymyksessä tietäminen....vaan pelkästään historialliset tosiasiat vahvistavat sen mistä olen kirjoittanut. Esim. vuonna 1557 Paavi Paavali 4 pakotti kaikki juutalaiset asumaan getossa ja kaikki Juutalaisten pyhät kirjat eli Talmudin tekstit hävitettiin. Ko. tesksteissä nimenomaan selitettiin Raamatun tekstejä ja niihin kätkeytyneitä ennustuksia. Ja nimenomaan Talmud kielsi Jeesuksen jumaluuden.
Ainoastaan hebreankielinen Vanha Testamentti säilytettin. Tämän jälkeen Katolinen Kirkko valvoi Euroopan alueella Raamatun käännösten "oikeellisuutta" ja kaikki harhaoppisuus kitkettiin pois yhteiskunnallisessa keskusteluissa...siis..kaikki sellainen "tieto" oli harhaoppisuutta, joka väitti että Pappia ei välttämättä tarvita välikätenä tavallisen ihmisen ja Jumalan välisessä "keskustelussa".
Oikeastaan tästä on myös kysymys sinunkin tapausksessasi. Sinä esität ja tuot itseäsi esille sillä tavalla että vain sinun kauttasi muut ihmiset voisivat saada pelastuksen. Eli sinulla on tuo Vanha Testamentin ja inkvistion aikainen käsitys, että vain Seurakunnan Paimen voi johdattaa tyhmän kansalaisen Taivastielle. Itse asiassa...sinun tapauksessasi on kyseessä eräänlainen itsetehotus, jossa sinä itse määrittelet itsesi tavallisen ihmisen yläpuollelle..jolloin..vain sinä voit pelastaa muut...olemalla "Johtaja", jota muiden pitää seurata !!! - tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
...Nikeassa tosin säädettiin yhtä sun toista ei-Raamattuun liittyvää, mutta ihan samoin kuin Jumalan Henki vaikutti Kaifas-nimisessä jumalattomassa juutalaisessa ylipapissa hänen itse sitä tiedostamatta ihan oikeaan osuvaa profetoimista (hänhän sanoi: "On parempi, että yksi kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu!"), samoin Nikeassa oli Jumalan Henki vaikuttamassa sen, että mitkä VT:n ja UT:n Kirjoitukset valittiin Raamattuun.
Jos olet tutustunut Raamatusta pois jätettyihin moniin muka 'aidoiksi' väitettyihin kirjoituksiin, joita roppakaupalla löytyy kymmenien apogryfikirjojen joukosta, niin olet varmaan huomannut monet niistä ihan totuuspohjaa vailla oleviksi ja jopa sairaan mielikuvituksellisiksi teoksiksi (esim. Etiopialainen Eenokin kirja jne...).
HalleluYah siksi, ettei mokomia satuteoksia ole otettu Raamatun kirjojen joukkoon!
Siunausta Yeshuassa!Makkabialaiskirjat kuuluvat "salaisiin" mikä on niiden luotettavuus,kun niistä kirjoitetaan niin vähän?
Ne mitä ilmeisemmin viosivat olla kansan Raamatussa mutta ei ole varoja kääntää ! - tuhat ja yksi
äly hoi..älä jätä kirjoitti:
Ei tässä ole kysymyksessä tietäminen....vaan pelkästään historialliset tosiasiat vahvistavat sen mistä olen kirjoittanut. Esim. vuonna 1557 Paavi Paavali 4 pakotti kaikki juutalaiset asumaan getossa ja kaikki Juutalaisten pyhät kirjat eli Talmudin tekstit hävitettiin. Ko. tesksteissä nimenomaan selitettiin Raamatun tekstejä ja niihin kätkeytyneitä ennustuksia. Ja nimenomaan Talmud kielsi Jeesuksen jumaluuden.
Ainoastaan hebreankielinen Vanha Testamentti säilytettin. Tämän jälkeen Katolinen Kirkko valvoi Euroopan alueella Raamatun käännösten "oikeellisuutta" ja kaikki harhaoppisuus kitkettiin pois yhteiskunnallisessa keskusteluissa...siis..kaikki sellainen "tieto" oli harhaoppisuutta, joka väitti että Pappia ei välttämättä tarvita välikätenä tavallisen ihmisen ja Jumalan välisessä "keskustelussa".
Oikeastaan tästä on myös kysymys sinunkin tapausksessasi. Sinä esität ja tuot itseäsi esille sillä tavalla että vain sinun kauttasi muut ihmiset voisivat saada pelastuksen. Eli sinulla on tuo Vanha Testamentin ja inkvistion aikainen käsitys, että vain Seurakunnan Paimen voi johdattaa tyhmän kansalaisen Taivastielle. Itse asiassa...sinun tapauksessasi on kyseessä eräänlainen itsetehotus, jossa sinä itse määrittelet itsesi tavallisen ihmisen yläpuollelle..jolloin..vain sinä voit pelastaa muut...olemalla "Johtaja", jota muiden pitää seurata !!!Lukekaa tuo edellinen viesti vielä toisen kerran !
Luin se kolmekertaa ja päätin ettei minulla ole siihen mitään lisättävää ,meille toisille se totuus on toisenlainen ,kuin viestiketjun aloittajalla ja luulisin että hänen katsontakannan epävarmuutta lisää tiedon hankkiminen uskontojen kehityksestä ja niiden historiallisten tosiasioiden tutkiminen .
Jos on sisällä jossakin liikkeessä heidän valitsemien oppikirjojen tutkiminen ei johda toisenlaisen "totuuden" löytämiseen vaan niillä vahvistetaan aikaisempaa käsitystä ja suljetaan taitavasti vaihtoehdot sivuun. - Mä "patriarkka" ?
Itse asiassa Da Vinci-koodi sohaisee juuri arkaan paikkaan eli se kertoo naislähetyssaarnaajasta...joka on aina ollut punainen vaate Katoliselle Kirkolle !!!Heh,heh... hih,hih... : )
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi - tuhat ja yksi
Mä "patriarkka" ? kirjoitti:
Heh,heh... hih,hih... : )
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsiOtitko kaksi olutta ? Olisit ottanut ensin yhden ja sitten toisen, ei olis huomattu.
äly hoi..älä jätä kirjoitti:
Ei tässä ole kysymyksessä tietäminen....vaan pelkästään historialliset tosiasiat vahvistavat sen mistä olen kirjoittanut. Esim. vuonna 1557 Paavi Paavali 4 pakotti kaikki juutalaiset asumaan getossa ja kaikki Juutalaisten pyhät kirjat eli Talmudin tekstit hävitettiin. Ko. tesksteissä nimenomaan selitettiin Raamatun tekstejä ja niihin kätkeytyneitä ennustuksia. Ja nimenomaan Talmud kielsi Jeesuksen jumaluuden.
Oikeastaan tästä on myös kysymys sinunkin tapausksessasi. Sinä esität ja tuot itseäsi esille sillä tavalla että vain sinun kauttasi muut ihmiset voisivat saada pelastuksen. Eli sinulla on tuo Vanha Testamentin ja inkvistion aikainen käsitys, että vain Seurakunnan Paimen voi johdattaa tyhmän kansalaisen Taivastielle. Itse asiassa...sinun tapauksessasi on kyseessä eräänlainen itsetehotus, jossa sinä itse määrittelet itsesi tavallisen ihmisen yläpuollelle..jolloin..vain sinä voit pelastaa muut...olemalla "Johtaja", jota muiden pitää seurata !!!...pyrin edellisessä meilissäni hieman ärsyttämään sinua saadakseni selville sydämesi aivoitukset ja tautisi laadun, jotta sielunhoitajana osaisin määrätä sulle oikean lääkityksen, sillä en vielä oireistasi voinut tehdä oikeata diagnoosia, mutta nyt tuli tautisi selvästi esille... ;)
Oikean diagnoosin mukaan olet ajautunut syvälle Talmudin harhaoppien kahleisiin ja sinulle oikea lääkitys on Adonai Yeshua HaMashiach'n sisäinen tunteminen. Sen saavutat Uuden Liiton Kirjoituksia lukemalla, niihin uskomalla ja niitten mukaan elämäsi ojentamalla, sillä kuten valo karkoittaa pimeän, samoin Yeshuan tuoma Totuus karkoittaa valheet ihmissydämestä, jos vain itse tahdot päästä vapaaksi valheiden orjuudesta. Siis valinta on edelleen sinun.
Jos olet vähääkään perehtynyt Talmudeihin, niin tiedät miten mielettömiä väittämiä siellä muistakin opillisista kysymyksistä on, kuin seuraavista mainitsemistasi kahdesta seikasta:
a) Talmud kielsi Yeshuan jumaluuden.
-Tämä Talmudin kehäpäätelmä on 100%:sti harhaoppia, eikä perustu mihinkään VT:n Kirjoitusten tarkempiin perusteluihin, vaan itsekeskeisten juutalaisten Yeshuaa vihaavien ulkokullattujen harhaopettajien luuloihin. Kehäpäätelmä on seuraava: "Koska Yeshua, Miryam'in poika ei murskannut Roomalaista miehitysvaltaa, niin hän ei voinut olla oikea Messias."
Oppi on täyttä huuhaata, sillä siinä on täysin jätetty huomioonottamatta profeetta Jesajan luvun 53 profetia kärsivästä Messiaasta. Tanakh'ista löytyy lukuisia muitakin profetioita viattoman Messiaan kärsimyksistä, jotka kaikki toteutuivat Yeshua HaMashiach'ssa, sekä Hänen elämässään että Golgatan ristillä kuollessaan, puhumattakaan Hänen ylösnousemuksestaan, mikä kruunasi kaiken! Historia ei osoita yhdenkään muun Messiaan ylösnousua kuolleista, kuin vain Yeshua HaMashiach'n.
b) Talmudin mukaan ihminen ei tarvitse välikättä eli välittäjää itsensä ja Jumalan väliin. Sen seurauksena hikinen kipa takaraivon peittona on muka riittävä 'välikäsi' nykyään... ;)
-Mitä soopaa Talmudista jälleen! Jo Lakiliitossa oli tavallisen juutalaisen ihmisen ja Israelin Pyhän Jumalan välillä peräti kaksi eriasteista välimiestä: leeviläiset papit ja heidän yläpuolellaan vielä ylipappi, joka ainoastaan kerran vuodessa vei Jom Kippurina mullikan ja kauriin verta Kaikkeinpyhimpään ja pirskoitti niitä armoistuimelle ja sen eteen (3.Moos.16:14-16). Leeviläiset saivat mennä Salomon Israelin Pyhälle rakennuttaman Jerusalemin Temppelin Pyhään osaan, mutta ylipappi Temppelin Kaikkeimpyhimpään osaan ainoastaan kerran vuodessa.
Lisäksi luemme, että Israelin Pyhä EI MUUTU, vaan Hän on aina sama. Siis kuten juutalainen tavis ei vanhan Lakiliitonkaan aikana voinut lähestyä elävää Jumalaa ilman välimiestä, niin hän ei voi tehdä sitä vastedeskään, EI KOSKAAN. Israelin Pyhä on antanut välimieheksemme ainosyntyisen Poikansa Yeshuan. Tätä taustaa vasten voidaan Talmud suoraan osoittaa harhaopiksi ja perustelu on peräti niin looginen, että sen voi ymmärtää lapsikin!
Virheellisesti väitit minun tuovan itseäni esille siten, että vain minun kauttani ihmiset voisivat saada pelastuksen. Olen mielestäni oikein rautalangasta vääntäen pyrkinyt osoittamaan, että AINOASTAAN Yeshuaan uskomalla ja Hänen opetuksiaan seuraamalla ihminen saavuttaa täydellisen pelastuksen, eli välttyy Helvetin kadotustuomiolta ja perii taivaan ihanuuden.
Olen Yeshuan opetuslapsi ja kaikki ne valtuudet, mitkä minulla on, ovat Hänen lahjaksi antamia ja olen vastuussa niitten käytöstä, samoin myös niiden käyttämättä jätöstä. Minut on kutsuttu siunaamaan eikä kiroamaan. Hän on kutsunut minut päästämään ihmisiä synnin ja pimeyden kahleista julistamalla ilosanomaa ainoasta syntisten Vapahtajasta, joka on Yeshua, Lunastajamme. Minua ei ole kutsuttu orjuuttamaan heitä tai johdattamaan pimeyteen, kuten moni tällä foorumilla ahkeroitsee...
Siunausta Yeshuassa!- äly hoi älä jätä..
Yakov kirjoitti:
...pyrin edellisessä meilissäni hieman ärsyttämään sinua saadakseni selville sydämesi aivoitukset ja tautisi laadun, jotta sielunhoitajana osaisin määrätä sulle oikean lääkityksen, sillä en vielä oireistasi voinut tehdä oikeata diagnoosia, mutta nyt tuli tautisi selvästi esille... ;)
Oikean diagnoosin mukaan olet ajautunut syvälle Talmudin harhaoppien kahleisiin ja sinulle oikea lääkitys on Adonai Yeshua HaMashiach'n sisäinen tunteminen. Sen saavutat Uuden Liiton Kirjoituksia lukemalla, niihin uskomalla ja niitten mukaan elämäsi ojentamalla, sillä kuten valo karkoittaa pimeän, samoin Yeshuan tuoma Totuus karkoittaa valheet ihmissydämestä, jos vain itse tahdot päästä vapaaksi valheiden orjuudesta. Siis valinta on edelleen sinun.
Jos olet vähääkään perehtynyt Talmudeihin, niin tiedät miten mielettömiä väittämiä siellä muistakin opillisista kysymyksistä on, kuin seuraavista mainitsemistasi kahdesta seikasta:
a) Talmud kielsi Yeshuan jumaluuden.
-Tämä Talmudin kehäpäätelmä on 100%:sti harhaoppia, eikä perustu mihinkään VT:n Kirjoitusten tarkempiin perusteluihin, vaan itsekeskeisten juutalaisten Yeshuaa vihaavien ulkokullattujen harhaopettajien luuloihin. Kehäpäätelmä on seuraava: "Koska Yeshua, Miryam'in poika ei murskannut Roomalaista miehitysvaltaa, niin hän ei voinut olla oikea Messias."
Oppi on täyttä huuhaata, sillä siinä on täysin jätetty huomioonottamatta profeetta Jesajan luvun 53 profetia kärsivästä Messiaasta. Tanakh'ista löytyy lukuisia muitakin profetioita viattoman Messiaan kärsimyksistä, jotka kaikki toteutuivat Yeshua HaMashiach'ssa, sekä Hänen elämässään että Golgatan ristillä kuollessaan, puhumattakaan Hänen ylösnousemuksestaan, mikä kruunasi kaiken! Historia ei osoita yhdenkään muun Messiaan ylösnousua kuolleista, kuin vain Yeshua HaMashiach'n.
b) Talmudin mukaan ihminen ei tarvitse välikättä eli välittäjää itsensä ja Jumalan väliin. Sen seurauksena hikinen kipa takaraivon peittona on muka riittävä 'välikäsi' nykyään... ;)
-Mitä soopaa Talmudista jälleen! Jo Lakiliitossa oli tavallisen juutalaisen ihmisen ja Israelin Pyhän Jumalan välillä peräti kaksi eriasteista välimiestä: leeviläiset papit ja heidän yläpuolellaan vielä ylipappi, joka ainoastaan kerran vuodessa vei Jom Kippurina mullikan ja kauriin verta Kaikkeinpyhimpään ja pirskoitti niitä armoistuimelle ja sen eteen (3.Moos.16:14-16). Leeviläiset saivat mennä Salomon Israelin Pyhälle rakennuttaman Jerusalemin Temppelin Pyhään osaan, mutta ylipappi Temppelin Kaikkeimpyhimpään osaan ainoastaan kerran vuodessa.
Lisäksi luemme, että Israelin Pyhä EI MUUTU, vaan Hän on aina sama. Siis kuten juutalainen tavis ei vanhan Lakiliitonkaan aikana voinut lähestyä elävää Jumalaa ilman välimiestä, niin hän ei voi tehdä sitä vastedeskään, EI KOSKAAN. Israelin Pyhä on antanut välimieheksemme ainosyntyisen Poikansa Yeshuan. Tätä taustaa vasten voidaan Talmud suoraan osoittaa harhaopiksi ja perustelu on peräti niin looginen, että sen voi ymmärtää lapsikin!
Virheellisesti väitit minun tuovan itseäni esille siten, että vain minun kauttani ihmiset voisivat saada pelastuksen. Olen mielestäni oikein rautalangasta vääntäen pyrkinyt osoittamaan, että AINOASTAAN Yeshuaan uskomalla ja Hänen opetuksiaan seuraamalla ihminen saavuttaa täydellisen pelastuksen, eli välttyy Helvetin kadotustuomiolta ja perii taivaan ihanuuden.
Olen Yeshuan opetuslapsi ja kaikki ne valtuudet, mitkä minulla on, ovat Hänen lahjaksi antamia ja olen vastuussa niitten käytöstä, samoin myös niiden käyttämättä jätöstä. Minut on kutsuttu siunaamaan eikä kiroamaan. Hän on kutsunut minut päästämään ihmisiä synnin ja pimeyden kahleista julistamalla ilosanomaa ainoasta syntisten Vapahtajasta, joka on Yeshua, Lunastajamme. Minua ei ole kutsuttu orjuuttamaan heitä tai johdattamaan pimeyteen, kuten moni tällä foorumilla ahkeroitsee...
Siunausta Yeshuassa!Sinulla itselläsihän on kehä-päätelmiä...ensin sinä esität olevasi joku lääkäri joka olet määrämässä minulle lääkitystä..ja sitten kuitenkin myöhemmin väität ettet sinä yritä tuoda itseäsi esiin...mutta..mitä muuta tuo sinun "saarnaamisesi" on kuin itsesi asettamista muiden yläpuolelle..siten että vain sinä tiedät oikean tien "taivaskartanoon"...
..ja sitäpaitsi ainaostaan Historioitsija Josephuksella oli muutaman sanan "tieteellinen" maininta kirjoituksissaan noin 90 jkr. että....eräs Jeesus niminen "kapinoitsija" oli ristiinnaulittu muiden kapinoitsijoiden joukossa Jesrusalemissa...ja tämäkin maininta oli osittain jo mytologisoitu !!! äly hoi..älä jätä kirjoitti:
Oikeastaan tästä on myös kysymys sinunkin tapausksessasi. Sinä esität ja tuot itseäsi esille sillä tavalla että vain sinun kauttasi muut ihmiset voisivat saada pelastuksen. Eli sinulla on tuo Vanha Testamentin ja inkvistion aikainen käsitys, että vain Seurakunnan Paimen voi johdattaa tyhmän kansalaisen Taivastielle. Itse asiassa...sinun tapauksessasi on kyseessä eräänlainen itsetehotus, jossa sinä itse määrittelet itsesi tavallisen ihmisen yläpuollelle..jolloin..vain sinä voit pelastaa muut...olemalla "Johtaja", jota muiden pitää seurata !!!Hehhehheh...Taisi 'potilaani' kimpaantua lukiessaan muutamia totuuden sanoja Talmudeista, joita hän pitää Jumalan sanana.
Josefus ei ollut suinkaan ainoa Raamatun ulkopuolinen henkilö aikalaistaan, joka kirjoitti Yeshuaa ylistäviä sanoja, mutten käy nyt enempää kiistelemään keskustelukumppanin kanssa, jota ei tervehenkinen keskustelu kiinnosta.
Lopuksi heitto: Jos tunnet jonkun pinttyneen naispastorin, niin hän saisi UT:n opetusten mukaan 'irtopointseja', jos tulisi joku kerta tänne Turkuun pesemään hikiset jalkani pitkän juoksulenkin jälkeen... ;)
Plussaa matriarkoille-terkuin / Yakovtuhat ja yksi kirjoitti:
Makkabialaiskirjat kuuluvat "salaisiin" mikä on niiden luotettavuus,kun niistä kirjoitetaan niin vähän?
Ne mitä ilmeisemmin viosivat olla kansan Raamatussa mutta ei ole varoja kääntää !...kuin etiopialainen Eenokin kirja.
Olen lukenut ainakin kolmeen kertaan kaikki vanhan kirkkoraamattumme apogryfikirjat.
Mielestäni Makkabilaiskirjat kuuluvat lähinnä juutalaisten kansallistuntoa kohottaviin kirjoihin, joita ei kannata kääntää kaikille maailman kielille. Ei niinkään rahanpuutteen vuoksi, vaan ko. kirjojen sisällön vuoksi, ettei Uuden Liiton Kirjoitusten sisältö himmenisi 'liian paksun Raamatun' vuoksi.
Myös siksi en suosittele niitä mukaan, koska evankeliumien kääntämisellä on edelleen kiire, sillä vielä on noin 150 miljoonaa ihmistä ilman ainuttakaan evankeliumia käännettynä äidinkielelleen.
Kolmanneksi: En usko niitten sisällön olevan läheskään kaikessa ehdotonta totuutta. Sisältöön on mielestäni sekoitettu myös pelkkiä taruja.
Mitä ajattelet Yeshuasta, Vapahtajastasi?
Siunausta Yeshuassa!- tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
...kuin etiopialainen Eenokin kirja.
Olen lukenut ainakin kolmeen kertaan kaikki vanhan kirkkoraamattumme apogryfikirjat.
Mielestäni Makkabilaiskirjat kuuluvat lähinnä juutalaisten kansallistuntoa kohottaviin kirjoihin, joita ei kannata kääntää kaikille maailman kielille. Ei niinkään rahanpuutteen vuoksi, vaan ko. kirjojen sisällön vuoksi, ettei Uuden Liiton Kirjoitusten sisältö himmenisi 'liian paksun Raamatun' vuoksi.
Myös siksi en suosittele niitä mukaan, koska evankeliumien kääntämisellä on edelleen kiire, sillä vielä on noin 150 miljoonaa ihmistä ilman ainuttakaan evankeliumia käännettynä äidinkielelleen.
Kolmanneksi: En usko niitten sisällön olevan läheskään kaikessa ehdotonta totuutta. Sisältöön on mielestäni sekoitettu myös pelkkiä taruja.
Mitä ajattelet Yeshuasta, Vapahtajastasi?
Siunausta Yeshuassa!En tunne uskonto käsitettäsi enkä siitä ole niin kiinnostunutkaan ,minua kiinostaa käsityksesi Profeetta Danielin kirjaan . Miten se on ymmärrettävä tutkin asiaa ja olen kiinnostunut sinunkin näkökannasta?
Lyhyt selostus riittää tai heitä vinkki! - äly hoi, älä jätä
Yakov kirjoitti:
Hehhehheh...Taisi 'potilaani' kimpaantua lukiessaan muutamia totuuden sanoja Talmudeista, joita hän pitää Jumalan sanana.
Josefus ei ollut suinkaan ainoa Raamatun ulkopuolinen henkilö aikalaistaan, joka kirjoitti Yeshuaa ylistäviä sanoja, mutten käy nyt enempää kiistelemään keskustelukumppanin kanssa, jota ei tervehenkinen keskustelu kiinnosta.
Lopuksi heitto: Jos tunnet jonkun pinttyneen naispastorin, niin hän saisi UT:n opetusten mukaan 'irtopointseja', jos tulisi joku kerta tänne Turkuun pesemään hikiset jalkani pitkän juoksulenkin jälkeen... ;)
Plussaa matriarkoille-terkuin / YakovSinulla vaan tuo "kehäpäättely" senkun vain jatkuu...sillä...samat henkiklöt ovat tehneet sekä Talmudin että Tooran (Vanha testamentti).
Talmud selittää mitä Tooran kirjoitukset oikein pitää sisällään.
Nyt sinä sitten olet väittämässä että Talmud on pelkkää "paskaa"..mutta kuitenkin Toora on täyttä totta. Paradoksaalista on juuri se, että samat "juutalaiset" ovat koonneet kummatkin tekstikokonaisuudet...mutta sinun mielestäsi vain toista kannattaa lueskella...eli...missä vaiheessa "juutalaisten" historiassa se "paskan puhuminen" on sitten alkanut !!!??? tuhat ja yksi kirjoitti:
En tunne uskonto käsitettäsi enkä siitä ole niin kiinnostunutkaan ,minua kiinostaa käsityksesi Profeetta Danielin kirjaan . Miten se on ymmärrettävä tutkin asiaa ja olen kiinnostunut sinunkin näkökannasta?
Lyhyt selostus riittää tai heitä vinkki!...profeettojen kirjojen joukossa.
Sen sisältämät profetiat ovat tarkkoja ja ulottuvat noin 3500 vuoden aikajanalle eli aina viimeiseen tuomioon saakka. Siis siihen asti, jolloin saatana enkeleineen ja kaikki Yeshuan Messiaanaan hyljänneet ihmiset heitetään Helvettiin. Samoin aina siihen saakka, jolloin kaikki Yeshuan Messiaakseen valinneet ja Häntä seuranneet saavat omakseen ikuisen kuningaskunnan, joka on ollut meille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Danielin profetioista ehkä eniten on ihmisten mieliä kiehtonut seuraavat profetiat:
1) Neljä petoa: Babylonia, Meedo-Persia Aleksanteri Suuren Kreikka ja Rooman Valtakunta.
-Huomioitavaa on, että Rooman Valtakunta on se peto, joka sai miekanhaavan, mutta joka nyt on vauhdilla elpymässä EU:n organisaation muodossa.
2) Ennustus taivaan Jumalan perustamasta ikuisesta kuningaskunnasta ihmisten keskuuteen, joka sai syntynsä Yeshuan toiminnan tuloksena ja jonka asukasmäärä on jatkuvasti lisääntynyt.
3) Ennustus 'Ihmisen Pojan' ylösnousemuksesta taivaan pilvien päällä 'Vanhaikäisen' eli Isä Jumalan luo taivaan kirkkauteen.
4) Profetia Israelin kansan armahduksesta ja nostamisesta sen kauan kestävästä alennustilasta ja palauttamisesta luvattuun maahan.
5) Kaksitahoinen profetia ns. "hävityksen kauhistuksesta", joka toteutui ensin kreikkalaisen tyrannin Epifaneksen toimesta ja tulee vielä toteutumaan mahdollisesti vielä tämän sukupolven aikana paljon hirvittävämmällä tavalla. Syynä siihen on Israelin kansan syvä rappiotila heille kohdanneesta suuresta armahduksesta huolimatta.
Lisäksi voitaisiin mainita jo tapahtuneina tosiasioina ja sen lisäksi ennustuksina tuleville ahdingon ajoille seuraavat profetiat:
a) Baabelin kuninkaan Nebukadressarin näkemä (osittain) kultainen kuvapatsas.
b) Baabelin kuninkaan teettämä kultainen kuvapatsas.
c) Danielin kolme ystävää tulisessa pätsissä, jossa heidän kanssaan oli Messias (ihmisen Pojan muotoinen).
d) Daniel Leijonain luolassa...
- - -
En suinkaan ole täällä kaupittelemassa tai julistamassa mitään 'uskontoa', vaan julistamassa ainoaa ihmisen pelastajaa ja Lunastajaa, Yeshua HaMashiac'sta, joka on Jumalan Poika ja juuri tuo 'Ihmisen Pojan muotoinen', josta profeeta Danielkin kirjoitti.
Kysyn uudelleen: Mitä Yeshua sinulle merkitsee?
Siunausta Yeshuassa!äly hoi..älä jätä kirjoitti:
Oikeastaan tästä on myös kysymys sinunkin tapausksessasi. Sinä esität ja tuot itseäsi esille sillä tavalla että vain sinun kauttasi muut ihmiset voisivat saada pelastuksen. Eli sinulla on tuo Vanha Testamentin ja inkvistion aikainen käsitys, että vain Seurakunnan Paimen voi johdattaa tyhmän kansalaisen Taivastielle. Itse asiassa...sinun tapauksessasi on kyseessä eräänlainen itsetehotus, jossa sinä itse määrittelet itsesi tavallisen ihmisen yläpuollelle..jolloin..vain sinä voit pelastaa muut...olemalla "Johtaja", jota muiden pitää seurata !!!Siksikö, että sulla on huono omatunto ja synnit painavat harteillasi?
Tiedät itsekin, etteivät esim. Babylonian Talmudia ole kirjoittaneet VT:n profeetat, vaan pakkosiirtolaisuuteen viedyt syntiset kirjanoppineet ja fariseukset jälkeläisineen, aikansa lainopettajat jne. Siis juuri ne, joiden jälkeläisistä Yeshua varoitti meitä opetuslapsiaan sanoen: (Matt.Joh.16:1-4 eritoten jae 2)
"1. ”Tämän Minä olen puhunut teille, jotta te ette pahoittaisi mieltänne.
2. He erottavat teidät synagoogasta, ja tulee aika, jolloin jokainen joka tappaa teitä, luulee tekevänsä palveluksen Jumalalle.
3. Tämän he tekevät, koska he eivät tunne Isää eivätkä Minua.
4. Mutta Minä olen puhunut tämän teille, jotta silloin kun se aika tulee, te muistaisitte Minun sanoneen sen teille. Tätä en ole sanonut teille alusta asti, koska Minä olin teidän kanssanne."
Tunnetko SINÄ jo Yeshuan Vapahtajanasi?
Yakov kirjoitti:
...profeettojen kirjojen joukossa.
Sen sisältämät profetiat ovat tarkkoja ja ulottuvat noin 3500 vuoden aikajanalle eli aina viimeiseen tuomioon saakka. Siis siihen asti, jolloin saatana enkeleineen ja kaikki Yeshuan Messiaanaan hyljänneet ihmiset heitetään Helvettiin. Samoin aina siihen saakka, jolloin kaikki Yeshuan Messiaakseen valinneet ja Häntä seuranneet saavat omakseen ikuisen kuningaskunnan, joka on ollut meille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Danielin profetioista ehkä eniten on ihmisten mieliä kiehtonut seuraavat profetiat:
1) Neljä petoa: Babylonia, Meedo-Persia Aleksanteri Suuren Kreikka ja Rooman Valtakunta.
-Huomioitavaa on, että Rooman Valtakunta on se peto, joka sai miekanhaavan, mutta joka nyt on vauhdilla elpymässä EU:n organisaation muodossa.
2) Ennustus taivaan Jumalan perustamasta ikuisesta kuningaskunnasta ihmisten keskuuteen, joka sai syntynsä Yeshuan toiminnan tuloksena ja jonka asukasmäärä on jatkuvasti lisääntynyt.
3) Ennustus 'Ihmisen Pojan' ylösnousemuksesta taivaan pilvien päällä 'Vanhaikäisen' eli Isä Jumalan luo taivaan kirkkauteen.
4) Profetia Israelin kansan armahduksesta ja nostamisesta sen kauan kestävästä alennustilasta ja palauttamisesta luvattuun maahan.
5) Kaksitahoinen profetia ns. "hävityksen kauhistuksesta", joka toteutui ensin kreikkalaisen tyrannin Epifaneksen toimesta ja tulee vielä toteutumaan mahdollisesti vielä tämän sukupolven aikana paljon hirvittävämmällä tavalla. Syynä siihen on Israelin kansan syvä rappiotila heille kohdanneesta suuresta armahduksesta huolimatta.
Lisäksi voitaisiin mainita jo tapahtuneina tosiasioina ja sen lisäksi ennustuksina tuleville ahdingon ajoille seuraavat profetiat:
c) Danielin kolme ystävää tulisessa pätsissä, jossa heidän kanssaan oli Messias (ihmisen Pojan muotoinen).
- - -
En suinkaan ole täällä kaupittelemassa tai julistamassa mitään 'uskontoa', vaan julistamassa ainoaa ihmisen pelastajaa ja Lunastajaa, Yeshua HaMashiac'sta, joka on Jumalan Poika ja juuri tuo 'Ihmisen Pojan muotoinen', josta profeeta Danielkin kirjoitti.
Siunausta Yeshuassa!Minusta näyttää siltä että olet repinyt nuita simpukoita auki oikein roppa kaupalla ja on se ihme että olet niitä helmiäkin löytänyt .
Onko kaikki helmet aitoja ? Minulle tuotta suurta kärsimystä muokata edes yhtä vajavaista helmeä joka ei kelpaa kenellekköään vaikka ilmaiseksi annan !
Menen vastaamaan lähellä olevaan viestiketjuun
lukaise sinäkin ,se vajavaisen helmen synnytys.!
En asioita näe samalla tapaa kuin sinä ! - äly hoi älä jätä..
Yakov kirjoitti:
Siksikö, että sulla on huono omatunto ja synnit painavat harteillasi?
Tiedät itsekin, etteivät esim. Babylonian Talmudia ole kirjoittaneet VT:n profeetat, vaan pakkosiirtolaisuuteen viedyt syntiset kirjanoppineet ja fariseukset jälkeläisineen, aikansa lainopettajat jne. Siis juuri ne, joiden jälkeläisistä Yeshua varoitti meitä opetuslapsiaan sanoen: (Matt.Joh.16:1-4 eritoten jae 2)
"1. ”Tämän Minä olen puhunut teille, jotta te ette pahoittaisi mieltänne.
2. He erottavat teidät synagoogasta, ja tulee aika, jolloin jokainen joka tappaa teitä, luulee tekevänsä palveluksen Jumalalle.
3. Tämän he tekevät, koska he eivät tunne Isää eivätkä Minua.
4. Mutta Minä olen puhunut tämän teille, jotta silloin kun se aika tulee, te muistaisitte Minun sanoneen sen teille. Tätä en ole sanonut teille alusta asti, koska Minä olin teidän kanssanne."
Tunnetko SINÄ jo Yeshuan Vapahtajanasi?
Siunausta Yeshuassa!Sinun mielestäsi se on riidanhastamista jos kerrotaan faktoista..ja epäloogisuuksista.
Siis.. se on niin yksinkertaisen helppoa löytää teikäläisten väitteistä epäloogisuuksia ja suoranaista "huijausta".
Esimerkiksi Evankeliumien tekstit ovat täynnä vääriä tietoja ja epäloogisuuksia.
Esimerkiksi on sanottu että Jeesus on ristiinaulittu Tiberiuksen hallituskautena perjantaipäivänä täydenkuun aikaan.
Ainoat vuodet jolloin ko. tapahtuma olisi voinut tapahtua perjantaipäivänä olisi vuodet 30 jkr. ja 33 jkr. On sanottu, että se olisi ollut vuosi 33 jkr.
Vuonna 33....3.päivä,huhtikuuta oli todella täysikuu...mutta..mutta..Evankeliumit sanovat että ristiinnaulisemishetkellä pimeys peitti maan noin kolmen tunnin ajan.
Tämä on kuitenkin "huijausta" koska 3.4 oli osittainen kuun pimennys heti keskipäivän jälkeen..eikä silloin ollut pimeää.
Täydellinen Auringon pimennys oli jo pari viikkoa aikaisemmin 19. päivä maaliskuuta 33 jkr.
Toisin sanoen sinun kaltaiset ihmiset väittävät mustaa valkoiseksi kirkkain silmin..ja se on muka riidan haastamista jos sinun kaltaiselle ihmisille toisasioista tekee "rautalangasta" mallikappaleen !! äly hoi..älä jätä kirjoitti:
Oikeastaan tästä on myös kysymys sinunkin tapausksessasi. Sinä esität ja tuot itseäsi esille sillä tavalla että vain sinun kauttasi muut ihmiset voisivat saada pelastuksen. Eli sinulla on tuo Vanha Testamentin ja inkvistion aikainen käsitys, että vain Seurakunnan Paimen voi johdattaa tyhmän kansalaisen Taivastielle. Itse asiassa...sinun tapauksessasi on kyseessä eräänlainen itsetehotus, jossa sinä itse määrittelet itsesi tavallisen ihmisen yläpuollelle..jolloin..vain sinä voit pelastaa muut...olemalla "Johtaja", jota muiden pitää seurata !!!...koska kyseessä oli täysin yliluonnollinen tapahtuma.
Yliluonnolliset tapahtumat eivät muutenkaan olleet harvinaisia Yeshuan maanpäällisen vaelluksen ja sananjulistustoiminnan aikana.
Raamatussa ei myöskään mainita, että Yeshua olisi ristillenaulittu Pääsiäisviikon perjantaina. Siis Raamatusta ei ilmene sekään, että ristillenaulitsemispäivänä olisi ollut kuunpimennys.
Yeshua naulittiin Pääsiäisviikon keskiviikkona ja joutui riippumaan ristillä klo 9-15 välisen ajan, josta laskien saamme 3 täyttä päivää ja 3 täyttä yötä varhaiseen sunnuntaiaamuun (jolloin vielä oli pimeää), jonka ajan Yeshua sanoi joutuvansa olemaan Tuonelassa Joonan esikuvan mukaisesti, kuten keskusteluni alustuksessa mainitsin.
Kyseinen keskiviikko oli aatto ns. Henif ha’Omer sapatille (Uutislyhteen heilutussapatti). Tästä sapatista on maininta: "...sillä se sapatinpäivä oli erityisen tärkeä" (Joh.19:31b). Siis kyseessä ei ollut tavallinen viikkosapatti.
Koska Yeshuan omaiset viettivät sapattia aina seuraavan viikon ensimmäisen päivän alkuun saakka, niin ilmeisesti myös torstaiksi osui sapatti. Tuo toinen perättäinen sapatti lienee ollut Migra-Qodeš eli pääsiäisviikon ns. 1.Juhlasapatti.
Kolmas Pääsiäisviikolle osunut perättäinen sapatti oli ilmeisesti viikon normaali sapatti eli juutalaisen viikon 7. päivä, joka alkoi perjantai-illasta ulottuen lauantai-iltaan. Saamme tällöin kokoon 3 (täyttä) päivää ja 3 (täyttä) yötä Yeshuan ennustuksen mukaisesti.
Käsitykseni ja laskelmieni mukaan elämme nyt vuotta 1980 jälkeen Yeshuan ristillenaulitsemisen. Laskelmien perustelu olisi liiaksi tilaa vievä tässä yhteydessä.
Tutkipa mitä tapahtui Pääsiäisen aikaan 1980 vuotta sitten (?)
Älä kuitenkaan suuresti pety, vaikkei silloin olisikaan ollut kuunpimennystä, sillä pimeys ei aiheutunut luonnollisista, vaan yliluonnollisista syistä ilman kuun vaikutusta. (Matt.27:45). Se, että taivas meni pimeäksi klo 12-14 väliseksi ajaksi, johtui siitä, että Jumala 'kippasi' maailman synnit ja saastat uhrikaritsansa Yeshuan harteille. Mukana olivat myös minun ja sinun syntisi taivasta pimentämässä.
Voin jo etukäteen arvata reaktiosi, että yritän muka selitellä, koska kaikki tuon aikaiset Raamatun ulkopuoliset kirjoittajat eivät mainitse kyseistä pimeätä iltapäivää.
Huomaa silti se, että kolmessa evankeliumissa vahvistetaan tuon pimeyden tapahtuneen juuri samaan aikaan, eli ristillenaulitsemispäivänä klo 12-14:
-Matt.27:45
-Mark.15:33
-Luuk.23:44
Vaikkei Johannes tätä mainitsekaan, niin ei hän myöskään kiellä sen tapahtuneen.
Yakov kirjoitti:
...profeettojen kirjojen joukossa.
- - -
Siunausta Yeshuassa!"-Huomioitavaa on,että Rooman Valtakunta on se peto,joka sai miekanhaavan,mutta joka on vauhdilla elpymässä EU:norganisaation muodossa."
Danielin kirjaa ylistät helmeksi,missä kohtaa lukee tuo miekanhaava ja miten voit yhdistää Danielin kirjan Roomaan?
Mitä nuo neljä petoa on kun luettelet viisi?
(Babylonia,Meedia,Persia,Kreikka ja Rooma.)
Rooma kuuluu Danielin kirjan ulkopuolelle Eikö niin? - äly hoi älä jätä
Yakov kirjoitti:
...koska kyseessä oli täysin yliluonnollinen tapahtuma.
Yliluonnolliset tapahtumat eivät muutenkaan olleet harvinaisia Yeshuan maanpäällisen vaelluksen ja sananjulistustoiminnan aikana.
Raamatussa ei myöskään mainita, että Yeshua olisi ristillenaulittu Pääsiäisviikon perjantaina. Siis Raamatusta ei ilmene sekään, että ristillenaulitsemispäivänä olisi ollut kuunpimennys.
Yeshua naulittiin Pääsiäisviikon keskiviikkona ja joutui riippumaan ristillä klo 9-15 välisen ajan, josta laskien saamme 3 täyttä päivää ja 3 täyttä yötä varhaiseen sunnuntaiaamuun (jolloin vielä oli pimeää), jonka ajan Yeshua sanoi joutuvansa olemaan Tuonelassa Joonan esikuvan mukaisesti, kuten keskusteluni alustuksessa mainitsin.
Kyseinen keskiviikko oli aatto ns. Henif ha’Omer sapatille (Uutislyhteen heilutussapatti). Tästä sapatista on maininta: "...sillä se sapatinpäivä oli erityisen tärkeä" (Joh.19:31b). Siis kyseessä ei ollut tavallinen viikkosapatti.
Koska Yeshuan omaiset viettivät sapattia aina seuraavan viikon ensimmäisen päivän alkuun saakka, niin ilmeisesti myös torstaiksi osui sapatti. Tuo toinen perättäinen sapatti lienee ollut Migra-Qodeš eli pääsiäisviikon ns. 1.Juhlasapatti.
Kolmas Pääsiäisviikolle osunut perättäinen sapatti oli ilmeisesti viikon normaali sapatti eli juutalaisen viikon 7. päivä, joka alkoi perjantai-illasta ulottuen lauantai-iltaan. Saamme tällöin kokoon 3 (täyttä) päivää ja 3 (täyttä) yötä Yeshuan ennustuksen mukaisesti.
Käsitykseni ja laskelmieni mukaan elämme nyt vuotta 1980 jälkeen Yeshuan ristillenaulitsemisen. Laskelmien perustelu olisi liiaksi tilaa vievä tässä yhteydessä.
Tutkipa mitä tapahtui Pääsiäisen aikaan 1980 vuotta sitten (?)
Älä kuitenkaan suuresti pety, vaikkei silloin olisikaan ollut kuunpimennystä, sillä pimeys ei aiheutunut luonnollisista, vaan yliluonnollisista syistä ilman kuun vaikutusta. (Matt.27:45). Se, että taivas meni pimeäksi klo 12-14 väliseksi ajaksi, johtui siitä, että Jumala 'kippasi' maailman synnit ja saastat uhrikaritsansa Yeshuan harteille. Mukana olivat myös minun ja sinun syntisi taivasta pimentämässä.
Voin jo etukäteen arvata reaktiosi, että yritän muka selitellä, koska kaikki tuon aikaiset Raamatun ulkopuoliset kirjoittajat eivät mainitse kyseistä pimeätä iltapäivää.
Huomaa silti se, että kolmessa evankeliumissa vahvistetaan tuon pimeyden tapahtuneen juuri samaan aikaan, eli ristillenaulitsemispäivänä klo 12-14:
-Matt.27:45
-Mark.15:33
-Luuk.23:44
Vaikkei Johannes tätä mainitsekaan, niin ei hän myöskään kiellä sen tapahtuneen.
Siunausta Yeshuassa!Sinä ole koko ajan väittänyt, että Raamattu on tosipuhetta jne.
Nyt sinä kuitenkin väität ihan muuta..sillä Matteus 26:2 jakeessa sanotaan, että Jeesus sanoi:"Te tiedätte, että kahden päivän päästä on pääsiäinen ..silloin Ihmisen poika ristiinnaulitaan".
..ja..juutalaisen kuukalenterin mukaan pääsiäinen on aina Nissan kuun 14 päivänä (ensimmäinen kevätpäiväntasauksen jäkeinen täysikuu...eli...pitkäperjantaina pitää olla täysikuu)...
..ja Luukas 3.luku sanoo, että Rooman Keisari Tiberiuksen (Hallitusaika:14-37 jkr) viidentenätoista hallitusvuotena Jeesus alkoi toimintansa...
..ja ainoastaan vuonna 30 ja 33 sattui niin että pitkäperjantaina oli täysikuu...eli olisi ollut pääsiäinen ja Jeesus olisi Evankelistojen mukaisesti ristiinnaulittu....mutta...ainoastaan vuonna 33 jkr. 3.päivä, huhtikuuta...pitkäperjantaina sattui olemaan myös osittainen kuunpimennys:
http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclipse/LEcat/LE0001-0100.html
..todennäköisintä on juuri se että Jeesus olisi ristiinnaulittu niemenomman kuunpimennyksen aikaan...koska Roomalaisen uskomusten mukaan kuunpimennys symbolisoi kuolemaa...
..pitää muistaa että Evankeliumit on kirjoitettu noin 70-100 vuotta jälkeen Jeesuksen kuolemasta...toisin sanoen...Evankeliumien kirjoittajat eivät tienneet todellisesta tapahtumasta mitään vaan olettivat suulliseen perimätietoon luottaen Jeesuksen ristiinnaulitun auringon pimennyksen aikaan..ja sen vuoksi he tai ne kirjoittivat muka muutaman tunnin pimennyksen alkaneen Jeesuksen kuolemanhetkellä...kun taas todellisuudessa Kuun pimennys oli Egyptin mytologiassa Horus-lapsen kuoleman symbolina eli merkkinä uudestisyntymisen alkamisesta..... äly hoi..älä jätä kirjoitti:
Oikeastaan tästä on myös kysymys sinunkin tapausksessasi. Sinä esität ja tuot itseäsi esille sillä tavalla että vain sinun kauttasi muut ihmiset voisivat saada pelastuksen. Eli sinulla on tuo Vanha Testamentin ja inkvistion aikainen käsitys, että vain Seurakunnan Paimen voi johdattaa tyhmän kansalaisen Taivastielle. Itse asiassa...sinun tapauksessasi on kyseessä eräänlainen itsetehotus, jossa sinä itse määrittelet itsesi tavallisen ihmisen yläpuollelle..jolloin..vain sinä voit pelastaa muut...olemalla "Johtaja", jota muiden pitää seurata !!!Tutkin väitettäsi, koskien Matt. 26:2. Siinä todellakin on maininta Yeshuan ennustaneen tulevansa ristiinnaulituksi 2 pv:n kuluttua, Pääsiäisenä.
Tuo lainauksesi pitää paikkansa.
Markuksen mukaan 14:12-26 Yeshua vietti Pääsiäisvalvojaista 'Happamattoman leivän juhlan 1.pv:nä' opetuslastensa kanssa syöden Pääsiäislammasta säädetyllä tavalla ja säädettynä aikana.
Samoin tämä pitää paikkansa.
Miten sitten em. 3 pv ja 3 yötä voidaan jäljittää UT:n evankeliumeista onkin monimutkaisempaa kuin miltä päällisin puolin näyttää. Tässä pitäisi tehdä 'aikamatka' tuohon aikakauteen. Ongelmallista on nimittäin tietää, että miten Henif ha’Omer sapatti (Uutislyhteen heilutussapatti) ajoittui tuona vuonna ja miten Migra-Qodeš eli pääsiäisviikon ns. 1.Juhlasapatti silloin ajoittui.
Saattaa olla, että tästä viimemainitusta sapatista on maininta: "...sillä se sapatinpäivä oli erityisen tärkeä" (Joh.19:31b). Siis kyseessä ei voinut olla ainakaan tavallinen viikkosapatti.
Tarkan päivän selville saaminen on myös siksi työlästä, ettei voida varmuudella kertoa edes ristiinnaulitsemisvuotta.
Päädyin siihen, että Yeshua on syntynyt reilu 6 vuotta ennen ajanlaskumme alkua ja koska Hänet todennäköisesti Jesajan ennustuksen mukaan ristiinnaulittiin riemuvuonna, joka osui (VT:n aikamäärien laskemiseni perusteella) vuoteen 27 gregoriaanista ajanlaskua.
Edelleen painotan sitä, ettei Jumala tarvinnut kuunpimennystä pimentäessään (Aamoksen profetian mukaan) auringon keskellä kirkastä päivää, vaan kyseessä oli todella yliluonnollinen pimeys johtuen maailman syntien 'kippaamisesta' Yeshuan harteille, ikäänkuin jätteenkaatopaikalle, jonka seurauksena puhdas ja tahraton uhrikaritsa menehtyi kuolemalla kuollen.
Muistanet, että Egyptissä oli 9.:nä vitsauksena synkeä pimeys, jota kesti 3 päivää (2.Moos.10:21-23) ja jona aikana egyptiläiset eivät voineet liikkua paikaltaan. Kyseinen pimeys valtasi ainoastaan egyptiläisten asuttamat alueet, mutta israelilaisilla oli koko sen ajan valoisaa Egyptissä, Goosenin maakunnassa. Tässäkään ei voinut olla kyse mistään järjellä selitettävästä kuunpimennyksestä.
- - -
Juutalaiset VT:n juhlat, jotka ajoittuivat liki Pääsiäistä, olivat:
-Elonleikkuujuhla
nisan- eli abib-kuussa (2. Moos. 23:15)
(-Pääsiäinen )
nisan-kuun 14. päivän iltana alkava Egyptistä lähdön muistojuhla (3. Moos. 23:4,5; Matt. 26:2,17)
-Happamattoman leivän juhla
nisan-kuun 15. päivänä alkava seitsenpäiväinen juhla (2. Moos. 23:14; Matt. 26:17)
-Ohrantähkäjuhla
uuden sadon ensimmäisten tähkien uhrijuhla (3. Moos. 23:10--14)
- - -
Koska en ole juutalaisten liki 2000 vanhojen kalenterien erityisasiantuntija, niin en voi varmuudella sanoa miten em. juhlat osuivat juuri ristillenaulitsemisvuonna toisiinsa nähden limittäin.
- - -
Löysin muuten tänään yllättäen profeetta Aamoksen kirjasta aiempaa meiliäni vahvistavan maininnan jakeista Aam.8:9-10. Jakeissa ennustetaan, että J-H-W-H antaa auringon laskea SYDÄNPÄIVÄLLÄ ja Hän tekee maan pimeäksi keskellä kirkasta päivää. Tällöin Israelilaisten juhla (mihin juhlaan olikaan viittaus?) muuttuu murheeksi ja laulut valitusvirsiksi. Jumala sanoo saattavansa Israelilaiset suremaan, niinkuin AINOKAISTA POIKAA surraan, ja se (päivä ) päättyy, niikuin päättyy katkera päivä!"
Siis mihin juhlaan on kyseinen viittaus (?)
-Samassa asiayhteydessä edellä, jakeessa 8:5 mainitaan uusikuu ja erikseen sapatti.
Aika osuvasti kyseinen Aamoksen profetia sopii juuri Yeshuan ristillenaulitsemiseen, vai kuinka?
Mainintasi, että juutalainen Pääsiäinen osuu Nisan-kuun 14. päiväksi on OK.
Kirjoitit: "Sinä olet koko ajan väittänyt, että Raamattu on tosipuhetta jne."
Tämä pitää vain siltä osin paikkansa, että jos Raamatusta jätetään pois tietyt inhimillisistä tekijöistä johtuneet virheet ja myös joittenkin ihmisten tahalliset virheet, jotka Jumala on sallinut, niin loppu on luotettavaa sanomaa Jumalalta. Mitä nuo virheet sitten ovat, sitä en tiedä, mutta ellei ihmisillä olisi ollut mahdollisuutta tehdä tahallisia virheitä Raamattuun, niin ei niitten tekemisestä olisi tarvinnut Raamatussa (VT:ssa ja UT:ssa) erikseen vakavasti varoittaa.
En usko juutalaisten matkineen roomalaisten pakanallisia kuunpimennykseen liittyviä riittejä tässä ristillenaulitsemisajankohdassa, sillä Ristiinnaulitseminen on suoraan kytköksissä juutalaisten Pääsiäiseen, kuten itsekin totesit.
Siunausta Yeshuassa!tuhat ja yksi kirjoitti:
"-Huomioitavaa on,että Rooman Valtakunta on se peto,joka sai miekanhaavan,mutta joka on vauhdilla elpymässä EU:norganisaation muodossa."
Danielin kirjaa ylistät helmeksi,missä kohtaa lukee tuo miekanhaava ja miten voit yhdistää Danielin kirjan Roomaan?
Mitä nuo neljä petoa on kun luettelet viisi?
Rooma kuuluu Danielin kirjan ulkopuolelle Eikö niin?...vaikkakin viiveellä. Sorry vaan!
(Korjasin erään virheellisen kohdan tähän)
Jostain syystä en ole aiemmin huomannut tätä palautettasi. Sorry vaan! Unohtui näet ruksi kohdasta "Haluan ilmoituksen sähköpostiini, kun viestiini vastataan"...
- - -
Sinä: "Mitä nuo neljä petoa on kun luettelet viisi?
Rooma kuuluu Danielin kirjan ulkopuolelle Eikö niin?"
Minä: Käsittelen Danielin kirjan neljää petoa niille annettujen kuvausten perusteella seuraavasti:
1. Peto = Babylonia (kuin leijona, jolla oli kotkan siivet) n.610-539 eKr.
2. Peto = Kaksoisvaltakunta Meedo-Persia (sama karhu, joka oli ensin toisella kyljellään oli Meedia ja sitten toisella kyljellään oli Persia)
Toinen kuvaus tästä kaksoisvaltakunnasta Danielin mukaan oli oinas, jolla oli päässään kaksi uhkeaa sarvea, joista suurempi puhkesi esiin myöhemmin.
Meedo-Persian kukoistuskausi noin 539-330 eKr.
3. Peto = Aleksanteri Suuren Kreikka, jota verrataan Danielin kirjassa myös kauriiseen, jolla oli keskellä päässään uhkea sarvi ja joka syöksyi kaksisarvisen oinaan eli Meedia-Persian kimppuun ja tallasi sen jalkoihinsa. Kukoistuskausi noin 335-323 eKr. (Kreikka jaettuna n. 323-146 eKr.)
4. Peto = Rooman Valtakunta (lyh. RV), joka sai vallan Kreikan lopullisesti kukistuttua ja joka oli täysin ylivertainen noihin kolmeen edelliseen nähden. Sitä se oli laajuudessa, väkiluvussa, sotavoimassa ja suuruudenaikansa kestossa. Historia tuntee 400-vuotisen ajanjakson nimeltä "Roomalainen rautakausi".
Danielin kirjassa on maininta, että se oli "...kauhea, hirmuinen ja ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa." Osuva kuvaus ainoastaan tähän EU:n muinaiseen imperiumiin, vai kuinka?
RV:n kukoistuskausi oli noin 146 eKr - 476 jKr.
Edelleen: Roomasta muodostuneet 10 valtakuntaa. Noin 476-538.
Edelleen: Bysantin Rooma tuhoutui vasta v. 1453 eli Rooma oli ollut mahtivaltiona yhtäjaksoisesti noin 1600 vuotta!
Edelleen: Roomalaiskatolinen kirkkovaltio eurooppalaisena suurvaltana 538-1798 (Huomioi erotus: 1260 vuotta!). Tällöin Yeshuaan uskovien ja mooseksenuskoisten pyhien veri vuoti noina vuosina tämän Pedon kynsissä. Saldoksi arvioitu noin 50 000 000 uhria. Myös islam-uskoisia tapettiin heidän kauttaan kuin teuraseläimiä, tosin kostoksi islam-uskoisten miekkalähetyksestä.
Edelleen: Napoleonin Ranska vallan kahvassa 1798-1814 (Nämä vuodet Room.kat.kirkko oli ilman valtaa). Tässäkin oli MIEKANHAAVA!
Roomkat.kirkkovaltio eli Vatikaani on ollut erittäin vähäpätöinen siitä alkaen maallisena valtiomahtina ja pinta-alaltaan vain 1/4 km2 (se pieni sarvi, jonka edestä kolme muuta sarvea reväistiin pois). Huomioitavaa on, että kyseinen valtio on edelleen olemassa ja on noussut HENGELLISEKSI maailmanmahdiksi. Ei kuitenkaan Raamatun opin puolesta puhujaksi, vaan oman vesitetyn oppinsa julistajaksi, jossa kulloinkin vallassa oleva Paavi on julistettu Jumalaksi, tittelillä "Herra Jumala Paavi".
Mikään muu vielä toiminnassa oleva ja yhtä laajalle levinnyt uskonto ei ole julistanut sen kulloinkin vallassa olevaa ihmisenä toimivaa johtajaansa Jumalaksi, kuin Room.kat.kirkko!
Myös RV:n keisarit julistautuivat jumalaksi, joita ja joiden kuvia piti palvoa.
- - -
Sinä: "Missä kohtaa lukee tuo miekanhaava ja miten voit yhdistää Danielin kirjan Roomaan?"
Minä: Kuten edellä mainitsin:
"Edelleen: Napoleonin Ranska vallan kahvassa 1798-1814 (Nämä vuodet Room.kat.kirkko oli ilman valtaa). Tässä oli MIEKANHAAVA!"
Viitaten edellä olevaan perusteluuni, on nykyään selvästi nähtävissä kyseisen muinaisen RV:n vahvistuminen. USA:n ylivertainen sotilasmahti EU:hun nähden tulee romahtamaan viimeistään silloin, kun latinalainen väestön osa ylittää sen asukasluvusta 50%. Myös musta väestönosa USA:ssa on tikittävä aikapommi. EU tulee nousemaan maailman suurimmaksi talousmahdiksi ja saamaan hallitusvallan yhdessä Pedon kanssa.
-Miekanhaava Pedon päässä voidaan jäljittää Danielin kirjan kohdasta 7:7-8 sanoista:
"...Se oli erilainen kuin kaikki edelliset pedot, ja sillä oli KYMMENEN sarvea (=10 kansaa). Minä tarkkasin sarvea, ja katso eräs MUU pieni sarvi (pieni kansa) puhkesi niiden välistä, ja kolme edellisistä sarvista REVÄISTIIN (sodassa miekalla, tästä miekanhaava) pois sen edestä...".
-Tässä ovat kyseessä kolme merkittävää kansaa muinaisen RV:n alueelta, jotka ovat historian kuluessa nousseet kukin vuorollaan suureen valtaan ja menettäneet mahtiasemansa. Ne voivat olla esim. Espanja, Britannia ja Saksa. On syytä huomioida, että USA on Britannian tytär! Myös muita kandidaatteja voidaan löytää. Herra tietää mitkä ne "kolme" Danielin kirjan mukaan ovat...
1.Selkeä miekanhaava voidaan jäljittää esim. Carl Grimberg'in Kansojen historiasta erään luvun otsikosta "Kristinuskon Voittokulku ja Rooman Valtakunnan Tuho".
2.Miekanhaava: RV jakautui aluksi Itä-Roomaan eli Bysanttiin (IR) ja Länsi-Roomaan (LR) noin vuonna 395.
3.Miekanhaava: LR tuhoutui v. 476
4.Miekanhaava: IR (Bysantin Rooma eli Itä-Rooma) valloitettiin 1453 ja lakkasi olemasta.
5.Miekanhaava: Saksa hävisi molemmat maailmansodat. Hitlerin Saksa jaettiin kahteen eri valtioon 1945 ikäänkuin miekalla, mutta se virkosi eloon yhdistyttyään rauhanomaisesti 1990 Berliinin muurien sorruttua ja vahvistuu vauhdilla. Saksan teollisuuden vienti on maailman suurin. Saksalaisten omistuksessa on useita jättiyrityksiä maailmanlaajuisesti.
Loppukantaattina:
Room.katolinen kirkko ratsastaa EU-Pedolla kansojen erämaassa ajassa, jota elämme.
-Pidä siis varasi ja hakeudu heti Yeshuan siipien suojiin, ettei Peto saa sinua suupalakseen!
tuhat ja yksi kirjoitti:
Makkabialaiskirjat kuuluvat "salaisiin" mikä on niiden luotettavuus,kun niistä kirjoitetaan niin vähän?
Ne mitä ilmeisemmin viosivat olla kansan Raamatussa mutta ei ole varoja kääntää !Tarkensit tekstiäsi 3.Pedon kohdalta asiaa se ei muuttanut miksikään.
Se kolmas peto on minulla jo neljäs Peto siinä on se ero muuten tuo tekstisi on hyvin paketissa ,kun ei enempää kirjoiteta.
"3.peto= Aleksanteri Suuren Kreikka,jota verrataan Kauriiseen,jolla oli keskellä päässään uhkea sarvi ja joka syöksyi kaksisarvisen oinaan eli Meedia-Persian kimppuun ja tallasi sen jalkoihinsa.Kukoistuskausi noin 335-323 eKr.(Kreikka jaettuna n,323-146 eKr.)"
-Tuo mainitsemasi Kreikka on minulla ,Seleukidien Syyria.Ja sieltä 11.tai 8. Pohjoisenkuningas on Antiokhos neljäs Epifanes.
Lainaan myös Adventismi tekstiä! voit vertailla yhteneväisyyksiä.
"KARHU"
"Ja katso oli toinen eläin karhun kaltainen,joka seisoi toisella suunnalla(vanhempi käännös:Se nostettiin toiselle kyljellensä).ja sillä oli kolme kylkiluuta suussaan,hampaiden välissä.Sille sanottiin:Nouse syö paljon lihaa."
(Dan.7:5.)Tämä peto tarkoittaa samaa kuin hopeinen rinta ja käsivarret Dan.2:32,39.Se kuvaa Meedian ja Persian valtakuntaa,joka seurasi Babylonian maailmanvaltaa ja hallitsi vuosina 538-331 eKr. Se oli kaksoisvaltakunta,jossa hallitsivat ensiksi meedialaiset ja myöhemmin persialaiset.
Kuvapatsaan kaksi kättä ja karhun nouseminen toiselle kyljelleen kuvaa tätä seikkaa.toisesta puolesta toista halvempi.Kolme kylkiluuta kuvaavat Babylonin,Lyydian ja Egyptin valtakuntia,jotka Meedo-Persia kukisti."
"PANTTERI"
"Vielä minä näin oli kolmaskin eläin,kuin pantteri,jolla oli neljä linnun siipeä selässään,ja sillä eläimellä oli neljä päätä ja sille annettiin valta.(Dan.7:6.)Tällekkin eläimelle löytyy rinnakkainen kuvaus Dan.2:32 ja 39 jakeista. Se oli KREIKAN VALTAKUNTA ,jkoa hallitsi ajalla 331-168 eKr.Aleksanteri Suuren johdolla sa kukisti persialaiset ja jakaantui sitten hänen kuolemansa jälkeen neljään osaan,joita ne neljä päätä kuvaavat(Magedonia,Traakia,Syyria ja Egypti.)"
-Siinä lainnaus; muuten hyvä vaan tyrkytetään lisää maailmanvaltoja vaikka nämä jo riittää.
SYYRIASTA NELJÄNNEN VALLAN 11/8. SARVI = se Antikristus. tuhat ja yksi kirjoitti:
Tarkensit tekstiäsi 3.Pedon kohdalta asiaa se ei muuttanut miksikään.
Se kolmas peto on minulla jo neljäs Peto siinä on se ero muuten tuo tekstisi on hyvin paketissa ,kun ei enempää kirjoiteta.
"3.peto= Aleksanteri Suuren Kreikka,jota verrataan Kauriiseen,jolla oli keskellä päässään uhkea sarvi ja joka syöksyi kaksisarvisen oinaan eli Meedia-Persian kimppuun ja tallasi sen jalkoihinsa.Kukoistuskausi noin 335-323 eKr.(Kreikka jaettuna n,323-146 eKr.)"
-Tuo mainitsemasi Kreikka on minulla ,Seleukidien Syyria.Ja sieltä 11.tai 8. Pohjoisenkuningas on Antiokhos neljäs Epifanes.
Lainaan myös Adventismi tekstiä! voit vertailla yhteneväisyyksiä.
"KARHU"
"Ja katso oli toinen eläin karhun kaltainen,joka seisoi toisella suunnalla(vanhempi käännös:Se nostettiin toiselle kyljellensä).ja sillä oli kolme kylkiluuta suussaan,hampaiden välissä.Sille sanottiin:Nouse syö paljon lihaa."
(Dan.7:5.)Tämä peto tarkoittaa samaa kuin hopeinen rinta ja käsivarret Dan.2:32,39.Se kuvaa Meedian ja Persian valtakuntaa,joka seurasi Babylonian maailmanvaltaa ja hallitsi vuosina 538-331 eKr. Se oli kaksoisvaltakunta,jossa hallitsivat ensiksi meedialaiset ja myöhemmin persialaiset.
Kuvapatsaan kaksi kättä ja karhun nouseminen toiselle kyljelleen kuvaa tätä seikkaa.toisesta puolesta toista halvempi.Kolme kylkiluuta kuvaavat Babylonin,Lyydian ja Egyptin valtakuntia,jotka Meedo-Persia kukisti."
"PANTTERI"
"Vielä minä näin oli kolmaskin eläin,kuin pantteri,jolla oli neljä linnun siipeä selässään,ja sillä eläimellä oli neljä päätä ja sille annettiin valta.(Dan.7:6.)Tällekkin eläimelle löytyy rinnakkainen kuvaus Dan.2:32 ja 39 jakeista. Se oli KREIKAN VALTAKUNTA ,jkoa hallitsi ajalla 331-168 eKr.Aleksanteri Suuren johdolla sa kukisti persialaiset ja jakaantui sitten hänen kuolemansa jälkeen neljään osaan,joita ne neljä päätä kuvaavat(Magedonia,Traakia,Syyria ja Egypti.)"
-Siinä lainnaus; muuten hyvä vaan tyrkytetään lisää maailmanvaltoja vaikka nämä jo riittää.
SYYRIASTA NELJÄNNEN VALLAN 11/8. SARVI = se Antikristus....mielestäni mitenkään Dan.7.:n luvun jakeissa 7-10 mainittuun neljänteen Petovaltakuntaan tekemättä väkivaltaa siitä annetuille tuntomerkeille.
Luemme:
"7. Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli neljäs peto, kauhea, hirmuinen ja todella voimakas — sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin kaikki edelliset pedot, ja sillä oli kymmenen sarvea.
8. Minä tarkkasin sarvea, ja katso, eräs muu pieni sarvi puhkesi niiden välistä, ja kolme edellisistä sarvista repäistiin pois sen edestä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät kuin ihmisen silmät, ja suu, joka herjaten puhui.
9. Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Ikiaikainen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
10. Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä — tuhannen tuhatta palveli häntä, ja 10.000 kertaa 10.000 seisoi hänen edessään. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin."
Syy tähän on mielestäni siinä, että ainoastaan Rooman Valtakunta (lyh.RV) voidaan tunnistaa sanoista:
1) "se oli ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat" ja että
2) "se oli erilainen kuin kaikki muut valtakunnat,"
3) "ja sillä oli 10 sarvea"
Kohtien 1) - 3) perustelua:
1) Se oli sotamahdiltaan aivan ylivertainen edellisiin nähden ja sen hallitusvalta oli pituudeltaan aivan ylivertainen edellisiin nähden.
2) Sen valloitusstrategia poikkesi täysin edellisistä. Se salli paljon suuremmat vapaudet valloittamilleen maille ja antoi ns. turvatakuut, mikä oli poikkeuksellista tuohon aikaan.
3) RV voidaan jakaa kymmeneen suureen erilliseen hallintoalueeseen. Näin ei voida tehdä sitä edeltäneille Petovaltakunnille, koska ne pyrkivät tuhoamaan valloittamansa kansat viemällä ne pakkosiirtolaisuuteen ja sulattamalla ne itseensä.
Huomionarvoista on, että myös Nebukadressarin unessa näkemän suuren kuvapatsaan kuvaus (Dan.2:33) "sen sääret olivat rautaa, sen jalat osaksi rautaa, osaksi savea", koskee selvimmin juuri RV:aa. RV:n kaksi jalkaa olivat Itä- ja Länsi-Rooma. Jaloissa oli yhteensä 10 varvasta eli 10 suurta erillistä hallintoaluetta osaksi rautaa osaksi savea, eivätkä nämä 10 kansaa sulautuneet toisiinsa.
Myös jae Dan.2:44 osoittaa, että tämän RV:n lopullisesti romahdettua Jumala perustaa Poikansa kautta (siis Messiaan nimeltä Ihmisen Poika; vertaa Da.7:13) Kuningaskunnan, joka on ikuinen ja jota ei valloiteta. Luemme sen:
"44. Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä Kuningaskunnan, joka on kukistumaton ikuisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä ikuisesti,"
- - -
Luemme vielä Danielia 7:11-14
"11. Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen vuoksi, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
12. Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois — niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
13. Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen — ja hän saapui Ikiaikaisen luokse, ja hänet saatettiin tämän eteen.
14. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei lopu, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä."
Nämä jakeet osoittavat sen, että koska neljännen Petovaltakunnan hallintovalta päättyy Viimeiseen Tuomioon (tähän on viitattu myös Dan.2:44), niin kyseinen Petovaltakunnan on oltava edelleen olemassa!
Juuri tämän vuoksi on Danielin kirjaa tutkittava yhdessä Ilmestyskirjan rinnalla. Muussa tapauksessa Tanakh olisi ikäänkuin jäänyt Danielin TÄRKEIMMÄN profetian kohdalla jäänyt toteutumatta! Niin ei ole suinkaan käynyt.
Jollet hyväksy Ilmestyskirjan profetioita, niin tulkintasi jää tyhjän päälle, etkä voi löytää tyydyttävää ratkaisua ongelmalle...
Ilmestyskirjassa mainitaan 10-päisestä pedosta, joka nousee Messias Yeshuan ylösnousemuksen jälkeen tulevana viimeisenä lopun aikana (johon myös Daniel viittaa luvuissa 11-12) hallitsemaan maailman kansoja ja sen huipentumana tulevat Jumalan rangaistustuomiot kohtaamaan kaikkia pakanakansoja, koska "Petovaltakunta 10 kuningasta" tulevat tuottamaan suuren tuhon Israelille aivan päivien lopulla, josta myös Mooses kirjoittaa 5.:ssä kirjassaan.
Muista, että Hitlerin Saksan (lyh. HS)juutalaisille aiheuttama tuho oli ennustettu 5.Moos. kirjassa ja HS on yksi kyseisen 10-valtioliiton eli Pedon päistä, joka on nyt parantunut silmiemme edessä. Myös RV on uudelleen elpynyt EU:n muodossa ja vahvistuu lopun ajan suureen sotaan. Tästä on Ilmestyskirjassa selkeät kuvaukset luvussa Ilm.13. Siinä liki 2000 vuotta sitten mainittu "Puhuva Pedon kuva" on selkeästi nykyinen TV jne....
Vaikka näkemyksemme eroavatkin toisistaan, niin toivotan sulle runsasta siunausta danielin kirjan ja Ilmestyskijan äärellä sekä väkevää...
Yakov kirjoitti:
...mielestäni mitenkään Dan.7.:n luvun jakeissa 7-10 mainittuun neljänteen Petovaltakuntaan tekemättä väkivaltaa siitä annetuille tuntomerkeille.
Luemme:
"7. Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli neljäs peto, kauhea, hirmuinen ja todella voimakas — sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin kaikki edelliset pedot, ja sillä oli kymmenen sarvea.
8. Minä tarkkasin sarvea, ja katso, eräs muu pieni sarvi puhkesi niiden välistä, ja kolme edellisistä sarvista repäistiin pois sen edestä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät kuin ihmisen silmät, ja suu, joka herjaten puhui.
9. Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Ikiaikainen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
10. Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä — tuhannen tuhatta palveli häntä, ja 10.000 kertaa 10.000 seisoi hänen edessään. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin."
Syy tähän on mielestäni siinä, että ainoastaan Rooman Valtakunta (lyh.RV) voidaan tunnistaa sanoista:
1) "se oli ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat" ja että
2) "se oli erilainen kuin kaikki muut valtakunnat,"
3) "ja sillä oli 10 sarvea"
Kohtien 1) - 3) perustelua:
1) Se oli sotamahdiltaan aivan ylivertainen edellisiin nähden ja sen hallitusvalta oli pituudeltaan aivan ylivertainen edellisiin nähden.
2) Sen valloitusstrategia poikkesi täysin edellisistä. Se salli paljon suuremmat vapaudet valloittamilleen maille ja antoi ns. turvatakuut, mikä oli poikkeuksellista tuohon aikaan.
3) RV voidaan jakaa kymmeneen suureen erilliseen hallintoalueeseen. Näin ei voida tehdä sitä edeltäneille Petovaltakunnille, koska ne pyrkivät tuhoamaan valloittamansa kansat viemällä ne pakkosiirtolaisuuteen ja sulattamalla ne itseensä.
Huomionarvoista on, että myös Nebukadressarin unessa näkemän suuren kuvapatsaan kuvaus (Dan.2:33) "sen sääret olivat rautaa, sen jalat osaksi rautaa, osaksi savea", koskee selvimmin juuri RV:aa. RV:n kaksi jalkaa olivat Itä- ja Länsi-Rooma. Jaloissa oli yhteensä 10 varvasta eli 10 suurta erillistä hallintoaluetta osaksi rautaa osaksi savea, eivätkä nämä 10 kansaa sulautuneet toisiinsa.
Myös jae Dan.2:44 osoittaa, että tämän RV:n lopullisesti romahdettua Jumala perustaa Poikansa kautta (siis Messiaan nimeltä Ihmisen Poika; vertaa Da.7:13) Kuningaskunnan, joka on ikuinen ja jota ei valloiteta. Luemme sen:
"44. Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä Kuningaskunnan, joka on kukistumaton ikuisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä ikuisesti,"
- - -
Luemme vielä Danielia 7:11-14
"11. Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen vuoksi, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
12. Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois — niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
13. Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen — ja hän saapui Ikiaikaisen luokse, ja hänet saatettiin tämän eteen.
14. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei lopu, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä."
Nämä jakeet osoittavat sen, että koska neljännen Petovaltakunnan hallintovalta päättyy Viimeiseen Tuomioon (tähän on viitattu myös Dan.2:44), niin kyseinen Petovaltakunnan on oltava edelleen olemassa!
Juuri tämän vuoksi on Danielin kirjaa tutkittava yhdessä Ilmestyskirjan rinnalla. Muussa tapauksessa Tanakh olisi ikäänkuin jäänyt Danielin TÄRKEIMMÄN profetian kohdalla jäänyt toteutumatta! Niin ei ole suinkaan käynyt.
Jollet hyväksy Ilmestyskirjan profetioita, niin tulkintasi jää tyhjän päälle, etkä voi löytää tyydyttävää ratkaisua ongelmalle...
Ilmestyskirjassa mainitaan 10-päisestä pedosta, joka nousee Messias Yeshuan ylösnousemuksen jälkeen tulevana viimeisenä lopun aikana (johon myös Daniel viittaa luvuissa 11-12) hallitsemaan maailman kansoja ja sen huipentumana tulevat Jumalan rangaistustuomiot kohtaamaan kaikkia pakanakansoja, koska "Petovaltakunta 10 kuningasta" tulevat tuottamaan suuren tuhon Israelille aivan päivien lopulla, josta myös Mooses kirjoittaa 5.:ssä kirjassaan.
Muista, että Hitlerin Saksan (lyh. HS)juutalaisille aiheuttama tuho oli ennustettu 5.Moos. kirjassa ja HS on yksi kyseisen 10-valtioliiton eli Pedon päistä, joka on nyt parantunut silmiemme edessä. Myös RV on uudelleen elpynyt EU:n muodossa ja vahvistuu lopun ajan suureen sotaan. Tästä on Ilmestyskirjassa selkeät kuvaukset luvussa Ilm.13. Siinä liki 2000 vuotta sitten mainittu "Puhuva Pedon kuva" on selkeästi nykyinen TV jne....
Vaikka näkemyksemme eroavatkin toisistaan, niin toivotan sulle runsasta siunausta danielin kirjan ja Ilmestyskijan äärellä sekä väkevää...
Siunausta Yeshuassa!Egyptin Ptolemaiosten ja Syyrian Seleukidien historiaa niin ehkä katsantokantamme lähentyvät.
- ....
.....
- Jampetti
Olin jollainlailla kuullut joonaan merkistä, mut tää siunasi mua paljon. kiitos ja siunausta!
Olen varma siitä, että Yeshua kosketti sinua Pyhän henkensä kautta tekstiä lukiessasi.
Hän avasi tuosta Joonan kirjaan liittyvästä profetiastaan Pyhän Henkensä kautta minulle muutama päivä sitten sen osan siitä, mitä kirjoitin.
Tunnusomaista Jumalan Pyhän Hengen profetian avaamiselle on, että yhtäkkiä Raamatun Sana alkaa elää sydämessämme ja puhuttelee sekä ruokkii sisimpäämme. Se on aina yhtä ihmeellistä ja ainutlaatuista. Jumala on hyvä Jumala, joka käyttää meitä lapsiaan toinen toistemme virvoittamiseen.
Kun kerroit, että kirjoitukseni siunasi sinua paljon, niin iloitsen suuresti siitä, että kirjoitukseni tavoitti sen tarkoituksen, jota varten sen kirjoitin.
Ole siunattu Yeshuassa!
- Uutisten Lukija
Kopioitu maailman menoa palstalta (otsikko:kuoleman kehtolaulu)
Maailman taytyy saada pian uusi helluntai, tässä maailmassa Yeshua liikku keskellämme toisaalla tyynnyttämässä maailman merien myrskyjä.
Historiankirjamme koostuvat vallanpitäjien hyväksymistä osatotuuksista ja valtavirran uutisointi ajaa heidän päämääriään. Tulevaisuutemme kohtalot on päätetty meille kertomatta.
Elämme onnellisen tietämättöminä siitä mikä meitä odottaa. Tietämättömät ovat siunaus meitä hyväksikäyttäville hallitsijoille sillä he eivät kysele hankalia. Sanomalehdet ja muu media ovat vallankäytön välineitä joilla syötetään kansalle puolitotuuksia sopivina annoksina. Iltapäivälehdet hypettävät julkkisten säälittävillä tempauksilla ja TV laulaa meille Hollywoodilaista kehtolauluaan kuoleman uneen.
Puhutaan väkiluvun hallinnasta kauniin sanoin kuin se olisi lähes vapaaehtoista. Todellisia väkiluvunhallinnan välineitä ovat jo tapahtuneet, parhaillaan käynnissä olevat ja tulevaisuuden kansanmurhat, eivät kondomit tai e-pillerit. Repertuaariin kuuluvat kansanmurhat supertehokkain asein, nälkään ja janoon näännyttäen, myrkyttäen, saastuttaen ja kansainvälisillä sopimuksilla kielletyillä aseilla, salassa.
Hallitseville materian ja vallan palvojille on kaikki sallittua sillä heillä ei ole moraalia. Kansallisen turvallisuuden nimissä tehdään lähes mitä tahansa. Nyt todelliset vallanpitäjät näkyvät meille kuin varjoteatterissa, harson läpi näemme heidän maailmaansa ja omaan tulevaisuuteemme katsoessamme eräitä raaimpia kauhufilmejä.
Pahimpia ja salaisimpia asioita emme osaa edes kuvitella ja jos törmäämme niihin on reaktiomme syvä hämmennys ja pettymys. On asioita jotka ovat liian saastaisia uskottaviksi, mutta silti ne ovat totta.
Kuinka kauan kestää että kansainvälisen valtahierarkiapyramidin huipulla pullisteleva mätäpaise vihdoin puhkeaa? Todellinen pelin henki tulee olemaan joko heidän totalitäärinen hallintonsa rajulla ihmispopulaation selektiivisellä karsinnalla tai ihmiskunnan herääminen näkemään tuo vallanpitäjien kuvottavuus tarpeeksi ajoissa. Molemmissa tapauksissa tulevat seuraukset olemaan radikaalit, mutta jälkimmäinen vaihtoehto suo meille edes mahdollisuuden vaikuttaa siihen mitä ympärillämme tapahtuu. Onnellisina elävät nuo jotka eivät aavista mikä heitä odottaa, aina raakaan todellisuuteen heräämiseen saakka. Liian vähän tietoa, liian myöhään, liian vähän toimintaa.
Kuin roskaviihteellä passiivisiksi ohjelmoidut dieetticolarobotit astelee suurin osa meistä säälittävään apatian laaksoon, viimeiseen asti uskoen vallanpitäjien hyvyyteen. Sinisten silmien kirous on lamaannuttava.
PNAC:ssa määriteltyjä tavoitteita:
Maailman ihmispopulaatiota vähennettävä 50-75%
http://www.federalobserver.com/archive.php?aid=9858
Tietoinen ihmispopulaation pienentäminen kansanmurhien, teurastusten, järjestettyjen yhteenottojen ja kuolettavien bioaseiden avulla.
http://educate-yourself.org/nwo/nwopopcontrol.shtml...vääryyden, väkivallan ja salakähmäisyyden keskellä vaeltaa tänäänkin Yeshua ihmissydämeltä toiselle tarjoten todellista ja kestävää apuaan.
Onnellisia kaikki ne, jotka ottavat Hänen apunsa vastaan, sillä heidät tullaan varjelemaan tässä yhä pimenevässä aikain yössä.
Yeshua toi meille armon ja totuuden. Ken uskoo ja turvaa Häneen, saa elämälleen siunauksen ja suojeluksen jo täällä maan päällä sekä käsittämättömän ihanan ikuisuusosan taivaskotona.
Ymmärrän hyvin huolestuneisuutesi, sillä Raamattu ennustaa, että viimeisenä päivinä on tuleva vaikeita aikoja yhä enenevän pahuuden vuoksi, joka tulee valtaamaan suurin joukoin ihmisiä, joitten omatunto on poltinraudalla merkitty ja joitten osana tulee olemaan ikuinen rangaistus ajan rajan tuolla puolen.
Siksi me emme kadehdi tämän maailmanajan jumalattomia, vaan säälimme heitä ja pyrimme johdattamaan heistä niin monia kuin mahdollista Yeshuan tuntemisen kautta iankaikkisen elämän perillisiksi.
UT:ssa Yeshua tosin kehoittaa meitä seuraamaan aikain merkkejä. Hän ei kuitenkaan tarkoita, että ilta toisensa jälkeen tuijottaisimme idioottiboksin des-informaatiota täynnä olevia ohjelmia, joista uutiset ovat nykyään raakuudessaan jo sellaisia, ettei edes niitä ole hyvä katsoa, mikäli tahtoo säilyttää mielenterveyden. Hän ei myöskään tahdo, että lukisimme sellaisia päivä- ja viikkolehtiä, joitten toimittajat ihannoivat mammonaa, turhia julkkiksia ja jumalatonta elämänmenoa.
EL'ELYON kehoittaa profeetta Jesajan kautta meitä näin: (Jes.33:15-17 eritoten jakeen 15 loppu)
"15. Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,
16. hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa — hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.
17. Sinun silmäsi saavat katsoa kuningasta hänen ihanuudessaan, saavat nähdä avaran maan."
Niin, minulla ei ole TV:tä, enkä aio koskaan sellaista hankkiakaan... Säästyy aikaa Raamtunlukemiseen, rukoukseen ja säästyy riihikuivaa rahaa annettavaksi maailman köyhimpien maiden nälkäkuoleman partaalla oleville luurangonlaihoille lapsille.
Kehoitan lukijoitani tekemään samoin...
Siunausta sinulle Yeshua-nimeen!- tosiaankin
Yakov kirjoitti:
...vääryyden, väkivallan ja salakähmäisyyden keskellä vaeltaa tänäänkin Yeshua ihmissydämeltä toiselle tarjoten todellista ja kestävää apuaan.
Onnellisia kaikki ne, jotka ottavat Hänen apunsa vastaan, sillä heidät tullaan varjelemaan tässä yhä pimenevässä aikain yössä.
Yeshua toi meille armon ja totuuden. Ken uskoo ja turvaa Häneen, saa elämälleen siunauksen ja suojeluksen jo täällä maan päällä sekä käsittämättömän ihanan ikuisuusosan taivaskotona.
Ymmärrän hyvin huolestuneisuutesi, sillä Raamattu ennustaa, että viimeisenä päivinä on tuleva vaikeita aikoja yhä enenevän pahuuden vuoksi, joka tulee valtaamaan suurin joukoin ihmisiä, joitten omatunto on poltinraudalla merkitty ja joitten osana tulee olemaan ikuinen rangaistus ajan rajan tuolla puolen.
Siksi me emme kadehdi tämän maailmanajan jumalattomia, vaan säälimme heitä ja pyrimme johdattamaan heistä niin monia kuin mahdollista Yeshuan tuntemisen kautta iankaikkisen elämän perillisiksi.
UT:ssa Yeshua tosin kehoittaa meitä seuraamaan aikain merkkejä. Hän ei kuitenkaan tarkoita, että ilta toisensa jälkeen tuijottaisimme idioottiboksin des-informaatiota täynnä olevia ohjelmia, joista uutiset ovat nykyään raakuudessaan jo sellaisia, ettei edes niitä ole hyvä katsoa, mikäli tahtoo säilyttää mielenterveyden. Hän ei myöskään tahdo, että lukisimme sellaisia päivä- ja viikkolehtiä, joitten toimittajat ihannoivat mammonaa, turhia julkkiksia ja jumalatonta elämänmenoa.
EL'ELYON kehoittaa profeetta Jesajan kautta meitä näin: (Jes.33:15-17 eritoten jakeen 15 loppu)
"15. Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,
16. hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa — hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.
17. Sinun silmäsi saavat katsoa kuningasta hänen ihanuudessaan, saavat nähdä avaran maan."
Niin, minulla ei ole TV:tä, enkä aio koskaan sellaista hankkiakaan... Säästyy aikaa Raamtunlukemiseen, rukoukseen ja säästyy riihikuivaa rahaa annettavaksi maailman köyhimpien maiden nälkäkuoleman partaalla oleville luurangonlaihoille lapsille.
Kehoitan lukijoitani tekemään samoin...
Siunausta sinulle Yeshua-nimeen!sinulla rahaa kehitysapuun mielialalääkkeittesi oston jälkeen?Jessus,luulisi että noin patologisella tapauksella menisi viimeinenkin sentti lääkkeitten ostoon.Onko tautisi diagnosoitu,olisi mielenkiintoista kuulla?Jessus.
tosiaankin kirjoitti:
sinulla rahaa kehitysapuun mielialalääkkeittesi oston jälkeen?Jessus,luulisi että noin patologisella tapauksella menisi viimeinenkin sentti lääkkeitten ostoon.Onko tautisi diagnosoitu,olisi mielenkiintoista kuulla?Jessus.
Olenpa ollut Orion Yhtymässä töissä muutaman vuoden kehitysprojekteissa ja tiedän, että psyyken lääkkeet ovat 90%:sti humpuukia.
En ole koskaan tarvinnut sellaisia ja yleensäkin kierrän kaikki humpuukiin liittyvät kaukaa, ettei hulluus tartu liepeisiin... ;)
Tottahan toki mulle jää rahaa, sillä jos mulla olisi TV, niin pelkkä riittävän tasoinen laite digi-sovittimineen maksaisi jo 2 000€ ja siihen vuotuinen TV-lupa päälle eli noin 170€. Jo tuolla summalla ruokkii yhtä orpolasta maailman köyhimmissä maissa 18 vuoden ajan (10€/kk)!
Arvaappa kuka yllyttää sinua pilkkaamaan Yeshuaan uskovia?
Siunausta Yeshuassa!
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4663664Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152726Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2762114Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4431988Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841344- 1561251
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631108- 791025
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä411008- 56999