Pyhiinvaellus "Twin Peaksiin"

Nimetön

Silloin 90-luvun alussa kun Twin Peaks esitettiin ensimmäisen kerran, ei se jättänyt 6-vuotiaaseen nappulaan muuta kuin oudon karmaisevalta tuntuvan tunnarin, muuta en siitä muista. Siitä lähtien kun satoin joskus kuulemaan tämän biisin, nosti se minussa karvat pystyyn. Vuoden alussa Mtv3 rupesi sitten hypettämään että "kultti sarja alkaa taas".
Noh! Aina minua karmivalla tavalla kiehtonut tunnari sitten pakotti minut seuraamaan pilotti jaksoa. Ja siinä sitä oltiin, pahasti koukussa. Olen nyt seurannut jokaisen jakson ja koitan pysyä erossa dvd bokseista. Tarkoitus ois katsoa ihan rauhassa eteenpäin. Netistä oon käynyt kattelemassa Twin Peaksiin liittyvä historiaa ja olisin todella kiinnostunut näkemään nämä kuvauspaikat. Onko täällä ketään muita joiden mielessä on käynyt pieni retki Snoqualmie kylään tai mahdollisesti lähteä heinäkuussa vuotuisiin Twin Peaks juhliin? Yksin matkatessa olo voisi olla hieman orpo =D

23

1770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sh76

      Kävin Snoqualmiessa ja Northbendissä -05 lokakuussa. kuvia on ja videotakin paikan päältä. Kyllä voisin lähteä joskus uudestaan juuri sinne festareille mutta se on budjettikysymys.

      • Nimetön

        Kyllä nyt käy kateeksi :)

        Jooh, ihan totta toi kyllä vaatii vähän aikaa ja rahaa mutta on TP iskeny niin kovaa että ois kyllä päästävä ainakin näkemään nämä kuvauspaikat jos ei sitten festareille pääse. Sanoit että lokakuussa kävit, nyt pakko tietää että minkälainen ilma oli siihen aikaan vuodesta? Myrskyisä syys yö ja heiluva liikennevalo punaisena antaa varmaan pikku ekstraa tunnelmaan :)

        Festarin hinnan (noin 200$) ymmärtää:

        "The celebrities do not get paid a per diem or a flat rate. They give their time very graciously, and in return we pay for their airfare, their hotel, their meals, and their transportation."

        http://www.twinpeaksgazette.com/festival/index.html

        Oisko niitä sun kuvia/videoita mitenkään mahdollista nähdä?


      • sh76
        Nimetön kirjoitti:

        Kyllä nyt käy kateeksi :)

        Jooh, ihan totta toi kyllä vaatii vähän aikaa ja rahaa mutta on TP iskeny niin kovaa että ois kyllä päästävä ainakin näkemään nämä kuvauspaikat jos ei sitten festareille pääse. Sanoit että lokakuussa kävit, nyt pakko tietää että minkälainen ilma oli siihen aikaan vuodesta? Myrskyisä syys yö ja heiluva liikennevalo punaisena antaa varmaan pikku ekstraa tunnelmaan :)

        Festarin hinnan (noin 200$) ymmärtää:

        "The celebrities do not get paid a per diem or a flat rate. They give their time very graciously, and in return we pay for their airfare, their hotel, their meals, and their transportation."

        http://www.twinpeaksgazette.com/festival/index.html

        Oisko niitä sun kuvia/videoita mitenkään mahdollista nähdä?

        ihan päiväsaikaan olin siellä kun ei aika sallinut enempää ja osa paikoistkin jäi näkemättä mutta kyllä ne tärkeimmät tuli nähtyä. No osan kuvista voin lähettää sähköpostilla mutta video ei ole digitaalisessa muodossa. Laita E.mail osottees ni pistän pari otosta. Tietnkin laitan ne missä en itse näy mutta sitten herää epäilys että onko ne minun ottamia...vai.


      • harde85
        sh76 kirjoitti:

        ihan päiväsaikaan olin siellä kun ei aika sallinut enempää ja osa paikoistkin jäi näkemättä mutta kyllä ne tärkeimmät tuli nähtyä. No osan kuvista voin lähettää sähköpostilla mutta video ei ole digitaalisessa muodossa. Laita E.mail osottees ni pistän pari otosta. Tietnkin laitan ne missä en itse näy mutta sitten herää epäilys että onko ne minun ottamia...vai.

        Heh, nyt vasta tajusin kuinka saada toi nimimerkki tohon =D

        Jepulis, kuvat on tosiaan tervetulleita osoitteeseen [email protected] laitan tän jouto osoitteen ihan sen takia kun nyt kaikki näkee tämän.

        Mielellään otan myös kuvia jossa olet itse, mutta ymmärrän myös jos haluut pitää yksityiset kuvat poissa muiden silmistä.


      • Ana C.
        harde85 kirjoitti:

        Heh, nyt vasta tajusin kuinka saada toi nimimerkki tohon =D

        Jepulis, kuvat on tosiaan tervetulleita osoitteeseen [email protected] laitan tän jouto osoitteen ihan sen takia kun nyt kaikki näkee tämän.

        Mielellään otan myös kuvia jossa olet itse, mutta ymmärrän myös jos haluut pitää yksityiset kuvat poissa muiden silmistä.

        Joo mielessä on käynyt tuo vierailu, laitapa vaikka mailia sinä alkuperäinen kirjoittaja, niin pohditaan hiukan, että oisko meistä semmoseen vähemmän perinteiseen pyhiinvaellukseen. Noin niinkuin pitkän tähtäimen suunnitelmalla. [email protected] siis


      • harde85
        Ana C. kirjoitti:

        Joo mielessä on käynyt tuo vierailu, laitapa vaikka mailia sinä alkuperäinen kirjoittaja, niin pohditaan hiukan, että oisko meistä semmoseen vähemmän perinteiseen pyhiinvaellukseen. Noin niinkuin pitkän tähtäimen suunnitelmalla. [email protected] siis

        Hienoo! Täähän alkaa näyttää jo hyvälle! Ana C. pistin sulle mailii.


    • intourist
      • harde85

        Kyllä tonne kelpais lähtee. Mihinköhän noilla oli kiire kun aika hutasemalla tuntu käyvän lävitte noi paikat.


      • maddox3
        harde85 kirjoitti:

        Kyllä tonne kelpais lähtee. Mihinköhän noilla oli kiire kun aika hutasemalla tuntu käyvän lävitte noi paikat.

        Video oli mielenkiintoinen, olisivat vain saanneet "tutustua" paikkoihin enemmän. Pääsisipä itsekin käymään tuolla..


      • harde85
        maddox3 kirjoitti:

        Video oli mielenkiintoinen, olisivat vain saanneet "tutustua" paikkoihin enemmän. Pääsisipä itsekin käymään tuolla..

        Ei muuta ku lähet meidän messiin! =D


      • maddox3
        harde85 kirjoitti:

        Ei muuta ku lähet meidän messiin! =D

        Mutta taitaapi olla aika kallista.


      • harde85
        maddox3 kirjoitti:

        Mutta taitaapi olla aika kallista.

        Kallistahan se on. Mutta perhana ois pakko saada joku lähtee tonne =D


      • maddox3
        harde85 kirjoitti:

        Kallistahan se on. Mutta perhana ois pakko saada joku lähtee tonne =D

        Lähteä vain rohkeasti! :D

        En ole kyllä koskaan ollut ulkomailla, paitsi Ruotsissa, ja TP kiinnostaa minua välillä vähän liiankin kanssa, ja varsinkin mahdollisuus käydä "oikeassa Twin Peaksissa" olisi varmasti elämää suurempi kokemus. :D

        Paljonkohan tuo matka maksaisi suunnilleen?
        Englantiakin osaan vain jotenkuten.


      • harde85
        maddox3 kirjoitti:

        Lähteä vain rohkeasti! :D

        En ole kyllä koskaan ollut ulkomailla, paitsi Ruotsissa, ja TP kiinnostaa minua välillä vähän liiankin kanssa, ja varsinkin mahdollisuus käydä "oikeassa Twin Peaksissa" olisi varmasti elämää suurempi kokemus. :D

        Paljonkohan tuo matka maksaisi suunnilleen?
        Englantiakin osaan vain jotenkuten.

        Lentoja katselin tossa niin hinnat pyörivät siinä 1100€ kohdilla eli Helsinki-Seattle-Helsinki.
        Itse festivaali on noin 140€. Sitten tietysti muut kulut, ruoka, majoitus, mahdollinen vuokraauto jne. Vaikee sanoa, ei varmaan paljoa alta 2000e kannata lähtee =D Itse osaan englantia ihan kohtuu hyvin että se ei ois niin ropleema.

        Tosiaan itsekkin mietin tota että enpä mä tässä juuri oo mitään erikoista tehny vuosien aikana.
        Kerrankin tekisin jotain ikimuistoista.

        Ainiin, lennot tosiaan maksavat aika paljon niin mietin vaan että oisi varmaan ihan järkevää viipyä vähän pidemmänkin ajan kuin tuon festari viikonlopun.


      • maddox3
        harde85 kirjoitti:

        Lentoja katselin tossa niin hinnat pyörivät siinä 1100€ kohdilla eli Helsinki-Seattle-Helsinki.
        Itse festivaali on noin 140€. Sitten tietysti muut kulut, ruoka, majoitus, mahdollinen vuokraauto jne. Vaikee sanoa, ei varmaan paljoa alta 2000e kannata lähtee =D Itse osaan englantia ihan kohtuu hyvin että se ei ois niin ropleema.

        Tosiaan itsekkin mietin tota että enpä mä tässä juuri oo mitään erikoista tehny vuosien aikana.
        Kerrankin tekisin jotain ikimuistoista.

        Ainiin, lennot tosiaan maksavat aika paljon niin mietin vaan että oisi varmaan ihan järkevää viipyä vähän pidemmänkin ajan kuin tuon festari viikonlopun.

        Jos lähetän sulle mailia huomenissa ja aletaan miettimään tätä retkeä?


      • harde85
        maddox3 kirjoitti:

        Jos lähetän sulle mailia huomenissa ja aletaan miettimään tätä retkeä?

        Pistä vaan tohon [email protected] osotteeseen mailia niin ruvetaan suunnittelee. Nythän meitä on jo kolme!


      • sh76
        harde85 kirjoitti:

        Pistä vaan tohon [email protected] osotteeseen mailia niin ruvetaan suunnittelee. Nythän meitä on jo kolme!

        Mitä aikaisemmin varaa lennot sen halvemmalla pääsee. Itse lensin silloin Helsinki-Amsterdam-Vancouver ja takaisin samaa reittiä. N.800€ eestaas. Toisaalta Vancouverista tulee matkaa Snoqualmieen tai Seattleen n. 150 kilsaa. Seattlesta Snoqualmieen on n.30 kilsaa eli Seattleen kannattaa lentää. Jos ekaa kertaa jenkeissä niin vaikeeta nuo uudet systeemit mitä joutuu käymään läpi. Täytyy täyttää lippuja ja lappuja eli lontoon murre oltava hallussa ellei joku hjelppaa sitten. Myös sormenjäljet ja valokuvat otetaan ainakin rajalla en tiedä sitten jos lentää suoraan sinne. Takseja ei mailla eikä halmeilla eli bussilla pitää matkustaa ellei vuokraa omaa autoa mikä on järkevintä kyllä. Eli kun on paalua niin pärjää aina mutta jos ei niin pitää suunnitella kaikki etukäteen ja tarkasti ja varata netistä autot sun muut. Reissumielellä sinne vaan niin kyllä se siitä.


      • maddox3
        harde85 kirjoitti:

        Pistä vaan tohon [email protected] osotteeseen mailia niin ruvetaan suunnittelee. Nythän meitä on jo kolme!

        Toivottavasti tuli perille. :D


      • harde85
        sh76 kirjoitti:

        Mitä aikaisemmin varaa lennot sen halvemmalla pääsee. Itse lensin silloin Helsinki-Amsterdam-Vancouver ja takaisin samaa reittiä. N.800€ eestaas. Toisaalta Vancouverista tulee matkaa Snoqualmieen tai Seattleen n. 150 kilsaa. Seattlesta Snoqualmieen on n.30 kilsaa eli Seattleen kannattaa lentää. Jos ekaa kertaa jenkeissä niin vaikeeta nuo uudet systeemit mitä joutuu käymään läpi. Täytyy täyttää lippuja ja lappuja eli lontoon murre oltava hallussa ellei joku hjelppaa sitten. Myös sormenjäljet ja valokuvat otetaan ainakin rajalla en tiedä sitten jos lentää suoraan sinne. Takseja ei mailla eikä halmeilla eli bussilla pitää matkustaa ellei vuokraa omaa autoa mikä on järkevintä kyllä. Eli kun on paalua niin pärjää aina mutta jos ei niin pitää suunnitella kaikki etukäteen ja tarkasti ja varata netistä autot sun muut. Reissumielellä sinne vaan niin kyllä se siitä.

        Jeps, katselin eilen noita hintoja niin yks vaihtoehto ois että ottais meno-paluun Helsinki-New York-Helsinki. Sit New York-Seattle-New York meno-paluu ihan jenkkien sisäisenä lentoliikenteenä.
        Hintaa tuli yhteensä noin 900€.
        En tiiä meniks toi nyt liian hankalaksi =D
        Tosiaan toi auton vuokraus ois kova juttu, varsinkin kun kustannukset saa sitten jaettua porukalla.
        Kaikki on tosiaan paalusta kiinni.


    • kiipeilijä

      Huiput näyttävät niin jyrkiltä, että niitä ei taida pystyä patikoimalla valloittamaan..

    • harde85

      Lisää porukkaa kiitos =D

    • maddox3

      ryhdistäytykääs nyt ja liittykää jengiin! :D

      • mieeee

        Ois kyl aika kivaa lähtee messiin mut ens kesälle on jo kaks matkaa joten ei taida rahat tai aika riittää :/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe