Autovakuutus, henkilöauto

Autokuumetta 37,2 C

Terve,

Olen tässä harkinnut auton ostoa ja olen vähän hukassa näiden vakuutusten kanssa, lähinnä siinä mitä se tulee maksamaan. Opiskelijana ostaisin lähinnä auton sieltä halvimmasta päästä ja tuo pakollinen liikennevakuutus riittäisi.

Tutustuin muutamien vakuutusyhtiöiden vakuutuslaskureihin ja ilokseni huomasin että vakuutus tulisi maksamaan 500-600€, bonuksia ei ole :D Onko se todellakin niin pirun kallista? (Jos ostan vaikka 1000€ auton ja maksan puolet auton arvosta vakuutuksia :)

Toinen vaihtoehto olisi että auto laitettaisiin esim. isäni nimiin jolla on täydet bonukset ja maksaisin sitten oman osuuteni vakuutuksesta. Tässä taitaa vain olla yksi mutta, jos ajan kolarin niin siinä sitten menisi isäni vaivalla hankitut bonukset, olenko oikeassa?

Kiitollinen olisin jos saisin näihin vastauksia esim. hiljattain auton hankkineilta.

11

3994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakkarittttttt

      "Terve,

      Olen tässä harkinnut auton ostoa ja olen vähän hukassa näiden vakuutusten kanssa, lähinnä siinä mitä se tulee maksamaan. Opiskelijana ostaisin lähinnä auton sieltä halvimmasta päästä ja tuo pakollinen liikennevakuutus riittäisi.

      Tutustuin muutamien vakuutusyhtiöiden vakuutuslaskureihin ja ilokseni huomasin että vakuutus tulisi maksamaan 500-600€, bonuksia ei ole :D Onko se todellakin niin pirun kallista? (Jos ostan vaikka 1000€ auton ja maksan puolet auton arvosta vakuutuksia :)

      Toinen vaihtoehto olisi että auto laitettaisiin esim. isäni nimiin jolla on täydet bonukset ja maksaisin sitten oman osuuteni vakuutuksesta. Tässä taitaa vain olla yksi mutta, jos ajan kolarin niin siinä sitten menisi isäni vaivalla hankitut bonukset, olenko oikeassa?

      Kiitollinen olisin jos saisin näihin vastauksia esim. hiljattain auton hankkineilta. "

      - Ensimmäiseen kysymykseen vastaan että on se niin kallista. Jokaisen on itse hankittava liikennevakuutukseen bonukset. Niiden kerääminen kestää 13 vuotta ilman vahinkoja. ne on noin 2500-3500€ arvoiset (pitkällä aikavälillä).
      Bonuksia saa luovuttaa toisillee aviopuolisot ja siihen rinnastettavat. Kuolinpesältä bonukset saa vain leski.
      Ostat satasella auton ja vakuutus maksaa halvimmillaan 400€. (autosta ja asuinpaikkakunnasta riippuen).


      Saat laittaa auton haltijaksi isäsi. Hänen bonuksiaan silloin voidaan käyttää. Jos ajat kolarin niin isän bonukset menee. Myöskään tältä ajalta et kartuta omia bonuksia, koska sinun nimissäsi ei ole vahinkovakuutushistoriaa.

      Neuvo on et jos ostat auton on oltava rahaa sen käyttöön. Ota vakuutus omille nimillesi ja kerää omat bonukset. Ei vituta niin paljoa sit 40 kun on varaa vähän kalliimpaan vehkeeseen, kun on täydet bonarit.

    • valitettavasti näin

      Auton hinta ja vakuutusmaksu eivät ole millään lailla sidoksissa toisiinsa.
      Liikennevakuutuksen bonukset pitää ansaita itse. Voit laittaa isäsi haltijaksi, vakuutus tulee silloinhänen nimelleen. Jos isälläsi ei ole varastossa vapaita bonuksia, hän joutuu aloittamaan bonusten keräilyn alusta eli mitään oikotietä ei ole ja lisäksi sinulla ei edelleensään ole bonuksia.
      Kun ostat sen autosi, niin katsele vähän esim. netistä vakuutusyhtiöiden laskureilla, mitä ko. auton liikennevakuutus maksaa. Valitse auto, jossa on edullisemmat vakuutusmaksut. Laita auto välillä seisontaan.

    • Autokuumetta

      Kiitoksia vastauksista.

      Pitää vielä miettiä tuota kulkupelin hankintaa, lähinnä hintaluokkaa. Töissä pitäisi jollain kulkea ja omalla kärryllä olis mukavampi päästellä. Ja töistähän sitä rahaa saa auton ylläpitoon.

      Se on kyllä tiedossa että halvalla ei hyvää saa. Pari kaveria on kyllä autoliikkeessä/korjaamolla töissä että sen "helmen" etsimiseen saisi apua. Ja eikös sen vakuutusmaksunkin saa maksettua erissä ettei kerralla tarvitse koko vuoden maksua maksaa?

      • valitettavasti näin

        Vakuutusmaksun voi maksaa 4:ssä erässä.


      • missä saa useammassakin
        valitettavasti näin kirjoitti:

        Vakuutusmaksun voi maksaa 4:ssä erässä.

        Ifissä suoraveloituksella 6 erässä ja ainakin fenniassa suoraveloituksena 12 erässä.


      • Anonyymi
        missä saa useammassakin kirjoitti:

        Ifissä suoraveloituksella 6 erässä ja ainakin fenniassa suoraveloituksena 12 erässä.

        Pysykää kaukana FENNIASTA. Meidän autoon jysäytti liikennevaloissa toinen auto ja syyllisen liikennevakuutusyhtiö on Fennia.
        Fennia ei tee mitään. Antoi tälle lusmulle 3 viikkoa aikaa "tehdä aiheuttamastaan kolarista vahinkoilmoitus" No tämä Lähi-Idän lahja Suomelle luikki kotimaahansa. Soitin Fenniaan ja sanoivat, että aika onkin 4 viikkoa kun postin kulkuaika lasketaan.
        Automme seisonut päreenä pihalla lumen alla nyt kuukauden. Kiitos Fennian. Emme tiedä saammeko ikinä korvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysykää kaukana FENNIASTA. Meidän autoon jysäytti liikennevaloissa toinen auto ja syyllisen liikennevakuutusyhtiö on Fennia.
        Fennia ei tee mitään. Antoi tälle lusmulle 3 viikkoa aikaa "tehdä aiheuttamastaan kolarista vahinkoilmoitus" No tämä Lähi-Idän lahja Suomelle luikki kotimaahansa. Soitin Fenniaan ja sanoivat, että aika onkin 4 viikkoa kun postin kulkuaika lasketaan.
        Automme seisonut päreenä pihalla lumen alla nyt kuukauden. Kiitos Fennian. Emme tiedä saammeko ikinä korvauksia.

        Tämä nyt ei sinäänsä ole fennian vika, ettei vastapuoli hoida velvoitteitaan. Silloin kestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysykää kaukana FENNIASTA. Meidän autoon jysäytti liikennevaloissa toinen auto ja syyllisen liikennevakuutusyhtiö on Fennia.
        Fennia ei tee mitään. Antoi tälle lusmulle 3 viikkoa aikaa "tehdä aiheuttamastaan kolarista vahinkoilmoitus" No tämä Lähi-Idän lahja Suomelle luikki kotimaahansa. Soitin Fenniaan ja sanoivat, että aika onkin 4 viikkoa kun postin kulkuaika lasketaan.
        Automme seisonut päreenä pihalla lumen alla nyt kuukauden. Kiitos Fennian. Emme tiedä saammeko ikinä korvauksia.

        no saitteko, olisit ees kirjottanu tähä


    • maskit

      hei

    • Anonyymi

      Popvakuutus tuore alennuskoodi PALEPA
      Koodilla saat -25€ alennuksen liikennevakuutuksista

      popvakuutus#
      popvakuutus alennuskoodi#

    • Anonyymi

      Hukas on koko touhu Yksi vakuutus riittää ja kilvet alle 4tkg. Ei tarvii ajaa kauppaan isolla autolla jne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe