Helsingin rautatieasema

mäk-kaivuri

Junia laiturit täynnä, mutta mihin niistä menisi kun opasteita niihin on vähän ja epäloogisissa paikoissa. Kaikki eivät tule pääovista junaan.

Varsinkin 4-raiteelta lähtevä lähijuna tuottaa monelle päänvaivaa. Kun tulee kaisaniemestä päin junaan, niin pitää ensin käydä katsomassa laiturin eteläpäästä näytöstä että milloin lähtee ja mikä juna, ja sitten kävellä takaisin junan pohjoispäähän johon halusi istumaan. Tulee turhaa kävelymatkaa. Miksei 4-11 laitureilla voisi olla puolessa välissä toinen laiturinäyttö? Helpottaisi matkustajien juoksentelua kummasti, kun näkisi suoraan onko aikaa 15 sekuntia, vaiko 5 minuuttia että juna lähtee.

Sitten toinen kummajainen. Laiturilla saattaa 2-runkoa jäädä laituriin, ja 100:n metrin päästä lähteekin yksi junarunko I-junana kohti Tikkurilaa. Moni huomaa asian vasta liian myöhään ja harmitus on hirmuinen. Tämän takia laitureilla pitäisi HELSINGISSÄ olla 55 metrin välein laiturinäyttö. Yksi lähijunarunko kun on noin 53-55 metrin pituinen, riippuen tyypistä. Näin matkustajat löytäisivät siihen junaan, joka lähtee. Lisäksi minuuttia ennen lähtöä näyttötaulu voisi alkaa vaikkapa vilkkumaan, sen merkiksi että nyt töppöstä toisen eteen jos meinaa ehtiä.

6

1386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten niin

      >Varsinkin 4-raiteelta lähtevä lähijuna tuottaa monelle päänvaivaa. Kun tulee kaisaniemestä päin junaan, niin pitää ensin käydä katsomassa laiturin eteläpäästä näytöstä että milloin lähtee ja mikä juna, ja sitten kävellä takaisin junan pohjoispäähän johon halusi istumaan.

      HÄH? Miksi pitää käydä eteläpäässä, kun yksi näyttö on siinä tunnelin seinässä joka on laitureiden 1,2,3 edessä?

    • sdflkhjkljh

      Ja lisäksi näissä suurissa tauluissa, joissa allekain junien lähtöjärjestys ja aika, on liian vähän rivejä.

      Ruuhka aikana joutuu odottamaan taulun vieressä, että näkee 5 min päästä lähdössä olevan junan lähtöraiteen.

      Jos rivejä olisi enemmän, niin mahtuisi jopa 10 min päästä lähtevien junien lähtöraidetiedot.
      Nyt joutuu joskus jopa juoksemaan junaan, ennekuin tieto on taululla.

      • monopoli_vr

        se on vaan kylmä fakta että monopoli palvelee miten palvelee


      • Rautatieläinen
        monopoli_vr kirjoitti:

        se on vaan kylmä fakta että monopoli palvelee miten palvelee

        Nyt puhut vähän mutta asiaa!
        Matkustajat menkööt millä tahansa kunhan vaan tuet meille pyörii täysillä.


      • pärjäiltiin
        Rautatieläinen kirjoitti:

        Nyt puhut vähän mutta asiaa!
        Matkustajat menkööt millä tahansa kunhan vaan tuet meille pyörii täysillä.

        Miten ennen pärjäiltiin kun ei ollut näyttöjä ollenkaan?

        Kaikki osaisivat itse katso paperilappusesta onko arkipäivä vai viikonloppu, milloin juna tulee ja miltä laiturilta lähtee.

        Mutta nykyään ihmiset ovat niin uusavuttomia, että pitäisi olla joka paikassa digitaalinen näyttö, joka kertoo mitä pitäisi tehdä, mihin oveen saa tulla, voiko istua, saako syödä tai tupakoida.

        Maalaisjärki hävisi kun kaikki ovat niin kaupunkilaisia, etteivät enää osaa edes itse ajatella.


      • henkilökunnalla
        pärjäiltiin kirjoitti:

        Miten ennen pärjäiltiin kun ei ollut näyttöjä ollenkaan?

        Kaikki osaisivat itse katso paperilappusesta onko arkipäivä vai viikonloppu, milloin juna tulee ja miltä laiturilta lähtee.

        Mutta nykyään ihmiset ovat niin uusavuttomia, että pitäisi olla joka paikassa digitaalinen näyttö, joka kertoo mitä pitäisi tehdä, mihin oveen saa tulla, voiko istua, saako syödä tai tupakoida.

        Maalaisjärki hävisi kun kaikki ovat niin kaupunkilaisia, etteivät enää osaa edes itse ajatella.

        Ennen pärjättiin hyvin siksi, että laitureilla oli henkilökuntaa, jolta saattoi kysyä ja sai vielä asiantuntevan vastauksen. Lisäksi junia lähti paljon harvemmin ja aina samasta paikasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe