Pirkko Jalovaaran rukousiltaan menossa

usko vainen

En tiedä, mille palstalle tämä seuraava keskustelunaiheeni pitäisi osoittaa, mutta kiitos sinulle, joka otat kantaa.

Oletko käynyt Pirkko Jalovaaran tai Seppo Juntusen illoissa? Jos, niin oletko saanut apua heidän kauttaan? Voinko mennä esim. Pirkko J:n luo ja pyytää häntä rukoilemaan isäni ja äitini terveyden puolesta?

Hiukan pelottaa, jos kaadun. Kuulostaa varmaan ihan hassulle... Toisaalta, eikös Jumala kosketa minua, jos kaadun.

69

11249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä asiasta.

      Jos kaadut se ei lainkaan tarkoita sitä, että Jumala sinua koskettaisi, Voit mennä nurin ihan vain siksi, että jännität koko tilaisuutta. Miksi niin usein tulkitaan, että tuollaiset kaatumiset ovat Jumalan toimintaa. Voivathan ne olla, mutta mutta... Jos haluat kohdata Jumalan siihen riittää se, että rukoilet häntä oman kotisi rauhassa. Mielestäni on väärin etsiä Jumalaa siksi, että hän "siunaisi" ihmistä joillakin tuollaisilla kaatumiskohtauksilla. Jumala haluaa antaa syntimme anteeksi ja ruokkia meitä sanallaan. Se elämän leipä on jotakin sellaista, että nälkä lähtee ja on hyvä olla. Jos ihminen lähtee juoksemaan erityisten siunausten perään, veikkaan että sille tielle jää - ja tarpeet jäävät tyydyttymättä. Ihminen on onnellinen kohdatessaan syvällisesti Jumalan. Siihen ei välttämättä tarvita minkäänlaisia kaatumis kokemuksia.

      • usko vainen

        Merkillistä tämä rukouskin. Monta kertaa tuntuu, että Taivaan Isä on kuulolla ihan jatkuvasti. Ja vastaa ihan pieniin pyyntöihin, tyyliin; Anna minun auton sopia tuonne parkkipaikalle tms ) Suuremmat asiat sitten minä jotenkin mielelläni jätän usemman henkilön rukoukseksi. Ihan kuin joukkovoima auttaisi näissä asioissa.

        Nyt olen aika väsynyt rukoilemaan. Isäni makaa huonossa kunnossa sairaalassa ja äitikin on sairaana. Mutta eikös Jeesus ole meidän esirukoilijamme ja toisaalta Isämme varmaan tietää tilanteemme..


      • tunnustan, en vain ymmärrä.
        usko vainen kirjoitti:

        Merkillistä tämä rukouskin. Monta kertaa tuntuu, että Taivaan Isä on kuulolla ihan jatkuvasti. Ja vastaa ihan pieniin pyyntöihin, tyyliin; Anna minun auton sopia tuonne parkkipaikalle tms ) Suuremmat asiat sitten minä jotenkin mielelläni jätän usemman henkilön rukoukseksi. Ihan kuin joukkovoima auttaisi näissä asioissa.

        Nyt olen aika väsynyt rukoilemaan. Isäni makaa huonossa kunnossa sairaalassa ja äitikin on sairaana. Mutta eikös Jeesus ole meidän esirukoilijamme ja toisaalta Isämme varmaan tietää tilanteemme..

        ...ilman Jumalaa? Ei kait noihin arkipäivän asioihin Jumalaa tarvita? Vai puuroa suuhun lusikoidessasi lusikkaa heiluttamaan tarvitaan Jumala?


      • Metsät.

        siitäå on se, että Jumala ei kaada. Mikäli ei puhuta Jumalan rangaistuksesta, niinkuin Raamattu todistaa kauttaaltaan.


    • vaan ;-D

      Olen itse käynnyt Pikko J:n kokouksessa ja voin lämpimästi suositella. Älä pelkää, ei kaikki kaadu (kuten en itse). Herra ei tee sinulle mitään, mitä sinun tarvitsisi pelätä tai jännittää. Itsekkin olin aluksi epävarma, mutta huomasin sen olevan turhaa. Pirkko on voimakas esirukoilija, joten voit pyytää häntä rukoilemaan läheistesi puolesta. Pirkko on todellinen Jumalan palvelija!

      • usko vainen

        Miten paljon Pirkkoakin on parjattu... Siis hirveää. Jostakin luin mm. että hän ei pärjännyt ekonomina. Keksi perustaa yrityksen ja ansaitsee nyt paljon..

        Voi meitä ihmisiä. Eikö vaadi aika paljon ihmisrakkautta, jos kiertää ympäriinsä ja rukoilee vieraiden ihmisten puolesta. Kai euroja hänkin tarvitsee; ei taida auto kulkea ns. pyhällä hengellä.

        Kiitos sinulle. Menen katsomaan.


      • Armon kerjäläinen
        usko vainen kirjoitti:

        Miten paljon Pirkkoakin on parjattu... Siis hirveää. Jostakin luin mm. että hän ei pärjännyt ekonomina. Keksi perustaa yrityksen ja ansaitsee nyt paljon..

        Voi meitä ihmisiä. Eikö vaadi aika paljon ihmisrakkautta, jos kiertää ympäriinsä ja rukoilee vieraiden ihmisten puolesta. Kai euroja hänkin tarvitsee; ei taida auto kulkea ns. pyhällä hengellä.

        Kiitos sinulle. Menen katsomaan.

        Pirkko oli autokolarissa, jonka jälkeen hänelle jäi kovat kivut. Siinä yhteydessä hän tuli uskoon ja sai Jumalalta kutsun alkaa rukoilla sairaitten puolesta. Kirjoissaan hän kertoo asiasta en ihan tarkasti muista yksityiskohtia.Olen ollut hänen tilaisuuksissaan ja voin sanoa, että ei tarvitse pelätä. Tässä ajassa näyttää olevan niin, että mitä enempi joku on Jumalan käytössä, sitä enempi on kaikenlaista vastustusta.(esim.Leo Meller, Markku Koivisto, ja Pirkko Jalovaara ym.) Paholainen ei pidä siitä, että ihmisiä pelastuu ja paranee. Siunausta sinulle ja vanhemmillesi.Jääkää Jeesuksen rakkauden hoitoon!


      • uskon alaluokkalaine
        Armon kerjäläinen kirjoitti:

        Pirkko oli autokolarissa, jonka jälkeen hänelle jäi kovat kivut. Siinä yhteydessä hän tuli uskoon ja sai Jumalalta kutsun alkaa rukoilla sairaitten puolesta. Kirjoissaan hän kertoo asiasta en ihan tarkasti muista yksityiskohtia.Olen ollut hänen tilaisuuksissaan ja voin sanoa, että ei tarvitse pelätä. Tässä ajassa näyttää olevan niin, että mitä enempi joku on Jumalan käytössä, sitä enempi on kaikenlaista vastustusta.(esim.Leo Meller, Markku Koivisto, ja Pirkko Jalovaara ym.) Paholainen ei pidä siitä, että ihmisiä pelastuu ja paranee. Siunausta sinulle ja vanhemmillesi.Jääkää Jeesuksen rakkauden hoitoon!

        'ei oppilas ole opettajaa suurempi; jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin.'


      • Kysyn vain?
        Armon kerjäläinen kirjoitti:

        Pirkko oli autokolarissa, jonka jälkeen hänelle jäi kovat kivut. Siinä yhteydessä hän tuli uskoon ja sai Jumalalta kutsun alkaa rukoilla sairaitten puolesta. Kirjoissaan hän kertoo asiasta en ihan tarkasti muista yksityiskohtia.Olen ollut hänen tilaisuuksissaan ja voin sanoa, että ei tarvitse pelätä. Tässä ajassa näyttää olevan niin, että mitä enempi joku on Jumalan käytössä, sitä enempi on kaikenlaista vastustusta.(esim.Leo Meller, Markku Koivisto, ja Pirkko Jalovaara ym.) Paholainen ei pidä siitä, että ihmisiä pelastuu ja paranee. Siunausta sinulle ja vanhemmillesi.Jääkää Jeesuksen rakkauden hoitoon!

        Miksi Pirkko joutui kolariin? Eikö jumala rakastanut häntä?


    • Huhhahhei

      Pirkko Salovaara ja Seppo Juntunen käy rukoilemassa HYKSin lastenklinikan syöpäosaston lapsia terveiksi? Pitäisikö heidät roudata kolehtiraha kädessä johonkin telttakokoukseen?

      • Taimi tarhassa

        Kyllä Pirkko Jalovaara ainakin käy sairaaloissa rukoilemassa niiden luona, jonne häntä on pyydetty. Ei kai sitä voi ilman lupaa mennä mitään rukouskokouksia pitämän julkisille paikoille.


      • Huhhahhei
        Taimi tarhassa kirjoitti:

        Kyllä Pirkko Jalovaara ainakin käy sairaaloissa rukoilemassa niiden luona, jonne häntä on pyydetty. Ei kai sitä voi ilman lupaa mennä mitään rukouskokouksia pitämän julkisille paikoille.

        Laskeeko rukouksen teho etäisyyden neliössä? Melko omituista, ettei saada parantaa edes lapsia muualla kuin telttakokouksissa.


      • Metsät.
        Huhhahhei kirjoitti:

        Laskeeko rukouksen teho etäisyyden neliössä? Melko omituista, ettei saada parantaa edes lapsia muualla kuin telttakokouksissa.

        vaikuttaa. jos menee näiden kaatajien vaikutuspiiriin lähelle, käsien alle tai eteen, niin kyllä sieltä tujaukset tulee. Se mistä tämä värisyttävä voima tulee onkin sitten nelipiippuinen kysymys. Sitä kun harva älyää laittaa kyseenalaiseksi. Sillä myös faaraon noidat saivat tempuillaan yliluonnollisia voimavaikutuksia aikaan. (2Moos.7)

        Mutta yhdelle tempulle faaraokaan ei voinut mitään, Mooses ja Aaron löivät Herran kehotuksesta Niilin ja muita virtoja sauvalla. ja niin kaikki vedet muuttuivat vereksi jA KAIKKI KALAT KUOLIVAT.

        1 joh.4 kehottaa koettelemaan kaikki hengen toiminnat. Mutta jo Raamattu todistaa, ettei kaatuminen ole Jumalasta. Tai se on jumalan rangaistus tai väkevää eksytystä. Jumalan toimintaa voi matkia tiettyyn pisteeseen, ja sen vuoksi kaikki on koeteltava. Mutta paatuneet ja monet viattomatkin sielut ei sitä ÄLYÄ tehdä. Ja näin joutuvat eksyttävien henkien siteisiin.

        Jos näitä "kaatajia" alkaa raamatunmukaisesti koettelemaan tai arvioimaan, he suuttuvat ja alkalavat vihaamaan sinua. Sielun vihollisen henki ei halua tulla heissä paljastetuksi.

        Älkää olko te kuolleita kaloja jotka yrittävät uida saastuneessa vedessä.

        M


      • xerxesd
        Metsät. kirjoitti:

        vaikuttaa. jos menee näiden kaatajien vaikutuspiiriin lähelle, käsien alle tai eteen, niin kyllä sieltä tujaukset tulee. Se mistä tämä värisyttävä voima tulee onkin sitten nelipiippuinen kysymys. Sitä kun harva älyää laittaa kyseenalaiseksi. Sillä myös faaraon noidat saivat tempuillaan yliluonnollisia voimavaikutuksia aikaan. (2Moos.7)

        Mutta yhdelle tempulle faaraokaan ei voinut mitään, Mooses ja Aaron löivät Herran kehotuksesta Niilin ja muita virtoja sauvalla. ja niin kaikki vedet muuttuivat vereksi jA KAIKKI KALAT KUOLIVAT.

        1 joh.4 kehottaa koettelemaan kaikki hengen toiminnat. Mutta jo Raamattu todistaa, ettei kaatuminen ole Jumalasta. Tai se on jumalan rangaistus tai väkevää eksytystä. Jumalan toimintaa voi matkia tiettyyn pisteeseen, ja sen vuoksi kaikki on koeteltava. Mutta paatuneet ja monet viattomatkin sielut ei sitä ÄLYÄ tehdä. Ja näin joutuvat eksyttävien henkien siteisiin.

        Jos näitä "kaatajia" alkaa raamatunmukaisesti koettelemaan tai arvioimaan, he suuttuvat ja alkalavat vihaamaan sinua. Sielun vihollisen henki ei halua tulla heissä paljastetuksi.

        Älkää olko te kuolleita kaloja jotka yrittävät uida saastuneessa vedessä.

        M

        Olikohan isoja kaloja?


      • Metsäm.
        xerxesd kirjoitti:

        Olikohan isoja kaloja?

        2. Moos. 7:21. Ja kalat virrassa kuolivat, ja virta haisi, niin etteivät egyptiäiset saattaneet juoda vettä virrasta; ja verta oli kaikkialla Egyptin maassa. Vitsauksia on kyllä lisää kaiken kokoisille kaloille. Myös ihmiskaloille. Kaikella on syynsä.

        4. Moos. 14:29-33. ...Mutta teidän ruumiinne kaatuvat tähän erämaahan...teidän uskottomuutenne tähden.
        Hoosea 7:7...he syövät tuomarinsa, kaikki heidän kuninkaansa ovat kaatuneet...(14) Eivät he huuda minun puoleeni sydämestänsä, vaan ulvovat vuoteillansa...(16) Heidän ruhtinaittensa pitää kaatuman miekkaan.
        -Varmaan isojakin kaloja.
        "Yhtenä päivänä heitä kaatui n. kaksikymmentätuhatta sielua, heidän uskottomuutensa tähden."

        Ja minä näin myös meren rannan aaltojen heittävän rantahietikolle kuolleita kaloja. Ja ne myös haisivat pahalle ja olivat syömäkelvottomat.

        Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalan palvelusta ( Kol. 3:5 ).

        Mutta onneksi Kristus vapautti meidät synnin orjuudesta palvelemaan ehyellä sydämellä armahtajaamme.
        Onneksi olen uskis.


      • Myötähäpeää
        Metsät. kirjoitti:

        vaikuttaa. jos menee näiden kaatajien vaikutuspiiriin lähelle, käsien alle tai eteen, niin kyllä sieltä tujaukset tulee. Se mistä tämä värisyttävä voima tulee onkin sitten nelipiippuinen kysymys. Sitä kun harva älyää laittaa kyseenalaiseksi. Sillä myös faaraon noidat saivat tempuillaan yliluonnollisia voimavaikutuksia aikaan. (2Moos.7)

        Mutta yhdelle tempulle faaraokaan ei voinut mitään, Mooses ja Aaron löivät Herran kehotuksesta Niilin ja muita virtoja sauvalla. ja niin kaikki vedet muuttuivat vereksi jA KAIKKI KALAT KUOLIVAT.

        1 joh.4 kehottaa koettelemaan kaikki hengen toiminnat. Mutta jo Raamattu todistaa, ettei kaatuminen ole Jumalasta. Tai se on jumalan rangaistus tai väkevää eksytystä. Jumalan toimintaa voi matkia tiettyyn pisteeseen, ja sen vuoksi kaikki on koeteltava. Mutta paatuneet ja monet viattomatkin sielut ei sitä ÄLYÄ tehdä. Ja näin joutuvat eksyttävien henkien siteisiin.

        Jos näitä "kaatajia" alkaa raamatunmukaisesti koettelemaan tai arvioimaan, he suuttuvat ja alkalavat vihaamaan sinua. Sielun vihollisen henki ei halua tulla heissä paljastetuksi.

        Älkää olko te kuolleita kaloja jotka yrittävät uida saastuneessa vedessä.

        M

        Jos on kaatumatauti, onko silloin jumalan erityissuojelussa?
        Rakastaako jumala näitä kaikkia huijareita ja tekoparantajia?
        Kuka tässä jaksaa enää uskoa mihinkään, kun kaikki ovat pelkkiä rahastusparantajia!!!


      • marjuska6
        Taimi tarhassa kirjoitti:

        Kyllä Pirkko Jalovaara ainakin käy sairaaloissa rukoilemassa niiden luona, jonne häntä on pyydetty. Ei kai sitä voi ilman lupaa mennä mitään rukouskokouksia pitämän julkisille paikoille.

        Miksi ihmisten pitää ilkeillä ? Lasten syäpäosaston puolesta voit rukoilla vaikka pussipysäkillä . Mistä me tiedämme kenen puolesta Pirkko rukoilee varmaan myös sinun puoleta ja toivottavasti taas kerran minun puolesta .Voimia Pirkolle ja terveiset Lohjalta siitä on jo aikaa, odotamme sinua .


      • Miksi???
        marjuska6 kirjoitti:

        Miksi ihmisten pitää ilkeillä ? Lasten syäpäosaston puolesta voit rukoilla vaikka pussipysäkillä . Mistä me tiedämme kenen puolesta Pirkko rukoilee varmaan myös sinun puoleta ja toivottavasti taas kerran minun puolesta .Voimia Pirkolle ja terveiset Lohjalta siitä on jo aikaa, odotamme sinua .

        Eipä ollut paljoa hyötyä Pirkon rukoiluista kun se oma ukkokin otti ja kuoli syöpään, niin miksi tuollaista humpuukia edes kannattaa odottaa?


    • tässäkin asiassa

      äläkä anna minkään muutta ajatuksiasi siitä,siunausta elämänne.

    • Luottohenkilö

      Rukoukset ovat "huuhaata" jotka eivät toimi.

      • Armon kerjäläinen

        Oletko sinä tai lähimmäisesi olleet koskaan sellaisessa hädässä tai vaikeassa tilanteessa, jossa omat voimat eivät riitä apua tuomaan? Mihin silloin turvaat?


      • ei-kristitty
        Armon kerjäläinen kirjoitti:

        Oletko sinä tai lähimmäisesi olleet koskaan sellaisessa hädässä tai vaikeassa tilanteessa, jossa omat voimat eivät riitä apua tuomaan? Mihin silloin turvaat?

        Maailmankaikkeuden luojaan, voimaan. Heittäytynyt virran ajeltavaksi: käy miten on tarkoitettu, se ei ole omissa käsissä loppujen lopuksi.

        Jeesuksista ei ole ollut apua. Itse asiassa pidän todennäköisenä, että historian oikea todellinen Jeesus oli paljon eri sitä mitä nämä teologiset toivekuvat ovat.

        Uskonnot syyllistävät ihmiset tunnustamaan rikoksia, joita ei ole edes tehnyt. Tämä on mielestäni aivan päin mäntyä. Ei kuolema ole mikään rangaistus vaan se on elämän loppu. Elämä on alku, kuolema on sen loppu. Se, mitä sitten tapahtuu on meiltä kaikilta salassa, vaikka kuinka kristittyjen korppikotkat tuomioita ja pelastuksia raakkuisivatkin toisille.

        Kuolemahan voi sitäpaitsi olla vain paluuta tilaan, joka oli ennen syntymää. Koitapas muistella sitä oliko silloin ennen syntymääsi kurjaa?


      • samaa mieltä

        rukouksen voimalla rahastetaan ja kerätään vieläpä nimirekisterit kuten pirkko j: n tilaisuuksissa, jotka jättävät rukouspyyntönsä hänen haaviinsa. Minusta tämä on suuren luokan huijausta.


      • jumalan lapsi
        Armon kerjäläinen kirjoitti:

        Oletko sinä tai lähimmäisesi olleet koskaan sellaisessa hädässä tai vaikeassa tilanteessa, jossa omat voimat eivät riitä apua tuomaan? Mihin silloin turvaat?

        läheiteni sairastaessa lääkärit ei antaneet toivoa sanoivat et tie on kaita ei ole mitään tehtävissä näin sit käytiin rukoilemaan ja jumala näytti ihmeensä ja tyttöni puolesta lääkäri sanoi ei 2 vuoteen mitään vielä etistystä jumala näytti ihmeensä vuoten päästä sai terveen paperit hän sairasti anorexian


      • Anonyymi
        Armon kerjäläinen kirjoitti:

        Oletko sinä tai lähimmäisesi olleet koskaan sellaisessa hädässä tai vaikeassa tilanteessa, jossa omat voimat eivät riitä apua tuomaan? Mihin silloin turvaat?

        Ei ole ylempää turvaa, tuo sinun viestisi juuri kertoo sen, että ihminen suruaan ja avuttomuuttaan yrittää keksiä jonkun auttavan ja suojelevan kaikkivaltiasmuotoisen isä- tai äitihahmon, jotain universaaleja syitä kärsimykselle, sairaudelle ja kuolemalle, ja ikuisen elämän toivon. Toinen syy ovat sosiaalieettiset ja poliittiset kontrollirakenteet tyyliin: "älä varasta", "älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi." Ihmisten, kulttuurin vuosituhantisia sepitelmiä yhtä kaikki.

        Minä turvaan" siihen, että universumi on huikea paikka, tiede ja kulttuuri, miten mahtavia ja mielenkiintoisa saavutuksia ihmiskunta on tehnytkään, taiteet, elämä, läheiset, rakkaus... kukin luonnonlakien mukaan saa aikansa ja mahdollisuutensa.

        Itse muuten olen ollut P.Jalovaaran kokouksessa, ja siellä minut yritettiin kammeta väkisin kumoon, kun ei todellakaan kaadututtanut yhtään. Olin silloin nuori ja yritin kyllä kovasti uskoa (mm. koska uskisvanhemmat sanoivat että muuten joutuu ikuiseen kadotukseen, eli helvettiin), mutta olen kai sellainen geneettisesti jo, että en ole (itse)suggestoitavissa. Kaatumisten vastaanottajat jotka yrittivät minua "ottaa vastaan" eli vetää kumoon, vaan hymisivät vaivautuneesti ja hymyilivät kireästi kuin en lössähtänytkään kuuliaisesti heidän käsivarsilleen ja ehdotin että voisitteko päästää irti..


    • usko vainen

      Tuntuu hyvälle huomata, että meitä on sittenkin olemassa. Meitä, jotka uskomme Jumalaan ja uskomme myös rukouksen voimaan.

      Myös paha puoli on olemassa. Se on totuus. On myös heitä, joita usko ei kosketa millään tavalla. Onko elämä sitten päästänyt heidät helpolla, kun pelkät omat voimat ovat riittäneet viemään eteenpäin?

      Minut Jumala veti lopullisesti puoleensa kriisin kautta. Vieläkin menen tunteiden mukaan. Välillä tuntuu, ettei Luoja ikinä voi minua rakastaa. Eronnutta ihmistä...Sitten tulee luottamus armoon ja Jeesukseen.

      • nielu

        nielu halvaantu ja pirkon rukoillessa nielu rupesi toimimaan seuraavana aamuna! sai jo ainaki oman sylkesä nieltyy ja jotai ruokia.


    • milla_2009

      Mene vain rohkeasti, Pyhä Henki on se, joka kaataa ja siellä on vastaanottajia :)

    • anja_1

      Reilut kaksi vuotta sitten ystäväni vei minut Pirkko Jalovaaran rukousiltaan.En uskonut kaatumisiin ja parantumisiin. Ihmettelin, kun näin kuinka ihmiset kaatuivat.
      Sanoin ystävälleni, että minä en ainakaan kaadu. Pirkko tuli kohdalleni, en ehtinyt sanonut mitään, huomasin vaan makaavani lattialla ja minulla oli äärettömän hyvä olo. Epäuskoni muuttui uskoksi.
      Kehoitan ehdottomasti menemään.

      • arka

        minunkin tekisi mieli mennä mutta kynnys on niin korkea.paranitko sinä . uskon ihmeparantumisiin.


      • peksuta
        arka kirjoitti:

        minunkin tekisi mieli mennä mutta kynnys on niin korkea.paranitko sinä . uskon ihmeparantumisiin.

        Mikä kynnys estää menoasi ?. Tuolla rukousjonossa on sairaita, vammaisia, epäilijöitä, tavallisia syntisiä Jeesuksen yhteyteen ja rakkauteen kaipaavia kaikki niinkuin me ihmiset olemme ja Pirkko kysyy MITÄ RUKOILLAAN. Ei tarvitse esittää mitään, ihminen kokee tälläisen rukouksen omista lähtökohdistaan käsin kukin eritavalla. Kuitenkaan kukaan ei ole sen huonompi vaikka pysyisikin pystyssä tai ei kokisi mitään "ihmeellistä". Kehottaisin sinua rukoilemaan Jeesuksen rukousta ja rohkaisemaan mielesi. Jeesuksen rukouksen yksi sanamuoto on, Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika Armahda minua.


      • Se rehellinen
        peksuta kirjoitti:

        Mikä kynnys estää menoasi ?. Tuolla rukousjonossa on sairaita, vammaisia, epäilijöitä, tavallisia syntisiä Jeesuksen yhteyteen ja rakkauteen kaipaavia kaikki niinkuin me ihmiset olemme ja Pirkko kysyy MITÄ RUKOILLAAN. Ei tarvitse esittää mitään, ihminen kokee tälläisen rukouksen omista lähtökohdistaan käsin kukin eritavalla. Kuitenkaan kukaan ei ole sen huonompi vaikka pysyisikin pystyssä tai ei kokisi mitään "ihmeellistä". Kehottaisin sinua rukoilemaan Jeesuksen rukousta ja rohkaisemaan mielesi. Jeesuksen rukouksen yksi sanamuoto on, Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika Armahda minua.

        >>>Tuolla rukousjonossa on sairaita, vammaisia, epäilijöitä, tavallisia syntisiä


    • Jalovaaran

      kokouksista. Olen käynyt useasti hänen kokouksissaan ja Juntusenkin ja lukenut kaikki kirjatkin. Kaatumisia tapahtuu ja parantamisiakin, mutta henki on jo väärä. Oman hengellisen elämän terveyden vuoksi jätä menemättä.

      Mene mieluummin Ulla-Christina Sjömanin rukousiltoihin, jos voit. Henki on oikea. Ketään ei kaadeta. Parantumisia tapahtuu varmuudella, eikä rahaa kerätä lainkaan omiin kuluihin.

      Tai lähetä rukouspyyntö netin kautta:
      [email protected]
      Rukous toimii ja Jumala vastaa.

      • Metsät.

        Mutta eräs seikka ihmetyttä Sjömanninkin kokouksessa. Pyytääköhän hän rukoilemaan kuolleiden puolesta? kerran on käynyt näin. Muuten ihan raittiilla linjalla. En halua hiuksia halkoa, mutta joissain suhteissa on oltava tarkkana. Luterilaisessa kirkossa voi kerran rukoilla kuolleen puolesta. Jokainenhan voi rukoilla miten haluaa, mutta mitä rukouksia Jumala kuulee, on eri asia.


      • peksuta
        Metsät. kirjoitti:

        Mutta eräs seikka ihmetyttä Sjömanninkin kokouksessa. Pyytääköhän hän rukoilemaan kuolleiden puolesta? kerran on käynyt näin. Muuten ihan raittiilla linjalla. En halua hiuksia halkoa, mutta joissain suhteissa on oltava tarkkana. Luterilaisessa kirkossa voi kerran rukoilla kuolleen puolesta. Jokainenhan voi rukoilla miten haluaa, mutta mitä rukouksia Jumala kuulee, on eri asia.

        Jos lääkäri ei pysty ja lääkkeet ei auta ja kaikeksi myötätuntoa harvoin mistään saa, niin kuka silloin auttaa ja jaksaa kuunnella. Hoitopaikat ja hoitolat on täynnä näitä "turrutettuja" jotka on väärin hoidettuja kovilla lääkkeillä. Jos haet apua Jeesukselta on aina neuvojia kuka on parempi tai hengellisesti oikeampi kuin hän jonka luo käännyt esirukousta pyytäessäsi. Mikä on se mittari jolla mittaatte?. On kirjoitettu "millä mittaatte sillä mitalla teillekin mitataan". Monen mielestä pitäisi pysyä pois näistä "kaatumis kokouksista" mutta nämäkään ihmiset ei tarjoa kuitenkaan apua sairaalle. Ajatelkaa asiaa avunhakian kannalta. Jeesus paransi sairaita niin parantaa vielä tänäänkin, mutta on ihmisiä jotka ei hyväksy esirukoiliaa koska hän on heidän käsityksensä mukaan väärä ihminen. Ollessani Forssan kirkossa 19.8 en havainnut mitään sellaista väärää joka olisi minun Jeesus tai Jumala käsityksen vastainen, tuon käsityksen olen vaatimattomassa ymmärryksessäni ammentanut raamatun pohjalta.


      • Se rehellinen veikko
        peksuta kirjoitti:

        Jos lääkäri ei pysty ja lääkkeet ei auta ja kaikeksi myötätuntoa harvoin mistään saa, niin kuka silloin auttaa ja jaksaa kuunnella. Hoitopaikat ja hoitolat on täynnä näitä "turrutettuja" jotka on väärin hoidettuja kovilla lääkkeillä. Jos haet apua Jeesukselta on aina neuvojia kuka on parempi tai hengellisesti oikeampi kuin hän jonka luo käännyt esirukousta pyytäessäsi. Mikä on se mittari jolla mittaatte?. On kirjoitettu "millä mittaatte sillä mitalla teillekin mitataan". Monen mielestä pitäisi pysyä pois näistä "kaatumis kokouksista" mutta nämäkään ihmiset ei tarjoa kuitenkaan apua sairaalle. Ajatelkaa asiaa avunhakian kannalta. Jeesus paransi sairaita niin parantaa vielä tänäänkin, mutta on ihmisiä jotka ei hyväksy esirukoiliaa koska hän on heidän käsityksensä mukaan väärä ihminen. Ollessani Forssan kirkossa 19.8 en havainnut mitään sellaista väärää joka olisi minun Jeesus tai Jumala käsityksen vastainen, tuon käsityksen olen vaatimattomassa ymmärryksessäni ammentanut raamatun pohjalta.

        ""Jeesus paransi sairaita niin parantaa vielä tänäänkin""
        -Näinhän sä uskot koska sinulle on opetettu niin. Todellisuus on niin että se jumala/jeesus ovat pelkkää satua ja höpötystä eikä ihmeitä ole.

        Ihmeestä on luvattu 1000000$ palkkio.


      • hyvät hyssykät
        Se rehellinen veikko kirjoitti:

        ""Jeesus paransi sairaita niin parantaa vielä tänäänkin""
        -Näinhän sä uskot koska sinulle on opetettu niin. Todellisuus on niin että se jumala/jeesus ovat pelkkää satua ja höpötystä eikä ihmeitä ole.

        Ihmeestä on luvattu 1000000$ palkkio.

        Oukei, alahan lapata rahoja kouraan! Mun ihme:Kirkossa käytetään sakramentteja muun muuassa öljyllä voitelua ja rukousta. (otetaan sormeen öljyä ja piirretään ristin merkki otsaan samalla kun rukoillaan vaivan ja syntien puolesta) Ja se todella toimii. Mulla oli vuosia sitten kurkku kipeä, ja aina silloin kun piti ruveta nukkumaan, tiistai iltana hermostuin ja "kuritin" kurkkuani kovasti. No vaimohan tietysti säikähti ja rupesi poraamaan, siinä hädissään tuli kutsuneeksi Jeesuksen apuun, no rauhoituin ja kuulin pienen äänen joka kehoitti menemään rukouspiiriin ja voiteluttamaan itseni öljyllä. No sanoista tekoihin! Menin siis "koivun" rukous iltaan ja sanoin pojille että ajetaas mun kurkkukipu pois öljyllä ja rukouksella, ja kun se toimenpide tehtiin niin tunsin kuinka se kipeä mollukka otettiin poi mun kurkusta, kun illalla ryhdyin unta saalistamaan ja se kurkku oli vielä vähän arka niin sanoin Herralle että otas nyt tämä loppukin kipu pois, minä rupean nyt nukkumaan. Siitä päivästä lähtien, se kipu oli poissa!


      • henkiin
        Metsät. kirjoitti:

        Mutta eräs seikka ihmetyttä Sjömanninkin kokouksessa. Pyytääköhän hän rukoilemaan kuolleiden puolesta? kerran on käynyt näin. Muuten ihan raittiilla linjalla. En halua hiuksia halkoa, mutta joissain suhteissa on oltava tarkkana. Luterilaisessa kirkossa voi kerran rukoilla kuolleen puolesta. Jokainenhan voi rukoilla miten haluaa, mutta mitä rukouksia Jumala kuulee, on eri asia.

        kun U-C S rukoili hänen puolestaan. Sekin on rukoustyössä niin luonnollista, ettei siitä suurempaa hälyä tullut, eikä iltapäivälehdistö juossut perässä. En muista tarkempia ykstyiskohtia enää. Luin sen jostakin hänen toimintaansa käsittelevästä kirjasta monia vuosia sitten.

        Et tainnut tarkoittaa aivan tällaista tapausta.

        Hänen rukousilloissaan kootaan kaikki läsnäolijoiden kirjoittamat rukouspyynnöt yhteen koriin ja niitä on satoja kerrallaan. Eikä niitä pyntöjä siinä tiedä ja tunne kuin Taivaan Isä. Lisäksi tulevat sähköposteina ja kirjeinä lähetetyt. Hän rukoilee koko kasallisen puolesta lyhyesti illan lopuksi. Myöhemmin hän käy ne läpi yksittäin ja Silloin Jumala antaa tarkemmat ohjeet kuhunkin rukoukseen.


      • yhdestä Jalovaaran
        peksuta kirjoitti:

        Jos lääkäri ei pysty ja lääkkeet ei auta ja kaikeksi myötätuntoa harvoin mistään saa, niin kuka silloin auttaa ja jaksaa kuunnella. Hoitopaikat ja hoitolat on täynnä näitä "turrutettuja" jotka on väärin hoidettuja kovilla lääkkeillä. Jos haet apua Jeesukselta on aina neuvojia kuka on parempi tai hengellisesti oikeampi kuin hän jonka luo käännyt esirukousta pyytäessäsi. Mikä on se mittari jolla mittaatte?. On kirjoitettu "millä mittaatte sillä mitalla teillekin mitataan". Monen mielestä pitäisi pysyä pois näistä "kaatumis kokouksista" mutta nämäkään ihmiset ei tarjoa kuitenkaan apua sairaalle. Ajatelkaa asiaa avunhakian kannalta. Jeesus paransi sairaita niin parantaa vielä tänäänkin, mutta on ihmisiä jotka ei hyväksy esirukoiliaa koska hän on heidän käsityksensä mukaan väärä ihminen. Ollessani Forssan kirkossa 19.8 en havainnut mitään sellaista väärää joka olisi minun Jeesus tai Jumala käsityksen vastainen, tuon käsityksen olen vaatimattomassa ymmärryksessäni ammentanut raamatun pohjalta.

        kokouksesta. Neljä oikeasti uskovaa oli (eikä tarvia edes lainausmerkkejä) samassa kokouksessa:

        Yksi tunsi penkissä istuessaan kun hirvittävä pahuus iski kimppuun ja yritti tukehduttaa.
        Yksi kaadettavaksi mennyt näki Jalovaaran kasvoilla sekunnin osaksi vilahtavan kuin paholaisen ilmeen.
        Yksi kaadettavaksi mennyt tarvitsi sen jälkeen seurakunnan rukousryhmän esirukousta vapauttamaan hänet peloista ja ahdistuksista (hän on yleensä rukousryhmän tukevin uskova).
        yksi sai Raamatusta tilanteeseen kohdan Hesekielin 13. luvusta:

        >>17 Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan
        18 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.
        19 Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.
        20 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.
        21 Ja minä revin teidän huntunne ja pelastan kansani teidän käsistänne, niin etteivät he enää joudu teidän kätenne saaliiksi; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
        22 Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,
        23 sentähden ette enää saa petosnäkyjä nähdä ettekä ennustella ennustelujanne, vaan minä pelastan kansani teidän käsistänne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."


      • parantava Jeesus
        Se rehellinen veikko kirjoitti:

        ""Jeesus paransi sairaita niin parantaa vielä tänäänkin""
        -Näinhän sä uskot koska sinulle on opetettu niin. Todellisuus on niin että se jumala/jeesus ovat pelkkää satua ja höpötystä eikä ihmeitä ole.

        Ihmeestä on luvattu 1000000$ palkkio.

        Jumala ja Jeesus ei ole mitään satua vaan totista totta. Toivon sinullekin "se rehellinen veikko" parannusta elämääsi! Jeesuksen toinen tuleminen ei ole kaukana ja silloin erotellaan jyvät akanoista?
        Olen itse nähnyt omin silmin kun MS-tautinen, sähköpyörätuolissa oleva 25v. nuori mies parantui taudistaan. Ollut liikuntakyvyttömänä 2v. Tämän nuoren miehen puolesta rukoiltiin voimakkaasti.Lähti kävelemään pyötätuolista aluksi kahden henkilön tukemana, myöhemmin pystyi kävelemään itse?
        Rukoilen sinunkin puolesta että saisit tuntea Jeesuksen läheisyyden, etkä joutuisi sinne ikuisen tulen ja kärsimyksen puolelle?


      • peksuta
        yhdestä Jalovaaran kirjoitti:

        kokouksesta. Neljä oikeasti uskovaa oli (eikä tarvia edes lainausmerkkejä) samassa kokouksessa:

        Yksi tunsi penkissä istuessaan kun hirvittävä pahuus iski kimppuun ja yritti tukehduttaa.
        Yksi kaadettavaksi mennyt näki Jalovaaran kasvoilla sekunnin osaksi vilahtavan kuin paholaisen ilmeen.
        Yksi kaadettavaksi mennyt tarvitsi sen jälkeen seurakunnan rukousryhmän esirukousta vapauttamaan hänet peloista ja ahdistuksista (hän on yleensä rukousryhmän tukevin uskova).
        yksi sai Raamatusta tilanteeseen kohdan Hesekielin 13. luvusta:

        >>17 Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan
        18 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.
        19 Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.
        20 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.
        21 Ja minä revin teidän huntunne ja pelastan kansani teidän käsistänne, niin etteivät he enää joudu teidän kätenne saaliiksi; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
        22 Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,
        23 sentähden ette enää saa petosnäkyjä nähdä ettekä ennustella ennustelujanne, vaan minä pelastan kansani teidän käsistänne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."

        Tuo Hesekielen raamatun kohta Pirkkoa koskeva. Ei tuossa rukouksessa mitään erityistä hurmiota näy ja lisäksi ei Hän varmaan sitä rikastumisekseen tee, käsittääkseni on tuo rukouksenystävät järjestön vetäminen hänen työtään ja miksi ei siitä kuuluisi palkkaa saada kun se on päätoimista työtä ja elannon lähde. Tässä mailmassa ei edes Pirkko tule toimeen ilman rahaa. Niin olemme me syntiset ihmiset tämän mailman muokanneet kovaksi ettei rahattomana ole mahdollisuutta elää aikuisen ihmisen. Uskoakseni on niin, että rukouksen ottaa kukin vastaan omista lähtökohdistaan käsin ja se mikä rukoiltavassa tapahtuu on hänen purkautumistaan tuossa hengen kosketuksessa. Tuo kaatuminen ei ole itsesarvo vaikka se saattaa hengen koskettaessa vahvistaa rukoilun kohteen uskoa. On mullakin tietynlainen herkkyys astia asioita mutten kyllä yhdistä mitään muuta tunnetta tuohon rukousiltaan kun luterilaisista vanhoista kirkoista huokuva tietynlainen yksinkertaisen harras jotenkin karunuskonnollinen tunne. Yleensä rukoilen mielessäni kaikissa Jumalan huoneissa melkein jatkuvasti jolloin mielen pysyessä puhtaana ei paholainenkaan pysty syöttämään omia valhekuvitelmiaan. Pirkon rukouksessa tunnen lämpöä ja ilman ehtoja tapahtuvaa rakkaudellista siunausta. Mielen vaeltamiset ja harhakuvat loppuu kun rukoilemme Jeesuksen rukousta.


      • tämä on mielipiteeni
        henkiin kirjoitti:

        kun U-C S rukoili hänen puolestaan. Sekin on rukoustyössä niin luonnollista, ettei siitä suurempaa hälyä tullut, eikä iltapäivälehdistö juossut perässä. En muista tarkempia ykstyiskohtia enää. Luin sen jostakin hänen toimintaansa käsittelevästä kirjasta monia vuosia sitten.

        Et tainnut tarkoittaa aivan tällaista tapausta.

        Hänen rukousilloissaan kootaan kaikki läsnäolijoiden kirjoittamat rukouspyynnöt yhteen koriin ja niitä on satoja kerrallaan. Eikä niitä pyntöjä siinä tiedä ja tunne kuin Taivaan Isä. Lisäksi tulevat sähköposteina ja kirjeinä lähetetyt. Hän rukoilee koko kasallisen puolesta lyhyesti illan lopuksi. Myöhemmin hän käy ne läpi yksittäin ja Silloin Jumala antaa tarkemmat ohjeet kuhunkin rukoukseen.

        luettuani viimeisestä "rukousystävä lehdestä" rahankeräys pyyntöä ,että hän halulla hartaalla ottaa rahaa vastaan aviopuolisoilta vaikka toinen puoliso ei suostu rahan jakamiseen. Kyllä eläminen tulee nykyaikana niin kalliiksi, että ei siitä riitä kaikkeen huuhaan rahoittamiseen.Täsä hän lietsoo riitaa aviopuolisoitten välille.Hyvien tapojen mukaan hän ei ottaisi rahaa kun TIETÄÄ että tämä on pahasta puolisoitten keskinäisiin väleihin.Kokemuksesta kerron, että oma taivas ja rukousyhteys toimii ilman välikäsiä ja rahastusta eikä rukoillessa tarvitse Jumalalle ilmoittaa kännykkänumeroa niin kuin tälle P: jalovaaralle pitää olla sekä myös osoite ....


      • HannaF

        Rukouspyynnöt Ulla-Christina Sjömanin esirukousiltoihin voi lähettää seuraavasti:

        - puh 09 2340 7171 (ma, ti, pe klo 10-12)
        - faksi 09 2340 7101
        - sähköpostina: pray.petrus[a]evl.fi
        - kirjeenä: Petrus församling, Vespertie 12 A, 00320 Helsinki

        Lisää info (enimmäkseen ruotsiksi): www.petrusforsamling.net -> Förbön och tack


      • Metsäm.
        HannaF kirjoitti:

        Rukouspyynnöt Ulla-Christina Sjömanin esirukousiltoihin voi lähettää seuraavasti:

        - puh 09 2340 7171 (ma, ti, pe klo 10-12)
        - faksi 09 2340 7101
        - sähköpostina: pray.petrus[a]evl.fi
        - kirjeenä: Petrus församling, Vespertie 12 A, 00320 Helsinki

        Lisää info (enimmäkseen ruotsiksi): www.petrusforsamling.net -> Förbön och tack

        HannaFin kanssa. Ulla tilaisuuksissa on turvallisinta, ilman riskejä. Hän on itse sanonut,. että Jumala llaittaa itse kätensä sinun päälle. me vain rukoilemme ansiottomina palvelijoina, ilman rahan kerjuuta. Antakaa uhrinne lähimmille köyhille, jotka varmuudella tunnette. Ne on niitä lähimmäisiä. Ei meidän tarvitse rahoittaa mitään erillisiä rukouspalveluita. Olemme maksaneet jo veromme ja kirkollisveromme. Muu rahoitus on henkilökohtaista avustusta tarpeen mukaan lähimmäistemme parhaaksi.

        Sjömanin rukousilloissa ei ole raha tullut edes mieleen. Miksihän? Hänhän ei kaada. Hän rukoilee. Rauha on kyllä tullut.


      • Jumalan siunausta
        yhdestä Jalovaaran kirjoitti:

        kokouksesta. Neljä oikeasti uskovaa oli (eikä tarvia edes lainausmerkkejä) samassa kokouksessa:

        Yksi tunsi penkissä istuessaan kun hirvittävä pahuus iski kimppuun ja yritti tukehduttaa.
        Yksi kaadettavaksi mennyt näki Jalovaaran kasvoilla sekunnin osaksi vilahtavan kuin paholaisen ilmeen.
        Yksi kaadettavaksi mennyt tarvitsi sen jälkeen seurakunnan rukousryhmän esirukousta vapauttamaan hänet peloista ja ahdistuksista (hän on yleensä rukousryhmän tukevin uskova).
        yksi sai Raamatusta tilanteeseen kohdan Hesekielin 13. luvusta:

        >>17 Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan
        18 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.
        19 Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.
        20 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.
        21 Ja minä revin teidän huntunne ja pelastan kansani teidän käsistänne, niin etteivät he enää joudu teidän kätenne saaliiksi; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
        22 Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,
        23 sentähden ette enää saa petosnäkyjä nähdä ettekä ennustella ennustelujanne, vaan minä pelastan kansani teidän käsistänne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."

        Järkyttävää, en voi uskoa tuota. Enkä ymmärrä, miksi ihmiset joskus väittävät, että jotkut saarnaajista toimisivat Saatanan vallassa: Jos Saatana kerran aiheuttaisi kaatumiset, ihmeparantamiset ja muut, niin mitä se siitä hyötyisi, kun ihmiset pitävät niitä Jumalan lahjoina. Ja vaikka joku kristillinen julistaja ei toimisi Herran nimessä, niin ei armollinen Jumala kuitenkaan antaisi ihmisten kärsiä tämän julistajan pahuuden johdosta. Itse uskon Jalovaaran toimivan hyvällä asialla. Ei hän mikään parantaja ole, jos ihminen parantuu, voima tulee Jumalasta. Ei Jalovaara itsekään väitä olevansa parantaja, vaan hän korostaa parantavaa RUKOUSTA.

        Lisähuomiona: tietoni Jalovaaran toiminnasta toki rajoittuvat vain siihen, mitä hänestä olen kuullut. Harva ihminen kuitenkaan jaksaisi vuodesta toiseen rukoilla toisten puolesta silkkaa pahuuttaan... Siunausta Pirkon työhön. Katsotaan, jos saan joskus aikaiseksi mennä hänen rukousiltaansa :) Sitten vasta saan oikean käsityksen hänen toiminnastaan.


      • Hoitajan sana
        parantava Jeesus kirjoitti:

        Jumala ja Jeesus ei ole mitään satua vaan totista totta. Toivon sinullekin "se rehellinen veikko" parannusta elämääsi! Jeesuksen toinen tuleminen ei ole kaukana ja silloin erotellaan jyvät akanoista?
        Olen itse nähnyt omin silmin kun MS-tautinen, sähköpyörätuolissa oleva 25v. nuori mies parantui taudistaan. Ollut liikuntakyvyttömänä 2v. Tämän nuoren miehen puolesta rukoiltiin voimakkaasti.Lähti kävelemään pyötätuolista aluksi kahden henkilön tukemana, myöhemmin pystyi kävelemään itse?
        Rukoilen sinunkin puolesta että saisit tuntea Jeesuksen läheisyyden, etkä joutuisi sinne ikuisen tulen ja kärsimyksen puolelle?

        MS taudista EI parane. Sairaus etenee syklimäisesti ja johtaa AINA kuolemaan.
        Ps. Olen hoitanut MS tautisia ihmisiä 30 vuotta!

        On myös muita sairauksia, joista EI parane.

        On hyvin tuomittavaa ja hävytöntä valehdella asioista, joista ei tiedä mitään.

        Uskonto saa teidät sairaiksi ja mieleltänne kieroiksi.


      • Väärin lausuttu
        Hoitajan sana kirjoitti:

        MS taudista EI parane. Sairaus etenee syklimäisesti ja johtaa AINA kuolemaan.
        Ps. Olen hoitanut MS tautisia ihmisiä 30 vuotta!

        On myös muita sairauksia, joista EI parane.

        On hyvin tuomittavaa ja hävytöntä valehdella asioista, joista ei tiedä mitään.

        Uskonto saa teidät sairaiksi ja mieleltänne kieroiksi.

        Hoitajalle,ateisti ajattelee,mutta Jumala parantaa kenet tahtoo,sairauserittelyä ei ole.


      • uskova olen vaan
        yhdestä Jalovaaran kirjoitti:

        kokouksesta. Neljä oikeasti uskovaa oli (eikä tarvia edes lainausmerkkejä) samassa kokouksessa:

        Yksi tunsi penkissä istuessaan kun hirvittävä pahuus iski kimppuun ja yritti tukehduttaa.
        Yksi kaadettavaksi mennyt näki Jalovaaran kasvoilla sekunnin osaksi vilahtavan kuin paholaisen ilmeen.
        Yksi kaadettavaksi mennyt tarvitsi sen jälkeen seurakunnan rukousryhmän esirukousta vapauttamaan hänet peloista ja ahdistuksista (hän on yleensä rukousryhmän tukevin uskova).
        yksi sai Raamatusta tilanteeseen kohdan Hesekielin 13. luvusta:

        >>17 Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan
        18 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.
        19 Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.
        20 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.
        21 Ja minä revin teidän huntunne ja pelastan kansani teidän käsistänne, niin etteivät he enää joudu teidän kätenne saaliiksi; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
        22 Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,
        23 sentähden ette enää saa petosnäkyjä nähdä ettekä ennustella ennustelujanne, vaan minä pelastan kansani teidän käsistänne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."

        suurin odotuksin menin pirkko jalovaaran rukousiltaan. illan päätteeksi menin eteen rukoiltavaksi. Ensin rukoiltiin lapseni puolesta ja sitten minun. kesken rukouksen näin muutaman sekunnin ajan Pirkon kasvoista kuin joku paholainen olisi seisonut edessäni. En saanut koko illasta minkäänlaista rauhan tunnetta sisimpääni. Minua on tämä näkemäni vaivannut että mitä se oikein tarkoitti.


      • Kirjoittelija2
        Hoitajan sana kirjoitti:

        MS taudista EI parane. Sairaus etenee syklimäisesti ja johtaa AINA kuolemaan.
        Ps. Olen hoitanut MS tautisia ihmisiä 30 vuotta!

        On myös muita sairauksia, joista EI parane.

        On hyvin tuomittavaa ja hävytöntä valehdella asioista, joista ei tiedä mitään.

        Uskonto saa teidät sairaiksi ja mieleltänne kieroiksi.

        Jos todella on ammatiltaan hoitaja, niin tuskin kirjoittelee tämmöistä nettiin: "Uskonto saaa teidät sairaiksi ja mieleltänne kieroiksi." Hoitajan tulee työssään hyväksyä potilaiksi sekä uskovat että uskomattomat eikä haukkua kumpiakaan nettipalstoilla.


      • rehellisyys on arvo
        Hoitajan sana kirjoitti:

        MS taudista EI parane. Sairaus etenee syklimäisesti ja johtaa AINA kuolemaan.
        Ps. Olen hoitanut MS tautisia ihmisiä 30 vuotta!

        On myös muita sairauksia, joista EI parane.

        On hyvin tuomittavaa ja hävytöntä valehdella asioista, joista ei tiedä mitään.

        Uskonto saa teidät sairaiksi ja mieleltänne kieroiksi.

        On totta, ettei MS-tautiin tunneta parantavaa hoitoa.

        Ei pitäisi valehdella ihmisille, että taudista voi parantua rukousten ja Jumalan avulla, koska todistettavasti sellaista ei ole tapahtunut.

        Valehtelu ihmeparannuksista on täysin epämoraalista käytöstä. Osa näistä valehtelijoista voi tosin olla syyntakeettomia. Heidän järkensä ei toimi niin hyvin, että he käsittäiisvät, mikä on totta ja mikä pelkkää perätöntä tarinointia.


      • harmiton haukku
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        Jos todella on ammatiltaan hoitaja, niin tuskin kirjoittelee tämmöistä nettiin: "Uskonto saaa teidät sairaiksi ja mieleltänne kieroiksi." Hoitajan tulee työssään hyväksyä potilaiksi sekä uskovat että uskomattomat eikä haukkua kumpiakaan nettipalstoilla.

        Hoitajan on käyttäydyttävä työssään kuten sanoit.

        Vapaa-aikanaan nettipalstalla hoitajalla on sama sananvapaus kuin muillakin, kunhan eivät anna kenenkään tunnistettavan potilaan terveystietoja. Jotkut hoitajat ovat turhautuneet työssään uskovaisiin, jotka tunkevat jopa kuolemansairaiden omaistensa huoneisiin pelottelemaan heitä kadotuksella ja kehottamaan viime hetken uskoontuloon.

        Hoitajan etiikkaan kuuluu myös, ettei kannusteta sairaita humpuukihoitoihin, jotka eivät paranna, vaan herättävät vain turhaa toivoa ja sen jälkeen entistä pahemman pettymyksen.

        Sinä tunnut hyväksyvän ihmisten pettämisen lupauksilla ihmeparannuksesta.


      • Kirjoittelija2
        harmiton haukku kirjoitti:

        Hoitajan on käyttäydyttävä työssään kuten sanoit.

        Vapaa-aikanaan nettipalstalla hoitajalla on sama sananvapaus kuin muillakin, kunhan eivät anna kenenkään tunnistettavan potilaan terveystietoja. Jotkut hoitajat ovat turhautuneet työssään uskovaisiin, jotka tunkevat jopa kuolemansairaiden omaistensa huoneisiin pelottelemaan heitä kadotuksella ja kehottamaan viime hetken uskoontuloon.

        Hoitajan etiikkaan kuuluu myös, ettei kannusteta sairaita humpuukihoitoihin, jotka eivät paranna, vaan herättävät vain turhaa toivoa ja sen jälkeen entistä pahemman pettymyksen.

        Sinä tunnut hyväksyvän ihmisten pettämisen lupauksilla ihmeparannuksesta.

        "Jotkut hoitajat ovat turhautuneet työssään uskovaisiin, jotka tunkevat jopa kuolemansairaiden omaistensa huoneisiin pelottelemaan heitä kadotuksella ja kehottamaan viime hetken uskoontuloon."

        En kannataa mitään pelotteluja, en myöskään kadotuksella pelotteluja. Olen kirjoittanut tänne jo aikaisemmin lehdestä lukemani Helsingin luterilaisen ja ortodoksipiispa n käsityksen. Kumpikin olis sitä mieltä, että taivas merkitssis sitä, että ollaan lähellä Jumalaa ja helvetti sitä, että ollaan kaukana Jumaalsta.

        "Sinä tunnut hyväksyvän ihmisten pettämisen lupauksilla ihmeparannuksesta."

        Olet täysin väärässä. Minä en tunne ihmeparannuksia enkä tiedä niistä yhtään mitään. Siksi en ota niihin minkäänlaista kantaa. Tänne olen kirjoittanut lähinnä siitä, että sairaustapauksissa tulisi kääntyä aina lääkärin puoleen.


    • Hallin Vanki

      ""Oletko käynyt Pirkko Jalovaaran tai Seppo Juntusen illoissa? ""

      Kyse on humpuukista ja ne ei paljoa kiinnosta.

      • Kirjoittelija2

        moneen kertaan ilmi, että Hallin Vanki olet ateistina tuota mieltä. Uskotaan jo. Miksi muuten pidät itseäsi vankina? Eikö siitä hallista pitäisi jo päästä vapaaksi?


      • fiksu1
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        moneen kertaan ilmi, että Hallin Vanki olet ateistina tuota mieltä. Uskotaan jo. Miksi muuten pidät itseäsi vankina? Eikö siitä hallista pitäisi jo päästä vapaaksi?

        ne ateistien ja uskovien mielipiteet ja otetaan asiasta selvää. Tiedätkö, onko ihmeparannuksista tehty tieteellistä tutkimusta Suomessa? Mikähän oli tulos, jos asiaa on tutkittu?
        Mielipiteet ovat yhtä tyhjän kanssa, jos tietoa on saatavilla.


      • Kirjoittelija2
        fiksu1 kirjoitti:

        ne ateistien ja uskovien mielipiteet ja otetaan asiasta selvää. Tiedätkö, onko ihmeparannuksista tehty tieteellistä tutkimusta Suomessa? Mikähän oli tulos, jos asiaa on tutkittu?
        Mielipiteet ovat yhtä tyhjän kanssa, jos tietoa on saatavilla.

        ota selvää aiheesta, joka sinua kiinnostaa, vaan kyselet täällä muilta? Minua eivät niinkään kiinnosta mitkään ihmeparantumiset, vaan aivan tavalliset parantumiset riittävät minulle aivan hyvin. Hae sinä Googlella tietoja ihmeparantumisista, jos se aihe todellakin kiinnostaa sinua ja kerro, jos viitsit, sitten muille, mitä sait selville.


      • tiedottaja3
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

        ota selvää aiheesta, joka sinua kiinnostaa, vaan kyselet täällä muilta? Minua eivät niinkään kiinnosta mitkään ihmeparantumiset, vaan aivan tavalliset parantumiset riittävät minulle aivan hyvin. Hae sinä Googlella tietoja ihmeparantumisista, jos se aihe todellakin kiinnostaa sinua ja kerro, jos viitsit, sitten muille, mitä sait selville.

        kiinnosta sinua, niin voit lopettaa vastaamisen viesteihin, joissa rehellisesti sanotaan ihmeparantumisia humpuukiksi.
        Mutta jottet olisi pelkkien mielipiteiden varassa niin tässä tietoa aiheesta:

        http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/ihmeparantaminen.html


      • Kirjoittelija2
        tiedottaja3 kirjoitti:

        kiinnosta sinua, niin voit lopettaa vastaamisen viesteihin, joissa rehellisesti sanotaan ihmeparantumisia humpuukiksi.
        Mutta jottet olisi pelkkien mielipiteiden varassa niin tässä tietoa aiheesta:

        http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/ihmeparantaminen.html

        ja yleensä muutkin tekevät, niin kommentoin niitä viestejä, joita haluan kommentoida. Luulisin, että ihmeparantumiset, jos sellaisia on tapahtunut, kiinnostavat ketä hyvänsä, vai eivätkö sinua?


    • tavallinen tallaaja

      Aika kauan on alkuperäisen viestin kirjoittamisesta, mutta vastaukset siihen tuntuvat niin haetuilta, että vieläkin tekee mieleni kirjoittaa.
      Tietenkin jokaisen kannattaa pyytä rukoilemaan kaikkivaltiasta Taivaan Jumalaa puolestaan, tai toisten puolesta. Jumalalta, joka rakastaa, ei KOSKAAN voi tulla mitään pahaa, parasta ainoastaan. Jos kaadut rukoustilanteessa, niin anna siinä Jumalan vain rakastaa sinua. Älä pelkää sitä.
      Jumala tietää, miksi hän parantaa tai ei paranna. Vastuu rukousvastauksesta jää hänelle yksin ja ainoastaan.
      Jumala on vanhin parantajista, ja vesi vanhin voitehista, sanoo sananlasku.
      Jumala on se, joka työn eli parantamisen tekee. Hänelle kuuluu antaa kunnia. Ei Pirkolle eikä kenellekään muulle. Ei metsänpeikoille, eikä luonnonvoimille, koska vain Jumala antaa parantumisen.
      Saatana toi sairaudet maailmaan, joten vain Jumala voi ne poistaa.
      Jeesus kantoi ristillä kaikki syntimme. Hänen haavojensa kautta me olemme parannetut.
      Jeesuksen teko on Jumalan ratkaisu sairauksiin.
      Tietysti myös lääketiede osaa parantamisen taidon, mutta Jumala voi tehdä parantumisia suvereenisti yli lääketieteen ymmärryksen.
      Kirjoittajien pitäisi tutkia raamattuaan paremmin, niin ei tulisi hassuja ihmismielipiteitä näihin vastauksiin. Raamattu esim. lupaa, että Jumalan Henki antaa erilaisia lahjoja ihmisille.
      Toinen saa parantamisen lahjan, toinen rohkaisemisen, toinen kielillä puhumisen jne.
      Kun Pirkollamme on parantamisen lahja ( niin oletan ), niin silloin kannattaa mennä juuri hänen rukoiltavakseen.
      Jonkun toisen ihmisen kautta Jumala toimii toisin.
      Ei siis aina ole sama, kuka on rukoilijana, vaikka Jumala parantumisen vaikuttaakin.
      Minä itsekin rukoilen ihmisten paratumisten puolesta aivan oikean Taivaan Jumalan Hengessä ja toivon, että niitä voisi tapahtua.

      • Metsät.

        tuo kaatamisen lahja tulee? Jumala nostaa, ei kaada. "He kaatuvat kaatuvien joukkoon, kun Minä heitä rankaisen." (kts. Jer.6:14-15 ). Parantamisesta: "He parantavat Minun kansani vamman KEPEÄSTI."


      • Hallin Vanki

        """Tietenkin jokaisen kannattaa pyytä rukoilemaan kaikkivaltiasta Taivaan Jumalaa puolestaan"""
        -Jokaisen pitäisi jo tietää että jumala on pelkkää satua ja höpötystä ja ettei yksikään rukous ole koskaan toiminut.


      • Jeesuksen vapauttama
        Hallin Vanki kirjoitti:

        """Tietenkin jokaisen kannattaa pyytä rukoilemaan kaikkivaltiasta Taivaan Jumalaa puolestaan"""
        -Jokaisen pitäisi jo tietää että jumala on pelkkää satua ja höpötystä ja ettei yksikään rukous ole koskaan toiminut.

        """Tietenkin jokaisen kannattaa pyytä rukoilemaan kaikkivaltiasta Taivaan Jumalaa puolestaan"""
        -Jokaisen pitäisi jo tietää että jumala on pelkkää satua ja höpötystä ja ettei yksikään rukous ole koskaan toiminut. "

        Mistäs sinä sen tiedät et ole edes uskossa, itse voin sanoa tuohon että kohdallani rukous on toiminut kymmeniä kertoja.Olen jeesuksen vapauttama enkä minkään hallin vanki.


    • VÄHÄN SURULLISTA

      Ei siellä enää näytä juuri kukaan kaatuvan. J:n kokouksissa kaatui 80-luvulla melkein kaikki (silloin kun oli hot-juttu), nyt ei juuri kukaan. Mitä on tapahtunut. Itseasiassa ei mitään. Ei silloin, eikä nyt. Tee testi ystäviesi kanssa: osa käy riviin kantapäät yhteen, silmät kiinni, pieni töytäisy otsaan ja painopiste lähtee viemään - aivan niin kuin heinäseivästä. Ja jos ei tositilanteessa lähde, niin sinua tullaan töytäisemään rinnasta melko voimakkaasti. Jos silti et ole "sosiaalinen" ja kaadu niin kuin odotetaan, sinut tullaan melko nopeasti ohjaamaan penkkiriveillä istuvien avustajien juttusille. Jos kysyt miksi, niin sinulle sanotaan jotain tilanteesta irrallaan olevaa ..kuten "tässä on nyt jokin... jotain keskusteltavaa...näetkö tuon henkilön tuolla" . Suomeksi "häivy the show must go on....
      Testasin nämä 25v sitten ja hiljattain - sama juttu.
      Tärkeintä on että:ET ALA KAATUILEMAAN KUN MUUT KAATUU. PIDÄ PÄÄ KYLMÄNÄ. JOS JUMALALLA ON YKSITTÄISELLE IHMISELLE ASIAA, SE TULEE KYLLÄ SELVÄKSI. JOS EI TULE, EI OLE ASIAA.

    • Jalovaari

      myös Miitta - täti, joka laulaa Jeesukseta?

    • armolahjat toimii

      Jos jotkut huuhaatutkimukset yrittää horjuttaa sinua pois Jumalan lupaamista parantamisen armolahjoista niin unohda ne ja hae apua , Jumala käyttää yhä tänäkin päivänä henkilöitä joilla se armolahja on, itse olen parantunut tällä tavalla ja mitkään tutkimukset sitä vastaan ei horjuta komemustani.

      • kipeä.

        Olen puolestasi iloinen,että Jumala sinut paransi.Hänellä on varmasti silloin jokin tehtävä sinulle,jossakin.Olen itse käynyt lukuisissa parantumiskokouksissa Ylivainiosta alkaen.Seurakuntien rukouskokouksissa olen pyytänyt parantumista,todella monesti olen sitä pyytänyt,rukoillutkin että Jumala parantaisi kovista kivuistani yli 33 vuotta.Mitään parantumista ei ole kohdalleni tullut.Ylivainion kokouksessa näin monia istuvan pyörätuolissa,ja kokouksen jälkeen istuivat edelleen pyörätuolissa.Kuten sanoin olen iloinen että paranit,mutta älä tee siitä oppia että kaikki paranee,äläkä missään nimessä ala sairaita parantumattomia syyllistämään vaikka uskonpuutteesta,jottei sinulle pahempaa tapahtuisi.Ylivainion kokouksessa oli kuin ivaa ja pilkaa näitä pyörätuolissa istuvia ja itseänikin kohtaan se,että yksi mies penkkirivistä nousi ja todisti Jumalan parantaneen hänen palleatyränsä.Melkoisen pikkujuttu meille vammaisille kovien kipujenkin kanssa eläville.Kokouksesta poistuttuani olin surullinen,viimein lopetin turhuuksien perässä juoksun.


    • Pirkko ja
    • mainosmanipulaattori

      Miten olisi P:n kokouksiin mainos:

      "Tuo vanhat riivaajasi vaihtoon, meiltä saat seitsemän äksyä örkkiä lisää"

      Voi muuten olla ihan tosikin, kun niissä kokousvieraissa on jos jonkinlaista vipeltäjää ja oudoilla voimilla suoritettu mielen- ja psyykenavaus repii portit auki väen kuljeskella.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe