Ainakin vanhemmat nokialaiset ovat kuulleet hauskoja tarinoita jo edesmenneistä, värikkäistä nokialaispersoonista, Jumalauta-Jokelasta ja Penttilän Eepestä. Joskus noita Jokela-kaskuja oli kaupungin www-sivuillakin, mutta enää ei taida olla? Itsekin olen niitä vuosien varrella monia kuullut, mutta eihän niitä kaikkia muista.
Laittakaapa te paremmin muistavat niitä tänne muiden - ja varsinkin tuoreempien nokialaisten - luettaviksi. Tässä yksi malliksi:
Jokela oli käynyt kesken työpäivää parturissa, mestari oli tämän kuitenkin huomannut ja puhutteli Jokelaa hänen palattuaan.
- Eikö Jokela tiedä, ettei työaika ole tarkoitettu parturissakäyntiä varten vaan työntekoon?
Johon Jokela tokaisi:
- Jumalauta, työaikana se tukka kasvaakin!
Ja mestari tähän:
- No ei kai se nyt ainoastaan työaikana kasva?
Johon Jokela:
- Jumalauta, eihän sitä kokonaan leikattukaan!
Jumalauta-Jokela & Penttilän Eepe -tarinat
4
3202
Vastaukset
- ...
...
- ,,,
eepe ampu salaa hirven ja joutu oikeuteen.
tuomari kysyi mistä te sen hirven ammuitte?
puusta herra tuomari.
tähän tuomari,älkää halventako oikeutta tai saatte sakot!
tähän taas eepe,herra tuomari ei se hirvi ollut puussa vaan minä! - ---
,,, kirjoitti:
eepe ampu salaa hirven ja joutu oikeuteen.
tuomari kysyi mistä te sen hirven ammuitte?
puusta herra tuomari.
tähän tuomari,älkää halventako oikeutta tai saatte sakot!
tähän taas eepe,herra tuomari ei se hirvi ollut puussa vaan minä!Niin ja sen jälkeen,eepen päästyä vapaaksi,nimismies meni osteleen eepeltä talon tonttia.
Eepe tuumas että ei nyt ole pikkurahan puuteta ja jos oikein nälkä tulee niin imeskelen niitä hirven luita sitten. - ja tämä
--- kirjoitti:
Niin ja sen jälkeen,eepen päästyä vapaaksi,nimismies meni osteleen eepeltä talon tonttia.
Eepe tuumas että ei nyt ole pikkurahan puuteta ja jos oikein nälkä tulee niin imeskelen niitä hirven luita sitten.Eepe unohti talvella mettätöissä ollessaan termospullon kannon nokkaan.
keväällä eepe löysi sen,otti ryypyn ja sanoi-perkule ompas hyvä pullo kun vieläkin suuta poltteli!
mitähän siellä mahtoi olla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1715217- 1974117
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1403725Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat653072Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia533010- 1461997
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441757Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.391515Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631444Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261319