koska jeesussatu kuolee lopullisesti?

mitä veikkaatte, satuun uskoo enää vain muutama, hekin pääsääntöisesti kouluttamattomia, köyhiä ja pieniä lapsia.

Koska jeesus kuolee viimmeisen kerran, koska kuolee viimeinen ihminen joka pitää mielikitusystäväänsä todellisena ja olemassaolevana?

54

1475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä!

En useinkaan avaa kirjoituksiasi, sillä ne ovat aina ala-arvoisia.
      Olen ihmeitä kokenut ja Jeesuksen kanssa kauan elänyt ihminen ja pahoitin mieleni siitä, kun joku pyysi meitä rukoilemaan puolestasi, niin sain rukousesteen.

Mitä sinä itse luulet, mistä se johtuu?

Silti tunnen myötätuntoa sinua kohtaan ja tahtoisin rukoilla puolestasi ja toivon, että saan siihen luvan.

• Nasse.

ja sinun moraalistasi

• se sinulle
        Nasse. kirjoitti:

ja sinun moraalistasi

kertoo minusta ja moraalistani?

Minä todella elän ihmeissä, sillä elän elävän Jeesuksen kanssa ja siksi kykenen rakastamaan sinua, kuten jokaista ihmistä, mutta ei ole minun tahtoni, että en saa lupaa rukoilla puolestasi. Sinun on tätä vaikea käsittää.

Tee parannus, sillä alat olla jo vaarallisilla vesillä, sillä on aivan harvinaista, kun ylhäältä kielletään rukoilemasta jonkun ihmisen puolesta.

Muista, minä rakastan sinua ja tahtoisin nähdä sinut onnellisena jo täälä ja kerran ikuisessa kodissa. Se on vielä mahdollista.

• se sinulle kirjoitti:

kertoo minusta ja moraalistani?

Minä todella elän ihmeissä, sillä elän elävän Jeesuksen kanssa ja siksi kykenen rakastamaan sinua, kuten jokaista ihmistä, mutta ei ole minun tahtoni, että en saa lupaa rukoilla puolestasi. Sinun on tätä vaikea käsittää.

Tee parannus, sillä alat olla jo vaarallisilla vesillä, sillä on aivan harvinaista, kun ylhäältä kielletään rukoilemasta jonkun ihmisen puolesta.

Muista, minä rakastan sinua ja tahtoisin nähdä sinut onnellisena jo täälä ja kerran ikuisessa kodissa. Se on vielä mahdollista.

vaarantaa vain sinun ja läheistesi terveyden.

Otan osaa. Ehkä uskontojenuhreisssa tms. osattaisiin auttaa, jos josku haluat palata elämään ainoaa elämääsi asiallisesti.

• miettiä .
        Nas.se kirjoitti:

vaarantaa vain sinun ja läheistesi terveyden.

Otan osaa. Ehkä uskontojenuhreisssa tms. osattaisiin auttaa, jos josku haluat palata elämään ainoaa elämääsi asiallisesti.

Luuletko taikauskon parantavan ihmisen leikkaupöydällä ja toisella kerralla teho-osastolla ja täysin terveeksi tai luuletko taikauskon muuttavan ihmisen, joka on ollut hyvin tavallinen, eli lihallinen, eli omaa hyvää etsivä, laajasydämiseksi ja rakastavaksi ja luuletko taikauskon antavan uuden elämän, jonka minä sain lähemmäs 25 vuotta sitten ja joka on kaikessa kestänyt uutena ja tuoreena ja vapaana.

Kykeneekö taikausko johdattamaan ihmisen tilanteeseen, jossa hän voi toimia toisen hengenpelastajana saapuessaan juuri sopivalla ajalla paikalle, kehoituksesta, jonka sai ylhäältä.

Parantaako taikausko murtuneen jalan toisten silmien edessä niin, että turvotus jalasta laskee paranemisen yhteydessä samantien, vaikka mustaksi jalka jääkin vielä pitkähköksi aikaa.

Voiko taikausko ilmoittaa edeltä tapahtumia ja antaa voiman kohdata tapahtumia, esim. läheisen poismenon, koska edeltä annettu tieto piti täysin paikkansa.

Voiko taikausko tehdä ihmisen hyvin toimeen tulevaksi, niin hyvin, että tämä ihminen kykenee ilolla antamaan omastaan heille, joilla ei ole.

Näin voisin jatkaa pitkään, mutta toivon sinun miettivän, että mikä voi antaa ihmiselle niin uuden elämän, että se todella on UUSI ja erilainen, kuin entinen elämä.

Voin ilmoittaa sinulle, että Jeesus elää ja vaikka sinä joudut nyt elämään valheessa, valitse se, että et enää pilkkaavaa sanaa lausu Hänestä.

• vielä,
        miettiä . kirjoitti:

Luuletko taikauskon parantavan ihmisen leikkaupöydällä ja toisella kerralla teho-osastolla ja täysin terveeksi tai luuletko taikauskon muuttavan ihmisen, joka on ollut hyvin tavallinen, eli lihallinen, eli omaa hyvää etsivä, laajasydämiseksi ja rakastavaksi ja luuletko taikauskon antavan uuden elämän, jonka minä sain lähemmäs 25 vuotta sitten ja joka on kaikessa kestänyt uutena ja tuoreena ja vapaana.

Kykeneekö taikausko johdattamaan ihmisen tilanteeseen, jossa hän voi toimia toisen hengenpelastajana saapuessaan juuri sopivalla ajalla paikalle, kehoituksesta, jonka sai ylhäältä.

Parantaako taikausko murtuneen jalan toisten silmien edessä niin, että turvotus jalasta laskee paranemisen yhteydessä samantien, vaikka mustaksi jalka jääkin vielä pitkähköksi aikaa.

Voiko taikausko ilmoittaa edeltä tapahtumia ja antaa voiman kohdata tapahtumia, esim. läheisen poismenon, koska edeltä annettu tieto piti täysin paikkansa.

Voiko taikausko tehdä ihmisen hyvin toimeen tulevaksi, niin hyvin, että tämä ihminen kykenee ilolla antamaan omastaan heille, joilla ei ole.

Näin voisin jatkaa pitkään, mutta toivon sinun miettivän, että mikä voi antaa ihmiselle niin uuden elämän, että se todella on UUSI ja erilainen, kuin entinen elämä.

Voin ilmoittaa sinulle, että Jeesus elää ja vaikka sinä joudut nyt elämään valheessa, valitse se, että et enää pilkkaavaa sanaa lausu Hänestä.

että kuvitteletko taikauskon kykenevän antamaan ihmiselle kielilläpuhumisenlahjan, jossa tulee kaksi vuotta nimejä, joita tämä ihminen ei nimiksi edes miellä, koska ne ovat outoja, vierasmaalaisia nimiä, mutta kahden vuoden kuluttua tämä ihminen tutustuu ulkomaanmatkalla tähän perheeseen, jonka jokaisen jäsenen nimi on tullut ne kaksi vuotta hänen puhuessaan kielillä.

Kaiken lisäksi hän saa tietää, että tämä perhe on kaukaa uskossa ja tämän perheen vanha isä on sota-aikana käynyt joka viikko kyläkirkossa rukoilemassa Suomen puolesta.
        Uskotko, että taikausko voi tuollaista saada aikaan.
        Ja tästä perheestä tulee niin sydämeen menevä ystäväperhe, että tänäkin iltana nämä perheet ovat olleet puhelinyhteydessä ja ovat olleet yhteydessä toisiinsa noin 17 vuotta.

• vielä, kirjoitti:

että kuvitteletko taikauskon kykenevän antamaan ihmiselle kielilläpuhumisenlahjan, jossa tulee kaksi vuotta nimejä, joita tämä ihminen ei nimiksi edes miellä, koska ne ovat outoja, vierasmaalaisia nimiä, mutta kahden vuoden kuluttua tämä ihminen tutustuu ulkomaanmatkalla tähän perheeseen, jonka jokaisen jäsenen nimi on tullut ne kaksi vuotta hänen puhuessaan kielillä.

Kaiken lisäksi hän saa tietää, että tämä perhe on kaukaa uskossa ja tämän perheen vanha isä on sota-aikana käynyt joka viikko kyläkirkossa rukoilemassa Suomen puolesta.
        Uskotko, että taikausko voi tuollaista saada aikaan.
        Ja tästä perheestä tulee niin sydämeen menevä ystäväperhe, että tänäkin iltana nämä perheet ovat olleet puhelinyhteydessä ja ovat olleet yhteydessä toisiinsa noin 17 vuotta.

taikausko kykenee kaikkiin noihin, tai ainakin niin että taikauskoinen ihminen kykenee tekemään kaiken tuon, kuten osuvasti todistat.

• ,että
        Nas.se kirjoitti:

taikausko kykenee kaikkiin noihin, tai ainakin niin että taikauskoinen ihminen kykenee tekemään kaiken tuon, kuten osuvasti todistat.

sinä et kykene uskomaan, mutta toivon sinun parhaaksesi, että opettelet keskustelemaan sivistyneesti ja jätät Jumalan pilkan poissa iäksi. Tuoko pilkkaaminen ja ivaaminen sinulle mielihyvää ja jos tuo, niin mikä sen aiheuttaa, että tuollaisesta voi saada jotakikaan itselleen.

Usko on lahja ja ilman sitä lahjaa ei voi uskoa elävään Jumalaan ja sitä lahjaa saa jokainen itselleen pyytää.
        Sinä olet tällä hetkellä asemassa, jossa et ole oikeutettu sitä pyytämään, etkä saamaan, mutta Jumalan kunnioituksen ja pelon synnyttyä sinuun, saat mahdollisuuden armoon. Voit kyllä antaa sen mahdollisuuden mennä ohikin. Se on oma valintasi ja sen jälkeen olet oleva aina omillasi, ilman välimiestä ja auttajaa.

Uskotko, että meitä on olemassa, jotka elämme sivistyneesti, vapaasti ja onnellisesti ja niin onnellisesti, että jokainen joka ympäristöömme ja yhteyteemme saa tulla, saa kokea sitä onnea ja rauhaa.

Synti tuo surun ja ahdistuksen ja johtaa lopulta aina häviöön, mutta kuuliaisuus Jumalan Sanalle tuo voiton ja siitä seuraa se, että ihminen, joka uskoo, ei jää alkeisvoimien riepoteltavaksi, vaan elää Jeesuksessa, vapaana alkeisvoimista ja siksi pysyy alati turvassa ja rauha hänen sydämessään ei järky hetkeksikään.
        Jeesus puhui totta luvatessaan jättää meille rauhan ja me jotka sen olemme saaneet, kerromme siitä teille, jotka olette siitä osattomia. Miksi kerromme, siksi, että kaltaisesi pysähtyisivät miettimään, että on olemassa jotain paljon parempaa, missä te elätte.
        Edes sinun ilkeilysi ei rauhaamme saa mihinkään hetkeksikään katoamaan, mutta aiheuttaa meissä kyllä huolta sinusta, sillä tahtomme on hyvä sinuakin kohtaan ja tiedämme todella, että tuo, mitä nyt tuot itsestäsi esiin, ei johda hyvään.

• ,että kirjoitti:

sinä et kykene uskomaan, mutta toivon sinun parhaaksesi, että opettelet keskustelemaan sivistyneesti ja jätät Jumalan pilkan poissa iäksi. Tuoko pilkkaaminen ja ivaaminen sinulle mielihyvää ja jos tuo, niin mikä sen aiheuttaa, että tuollaisesta voi saada jotakikaan itselleen.

Usko on lahja ja ilman sitä lahjaa ei voi uskoa elävään Jumalaan ja sitä lahjaa saa jokainen itselleen pyytää.
        Sinä olet tällä hetkellä asemassa, jossa et ole oikeutettu sitä pyytämään, etkä saamaan, mutta Jumalan kunnioituksen ja pelon synnyttyä sinuun, saat mahdollisuuden armoon. Voit kyllä antaa sen mahdollisuuden mennä ohikin. Se on oma valintasi ja sen jälkeen olet oleva aina omillasi, ilman välimiestä ja auttajaa.

Uskotko, että meitä on olemassa, jotka elämme sivistyneesti, vapaasti ja onnellisesti ja niin onnellisesti, että jokainen joka ympäristöömme ja yhteyteemme saa tulla, saa kokea sitä onnea ja rauhaa.

Synti tuo surun ja ahdistuksen ja johtaa lopulta aina häviöön, mutta kuuliaisuus Jumalan Sanalle tuo voiton ja siitä seuraa se, että ihminen, joka uskoo, ei jää alkeisvoimien riepoteltavaksi, vaan elää Jeesuksessa, vapaana alkeisvoimista ja siksi pysyy alati turvassa ja rauha hänen sydämessään ei järky hetkeksikään.
        Jeesus puhui totta luvatessaan jättää meille rauhan ja me jotka sen olemme saaneet, kerromme siitä teille, jotka olette siitä osattomia. Miksi kerromme, siksi, että kaltaisesi pysähtyisivät miettimään, että on olemassa jotain paljon parempaa, missä te elätte.
        Edes sinun ilkeilysi ei rauhaamme saa mihinkään hetkeksikään katoamaan, mutta aiheuttaa meissä kyllä huolta sinusta, sillä tahtomme on hyvä sinuakin kohtaan ja tiedämme todella, että tuo, mitä nyt tuot itsestäsi esiin, ei johda hyvään.

ja kananluut kerovat toista.

• ,sinulle
        Nas.se kirjoitti:

ja kananluut kerovat toista.

on tapahtunut, että olet joutunut tuohon kykenemättömyyteen.
        Elät tällä hetkellä aistien maailmassa ja kykenet uskomaan siihen, minkä aistit, eli näet, kuulet, maistat....
        Olet hyvin osaton ja yleensä tuon osattomuuden tuo omaatuntoa rasittava synti. Ihminen, joka ei itsekään hyväksy tekojaan, kiertää totuutta, eikä halua ajatella muuta, kuin sen, että salailulla ja itelle lupa antamalla, voi jotenkikaan elää.

Pohjimmiltasi sinä olet herkkä ja tuon kovan kuoren murruttua tiedät olevasi vaarallisilla vesillä.
        Sinun kannattaa ehdottomasti luottaa ihmisiin ja sinulla tulisi olla edes yksi luotettu, jolle voit totuudellisesti, ilman häpeää kertoa itsestäsi, mutta tämän ihmisen tulee olla viisas, niin viisas, että hän kykenee käsittelemään asioita kanssasi, ilman arvosteluja.

Toivoisinpa kahvinporojen ja kananluiden kertoman sijasta, sinun etsivät totuutta elämääsi ja alkavan luottamaan siihen, että elämässä on hyviäkin ihmisiä ja itsessäkin on mahdollisuudet hyvään ja valoisaan persoonaan, kunhan saat päältäsi karistettua pelon, jonka verhoat kovuuteen. Ihminen on luotu auttamaan toistaan ja helpottamaan toisenkin matkaa täälä.

• ,sinulle kirjoitti:

on tapahtunut, että olet joutunut tuohon kykenemättömyyteen.
        Elät tällä hetkellä aistien maailmassa ja kykenet uskomaan siihen, minkä aistit, eli näet, kuulet, maistat....
        Olet hyvin osaton ja yleensä tuon osattomuuden tuo omaatuntoa rasittava synti. Ihminen, joka ei itsekään hyväksy tekojaan, kiertää totuutta, eikä halua ajatella muuta, kuin sen, että salailulla ja itelle lupa antamalla, voi jotenkikaan elää.

Pohjimmiltasi sinä olet herkkä ja tuon kovan kuoren murruttua tiedät olevasi vaarallisilla vesillä.
        Sinun kannattaa ehdottomasti luottaa ihmisiin ja sinulla tulisi olla edes yksi luotettu, jolle voit totuudellisesti, ilman häpeää kertoa itsestäsi, mutta tämän ihmisen tulee olla viisas, niin viisas, että hän kykenee käsittelemään asioita kanssasi, ilman arvosteluja.

Toivoisinpa kahvinporojen ja kananluiden kertoman sijasta, sinun etsivät totuutta elämääsi ja alkavan luottamaan siihen, että elämässä on hyviäkin ihmisiä ja itsessäkin on mahdollisuudet hyvään ja valoisaan persoonaan, kunhan saat päältäsi karistettua pelon, jonka verhoat kovuuteen. Ihminen on luotu auttamaan toistaan ja helpottamaan toisenkin matkaa täälä.

pitkiä avauksia en lue, paitsi alut ja loput, joten 81% peeloilustasi on valunut vain oman egosi pullisteluun. Sorry.

Kirjoitit:
        "Ihminen on luotu auttamaan toistaan ja helpottamaan toisenkin matkaa täälä."

Miksi teet omastasi niin vaikean ja mikset auta muita vaan pahennat taikauskoisella höpinälläsi heidänkin elämäänsä?

Eikö sinulle kukaan ole rakas? Onko sinulla edes lasta ketä rakastaa?

• sinulle.
        Nas.se kirjoitti:

pitkiä avauksia en lue, paitsi alut ja loput, joten 81% peeloilustasi on valunut vain oman egosi pullisteluun. Sorry.

Kirjoitit:
        "Ihminen on luotu auttamaan toistaan ja helpottamaan toisenkin matkaa täälä."

Miksi teet omastasi niin vaikean ja mikset auta muita vaan pahennat taikauskoisella höpinälläsi heidänkin elämäänsä?

Eikö sinulle kukaan ole rakas? Onko sinulla edes lasta ketä rakastaa?

Minulle Jeesus on ylikaiken rakas ja rakastan aivan jokaista lähimäistäni.
        Olen saanut erikoiset armolahjat ja moni voisi tänäänkin kertoa sinulle, miten minä sain näiden lahjojen avulla olla välineenä, että hän sai elämäänsä toivon ja ilon. Itsestäni se kyky ei tule, vaan se tulee Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan.

Minulla ei ole koskaan ollut tarvetta korottaa omaa egoani ja siksi kuljen tääläkin vieraillessani ilman nimimerkkiä.

En ole koskaan ollut taikauskoinen, mutta olen saanut olla auttamassa taikauskon vankeja.
        Eräskin ihminen oli jo niin vangittu taikauskoon, että hänen elintilansa oli ahditunut mitättömäksi, mutta tänään hän on avaralla paikalla.

Pelottaako sinua tieto Jumalan elävyydestä. Se on turhaa, sillä Hän on rakkaus ja Hän etsii syntisiä ja auttaa heidät vapauteen.

Jeesuksen luokse saa mennä vaikka olisi kuinka syntinen, sillä Hän auttaa meitä syntisiä ja auttaa meidät pääsemään vapaaksi synnistä.

Nyt neuvoisin sinua, että vaikka kirjoittelet, niin mieti mitä kirjoittelet ja jätä pilkkaamiset poissa ja usko, että on muutakin elämää, kuin se mitä me nähdään ja jätä kaikki turhat pelot poissa ja pyri hyvään, kaikessa hyvään.

Sinä olet vielä nuori ja monet nuoret ovat laumasieluisia ja siitä johtuu, että nuoret etsivät usein toistensa hyväksyntää, keinolla millä tahansa, mutta ihminen, joka on itsevarma, ei koskaan ajaudu ihmisorjuuteen, eli laumasieluisuuteen.
        Tässä sinulle miettimistä ja muista, että jos ahdistut kirjoituksistani, niin se on vain oman mielikuvituksesi tuotetta, sillä minä en koskaan tahdo ketään ahdistaa, eikä varsinkaan Jumala kiusaa ketään, eikä ole kenenkään kiusattavissa.

• emli

"Satu" päättyy siihen, kun Jeesus hakee omansa pois. Sillä hetkellä kaikki ymmärtävät, että kyse ei ole sadusta vaan täydestä todesta.

Väitteesi on sen verran naurettava, etten tiedä oletko tosissasi vai laittanut kommentin vitsinä? Elävään Kristukseen uskovia löytyy! Herralle kiitos! Joukostamme löytyy mm. näitä luettelemiasi ryhmiä.. toki meitä on muitakin :)

Ja lopuksi muutama oikaisu väittämiisi. Jeesus ei ole kuollut! Hän ELÄÄ tänäkin päivänä. Istuu Jumalan valtaistuimen oikealla puolella! Vasta viettämämme pääsiäinenhän on Jeesuksen ylösnousemusjuhla! Tiedäthän.. ".. astui alas Tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin.."!! Ihminen, joka uskoo Kristukseen ei kuole. No joo.. okei.. kuolee tässä maailmassa.. mutta saa iänkaikkisen elämän taivaissa! Ns. epäuskoinen saa iänkaikkisen elämän kadotuksessa! Suosittelen lämpimästi Raamatun lukemista :) sieltä löytyy kaikki tarpeellinen.. myös vastaukset näihin sinun kysymyksiisi :)

• Nasse.

mitä kirjoitat?

Siis siihen että kuvitteellinen mytologian kirjan hamo oli herännyt kuolleista?

Vaikka egoasi pullistaaksesi uhkaatkin minua kristillistä lähimmäisenrakkauttasi osoittaen:
        "Ns. epäuskoinen saa iänkaikkisen elämän kadotuksessa!"

voin kertoa että se on samaa satua sen taivasjutun kanssa.

• emli
        Nasse. kirjoitti:

mitä kirjoitat?

Siis siihen että kuvitteellinen mytologian kirjan hamo oli herännyt kuolleista?

Vaikka egoasi pullistaaksesi uhkaatkin minua kristillistä lähimmäisenrakkauttasi osoittaen:
        "Ns. epäuskoinen saa iänkaikkisen elämän kadotuksessa!"

voin kertoa että se on samaa satua sen taivasjutun kanssa.

.. tottakai uskon! En kai olisi sinulle vastausta väsännyt. Minä en uhkaa saatika pullista "omaa egoani".. ikävää, että ymmärsit kirjoitukseni väärin.

Oletko ajatellut sitä, että iso osa Jeesukseen uskovia on ollut jossain elämänsä vaiheessa myös näitä "epäuskossa" kulkevia.. etsineet vastauksia?! Kysyt uskovilta mistä he voivat olla varmoja siitä, että Jeesus elää. Minä kysyn sinulta: Mistä SINÄ voit olla varma, että Jeesusta ei ole!?

Mukava kuitenkin huomata, että myös sinä tunnet kiinnostusta näitä asioita kohtaan.. vielä mukavampaa olisi, että SINÄ laajentaisit nyt vuorostasi näkemystäsi (minä koen omalta osaltani sitä jo tehneeni, harhailleeni ennen Jeesuksen yhteyteen pääsemistä)! Kuten jo aiemmassa viestissäni kehoitin, lue Raamattua! Siitä ei taatusti ole sinulle mitään haittaa!!!

Ja todennäköisten väärinkäsityksen välttämämiseksi selvitän vielä. Ei.. minä en kulje laput silmilläni.. ja kyllä.. minä teen edelleen havaintoja ympärilläni olevasta maailmasta. Ja juuri siksi MINÄ tarvitsen pelastusta! Ja vain Jeesus pelastaa :)

• emli kirjoitti:

.. tottakai uskon! En kai olisi sinulle vastausta väsännyt. Minä en uhkaa saatika pullista "omaa egoani".. ikävää, että ymmärsit kirjoitukseni väärin.

Oletko ajatellut sitä, että iso osa Jeesukseen uskovia on ollut jossain elämänsä vaiheessa myös näitä "epäuskossa" kulkevia.. etsineet vastauksia?! Kysyt uskovilta mistä he voivat olla varmoja siitä, että Jeesus elää. Minä kysyn sinulta: Mistä SINÄ voit olla varma, että Jeesusta ei ole!?

Mukava kuitenkin huomata, että myös sinä tunnet kiinnostusta näitä asioita kohtaan.. vielä mukavampaa olisi, että SINÄ laajentaisit nyt vuorostasi näkemystäsi (minä koen omalta osaltani sitä jo tehneeni, harhailleeni ennen Jeesuksen yhteyteen pääsemistä)! Kuten jo aiemmassa viestissäni kehoitin, lue Raamattua! Siitä ei taatusti ole sinulle mitään haittaa!!!

Ja todennäköisten väärinkäsityksen välttämämiseksi selvitän vielä. Ei.. minä en kulje laput silmilläni.. ja kyllä.. minä teen edelleen havaintoja ympärilläni olevasta maailmasta. Ja juuri siksi MINÄ tarvitsen pelastusta! Ja vain Jeesus pelastaa :)

voit sorvata oman legendasi mihin tahansa kilpailevaan, voit vaihtaa länkytyksesi raamatsuta koraaniin, jessestä allahiin ja sama taikauskoine paska jatkuu.

Jos haluat kehittyä ihmisenä, luovut väkivaltauskonnostasi ja otat askeleen teenpäin.

Jeesuksesi ja Jumalasi kuolee viimeistään sinun kuollessai, mikset tappaisi heitä jo aiemmin, mielikuvitusolentoja ja alkaisi elää ihmisarvosita elämää?

• emli
        Nas.se kirjoitti:

voit sorvata oman legendasi mihin tahansa kilpailevaan, voit vaihtaa länkytyksesi raamatsuta koraaniin, jessestä allahiin ja sama taikauskoine paska jatkuu.

Jos haluat kehittyä ihmisenä, luovut väkivaltauskonnostasi ja otat askeleen teenpäin.

Jeesuksesi ja Jumalasi kuolee viimeistään sinun kuollessai, mikset tappaisi heitä jo aiemmin, mielikuvitusolentoja ja alkaisi elää ihmisarvosita elämää?

..että et vastaa kysymyksiini. Sen sijaan jakelet neuvojasi..
        "Jos haluat kehittyä ihmisenä, luovut väkivaltauskonnostasi ja otat askeleen teenpäin."

Kutsut uskoani Jeesukseen väkivaltauskonnoksi. Tuo kertoo paljon siitä, että et vaivaudu ottamaan asioista selvää ennenkuin jaat ohjeitasi. Jumala on rakkaus!

Myös se, että kutsut uskoani "taikauskoksi".. enemmän asioista tietävänä ymmärtäisit, että se on aivan jotain muuta kuin taikauskoa! Siunausta kuitenkin sinullekin :)

Joh 3:16 "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."

• emli kirjoitti:

..että et vastaa kysymyksiini. Sen sijaan jakelet neuvojasi..
        "Jos haluat kehittyä ihmisenä, luovut väkivaltauskonnostasi ja otat askeleen teenpäin."

Kutsut uskoani Jeesukseen väkivaltauskonnoksi. Tuo kertoo paljon siitä, että et vaivaudu ottamaan asioista selvää ennenkuin jaat ohjeitasi. Jumala on rakkaus!

Myös se, että kutsut uskoani "taikauskoksi".. enemmän asioista tietävänä ymmärtäisit, että se on aivan jotain muuta kuin taikauskoa! Siunausta kuitenkin sinullekin :)

Joh 3:16 "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."

että RÖYH

Sulla on vielä mahdollisuus pelastaa iano elämäsi. Jos olet 34 vuotioas nainen, sulla on vielä 68 vuotta ikaa elää, kunnes kuolet lopullisesti.

Miten ainoan elämäsi käytätä, on sinusta kiinni. Palvo kuolleita raatoja, elä taikauskossa, petä itseäsi ja muita, se on sinun valintasi.

• emli
        Nas.se kirjoitti:

että RÖYH

Sulla on vielä mahdollisuus pelastaa iano elämäsi. Jos olet 34 vuotioas nainen, sulla on vielä 68 vuotta ikaa elää, kunnes kuolet lopullisesti.

Miten ainoan elämäsi käytätä, on sinusta kiinni. Palvo kuolleita raatoja, elä taikauskossa, petä itseäsi ja muita, se on sinun valintasi.

.. sanon nyt ihan sydämeni ja sieluni pohjasta SINULLE! Sinulla on VIELÄ mahdollisuus pelastaa elämäsi! Miten vietät iänkaikkisuutesi on sinusta kiinni! Valinnat tehdään tässä ajassa!

Minä olen valinnut Jeesus-tien! Sen mukana tullut rauha, rakkaus, ilo ja pelastusvarmuus ovat äärimmäisen tärkeitä minulle. Elämäni on muuttunut VAIN ja AINOASTAAN hyvään kun valitsin Jeesuksen!

Ensimmäistä kertaa näen sinun kirjoittavan jotain mikä todella pitää paikkansa "Miten elämäsi käytät....., se on sinun valintasi."
        Mutta jos kuitenkin hetkeksi pysähtyisit ja mietit "entä, jos olen väärässä.. entä jos tämä tie viekin kadotukseen.."

• emli kirjoitti:

.. sanon nyt ihan sydämeni ja sieluni pohjasta SINULLE! Sinulla on VIELÄ mahdollisuus pelastaa elämäsi! Miten vietät iänkaikkisuutesi on sinusta kiinni! Valinnat tehdään tässä ajassa!

Minä olen valinnut Jeesus-tien! Sen mukana tullut rauha, rakkaus, ilo ja pelastusvarmuus ovat äärimmäisen tärkeitä minulle. Elämäni on muuttunut VAIN ja AINOASTAAN hyvään kun valitsin Jeesuksen!

Ensimmäistä kertaa näen sinun kirjoittavan jotain mikä todella pitää paikkansa "Miten elämäsi käytät....., se on sinun valintasi."
        Mutta jos kuitenkin hetkeksi pysähtyisit ja mietit "entä, jos olen väärässä.. entä jos tämä tie viekin kadotukseen.."

"Mutta jos kuitenkin hetkeksi pysähtyisit ja mietit "entä, jos olen väärässä.. entä jos tämä tie viekin kadotukseen..""

Mietitkö oikeasti koskaan näitä juttuja, vai mistä tuo kumpuaa?

Entäpä jos joku muu maailman valtauskonnoista onkin se oikea........?

• emli
        Nas.se kirjoitti:

"Mutta jos kuitenkin hetkeksi pysähtyisit ja mietit "entä, jos olen väärässä.. entä jos tämä tie viekin kadotukseen..""

Mietitkö oikeasti koskaan näitä juttuja, vai mistä tuo kumpuaa?

Entäpä jos joku muu maailman valtauskonnoista onkin se oikea........?

..olen miettinyt. Sinunkin olisi syytä miettiä!

• se sinun olettamasi 'jeesussatu' kuolee lopullisesti, kun Jeesus tulee takaisin hakemaan omansa pois.
      Vakavampi haittavaikutus siinä on se, että Jumalan armokin lakkaa olemasta, eikä ole enää ketään 'yläkerrassa' kuulemassa sinun ahdinkotilanteitasi, vaan saat huutaa ja märistä tuuleen. Ja tuulessa ei edes kaiku vastaa sulle..

• uskosi ei tee jeesuksesta olevaa.

Olet vaain lenkki siinä petosten ketjussa joka on jatkunut kohta parituhatta vuotta.

Kysymys kuuluukin, koska ketju katkeaa ja teistä ei enää tehdä uhreja? Sinun elämäsi on jo ehkä mennyt ohi ja kun kuolet, on jeesussatu taas yhden naksun lähempänä kuolemaansa.

• Jossittelija
        Nas.se kirjoitti:

uskosi ei tee jeesuksesta olevaa.

Olet vaain lenkki siinä petosten ketjussa joka on jatkunut kohta parituhatta vuotta.

Kysymys kuuluukin, koska ketju katkeaa ja teistä ei enää tehdä uhreja? Sinun elämäsi on jo ehkä mennyt ohi ja kun kuolet, on jeesussatu taas yhden naksun lähempänä kuolemaansa.

Entäs jos "jeesussatu" onkin totta?
        Miten olet saanut varmuuden omaan uskoosi?

• HEAVEN TRAVEL
        Jossittelija kirjoitti:

Niin muuten hei; siinäpä onn mielenkiintoinen kysymys avaajalle. Tai saahan siihen varmaan muutkin vastata...

Itse voin kertoa omalta kohdaltani, saaneeni varmuuden siitä että Jeesus todella elää, kun Hän muutti ja nosti minut sisäisesti täysin kuolleesta tilasta, uudeksi hengeltäni eläväksi, kohti Jumalan taivasta "matkustavaiseksi" ihmiseksi...

HALLELELUJA! TOTISESTI, HÄN, -JEESUS ELÄÄ!

• HEAVEN TRAVEL kirjoitti:

Niin muuten hei; siinäpä onn mielenkiintoinen kysymys avaajalle. Tai saahan siihen varmaan muutkin vastata...

Itse voin kertoa omalta kohdaltani, saaneeni varmuuden siitä että Jeesus todella elää, kun Hän muutti ja nosti minut sisäisesti täysin kuolleesta tilasta, uudeksi hengeltäni eläväksi, kohti Jumalan taivasta "matkustavaiseksi" ihmiseksi...

HALLELELUJA! TOTISESTI, HÄN, -JEESUS ELÄÄ!

Kas näin kirjoittaa ateismipalstalla seuraavasti:

"    Törmäämme kerta toisensa jälkeen siihen, että keskusteluun tulee häiriköimään joku uskovainen esittämällä pitkän litanian "totuuksia", esim. jalka kasvoi takaisin ja hallelujaa jumalan ihme.

Mutta kun kysymme edes yhtä todistetta, perustelua, järkisyytä miksi näin tapahtuisi, vastausta ei koskaan tule.

Minulla on tähän kaksi teoriaa. Ensimmäisessä usokki on täysin välinpitämätön siitä, mitä kertoo, koska hänelle uskominen on pelkkä tunne ja varmuus siitä että hallelujaa ja jumala on. Väitteiden esittäminen on vain huomion hakemista. Faktoilla ei ole väliä. Raflaavilla väitteillä on tarkoitus horjuttaa sellaisten ihmisten mielenrauhaa, jotka ovat jostakin syystä alttiita käännytykselle. Käsittämättömästä syystä usokki yrittää levittää uskontoaan täällä ateistien joukossa, vaikka sekin aika kannattaisi kuluttaa toisten uskovaisten käännyttämiseen omaan kulttiin, hehän puoliksi uskovat jo jutut :)

Toisessa usokki on sulkenut päänsä ulkopuolelle kaikki vastaväitteet. Jokainen uskoa horjuttava väite on kuin ajatus, että ajaisi vasenta kaistaa autotiellä. Se on täysin poissuljettu ajatus, sitä ei saa edes harkita. Mielestäni on ikävää, että ihmiset sulkeutuvat ja muuttuvat tällä tavalla vaihtoehdottomiksi ja lakkaavat ajattelemasta avoimesti.

Keskustelin vähän aikaa sitten juuri tämäntyyppisen usokin kanssa. Kun kysyin häneltä, eikö hän yhtään harkitse vaihtoehtoja omalle uskonnolleen, hän ihmetteli että onko vaihtoehtoja olemassa!

Sitten he vielä syyttelevät ateistia siitä, ettemme muka ota huomioon vaihtoehtoja... "

• M@k3
        Jossittelija kirjoitti:

'Mitä jos' ja 'olisi kiva jos' ovatkin hyviä perusteita uskoon.

Ja usko onkin ainoa keino myydä tyhjää.

Lopeta petoksen ja itsepetoksen kierteesi jo tänään.

• wayofc...
        M@k3 kirjoitti:

'Mitä jos' ja 'olisi kiva jos' ovatkin hyviä perusteita uskoon.

Ja usko onkin ainoa keino myydä tyhjää.

Lopeta petoksen ja itsepetoksen kierteesi jo tänään.

Niin Jumala ei sitä varmasti anna kenellekään, joka sitä ei tahdo ottaa vastaan. Mutta muuten, jokainen voi siltä osin huolehtia ensi sijaisesti itsestään, mihin tahtoo uskoa. Ei tarvitse silti yrittää muilta viedä heidän uskoaan, vaikka ei itsellä sitä ole; ei tietenkään jos ei sitä haluakaa...

>>> Ja usko onkin ainoa keino myydä tyhjää. >>>

-???
        -Uskoa ei todellakaan myydä missään, eikä sitä myöskään voi millään ostaa. Mutta se on jokaiselle tarjolla, samalla "hinnalla" olipa sitten köyhä tai rikas... -Täytyy vain tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Kuninkuus ja oma pienuus...

• Nas.se kirjoitti:

uskosi ei tee jeesuksesta olevaa.

vaikka sinä et uskokaan, eikä sun epäuskoiset pölinäsi kumoa millään tavoin minun uskoani, vaan vahvistaa sitä..

Kuka kertoisi sinulle siitä parin tuhannen vuoden lenkistä ellei Raamattu eli Jumalan sana sitä kerro..

Juuri noilla Raamatun totuudenmukaisilla faktoillahan sinä epäuskoinen jumalaton syntinen pakana vahvistat uskovien uskoa ja autat heitä tietämättäsi.. ;)

• noin
        stefanus kirjoitti:

vaikka sinä et uskokaan, eikä sun epäuskoiset pölinäsi kumoa millään tavoin minun uskoani, vaan vahvistaa sitä..

Kuka kertoisi sinulle siitä parin tuhannen vuoden lenkistä ellei Raamattu eli Jumalan sana sitä kerro..

Juuri noilla Raamatun totuudenmukaisilla faktoillahan sinä epäuskoinen jumalaton syntinen pakana vahvistat uskovien uskoa ja autat heitä tietämättäsi.. ;)

hän tekee. Tämä synnin kietoma ihminen tarvitsee tietoa Jumalasta, sillä hän on onneton ihminen, joka etsii elämäänsä sisältöä ja täyteyttä tyhjyyden sijaan.

• M@k3
        wayofc... kirjoitti:

Niin Jumala ei sitä varmasti anna kenellekään, joka sitä ei tahdo ottaa vastaan. Mutta muuten, jokainen voi siltä osin huolehtia ensi sijaisesti itsestään, mihin tahtoo uskoa. Ei tarvitse silti yrittää muilta viedä heidän uskoaan, vaikka ei itsellä sitä ole; ei tietenkään jos ei sitä haluakaa...

>>> Ja usko onkin ainoa keino myydä tyhjää. >>>

-???
        -Uskoa ei todellakaan myydä missään, eikä sitä myöskään voi millään ostaa. Mutta se on jokaiselle tarjolla, samalla "hinnalla" olipa sitten köyhä tai rikas... -Täytyy vain tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Kuninkuus ja oma pienuus...

Tahallasi väärin?

Kuka tässä nyt oli uskoa myymässä?

• Kadun-nainen

Täytyy vähän tukistaa, Tuossa kävin lukemassa
      museossa Raamattua vuodelta 1621 ja sama stoori. Vaikka en itsekään pidä Raamattua täytenä totena, kuitenkin sillä on arvovaltaa, koska se on säilyttänyt alkuperäisen asunsa. Jeesus profeettakin on kävellyt Nasarethissä ja ristiin naulittu. Tästä on lukuisia eri todistuksia Raamatussa. Se mikä askarruttaa, on Jeesuksen
      Jumalan Pojan asema. Kävelevä Jumala kadulla, nykyään Häneen voisi siis törmätä metrossa tai liikennevaloissa tai ravintolassa illallisella.
      Jumalalle alennusta ! Tarina ei kuitenkaan kuole.

• suostui

Ihmisen Pojaksi juuri sen takia, että voi ihmisen syntiinlankeemukseen tuoda armon, eli voittaa synnin ihmisenä, sillä niin paljon Jumala rakastaa meitä.
        Jeesus luopui vapaaehtoisesti Jumaluudesta ja eli ihmisenä ihmisten keskellä ja kykeni elämään synnittömän elämän ja näin Hän oli ainoa Uhri, joka oli kelvollinen ristinkuoleman kautta kulkemaan kuoleman läpi ja voittamaan sen.
        Jeesus oli ihminen, mutta Hänessä oli Pyhä Henki, eli Jumalan Voima, se sama, minkä Hän lähetti meille, Jumaluuden takaisin ottaessaan.

Älä laisinkaan huolehdi siitä, että Jumala olisi sillä teolla joutunut alennustilaan, sillä sillä teolla Jumala osoitti todellisen voittovoimansa, mitä voimaa ei mikään tule koskaan horjuttamaan ja sillä teolla Jeesus sai meidän omiensa ikuisen rakkauden ja siitä rakkaudesta meistä yksikään ei koskaan luopuisi, koska ei ole mitään tilalle sen arvoista, ei vaikka meille annettaisiin vaihtoehtona koko maailma.

• H A L L E L U J A !
        suostui kirjoitti:

Ihmisen Pojaksi juuri sen takia, että voi ihmisen syntiinlankeemukseen tuoda armon, eli voittaa synnin ihmisenä, sillä niin paljon Jumala rakastaa meitä.
        Jeesus luopui vapaaehtoisesti Jumaluudesta ja eli ihmisenä ihmisten keskellä ja kykeni elämään synnittömän elämän ja näin Hän oli ainoa Uhri, joka oli kelvollinen ristinkuoleman kautta kulkemaan kuoleman läpi ja voittamaan sen.
        Jeesus oli ihminen, mutta Hänessä oli Pyhä Henki, eli Jumalan Voima, se sama, minkä Hän lähetti meille, Jumaluuden takaisin ottaessaan.

Älä laisinkaan huolehdi siitä, että Jumala olisi sillä teolla joutunut alennustilaan, sillä sillä teolla Jumala osoitti todellisen voittovoimansa, mitä voimaa ei mikään tule koskaan horjuttamaan ja sillä teolla Jeesus sai meidän omiensa ikuisen rakkauden ja siitä rakkaudesta meistä yksikään ei koskaan luopuisi, koska ei ole mitään tilalle sen arvoista, ei vaikka meille annettaisiin vaihtoehtona koko maailma.

Aaamen! Aaamen!
        -Hyvin sanottu, oikein sanottu!
        Ylistetty olkoon Herramme Jeesuksen Kristuksen, meidän Vapahtajamme nimi!
        Se pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen ja se on SANA!

• "Tästä on lukuisia eri todistuksia Raamatussa."

Muumipeikosta on myös todistuksia ao. kirjoissa joita lienee enmmän kuin kaksi.

Oletko tahallsi noin tyhmä, vai uskossa?

• Vastaus vastaus

"Te olette kaikki jumalan poikia ja tyttäriä"
        Joka Kieltää pojan On se AnttiRistus

• Kadun*Nainen
        Nas.se kirjoitti:

"Tästä on lukuisia eri todistuksia Raamatussa."

Muumipeikosta on myös todistuksia ao. kirjoissa joita lienee enmmän kuin kaksi.

Oletko tahallsi noin tyhmä, vai uskossa?

Muumi ei ole historiallinen henkilö, koetappas
        nyt käyttää kaikkia solukkojasi asian valaisemiseksi. Kyllä Jeesus niminen profeetta on seikkaillut oikeasti, eikä missään muumilaaksossa. Kyse on lähinnä siitä oliko hän tavallinen kundi, profeetta vai Jumala. Muut uskonnot todistavat myös hänen olleen olemassa.

• Kadun*Nainen kirjoitti:

Muumi ei ole historiallinen henkilö, koetappas
        nyt käyttää kaikkia solukkojasi asian valaisemiseksi. Kyllä Jeesus niminen profeetta on seikkaillut oikeasti, eikä missään muumilaaksossa. Kyse on lähinnä siitä oliko hän tavallinen kundi, profeetta vai Jumala. Muut uskonnot todistavat myös hänen olleen olemassa.

löytyy oikeasti olemassa olevia paikkoja.
        Aika jännää, eikö vain.

Monessa fiktiivisessä kertomuksessa mainitaan olemassa olevia tai olleita ihmisiä, vielä jännempää

• Nass.se

koska Nassesatu kuolee lopullisesti? Herää kyskymys mistä oikein räpättelet. Mitä sylki suuhun tuo!

• Jeesukselta
      • risto.rap

Kuvat musiikilla, joissa juoksee toi tarina, ei ole minun makuun.

• Kadun-nainen

Mainostoimisto ei ole onnistunut. Miten joku voi kuvitella, että uskoontulo on jotain liittymäkauppaa, missä pelataan tunteilla.

Lähinnä aliarvioidaan kokoa asiaa, alennusmyyntiä, tunneherätystä.

• *v*
      • **********AD

• serkkuapina

• mun ilosanoma oli poistettu ateistipalstalta,ihan näin vastavuoroisesti,no olkoo,ei poistetta

• ja siksi minun asiallinen pitäisi poistaa?

Aiemmin luulin että hihhulin pakka on vajaa taikauskojen suhteen mutta viestisi panee pohtimaan asiaa uudestaan.

• Nas.se kirjoitti:

ja siksi minun asiallinen pitäisi poistaa?

Aiemmin luulin että hihhulin pakka on vajaa taikauskojen suhteen mutta viestisi panee pohtimaan asiaa uudestaan.

omata mielestäni oon ihan tavalinen suomalainen mies,jos usko elävään Jeesukseen tekee musta poikeavan,niin ok.kannan hihhulin leimaa mielellään,mie sentään tiedän missä mennään,kun sie oot totaalisti saatanan pettämä naisparka.aamen

• aksu521 kirjoitti:

omata mielestäni oon ihan tavalinen suomalainen mies,jos usko elävään Jeesukseen tekee musta poikeavan,niin ok.kannan hihhulin leimaa mielellään,mie sentään tiedän missä mennään,kun sie oot totaalisti saatanan pettämä naisparka.aamen

mielikuvituksessasi, samoin kun lumikit, jeeset ja jumalat.

Kepeitä kananluita sulle.

Mua kyllä vähän kiinnostais, tää on henkilökohtainen kysymys; mut jos tunnet että olet mies niin kerro millainen. Voit laittaa myös privaa [email protected]

• sivullisena
        aksu521 kirjoitti:

Tämä "blondi", jonka kanssa keskustelet ei todellakaan ole nuori nainen, vaan raavas mies kauniissa valepuvussa. Tämä on myös ateistipalstalla tunnettu tosiasia. En sinuna haaskaisi häneen enempää paukkuja. Etsikkoaika on erikseen, mutta nas.se ei käsittääkseni sellaista aikaa nyt vietä.

• esiintyy
        sivullisena kirjoitti:

Tämä "blondi", jonka kanssa keskustelet ei todellakaan ole nuori nainen, vaan raavas mies kauniissa valepuvussa. Tämä on myös ateistipalstalla tunnettu tosiasia. En sinuna haaskaisi häneen enempää paukkuja. Etsikkoaika on erikseen, mutta nas.se ei käsittääkseni sellaista aikaa nyt vietä.

naisena, niin me pidämme häntä naisena ja keskustelemme hänelle sellaisena, kuin hän itsensä meille esittää.
        Ei ole meidän asiamme oikaista hänen valheitaan, vaan hän saa ne itse oikaista, jos vielä kykenee sen tekemään.

• No katsoppas
        esiintyy kirjoitti:

naisena, niin me pidämme häntä naisena ja keskustelemme hänelle sellaisena, kuin hän itsensä meille esittää.
        Ei ole meidän asiamme oikaista hänen valheitaan, vaan hän saa ne itse oikaista, jos vielä kykenee sen tekemään.

vaikka hänen ranteita, oiskohan aika vahvat naiselle, entä kädet sitten, vahvat on sormetkin,eikä kovin naiselliset.

Tissin juuret saadaan heposti puristamalla vähän rintoja yhteen ja siitä vain rintsikat ja silikoonit sisälle, tulos voi olla vielä paljon muhkeampikin.

Olisikohan Nas.se niitä vähemmistöön kuuluvia "transuja",vai ihan tavallinen, tavallista kauniimpi poikalapsi, joka haluaa pilailla "äijien" kustannuksella?

• jepisdas

Usein ateisteille ynnä muille on vaikea kertoa näistä asioista koska eivät ole uskossa.. ei silmät nää, ei korvat kuule eikä päässä loista valo eikä kieli taivu kiitokseen. :)

Jos näin olisi olisi rauha ja onni sinun. Ehkäpä ihmisillä on nykyään tapana haluta "vähän" yli tarpeen. Taidat palvoa rahaa. Koska loppuu tarina rahan tuomasta onnesta ja kapitalismista. Molemmat piruja pahimmasta päästä. Ei saata kahta herraa palvella. Jos sinua ihmetyttää uskovaisten "taikausko" minua ihmetyttää tomun arvoisten asioiden arvossa pitäminen. Kohtapa saa maailma palkkansa. (vähän offtopic)

• Nas.se

ja mistä sen näkee?

No siitä että aina vain henkisesti, sosiaalisesti, ja geneettisesti huonompi materiaali uskoo tuohon satuun.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      409
      3457
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1571
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      85
      1379
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      110
      1377
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1348
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1306
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1199
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1115
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      29
      1007
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      34
      913
    Aihe