Miten onnistuu?

Tiedustelisin

Elikäs. Mitenkä onnistuisi sellainen, että kun tein lomakkeen, ettei se lähetä enteristä sitä lomaketta vaan siirtyy seuraavaan kenttään? Tabullahan se onnistuu ainakin, mutta eikös se onnistu myös enterillä? Eli mikä se koodi, jolla vois antaa enterin tehtäväksi siirty kentästä toiseen, eikä lähettää. Eli koodia ;) tai ainakin linkkisivulle, josta sellaisen koodin löytää :). Kiitoksia paljon

7

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piru_

joten pitää ottaa returnin painallukset kiinni

sivun head-osioon tollanen javascript

function noEnter(event)
      {
         if ( event.which == "13" | event.keyCode == "13" )
            return false;
         return true;
      }

ja sitten lomakkeen kentissä pitää liittää tuo funktio lomakkeen jokaiseen kenttään

• Mutta entä jos

Entäs sitten jos mä haluan silleen, että enter hoitaisi tabulaattorin tehtävän. Eli siirtyy aina seuraavaan kenttään?

Ja sitten toinen kysymys olisi sellainen, että jos mä haluaisin edetä näin. Kun yleensähän lomakkeessa edetään näin..

1 2
        3 4
        5 6
        7 8
        läh-tyh
        Mutta miten saan tälleen tehtyä että etenisin näin..

1 5
        2 6
        3 7
        4 8
        läh-tyh

Toivottavasti joku tajuaa mitä tarkoitan :D. Jälleen kiitoksia neuvosta jos joku osaisi neuvoa noihin kahteen kysymykseen. :)

• elikkäs
        Mutta entä jos kirjoitti:

Entäs sitten jos mä haluan silleen, että enter hoitaisi tabulaattorin tehtävän. Eli siirtyy aina seuraavaan kenttään?

Ja sitten toinen kysymys olisi sellainen, että jos mä haluaisin edetä näin. Kun yleensähän lomakkeessa edetään näin..

1 2
        3 4
        5 6
        7 8
        läh-tyh
        Mutta miten saan tälleen tehtyä että etenisin näin..

1 5
        2 6
        3 7
        4 8
        läh-tyh

Toivottavasti joku tajuaa mitä tarkoitan :D. Jälleen kiitoksia neuvosta jos joku osaisi neuvoa noihin kahteen kysymykseen. :)

Toi toisen mä sain jo ratkaistua, mutta edelleen toi, että enterillä siirrytään kentästä toiseen, niin tuottaa harmaita hiuksia. Eli millä koodilla voin edetä enterillä kentästä a kenttään b ja siitä taas kenttään c:hen ja aina lähetykseen asti.

• mutta vieläkin olisi kysyt...
        elikkäs kirjoitti:

Toi toisen mä sain jo ratkaistua, mutta edelleen toi, että enterillä siirrytään kentästä toiseen, niin tuottaa harmaita hiuksia. Eli millä koodilla voin edetä enterillä kentästä a kenttään b ja siitä taas kenttään c:hen ja aina lähetykseen asti.

Eli sellaista kysyisin, että miten saisin muokattua tuota lomaketta silleen että ne tulisi mailiin tietyssä järjestyksessä. Esim jos lomake näyttää tältä

nimi puhelin
        postinro postitoimipaikka
        email

niin, että tulostuisi tälleen

nimi
        postinro
        postitoimipaikka
        puhelin
        email

Kiitoksia paljon avusta. :)

• mutta vieläkin olisi kysyt... kirjoitti:

Eli sellaista kysyisin, että miten saisin muokattua tuota lomaketta silleen että ne tulisi mailiin tietyssä järjestyksessä. Esim jos lomake näyttää tältä

nimi puhelin
        postinro postitoimipaikka
        email

niin, että tulostuisi tälleen

nimi
        postinro
        postitoimipaikka
        puhelin
        email

Kiitoksia paljon avusta. :)

Vai palautelomaketta olit nysväämässä. Ja halusit vielä rikkoa sen niin, että enter-näppäin ei tee sitä, mitä se normaalisti tekee.

Unohda koko juttu. Kirjoita sivuillesi yhteystietosi. Se on paras keino saada palautetta. No tosin lähinnähän asia riippuu siitä, onko sivuilla tolkullista sisältöä.

Jos olet miettimässä, miten meilissä tulevat lomakkeen tiedot saataisiin tiettyyn järjestykseen, olet miettimässä väärää asiaa.

• Höpö.
        Yucca kirjoitti:

Vai palautelomaketta olit nysväämässä. Ja halusit vielä rikkoa sen niin, että enter-näppäin ei tee sitä, mitä se normaalisti tekee.

Unohda koko juttu. Kirjoita sivuillesi yhteystietosi. Se on paras keino saada palautetta. No tosin lähinnähän asia riippuu siitä, onko sivuilla tolkullista sisältöä.

Jos olet miettimässä, miten meilissä tulevat lomakkeen tiedot saataisiin tiettyyn järjestykseen, olet miettimässä väärää asiaa.

Ei ole paljon ärsyttävämpää asiaa, kuin se ettei jokin asia suostu toimimaan kuten sen kuuluisi toimia.

Tämä pitäisi kertoa myös sille toistaitoiselle idiootille joka on suunnitellut meidän firman varastokirjanpito-ohjelman. Saamari kun asioita ei saa kuitattua enterillä vaan aina pitää mokomaa hommaa varten kaivaa hiiri esille.

Ja jotkut vielä ehdoin tahdoin haluavat väkisin suunnitella tällaisia juttuja. Valitettavasti minulla ei ole valtaa vaihtaa kirjanpito-ohjelmaamme, mutta minulla on takuulla valta olla vierailematta huonosti tehdyillä nettisivuilla.

• Asia selvä
        Höpö. kirjoitti:

Ei ole paljon ärsyttävämpää asiaa, kuin se ettei jokin asia suostu toimimaan kuten sen kuuluisi toimia.

Tämä pitäisi kertoa myös sille toistaitoiselle idiootille joka on suunnitellut meidän firman varastokirjanpito-ohjelman. Saamari kun asioita ei saa kuitattua enterillä vaan aina pitää mokomaa hommaa varten kaivaa hiiri esille.

Ja jotkut vielä ehdoin tahdoin haluavat väkisin suunnitella tällaisia juttuja. Valitettavasti minulla ei ole valtaa vaihtaa kirjanpito-ohjelmaamme, mutta minulla on takuulla valta olla vierailematta huonosti tehdyillä nettisivuilla.

Okei. tämä asia tuli selväksi. Kiitos molemmille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      60
      5697
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      102
      4821
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      390
      2842
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      89
      1345
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      339
      1110
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      65
      951
    7. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      29
      928
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      876
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      108
      856
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      829
    Aihe