aivokuolin 1984

pönttövuori

Asuin tätini hoitamana 14v. päästyäni sairaalasta.
Täti ei lakannut uskomasta tervehtymiseeni pahan autokolarin jälkeen.
Nyt tämä kultainen ihminen on itse sairastumassa.
En kestä enää kolmatta orpoutta, näillä sembaloilla.

26

4228

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen tuttu

      Kukas käski hurahtaa 20v nuorempaan donnaan.
      Nyt varmaan myönnät tuon issekin.
      Hänellä on 2 tervettä lasta kaljupäänsä kanssa. Hän on suht´koht onnellinen äiti ja nainen.
      Hän on 40, sinä 60v.

      • pönttövuori

        Tiedätkö 'sen tuttu' - pääsin angstistani. Minulla on asialliset suhteet jopa ihastukseni mieheen.
        Turpaanvedon sijaan moikkailevat nähdessämme. Löysin toisen naisen, ikäiseni.
        Katsomme nämä korttimme muijan kanssa loppupeliin asti. Viikate Wilma
        aikanaan tekee ehdotuksen, josta ei voi kieltäytyä.


    • Laajavuori

      Jotenkin lapsentasolle eli taannuit jotenkin?

      • jutunvierittäjä

        Näen jalkaterin asennostasi; toki olet aivokuollut syntymästäsi alkaen.


      • pönttövuori

        Ankara depressiotila, tyhjyys seurasi tätä elämäni ensimmäistä erotapahtumaa.
        Olin töissä niin vaarallinen, että työnjohto suositteli jo pitkää sairaslomaa.

        Näin jälkeenpäin sitä näkee oman naiiviutensa - miksi nuoren naisen olisi pitänyt ottaa vanha ukko?


      • pönttövuori
        pönttövuori kirjoitti:

        Ankara depressiotila, tyhjyys seurasi tätä elämäni ensimmäistä erotapahtumaa.
        Olin töissä niin vaarallinen, että työnjohto suositteli jo pitkää sairaslomaa.

        Näin jälkeenpäin sitä näkee oman naiiviutensa - miksi nuoren naisen olisi pitänyt ottaa vanha ukko?

        Vaikka olen nukkunut hyvin; aamusta alkaen elämäntilanne aivan lukossa.
        Olen äreä ja riidanhaluinen. Pitää tsempata, että jaksaa kohdata ihmisen kaupan kassalla.
        On painuttava pehkuun.
        Fyysisiä kipuja ei tunnu missään. Moni kipukroonikko vaihtais osia kanssani!!!


      • p-vuori
        pönttövuori kirjoitti:

        Vaikka olen nukkunut hyvin; aamusta alkaen elämäntilanne aivan lukossa.
        Olen äreä ja riidanhaluinen. Pitää tsempata, että jaksaa kohdata ihmisen kaupan kassalla.
        On painuttava pehkuun.
        Fyysisiä kipuja ei tunnu missään. Moni kipukroonikko vaihtais osia kanssani!!!

        Kun kerroin kylän shamaani sanoi: Joku käyttää konettasi. Eli:
        Joku alueen tyyppi voi vaivuttaa sinut uneen tai riistää yöunesi jos niin haluaa.
        Sinulla ei ole omaa tahtoa; olet kuin puusta pudonnut syksyn lehti.

        Se puhalsi sikaarin sauhua korviini. Tämänpitäisiauttaasinuu, mutisi.Tiedä siitä.
        Sekoittamansa karvaan makuinen juoma on antanut kylläkin jo 6h euforisen olon.


      • p-vuori
        p-vuori kirjoitti:

        Kun kerroin kylän shamaani sanoi: Joku käyttää konettasi. Eli:
        Joku alueen tyyppi voi vaivuttaa sinut uneen tai riistää yöunesi jos niin haluaa.
        Sinulla ei ole omaa tahtoa; olet kuin puusta pudonnut syksyn lehti.

        Se puhalsi sikaarin sauhua korviini. Tämänpitäisiauttaasinuu, mutisi.Tiedä siitä.
        Sekoittamansa karvaan makuinen juoma on antanut kylläkin jo 6h euforisen olon.

        Ne on aivan erilaisesta maailmasta. Fatima on nostanut minut olemisen suosta. Siis mikä F?
        Egyptiläinen juuriltaan. Ihana nainen, rehevä ja nauravainen. Ravintola-alalla.


      • p-vuori
        p-vuori kirjoitti:

        Ne on aivan erilaisesta maailmasta. Fatima on nostanut minut olemisen suosta. Siis mikä F?
        Egyptiläinen juuriltaan. Ihana nainen, rehevä ja nauravainen. Ravintola-alalla.

        Apatia, voimattomuus. Kuin pystyseinäinen vuori.
        Sitä ei voi kiertää. Paikoilleen jäänti tietäisi lopun alkua.
        Pakko lähtä katseleen, josko pääsisi yöksi vähän ylemmäksi.
        Helikopteri vieressä? niin sitä luulisi! Korkkaamaton täys litra Finlandia wodkaa.

        Kuin tilaisi susilauman sanitääripuuhiin.


      • p-vuori
        p-vuori kirjoitti:

        Apatia, voimattomuus. Kuin pystyseinäinen vuori.
        Sitä ei voi kiertää. Paikoilleen jäänti tietäisi lopun alkua.
        Pakko lähtä katseleen, josko pääsisi yöksi vähän ylemmäksi.
        Helikopteri vieressä? niin sitä luulisi! Korkkaamaton täys litra Finlandia wodkaa.

        Kuin tilaisi susilauman sanitääripuuhiin.

        Tosin vain sukuloimaan ainakin ens Anatoliaan.
        Hänellä on osa mukana uusioperheestään. Hän muistuttaa jotenkin kriisialueiden äideiltä.
        Niiltä, jotka eivät lannistu vaikka vietäis tuhkatkin pesästä.

        Tällä naisella on tosi suuri sydän. Hänelle on toisen hätä niin konkreettinen.
        Hiukan hävettää olla etninen ihmisen lisäriippana, mutta onhan minulla hyvä eläkkeeni.
        Olen apuna Fatiman suurperheessä myös käytännön asioissa, huoltomiehenä.

        Jotkut kateelliset sanovat minua reppanaksi. Pitäkööt huolen omista asioistaan.


      • Intialainen
        pönttövuori kirjoitti:

        Ankara depressiotila, tyhjyys seurasi tätä elämäni ensimmäistä erotapahtumaa.
        Olin töissä niin vaarallinen, että työnjohto suositteli jo pitkää sairaslomaa.

        Näin jälkeenpäin sitä näkee oman naiiviutensa - miksi nuoren naisen olisi pitänyt ottaa vanha ukko?

        Päänhieronta. Näin paikkakunnallamme tollasen palvelun tarjoojan. On myös tavallinen hieroja.
        Nukuin paremmin kuin kuukausiin.


      • p-vuori
        p-vuori kirjoitti:

        Tosin vain sukuloimaan ainakin ens Anatoliaan.
        Hänellä on osa mukana uusioperheestään. Hän muistuttaa jotenkin kriisialueiden äideiltä.
        Niiltä, jotka eivät lannistu vaikka vietäis tuhkatkin pesästä.

        Tällä naisella on tosi suuri sydän. Hänelle on toisen hätä niin konkreettinen.
        Hiukan hävettää olla etninen ihmisen lisäriippana, mutta onhan minulla hyvä eläkkeeni.
        Olen apuna Fatiman suurperheessä myös käytännön asioissa, huoltomiehenä.

        Jotkut kateelliset sanovat minua reppanaksi. Pitäkööt huolen omista asioistaan.

        Elämässä. Valoa kaikille ilmatteeks. Viileä vaihe kesässä sekin tervetullut.
        Ihmiset eivät kärvenny kerrostaloissa kuten viime kesänä. Nukkuminen niissä vaikeaa.

        On vielä viikkoja aikaa lähtä kattoon yötöntä yötä. Kerran oltiin Nordkapissa.
        Silloin vielä kuljettiin lautalla vuonon yli, nyt sinnekin jo tunnelin kautta.


    • poåeta

      Keino hakee apua, LAUKKAVIRRAN LAULAJAT..........

      • ritsaäijä

        On se juuttaanmoinen Räksärastasparvi. Söisivät mansikat jo raakileina.
        Päivisin ilmaasein nukkuma aikaan ritsoin niitä harvennan.


    • tutkittua tietoa

      Miespuolinen omaisemme x oli lapsesta alkaen hyvin omintakeinen. Hän riitautui kaikkien kanssa.
      Meistä oli riemastuttavaa, että hän pystyi sopeutumaan tehdastyöyhteisöön.

      Yhtiön naispuolinen sosiaalipäällikkö kiinnostui tapauksestaan ja yhteistyössä x suostumuksella
      tilasi x neurologin vastaanoton.
      Tästä oli selvää hyötyä x. Hänet ohjattiin aikuisopiskeluun.
      Kirjallisuuden opiskelusta x innostui yhtiön sosiaalipuolen tukemana niin, että jätti viinan pois.

      X sai yhtiöstä paremmin palkattua työtä, mutta ihmisuhteensa näyttävät ajavan kiville.
      Ei uskois, että Suomessa voi tapahtua jotain näin myönteistäkin. Että työntekijää tuetaan.

      • laittaa kysyen

        Satumaa oy vai?


    • Tsaarin aika

      On ollut rakentamassa Pönttövuoren tunnelia joskus 1980 luvulla.
      Googlehaulla Pönttövuorentunneli on kuvia tästä ja muistakin junakohteista.

    • koma sartteli

      Väliin se kulkee nenä maata viistäen.
      Väliin ei taas duunikavereitaan tunne leuhkuuksissaan.

      Jos sinulla on itsesuojeluvaistoa tai suojelusenkeliä, älä käy puheisiin sen kaa.
      Sitä varten on ammattiauttajat.

      • lutkera kade

        Tiedätkö: Jokainen ihminen on laulun arvoinen/jokainen elämä on tärkeä. V Lavi.

        itikan syötti


      • koma sartteli

        Jotkut ne vaan evp eläjiä.


    • pönttövuori

      Jo viime syksynä. Vähäiset säästönsä kuluivat melkein hautauskuluihin.
      Siskoni sai toki jotain. Siitä en ole kateellinen. Sain tädiltä suojapaikan.
      Palkaksi tein tädin talon kiinteistötyöt monen vuoden aikana.

      Tätiäni muistan kiitollisena lopun ikääni. Välit siskooni ovat pysyneet viileinä jostain syystä.
      Hän pääsi jaloilleen ilman tädin tukea.

    • pönttövuori

      Siwan kassa suositteli kokeilemaan väsyneisiin silmiini mustikkauutekapseleita.
      Otan illoin aamuin sellaisen: On kyllä sanottava - on niissä ytyä.

      Löysin apteekista. Ovat jotain Strix/strong merkiltään. Että kaikkea sitä...

      • pönttövuori

        Jotain eksoottista jauhetta, jotain "valkoista kultaa". Pikku pullo maksoi yli 30€.
        Hirmuisen jännittyneenä avasin lähetyksen ja päätin maistaa ainetta.

        Ainoa vaikutus varmaan ovelalla mainosmiehellä, joka kehui aineen maasta pilviin.
        Savijauheelta se maistuikin.

        Maasta sinä olet, mutta tuskinpa enää savijauheesta maksan. Moitin lähettäjää.
        "No ei kait se umpitolloihin vaikuta; vasara paremminkin. Niin aina; kavala on maailma!


      • pönttövuori
        pönttövuori kirjoitti:

        Jotain eksoottista jauhetta, jotain "valkoista kultaa". Pikku pullo maksoi yli 30€.
        Hirmuisen jännittyneenä avasin lähetyksen ja päätin maistaa ainetta.

        Ainoa vaikutus varmaan ovelalla mainosmiehellä, joka kehui aineen maasta pilviin.
        Savijauheelta se maistuikin.

        Maasta sinä olet, mutta tuskinpa enää savijauheesta maksan. Moitin lähettäjää.
        "No ei kait se umpitolloihin vaikuta; vasara paremminkin. Niin aina; kavala on maailma!

        Etherium Goldia se oli se ihmeaine. Kun kerroin tästä yhdelle kaverille, se nauroi kippurassa.
        "Menit sitten ostaan mormoonikauppiaiden elämäneliksiiriä"!


      • Hallittu cupin otto
        pönttövuori kirjoitti:

        Etherium Goldia se oli se ihmeaine. Kun kerroin tästä yhdelle kaverille, se nauroi kippurassa.
        "Menit sitten ostaan mormoonikauppiaiden elämäneliksiiriä"!

        Mr Nurminen on 89v, vielä ryhdikäs herrasmies.
        Olen hänen kiinteistönsä korjausryhmässä työntekijänä.
        Hän ottaa vain yhden lasillisen laatukonjakkia muutaman kerran viikossa.
        On suurenmoista olla mestarin opissa nautintoaineiden hallinnassa.

        Hän suositteli minua entisenä lääkärinä menemään mangneettikuvaukseen aivojen tutkimusmielessä.
        Sanoo, että aivojeni välittäjäaineet toimivat ihan "1 x 2" tyyppisesti.
        Kaipa hän aivotutkijan ominaisuudessa ounailee jotakin häikkää 'vintin puolella'.


      • pönttövuori
        pönttövuori kirjoitti:

        Etherium Goldia se oli se ihmeaine. Kun kerroin tästä yhdelle kaverille, se nauroi kippurassa.
        "Menit sitten ostaan mormoonikauppiaiden elämäneliksiiriä"!

        Mr Nurminen on 89v, vielä ryhdikäs herrasmies.
        Olen hänen kiinteistönsä korjausryhmässä työntekijänä.
        Hän ottaa vain yhden lasillisen laatukonjakkia muutaman kerran viikossa.
        On suurenmoista olla mestarin opissa nautintoaineiden hallinnassa.

        Hän suositteli minua entisenä lääkärinä menemään mangneettikuvaukseen aivojen tutkimusmielessä.
        Sanoo, että aivojeni välittäjäaineet toimivat ihan "1 x 2" tyyppisesti.
        Kaipa hän aivotutkijan ominaisuudessa ounailee jotakin häikkää 'vintin puolella'.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2224
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2082
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe