Järjestelmän palautus

ei toimi

Tiedän että tuo välillä vie kohtuuttoman paljon tilaa mut välillä tuolla olisi ollut käyttöäkin; eli, kun yritän laittaa sen päälle ts. otan ruksin pois kohdasta "Poista järjestelmän palauttaminen käytöstä kaikista asemista" ja painan ok niin tulee ilmoitus "Järjestelmän palauttaminen kohtasi ongelmia yhden tai useamman aseman käyttöönotossa tai käytöstä poistamisessa. Käynnistä tietokone uudestaan".

Käynnistämisellä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta em. toimintaan eli sama ilmoitus tulee edelleen ja palauttaminen ei onnistu.

Kun menen toimintoon ohjainpaneeli->valvontatyökalut->tietokoneen hallinta->palvelut ja sovellukset->palvelut ja hakemalla tuolta "Järjestelmän palauttaminen" -palvelu niin siellä lukee että palvelun tila ->pysäytetty. Tuosta sitä EI SAA käyntiin. Muuta konstia en enää keksi.

Auttaako enää muu kuin Windowsin uudelleen asennus (taas kerran, tuttua puuhaa) ja siihen menee kaikkiaan pari päivää asennuksineen että kaikki saa vanhaan kuosiin tai Windowsin korjaus?? Onko tuohon mitään oikopolkua/vippaskonstia?? Kiitos jos jollain on vinkkejä tai pysyit kärryillä...

5

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timppa.

      Järjestelmän palauttaminen -työkalun käynnistäminen Windows XP:n komentokehotteesta:

      1. Käynnistä tietokone vikasietotilan komentokehotteeseen käynnistämällä tietokone uudelleen ja painamalla F8-näppäintä käynnistyksen alussa.

      2. Kirjaudu tietokoneeseen järjestelmänvalvojan tilillä tai tilillä, jolla on järjestelmänvalvojan oikeudet.

      3. Kirjoita komentokehotteeseen seuraava komento ja paina sitten ENTER-näppäintä:

      %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

      4. Palauta tietokone aiempaan tilaan noudattamalla näyttöön tulevia ohjeita.

      Lähde:

      http://support.microsoft.com/kb/304449/

    • Ohjattu tiedostojen ja aset...

      siirtäminen: kuin puolisen tuntia riippuen siitä, mitä kaikkea vanhasta tsydeemistänsä uuteensa siirtääpi hän. Pitäisi pikkuisen lukea tietokoneensa käyttöohjetta, ennenkuin tulee tänne huuteleen hän.

      • hyvä vaan ja

        lukee vielä kerran mitä kirjoitin! Jos ei setä ymmärtää niin tuo palautustoiminto EI TOIMI!! Niinkuin ei koneessani moni muukin asia. Esim jos avaan järjestelmätyökaluista järjestelmätiedot, aukeaa aivan muuta kuin pitäs. Eli sen olen käsittänyt että nuo rekisterin "siivous"-ohjelmat ovat todellakin siivonneet paljon muutakin kuin pitäisi. Ja jos rekisterin varmuuskopioita säilyttää ikuisesti, voi niistä joissakin jopa olla tuo poistettu tiedosto mitä koneestani uupuu.

        Ja mulla ei ole mitään uutta/vanhaa tsydeemiä mistä/mihin mitään siirtää. Aattelin että jos koneesta puuttuu esim. joku dll-tiedosto, joku osaa kertoa mikä. Ja toiseksi, minä osaan vain kirjoittaa, en lukea. Sulle suosittelen toisin päin "ennenkuin tulee tänne huuteleen hän".


      • Ohjattu tiedostojen ja aset...
        hyvä vaan ja kirjoitti:

        lukee vielä kerran mitä kirjoitin! Jos ei setä ymmärtää niin tuo palautustoiminto EI TOIMI!! Niinkuin ei koneessani moni muukin asia. Esim jos avaan järjestelmätyökaluista järjestelmätiedot, aukeaa aivan muuta kuin pitäs. Eli sen olen käsittänyt että nuo rekisterin "siivous"-ohjelmat ovat todellakin siivonneet paljon muutakin kuin pitäisi. Ja jos rekisterin varmuuskopioita säilyttää ikuisesti, voi niistä joissakin jopa olla tuo poistettu tiedosto mitä koneestani uupuu.

        Ja mulla ei ole mitään uutta/vanhaa tsydeemiä mistä/mihin mitään siirtää. Aattelin että jos koneesta puuttuu esim. joku dll-tiedosto, joku osaa kertoa mikä. Ja toiseksi, minä osaan vain kirjoittaa, en lukea. Sulle suosittelen toisin päin "ennenkuin tulee tänne huuteleen hän".

        eikun siinähän joku väitti, että semmoisen windowsin uudelleenasennuksen jäljestä menisi mukamas parikin päivää, että sen saa viilattua toimimaan siten kuin vanhan ja mä aattelin mainita siinä yhteydessä, että eipäs mene puoltakaan tuntia eikä tartte pahemmin näppäilläkään.


      • eri asiasta?
        Ohjattu tiedostojen ja aset... kirjoitti:

        eikun siinähän joku väitti, että semmoisen windowsin uudelleenasennuksen jäljestä menisi mukamas parikin päivää, että sen saa viilattua toimimaan siten kuin vanhan ja mä aattelin mainita siinä yhteydessä, että eipäs mene puoltakaan tuntia eikä tartte pahemmin näppäilläkään.

        Tarkotin sitä että jos ja kun koneen kokonaan tyhjään (formatoin kaikki asemat) ja sitä ennen oon siirtänyt kaikki koneella NYT olevat tiedostot, pelien talletukset, elokuvat, valokuvat ym. sälän cd/dvd levyille niin menee pari päivää että saan ne sitten myös sieltä takaisin koneelle haettua kaikki samat ohjelmat mitä alunperin oli sekä näihin päivitykset. Kyllähän tota hiirtä naksuttelis vaan ja vastailis ok mut koko homma on enimmäkseen odottamista ja välillä kone täytyy bootata ja taas odottaa...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe