Onko kuvaruudun koolla väliä?

Reino

Mitä mieltä ikäryhmän edustajat ovat?

Kauppaavat TV-uutisia kännykkään ja sitten kauppaavat jättikokoisia taulutelkkareita.

Itse en kännykkäuutisia kaipaa. Näköni on sen verran huono. En ole ajatellut hankkivani myöskään isokokoista taulutelkkaria, kun vanha laitteeni hajoaa. Minulle riittää normaalikokoinen kuvaruutu, 22 tai 26 tuumainen.

12

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika1

      Koska tv ei hallitse elämääni, niin ei se saa hallita asuntoanikaan! "Koko seinän screenit" pienessä asunnossa ovat kauhistus.

      Minulla on 28 tuuman laajakuvatelkkari/ kuvaputkellinen, joka vie kohtuuttomasti tilaa ison takapuolensa kanssa. Pienempi taulu-tv olisi nappiin minun huusholliini, mutta kai meikäläisen on odotettava hintojen laskua.

      Puhelimeen en edes huoli muuta kuin normaalit puhe- ja tekstiviestiominaisuudet. Ja herätyskellon. Ei tarvitse mitään viirussuojauksiakaan miettiä. Yksi tietokone yhtä vanhaa akkaa kohti riittää!

      • ulpukka33

        Minä olen niin tyhmä etten tiedä edes televisioni koko numeroa keskikokoinen se on ja tavallinen ja siinä vie se takapuoli tilaa joten taulu televisio olisi kätevämpi mutta en minä raski televisiota vaihtaa kun entinenkin toimii
        ja sieltä tulee todella vähän ohjelmaa jota katson, kännykkään en huolisi millään
        en näkisi niin pientä, joten meidän vanhojen ehkä kannattaa pysytellä melko tavallisissa koneissa,
        tietokone vie jo huushollista yhden nurkan ja kun tilaa ei ole määrättömästi täytyy pitää järki kädessä uusia hankkiessa.


    • Koko,.,

      nykyisissä laajakuva ruuduissa keskimäärin sopivin. "Yleensä". Vastaavuudet vanhoihin verrattuna on muuttuneet. Liian pientä ei kannata ottaa.

    • vaakaviivat ja väripisteet

      nykyisillä lähetyksillä. Niitä pikkiviivoja on nimittäin aina ne seitsemänsataa ja risat.

      Tilanne paranee taulutelevisioilla sitten, kun teräväpiirtolähetykset alkavat vuosien kuluttua, joskus meidän jälkeemme.

      Taulutelevisioiden terävästä kuvasta voi nykyisin nauttia katselemalla elokuvia DVD-levyiltä.

    • fiiuliN

      Tuosta kuvaruudun koosta tuli mieleen juttu.
      Varmaankin useat tietävät ponihäntäisen sääennustajan

      Olen tottunut katsomaan hieman pienemmästä ruudusta ja tykkäsin niin kovasti tästä ponihäntämiehestä.

      Menin tyttären luo kylään ja heillä on melkein puolta isompi kuvaruutu kuin mihin olen tottunut.

      Voi, voi, kun tämä sääennustaja oli lihonut muodottoman kokoiseksi.
      Ihastus sammui, mutta syttyi kuitenkin taas uudelleen kun tulin tutun kuvaruudun ääreen.

      • Eriparikoipi

        Meillä on 32-tuumainen. Ihan sopiva koko. Kännykkätelkkaria ei huolita mistään hinnasta.
        Mitäs jos joku soittaa, kun tiirataan kännykästä jännärin sitä kohtaa, jossa vihdoin selviää yllätysmurhaaja!
        Vai voiko sillä televisiolla enää soittaakaan?


      • Hintriika1

        Äkkilihominen johtuu laajakuvatelevision väärästä kuvasuhteesta. Uutisia ei lähetetä laajakuvana, joten väki lihoo, ellei kuvasuhdetta muuteta.

        Minulla on kaukosäätimessä nappula, josta oikean kuvasuhteen saa äkkiä. Mutta kaikissa malleissa ei ole, vaan muuttaminen on turhan monimutkaista.

        Jotkut tottuvat siihen vääristettyyn kuvaan ja ihmettelevät esim. minun luonani, kuinka laihaa uutisväki onkaan! Minä en kyllä totu, vaan napsautan kuvan aina oikeaksi.


      • jjoutava5""
        Eriparikoipi kirjoitti:

        Meillä on 32-tuumainen. Ihan sopiva koko. Kännykkätelkkaria ei huolita mistään hinnasta.
        Mitäs jos joku soittaa, kun tiirataan kännykästä jännärin sitä kohtaa, jossa vihdoin selviää yllätysmurhaaja!
        Vai voiko sillä televisiolla enää soittaakaan?

        kuvasuhteen, mutta kaventaa jättämällä reunat mustaksi, jos on väärä kuvasuhde. Kuitenkin parempi niin kuin että ihmiset on "lihavia"
        28" tv minulla, tuntuu liian pieneltä, pienessäkin huoneessa.


      • Remanteri
        Hintriika1 kirjoitti:

        Äkkilihominen johtuu laajakuvatelevision väärästä kuvasuhteesta. Uutisia ei lähetetä laajakuvana, joten väki lihoo, ellei kuvasuhdetta muuteta.

        Minulla on kaukosäätimessä nappula, josta oikean kuvasuhteen saa äkkiä. Mutta kaikissa malleissa ei ole, vaan muuttaminen on turhan monimutkaista.

        Jotkut tottuvat siihen vääristettyyn kuvaan ja ihmettelevät esim. minun luonani, kuinka laihaa uutisväki onkaan! Minä en kyllä totu, vaan napsautan kuvan aina oikeaksi.

        Semmosta se on. Aina saa olla näpelöimässä meirän 32-tuumasta josson kans jumalattoman suuri takapuali.
        Remanterska olis halunnu 36-tuumasen mutta mää tuumasin ettei telkkarii syntymävuasiem mukkaa osteta.
        Sitä monitoimitelefoonii mää en kans osta. Mää tarviin puhelimen puhumista vartej ja muut toiminnot on mulle tarpeettommii. Pitäsköös nyv viälä opetella kankein kourin näpelöimää turhan takkii sev viätävii nippeleit!


    • maisisko

      Kuvarudun koolla ei mielestäni ole niin väliä, mutta elkää hyvät ihmiset ottako uutisia kännykkään. Ne maksaa maltaita.

      Minä erehdyin lukemaan Suomen uutiset kännykästä, ja ne laskut olivat viedä minut konkurssiin. Täst´edes saa Suomi pärjätä miten parhaiten osaa, ollessani itse matkoilla.

      • Riipuu tietenkin vähän tilan koosta mihin sen aikoo laittaa.
        niin ne tv:n ihmiset tosiaan pullistuu, ellei sitä säädä kohdilleen. kaukosäätimessä on se nappi,jolla mittasuhteet voi napsauttaa oikeanlaisiksi, niinkuin joku taisi mainitakin.
        Digiboksin kautta kuva on aika selvä.
        Kännykkä taas on vain soittamista varten.
        Viestit kun toimii ja näkee onko kukaan yrittänyt tavoitella- silloin se on tehtävänsä täyttänyt.
        Sitäpaitsi, kaikki ylimääräinen minkä siihen otat maksaa jossain muodossa aina !


      • Helepeena
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Riipuu tietenkin vähän tilan koosta mihin sen aikoo laittaa.
        niin ne tv:n ihmiset tosiaan pullistuu, ellei sitä säädä kohdilleen. kaukosäätimessä on se nappi,jolla mittasuhteet voi napsauttaa oikeanlaisiksi, niinkuin joku taisi mainitakin.
        Digiboksin kautta kuva on aika selvä.
        Kännykkä taas on vain soittamista varten.
        Viestit kun toimii ja näkee onko kukaan yrittänyt tavoitella- silloin se on tehtävänsä täyttänyt.
        Sitäpaitsi, kaikki ylimääräinen minkä siihen otat maksaa jossain muodossa aina !

        on minun mielestäni ne taulutelevisiot. Lapsilla sellaisia on ja olenkohan sitten liian häveliäs, mutta minusta se kuva on liian paljastava. Jotenkin tuntuu kuin kuuluttajat olisivat liian lähellä tai tunkeutuneet ihan liki. Oma vanha telkkari kaikkine takapuolineen on tuttu ja turvallinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe