Miksi Banditit ovat halpoja?

weku

Ei moottoripyörät koskaan halpoja ole, mutta eri pyörämerkkejä tutkiessa olen huomannut, että yli 1000 kuutioisista juuri Banditit ovat sieltä halvimmasta päästä. Onko niissä jotain vikaa, vai onko ne vain niin yksinkertaisia peruspyöriä, että hinnat eivät ole sen korkeampia?

110

23996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      tehdas tekee suht samaa pyörää useita vuosia isoina sarjoina, mikä laskee tuotantokustannuksia. Okei, juuri tälle vuodellehan Bandiiteissa on (lähinnä päästönormien takia) täysin uudet koneet, mutta on oletettavaa, ettei isompaa päivitystä olekaan sitten luvassa kuin vasta aika pitkän ajan päästä.

      Ainakin "vanhan" 1200cc kaasari-Bandiitin ilma/öljyjäähdytetty kone on aivan mielettömän kestävä, itse asiassa sen sukujuuret johtavat vanhaan 90-luvun alun GSX-R1100:aan, joka on esim. turboahdinten laittajien keskuudessa todella suosittu. Paha mennä sanomaan tästä uudesta vielä keston puolesta mitään, muttei toisaalta ole mitään syytä epäillä, etteikö se olisi aivan samaa luokkaa, nestejäähdytyksellä kenties vieläkin kestävämpi. Suzukilla on useita tuon aikakauden noin 1000-kuutioisia nelipyttyisiä, joita ei saa ajamalla rikki, ei niin millään, kunhan vaan muistaa huoltaa ajallaan, ja Bandit1200 on eräs niistä.

      Toinen syy, miksi Bandit on halpa on se, että (poislukien kone, siis juuri nyt 07-vuonna) sen runko-, alusta- ja jarrukomponentit ovat halvahkoa perustavaraa. Ihan toimivaa, muttei todellakaan mitään kärkipään kilkettä, jollaisia on esim. sporttipyörissä. Tällaisten käytännön merkitys tavalliselle sukankuluttajalle on silti aika pieni. Bandiitin hinta/laatusuhde onkin aika murhaava.

      • mourningman

        Unohdit yhden tärkeän seikan.... Välikädet, joita Suzukilla ei tuonnissa ole....


    • siitä
      • Turo--Inkeri

        "koska suitsa ei osaa tehdä bandiittiin tehokasta yli 140hv moottoria"

        Kumma, että osaavat kuitenkin tehdä tuotakin tehokkaamman 750-kuutioisen. Ja 180hp tonnisen.. bandiitin kohdalla on sitten vissiin osaaminen loppunut kesken.

        Ja pyöriähän hankitaan vain sitä silmälläpitäen, mitä pikkupojat ovat niistä mieltä!


      • Pikkupoika.

        Mitähän nämä "tosimotoristit" ovat jotka haukkuvat muiden motoristien kulkupelejä? Tai oikeastaan, eipä edes kiinnosta...


      • Patun Viska

        Yrität itsepintaisesti viskoa paskaa vaikka et ymmärrä asioista hevon vittua. Luulen että ole mopoikäinen runkkari joka vain luet esitteiden tietoja ja vedät niistä johtopäätöksiä samalla kun vetelet käteen.

        Itse olen syynäillyt pyörämarkkinoita jo yli 30 vuotta ja voin sanoa että siihen väliin mahtuu pyörämalli poikineen. Mutta ladaksi en lähde nimittämämään mitään niistä. Eri malleja on niin paljon että ei löydy semmoista erkkiä joka niistä ottaisi selvän ja pystyisi ne asettamaan tiettyn järjestykseen. Kyse on lähinnä siitä mihin pyörään itse kukin sattuu ensin tormäämään ja mihin se siitä eteenpäin menee.

        Yleistä hymistelyä tai naureskelua en itse ole kohdannut muuta kuin patalakkisten pappa(hd)tunturien suuntaan.


        Itse olen sen verran tehnyt tuttavuutta ison rosvon kanssa että ei sitä ihan joutopyöräksi voi nimittää. Mopopojat kun vertailee teho- ja vääntölukemia ilman sitä kauttaviivan jälkeen oleva lukemaa. Se on mielestäni aika merkittävä luku ja on aivan eri asia tuleeko se tietty teho 5000 kierroksen vai 10000 kierroksen kohdalla.


      • Turo--Inkeri
        Patun Viska kirjoitti:

        Yrität itsepintaisesti viskoa paskaa vaikka et ymmärrä asioista hevon vittua. Luulen että ole mopoikäinen runkkari joka vain luet esitteiden tietoja ja vedät niistä johtopäätöksiä samalla kun vetelet käteen.

        Itse olen syynäillyt pyörämarkkinoita jo yli 30 vuotta ja voin sanoa että siihen väliin mahtuu pyörämalli poikineen. Mutta ladaksi en lähde nimittämämään mitään niistä. Eri malleja on niin paljon että ei löydy semmoista erkkiä joka niistä ottaisi selvän ja pystyisi ne asettamaan tiettyn järjestykseen. Kyse on lähinnä siitä mihin pyörään itse kukin sattuu ensin tormäämään ja mihin se siitä eteenpäin menee.

        Yleistä hymistelyä tai naureskelua en itse ole kohdannut muuta kuin patalakkisten pappa(hd)tunturien suuntaan.


        Itse olen sen verran tehnyt tuttavuutta ison rosvon kanssa että ei sitä ihan joutopyöräksi voi nimittää. Mopopojat kun vertailee teho- ja vääntölukemia ilman sitä kauttaviivan jälkeen oleva lukemaa. Se on mielestäni aika merkittävä luku ja on aivan eri asia tuleeko se tietty teho 5000 kierroksen vai 10000 kierroksen kohdalla.

        Valentino Rossi, Mika Kallio, Erkka Korpiaho ja kumppanit saattavat pystyä ajamaan pyöriä puhtaasti HUIPPUTEHOLLA. Me tavalliset tallaajat, jotka vieläpä ajelemme yleensä kadulla, emme kilparadalla, teemme VÄÄNNÖLLÄ paljon, paljon enemmän.

        Uudessa isossa Bandiitissa muuten on Moto-1 lehden mukaan sama huipputeho kuin aikaisemmassa, mutta vääntö on kasvanut 91 Nm:stä 108 Nm:iin, JA samalla vääntöhuipun kierrosluku on laskenut 6.500:sta 3.700:aan kierrokseen minuutissa. Täytyy pitää mielessä sekin, että vanhakin 1200Bandit miellettiin vääntäväksi pyöräksi. Tämä on ainakin lukujen valossa vielä parempi silläkin rintamalla.

        Joten jos on pakko verrata autopuolelle, ehkä joku V-8 moottorinen olisi osuvampi vertaus.


      • rallimies kujala

        Eiköhän Suzuki voisi tehdä vaikka 240hv Banditin jos haluaisi. Nykyinen resepti tuntuu markkinataloudellisesti toimivan vaan mitä parhaiten.

        Mallina ilmeisen tyydyttävä sillä mp-maailmassa juuri Banditeilla taitaa olla malliuskollisin asiakaskunta. Se kertoo kyllä tyytyväisyydestä.

        Juuri tosimotoristipiireissä ei ole pyörän perusteella halveksittuja.


      • vanha pieru
        Patun Viska kirjoitti:

        Yrität itsepintaisesti viskoa paskaa vaikka et ymmärrä asioista hevon vittua. Luulen että ole mopoikäinen runkkari joka vain luet esitteiden tietoja ja vedät niistä johtopäätöksiä samalla kun vetelet käteen.

        Itse olen syynäillyt pyörämarkkinoita jo yli 30 vuotta ja voin sanoa että siihen väliin mahtuu pyörämalli poikineen. Mutta ladaksi en lähde nimittämämään mitään niistä. Eri malleja on niin paljon että ei löydy semmoista erkkiä joka niistä ottaisi selvän ja pystyisi ne asettamaan tiettyn järjestykseen. Kyse on lähinnä siitä mihin pyörään itse kukin sattuu ensin tormäämään ja mihin se siitä eteenpäin menee.

        Yleistä hymistelyä tai naureskelua en itse ole kohdannut muuta kuin patalakkisten pappa(hd)tunturien suuntaan.


        Itse olen sen verran tehnyt tuttavuutta ison rosvon kanssa että ei sitä ihan joutopyöräksi voi nimittää. Mopopojat kun vertailee teho- ja vääntölukemia ilman sitä kauttaviivan jälkeen oleva lukemaa. Se on mielestäni aika merkittävä luku ja on aivan eri asia tuleeko se tietty teho 5000 kierroksen vai 10000 kierroksen kohdalla.

        Kyllähän se niin on, että Ladan hinnalla ei saa Audia!! Bandit vitun vanhanaikainen putkirunkopeli,
        taita vieläkin olla ilma/öljyjäähdytteinen suoraan 70-luvulta. Iso painava lohnake..


      • Dr mies
        vanha pieru kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että Ladan hinnalla ei saa Audia!! Bandit vitun vanhanaikainen putkirunkopeli,
        taita vieläkin olla ilma/öljyjäähdytteinen suoraan 70-luvulta. Iso painava lohnake..

        Banditit ovat hieman uudistuneet. Kuutiot ovat muuttuneet 600>650, 1200>1250, tarkasta sylinteritilavuudesta ei ole tietoa.
        Nestejäähdytteisiä molemmat.

        Minä olen nähnyt livenä molemmat banditit ja hienoja ovatkin.


      • Turo--Inkeri
        vanha pieru kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että Ladan hinnalla ei saa Audia!! Bandit vitun vanhanaikainen putkirunkopeli,
        taita vieläkin olla ilma/öljyjäähdytteinen suoraan 70-luvulta. Iso painava lohnake..

        Bandit650: ruisku, nestejäähdytys, Euro3-normi, Bandit1250: ruisku, nestejäähdytys, Euro3-normi, 6-vaihteinen. Kerro meille, mikä noissa on vanhanaikaista?

        Putkirunkokaan ei ole mikään kirosana, sellaista voi käyttää vaikka motogp-pyörässä (Ducati), eli ajo-ominaisuudet eivät ole siitä kiinni.


      • M.R.
        vanha pieru kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että Ladan hinnalla ei saa Audia!! Bandit vitun vanhanaikainen putkirunkopeli,
        taita vieläkin olla ilma/öljyjäähdytteinen suoraan 70-luvulta. Iso painava lohnake..

        Huomaan kyllä täydellisestä asiantuntemattomuudestasi, et tarkoitus on vain ja ainoastaan provoilu, mutta vastaan kuitenkin.

        Tekniikan puolesta Bandiitit ovat täysin moderneja laitteita nestejäähdytystä ja ruiskua myöten. Putkirunko taas on palaamassa jopa viimeistä huutoa oleviin kilpapyöriinkin, koska sen jäykkyys tai löysyys on paremmin hallittavissa. Mm. Ducati on kautta aikain käyttänyt putkirunkoa. Eikä Bandiitti ole lainkaan painava kokoisekseen. Muistaakseni jotain 220kg.


      • M.R.
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Bandit650: ruisku, nestejäähdytys, Euro3-normi, Bandit1250: ruisku, nestejäähdytys, Euro3-normi, 6-vaihteinen. Kerro meille, mikä noissa on vanhanaikaista?

        Putkirunkokaan ei ole mikään kirosana, sellaista voi käyttää vaikka motogp-pyörässä (Ducati), eli ajo-ominaisuudet eivät ole siitä kiinni.

        No pirskatti, kun ehdit Turo vastata suunnilleen samat asiat pari minsaa mua ennen!!
        PS. Meillä on muuten sit nykyään samat pyörät, paitsi mulla ilman ABS.


      • Turo--Inkeri
        M.R. kirjoitti:

        No pirskatti, kun ehdit Turo vastata suunnilleen samat asiat pari minsaa mua ennen!!
        PS. Meillä on muuten sit nykyään samat pyörät, paitsi mulla ilman ABS.

        vaikka erityyppisiä ovatkin, löytyy ainakin 650-versioina hieman samaa filosofiaa. Melko peruskomponenttia, mutta silti täysin toimivaa, nykyaikaista ja kestävää. Joskus ennen jaksoin ropeltaa pyörien korjailun ja laittelun parissa, mutta enää ei ole sellaiseen edes aikaa.

        Strommi vaikuttaa myös todella oivalliselta matkapyörältä, ajoin eilen 350km yhtä soittoa, eikä mikään paikka alkanut protestoimaan.


      • noinkaan
        vanha pieru kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että Ladan hinnalla ei saa Audia!! Bandit vitun vanhanaikainen putkirunkopeli,
        taita vieläkin olla ilma/öljyjäähdytteinen suoraan 70-luvulta. Iso painava lohnake..

        Pitäisin mieluummin plussana sitä öljy- ja ilmajäähdytystä varsinkin kun se toimii hyvin.

        Eihän siitä nestejäähdytyksestä tule muuta kuin yksi mahdollinen vika- ja huoltokohde lisää.


      • M.R.
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        vaikka erityyppisiä ovatkin, löytyy ainakin 650-versioina hieman samaa filosofiaa. Melko peruskomponenttia, mutta silti täysin toimivaa, nykyaikaista ja kestävää. Joskus ennen jaksoin ropeltaa pyörien korjailun ja laittelun parissa, mutta enää ei ole sellaiseen edes aikaa.

        Strommi vaikuttaa myös todella oivalliselta matkapyörältä, ajoin eilen 350km yhtä soittoa, eikä mikään paikka alkanut protestoimaan.

        Mä oon ajanu 2000km tänä keväänä ja mainiolta tuntuu. Satula sais olla kuskin kohdalta pikkusen korkeampi ja leveämpi mun kokoiselle (186cm). Meinaa pallit joutua kuolioon kylmällä kelillä, kun istuu pitkää aikaa siinä kuopassa. Oonkin miettinyt, jos joku haluais vaihtaa tonnisen satulan tähän matalampaan. Nehän sopii "heittämällä". Polvikulmakin loiventuisi, siis mulla, ja toisaalta joku lyhyempi tonnisen kuski ylettyis paremmin maahan.
        Muuten olen oikein tyytyväinen koneeseen, ajo-ominaisuuksiin, VÄÄNTÖÖN ja taloudellisuuteen.
        Pääsin jopa alle 4l/100km, kun joutui ajelemaan tosi varovasti ja rauhallisesti limaisilla ja likaisilla teillä.
        Tolla kelpaa heittää parikin reissua ens kesänä. Lappiin, Norjaan jne.


      • Turo--Inkeri
        noinkaan kirjoitti:

        Pitäisin mieluummin plussana sitä öljy- ja ilmajäähdytystä varsinkin kun se toimii hyvin.

        Eihän siitä nestejäähdytyksestä tule muuta kuin yksi mahdollinen vika- ja huoltokohde lisää.

        Yksi huoltokohde lisää se toki on. Mutta nestejäähdytyksen avulla saadaan koneen lämpöjä, ja varsinkin lämpölaajenemista kontrolloitua selvästi ilmajäähdytystä paremmin. Näin päästään vielä tarkempiin toleransseihin, ja kestävyys vain paranee entisestään.

        Itselläni on nyt ollut 9 omaa pyörää, jokaisessa nestejäähdytys, ja kilometrejä niillä on tullut yhteensä ainakin 300.000. Kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmaa, joka liittyisi nestejäähdytykseen.


      • weku
        rallimies kujala kirjoitti:

        Eiköhän Suzuki voisi tehdä vaikka 240hv Banditin jos haluaisi. Nykyinen resepti tuntuu markkinataloudellisesti toimivan vaan mitä parhaiten.

        Mallina ilmeisen tyydyttävä sillä mp-maailmassa juuri Banditeilla taitaa olla malliuskollisin asiakaskunta. Se kertoo kyllä tyytyväisyydestä.

        Juuri tosimotoristipiireissä ei ole pyörän perusteella halveksittuja.

        Kiitos tosiaan näistä asiallisista ja asiattomista kommenteista. Osaan kuitenkin sen verran lukea rivien välistä, että taidanpa ihan vakavissani harkita ison Banditin ostamista!

        Niille, jotka arvostelevat sitä Ladaksi, niin voinen sanoa, että "uusien" ja isojen katupyörien lisäksi minulla on ollut (ja on edelleen) ajossa vm. -62 Neuvostoliittolainen sotamoottoripyörä. Se jos mikä on "Lada"! Koska tulen sen kanssa hyvin toimeen, niin ehkä pärjään sitten myös Banditin kanssa ;)


      • sivustaseuraaja
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Yksi huoltokohde lisää se toki on. Mutta nestejäähdytyksen avulla saadaan koneen lämpöjä, ja varsinkin lämpölaajenemista kontrolloitua selvästi ilmajäähdytystä paremmin. Näin päästään vielä tarkempiin toleransseihin, ja kestävyys vain paranee entisestään.

        Itselläni on nyt ollut 9 omaa pyörää, jokaisessa nestejäähdytys, ja kilometrejä niillä on tullut yhteensä ainakin 300.000. Kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmaa, joka liittyisi nestejäähdytykseen.

        Luin tuolta toisesta aiheesta.
        Nestepää peilissä on se sun todellinen ongelmasi.


      • Turo--Inkeri
        sivustaseuraaja kirjoitti:

        Luin tuolta toisesta aiheesta.
        Nestepää peilissä on se sun todellinen ongelmasi.

        Ennen kun oli ilma/öljypää, niin pääni toleranssit piti olla paljon isommat. Pääni saattoi esim. kaupunkiajossa laajeta sietämättömästi. Mutta nyt kun on ruisku ja nestepää, oikein euro3-normin mukainen ja kaikkea, niin koko höskäpä pelittää kuin junan vessa!!
        Suosittelen sinullekin nestepään hankkimista oikein lämpimästi.. tai siis kylmästi, kunnon jäähdytys on mukava asia!


      • pois
        weku kirjoitti:

        Kiitos tosiaan näistä asiallisista ja asiattomista kommenteista. Osaan kuitenkin sen verran lukea rivien välistä, että taidanpa ihan vakavissani harkita ison Banditin ostamista!

        Niille, jotka arvostelevat sitä Ladaksi, niin voinen sanoa, että "uusien" ja isojen katupyörien lisäksi minulla on ollut (ja on edelleen) ajossa vm. -62 Neuvostoliittolainen sotamoottoripyörä. Se jos mikä on "Lada"! Koska tulen sen kanssa hyvin toimeen, niin ehkä pärjään sitten myös Banditin kanssa ;)

        vaan. Tämän "johtuu siitä"-ketjun aloittajana ja itsekin uuden vesiBanditin omistajana voin sanoa, että kelpo pelin tulet saamaan. Tuohon viestiin keräilin pilke silmäkulmassa aiemmin tällä palstalla esiintyneitä kommentteja pyörästä. Kaikkihan sitä eivät peruspyöränä arvosta, mutta eipä ole väliksikään. Niinkuin kommenteissa jo tulikin esille, käytännössä pyörää ajetaan väännöllä, ei tehoilla, ja sitä tässä uutukaisessa piisaa yllin kyllin.


      • Turo--Inkeri
        M.R. kirjoitti:

        Mä oon ajanu 2000km tänä keväänä ja mainiolta tuntuu. Satula sais olla kuskin kohdalta pikkusen korkeampi ja leveämpi mun kokoiselle (186cm). Meinaa pallit joutua kuolioon kylmällä kelillä, kun istuu pitkää aikaa siinä kuopassa. Oonkin miettinyt, jos joku haluais vaihtaa tonnisen satulan tähän matalampaan. Nehän sopii "heittämällä". Polvikulmakin loiventuisi, siis mulla, ja toisaalta joku lyhyempi tonnisen kuski ylettyis paremmin maahan.
        Muuten olen oikein tyytyväinen koneeseen, ajo-ominaisuuksiin, VÄÄNTÖÖN ja taloudellisuuteen.
        Pääsin jopa alle 4l/100km, kun joutui ajelemaan tosi varovasti ja rauhallisesti limaisilla ja likaisilla teillä.
        Tolla kelpaa heittää parikin reissua ens kesänä. Lappiin, Norjaan jne.

        että DL kävisi alakierroksilla hieman ´hakkaavasti´?? En tarkoita nyt tyhjäkäyntiä, ja kun kierroksia nostaa paikallaan ollessakin niin aivan nätisti käy......... mutta tuossa kaupunkipyörittelyssä, jos kääntyy vaikka kadunkulmasta ja on vain 2-3000 jengaa, siitä noin 4000-4500 asti on mielestäni hieman epämääräisen tuntuinen. Todellakaan ei ole kyse mistään isosta propleemasta, itsekin tuumin ensin että pähkinköhän nyt ihan olemattomia, mutta kyllä se havaittavissa on. Veto ei aivan alhaalta ole puhdasta. Edellinen pyöräni oli SV, ja se kävi aina tosi nätisti koko kierrosalueella, ja kone on pääosin sama.

        Läppärunkojen synkkaus ehkä kannattaisi tsekata.. tai syynä voisi kai näin vähän ajetussa olla ihan vain sekin, ettei kone ole vielä "vetristynyt" kunnolla. Enpä alakaan huolestua kuin vasta 6000 huollon jälkeen, jos vielä havaitsen samaa.


      • M.R.
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        että DL kävisi alakierroksilla hieman ´hakkaavasti´?? En tarkoita nyt tyhjäkäyntiä, ja kun kierroksia nostaa paikallaan ollessakin niin aivan nätisti käy......... mutta tuossa kaupunkipyörittelyssä, jos kääntyy vaikka kadunkulmasta ja on vain 2-3000 jengaa, siitä noin 4000-4500 asti on mielestäni hieman epämääräisen tuntuinen. Todellakaan ei ole kyse mistään isosta propleemasta, itsekin tuumin ensin että pähkinköhän nyt ihan olemattomia, mutta kyllä se havaittavissa on. Veto ei aivan alhaalta ole puhdasta. Edellinen pyöräni oli SV, ja se kävi aina tosi nätisti koko kierrosalueella, ja kone on pääosin sama.

        Läppärunkojen synkkaus ehkä kannattaisi tsekata.. tai syynä voisi kai näin vähän ajetussa olla ihan vain sekin, ettei kone ole vielä "vetristynyt" kunnolla. Enpä alakaan huolestua kuin vasta 6000 huollon jälkeen, jos vielä havaitsen samaa.

        Mun vehje on siis 2004 malli, joka on ylivuotisena otettu käyttöön 2005. Siistinoloinen kundi, keneltä sen ostin, vakuutti ajaneensa sen kunnolla sisään ja sitten 2006 syntyikin lapsi ja ajot jäivät tosi vähiin. Kun mä ostin sen maaliskuussa, sillä oli ajettu 4000km, nyt vähän yli 6000km.
        Käy niin pirun tasaisesti ja nätisti tosta 2500 rpm lähtien. Pienillä vaihteilla jo tonnividestäsadasta ylöspäin. Kutosella jos vedättää alta 2000rpm ei tunnu hyvältä, tietenkään, vaan ravistaa ja vapisee hieman, mutta epäterveen oloisesti. Eli ei ole mitään tarvetta ajella "liian" matalilla rundeilla, vaikka mun masiina käykin aivan uskomattoman siististi ja tasaisen pehmeästi.
        Viime teknarissa, siis uudessa, on muuten 650 katuenskojen vertailu, missä hieman moittivat "upeaa konetta" polttoaineensyötön epätäsmällisyydestä!!!??? Mun vehkeessä tai kaverin samanlaisessa ei tollaisia oireita ole lainkaan havaittavissa. Olisko uuden version säädöissä toivomisen varaa??, vai onkohan vaan alkukankeutta???
        Ajele vaan huolella sisään laittees, niin aika näyttää, onko kyse ongelmasta vai ominaisuudesta.
        Kertoile kuulumisia!!!


      • Turo--Inkeri
        M.R. kirjoitti:

        Mun vehje on siis 2004 malli, joka on ylivuotisena otettu käyttöön 2005. Siistinoloinen kundi, keneltä sen ostin, vakuutti ajaneensa sen kunnolla sisään ja sitten 2006 syntyikin lapsi ja ajot jäivät tosi vähiin. Kun mä ostin sen maaliskuussa, sillä oli ajettu 4000km, nyt vähän yli 6000km.
        Käy niin pirun tasaisesti ja nätisti tosta 2500 rpm lähtien. Pienillä vaihteilla jo tonnividestäsadasta ylöspäin. Kutosella jos vedättää alta 2000rpm ei tunnu hyvältä, tietenkään, vaan ravistaa ja vapisee hieman, mutta epäterveen oloisesti. Eli ei ole mitään tarvetta ajella "liian" matalilla rundeilla, vaikka mun masiina käykin aivan uskomattoman siististi ja tasaisen pehmeästi.
        Viime teknarissa, siis uudessa, on muuten 650 katuenskojen vertailu, missä hieman moittivat "upeaa konetta" polttoaineensyötön epätäsmällisyydestä!!!??? Mun vehkeessä tai kaverin samanlaisessa ei tollaisia oireita ole lainkaan havaittavissa. Olisko uuden version säädöissä toivomisen varaa??, vai onkohan vaan alkukankeutta???
        Ajele vaan huolella sisään laittees, niin aika näyttää, onko kyse ongelmasta vai ominaisuudesta.
        Kertoile kuulumisia!!!

        että ruiskujen synkka on hiukan pielessä. Ei tuo tosiaan mikään iso propleema ole, täytyy muistuttaa siitä vaikka seuraavassa huollossa.

        Hassu yksityiskohta: mainitsin asiasta viime huollossa, mutta sanoivat ettei pysty säätämään, ennen kuin tulee Japanista sopiva PIUHA, jotta pyörän saa kytkettyä läppäriin! 06-mallin säätö kuulemma olisi onnistunut, mutta 07:n ei.. on nämä teknisiksi menneet!

        Teknarin testiin törmäsin juuri tänään.. vähän ristikkäisiä on arviot, juu. DL:ää moitittiin ruiskun toiminnasta, ja kuitenkin arvosanoissa koneelle tuli 9, eli jaettu ykkössija Kawan kanssa. Muutenkin haiskahti hieman siltä, että kawa haluttiin voittajaksi, ei se minusta kaikenkaikkiaan yllä aivan DL:n tasolle. Tiedä sitten toisaalta, painottivatko kawan yli tonnin halvempaa hankintahintaa miten paljon.


      • M.R.
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        että ruiskujen synkka on hiukan pielessä. Ei tuo tosiaan mikään iso propleema ole, täytyy muistuttaa siitä vaikka seuraavassa huollossa.

        Hassu yksityiskohta: mainitsin asiasta viime huollossa, mutta sanoivat ettei pysty säätämään, ennen kuin tulee Japanista sopiva PIUHA, jotta pyörän saa kytkettyä läppäriin! 06-mallin säätö kuulemma olisi onnistunut, mutta 07:n ei.. on nämä teknisiksi menneet!

        Teknarin testiin törmäsin juuri tänään.. vähän ristikkäisiä on arviot, juu. DL:ää moitittiin ruiskun toiminnasta, ja kuitenkin arvosanoissa koneelle tuli 9, eli jaettu ykkössija Kawan kanssa. Muutenkin haiskahti hieman siltä, että kawa haluttiin voittajaksi, ei se minusta kaikenkaikkiaan yllä aivan DL:n tasolle. Tiedä sitten toisaalta, painottivatko kawan yli tonnin halvempaa hankintahintaa miten paljon.

        Mulle ainakaan Kawa ei sopisi ollenkaan, koska aion tehdä reissuja kakspäällä ja kamat. Mamma ei ikinä suostuisi keikkumaan kawan takapenkillä. Ja muutenkin kawaa joutuisi rakentamaan todella paljon, jos siitä aikoisi matkapyörän saada.
        Muutenkin toi kawa tuntuu yli luokkaa pinemmältä vehkeeltä ja just siksi Stromiin päädyinkin, koska se on iso "rohjo", niinkuin minäkin!!


      • kannattais
        M.R. kirjoitti:

        Mä oon ajanu 2000km tänä keväänä ja mainiolta tuntuu. Satula sais olla kuskin kohdalta pikkusen korkeampi ja leveämpi mun kokoiselle (186cm). Meinaa pallit joutua kuolioon kylmällä kelillä, kun istuu pitkää aikaa siinä kuopassa. Oonkin miettinyt, jos joku haluais vaihtaa tonnisen satulan tähän matalampaan. Nehän sopii "heittämällä". Polvikulmakin loiventuisi, siis mulla, ja toisaalta joku lyhyempi tonnisen kuski ylettyis paremmin maahan.
        Muuten olen oikein tyytyväinen koneeseen, ajo-ominaisuuksiin, VÄÄNTÖÖN ja taloudellisuuteen.
        Pääsin jopa alle 4l/100km, kun joutui ajelemaan tosi varovasti ja rauhallisesti limaisilla ja likaisilla teillä.
        Tolla kelpaa heittää parikin reissua ens kesänä. Lappiin, Norjaan jne.

        kaivertaa siihen satulaan kuoppa pallien kohdalle jotta ei purista. Ja sen ylimääräisen aineksen voit myydä turo--inkerille jotta se saa perseensä alle taas tapin. Näin molemmat hyötyisivät, olo olisi kuin symbioosisessa suhteessa.


      • M.R.
        kannattais kirjoitti:

        kaivertaa siihen satulaan kuoppa pallien kohdalle jotta ei purista. Ja sen ylimääräisen aineksen voit myydä turo--inkerille jotta se saa perseensä alle taas tapin. Näin molemmat hyötyisivät, olo olisi kuin symbioosisessa suhteessa.

        Mutta ei viitsi uutta satulaa rikkoa. Olisihan sitä tietysti kiva ajellessa aatella että palleja puristava osa on turon montussa. Turokin varmaan olisi mielissään kun tietäsi istuvan MISTERIN tappi kolossaan. On sitä turoa vähän sillä silmällä tässä jo kuulosteltu.. Aika näyttää..


      • Turo--Inkeri
        M.R. kirjoitti:

        Mulle ainakaan Kawa ei sopisi ollenkaan, koska aion tehdä reissuja kakspäällä ja kamat. Mamma ei ikinä suostuisi keikkumaan kawan takapenkillä. Ja muutenkin kawaa joutuisi rakentamaan todella paljon, jos siitä aikoisi matkapyörän saada.
        Muutenkin toi kawa tuntuu yli luokkaa pinemmältä vehkeeltä ja just siksi Stromiin päädyinkin, koska se on iso "rohjo", niinkuin minäkin!!

        tänä päivänä aika erilaisia pyöriä keskenään. Minusta Vstrom ja Transalp olisivat "saman" luokan vehkeitä, siis matkaenduroita. Jammu ja Bemu taas yksin ajettavia räppäilypyöriä, toinen enduro ja toinen supermoto, eihän bemussa ollut edes takajalkatappeja. Aprilia on jossain näiden kahden ryhmän välissä. Ja Kawa Versys on sitten vielä ihan omanlaisensa "hybridi".

        Vaikea tällaista joukkoa on kovin objektiivisesti laittaa paremmuusjärjestykseen. Noo, on Teknarissa vielä älyttömämpiäkin vertailu-"pareja" kyllä nähty viime vuosina!


      • V-STROM......
        M.R. kirjoitti:

        Mulle ainakaan Kawa ei sopisi ollenkaan, koska aion tehdä reissuja kakspäällä ja kamat. Mamma ei ikinä suostuisi keikkumaan kawan takapenkillä. Ja muutenkin kawaa joutuisi rakentamaan todella paljon, jos siitä aikoisi matkapyörän saada.
        Muutenkin toi kawa tuntuu yli luokkaa pinemmältä vehkeeltä ja just siksi Stromiin päädyinkin, koska se on iso "rohjo", niinkuin minäkin!!

        Nämä kawasakin klv ja suzukin v-strom sattuvat ainakin olemaan sama pyörä, eri tarroilla vaan. Suzukin teksniikkaa. Taas vastaavasti yhtä kawasakin customia myydään myös suzukin leimoilla.


      • Turo--Inkeri
        V-STROM...... kirjoitti:

        Nämä kawasakin klv ja suzukin v-strom sattuvat ainakin olemaan sama pyörä, eri tarroilla vaan. Suzukin teksniikkaa. Taas vastaavasti yhtä kawasakin customia myydään myös suzukin leimoilla.

        ei tonnisista. Ja Suikan ja Kawan "pakkoavioliitto" on purettu noin vuosi sitten, joten se siitä, ainakaan mitään uusia Suzuwasakeja ei ole tulossa markkinoille.. luojan kiitos:)!!


      • M.R. OIKEA
        M.R. kirjoitti:

        Mutta ei viitsi uutta satulaa rikkoa. Olisihan sitä tietysti kiva ajellessa aatella että palleja puristava osa on turon montussa. Turokin varmaan olisi mielissään kun tietäsi istuvan MISTERIN tappi kolossaan. On sitä turoa vähän sillä silmällä tässä jo kuulosteltu.. Aika näyttää..

        Sähän Turo tietenkin huomaat heti, etten minä kirjoittanu tota äskeistä viestiä, vaan se kateellinen ja PAHASTI häiriintynyt pelle, joka sua nättää vainoavan.
        Aika vahvasti sairasta toimintaa!!!


      • ressukoita, kyllä
        M.R. OIKEA kirjoitti:

        Sähän Turo tietenkin huomaat heti, etten minä kirjoittanu tota äskeistä viestiä, vaan se kateellinen ja PAHASTI häiriintynyt pelle, joka sua nättää vainoavan.
        Aika vahvasti sairasta toimintaa!!!

        turo pian huomaa kumpa meistä on se OIKEA. turo--inkeri on jo lupautunut mulle. Mitäs olit poissa niin pitkään. Ja viikoloppuriennoista on jo sovittu.


      • Turo--Inkeri
        M.R. OIKEA kirjoitti:

        Sähän Turo tietenkin huomaat heti, etten minä kirjoittanu tota äskeistä viestiä, vaan se kateellinen ja PAHASTI häiriintynyt pelle, joka sua nättää vainoavan.
        Aika vahvasti sairasta toimintaa!!!

        kateellinen ja pahasti häiriintynyt pelle onkin ollut taas vauhdissa. Nyt se taitaa olla vielä humalassa, kun tahti vaan kiihtyy.


      • turo--inkerin kanssa,
        M.R. OIKEA kirjoitti:

        Sähän Turo tietenkin huomaat heti, etten minä kirjoittanu tota äskeistä viestiä, vaan se kateellinen ja PAHASTI häiriintynyt pelle, joka sua nättää vainoavan.
        Aika vahvasti sairasta toimintaa!!!

        älä ainakaan anna sille puhelinnumeoasi tai osoitettasi. Lue itse jutut niin tiedät missä mennään. Turo--inkeri on todella pahasti sairas. Luulen että se on kohta ymaha-osastolla jammu-setänä.


      • Isompaa kehiin
        M.R. kirjoitti:

        Mä oon ajanu 2000km tänä keväänä ja mainiolta tuntuu. Satula sais olla kuskin kohdalta pikkusen korkeampi ja leveämpi mun kokoiselle (186cm). Meinaa pallit joutua kuolioon kylmällä kelillä, kun istuu pitkää aikaa siinä kuopassa. Oonkin miettinyt, jos joku haluais vaihtaa tonnisen satulan tähän matalampaan. Nehän sopii "heittämällä". Polvikulmakin loiventuisi, siis mulla, ja toisaalta joku lyhyempi tonnisen kuski ylettyis paremmin maahan.
        Muuten olen oikein tyytyväinen koneeseen, ajo-ominaisuuksiin, VÄÄNTÖÖN ja taloudellisuuteen.
        Pääsin jopa alle 4l/100km, kun joutui ajelemaan tosi varovasti ja rauhallisesti limaisilla ja likaisilla teillä.
        Tolla kelpaa heittää parikin reissua ens kesänä. Lappiin, Norjaan jne.

        Jou. Kyl noi Suzukin Banditit ja V-Stromit on aika mopoja. Johtuneekohan siitä halpa hinta, kun mun Yammu 600 FZS:ssä on yhtä paljon tehoja kun Suzukin Bandit 1250cc ja V-Strom 1000. Käyttötarkoitus ja malli on kuitenkin aika samankaltaisia. Rahan haaskausta ostaa Suzuki.

        Lisäks noi taitaa olla suurin osa Suzzuista ilmajäähdytteisiä, eli pidemmän päälle kone alkaa kärsimään, varsinkin jos on tosi lämmin keli.

        Bonukseks vielä Suzuki on aika aliarvostettu merkki, joten jos meinaa myydä motonsa ni ei saa välttämättä hyvää hintaa.

        Monet Kawasakin mallit on muuten aika halpoja nykyään. Taidan seuraavaks ostaa ton ZXR1200S:n. Siinä on hinta-laatu kohdallaan ja on muuten vielä nostalgisen näköinenkin.

        Voishan sitä noita Suzzujakin käydä kokeilemassa, sais vähän tuntumaa niistäkin. =)


      • Turo--Inkeri
        Isompaa kehiin kirjoitti:

        Jou. Kyl noi Suzukin Banditit ja V-Stromit on aika mopoja. Johtuneekohan siitä halpa hinta, kun mun Yammu 600 FZS:ssä on yhtä paljon tehoja kun Suzukin Bandit 1250cc ja V-Strom 1000. Käyttötarkoitus ja malli on kuitenkin aika samankaltaisia. Rahan haaskausta ostaa Suzuki.

        Lisäks noi taitaa olla suurin osa Suzzuista ilmajäähdytteisiä, eli pidemmän päälle kone alkaa kärsimään, varsinkin jos on tosi lämmin keli.

        Bonukseks vielä Suzuki on aika aliarvostettu merkki, joten jos meinaa myydä motonsa ni ei saa välttämättä hyvää hintaa.

        Monet Kawasakin mallit on muuten aika halpoja nykyään. Taidan seuraavaks ostaa ton ZXR1200S:n. Siinä on hinta-laatu kohdallaan ja on muuten vielä nostalgisen näköinenkin.

        Voishan sitä noita Suzzujakin käydä kokeilemassa, sais vähän tuntumaa niistäkin. =)

        Vstromit ja nyt myös 07-vuosimallin Banditit ovat nestejäähdytteisiä. Kuten on merkin koko katupyörämallistokin paria poikkeusta lukuunottamatta.

        Itse en henkkoht edes kusisi FZS600:n suuntaan, jos vaihtoehtona olisi SV650, se on PALJON parempi ajettava, ja koneessa on vääntöä toisin kuin Jamahassa. Mutkatiellä SV näyttää närhen munat, vaikka onkin vähemmän huipputehoa. Ketterä twini vs. kankea nelikko. Onpa tullut monta kertaa seurailtua semmoisella rennosti jotain ihan supersporttejakin, R6:sia ja sensellaisia, kun ei niiden kuskeilla ole selvästi oikein hajua, miten sitä pyörää pitäisi viedä mutkatiellä.

        Kantsii aina muistaa, että *huippu*teho on asia, jolla on merkitystä tosi vetomiesten rata-ajossa, ja meille tavallisille sukankuluttajille lähinnä mainosesitteiden hehkutusmateriaalina.

        Juu, ehkä isossa Banditissa on about sama huipputeho kuin sinun Jammussasi, mutta koneista ei muuten voi puhua edes samalla viikolla. Banditista löytyy yli 100nm vääntöä alle 4000 rundilla, sillä vetäisi vaikka asuntovaunua perässä.


      • Turo--Inkeri
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Vstromit ja nyt myös 07-vuosimallin Banditit ovat nestejäähdytteisiä. Kuten on merkin koko katupyörämallistokin paria poikkeusta lukuunottamatta.

        Itse en henkkoht edes kusisi FZS600:n suuntaan, jos vaihtoehtona olisi SV650, se on PALJON parempi ajettava, ja koneessa on vääntöä toisin kuin Jamahassa. Mutkatiellä SV näyttää närhen munat, vaikka onkin vähemmän huipputehoa. Ketterä twini vs. kankea nelikko. Onpa tullut monta kertaa seurailtua semmoisella rennosti jotain ihan supersporttejakin, R6:sia ja sensellaisia, kun ei niiden kuskeilla ole selvästi oikein hajua, miten sitä pyörää pitäisi viedä mutkatiellä.

        Kantsii aina muistaa, että *huippu*teho on asia, jolla on merkitystä tosi vetomiesten rata-ajossa, ja meille tavallisille sukankuluttajille lähinnä mainosesitteiden hehkutusmateriaalina.

        Juu, ehkä isossa Banditissa on about sama huipputeho kuin sinun Jammussasi, mutta koneista ei muuten voi puhua edes samalla viikolla. Banditista löytyy yli 100nm vääntöä alle 4000 rundilla, sillä vetäisi vaikka asuntovaunua perässä.

        "Käyttötarkoitus ja malli on kuitenkin aika samankaltaisia. Rahan haaskausta ostaa Suzuki"

        ööö tuota, saathan sinä toki käyttää rahasi aivan miten haluat. Mutta jos samalle viivalle lyödään FZ6S tai mikälie S2, ja GSF1250S, ja hintaeroa on Jammun hyväksi on aika tarkalleen (vain) 1000 euroa...............

        täytyy sanoa, että minulle valinta olisi todella helppo, ja sille löytyy myös todella vahvat perusteet! Suunnilleen ainoa asia, mitä en Suikan valitessani saisi, on alupalkkirunko, ja sitä en tämäntyyppisessä pyörässä varmaan jäisi kaipaamaan. Kaikessa muussa Bandit on täysin suvereeni, varsinkin koneen ominaisuuksissa iso vääntöpeli pieksee pienen kierroskoneen halkipoikkijapinoon.

        Ei mitään Jammua vastaan, hyviä pyöriä tekevät hekin, mutta on silti varsin erikoinen väite, ettei suikalta löytyisi vastinetta rahalle.


      • Suikkanen
        Isompaa kehiin kirjoitti:

        Jou. Kyl noi Suzukin Banditit ja V-Stromit on aika mopoja. Johtuneekohan siitä halpa hinta, kun mun Yammu 600 FZS:ssä on yhtä paljon tehoja kun Suzukin Bandit 1250cc ja V-Strom 1000. Käyttötarkoitus ja malli on kuitenkin aika samankaltaisia. Rahan haaskausta ostaa Suzuki.

        Lisäks noi taitaa olla suurin osa Suzzuista ilmajäähdytteisiä, eli pidemmän päälle kone alkaa kärsimään, varsinkin jos on tosi lämmin keli.

        Bonukseks vielä Suzuki on aika aliarvostettu merkki, joten jos meinaa myydä motonsa ni ei saa välttämättä hyvää hintaa.

        Monet Kawasakin mallit on muuten aika halpoja nykyään. Taidan seuraavaks ostaa ton ZXR1200S:n. Siinä on hinta-laatu kohdallaan ja on muuten vielä nostalgisen näköinenkin.

        Voishan sitä noita Suzzujakin käydä kokeilemassa, sais vähän tuntumaa niistäkin. =)

        Lerppapunttisen tennaripojan puheita.

        Kunhan aikasi kierrätät niitä sirkkeleitä niin ehkä sitten osaat vertailla tehoja ja vääntöjä oikein.

        Varpaankynnet siitä vaan irtoaa ja peräpukamat alkaa lerpattamaan kun sirkkelillä ajelee.


      • molemmista
        Isompaa kehiin kirjoitti:

        Jou. Kyl noi Suzukin Banditit ja V-Stromit on aika mopoja. Johtuneekohan siitä halpa hinta, kun mun Yammu 600 FZS:ssä on yhtä paljon tehoja kun Suzukin Bandit 1250cc ja V-Strom 1000. Käyttötarkoitus ja malli on kuitenkin aika samankaltaisia. Rahan haaskausta ostaa Suzuki.

        Lisäks noi taitaa olla suurin osa Suzzuista ilmajäähdytteisiä, eli pidemmän päälle kone alkaa kärsimään, varsinkin jos on tosi lämmin keli.

        Bonukseks vielä Suzuki on aika aliarvostettu merkki, joten jos meinaa myydä motonsa ni ei saa välttämättä hyvää hintaa.

        Monet Kawasakin mallit on muuten aika halpoja nykyään. Taidan seuraavaks ostaa ton ZXR1200S:n. Siinä on hinta-laatu kohdallaan ja on muuten vielä nostalgisen näköinenkin.

        Voishan sitä noita Suzzujakin käydä kokeilemassa, sais vähän tuntumaa niistäkin. =)

        Minulla oli 01 FZS uutena ja nyt tuo isompi Bandit samaten uutena. Molemmat on hyviä pyöriä. Tehothan noissa on likipitäen samat, mutta moottoriltaan pyörät poikkeavat kuin yö ja päivä. Suzukissa on vääntöä tuplasti sen mitä Yamahassa ja puolta pienemmillä kierroksilla. Kulkua oli Yamahassakin minulle aivan riittämiin, mutta ajomukavuus varsinkin matka-ajossa on matalalla kiertävän koneen ansiosta Suzukilla ihan toista luokkaa. Käypä koeajolla, niin huomaat, ettei se Bandit ainakaan ihan mopo ole.


      • slocks

        Ei varmaan tieto pakota sinun päätä.


      • mulkku>>>>>>
        vanha pieru kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että Ladan hinnalla ei saa Audia!! Bandit vitun vanhanaikainen putkirunkopeli,
        taita vieläkin olla ilma/öljyjäähdytteinen suoraan 70-luvulta. Iso painava lohnake..

        eipä noi muutkaan pyörät enää kalliita ole, Z kawa tai hondan CBF 1000... kyllä riisi vehkeestä pitää nousta HD linjalle, ne on eri hinnoissa. Ladoja on kaikki risella vehkeet. Itellä muuten uusi suzuki... ostin pyörän itselle, en muille mulkun venyttäjille.


      • hilppa

        höpö höpö tosi motoristi, kuinka se mitataan kesässä 57000km jo useana vuonna peräkkäin ja 2008 mallin bandiitis 259000km mittarissa ja toimii moitteetta se arvostukseta ei kertaakaan jättänyt tielle


      • Anonyymi
        Patun Viska kirjoitti:

        Yrität itsepintaisesti viskoa paskaa vaikka et ymmärrä asioista hevon vittua. Luulen että ole mopoikäinen runkkari joka vain luet esitteiden tietoja ja vedät niistä johtopäätöksiä samalla kun vetelet käteen.

        Itse olen syynäillyt pyörämarkkinoita jo yli 30 vuotta ja voin sanoa että siihen väliin mahtuu pyörämalli poikineen. Mutta ladaksi en lähde nimittämämään mitään niistä. Eri malleja on niin paljon että ei löydy semmoista erkkiä joka niistä ottaisi selvän ja pystyisi ne asettamaan tiettyn järjestykseen. Kyse on lähinnä siitä mihin pyörään itse kukin sattuu ensin tormäämään ja mihin se siitä eteenpäin menee.

        Yleistä hymistelyä tai naureskelua en itse ole kohdannut muuta kuin patalakkisten pappa(hd)tunturien suuntaan.


        Itse olen sen verran tehnyt tuttavuutta ison rosvon kanssa että ei sitä ihan joutopyöräksi voi nimittää. Mopopojat kun vertailee teho- ja vääntölukemia ilman sitä kauttaviivan jälkeen oleva lukemaa. Se on mielestäni aika merkittävä luku ja on aivan eri asia tuleeko se tietty teho 5000 kierroksen vai 10000 kierroksen kohdalla.

        Tuon kiukkupaskan kun vedät takaisin ja nielaissut, olet kaksin verroin täynnä myrkkyäsi. Harmi että tuommoisia on päässyt sikiämään....


      • Anonyymi
        vanha pieru kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että Ladan hinnalla ei saa Audia!! Bandit vitun vanhanaikainen putkirunkopeli,
        taita vieläkin olla ilma/öljyjäähdytteinen suoraan 70-luvulta. Iso painava lohnake..

        Audia????


    • GSF

      En laita yhtään esimerkkiä, mutta useassa maassa pyörät ovat oleellisesti edullisempia, kuin suomessa. Verotus, myyntimäärät, kuljetus, maahantuojan filosofia ym...Valitettavasti Suomi on kallis maa, monistakin eri syistä. Joskaan nämä eivät selitä eri merkkien ja mallien koviakin hinnaneroja.
      Bandit on tarjoamaansa nähden edullinen pyörä, siksi sellaisen ostin. On muuten jo toinen "samanlainen". Antaa varmasti rahalle vastinetta.
      Se, että pitävätkö siitä tosimotoristit, pikkupojat, tai turo, on ostajille täysin yhdentekevää.

      Minä en tienpäällä mieti ajanko "ladalla" vai bläkkärillä ( eniten myyty v. -06 ), vaan nautin ajamisesta hyvällä,itselleni riittävän tehokkaalla, kukkarolleni sopivalla, siistillä moottoripyörällä, josta oikeasti pidän.
      Ja meitä tosiaan tänä kesänä on aika monta, jotka ajattelevat lähes samoin.

      Moikkauskeskusteluihin viitaten, nyt "meillä" on takamuksemme alla todellinen syy toistemme tervehtimiseen ! Tulkaa juttelemaan kun näette.

      Hands upppp ja hyviä kilometrejä hyvillä pyörillä !

    • aina halvempia

      Karkeasti voisi laskea että täyskate tuo puörään hintaa lisää 3 - 5000 €.

      Samoissa hinnoissa rosvon kanssa pyörii mm. Kawa zxr1200. Rosvoja vain on liikenteessä paljon kun se on ollut jo kauan markkinoilla ja pyörä on kestävä ja hyvä ajaa.

      • Turo--Inkeri

        Suzukin hinnastossa ero 1250 ja 1250S-mallien välillä on 500EUR. Ja messuilla muistan nähneeni sivukatteilla varustetun S-mallin, eli täyskatetun (vaikkei kate toki kooltaan olekaan mitään BMW RT / Jammu FJR-luokkaa, tosin tämäkin voi monelle olla pikemminkin plussa!), ja mikäli oikein muistan nuo sivukatteet kustansivat myös n.500EUR. Yhteensä siis tonnin.

        Syy, miksi esim. moni iso matkapyörä voi maksaa melkein tuplat Bandiittiin verrattuna, löytyy ennemminkin uudenaikaisemmasta runko- jousitus- ja jarruteknologiasta sekä muusta varustelusta, esim. sähköpleksistä.


      • matula

        ...ZRX...muuten kirjoituksessasi on aika paljon järkeä ja totuutta. Katteilla on hintansa.


    • ntv

      Olen nyt ajellut uudella nakumallin 1250:llä 3viikkoa. Nyt alkaa jo tuntua pirun hyvältä. Olin vähän skeptinen tossa pari viikkoa sitten, mutta se johtui lähinnä lisävarusteista, joita tähän uutuuteen ei vielä ole oikein saatavissa. Mutta tästä voi rakentaa mieleisensä, pleksejä olen kokeillut jo kahta mallia,mutta nakuna tuntuu toimivan paremmin. Moottori on tosi hyvän tuntuinen, rakenteet on jykevät. Ei puhettakaan halvasti tehdystä. Viimekesäisen BMW R1150R:n ja Jammun FZ6S:n jälkeen tosi makee ja tasapainoinen. Ei huono ostos, sanokaa mitä tykkäätte.

      • ntv

        Ei tarvita enempää hevosvoimia, kyllä tässä riittää. Kokeilkaa, jollette usko. Kyllä lähtee siinä, kuin mikä tahansa muu vastaavan kokoluokan pyörä, pitää sisäänajo vaiheessa vähän toppuutellakin.Olen koeajanut lähes kaikki varteen otettavat mallit.Toissa vuonna oli muuten V-strom, mutta hienoinen tärinä haittasi jo ikääntyneempää motoristia, joten vaihdoin 05-mallin pyöräni 900km kohdalla rivimoottoriseen,sitten boxeriin ja takaisin rivineloseen,enkä ole katunut.


      • Kasuvaa
        ntv kirjoitti:

        Ei tarvita enempää hevosvoimia, kyllä tässä riittää. Kokeilkaa, jollette usko. Kyllä lähtee siinä, kuin mikä tahansa muu vastaavan kokoluokan pyörä, pitää sisäänajo vaiheessa vähän toppuutellakin.Olen koeajanut lähes kaikki varteen otettavat mallit.Toissa vuonna oli muuten V-strom, mutta hienoinen tärinä haittasi jo ikääntyneempää motoristia, joten vaihdoin 05-mallin pyöräni 900km kohdalla rivimoottoriseen,sitten boxeriin ja takaisin rivineloseen,enkä ole katunut.

        Oli mullakin 2 vuotta,nyt on ollu 1400 gsx tän kevään,sanoisin että aikaste iso ero on vielä näillä peleillä,voimaa on kyllä perstuntumalla gsx:ssä selvästi enemmän,käy siistimmin,kuin pumpulissa,banditissa tyhjäkäynnillä karkea ääni,tasoittuu kierrosten noustessa.Iso äijäpyörä on kuitenkin jotain,molemmat hyviä,voimassa ja väännössä selvä ero,myös paperilla,ja kaks päällä tavarat.Hyviä kelejä kaikille.


      • Pan nuun vaan
        Kasuvaa kirjoitti:

        Oli mullakin 2 vuotta,nyt on ollu 1400 gsx tän kevään,sanoisin että aikaste iso ero on vielä näillä peleillä,voimaa on kyllä perstuntumalla gsx:ssä selvästi enemmän,käy siistimmin,kuin pumpulissa,banditissa tyhjäkäynnillä karkea ääni,tasoittuu kierrosten noustessa.Iso äijäpyörä on kuitenkin jotain,molemmat hyviä,voimassa ja väännössä selvä ero,myös paperilla,ja kaks päällä tavarat.Hyviä kelejä kaikille.

        on kyllä oikea sana,miehekäs tuubi 1400 gsx:ssä,isommat jarrut ja leveempi takatassu ku bandiitissa,pidempi,ja akseliväli pidempi,jos ajaa vuorotellen heti peräjälkeen noita ja vertaa,on peli selvä,vahvempi ja akselivälin vuoksi menee ku juna,tehot tietysti ja varsinkin väännöt on,,ja on,,


      • ntv
        Pan nuun vaan kirjoitti:

        on kyllä oikea sana,miehekäs tuubi 1400 gsx:ssä,isommat jarrut ja leveempi takatassu ku bandiitissa,pidempi,ja akseliväli pidempi,jos ajaa vuorotellen heti peräjälkeen noita ja vertaa,on peli selvä,vahvempi ja akselivälin vuoksi menee ku juna,tehot tietysti ja varsinkin väännöt on,,ja on,,

        Kyllä vahvasti mietin 1400:sta, mutta kun viime vuonna valmistettiin viimeiset, eikä seuraajasta ole tietoakaan. On toki miehekäs, ei sovi kiistää. Molemmilla on puolensa. Ehkä joskus näemme jotain vastaavaa, B-king vaikuttaa kuitenkin liian futuristiselta, hinnastakaan ei ole mitään tietoa.


      • Setu
        ntv kirjoitti:

        Kyllä vahvasti mietin 1400:sta, mutta kun viime vuonna valmistettiin viimeiset, eikä seuraajasta ole tietoakaan. On toki miehekäs, ei sovi kiistää. Molemmilla on puolensa. Ehkä joskus näemme jotain vastaavaa, B-king vaikuttaa kuitenkin liian futuristiselta, hinnastakaan ei ole mitään tietoa.

        kyllä uusia euro 3normin pyöriä taas nyt 07,siis gsx 1400.Nyt jo kulttipyörä.


      • ntv
        Setu kirjoitti:

        kyllä uusia euro 3normin pyöriä taas nyt 07,siis gsx 1400.Nyt jo kulttipyörä.

        Kun ostin uuden Bandiittini 1250 merkkiliikkeestä, kertoivat, että GSX 1400 valmistus on loppu ja vanhat pyörät saa myydä "häntäluvilla" pois. Siis eivät täytä nykyisiä normeja. Värityksen puolesta näitä toki myydään 07-mallisina, mutta valmistus on loppu.
        Tässä joku arvosteli uuden bandun karheaa käyntiääntä, tarkoittaa varmaan vanhaa mallia. Tämähän käy aivan sukkasillaan ja väänntökäyrä on käytännössäkin aivan eri kuin vanhassa mallissa standardina. Ilmajäähdytteisen toleranssit ja äänimaailta on aivan toisenlaiset. Hyvää ja huonoa, miten sen nyt ottaa.


      • Piksupelle
        ntv kirjoitti:

        Kun ostin uuden Bandiittini 1250 merkkiliikkeestä, kertoivat, että GSX 1400 valmistus on loppu ja vanhat pyörät saa myydä "häntäluvilla" pois. Siis eivät täytä nykyisiä normeja. Värityksen puolesta näitä toki myydään 07-mallisina, mutta valmistus on loppu.
        Tässä joku arvosteli uuden bandun karheaa käyntiääntä, tarkoittaa varmaan vanhaa mallia. Tämähän käy aivan sukkasillaan ja väänntökäyrä on käytännössäkin aivan eri kuin vanhassa mallissa standardina. Ilmajäähdytteisen toleranssit ja äänimaailta on aivan toisenlaiset. Hyvää ja huonoa, miten sen nyt ottaa.

        Pankaa uusi Bandiitti autotalliin käymään,tuntuu että se rouske että siinä olisi koneessa jotain vikaa,gsx käy kuin sukkasillaan,jykevä saundi,miesten pyörä,pakoputkikin kuin fallos,veistos.Ja öljy lauhditin ajaa saman asian normaaliajossa kun nestejäähdytys.On muuten puhallin vielä siinä öljylauhduttimessa.Ja tehot ja vääntö on kuin eri pyörässä(niin ku on)ajettavuus gsx:ssä parempi.Vääntömomentti haarojen välissä ku Corollassa.jes.


      • ja 
        Piksupelle kirjoitti:

        Pankaa uusi Bandiitti autotalliin käymään,tuntuu että se rouske että siinä olisi koneessa jotain vikaa,gsx käy kuin sukkasillaan,jykevä saundi,miesten pyörä,pakoputkikin kuin fallos,veistos.Ja öljy lauhditin ajaa saman asian normaaliajossa kun nestejäähdytys.On muuten puhallin vielä siinä öljylauhduttimessa.Ja tehot ja vääntö on kuin eri pyörässä(niin ku on)ajettavuus gsx:ssä parempi.Vääntömomentti haarojen välissä ku Corollassa.jes.

        Mikä se olikaan sinun ilosanomasi ydin, jäi vähän epäselväksi.


      • öljynlauhdutin??
        Piksupelle kirjoitti:

        Pankaa uusi Bandiitti autotalliin käymään,tuntuu että se rouske että siinä olisi koneessa jotain vikaa,gsx käy kuin sukkasillaan,jykevä saundi,miesten pyörä,pakoputkikin kuin fallos,veistos.Ja öljy lauhditin ajaa saman asian normaaliajossa kun nestejäähdytys.On muuten puhallin vielä siinä öljylauhduttimessa.Ja tehot ja vääntö on kuin eri pyörässä(niin ku on)ajettavuus gsx:ssä parempi.Vääntömomentti haarojen välissä ku Corollassa.jes.

        Ei se mikään öljynlauhdutin ole, tollo. Öljyn jäähdytin se on. Jos se olisi lauhdutin, niin kyllä kävisi koneesi helvetin kuumana että öljy höyrystyy. Lauhdutin on ihan eri asia kuin jäähdytin. Kummallista kun monet puhuu jostain vitun lauhduttimesta. Lauhdutin muuttaa höyrystyneen nesteen takaisin nesteeksi. On se nyt perkele ettei se mene jakeluun..uskokaa nyt jumalauta että se on ÖLJYNJÄÄHDYTIN. Joku perkeleen kyläseppä ja kotiosaaja alkanut joskus muinoin puhumaan jostain lauhduttimesta.. ei helvetti. Nyt paan kyllä jäitä omaan hatuun. Kohta höyrystyy aivot niin tarvin aivolauhduttimen.


      • Turo--Inkeri
        öljynlauhdutin?? kirjoitti:

        Ei se mikään öljynlauhdutin ole, tollo. Öljyn jäähdytin se on. Jos se olisi lauhdutin, niin kyllä kävisi koneesi helvetin kuumana että öljy höyrystyy. Lauhdutin on ihan eri asia kuin jäähdytin. Kummallista kun monet puhuu jostain vitun lauhduttimesta. Lauhdutin muuttaa höyrystyneen nesteen takaisin nesteeksi. On se nyt perkele ettei se mene jakeluun..uskokaa nyt jumalauta että se on ÖLJYNJÄÄHDYTIN. Joku perkeleen kyläseppä ja kotiosaaja alkanut joskus muinoin puhumaan jostain lauhduttimesta.. ei helvetti. Nyt paan kyllä jäitä omaan hatuun. Kohta höyrystyy aivot niin tarvin aivolauhduttimen.

        on öljynlauhdutin. Ei tosin mikään vitun öljynlauhdutin, sellaista ei kyseisessä värkissä tarvita, koska käsittääkseni siellä ei edes ole öljyä, vaan sen voitelu on hoidettu ihan muulla tavalla.

        Lienisikö vaikka ihan yksinkertaisesti siksi, ettei menisi vedenjäähdyttimet ja öljynjäähdyttimet sekaisin? Jos syylari tai jäähdytin voisi viitata molempiin, varmaan tapahtuisi sekaannuksia. Muutaman vuoden varaosahommissa olleena voin sanoa, että käytetyt termit ovat aika tärkeitä, ettei mene hommat reisille.

        Koita siis pitää ne loput hiukset päässäsi, vaikkeivät käyttäisikään aina ihan 100% kielitoimiston hyväksymää sanastoa.


      • veden ja öljynjäähdyttimet
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        on öljynlauhdutin. Ei tosin mikään vitun öljynlauhdutin, sellaista ei kyseisessä värkissä tarvita, koska käsittääkseni siellä ei edes ole öljyä, vaan sen voitelu on hoidettu ihan muulla tavalla.

        Lienisikö vaikka ihan yksinkertaisesti siksi, ettei menisi vedenjäähdyttimet ja öljynjäähdyttimet sekaisin? Jos syylari tai jäähdytin voisi viitata molempiin, varmaan tapahtuisi sekaannuksia. Muutaman vuoden varaosahommissa olleena voin sanoa, että käytetyt termit ovat aika tärkeitä, ettei mene hommat reisille.

        Koita siis pitää ne loput hiukset päässäsi, vaikkeivät käyttäisikään aina ihan 100% kielitoimiston hyväksymää sanastoa.

        sekasin niin sitten saa sellasella tollolla mennäkin. Eikä se mikään mp alan termi ole se öljynlauhdutin. Mp alan oikea termi kyseisestä värkistä on ÖLJYNJÄÄHDYTIN. Kuin myös autopuolella. Ala nyt vänkäämään tästä asiasta. Kato tietosanakirjasta mikä mikin on ja missä tarkoituksessa. Sellasen mp alan termistön kanssa jossa asiat on päin persettä, en tosiaan halua olla missään tekemisissä. Ja jos ne öljyn ja vedenjäähdyttimet on jollekin niin epäselviä, niin kuin tuntuu olevan, niin ei se ainakaan asiaa tee tolvanalle helpommaksi, että puhutaan jostain sellaisesta mitä moottoripyörissä ei koskaan ole ollut, eikä varmaan tulekaan. Taidankin vaihtaa moottoripyörääni nyt uuden takanakin vaiko munkin vaiko sen vitun renkaan. Perehdy sanastoon, äläkä keksi ite jotain mp alan termistöä jollaista ei ole olemassakaan. Vai kuuluuko tämä lauhdutin siihen samaan kategoriaan kuin se kuuluisa kitkalisäaine. Mikähän mp alan termistö se nyt sitten on.?


      • Turo--Inkeri
        veden ja öljynjäähdyttimet kirjoitti:

        sekasin niin sitten saa sellasella tollolla mennäkin. Eikä se mikään mp alan termi ole se öljynlauhdutin. Mp alan oikea termi kyseisestä värkistä on ÖLJYNJÄÄHDYTIN. Kuin myös autopuolella. Ala nyt vänkäämään tästä asiasta. Kato tietosanakirjasta mikä mikin on ja missä tarkoituksessa. Sellasen mp alan termistön kanssa jossa asiat on päin persettä, en tosiaan halua olla missään tekemisissä. Ja jos ne öljyn ja vedenjäähdyttimet on jollekin niin epäselviä, niin kuin tuntuu olevan, niin ei se ainakaan asiaa tee tolvanalle helpommaksi, että puhutaan jostain sellaisesta mitä moottoripyörissä ei koskaan ole ollut, eikä varmaan tulekaan. Taidankin vaihtaa moottoripyörääni nyt uuden takanakin vaiko munkin vaiko sen vitun renkaan. Perehdy sanastoon, äläkä keksi ite jotain mp alan termistöä jollaista ei ole olemassakaan. Vai kuuluuko tämä lauhdutin siihen samaan kategoriaan kuin se kuuluisa kitkalisäaine. Mikähän mp alan termistö se nyt sitten on.?

        hypi sinä vaikka päälläsi, ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Mutta mp-alalla käytetty termi on siltikin tuo -lauhdutin, halusit sinä asian olevan niin, taikka et. Tuota termiä käyttävät yleisesti mm. semmoiset varaosa- ja korjaamopuolen ihmiset, joilla on niissä hommissa kaksi kertaa enemmän työvuosia kuin sinulla on ikää.

        Taitaakin olla taas sama tuttu trolli asialla, joten lopetan änkkäämisen kanssasi tähän. Kiitos, tack.


      • hyvä neiti
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        hypi sinä vaikka päälläsi, ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Mutta mp-alalla käytetty termi on siltikin tuo -lauhdutin, halusit sinä asian olevan niin, taikka et. Tuota termiä käyttävät yleisesti mm. semmoiset varaosa- ja korjaamopuolen ihmiset, joilla on niissä hommissa kaksi kertaa enemmän työvuosia kuin sinulla on ikää.

        Taitaakin olla taas sama tuttu trolli asialla, joten lopetan änkkäämisen kanssasi tähän. Kiitos, tack.

        ihan mitä sanaa hyvänsä. Oikeastaan se öljynlauhdutin sopiikin paremmin tuohon muutenkin kovin tietäväiseen imagoosi. Ei ainakaan johda harhaan ketään joka joutuu vaihtamaan pari lausetta kanssasi. Mutta mikä ihme toi trolli juttu nyt oli?? Kai sä nyt voit ihan rehellisesti sanoa mikä on jäähdytin ja mikä lauhdutin, ja mitä eroa niillä on. Nehän ovat aivan eri asioita, ei kait se nyt voi noin epäselvää olla? Vai oletko tosiaan sitä mieltä että samasta asiasta on kyse?? Ei helvetti. Mitä tohon tekniseen termistöön tulee, niin siitä lienee aivan turha alkaa edes keskustella tyypin kanssa jonka pyörässä on öljynlauhdutin. Älä kuitenkaan keksi itse asioita..kuten öljynlauhdutin on yleistä mp termistöä.


      • Turo--Inkeri
        hyvä neiti kirjoitti:

        ihan mitä sanaa hyvänsä. Oikeastaan se öljynlauhdutin sopiikin paremmin tuohon muutenkin kovin tietäväiseen imagoosi. Ei ainakaan johda harhaan ketään joka joutuu vaihtamaan pari lausetta kanssasi. Mutta mikä ihme toi trolli juttu nyt oli?? Kai sä nyt voit ihan rehellisesti sanoa mikä on jäähdytin ja mikä lauhdutin, ja mitä eroa niillä on. Nehän ovat aivan eri asioita, ei kait se nyt voi noin epäselvää olla? Vai oletko tosiaan sitä mieltä että samasta asiasta on kyse?? Ei helvetti. Mitä tohon tekniseen termistöön tulee, niin siitä lienee aivan turha alkaa edes keskustella tyypin kanssa jonka pyörässä on öljynlauhdutin. Älä kuitenkaan keksi itse asioita..kuten öljynlauhdutin on yleistä mp termistöä.

        kokeillaan vielä uudestaan, jos tällä kertaa tavuviivojen kanssa pystyisit selviämään. Lukutaidossasi on vissiin ainakin yhtä paljon parantamisen varaa, kuin kirjallisessa ulosannissasikin:

        "hy-pi si-nä vaik-ka pääl-lä-si, ei voi-si vä-hem-pää kiin-nos-taa.

        Mut-ta mp-alal-la käy-tet-ty ter-mi on sil-ti-kin tuo -lauh-du-tin, halu-sit si-nä a-si-an ole-van niin, taik-ka et. Tuo-ta ter-miä käyt-tä-vät ylei-sesti mm. sem-moi-set vara-osa- ja kor-jaa-mo-puo-len ih-mi-set, joil-la on niis-sä hom-missa kak-si ker-taa enem-män työ-vuo-sia kuin si-nul-la on i-kää.

        Tai-taa-kin ol-la taas sa-ma tut-tu trol-li asi-al-la, jo-ten lo-pe-tan änk-kää-mi-sen kans-sa-si tä-hän. Kii-tos, tack."


      • tehdä itsestäsi
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        kokeillaan vielä uudestaan, jos tällä kertaa tavuviivojen kanssa pystyisit selviämään. Lukutaidossasi on vissiin ainakin yhtä paljon parantamisen varaa, kuin kirjallisessa ulosannissasikin:

        "hy-pi si-nä vaik-ka pääl-lä-si, ei voi-si vä-hem-pää kiin-nos-taa.

        Mut-ta mp-alal-la käy-tet-ty ter-mi on sil-ti-kin tuo -lauh-du-tin, halu-sit si-nä a-si-an ole-van niin, taik-ka et. Tuo-ta ter-miä käyt-tä-vät ylei-sesti mm. sem-moi-set vara-osa- ja kor-jaa-mo-puo-len ih-mi-set, joil-la on niis-sä hom-missa kak-si ker-taa enem-män työ-vuo-sia kuin si-nul-la on i-kää.

        Tai-taa-kin ol-la taas sa-ma tut-tu trol-li asi-al-la, jo-ten lo-pe-tan änk-kää-mi-sen kans-sa-si tä-hän. Kii-tos, tack."

        noin täydellisen idiootin kerta kerran jälkeen? Aivan uskomatonta. Eikö sua yhtään nolota jälkeen päin? En epäile enää noita juttuja sinusta, kyllä ne taitaa tosia olla. Et selvästikään, ole aivan täyspäinen. Mutta se on oma murheesi, vaikka me muut ollaankin täällä eräänlaisia sijaiskärsijöitä myös. Niin, nyt on Perjantai, olet vissiin avannut graadenpilsneri pullon ja meno on heti sen mukaista? Enpä haluaisi seurata vierestä kun juovut oikein kunnolla.


      • Turo--Inkeri
        tehdä itsestäsi kirjoitti:

        noin täydellisen idiootin kerta kerran jälkeen? Aivan uskomatonta. Eikö sua yhtään nolota jälkeen päin? En epäile enää noita juttuja sinusta, kyllä ne taitaa tosia olla. Et selvästikään, ole aivan täyspäinen. Mutta se on oma murheesi, vaikka me muut ollaankin täällä eräänlaisia sijaiskärsijöitä myös. Niin, nyt on Perjantai, olet vissiin avannut graadenpilsneri pullon ja meno on heti sen mukaista? Enpä haluaisi seurata vierestä kun juovut oikein kunnolla.

        ko-keil-laan vie-lä uu-des-taan, jos täl-lä ker-taa ta-vu-vii-vo-jen kans-sa pys-tyi-sit sel-viä-mään. Lu-ku-tai-dos-sa-si on vis-siin ai-na-kin yh-tä pal-jon pa-ran-ta-mi-sen va-raa, kuin kir-jal-li-ses-sa u-los-an-nis-sa-si-kin:

        "hy-pi si-nä vaik-ka pääl-lä-si, ei voi-si vä-hem-pää kiin-nos-taa.

        Mut-ta mp-alal-la käy-tet-ty ter-mi on sil-ti-kin tuo -lauh-du-tin, halu-sit si-nä a-si-an ole-van niin, taik-ka et. Tuo-ta ter-miä käyt-tä-vät ylei-sesti mm. sem-moi-set vara-osa- ja kor-jaa-mo-puo-len ih-mi-set, joil-la on niis-sä hom-missa kak-si ker-taa enem-män työ-vuo-sia kuin si-nul-la on i-kää.

        Tai-taa-kin ol-la taas sa-ma tut-tu trol-li asi-al-la, jo-ten lo-pe-tan änk-kää-mi-sen kans-sa-si tä-hän. Kii-tos, tack."


      • hauskaa kun kirjotat
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ko-keil-laan vie-lä uu-des-taan, jos täl-lä ker-taa ta-vu-vii-vo-jen kans-sa pys-tyi-sit sel-viä-mään. Lu-ku-tai-dos-sa-si on vis-siin ai-na-kin yh-tä pal-jon pa-ran-ta-mi-sen va-raa, kuin kir-jal-li-ses-sa u-los-an-nis-sa-si-kin:

        "hy-pi si-nä vaik-ka pääl-lä-si, ei voi-si vä-hem-pää kiin-nos-taa.

        Mut-ta mp-alal-la käy-tet-ty ter-mi on sil-ti-kin tuo -lauh-du-tin, halu-sit si-nä a-si-an ole-van niin, taik-ka et. Tuo-ta ter-miä käyt-tä-vät ylei-sesti mm. sem-moi-set vara-osa- ja kor-jaa-mo-puo-len ih-mi-set, joil-la on niis-sä hom-missa kak-si ker-taa enem-män työ-vuo-sia kuin si-nul-la on i-kää.

        Tai-taa-kin ol-la taas sa-ma tut-tu trol-li asi-al-la, jo-ten lo-pe-tan änk-kää-mi-sen kans-sa-si tä-hän. Kii-tos, tack."

        tolleen tavuttamalla? Varmaan lystiä nyt vielä, sitten kun pilsneri loppuu niin enää ei ole. Niinkös?
        Niin, sulla on siellä lidlissä niitä lauhduttimia sitten niissä kylmäkoneissa. Taisit vaan erehdyksissä äsken puhua kaupan-alan ja moottoripyörä-alan termistöt sekasin. No, sellasta sattuu. Kokoa nyt itsesi, huonoahan se kirjottaminenkin noin vuolaan kyynelvirran läpi. Siksikös sä tolleen tavuttelet nyt? Ai niin, näytät että osaat...olet sinä aika epeli.


      • kassi--alma
        hyvä neiti kirjoitti:

        ihan mitä sanaa hyvänsä. Oikeastaan se öljynlauhdutin sopiikin paremmin tuohon muutenkin kovin tietäväiseen imagoosi. Ei ainakaan johda harhaan ketään joka joutuu vaihtamaan pari lausetta kanssasi. Mutta mikä ihme toi trolli juttu nyt oli?? Kai sä nyt voit ihan rehellisesti sanoa mikä on jäähdytin ja mikä lauhdutin, ja mitä eroa niillä on. Nehän ovat aivan eri asioita, ei kait se nyt voi noin epäselvää olla? Vai oletko tosiaan sitä mieltä että samasta asiasta on kyse?? Ei helvetti. Mitä tohon tekniseen termistöön tulee, niin siitä lienee aivan turha alkaa edes keskustella tyypin kanssa jonka pyörässä on öljynlauhdutin. Älä kuitenkaan keksi itse asioita..kuten öljynlauhdutin on yleistä mp termistöä.

        "Mutta mikä ihme toi trolli juttu nyt oli"

        Trolli/trollaaja eli henkilö, joka yrittää netissä vedättää tosikkoa kirjoittelemalla näennäisen asiallisia viestejä joiden tarkoituksena on kuitenkin härnätä tai aiheuttaa eripuraa foorumin keskustelijoissa.

        Tai henkilö, joka kertoo totuuden turo--inkerin huuhaajutuista eli inkeri vetää aina trolli-kortin kehiin kun jää kiinni potaskasta.


      • Turo--Inkeri
        kassi--alma kirjoitti:

        "Mutta mikä ihme toi trolli juttu nyt oli"

        Trolli/trollaaja eli henkilö, joka yrittää netissä vedättää tosikkoa kirjoittelemalla näennäisen asiallisia viestejä joiden tarkoituksena on kuitenkin härnätä tai aiheuttaa eripuraa foorumin keskustelijoissa.

        Tai henkilö, joka kertoo totuuden turo--inkerin huuhaajutuista eli inkeri vetää aina trolli-kortin kehiin kun jää kiinni potaskasta.

        Ko-keil-laan-pa vie-lä uu-des-taan, jos täl-lä ker-taa ta-vu-vii-vo-jen kans-sa pys-tyi-sit sel-viä-mään. Lu-ku-tai-dos-sa-si on vis-siin ai-na-kin yh-tä pal-jon pa-ran-ta-mi-sen va-raa, kuin kir-jal-li-ses-sa u-los-an-nis-sa-si-kin:

        "hy-pi si-nä vaik-ka pääl-lä-si, ei voi-si vä-hem-pää kiin-nos-taa.

        Mut-ta mp-alal-la käy-tet-ty ter-mi on sil-ti-kin tuo -lauh-du-tin, halu-sit si-nä a-si-an ole-van niin, taik-ka et. Tuo-ta ter-miä käyt-tä-vät ylei-sesti mm. sem-moi-set vara-osa- ja kor-jaa-mo-puo-len ih-mi-set, joil-la on niis-sä hom-missa kak-si ker-taa enem-män työ-vuo-sia kuin si-nul-la on i-kää.

        Tai-taa-kin ol-la taas sa-ma tut-tu trol-li asi-al-la, jo-ten lo-pe-tan änk-kää-mi-sen kans-sa-si tä-hän. Kii-tos, tack."


      • minäkin olen ajatellut.
        kassi--alma kirjoitti:

        "Mutta mikä ihme toi trolli juttu nyt oli"

        Trolli/trollaaja eli henkilö, joka yrittää netissä vedättää tosikkoa kirjoittelemalla näennäisen asiallisia viestejä joiden tarkoituksena on kuitenkin härnätä tai aiheuttaa eripuraa foorumin keskustelijoissa.

        Tai henkilö, joka kertoo totuuden turo--inkerin huuhaajutuista eli inkeri vetää aina trolli-kortin kehiin kun jää kiinni potaskasta.

        Tuo inkeri on itse sieltä pahimmasta päästä. On se muuten hyvä, että tämä uusi ketju on nyt vähän enemmän vasemmalla, toi edellinenhän olisi kohta tullut jo näytöstä ulos.
        Turo--inkerillä on varmaan kovin lystiä siellä, missä nyt sitten onkaan, kun jaksanee jauhaa samaa useampaan otteeseen. Sillä on "omaa kivaa" ja hymistelee siellä niille omille "sisäpiirin jutuilleen". On se aika peijooni, se turo--inkeri. Tyhmän sorttinen vaan...mutta minkäs se itse sille mahtaa.


      • Turo--Inkeri
        minäkin olen ajatellut. kirjoitti:

        Tuo inkeri on itse sieltä pahimmasta päästä. On se muuten hyvä, että tämä uusi ketju on nyt vähän enemmän vasemmalla, toi edellinenhän olisi kohta tullut jo näytöstä ulos.
        Turo--inkerillä on varmaan kovin lystiä siellä, missä nyt sitten onkaan, kun jaksanee jauhaa samaa useampaan otteeseen. Sillä on "omaa kivaa" ja hymistelee siellä niille omille "sisäpiirin jutuilleen". On se aika peijooni, se turo--inkeri. Tyhmän sorttinen vaan...mutta minkäs se itse sille mahtaa.

        ta-vut-te-len, et-tä jos me-ni-si trol-lil-lekin ja-ke-luun tuo ter-mi-a-sia. Mut-tei tai-da taas ker-ran men-nä, lie-kö vas-taan-ot-ti-men-sa sul-jet-tu-na.


      • buahhahhaa voi elämä
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ta-vut-te-len, et-tä jos me-ni-si trol-lil-lekin ja-ke-luun tuo ter-mi-a-sia. Mut-tei tai-da taas ker-ran men-nä, lie-kö vas-taan-ot-ti-men-sa sul-jet-tu-na.

        Kitkaa lisääviä aineita MP-öljyissä.
        Öljynlahduttimia prätkissä.
        Laki takuuasioiden hoitajista................

        Alkaa mopo karkaa inkerin handuista. Ai mut sehän karkas jo ajat sitte ku turo veti keskellä tietä lipat.


      • Turo--Inkeri
        buahhahhaa voi elämä kirjoitti:

        Kitkaa lisääviä aineita MP-öljyissä.
        Öljynlahduttimia prätkissä.
        Laki takuuasioiden hoitajista................

        Alkaa mopo karkaa inkerin handuista. Ai mut sehän karkas jo ajat sitte ku turo veti keskellä tietä lipat.

        Ta-vut-te-len, et-tä jos me-ni-si trol-lil-lekin ja-ke-luun tuo ter-mi-a-sia. Mut-tei tai-da taas ker-ran men-nä, lie-kö vas-taan-ot-ti-men-sa sul-jet-tu-na.


      • tollo olet.
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        on öljynlauhdutin. Ei tosin mikään vitun öljynlauhdutin, sellaista ei kyseisessä värkissä tarvita, koska käsittääkseni siellä ei edes ole öljyä, vaan sen voitelu on hoidettu ihan muulla tavalla.

        Lienisikö vaikka ihan yksinkertaisesti siksi, ettei menisi vedenjäähdyttimet ja öljynjäähdyttimet sekaisin? Jos syylari tai jäähdytin voisi viitata molempiin, varmaan tapahtuisi sekaannuksia. Muutaman vuoden varaosahommissa olleena voin sanoa, että käytetyt termit ovat aika tärkeitä, ettei mene hommat reisille.

        Koita siis pitää ne loput hiukset päässäsi, vaikkeivät käyttäisikään aina ihan 100% kielitoimiston hyväksymää sanastoa.

        Missä helvetin varaosafirmassa tommonen älykääpiö on ollut? Et tasan tarkkaan ole ollut töissä yhtään missään. Ja jos olet, niin tuskin koeaikaa kauempaa. Aivan sekoboltsi hyypiö.


      • johtaja / pomo
        tollo olet. kirjoitti:

        Missä helvetin varaosafirmassa tommonen älykääpiö on ollut? Et tasan tarkkaan ole ollut töissä yhtään missään. Ja jos olet, niin tuskin koeaikaa kauempaa. Aivan sekoboltsi hyypiö.

        Kyllä se hipsuli meillä oli 8 luokan työharjoittelujaksolla. Sai pyyhkiä hyllyistä pölyjä sillä ehdolla, ettei koskisi yhteenkään osaan tai tavaraan.

        Jotenkin se sen viikon pärjäsi. Annettiin läksiäislahjaks sitte semmonen kuitukypärästä malliks irrotettu diidii lukko.
        Ai että oli neiti onnellinen.


      • arvelinkin..
        johtaja / pomo kirjoitti:

        Kyllä se hipsuli meillä oli 8 luokan työharjoittelujaksolla. Sai pyyhkiä hyllyistä pölyjä sillä ehdolla, ettei koskisi yhteenkään osaan tai tavaraan.

        Jotenkin se sen viikon pärjäsi. Annettiin läksiäislahjaks sitte semmonen kuitukypärästä malliks irrotettu diidii lukko.
        Ai että oli neiti onnellinen.

        kait se nyt kummiskin oli jonkun psykiatrin valvonnassa jatkuvasti? Se turo oli siis sellanen työhöntutustuja.. sillä on varmaan alkanut heittää sen jälkeen vielä pahemmin. No, päteviä on vaikea saada. Hyvä että hokasitte ajoissa, oisi voinut takuuvastuut alkaa painaa päälle. Puhumattakaan asiakkaista joille olisi myyty sitä mitä turo haluaa.


      • matula
        veden ja öljynjäähdyttimet kirjoitti:

        sekasin niin sitten saa sellasella tollolla mennäkin. Eikä se mikään mp alan termi ole se öljynlauhdutin. Mp alan oikea termi kyseisestä värkistä on ÖLJYNJÄÄHDYTIN. Kuin myös autopuolella. Ala nyt vänkäämään tästä asiasta. Kato tietosanakirjasta mikä mikin on ja missä tarkoituksessa. Sellasen mp alan termistön kanssa jossa asiat on päin persettä, en tosiaan halua olla missään tekemisissä. Ja jos ne öljyn ja vedenjäähdyttimet on jollekin niin epäselviä, niin kuin tuntuu olevan, niin ei se ainakaan asiaa tee tolvanalle helpommaksi, että puhutaan jostain sellaisesta mitä moottoripyörissä ei koskaan ole ollut, eikä varmaan tulekaan. Taidankin vaihtaa moottoripyörääni nyt uuden takanakin vaiko munkin vaiko sen vitun renkaan. Perehdy sanastoon, äläkä keksi ite jotain mp alan termistöä jollaista ei ole olemassakaan. Vai kuuluuko tämä lauhdutin siihen samaan kategoriaan kuin se kuuluisa kitkalisäaine. Mikähän mp alan termistö se nyt sitten on.?

        Eiköhän jokainen meistä aikuisista kirjoittajista tiedä aivan hyvin kyseessä olevan öljynjäähdyttimen ihan samoin kuin se toinen isompi syylari on vedenjäähdytin.

        Sanonta öljynlauhdutin on vaan joskus 70-luvulla jäänyt elämään. Juttu perustuu siihen, että se oli silloin öljynjäähdytinten yleistyessä helppo tapa kertoa maallikolle, miten erottaa nuo kaksi.Puhuttiin syylarista ja lauhduttimesta. Eihän se öljy sentään ihan höyryksi muutu vaikka ihan liruksi kovassa ajossa meneekin.

        Hmmm...vaikka näyttää kyllä siltä, että ei täällä faktaa kannata edes kertoa vaikka Turo Teille niin yrittää tehdäkin. Moottoripyöräöljyn merkittävin ero autoöljyihin on juuri se kytkimen toiminnan takia lisätty kitkaa lisäävä lisäaine. Kannattaa käydä vaikkapa Teboilin nettisivuilta hakemassa totuus asiaan kun kerran itsetunto ei sitä kestä täältä lukea. Lähden kahville...


      • Turo--Inkeri
        matula kirjoitti:

        Eiköhän jokainen meistä aikuisista kirjoittajista tiedä aivan hyvin kyseessä olevan öljynjäähdyttimen ihan samoin kuin se toinen isompi syylari on vedenjäähdytin.

        Sanonta öljynlauhdutin on vaan joskus 70-luvulla jäänyt elämään. Juttu perustuu siihen, että se oli silloin öljynjäähdytinten yleistyessä helppo tapa kertoa maallikolle, miten erottaa nuo kaksi.Puhuttiin syylarista ja lauhduttimesta. Eihän se öljy sentään ihan höyryksi muutu vaikka ihan liruksi kovassa ajossa meneekin.

        Hmmm...vaikka näyttää kyllä siltä, että ei täällä faktaa kannata edes kertoa vaikka Turo Teille niin yrittää tehdäkin. Moottoripyöräöljyn merkittävin ero autoöljyihin on juuri se kytkimen toiminnan takia lisätty kitkaa lisäävä lisäaine. Kannattaa käydä vaikkapa Teboilin nettisivuilta hakemassa totuus asiaan kun kerran itsetunto ei sitä kestä täältä lukea. Lähden kahville...

        minäkään en tosiaan ole väittänyt, ettäkö lauhdutin olisi juuri oikein. Se termi nyt vain silti sattuu olemaan käytössä. Jos joku korjaamopäällikkö tai tekninen neuvoja kertoisi saman saman, kukaan ei varmaan kyseenalaistaisi sitä. Kukaan alalla pidempään olluthan toki ei sitä muutenkaan kyseenalaista... kertoo taas näiden tyyppien tietämyksen tasosta.

        Mutta tämän erään tapauksen kanssahan ei kyse suinkaan ole siitä, kuka on oikeassa, vaan siitä, että hän pääsee harrastamaan päänsä aukomista.


      • sinne teboilin
        matula kirjoitti:

        Eiköhän jokainen meistä aikuisista kirjoittajista tiedä aivan hyvin kyseessä olevan öljynjäähdyttimen ihan samoin kuin se toinen isompi syylari on vedenjäähdytin.

        Sanonta öljynlauhdutin on vaan joskus 70-luvulla jäänyt elämään. Juttu perustuu siihen, että se oli silloin öljynjäähdytinten yleistyessä helppo tapa kertoa maallikolle, miten erottaa nuo kaksi.Puhuttiin syylarista ja lauhduttimesta. Eihän se öljy sentään ihan höyryksi muutu vaikka ihan liruksi kovassa ajossa meneekin.

        Hmmm...vaikka näyttää kyllä siltä, että ei täällä faktaa kannata edes kertoa vaikka Turo Teille niin yrittää tehdäkin. Moottoripyöräöljyn merkittävin ero autoöljyihin on juuri se kytkimen toiminnan takia lisätty kitkaa lisäävä lisäaine. Kannattaa käydä vaikkapa Teboilin nettisivuilta hakemassa totuus asiaan kun kerran itsetunto ei sitä kestä täältä lukea. Lähden kahville...

        nettisivuille. Se tuntuu olevan aivan oikea paikka molemmille. Kait nyt itsekin käsitätte mitä puhutte? jos ette niin syyttäkää toisianne. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin edes luulee tietävänsä.


      • Turo--Inkeri
        sinne teboilin kirjoitti:

        nettisivuille. Se tuntuu olevan aivan oikea paikka molemmille. Kait nyt itsekin käsitätte mitä puhutte? jos ette niin syyttäkää toisianne. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin edes luulee tietävänsä.

        "Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin edes luulee tietävänsä"
        Kerrankin valtakunnantrollin kirjoituksesta löytyy yksi asia, mistä voimme olla herttaisen samaa mieltä.


      • matula
        sinne teboilin kirjoitti:

        nettisivuille. Se tuntuu olevan aivan oikea paikka molemmille. Kait nyt itsekin käsitätte mitä puhutte? jos ette niin syyttäkää toisianne. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin edes luulee tietävänsä.

        Anteeksi vaan, ilmeisesti taitosi ei riitä edes niiden Teboilin sivujen avaamiseen? Jos olisit ne saanut luettavaksesi niin siellä se on alasivuilla. Tiedäthän kuitenkin, mikä on enter-painike?

        Tämä sattuu olemaan asia minkä tiedän suorastaan hyvin.


      • sama
        arvelinkin.. kirjoitti:

        kait se nyt kummiskin oli jonkun psykiatrin valvonnassa jatkuvasti? Se turo oli siis sellanen työhöntutustuja.. sillä on varmaan alkanut heittää sen jälkeen vielä pahemmin. No, päteviä on vaikea saada. Hyvä että hokasitte ajoissa, oisi voinut takuuvastuut alkaa painaa päälle. Puhumattakaan asiakkaista joille olisi myyty sitä mitä turo haluaa.

        Kyllä Turo oli ihan herttainen tyttö...hmm...tai ainakin mekkoa se piti aina ja kyllä me senkanssa suht hyvin pärjättiinkin, ellei sillä ollut päällä joku tavuhäiriöpuhe se - pu -hui jos - kus i-han hö-pö-jä. Oli sekaisin kuin humalainen varis, mutta se tyyppi joka sen aamuisin sinne toi, antoi varoiksi erivärisiä pillereitä Lumelääkkeitä, jotka kuiten auttoi hyvin.

        Kiva likka se on, mutta sille pitää antaa tilaa ja aina viimeinen sana, muuten se inttää läpi päivän. Joskus me jätettiin yksin se kahvihuoneeseen, kun ei se väittely loppunut, vaikkei kukaan sanonut mitään. Itsekseen se höpisi.

        No näitä ei oikeastaan saisi kertoa, mutta hyvää kesää kaikille Turon ystäville. Hyvää kesää myös kaikille moottoripyöräilijöille !


      • sivusto olla
        matula kirjoitti:

        Anteeksi vaan, ilmeisesti taitosi ei riitä edes niiden Teboilin sivujen avaamiseen? Jos olisit ne saanut luettavaksesi niin siellä se on alasivuilla. Tiedäthän kuitenkin, mikä on enter-painike?

        Tämä sattuu olemaan asia minkä tiedän suorastaan hyvin.

        turo--inkerin ja matulan yhteinen työnäytös. Jonkun suomalaisvenäläisen rasvafirman esitykset ei paljoa niin kuin kiinnosta. Siellä nyt varmaan on aivan omat prosyyrinsä suoraan jostain neuvostoliitto-lehdestä kopioituna.


      • matula
        sivusto olla kirjoitti:

        turo--inkerin ja matulan yhteinen työnäytös. Jonkun suomalaisvenäläisen rasvafirman esitykset ei paljoa niin kuin kiinnosta. Siellä nyt varmaan on aivan omat prosyyrinsä suoraan jostain neuvostoliitto-lehdestä kopioituna.

        Ei aivan. Työnäytös on tässä päivässä ja muualla. Ko. Teboilin sivuilla on vaan kerrottuna lisäaineistuksesta faktaa. Jos sivujen käyttämisessä on ongelmia niin Tekniikan Maailmasta löytyy viimeisen vuoden ajalta monisivuinen artikkeli aiheesta yleisesti ammattilaisiksi arvostettujen kirjoittajien toimesta laadittuna.


      • bandiitti 2011 malli

        jos jo olet 2 katetta käyttänyt ja vieläkään ei ole oikein toimiva,niin miksi yamahan katetta mollaat,itselläni bandiittiin en katetta löytänyt markkinoilta,joka olisi minua edes hiukan suojannut,mutta ajelenkin pienilla teillä välttäen moottoriteitä,joihin olin yamahalla jo tottunut,kun siinä viima ei tuntunut kypärääni laisinkaan ja keran pääsin kokeilemaan bemariakin koeajo päivillä antaksentien liikkeessä,niin olihan se juhlavaa menoa,ostaisin minä sellaisen,jos olisin varma,että saisin typaikkani säilyttää,puheestasi tulee kateus läpi pahasti,bandiitti on ihan ok peruspyörä,mutta matkaajoon siitä ollaankin erimieltä monien omistajien kanssa,kaikkien mielestä joiden kanssa olen asiasta keskustellut,niin matkaajossa väsyy aina hartiat,koska tuuli puskee konetiellä,kun siihen ei sitä kunnollista pleksiä ole saatavana,monet onkin ostaneet sen lipan,mutta sanovat että ihan rahan haaskausta ,mutta jos saisin valita lähtisinkö eurooppaa kiertämään bandiitilla taikka isolla matka yamahalla tai bemarilla,niin vertailuna voisi ajatella menisinkö kävellen tai polkupyörällä,semmoinen ero on bandiitissa noihin esittämiisi fillareihin,itselläni ei ole tarvetta pullistella ja mollata toisten vehkeitä.uskoisin jokaisen ostavan itselleen sopivan pyörän juuri siihen tarkoitukseen,missä se palvelee omistajaansa parhaiten ja onhan niitä merkkejä meillä mistä jokainen senkuin vain valitsee,ainoana rajoituksena on raha,jolla sitä rahaa on pistää kunnolliseen pyörään,niin tottahan se on että mitä enemmän maksaa,niin todennäköisesti paremman saa,ainakin minä ostaisin ladan sijasta volvon tai mersun,jos rahaa olisi,mutta nyt tyydyn tähän moottoripyörien lada mallistoon,elikä juuri bandiittiini ja olen vielä ylpeäkin siitä,vaikka vikoja nykimisen takia siinä esiintyy ja laatikko kolisee,kuin mummo ennen vanhaan työnsi maitokärryjä,joissa maitotonkat kolisivat,mutta tynsi kummiskin ne aina perille,niin toimii bandiittikin,kolisee kovasti laatikosta ja tehotonkin se on,kun kavereiden pyöriin vertailen,mutta perässä pysyn,kun ajetaan rajoitusten mukaan,halpa ja toimiva,kuten oli ladakin aikoinaan.


    • Turo--Inkeri

      trol-lia vi-tut-ta-maan, kun käy-te-tyt ter-mit on-kin toi-set, kuin hän oli-si ha-lun-nut, me-nep-päs tuon-ne mp-pals-tal-le ja kek-si pa-ri tu-ro-ai-heis-ta jut-tua, eh-kä hel-pot-taa angs-ti-asi.

      Et sil-leen.

      • äimän--käki

        Turolla viiraa ja pahasti vai onko Kossu--pullo korkattu?


      • öljynlauhdutin
        äimän--käki kirjoitti:

        Turolla viiraa ja pahasti vai onko Kossu--pullo korkattu?

        oli turo--inkerille se viimeinen niitti. Nyt poju niin sekasin ettei enää toivu. Mutta ajatele millanen se tosiaan olisi jurrissa. Voi vittu, varmaan saisi pönttöönsä tämän tästä. Turo on viimein hokannut että se on pihalla aivan kaikesta. Nyt se änkyttää kun se ei enää keksi mitään joka pelastaisi kasvot. Eräänlaista sijaistoimintaa kuin mitä eläimilläkin on :-))


      • kaiketi vielä

        halvaantuakin? Pitäisikö soittaa apua paikalle? Niin, turo--inkeri. Se tosiaan on ÖLJYNJÄÄHDYTIN eikä mikään ÖLJYNLAUHDUTIN. Termeistä viis, mutta kun ne ovat kaksi aivan eri asiaa. Tosin sun pyörässä se saa olla öljynlauhdutin ja saat käyttää niitä kitkalisäaineita. Kun olet niin erkoinen noin muuteskin. Toi halvaantumisesi johtunee varmaan hermoista. Voipi olla vaarallistakin jos esiintyy molemminpuolisena. Nykiikö kasvolihaksesi?


      • Turo--Inkeri
        kaiketi vielä kirjoitti:

        halvaantuakin? Pitäisikö soittaa apua paikalle? Niin, turo--inkeri. Se tosiaan on ÖLJYNJÄÄHDYTIN eikä mikään ÖLJYNLAUHDUTIN. Termeistä viis, mutta kun ne ovat kaksi aivan eri asiaa. Tosin sun pyörässä se saa olla öljynlauhdutin ja saat käyttää niitä kitkalisäaineita. Kun olet niin erkoinen noin muuteskin. Toi halvaantumisesi johtunee varmaan hermoista. Voipi olla vaarallistakin jos esiintyy molemminpuolisena. Nykiikö kasvolihaksesi?

        vaik-ka pul-saat-to-ri-pe-su-ko-neek-si.
        KÄYT-TÖS-SÄ o-le-va ter-mi on sil-ti -lauh-du-tin riip-pu-mat-ta sii-tä, mik-si ha-lu-at si-tä kut-sua. Ja mi-tään muu-ta en ole asi-as-ta väit-tä-nyt, vaik-ka yri-tät (taas ker-ran) än-ge-tä sa-no-ja suu-huni.


      • pulsaattoripesukonekin
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        vaik-ka pul-saat-to-ri-pe-su-ko-neek-si.
        KÄYT-TÖS-SÄ o-le-va ter-mi on sil-ti -lauh-du-tin riip-pu-mat-ta sii-tä, mik-si ha-lu-at si-tä kut-sua. Ja mi-tään muu-ta en ole asi-as-ta väit-tä-nyt, vaik-ka yri-tät (taas ker-ran) än-ge-tä sa-no-ja suu-huni.

        sinä mopossasi? Koita nyt turo käsittää että jäähdytin on jäähdytin ja lauhdutin lauhdutin. Sä teet varmaan oviremontin vaihtamalla ikkunat? Tai tapetoit lattian jne..yleisesti käytettyjä termejä rakennusalalla. Tollo. Minä taas puolestani moottoripyörämekaanikkona odotan että puhutaan asiasta. Noi lauhdutin juttusi sopivat jonnekin voimalaitospalstalle tai kylmäkone puolelle.


      • Turo--Inkeri
        pulsaattoripesukonekin kirjoitti:

        sinä mopossasi? Koita nyt turo käsittää että jäähdytin on jäähdytin ja lauhdutin lauhdutin. Sä teet varmaan oviremontin vaihtamalla ikkunat? Tai tapetoit lattian jne..yleisesti käytettyjä termejä rakennusalalla. Tollo. Minä taas puolestani moottoripyörämekaanikkona odotan että puhutaan asiasta. Noi lauhdutin juttusi sopivat jonnekin voimalaitospalstalle tai kylmäkone puolelle.

        mi-kä se oi-ke-as-ti on. Käy-tös-sä o-le-va ter-mi on sil-ti: -LAUH-DU-TIN.

        Et sil-leen.


      • M. Kyllönen
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        mi-kä se oi-ke-as-ti on. Käy-tös-sä o-le-va ter-mi on sil-ti: -LAUH-DU-TIN.

        Et sil-leen.

        Hyvä Turo, vihdoinkin joku ymmärtää oikeiden termien päälle.

        Minä olen jo vuosia yrittänyt Ruutulipussa kertoa katselijoille, että ne savuavat huilut F1:ssä ovat suuttimia eikä mitään pakoputkia.

        Keke, Jei Jei ja koko Suomi24 väki ovat olleet väärässä.

        Eläköön savuavat suuttimet ja öljynlauhduttimet.

        Meitä ei räksyttävien trollien lauma saa taipumaan.


      • Turo--Inkeri
        M. Kyllönen kirjoitti:

        Hyvä Turo, vihdoinkin joku ymmärtää oikeiden termien päälle.

        Minä olen jo vuosia yrittänyt Ruutulipussa kertoa katselijoille, että ne savuavat huilut F1:ssä ovat suuttimia eikä mitään pakoputkia.

        Keke, Jei Jei ja koko Suomi24 väki ovat olleet väärässä.

        Eläköön savuavat suuttimet ja öljynlauhduttimet.

        Meitä ei räksyttävien trollien lauma saa taipumaan.

        me-ni-hän se si-nul-le-kin vih-doin pe-ril-le. Kun vaan au-kai-see sen vas-taan-ot-ti-men-sa, niin al-kaa hom-mat si-säis-ty-mään!


      • Kassi--alma
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        me-ni-hän se si-nul-le-kin vih-doin pe-ril-le. Kun vaan au-kai-see sen vas-taan-ot-ti-men-sa, niin al-kaa hom-mat si-säis-ty-mään!

        Inkeri hei, älä ny itkuus tukehdu.

        Ei me uskottu, että sä ottaisit sen niin henkilökohtaisesti, mutta kun noi sun jutut oli niin sekavia ja vailla factaa niin pitihän niitä vähän oikaista.

        Mutta kun se on päässy noin pahaksi niin tästä lähtie sä saat kertoilla täällä ihan mitä satuja halua eikä me korjailla niitä enää ollenkaan.

        Eikös juu


      • turo--inkeri olkoon
        Kassi--alma kirjoitti:

        Inkeri hei, älä ny itkuus tukehdu.

        Ei me uskottu, että sä ottaisit sen niin henkilökohtaisesti, mutta kun noi sun jutut oli niin sekavia ja vailla factaa niin pitihän niitä vähän oikaista.

        Mutta kun se on päässy noin pahaksi niin tästä lähtie sä saat kertoilla täällä ihan mitä satuja halua eikä me korjailla niitä enää ollenkaan.

        Eikös juu

        mieltä mitä tahansa eikä me muut puututa siihen ollenkaan. Näin kaikki voittavat. Suomi voittaa aina, vaikka en turo--inkereitä tosiaankaan rintamalle haluaisi.


      • olla.....
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        me-ni-hän se si-nul-le-kin vih-doin pe-ril-le. Kun vaan au-kai-see sen vas-taan-ot-ti-men-sa, niin al-kaa hom-mat si-säis-ty-mään!

        totta! Siis mistä näitä Turoja ja muita ääliö Inkereitä tänne siunaantuu?


      • Turo--Inkeri
        olla..... kirjoitti:

        totta! Siis mistä näitä Turoja ja muita ääliö Inkereitä tänne siunaantuu?

        tulemme kaikki äitimme kohdusta. Iskälläkin on siinä oma osuutensa toki. Ei ole kai kuin yksi kaveri, joka ei tarvinnut näiden molempien apua, mutta sillä olikin suhteet tuonne yläkertaan kai aika hyvin kunnossa...
        Mutta yläasteelle päästyä nämä hommat kyllä käydään teillä koulussakin läpi, joten elä vielä murehdi niistä liikoja!


      • seuraat niin
        olla..... kirjoitti:

        totta! Siis mistä näitä Turoja ja muita ääliö Inkereitä tänne siunaantuu?

        huomaat kuinka vikkelä veitikka tämä turo--inkeri oikein onkaan. Sillä on jo nyt sellanen säpinä päällä että oksat pois. Älä vaan missään nimessä ota mitään kantaa sen sepustuksiin. Siitä ei hyvä seuraa. Liian monilla on aivan empiiristä tuntumaa asiasta.


      • Turo--Inkeri
        seuraat niin kirjoitti:

        huomaat kuinka vikkelä veitikka tämä turo--inkeri oikein onkaan. Sillä on jo nyt sellanen säpinä päällä että oksat pois. Älä vaan missään nimessä ota mitään kantaa sen sepustuksiin. Siitä ei hyvä seuraa. Liian monilla on aivan empiiristä tuntumaa asiasta.

        sille tuli ensin pataan, sitten sitä alkoi se vituttamaan, ja se rupesi Turon "personal" trolliksi Suzuki- ja Mp-sivulle.


      • JÄTKÄT
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        sille tuli ensin pataan, sitten sitä alkoi se vituttamaan, ja se rupesi Turon "personal" trolliksi Suzuki- ja Mp-sivulle.

        NYT LOPPUU TÄÄ AINAINEN VITTUILU...täällä pitäs oikeesti saada apua joihinkin kyssäreihin tai käydä asiallista keskustelua asioista. Jos joku on oikeessa niin sillä sipuli eikä enää siitä asiasta keskustella tai jos joku on väärässä nii sit korjataan asia EIKÄ ALETA PARJAAMAAN NIINKU KOLTIAISET KONSANAAN...ja jos joku sen asian asiallisesti korjaa NIIN EI ALETA ITKEMÄÄN SIITÄ, MUISTAKAA ETTÄ ASIOIHIN ON MONTA RATKAISUA, EI PELKÄSTÄÄN YHTÄ...MUTTA ON MYÖS SELLAISIA ASIOITA JOIHIN EI OLE KUIN YKSI RATKAISU!!!

        Käykää kattomassa niitä triumphin palstoja, siellä on vastattu ja "se on siinä" ei mitään "trolli" tappeluita tms...

        Tämä teksti on kaikille Turska--Topeille, Kassi--Keijoille ja Pussi--Pateille... lähden tänään Ohranjyvään, tervetuloa keskustelemaan lähemmin :))


    • KATSO!!

      KATSO!!

    • niin se vaan on

      Minä menin tuollaisen 1200 paskaläjän ostamaan mille aina nauretaan muiden motoristien toimesta.
      Enkä kyllä oikein pysy porukan mukana ajellessakaan, koska se on vakiona vaan 100, kuitenkin kilokyykyt on 180 heppasia...Eihän tässä ole edes digimittareita, kun on vaan analogiset viisarimittarit, vaihdenäytöstä puhumattakaan! Vakuutusmaksukin on vaan 350€ kun muut jätkät makselee 1000-1500€ vakuutusmaksuja, vittu mikä paska tää on! Ne varmaan säälistä antaa noin halvalla vakuutuksenkin...on tää elämä rankkaa!!

      En tiedä, silti olen aivan helkkarin tyytyväinen bandiittiini! Elkää sellaiset ostako bandua joilla on itsetunto-ongelmia ja näyttämisen halua, teille on ne kokonahkapuvut ja kilokyykyt yms. busat.
      (ei koske sitten ihan oikeasti järkeviä kyykkyjen ja busien omistajia, jokainen tietää mitä tuolla tarkoitan)

    • lmfao

      ei vittu meinasin kuolla nauruun tosta teijän kinastelusta

    • surkea palsta

      sääli vaan kun sinänsä hyvät palstat pilataan "eräitten" luihnaamojen mielipiteillä joilla ei ole koskaan ollut mitään muuta uutta kuin tulitikkuaski

    • 114Hv

      Miten sattuikin tämä keskustelu silmään :) Ei muuten kun satuin ostamaan tommosen vuoden
      2000 mallisen bandun.Siinä kesän mittaan laittelin sliparin ja kaasarit läpi.Vääntöähän löytyy
      vakiona ihan kivasti, mutta Viaberin penkityksen jälkeen olin liki sanaton.Takapyörältä mitattuna
      n114 hv ja vääntöä n107 Nm.Kaveri tiesi kertoa tehohäviö on karkeesti takapyörältä n.15% moottoritehoon verrattuna.Samaan syssyyn kertoi myös miksi vanhan1.2L Bandun teho on
      ilmoitettu alakanttiin:On kuulemma ennen aikaan 100hv, ollu Saksassa jonkunlainen
      "veroraja"Varttimailin kipittää kiitettävästi, ja nopein on turbotettu Bandit,

      • Jutustelija1

        Saksan 100hv raja on joo ikiaikainen fakta.


      • Jutustelija1

    • hävetkää

      Mitä paskalla tekee jos ei omista peltoa. Vajakit ajaa noilla laitteilla toinen ryhmä on köyhät.

      • Huvinsakullakin

        Voisit sinä itse hävetä tyhmyyttäs


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe