Mulle on vähän jäänyt epäselväksi,että maksaako kela tai sossu masennuslääkkeet jos ite ei pysty niitä maksamaan?Olen kuullut että ne maksaa puolet tai ainaki osan niistä...voisiko joku kertoa?Olen kuullut jostain maksusitomuksesta.Minulle vasta määrättiin lääkkeet enkä tiedä miten toimia.Olen työtön tällä hetkellä.Saan kuukausittain kelasta asumistuen ja sossusta toimeentulotuen.Elikkä miten on?Lääkkeet on tosi kalliita.Kiitoksia jos joku tietää.
Maksaako sossu tai kela masennuslääkkeet?
3
684
Vastaukset
- Mervi
Jos olet toimeentulotukiasiakas, niin sossu maksaa kaikki reseptilääkkeet kokonaan. Toisissa kunnissa annetaan maksusitoumus apteekkiin automaattisesti ja toisissa se maksetaan jälkikäteen sinulle apteekin kuittia ja reseptiä vastaan. Mutta, jos itsellä ei satu olemaan rahaa silloin, kun lääkettä tarvitaan, on sossun joka kunnassa annettava tämä maksusitoumus. Maksusitoumus on sos.viraston leimalla varustettu paperi, jonka kanssa menet apteekkin ja saat sitä vastaan lääkkeesi veloituksetta.
Eli, jos sinulla on nyt rahaa millä maksat lääkkeesi, voit liittää kopion reseptistä ja kuitista toimeentulohakemukseesi, niin saat rahat seuraavan toimeentulotukimaksun yhteydessä. Muussa tapauksessa soita sosiaalivirkailijallesi ja pyydä maksusitoumusta.
(Kelan osuus lääkkeen hinnasta vähennetään apteekissa automaattisesti). - nimetön
..on se että masennuksesi jää tällöin myös soppalan tietoon (tosin ei siitä enää lisähaittaa tule koska se jo kelan koneilla on ennestään)
- Mervi
Ei masennus ole mikään häpeä. Se on Suomen yleisin sairaslomaperuste. Itse olen ainakin puhunut masennuksestani täysin avoimesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313109EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402961- 1051351
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1371071Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621057Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661047- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373959- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22763