Kuin tuhka tuuleen

minä vaan

Näin se tämäkin päivä koitti.Siirtyminen uuteen vuosikymmeneen. Äkisti, yllätäen. Mitään ei juuri ole jäänyt kokematta. Ehkä kuiten jotain. Kynnyksen yli on astuminen. Uuden etsiminen. Sinne katos eletyt vuosikymmenet,muistojen joukkoon. Kuin tuhka tuuleen.

107

5387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Seikkailu nimeltä elämä jatkuu, eivät sen kulkua vuosikymmenet tapa (mikäli onnistuu pysymään hengissä). Tämän ikäluokan sivut ovat harvinaista herkkua. Yritämme jaksaa olla mukana tälläkin tavalla, kukin voimiensa ja osaamisensa mukaisesti.

      • Helepeena

        tämä tietskari on verraton linkki ulkomaailmaan.
        Vaikka oikeasti kuuluisin jo tuonne ylempään kastiin niin viihdyn täällä nuorempienkin joukossa. Terveisiä kaikille.


    • ystävät ja naapurit

      Ja vauhdikasta jatkoa!

      • minä vaan

        Kiitos muistamisesta. Ystäville ja naapureille.
        Missä sitten mahdattekaan olla. Sielläkö ja Täälläkö ?


    • Ainahan eletystä elämästä jää kultaisilla reunuksilla kehystetyt muistot, Eikä vaan ?
      Kaikenlaisia muistoja tietenkin.Mutta yleensä ne mukavammat jutut jää mieleen ja vielä kultaantuvat vuosien saatossa.
      Mitä vahemmiksi tulemme, sitä enemmän ajatukset
      palaa menneeseen... "muistatkos sitä ja sitä.. oli ne sentään aikoja".
      Elämä jatkuu.... "Tallella ikä eletty"!!
      Onnea UUDELLE Vuosikymmenelle !! Terveyttä!

      • Hakomäen Eemeli

        Ollaan oman aikakautemme kävelevää historiaa.
        Jos sen osaisi laittaa paperille, saattaisi joku joskus lukeakin.
        Suusta suuhun menetelmällä olen lapsenlapsille muistoja siirtänyt.


      • minä vaan

        Viisikymmentä vuotta sitten tavatun ystävän nimen muistan. Miksi en muista viime viikolla tavatun uuden tuttavan nimeä.


      • kai75
        Hakomäen Eemeli kirjoitti:

        Ollaan oman aikakautemme kävelevää historiaa.
        Jos sen osaisi laittaa paperille, saattaisi joku joskus lukeakin.
        Suusta suuhun menetelmällä olen lapsenlapsille muistoja siirtänyt.

        tunnettuna kirjoittaisin muistelmat,
        vaan
        tuntemattomana voin kirjoittaa mustelmani.


      • pilvikkipälvikki
        kai75 kirjoitti:

        tunnettuna kirjoittaisin muistelmat,
        vaan
        tuntemattomana voin kirjoittaa mustelmani.

        Uusi mies palstalla, hienoa! Tervetuloa, toivottavasti viihdyt kanssamme! Et varmaan täällä kolhiinnu mustelmille,hellästi sinuakin kohtelemme.


      • kranttu
        kai75 kirjoitti:

        tunnettuna kirjoittaisin muistelmat,
        vaan
        tuntemattomana voin kirjoittaa mustelmani.

        Tervetuloa joukkoon jaloon. Jos joku potkaisee niin ajattele, että rakkaudesta hevonenkin sen tekee.


      • kai75 kirjoitti:

        tunnettuna kirjoittaisin muistelmat,
        vaan
        tuntemattomana voin kirjoittaa mustelmani.

        katsomassa että kukaas se kai 75 oikeen on --mutta sehän olikin se Lauri , sama joka lupaa kirjoittaa muistelmansa ,,niin minäkin olen pitänyt jo 6v täällä tietsikassa omaa päiväkirjaa ,saavathan sitten jälkipolvi nauraa jos osaavat hakea sen esiin ,mutta se onkin sitten jo toinen juttu:=)
        oli sielä käynyt muuten yks2toinenkin nais puolinen katsomassa --niin että koitahan pitää puoles täällä "akkojen " maailmassa ,


      • kai75
        ullamirjami kirjoitti:

        katsomassa että kukaas se kai 75 oikeen on --mutta sehän olikin se Lauri , sama joka lupaa kirjoittaa muistelmansa ,,niin minäkin olen pitänyt jo 6v täällä tietsikassa omaa päiväkirjaa ,saavathan sitten jälkipolvi nauraa jos osaavat hakea sen esiin ,mutta se onkin sitten jo toinen juttu:=)
        oli sielä käynyt muuten yks2toinenkin nais puolinen katsomassa --niin että koitahan pitää puoles täällä "akkojen " maailmassa ,

        ei muistelmia, vaan mustelmat


    • allergikko

      Niin, eihän se oikeastaan mitään muuta, elämä jatkuu päivä kerrallaan olemme minkä ikäisiä tahansa.
      Minulla ei ole koskaan ollut syntymäpäivä stressiä, eikä ikäkriisejä, syntymäpäivät ovat yhdentekeviä. Lapsena äiti sanoi, että meillä ei sitten kakaroiden ( meitä oli kaksi) syntymäpäiviä vietetä.
      Äidin syntymäpäiviä ja äitienpäiviä vietettiin aina kakkukahvein, itkun ja syyttelyn saattamana, äitienpäivä allergia on vieläkin. Jokaisessa kokemuksessa on myös se kääntöpuoli, hyvä tai paha, ja muistot säilyvät.

      • antaisit anteeksi

        niin olisi sinun parempi olla.


      • minä vaan
        antaisit anteeksi kirjoitti:

        niin olisi sinun parempi olla.

        Antteksi olen antanut,unohtaa en voi koskaan !


      • minä vaan

        Varsinaiset syntymäpäivät tulivat meilläkkin huomioiduksi lasten myötä.Sittemmin erillaiset yhteisöt ja yhteistyö kumppanit ovat olleet niistä muistuttamassa. Evakossa olokaan ei tosiasiaa poista. Niinpä erillaista muistamista on tullut vielä jopa parikymmentäkin vuotta sitten olleilta yhteistyökumppaneilta ja näyttää vieläkin tulevan. On tietysti oma mieluisakin vaivansa sitten kiitellä muistamisesta.

        Olenhan olemassa.


      • minä vain
        minä vaan kirjoitti:

        Varsinaiset syntymäpäivät tulivat meilläkkin huomioiduksi lasten myötä.Sittemmin erillaiset yhteisöt ja yhteistyö kumppanit ovat olleet niistä muistuttamassa. Evakossa olokaan ei tosiasiaa poista. Niinpä erillaista muistamista on tullut vielä jopa parikymmentäkin vuotta sitten olleilta yhteistyökumppaneilta ja näyttää vieläkin tulevan. On tietysti oma mieluisakin vaivansa sitten kiitellä muistamisesta.

        Olenhan olemassa.

        Tuntuu kuin keho olisi koottu kaikenlaisesta toisiinsa sopimattomista osista. Vielä olisi kevään viimeinen lattaritunti. Tulipahan treenattua tansseja joita ei sitten pysty oikeastaan missään muualla tanssimaankaan kuin harjoitus salissa. Mukavahan se on seurata tähtien tanssia, jos on edes vähän näistä lukoista ja sulista perillä.


      • 70+
        minä vain kirjoitti:

        Tuntuu kuin keho olisi koottu kaikenlaisesta toisiinsa sopimattomista osista. Vielä olisi kevään viimeinen lattaritunti. Tulipahan treenattua tansseja joita ei sitten pysty oikeastaan missään muualla tanssimaankaan kuin harjoitus salissa. Mukavahan se on seurata tähtien tanssia, jos on edes vähän näistä lukoista ja sulista perillä.

        Ilmaiset uimahallissa käynnit, kunnan piikkiin. Kuntosalin käyttö samaana pinkkaan. Jo olikin ukkokerho.Ei meinannut päästä saunasta pois niin paljon oli turinaa. On se hienoa että jotain kivaa saa täytettyään 70.


      • akkain touhua
        70+ kirjoitti:

        Ilmaiset uimahallissa käynnit, kunnan piikkiin. Kuntosalin käyttö samaana pinkkaan. Jo olikin ukkokerho.Ei meinannut päästä saunasta pois niin paljon oli turinaa. On se hienoa että jotain kivaa saa täytettyään 70.

        60 riidellään kuka on aloittanut minkin ketjun ja kuka on vienyt kenenkin idean. Mitähän ideoita voidaan näiltäkin sivuilta viedä. Mitähän väliä on sitten silläkään kuka on aloittanut minkin ketjun.


      • kypsät eukot
        akkain touhua kirjoitti:

        60 riidellään kuka on aloittanut minkin ketjun ja kuka on vienyt kenenkin idean. Mitähän ideoita voidaan näiltäkin sivuilta viedä. Mitähän väliä on sitten silläkään kuka on aloittanut minkin ketjun.

        ei niin mitään riitaa, toinen toistaan kannustavat ja kehuvat, ja ennen kaikkea papoista hyvää huolta pitävät.On täällä kaksi hyvää ideaa, ja niitähän ei kukaan pysty viemään, vaikka välillä on yritystä ollut.


      • seurailijaN
        kypsät eukot kirjoitti:

        ei niin mitään riitaa, toinen toistaan kannustavat ja kehuvat, ja ennen kaikkea papoista hyvää huolta pitävät.On täällä kaksi hyvää ideaa, ja niitähän ei kukaan pysty viemään, vaikka välillä on yritystä ollut.

        välillä näyttää olevan aikamoista päristystä näilläkin markkinoilla niistä muutamista paapoista ja muutenkin naisten kesken, ei kyllä kannustamiselta vaikuta


      • seuraillut
        seurailijaN kirjoitti:

        välillä näyttää olevan aikamoista päristystä näilläkin markkinoilla niistä muutamista paapoista ja muutenkin naisten kesken, ei kyllä kannustamiselta vaikuta

        lienetkö itse jostain papasta kiinnostunut? Kyllä ne kilvoittelut käydään muualla,niin paapoista kuin mummuistakin. Uskon, että huumorintajulla varustettu omaa elämäänsä elävä on halutumpaa seuraa missä tahansa kuin muita kyttäävä kademieli.


      • ideat täältä
        kypsät eukot kirjoitti:

        ei niin mitään riitaa, toinen toistaan kannustavat ja kehuvat, ja ennen kaikkea papoista hyvää huolta pitävät.On täällä kaksi hyvää ideaa, ja niitähän ei kukaan pysty viemään, vaikka välillä on yritystä ollut.

        Tuonnekko 60 akkain kanssa melskaamaan. Ei taida tulla kuuloonkaan.


      • 70+ kirjoitti:

        Ilmaiset uimahallissa käynnit, kunnan piikkiin. Kuntosalin käyttö samaana pinkkaan. Jo olikin ukkokerho.Ei meinannut päästä saunasta pois niin paljon oli turinaa. On se hienoa että jotain kivaa saa täytettyään 70.

        kunnanpiikkiin saa nämä uimahalli ja kuntosali edut --muutan heti sinne.


      • eläkeukko
        ullamirjami kirjoitti:

        kunnanpiikkiin saa nämä uimahalli ja kuntosali edut --muutan heti sinne.

        Etelä Suomessa. Tarkempaan en kerro.Koskapa koko maaseutu autioituisi.
        Varsinaiset terveyspalvelut ei sitten täälläkään ole aivan kympin luokkaa.


      • katicat
        ullamirjami kirjoitti:

        kunnanpiikkiin saa nämä uimahalli ja kuntosali edut --muutan heti sinne.

        Rupesin määki kattomaa, ett jos määki pääsisin ilmatteks joka paikkaa kuntoilemaan, mutta kyllä meill Turussa pitää 70:sten maksaa 25 euroa vuosikortista, jolla sitten saa mennä kaikkiin kaupungin liikuntapaikkoihin vaikka joka päivä. Jotta etu sekin on, mutta ihan ilmatteks ei päästä.


      • eläkeukko kirjoitti:

        Etelä Suomessa. Tarkempaan en kerro.Koskapa koko maaseutu autioituisi.
        Varsinaiset terveyspalvelut ei sitten täälläkään ole aivan kympin luokkaa.

        olisit ny vaan kertonu ,olisin heti eka laivalla tullu sinne katsomaan pitääkö kehut paikkansa ,ei vaan hyvä se on että on kotopaikkaansa tyytyväinen .
        Kyllä kai minä kuitenkin jään tälle puolelle merta.
        Ei sitä enään tässäiässä viitsi kotoa muuttaa.
        Ja kun sukukin on nyt lähellä,on heistä aina pieni turva ,jos sikseen tulee.


      • kaikki.
        ullamirjami kirjoitti:

        kunnanpiikkiin saa nämä uimahalli ja kuntosali edut --muutan heti sinne.

        Onhan täällä kuulunut jo hajaäänisiä toivomuksia jotta yli 70 :set pitäisi päästä ilmaiseksi busseissakin.
        Oikein kun vaativat eiköhän sekin toteudu. Saisivat silloin monet vanhuksetkin pois liikenteestä törttöilemästä.


      • ennen
        katicat kirjoitti:

        Rupesin määki kattomaa, ett jos määki pääsisin ilmatteks joka paikkaa kuntoilemaan, mutta kyllä meill Turussa pitää 70:sten maksaa 25 euroa vuosikortista, jolla sitten saa mennä kaikkiin kaupungin liikuntapaikkoihin vaikka joka päivä. Jotta etu sekin on, mutta ihan ilmatteks ei päästä.

        Vastaava kortti. Sitä ei sitten saanutkaa kuin lääkärin todistuksella. Piti olla jos jonkinmoista remppaa.Eläkeläisille myytiin sarjalippuja jossa oli pieni alennus normaaliin hintaan.
        Uusi asia tämä ilmaiskäyntiin oikeuttava kortti on. Oikein nimellä varustettu ja henkilöpapereita vastaan luovutettu.


    • onkos Ruuneperi

      häipynyt kuin tuhka tuuleen?

      • eläpäs huutele

        kuuleepi vielä!


      • josko.
        eläpäs huutele kirjoitti:

        kuuleepi vielä!

        on tarkoituskin !


      • kranttu

        Ole hyvä ja keksi taas joku hyvä jutun aihe. Täällä on tylsää.


      • tottahan
        kranttu kirjoitti:

        Ole hyvä ja keksi taas joku hyvä jutun aihe. Täällä on tylsää.

        sitäkin löytyis. Kuten jo olet huomannutkin niin kyllä viestitys on taas puuroutunut. Ketju aukeaa tosi hitaasti. Mitäs täällä nyt tylsää. Tässähän tämäkin päivä on kupsahtanut ehtoo puolelle. Täytyy tarkastaakin tuleeko telkasta yhtikäs mitään katsottavaa...vai kehtittelisikö sitä turinaa.


      • kranttu
        tottahan kirjoitti:

        sitäkin löytyis. Kuten jo olet huomannutkin niin kyllä viestitys on taas puuroutunut. Ketju aukeaa tosi hitaasti. Mitäs täällä nyt tylsää. Tässähän tämäkin päivä on kupsahtanut ehtoo puolelle. Täytyy tarkastaakin tuleeko telkasta yhtikäs mitään katsottavaa...vai kehtittelisikö sitä turinaa.

        Kun täällä on tullut pari vuotta pyörittyä, niin asiat jotka kiinnostaa on tullut jo kertaalleen käsiteltyä. Aloittaisiko alusta taas. Onhan täällä jälkeenpäin tulleita, joilta saisi uutta näkökulmaa aiheisiin.


      • kysyn
        kranttu kirjoitti:

        Kun täällä on tullut pari vuotta pyörittyä, niin asiat jotka kiinnostaa on tullut jo kertaalleen käsiteltyä. Aloittaisiko alusta taas. Onhan täällä jälkeenpäin tulleita, joilta saisi uutta näkökulmaa aiheisiin.

        Joka päivähän kerttyy uutta juttua. Tänään olin uimahallissa ja katselin naisia jotka liivit päällä kävelivät syvässä altaassa. Lasten altaassa olisi voinut kävellä ilman liivejäkin. Olisi jalat yltänyt pohjaan. Onko sinulla kokemusta moisesta muodista.


      • kranttu
        kysyn kirjoitti:

        Joka päivähän kerttyy uutta juttua. Tänään olin uimahallissa ja katselin naisia jotka liivit päällä kävelivät syvässä altaassa. Lasten altaassa olisi voinut kävellä ilman liivejäkin. Olisi jalat yltänyt pohjaan. Onko sinulla kokemusta moisesta muodista.

        Kuule, minä olen niin hyvä uimaan ja vedessä liikkumaan, että pystyn kävelemään syvässä vedessä ilman liivejä. Myös kellun vaikka kuinka kauan ilman että eväänikään liikautan. Pitää joskus itseäänkin kehua, eikös vaan?


      • Opittu
        kranttu kirjoitti:

        Kuule, minä olen niin hyvä uimaan ja vedessä liikkumaan, että pystyn kävelemään syvässä vedessä ilman liivejä. Myös kellun vaikka kuinka kauan ilman että eväänikään liikautan. Pitää joskus itseäänkin kehua, eikös vaan?

        Olen ollut toteamassa etelässä, kuinka heikot uimarit joutuvat aallon viemäksi ja ajautuvat pitkälle merelle. Siinä vilahtaa eletty elämä sukkelaan silmissä ohi.Kaikki eivät ole palanneet. Kellunta ja maltti ovatkin ainoa keino jolla sieltä selviää kuivalle maalle. Meressä saataa joutua olemaan pitkänkin ajan ennenmkuin tulee aalto joka sitten kiidättää rantaan.


      • kesä housuihin
        kranttu kirjoitti:

        Kuule, minä olen niin hyvä uimaan ja vedessä liikkumaan, että pystyn kävelemään syvässä vedessä ilman liivejä. Myös kellun vaikka kuinka kauan ilman että eväänikään liikautan. Pitää joskus itseäänkin kehua, eikös vaan?

        Mikään ei mahtunut päälle, kaikki kesä vaatteet oli kutistuneet säilössä. Taas tähän samaan kurjimukseen. Kymmenen kiloa on väännettävä painoa alas. Ostinkin eilen Startti paketin yök taas näitä pulvereita. Homma on pakko aloitaa välittömästi.


      • vapuksi pitäisi saada
        kesä housuihin kirjoitti:

        Mikään ei mahtunut päälle, kaikki kesä vaatteet oli kutistuneet säilössä. Taas tähän samaan kurjimukseen. Kymmenen kiloa on väännettävä painoa alas. Ostinkin eilen Startti paketin yök taas näitä pulvereita. Homma on pakko aloitaa välittömästi.

        kesä sinne housuihin...no, on jo aikakin !


      • sitten
        vapuksi pitäisi saada kirjoitti:

        kesä sinne housuihin...no, on jo aikakin !

        Miten lienee sitten viuhkan kanssa. Taitaapi olla jo pöksyissä ?


      • hys hys
        sitten kirjoitti:

        Miten lienee sitten viuhkan kanssa. Taitaapi olla jo pöksyissä ?

        Eipäs vihjailla !


      • sukuvika
        kranttu kirjoitti:

        Kun täällä on tullut pari vuotta pyörittyä, niin asiat jotka kiinnostaa on tullut jo kertaalleen käsiteltyä. Aloittaisiko alusta taas. Onhan täällä jälkeenpäin tulleita, joilta saisi uutta näkökulmaa aiheisiin.

        miehensä vauhdin hiipuneen 60 jälkeen ja ukko kullan jääneen kiikkus tuoliin. Ennenhän varsin yleinen lahja 60 selle olikin hopeapäinen kävelykeppi. Miten sitten meidän vaari meni vielä 87 sena kunnalliskodissa kihloihin ja ilmoitti pojalleen tulevansa kotitilalleen ja ottavansa homman hoitoonsa.Oli ikäänkuin unohtanut, että olikin aiemmin myynyt tilan pojalleen syytinkiä vastaan.

        Vielä tanssittaa meikääkin ja silmässä on pilkettä. Ei aikomustakaan ukottua.


      • Vappuhan
        hys hys kirjoitti:

        Eipäs vihjailla !

        tässä on tulossa. Vieläpä pitäis lähteä vappupäivänä perinteiselle picnicnikille.Koti simasta ei kankkusta tule jos ei vahingossa tule laitettua liiaksi sokeria ja hiivaa käynti astiaan. Mahtaako monikaan itse enää tehdä simaa


      • kaupasta
        Vappuhan kirjoitti:

        tässä on tulossa. Vieläpä pitäis lähteä vappupäivänä perinteiselle picnicnikille.Koti simasta ei kankkusta tule jos ei vahingossa tule laitettua liiaksi sokeria ja hiivaa käynti astiaan. Mahtaako monikaan itse enää tehdä simaa

        ja Vappu torilta sieltä se on aina ennenkin aloitettu. Eipä tarvitse enää vappupalloa ostaa. Lapset ostavat lapsilleen.


      • Vappuhan kirjoitti:

        tässä on tulossa. Vieläpä pitäis lähteä vappupäivänä perinteiselle picnicnikille.Koti simasta ei kankkusta tule jos ei vahingossa tule laitettua liiaksi sokeria ja hiivaa käynti astiaan. Mahtaako monikaan itse enää tehdä simaa

        kyllä minä ainakin teen itse simaa ,kaikki meikäläiset tietää että mummulla on simaa ja munkkia . Ennen tein tippaleipiäkin vappuna ,mutta kyllä munkit on ihan yhtä hyviä.
        Niin niitä meikäläisiä on tässä mummulan lähellä aika monta:=)


      • minä vaan
        ullamirjami kirjoitti:

        kyllä minä ainakin teen itse simaa ,kaikki meikäläiset tietää että mummulla on simaa ja munkkia . Ennen tein tippaleipiäkin vappuna ,mutta kyllä munkit on ihan yhtä hyviä.
        Niin niitä meikäläisiä on tässä mummulan lähellä aika monta:=)

        Lasi champanjaa saa nyt korvata siman. Tippaleivät ovat sitten oikea kalosriapommi ! Ne täytyy nyt kiertää kaukaa. Eilen aloitin laihiksen. Kilo katosi. Eläkerhossa tanssitaan tänään. Josko sinne saisi jättää toisen kilon.


      • kuitenkin
        minä vaan kirjoitti:

        Lasi champanjaa saa nyt korvata siman. Tippaleivät ovat sitten oikea kalosriapommi ! Ne täytyy nyt kiertää kaukaa. Eilen aloitin laihiksen. Kilo katosi. Eläkerhossa tanssitaan tänään. Josko sinne saisi jättää toisen kilon.

        Munkkipossun. Se oli meillä koululaisilla välitunnin harrastus ostaa koulun vieressä olevasta leipomon myymälästä lämmin hillopossu. Toinen herkku oli Hellaksen toffeet.


      • minä vaan
        kuitenkin kirjoitti:

        Munkkipossun. Se oli meillä koululaisilla välitunnin harrastus ostaa koulun vieressä olevasta leipomon myymälästä lämmin hillopossu. Toinen herkku oli Hellaksen toffeet.

        Muistelmien kirjoitaminen olisi hauskaa puuhaa. Vaatisi vain paljon aikaa.Ensimmäiseen varsinaiseen työ paikkaan hakeutuessani jouduin kirjoittamaan lyhyen elämän kerran. Ensin mustekynällä pariviikkoa sitten täydentämään lyijykynällä viikonverran. Siellähän ovat nuoruuden tekemisetkin. Nyt olen mukana sitten entisten työ kavereiden muistelmissa. Tarkistelevat silloin tällöin tietojen paikkansa pitävyyttä.


      • minä vaan
        sukuvika kirjoitti:

        miehensä vauhdin hiipuneen 60 jälkeen ja ukko kullan jääneen kiikkus tuoliin. Ennenhän varsin yleinen lahja 60 selle olikin hopeapäinen kävelykeppi. Miten sitten meidän vaari meni vielä 87 sena kunnalliskodissa kihloihin ja ilmoitti pojalleen tulevansa kotitilalleen ja ottavansa homman hoitoonsa.Oli ikäänkuin unohtanut, että olikin aiemmin myynyt tilan pojalleen syytinkiä vastaan.

        Vielä tanssittaa meikääkin ja silmässä on pilkettä. Ei aikomustakaan ukottua.

        Aurinko paistaa Teneriffan kuumaaurinko, jo muutaman tunnin päästä. Ei enää työ estä. Viikko lämmintä tämän nuoskan ja kolean tuulen sijaan tekee hyvää vanhoille luille......
        Aina on tilaa kadelle jotka käyttävät Reksonaa.
        Tosin viime hetken Jokeri matkalla ei tiedä missä päänsä kallistaa. Mutta haitanneeko tuo mittään.


      • puskassa vaan
        kranttu kirjoitti:

        Ole hyvä ja keksi taas joku hyvä jutun aihe. Täällä on tylsää.

        Minä luulin, että odotat Ruuneperiä sen vuoksi, että hän aina poistelee tekstejään ja siinä menee sitten muutkin.
        Ei hänen kanssaan voi olla eri mieltä, ja varsinkaan ei hänen poistoistaan saa puhua sanan sanaa.
        Sellaiset mielipiteet katoavat kuin tuhka tuuleen.


    • mirjamarja

      Kyllä sitä vielä viiskymppisenäkin ajatteli, että eläkeläiset ovat vanhoja, mutta kun itselle se aika koitti, huomasi, että on edelleen sama ihminen kuin tähänkin asti. Milloinkas oikein vanhuus tulee?

      Minusta tuntuu, että olen sama kuin aina ennenkin, vaikka ympärilläni runko natisee ja siinä alkaa olla joitakin - ainakin toistaiseksi - korjattavia virheitä.

      • Sen vanhuuden ja iän määrittelee (ja terveys tietenkin)!
        Vaikka ulkokuori rypistyy ja nahistuu tulee pientä"rempaa". Ne ikäänkuin kuuluvat elämään. Kun niiden kanssa opii elämään ja toimeen tulemaan , niin hyvä: Niiden alla asustaa kuitenkin sama tytö, melkein teini... mieli ei vanhene eikä ajatukset !
        Niin kauan on "nuori" kuin itsestä tuntuu siltä.


      • myötä

        Tulee kyllä jossin määrin haluttomaksi.Lehdistäkin tulee luettua erillaisista tapahtumista. Päättääkin lähteä, kun sitten on lähdön aika ei enää huvitakaan lähteä.
        Oiskoon se sitten sitä vanhenemista?


    • häviää

      juttuja kuin tuhka tuuleen - luulis nyt tämänikäisten harkitsevan mitä sepustaa, vai onko alkomahoolilla osuutta asiaan?

      • nimimerkit

        poistavat itse aloittamiaan ketjuja. Ketjussakin poistavat omia viestejään jolloin alla olevatkin viesstit katovat. Seriffiä ei voi kaikesta syyttää.


      • on.
        nimimerkit kirjoitti:

        poistavat itse aloittamiaan ketjuja. Ketjussakin poistavat omia viestejään jolloin alla olevatkin viesstit katovat. Seriffiä ei voi kaikesta syyttää.

        Luulisihan tänne sopivan tarinaa laidasta laitaan. Onko jotkut sitten niin hienohipiäisiä, että katsovat poistot aiheellisiksi. Ei ymmärtää.


      • puuhaa
        on. kirjoitti:

        Luulisihan tänne sopivan tarinaa laidasta laitaan. Onko jotkut sitten niin hienohipiäisiä, että katsovat poistot aiheellisiksi. Ei ymmärtää.

        60 Palstalla jopa riidellään siitä kuka ketjun on aloittanut. Samanlaista höpö höpöä tuntuu kuitenkin olevan kaikissa ketjuissa. Niinkuin tässäkin.

        Niin että: Hyvää päivää kirvesvartta.


      • yksi rekattu
        nimimerkit kirjoitti:

        poistavat itse aloittamiaan ketjuja. Ketjussakin poistavat omia viestejään jolloin alla olevatkin viesstit katovat. Seriffiä ei voi kaikesta syyttää.

        ei taida onnistaa poistamaan rekisteröitykään enää itse juttujaan, jotakin on tehty muutoksia


      • niin.
        yksi rekattu kirjoitti:

        ei taida onnistaa poistamaan rekisteröitykään enää itse juttujaan, jotakin on tehty muutoksia

        sittenhän sitä voi ruveta kirjoittamaan viestejä myös rekattujen ketjuihin. Kokeile jos pitää paikkansa ja kerro sitten.


      • uudet kujeet
        niin. kirjoitti:

        sittenhän sitä voi ruveta kirjoittamaan viestejä myös rekattujen ketjuihin. Kokeile jos pitää paikkansa ja kerro sitten.

        Upeita esityksiå tuli nähdyksi Tanssi tähtien kanssa finaalissa. Toisekseen nähdyllä koreografialla ei ole mitään tekemistä varsinaisten tanssittavien tanssien kanssa. Niinpä tässä itse kukin voi vapaasti hypellä miten sattuu, kunhan vaan pari pysyttelee perässä.


      • ketjussa
        puuhaa kirjoitti:

        60 Palstalla jopa riidellään siitä kuka ketjun on aloittanut. Samanlaista höpö höpöä tuntuu kuitenkin olevan kaikissa ketjuissa. Niinkuin tässäkin.

        Niin että: Hyvää päivää kirvesvartta.

        60 palstalla niin on tehty?

        Täällä aiheiden varastamisesta on syytelty!


      • hienoa
        uudet kujeet kirjoitti:

        Upeita esityksiå tuli nähdyksi Tanssi tähtien kanssa finaalissa. Toisekseen nähdyllä koreografialla ei ole mitään tekemistä varsinaisten tanssittavien tanssien kanssa. Niinpä tässä itse kukin voi vapaasti hypellä miten sattuu, kunhan vaan pari pysyttelee perässä.

        Hieno formaatti ja maksanutkin varmasti paljon.Eiköhän ne tee siitäkin vielä kolmanen uusinnan. Kuten kaikista muistakin tv ohjelmista.


      • torailee
        ketjussa kirjoitti:

        60 palstalla niin on tehty?

        Täällä aiheiden varastamisesta on syytelty!

        Ei aiheista ole kysymys vaan samantapaisista aloituksista.

           saman toistoa on
        Kirjoittanut: pyllyketju esim. 18.4.2007 klo 13.31

           soilikkeella ja kyllä angikin laittoi oman lumiketjun vaikka oli jo ennestään.Joittenkin on kiva nähdä nikkinsä paksulla tekstillä mileluummin monena samalla sivulla!


      • viikonloppuna
        hienoa kirjoitti:

        Hieno formaatti ja maksanutkin varmasti paljon.Eiköhän ne tee siitäkin vielä kolmanen uusinnan. Kuten kaikista muistakin tv ohjelmista.

        Pavilla oli yli 1300 tansijaa. Olisi varmasti syntynyt kaaos jos kaikki olisivat ryhtyneet hyppelemään quickstepiä.
        Suurin osahan tanssi samoilla askelilla soitettiinpa sitten mitä tahansa.


      • närästää
        hienoa kirjoitti:

        Hieno formaatti ja maksanutkin varmasti paljon.Eiköhän ne tee siitäkin vielä kolmanen uusinnan. Kuten kaikista muistakin tv ohjelmista.

        Nämä puppeli pojat. Silti täytyy todeta Jorma Uotisen tanssi esityksestä. Todella mahtavaa tanssi taidetta.
        Harvoin nähtävää herkkua.


      • mökin muori
        hienoa kirjoitti:

        Hieno formaatti ja maksanutkin varmasti paljon.Eiköhän ne tee siitäkin vielä kolmanen uusinnan. Kuten kaikista muistakin tv ohjelmista.

        En mie heijän vormaatista tiiä. Mius niin nätisti hyö nostel jalkojaan.


      • Ohjelma
        mökin muori kirjoitti:

        En mie heijän vormaatista tiiä. Mius niin nätisti hyö nostel jalkojaan.

        kyllä se muusikki oli finaalissa parhaasta päästä. Lassen vanha kipalekkin myrskyluodon maijakaan ei ollut ajan saatossa haalistunut. Ihanhan siinä silmissään näki Maijan siellä meren luodolla. Kaunista oli saisi tulla vielä uudetkin kilpailut.Voitto meni oikealle parille. Åke kyllä mollasi aika raskaasti. Eipä auttanut kansa on puhunut.


      • Rouva Sutinen
        Ohjelma kirjoitti:

        kyllä se muusikki oli finaalissa parhaasta päästä. Lassen vanha kipalekkin myrskyluodon maijakaan ei ollut ajan saatossa haalistunut. Ihanhan siinä silmissään näki Maijan siellä meren luodolla. Kaunista oli saisi tulla vielä uudetkin kilpailut.Voitto meni oikealle parille. Åke kyllä mollasi aika raskaasti. Eipä auttanut kansa on puhunut.

        Olipas se oikein ratkaistu, kun katsojat saivat ratkaista voittajan. Minusta molemmat parit olivat upeita.


      • Meeri Kutvonen
        Rouva Sutinen kirjoitti:

        Olipas se oikein ratkaistu, kun katsojat saivat ratkaista voittajan. Minusta molemmat parit olivat upeita.

        Minä en kyllä oikein ymmärtänyt sitä Jorma Uotisen tanssiesitystä. Ei se oikein sinne sopinut. Paremminlin palettiahan se olikin. Niin isokin se mekko oli. Menasiko se Jorma sen mekon helmaan kompastuakkin. Ainakin minusta näytti siltä. Huomasitko sinä rva Sutinen mitään sen tapaista.


      • Hyvin.
        Meeri Kutvonen kirjoitti:

        Minä en kyllä oikein ymmärtänyt sitä Jorma Uotisen tanssiesitystä. Ei se oikein sinne sopinut. Paremminlin palettiahan se olikin. Niin isokin se mekko oli. Menasiko se Jorma sen mekon helmaan kompastuakkin. Ainakin minusta näytti siltä. Huomasitko sinä rva Sutinen mitään sen tapaista.

        Kyllä Jormalla on erittäin hyvä tasapaino vaisto. En ole ikään nähnä sen kompuroivan. Noin siviilissähän sillä on suuret silmälasitkin. On se vaan niin treenattu mies. Ei huoju eikä horju.


      • höpöttäjät
        Hyvin. kirjoitti:

        Kyllä Jormalla on erittäin hyvä tasapaino vaisto. En ole ikään nähnä sen kompuroivan. Noin siviilissähän sillä on suuret silmälasitkin. On se vaan niin treenattu mies. Ei huoju eikä horju.

        Tälle päivälle on jo luvattu lämpenevää. Olisi taas aika päästä kunnon lenkille. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. Niinpä niin. Juhannukseen riittää kevättä. Siitä alkaa syksyn tulo. Näin kertoi Donnerin Jörn. Björkkaa pidetään yleensä älykkäänä miehenä.


      • sinullekkin
        höpöttäjät kirjoitti:

        Tälle päivälle on jo luvattu lämpenevää. Olisi taas aika päästä kunnon lenkille. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. Niinpä niin. Juhannukseen riittää kevättä. Siitä alkaa syksyn tulo. Näin kertoi Donnerin Jörn. Björkkaa pidetään yleensä älykkäänä miehenä.

        Olikohan Donneri ehdokkaana eduskuntaan. Sehän oli siellä aiemmin ja siirtyi sitten suurlähettilääksi. Sitten viimeisen onkin kait vain kirjaillut ja kertonut isäsätään joka oli jonkinmoinen tutkimusmatkailija.


      • tietoinen.
        sinullekkin kirjoitti:

        Olikohan Donneri ehdokkaana eduskuntaan. Sehän oli siellä aiemmin ja siirtyi sitten suurlähettilääksi. Sitten viimeisen onkin kait vain kirjaillut ja kertonut isäsätään joka oli jonkinmoinen tutkimusmatkailija.

        Kyllä Donner on ukittunut aivan kuten Saarikangas ja Tiurikin. Olisivatkin torkkuskelleet siellä istuntosalisssa. Paavohan toi pojanmaalta petivaatteetkin mukanaan, voikin sitten istuntojen välillä ottaa tirsat työhuoneessaan.


      • Atolfia
        Meeri Kutvonen kirjoitti:

        Minä en kyllä oikein ymmärtänyt sitä Jorma Uotisen tanssiesitystä. Ei se oikein sinne sopinut. Paremminlin palettiahan se olikin. Niin isokin se mekko oli. Menasiko se Jorma sen mekon helmaan kompastuakkin. Ainakin minusta näytti siltä. Huomasitko sinä rva Sutinen mitään sen tapaista.

        esitys oli hieman irvokas. Saattoi olla taiteellisesti hieno juttu, mutta jollakin tavalla teki ällöttävän vaikutuksen.


      • soliki
        Atolfia kirjoitti:

        esitys oli hieman irvokas. Saattoi olla taiteellisesti hieno juttu, mutta jollakin tavalla teki ällöttävän vaikutuksen.

        upee!


      • Kirveli
        soliki kirjoitti:

        upee!

        mielestä, kun tosi harvoin näkee noin erikoista ja rohkeaa, sekä taidokasta miehen tanssia.
        Upeeta!


      • katicat
        Kirveli kirjoitti:

        mielestä, kun tosi harvoin näkee noin erikoista ja rohkeaa, sekä taidokasta miehen tanssia.
        Upeeta!

        Lainaus:
        ....Diiva, Uotisen itseironinen "käyntikorttisoolo", jossa hän leikittelee ronskisti roolikuvilla. Jättiläismäiseen punaiseen satiinihameeseen sonnustautunut kaiken kokenut näyttämökettu...

        Jorma Uotisen koreografiat ja tanssi ovat monimerkityksellisiä. Tuo hametanssin olen nähnyt tv:ssä ennenkin. Jotenkin se tuo mieleeni miehen ja miehessä asuvasta naisesta. Upea esitys.


      • arvostelu
        katicat kirjoitti:

        Lainaus:
        ....Diiva, Uotisen itseironinen "käyntikorttisoolo", jossa hän leikittelee ronskisti roolikuvilla. Jättiläismäiseen punaiseen satiinihameeseen sonnustautunut kaiken kokenut näyttämökettu...

        Jorma Uotisen koreografiat ja tanssi ovat monimerkityksellisiä. Tuo hametanssin olen nähnyt tv:ssä ennenkin. Jotenkin se tuo mieleeni miehen ja miehessä asuvasta naisesta. Upea esitys.

        Onpa tyhjentävästi sanottu.Eipä tuohon ole mitään lisättävää.


      • leivät
        arvostelu kirjoitti:

        Onpa tyhjentävästi sanottu.Eipä tuohon ole mitään lisättävää.

        Vein eilen suuren kunnan työttömien kirpputorille kasan kausivaatteita. Paikallisella torilla oli Seurakunnan diakonia tarjoilemassa herne rokkaa. Asiakkaita oli vähän ja kerroinkin papille leivän hakijoista jotka näin työttömien leipälaatikolla. Lähdimmekin yhdessä kertomaan rokka tarjoilusta. Jokunen otti kiitollisena kutsun vastaan. Siinä keskustellessamme kysyinkin eräältäkin leivän hakijalta miten hän pärjää. Hyvinhän tässä, ja jatkoi, mutta miksi en ottaisi ilmaista leipää kun sitä on tarjotaan. Miksipäs ei. En vienyt yksinhuoltaja äidin leivän palaa enkä syönyt köyhän rokkaa.
        Ostin paikallisesta marketista samoilla päiväyksillä olevaa leipää täydellä hinnalla ja nautin paikallisessa pizzeriassa maittavan pizzan.

        Hyvän mielen sain osallistuessani näin yhteisiin talkoisiin.Sanotaanhan raamatussakin jos sinulla on kaksi ihokasta anna toinen pois. Annoin pois monta ihokasta ja sain ne moninkerroin vielä samana päivänä takaisi.Tosin toisessa muodossa.


      • maasta
        leivät kirjoitti:

        Vein eilen suuren kunnan työttömien kirpputorille kasan kausivaatteita. Paikallisella torilla oli Seurakunnan diakonia tarjoilemassa herne rokkaa. Asiakkaita oli vähän ja kerroinkin papille leivän hakijoista jotka näin työttömien leipälaatikolla. Lähdimmekin yhdessä kertomaan rokka tarjoilusta. Jokunen otti kiitollisena kutsun vastaan. Siinä keskustellessamme kysyinkin eräältäkin leivän hakijalta miten hän pärjää. Hyvinhän tässä, ja jatkoi, mutta miksi en ottaisi ilmaista leipää kun sitä on tarjotaan. Miksipäs ei. En vienyt yksinhuoltaja äidin leivän palaa enkä syönyt köyhän rokkaa.
        Ostin paikallisesta marketista samoilla päiväyksillä olevaa leipää täydellä hinnalla ja nautin paikallisessa pizzeriassa maittavan pizzan.

        Hyvän mielen sain osallistuessani näin yhteisiin talkoisiin.Sanotaanhan raamatussakin jos sinulla on kaksi ihokasta anna toinen pois. Annoin pois monta ihokasta ja sain ne moninkerroin vielä samana päivänä takaisi.Tosin toisessa muodossa.

        Eiköhän se olekkin hyvin pitkälle saituutta. Kyllä tämän päivät ihmiset ovat hyvin röyhkeitä. Kyllä kaikki ilmainen kelpaa vaikka ei olisi tarviskaan. Meidän ikäluokan ihmiset ovatkin suurimmalta osalta sodan jäkeisen niukan ajan kasvatteja.
        Vielä tänäkin päivänä kerätään kerrostalojen kylmät kellarit täyteen perunoita ja muita juureksia. Useasti ne vaan tahtoo vanhuksilta unohtuakkin sinne, homehtuvat ja sotkevat koko talon ilmanvaihdon.


      • perunoita tarvitaan
        maasta kirjoitti:

        Eiköhän se olekkin hyvin pitkälle saituutta. Kyllä tämän päivät ihmiset ovat hyvin röyhkeitä. Kyllä kaikki ilmainen kelpaa vaikka ei olisi tarviskaan. Meidän ikäluokan ihmiset ovatkin suurimmalta osalta sodan jäkeisen niukan ajan kasvatteja.
        Vielä tänäkin päivänä kerätään kerrostalojen kylmät kellarit täyteen perunoita ja muita juureksia. Useasti ne vaan tahtoo vanhuksilta unohtuakkin sinne, homehtuvat ja sotkevat koko talon ilmanvaihdon.

        Meillä ei ole tarvis varastoida mitään. Kadun toisella puolen on lähikauppa. Perunatkin voi ostaa vaikka kappaleittainkin. Eihän parin vanhuksen taloudessa enää paljon mitään kulukkaa. Tahtookin olla, että vaimo tuhlaa ison osan eläkkeestään lapsenlapselle.


      • aikaan
        maasta kirjoitti:

        Eiköhän se olekkin hyvin pitkälle saituutta. Kyllä tämän päivät ihmiset ovat hyvin röyhkeitä. Kyllä kaikki ilmainen kelpaa vaikka ei olisi tarviskaan. Meidän ikäluokan ihmiset ovatkin suurimmalta osalta sodan jäkeisen niukan ajan kasvatteja.
        Vielä tänäkin päivänä kerätään kerrostalojen kylmät kellarit täyteen perunoita ja muita juureksia. Useasti ne vaan tahtoo vanhuksilta unohtuakkin sinne, homehtuvat ja sotkevat koko talon ilmanvaihdon.

        kun isä lampun osti viljelivät kaupunkilaisetkin pieniä maa länttejä. Pyrkimyksenä oli olla vihanesten kuten perunankin osalta omavaraisia. Meilläkin pieni maatilkku tuotti useita perunasäkkejä joilla pärjättiin talven yli. Toki perunamaalta saatiin kesällä tuoreita juurikkaita sekä leikkokukkiakin.


    • liian syvä

      Näinkin tässä saataa käydä. Mikäpä ei sitten loppusi aikanaan. Niinpä tämäkin ketju vetelee jo viimeisiään ja siirtyy kohdikkoin toiselle sivulle häviten vähin erin unohdukseen.

      • arvata

        Ei sitten tänäkään keväänä voinut välttyä flunsalta. Liekkö sitten vilustumista vaiko virusta. Iso osa kanssa ihmisistä pärskii ja niiskuttaa. Sää tiedoituksetkin tuntuvat olevan nykyisin pelkkiä arvailuita.Puetko sitten toppatakin vaiko pikkutakin Totuus selviää vasta kun pistää nokkansa ulos.


      • minä vaan
        arvata kirjoitti:

        Ei sitten tänäkään keväänä voinut välttyä flunsalta. Liekkö sitten vilustumista vaiko virusta. Iso osa kanssa ihmisistä pärskii ja niiskuttaa. Sää tiedoituksetkin tuntuvat olevan nykyisin pelkkiä arvailuita.Puetko sitten toppatakin vaiko pikkutakin Totuus selviää vasta kun pistää nokkansa ulos.

        Seurailin tätä alottamaani ketjua matkan takaa. Seutulassa lukiessani oli keju vielä kasassa. Nyt on kuitenkin häntä katkaistu.

        Kiitos Teille jotka ahkerasti jaksoitte lukea ja kirjoittaa tähän ketjuun.Hyvää kevättä ja kesää.Ehkä sitten joskus.

        Minä vain.


      • häntä
        minä vaan kirjoitti:

        Seurailin tätä alottamaani ketjua matkan takaa. Seutulassa lukiessani oli keju vielä kasassa. Nyt on kuitenkin häntä katkaistu.

        Kiitos Teille jotka ahkerasti jaksoitte lukea ja kirjoittaa tähän ketjuun.Hyvää kevättä ja kesää.Ehkä sitten joskus.

        Minä vain.

        on mennyt poikki ?


      • Hintriika1
        arvata kirjoitti:

        Ei sitten tänäkään keväänä voinut välttyä flunsalta. Liekkö sitten vilustumista vaiko virusta. Iso osa kanssa ihmisistä pärskii ja niiskuttaa. Sää tiedoituksetkin tuntuvat olevan nykyisin pelkkiä arvailuita.Puetko sitten toppatakin vaiko pikkutakin Totuus selviää vasta kun pistää nokkansa ulos.

        Tuon "Pitihän se"-viestin perään kirjoitin eilen, että palstalaiset ovat hävinneet vapun viettoon kuin tuhka tuuleen. Niin on hävinnyt viestinikin.

        Viestini alapuolelle (nimenomaan alapuolelle!) ilmestyi kritisoivia kirjoituksia. Se lienee ollut se häntä, joka oikusta tai toisesta vei mukanaan minutkin. Tutkimattomia ovat herrojen tiet.


      • vakiintunut tapa
        Hintriika1 kirjoitti:

        Tuon "Pitihän se"-viestin perään kirjoitin eilen, että palstalaiset ovat hävinneet vapun viettoon kuin tuhka tuuleen. Niin on hävinnyt viestinikin.

        Viestini alapuolelle (nimenomaan alapuolelle!) ilmestyi kritisoivia kirjoituksia. Se lienee ollut se häntä, joka oikusta tai toisesta vei mukanaan minutkin. Tutkimattomia ovat herrojen tiet.

        Aivan oli mukava kevyt ketju luettavaksi. En tiedä mikä näitä ikäimisten palstoja vaivaa. Täältä poistetaan kovalla vaudilla viestejä ja sen myötä myös kirjoittajia.

        KUIN TUHKA TUULEEN


    • Kirveli

      Kirjoittaa 'hännän' päähän sellaista minkä haluaa pysyvän tallessa. Vanha sanonta: -Tuli hännän alla-, voi pitää täällä paikkansa jos joku kirjoittelee sopimattomia, minusta se on ihan hyväkin että joutavat jutut. poistuu.
      Muuten ei minun höpinäni ole niin kuolemattomia lauseita , että niiden perään edes kyselisin. Riittäähän näitä sanoja ja on mukava kirjoitella vaikka vain aivojumppana. Viis siitä jos kaikki ei tykkää ja eihän kaikki voikkaan kaikista tykätä.

    • minä vaan

      avaus ja nimierkki esiintyy sellaisenaa myös toisessa ketjussa. Se ei ole kirjoittamani. Otan jatkossa käytöön uuden nikin. löydätte sen tavanmukaisesta paikasta. Ettei unohtuisi niin HYVÄÄ VAPPUA !

      • Menee

        Kiitos vaan. Hyvää Vappua toivon sullekkin. Tosin taitaa sullakin suuremmat riehat olla jo takana päin.


      • kai75
        Menee kirjoitti:

        Kiitos vaan. Hyvää Vappua toivon sullekkin. Tosin taitaa sullakin suuremmat riehat olla jo takana päin.

        Tosiaan kiittäen lukuhetkistä.
        Aikoinaan toimenkuvaan kuului uteliaisuus.
        Tuntuu kuin siitä ei pääsisi eroon, edes eläkkeellä.
        Kiitos.


    • Yön vartija

      Onnittelut uuteen vuosikymmeneen siirtymisen johdosta. Hyvää vointia ja terveyttä!

      • minä vaan

      • Verhot.
        minä vaan kirjoitti:

        http://www.hs.fi/lukijoidenkuvat/videot/suomemmemaa/

        Tuntui tutulta, sinäkö Meris....."Puutikkala"

        Ketju siirtyy pian toiselle sivulle ja loppuu siihen.
        Mikään puu ei kasva taivaaseen saakka.

        Olin eilen eläkerhon kevät juhlassa johon kuuluin kymmenkunta vuotta sitten. Silloin tunsin itseni liian nuoreksi enkä oikein viihtynytkään 70 seurassa, erosin jääden kasvamaan iässä. Nyt harkitessani uudelleen liitymistä jouduin taas toteamaan olevani vieläkin liian nuori. Kerhokaverit olivat vanhentuneet 80 siksi. Uutta joukkoa ei enää ollut tullut paikaamaan pois lähteneitä. Mitä tästä sitten ajatella. Toiminta ei ollut kuitenkaa muuttunut miksikään. Samanlaista tanhuilua. Tunne olikin kuin olisin eilen sieltä lähtenyt. Ikään kuin en poissa olisi ollutkaan.Ihmiset ympärillä olivat vaan rypistyneet ja kurtaantuneet. Yhä useamilla oli hohtava valkoinen hammasrivi. Kukaan ei kuunnellut, kaikilla oli liikaa omaa kerrottavaa.

        En sitten vieläkään tuntenut itseäni tarpeeksi vanhaksi !


      • Pirpana.

      • villahousut
        Pirpana. kirjoitti:

        kivasta linkistä.

        Niukasti tuli lunta myös etelässä. Tosi koleailma.Silloin kun luvataan koleata se yleensä pitää paikansa.
        Jos sitten luvataankin kaunista ja lämmintä se ei läheskään aina pidä paikkaansa.


      • ISOIITA.
        villahousut kirjoitti:

        Niukasti tuli lunta myös etelässä. Tosi koleailma.Silloin kun luvataan koleata se yleensä pitää paikansa.
        Jos sitten luvataankin kaunista ja lämmintä se ei läheskään aina pidä paikkaansa.

        Lupasi vielä pakkastakin. Vielä pitää lähteä yötä vasten ajelemaan ja tyhjentämään vesiä mökiltä.


      • ei tietoa
        ISOIITA. kirjoitti:

        Lupasi vielä pakkastakin. Vielä pitää lähteä yötä vasten ajelemaan ja tyhjentämään vesiä mökiltä.

        merivesi jäätyy -4 ;ssä asteessa, Milloin sitten jäätyy makeavesi ?, eli se vesi joka kulkee pinta putkessa kaivolta mökin saunaan.


      • testattu
        ei tietoa kirjoitti:

        merivesi jäätyy -4 ;ssä asteessa, Milloin sitten jäätyy makeavesi ?, eli se vesi joka kulkee pinta putkessa kaivolta mökin saunaan.

        Ei ainakaan vielä 0 ;ssa.


      • jojo
        testattu kirjoitti:

        Ei ainakaan vielä 0 ;ssa.

        Keikkuu tämä viesti markinaalissa. Ollen vlillä siirtymässä nurkan taakse nousten taas hetken päästä etusivulle.


      • sulkeutuu
        jojo kirjoitti:

        Keikkuu tämä viesti markinaalissa. Ollen vlillä siirtymässä nurkan taakse nousten taas hetken päästä etusivulle.

        Ennen sitä tahdon vielä toivottaa hyvää kevättä ja aurinkoista kesää niillekkin kirjoittajille jotka kanssani kirjoittelivat vielä parivuotta sitten. Missä sitten vaeltavatkin. (vai pistäytyvätkö puskasta kuten minäkin)

        Vielä kohdataan.
        Ee- Is. Do- Lu.

        virheistään tekijä muistetaan.

        ........


      • onkkelis
        sulkeutuu kirjoitti:

        Ennen sitä tahdon vielä toivottaa hyvää kevättä ja aurinkoista kesää niillekkin kirjoittajille jotka kanssani kirjoittelivat vielä parivuotta sitten. Missä sitten vaeltavatkin. (vai pistäytyvätkö puskasta kuten minäkin)

        Vielä kohdataan.
        Ee- Is. Do- Lu.

        virheistään tekijä muistetaan.

        ........

        mut tilapäisesti vaan
        kunhan uuden yhteyden saan
        sitten palaan
        ihastuttamaan!
        vihastuttamaan?


      • vihastuta
        onkkelis kirjoitti:

        mut tilapäisesti vaan
        kunhan uuden yhteyden saan
        sitten palaan
        ihastuttamaan!
        vihastuttamaan?

        päinvastoin!


      • kurkistin
        vihastuta kirjoitti:

        päinvastoin!

        Ottapas ja aloita "minä vaan" uusiketju.Tämmöinen kevyt viestettely on aivan mukavaa luettavaa.....


      • minä vaan
        kurkistin kirjoitti:

        Ottapas ja aloita "minä vaan" uusiketju.Tämmöinen kevyt viestettely on aivan mukavaa luettavaa.....

        ketjulla jatkan.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7200
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe