TEE VALITUS!

KiKKOMANN

Oletko yrittänyt käydä kyselemässä Seppälästä Ugly Betty-malliston vaatteita, mutta sinulle onkin kerrottu, ettei niitä ole myynnissä? TEE VALITUS!


Tämä "tempaus" täyttää kaikki harhaanjohtavan mainonnan puitteet. Jokainen, joka on käynyt Seppälässä kysymässä näitä vaatteita voivat tehdä kuluttajavirastoon asiasta valituksen, jos on tarjottu "ei-oo":ta. Valituksen voit tehdä Kuluttajaviraston www-sivuilta (http://www.kuluttajavirasto.fi/) tai sähköpostilla.

10

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä kärsimyksestä pääsee!

      Mene nyt ja ammu ittes!

    • Valitukseen EI AIHETTA!

      Katsopa niitä sivuja uudelleen. MISSÄÄN kohdassa siellä ei sanota että Ugly Betty -vaatteita voisi OSTAA Seppälästä.

      Siellä sanotaan jokaisen kokonaisuuden kohdalla "Tämä Ugly Betty Limited Edition -asukokonaisuus löytyy 29.04. asti.. (päivämäärä vaihtelee) ja sitten on jonkun Suomen Seppälän osoite.

      Jos menet kyseisiin Seppälöihin niin kyllä, tuo kyseinen asukokonaisuus on niissä NÄYTILLÄ. Mitään harhaanjohtavaa mainontaa ei ole tapahtunut. Se, että ihmiset eivät osaa lukea tai paremminkin eivät ymmärrä lukemaansa, ei ole sellainen onglema että siitä voisi Kuluttajavirastoon valittaa.

      Minusta tämä Nelosen mainoskampanja tulevasta TV-sarjasta "Ruma Betty" on varsin hauska. Ja huomioarvo on suuri.

      Se minusta on vain todella outoa että näin moni ihminen näyttää menevän lankaan. Eikö lapsille/nuorille opeteta koulussa MITÄÄN medialukutaitoa ja kykyä suodattaa saamaansa informaatiota? Pelottaa ihan tulevaisuus, jos tosiaan tällä lailla voidaan ihmislle uskotella mitä hyvänsä ja kaikki menee kritiikittä läpi!

      • sopimaton menettely

        Kyllä tuo kokonaisuus huomioon ottaen on aikalailla harhaanjohtavaa. Kyse on siitä mikä mielikuva noin keskivertokansalaiselle jää, ei siitä mikä sana jossakin sivulauseessa ilmaistaan.


      • ninnimii

        .. tv-ohjelmat saavat näin paljon huomiota ja keskustelua aikaan..


      • ei lapsi eikä nuori

        Ihmettelet, että niin moni menee lankaa...kykyä suodattaa lukemaansa jne. Onko ymmärrettävää, että vaatekauppa mainostaa vaatteita, joita ei ole myynnissä? Vaatekaupan mainonnan on tarkoitus lisätä vaatteiden myyntiä. Näinhän me asian ymmärrämme.

        Todennäköisesti tämä on Seppälän ensimmäinen ja ainoa vaatemainos, jossa mainostetaan tv-sarjaa, eikä myytäviä vaatteita, joten sekaannuksen mahdollisuus on mitä ilmeisin.

        Luin muuten juuri aimo nivaskan paikallisia mainoksia (niitä jaetaan meille joka viikonloppu, jotta ymmärtäisimme ostaa mainostettavia tuotteita). Yhdenkään liikkeen mainoksessa ei sanottu suoraa "myymme tätä tuotetta". Koska näin ei mainittu MISSÄÄN kohdassa, kerrottiin vain tuotteesta ja ilmoitettiin kyseisen liikkeen osoite, niin onko nyt todennäköistä, ettei noitakaan tuotteita voi OSTAA, vaan niitä voi vain ihailla kyseisissä liikkeissä. Vai onkohan kyse arvonnasta?

        Sen lisäksi, että onnun fyysisesti taitaa minunkin medialukutaitoni onnahdella pahanpäiväisesti, kun luulen, että voisin ostaa noita lehdessä mainostettuja tuotteita.

        En muuten pelkää yhtään, vaikka yhä kritiikittä uskonkin, että liikkeet myyvät mainostamiaan tuotteita.


      • Ymmärrystä voi vaatia
        ei lapsi eikä nuori kirjoitti:

        Ihmettelet, että niin moni menee lankaa...kykyä suodattaa lukemaansa jne. Onko ymmärrettävää, että vaatekauppa mainostaa vaatteita, joita ei ole myynnissä? Vaatekaupan mainonnan on tarkoitus lisätä vaatteiden myyntiä. Näinhän me asian ymmärrämme.

        Todennäköisesti tämä on Seppälän ensimmäinen ja ainoa vaatemainos, jossa mainostetaan tv-sarjaa, eikä myytäviä vaatteita, joten sekaannuksen mahdollisuus on mitä ilmeisin.

        Luin muuten juuri aimo nivaskan paikallisia mainoksia (niitä jaetaan meille joka viikonloppu, jotta ymmärtäisimme ostaa mainostettavia tuotteita). Yhdenkään liikkeen mainoksessa ei sanottu suoraa "myymme tätä tuotetta". Koska näin ei mainittu MISSÄÄN kohdassa, kerrottiin vain tuotteesta ja ilmoitettiin kyseisen liikkeen osoite, niin onko nyt todennäköistä, ettei noitakaan tuotteita voi OSTAA, vaan niitä voi vain ihailla kyseisissä liikkeissä. Vai onkohan kyse arvonnasta?

        Sen lisäksi, että onnun fyysisesti taitaa minunkin medialukutaitoni onnahdella pahanpäiväisesti, kun luulen, että voisin ostaa noita lehdessä mainostettuja tuotteita.

        En muuten pelkää yhtään, vaikka yhä kritiikittä uskonkin, että liikkeet myyvät mainostamiaan tuotteita.

        >> Todennäköisesti tämä on Seppälän ensimmäinen ja ainoa vaatemainos, jossa mainostetaan tv-sarjaa, eikä myytäviä vaatteita, joten sekaannuksen mahdollisuus on mitä ilmeisin.

        Minusta on kampanjan alusta alkaen ollut täysin selvää että tämä EI ole Seppälän kampanja eikä vaatemainos tavalla jolla se olisi jos kyse olisi oikeista tuotteista!

        Ensinnäkin, ne julkisissa tiloissa olevat isot mainosstandit joita kaupungilla on näkynyt, eivät missään kohdassa ole maininneet Seppälän nimeä. Tämä on käsitykseni - jos todellakin ovat, niin se muuttaa asiaa. Mutta itse olen ymmärtänyt että niissä on lukenut pelkästään Ugly Betty Clothing, Ugly Betty, tai jotain muuta sellaista.

        Sitten kun menee tuolle sivustolle: http://www.uglybetty.fi/

        Missään etusivulla ei ole Seppälän logoa. Jos kyse olisi oikeasta, kaupoissa myytävästä mallistosta, niin tottahan siellä olisi valtava kaupan logo heti etusivulla; se on ensimmäinen edellytys! Kaupalle on todella tärkeää että tuotteet yhdistetään juuri heihin, jos kyse todellakin on olemassa olevista tuotteista.

        Seppälän nimeä ei myöskään lue selvästi ja isolla yhdelläkään alasivulla, kuten myös pitäisi itsesstäänselvästi olla, jos kyse on oikeista vaatteista jotka ovat oikeasti myynnissä.

        Tiedon siitä, missä Seppälässä kyseinen asu on nähtävillä, löytää ainoastaan kun klikkaa eri asuja. Teksti on varsin pienellä.

        Kun klikkaa kohtaa "Ugly Betty maailmalla", siellä kerrotaan suoraan tv-sarjasta, ja jopa linkataan suoraan Nelosen sarjan kotisivuille.


      • nimimerkki
        Ymmärrystä voi vaatia kirjoitti:

        >> Todennäköisesti tämä on Seppälän ensimmäinen ja ainoa vaatemainos, jossa mainostetaan tv-sarjaa, eikä myytäviä vaatteita, joten sekaannuksen mahdollisuus on mitä ilmeisin.

        Minusta on kampanjan alusta alkaen ollut täysin selvää että tämä EI ole Seppälän kampanja eikä vaatemainos tavalla jolla se olisi jos kyse olisi oikeista tuotteista!

        Ensinnäkin, ne julkisissa tiloissa olevat isot mainosstandit joita kaupungilla on näkynyt, eivät missään kohdassa ole maininneet Seppälän nimeä. Tämä on käsitykseni - jos todellakin ovat, niin se muuttaa asiaa. Mutta itse olen ymmärtänyt että niissä on lukenut pelkästään Ugly Betty Clothing, Ugly Betty, tai jotain muuta sellaista.

        Sitten kun menee tuolle sivustolle: http://www.uglybetty.fi/

        Missään etusivulla ei ole Seppälän logoa. Jos kyse olisi oikeasta, kaupoissa myytävästä mallistosta, niin tottahan siellä olisi valtava kaupan logo heti etusivulla; se on ensimmäinen edellytys! Kaupalle on todella tärkeää että tuotteet yhdistetään juuri heihin, jos kyse todellakin on olemassa olevista tuotteista.

        Seppälän nimeä ei myöskään lue selvästi ja isolla yhdelläkään alasivulla, kuten myös pitäisi itsesstäänselvästi olla, jos kyse on oikeista vaatteista jotka ovat oikeasti myynnissä.

        Tiedon siitä, missä Seppälässä kyseinen asu on nähtävillä, löytää ainoastaan kun klikkaa eri asuja. Teksti on varsin pienellä.

        Kun klikkaa kohtaa "Ugly Betty maailmalla", siellä kerrotaan suoraan tv-sarjasta, ja jopa linkataan suoraan Nelosen sarjan kotisivuille.

        Seppäläkö siis EI ollut mukana koko hommassa? Seppäläkö EI halunnut tällä kampanjalla lisää asiakkaita? Seppäläkö EI ollenkaan tiennyt, mitä oli tapahtumassa?

        Onko asia nyt niin, että se onkin Seppälä, jonka on tehvävä kuluttaja-asiamiehelle valitus Nelosen toiminnasta?

        Yhdessä kun mennään ja porukalla tehdään...


      • Miksi sotket asioita?
        nimimerkki kirjoitti:

        Seppäläkö siis EI ollut mukana koko hommassa? Seppäläkö EI halunnut tällä kampanjalla lisää asiakkaita? Seppäläkö EI ollenkaan tiennyt, mitä oli tapahtumassa?

        Onko asia nyt niin, että se onkin Seppälä, jonka on tehvävä kuluttaja-asiamiehelle valitus Nelosen toiminnasta?

        Yhdessä kun mennään ja porukalla tehdään...

        Onhan se täysin selvää että Seppälälle on Nelonen maksanut mukavat rahat tästä että saavat käyttää Seppälän liikkeitä vaatteiden fyysiseen esillepanoon. Mutta enpä usko että Seppälä juuri mitään muuta hyötyä tästä laski saavansa.

        >> Seppäläkö EI halunnut tällä kampanjalla lisää asiakkaita?

        Ei, itse asiassa en usko että mitenkään kuvittelivat tämän kampanjan heidän asiakasvirtaansa tai myyntiinsä vaikuttavan. Niiden ihmisten määrä jotka eivät muuten koskaan käy Seppälässä mutta menivät sinne ainoastaan näiden Ugly Betty -vaatteiden houkuttamana täytyy olla TODELLA minimaalinen. Joten kun nuo ihmiset joka tapauksessa käyvät Seppälässä ja ostavat sieltä, mitä erityishyötyä heistä olisi Seppälä enää saanut.

        Uskon että Neloselta saadun puhtaan rahan lisäksi Seppälällä kyse on lähinnä mielikuvamainonnasta, eli toivovat että USA:ssa ja Iso-Britanniassa huippusuositusta sarjasta tulisi Suomessakin suosittu, ja samalla siis Seppälä ihmisten mielessä yhdistyisi johonkin "cooliin". Näin saattaa hyvin käydäkin.

        Lisäksi täytyy muuten muistaa että nykymaailman tiedonvälitys on sellainen että noin 90 % kampanjan kohderyhmästä, eli 15-35 vuotiaista naisista (potentiaalisia Ugly Bettyn katsojia) ovat jo kuulleet/lukeneet sarjasta. Ne ajat ovat ohi jolloin Suomeen tullut uusi sarja oikeasti oli jotain uutta ja tuntematonta!


      • ........
        Miksi sotket asioita? kirjoitti:

        Onhan se täysin selvää että Seppälälle on Nelonen maksanut mukavat rahat tästä että saavat käyttää Seppälän liikkeitä vaatteiden fyysiseen esillepanoon. Mutta enpä usko että Seppälä juuri mitään muuta hyötyä tästä laski saavansa.

        >> Seppäläkö EI halunnut tällä kampanjalla lisää asiakkaita?

        Ei, itse asiassa en usko että mitenkään kuvittelivat tämän kampanjan heidän asiakasvirtaansa tai myyntiinsä vaikuttavan. Niiden ihmisten määrä jotka eivät muuten koskaan käy Seppälässä mutta menivät sinne ainoastaan näiden Ugly Betty -vaatteiden houkuttamana täytyy olla TODELLA minimaalinen. Joten kun nuo ihmiset joka tapauksessa käyvät Seppälässä ja ostavat sieltä, mitä erityishyötyä heistä olisi Seppälä enää saanut.

        Uskon että Neloselta saadun puhtaan rahan lisäksi Seppälällä kyse on lähinnä mielikuvamainonnasta, eli toivovat että USA:ssa ja Iso-Britanniassa huippusuositusta sarjasta tulisi Suomessakin suosittu, ja samalla siis Seppälä ihmisten mielessä yhdistyisi johonkin "cooliin". Näin saattaa hyvin käydäkin.

        Lisäksi täytyy muuten muistaa että nykymaailman tiedonvälitys on sellainen että noin 90 % kampanjan kohderyhmästä, eli 15-35 vuotiaista naisista (potentiaalisia Ugly Bettyn katsojia) ovat jo kuulleet/lukeneet sarjasta. Ne ajat ovat ohi jolloin Suomeen tullut uusi sarja oikeasti oli jotain uutta ja tuntematonta!

        Itse en ollut kyseisestä sarjasta kuullut, ja ekaksi
        näinkin vain niitä katumainoksia Ugly Betty vaatteista. Luulin, että se on vaan joku uusi jenkkilästä Suomeen rantautunut vaatemallisto, mutta en missään vaiheessa yhdistänyt sitä Seppälään tai mitään. Luulin, että jotain sennimisiä vaatteita vaan tulis myyntiin tavarataloihin, esim. Stockmannille tai Sokokseen vaateosastoille. Aattelin vaan, että onpa muoti mennyt todella oudoksi. Rupeskin naurattaan kun näin Telkku.comissa mainoksen samannimisestä sarjasta mikä alkaa. Aika huvittavaa pr:ää kyllä.


      • Munamies
        ........ kirjoitti:

        Itse en ollut kyseisestä sarjasta kuullut, ja ekaksi
        näinkin vain niitä katumainoksia Ugly Betty vaatteista. Luulin, että se on vaan joku uusi jenkkilästä Suomeen rantautunut vaatemallisto, mutta en missään vaiheessa yhdistänyt sitä Seppälään tai mitään. Luulin, että jotain sennimisiä vaatteita vaan tulis myyntiin tavarataloihin, esim. Stockmannille tai Sokokseen vaateosastoille. Aattelin vaan, että onpa muoti mennyt todella oudoksi. Rupeskin naurattaan kun näin Telkku.comissa mainoksen samannimisestä sarjasta mikä alkaa. Aika huvittavaa pr:ää kyllä.

        Mä en kyllä ymmärrä miks jengi on niin käärmeissään tästä. Munkin mielestä tää oli sairaan hyvä läppä. Kyllä mulla ainakin tuli sellainen fiilis et pakko tätä on kattoo, vaikka muuten en ois ehkä kattonu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe