Tutka on lehti/nettisivu joka keskittyy pelkästään eri mediailmiöiden tutkimiseen ja raportointiin. Aivan äskettäin julkaisivat tämän jutun:
http://www.tutka.org/artikkeli?id=795
Tässä yhteenveto
- Jutussa haastatellaan Nelosen Nelosen markkinointipäällikköä Tommi Lähdettä. Hän sanoo SUORAAN että kyseessä on Nelosen kevään uutuussarjan Ugly Bettyn mainoskampanja
- Mainoksissa olevia vaatteita voi nähdä katukuvassa. Myyntiin asti niitä ei tule, mutta sarjan markkinointiin liittyen vaatteita tullaan jakamaan.
- Tämän tyyppinen tv:n hittisarjojen maininta tulee entisestään lisääntymään. Etukäteishypen ja keskustelun avulla pyritään luomaan sarjoista ilmiöitä.
Eli:
- näitä Ugly Betty -vaatteita EI VOI OSTAA yhdestäkään Seppälästä. Missään ei myöskään ole sanottu että niitä voisi ostaa! Vaatekokonaisuudet ovat näytteillä eri Seppälöissä, ja arvotaan myöhemmin.
Totuus suoraan Neloselta!
1
446
Vastaukset
- tätikatsoja
Täytyy myöntää, että aluksi minäkin uskoin ko. vaatemalliston olemassaoloon. Siitäkin huolimatta että asukokonaisuudet toivat mieleeni isotätini, joka vielä 80-vuotiaanakin käytti samanlaisia yhdistelmiä pukeutumisessaan. Homma siis vaikutti vähintäänkin omaperäiseltä minun silmieni kautta havainnoituna.
Onneksi tajusin jujun ennen kuin kyselin vaatteita paikallisesta Seppälästä. Nimittäin, jos niitä olisi ollut kaupan, olisin varmaan ostanut jotakin vaikka vain ihanan isotätini muistoksi (siis siitäkin huolimatta, että olen iloisesti ohittanut 50-vuotispäiväni jo muutama vuosi sitten).
Toisaalta tämä on ollut ihan hyvä mainoskikka tv-ohjelmalle; ainakin se on saanut ihmiset keskustelemaan, ihmettelemään, kauhistelemaan, arvostelemaan...
Toisaalta ihmettelen Seppälän uskallusta olla mukana tällaisessa. Vaikka missään ei sanottu, että vaatteita on myynnissä, väittäisin, että useimmat meistä luettuaan tekstin "vaatemallisto löytyy...", "vaatteita on 30 Seppälässä" jne. olettavat, että ne ovat myynnissä, koska Seppälä on vaatteita myyvä liike. Tämä saattaa vaikuttaa niin, ettei Seppälän oma mainonta vastaisuudessa ole uskottavaa, koska asiakaskunnan on aina suhtauduttava arvelle ja pilkkuja hhmmmhhmmm:ien heidän mainontaansa; onko ihan varmasti maininta siitä, että tuotetta myydään, vai voiko tuotetta vain ihailla vaatekaupassa...
Kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen markkinointikampanja. Toivottavasti tämä ei kuitenkaan muodostu uudeksi trendiksi. Tällainen homma toimii kunnolla vain kerran. Mahdolliset seuraavat kerrat seuraavien tuotteiden kohdalla kuuluvat ryhmään "varokaa halpoja kopioita".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192695Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701111Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2141098- 401015
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38941- 5928
- 36906
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36827