Ajatellaanpas, että Suomessa etniseen ryhmään A kuuluva henkilö a palkkaa pitzeriaansa työntekijöitä. Missä tilanteessa kyse on rasismista?
1) kaikki palkatut kuuluvat A-ryhmään?
2) vain jos A tarkoittaa etnistä suomalaisuutta ja palkatut ovat A-ryhmää.
Rasismia työhönotossa?
11
1153
Vastaukset
- Pekka Ponteva
Nykymääritelmän mukaan rasismi voi kohdistua ainoastaan vähemmistöihin, ei kantaväestöön.
Työnantaja saa ottaa kenet tahansa töihin, mutta yksi rajoitus on: ketään ei saa syrjiä esim. rodun tai johonkin etniseen ryhmään kuulumisen perusteella.
- -karvapää-
Ketä sinä syrjit rodun tai etnisen ryhmän perusteella? Oletko sitä mieltä että rotuja yleensä on?
-karvapää- kirjoitti:
Ketä sinä syrjit rodun tai etnisen ryhmän perusteella? Oletko sitä mieltä että rotuja yleensä on?
Tietenkään en syrji ketään.
Rotuja, onko vai eikö... Biologisessa mielessä ei ole, mutta käytännön kielessä termi voi olla käyttökelpoinen.- -karvapää-
Erasmus kirjoitti:
Tietenkään en syrji ketään.
Rotuja, onko vai eikö... Biologisessa mielessä ei ole, mutta käytännön kielessä termi voi olla käyttökelpoinen.Oletko varma etteivät tietyt rodut syrji sinua?
-karvapää- kirjoitti:
Oletko varma etteivät tietyt rodut syrji sinua?
Mutta käytännön kokemusta syrjimisestä ei ole.
- tuohon nähden
Erasmus kirjoitti:
Mutta käytännön kokemusta syrjimisestä ei ole.
asiasta tietäväsi?
- rasistin silmissä, ei muute...
-karvapää- kirjoitti:
Ketä sinä syrjit rodun tai etnisen ryhmän perusteella? Oletko sitä mieltä että rotuja yleensä on?
näin
- -karvapaä-
Erasmus kirjoitti:
Mutta käytännön kokemusta syrjimisestä ei ole.
sinulla käytännön kokemusta muiden syrjimisestä?...
- ihmeellistä
-karvapää- kirjoitti:
Ketä sinä syrjit rodun tai etnisen ryhmän perusteella? Oletko sitä mieltä että rotuja yleensä on?
Onko tuo joku uusi mantra nyt "rotuja ei ole", mitä ihmeen soopaa tuo on?
Koirarotujakaan ei siis ole olemassa? Onko sinun mielestäsi jotenkin huono asia että on esim. koirarodut?
Jos yleensä suhtautuu ihmisiin ihmisinä, niin se että toinen on muun ROTUINEN ei merkitse paskan haileeta, vain joillekin ihme kuvanpalvojille asialla on merkitystä, tähän mennessä ihmisessä, kuin myöskin muissa eläimissä on lajin sisäistä vaihtelua siinä määrin että on järkevää käyttää termiä "rotu".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511
