Mulla on kotisivujen layoutin pääosa 820px leveä(taulukoidut taustakuvat photoshopissa), ja haluaisin tähän taulukoida vierekkäin esim. tekstiosa 500 ja kuva jossa tekstiä 300. En saa pysymään noita mittasuhteita oikein ja vakiona, vaan selaimet ilmeisesti tuosta tekstipuolen tekstistä riippuen tuota kuvaa leventää/kaventaa. Ja se näyttää sitten hölmöltä kun sen boksin taustakuva alkaa vierestä uudestaan. Miten se oikeanpuoleinen pysyis aina samanlaisena??
OTSIKKO
Hjelppiä herrasmiehet!
3
348
Vastaukset
Jos kuvat ovat tärkeitä, miksi ne ovat taustakuvina? Koko sivun rakenne vaikuttaa aika epäonnistuneelta ja kokovaatimukset suhteettomilta. Teknisesti on kuitenkin selvää, että normaalisti selain käsittelee sarakkeiden leveyksiä melko vapaasti, sisällön mukaan, joten ei todellakaan kannata luottaa siihen, että _taustakuvana_ oleva kuva on määrälevyinen.
On kyllä mahdollista "pakottaa" taulukon taitto kiinteäksi, mutta tässä tapauksessa sillä lähinnä pakotettaisiin sivun ongelmat kiinteiksi.
Onko sivulla ihan oikeasti sellaista sisältöä, jota ei voi järkevästi esittää niin, että sivu toimisi myös vaikkapa 500 pikselin levyisessä ikkunassa?
Kuten yleensäkin, URL olisi kertonut, mistä kenkä varsinaisesti puristaa.- Suzanni
Kuvat ovat taustakuvina koska en osaa tehdä layouttia muuten. Siis olen piirtänyt photarissa layoutin jonka siellä pilkkonut osiin.. photari tekee tästä suoraan taulukkokoodin, pitää vain muuttaa ne kuvat taustakuviksi ja homma toimii. Painonapit ovat kuvia ja toimii moitteettomasti, samoin tuo päätekstialue. Mutta halutessani jakaa sen vielä kahteen osaan siten että toinen on tyhjä tekstialue ja toisessa esim pieni inforuutu ei homma suju oikein. Linkkiä ei ole kun ne ei ole vielä netissäkään.
- Poro1
ainakin 1 ongelma:
, lienetkö tarkoittanut: ?
Olet jo määrittänyt tauluko leveydeksi 820. Määritä sitten vasemmalle ja oikealle sarakkeelle (td) tuo leveys esim. vasen 310 ja oikea 510. Noissa tageissa on turhaan tuo valign, jne.
Käypäs opiskelemassa: http://www.w3schools.com paikassa.
En itsekään tiedä mitään, mutta sieltä se lähtee..
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082605
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471785Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461387Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3401290Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3451244Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251166Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571103Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H131002- 55976
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21883