Siis olen ihan pihalla!

Eikö niitä tule?

"Suomeen ollaan vihdoin lanseeraamassa uutta vaatemallistoa nimeltä Ugly Betty."

Näin tuolla ylhäällä Ugle Betty -palstalla sanotaan. Minulla kai on sitten luetun ymmärtämisen ongelmia, mutta minusta tuossa sanotaan että SUOMEEN OLLAAN VIHDOIN LANSEERAMASSA UUTTA VAATEMALLISTOA NIMELTÄÄN UGLY BETTY. En tajua miten tämä lause sitten pitäisi oikein ymmärtää, mutta itse ainakin saan sen käsityksen että tällainen vaatemallisto on tulossa myyntiin suomeen.

Siis onko tämä nyt sittenkin paskapuhetta? Eli tätä mallistoa ei sitten tulekaan saati ole olemassakaan, vaan joku typerä markkinointi kikka?

Tällainen kusettamis mainonta on ällöttävää valehtelua.

10

1464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä niin siellä lukee, että Suomeen ollaan lanseeraamassa uutta mallistoa. Eli osaat lukea aivan oikein. Siellä ei kuitenkaan sanota, että kyseinen mallisto tulisi myyntiin. Mallisto siis on olemassa ja sen voi voittaa itselleen, mutta myyntiin sitä ei tule.

      • Niina.

        Odotan vesikielellä esim. Nokian vastaavaa mainontaa: 'uutta huippupuhelinta ollaan lanseeraamassa piakkoin'. Ja sitten sanotaan, että lue se pikkuteksti jostain netissä olevasta epämääräisellä tekniikalla tehdystä sivustosta (=flash), jota kaikki selaimet eivät varmaan edes pysty kunnolla näyttämään; näitä luureja on vain 2 kappaletta arvontaa varten.

        - Hoh-hoijaa.


      • Pointti on tämä
        Niina. kirjoitti:

        Odotan vesikielellä esim. Nokian vastaavaa mainontaa: 'uutta huippupuhelinta ollaan lanseeraamassa piakkoin'. Ja sitten sanotaan, että lue se pikkuteksti jostain netissä olevasta epämääräisellä tekniikalla tehdystä sivustosta (=flash), jota kaikki selaimet eivät varmaan edes pysty kunnolla näyttämään; näitä luureja on vain 2 kappaletta arvontaa varten.

        - Hoh-hoijaa.

        Tuo ei ole vastaava tilanne, sillä tämän mainoksen takana ei ollut Seppälä. He olivat ainoastaan Nelosen yhteistyökumppani, jolle Nelonen maksoi siitä että sai käyttää heitä osana tätä markkinointikampanjaa.

        Enemmänkin vastaava tilanne olisi jossa olisi juliste jossa vaikkapa valtava Jack Bauerin naama ja Jackilla hieno kännykkä, ja nettiosoite "jackbauerphone.fi" ja kun sinne menisi, näkyisi "Jack Bauer Phone Limited Edition", ja siitä sitten klikkaamalla eteenpäin saisi näkyviin tiedon että uusi 24:n tuotantokausi alkaa Nelosella, Jackilla on hieno puhelin, ja osallistujen kesken arvotaan 50 ultrahienoa Nokian puhelinta, jotka ovat nähtävillä tietyissä myymälöissä.

        En näkisi tuossakaan mitään pahaa.


      • Telkuntöllääjä

        Ollaanko uutta mallistoa lanseeramassa? Sehän on jo hyllyillä ja lisää ei tule. Ja kyllä toki televisiolle on oma palstansa täällä, ihmettelen mitä koko aihe tekee täällä - paitsi luomassa sitä mielikuvaa että "tulee sellasia vaatteitakin".


      • Niina. kirjoitti:

        Odotan vesikielellä esim. Nokian vastaavaa mainontaa: 'uutta huippupuhelinta ollaan lanseeraamassa piakkoin'. Ja sitten sanotaan, että lue se pikkuteksti jostain netissä olevasta epämääräisellä tekniikalla tehdystä sivustosta (=flash), jota kaikki selaimet eivät varmaan edes pysty kunnolla näyttämään; näitä luureja on vain 2 kappaletta arvontaa varten.

        - Hoh-hoijaa.

        Periaatteessa tämä olisi lähes sama asia jos mainoksessa ei mainittaisi Nokiaa millään tavalla. Lukisi ainoastaan esimerkiksi:
        "Uutta huippupuhelinta ollaa lanseeraamassa Suomeen ensi kuussa. Tutustu osoitteessa www.newphone.fi"
        Ei mitään logoa eikä mitään. Silloinhan se olisi lähes sama asia. Itse en ainakaan olisi tuosta vielä varma että nyt tulee uusi puhelin markkinoille.

        Tässäkin tapauksessa ihmiset ovat vain olettaneet vaatteiden olevan myynnissä vaikka missään ei ole kerrottu mistä sitä voisi ostaa tai edes hintaa, mitä kokoja on ym. En ymmärrä ihmisten hölmöyttä miten joku voi kuvitella näiden olevan myynnissä jos missään ei mainita ostopaikkaa. Sehän on mainonnan A ja O että kerrotaan vähintäänkin ostopaikka ja yleensä myös hinta, joskus jopa mitä kokoja löytyy. Tässä tapauksessahan mainoksissa ei tietääkseni ole ollut mitään näistä.


      • Taina75
        krenear kirjoitti:

        Periaatteessa tämä olisi lähes sama asia jos mainoksessa ei mainittaisi Nokiaa millään tavalla. Lukisi ainoastaan esimerkiksi:
        "Uutta huippupuhelinta ollaa lanseeraamassa Suomeen ensi kuussa. Tutustu osoitteessa www.newphone.fi"
        Ei mitään logoa eikä mitään. Silloinhan se olisi lähes sama asia. Itse en ainakaan olisi tuosta vielä varma että nyt tulee uusi puhelin markkinoille.

        Tässäkin tapauksessa ihmiset ovat vain olettaneet vaatteiden olevan myynnissä vaikka missään ei ole kerrottu mistä sitä voisi ostaa tai edes hintaa, mitä kokoja on ym. En ymmärrä ihmisten hölmöyttä miten joku voi kuvitella näiden olevan myynnissä jos missään ei mainita ostopaikkaa. Sehän on mainonnan A ja O että kerrotaan vähintäänkin ostopaikka ja yleensä myös hinta, joskus jopa mitä kokoja löytyy. Tässä tapauksessahan mainoksissa ei tietääkseni ole ollut mitään näistä.

        Menepä ulos ja katsele katumainoksia. Lukeeko niissä ostopaikka tai hinta? Jos mainoksessa lukee vaikka "Otto on lonkero", niin et siis oleta että sitä on kaupoissa myytävänä? Menisi melko vaikeaksi, jos joka mainoksen kohdalla pitäisi miettiä myydäänkö sitä vai ei, ja onko se huijausta. Esimerkiksi lonkero-mainoksessa ei varmasti lue, että hinta 2,35 ja osta lähimmästä S-marketista.


      • Niina.
        krenear kirjoitti:

        Periaatteessa tämä olisi lähes sama asia jos mainoksessa ei mainittaisi Nokiaa millään tavalla. Lukisi ainoastaan esimerkiksi:
        "Uutta huippupuhelinta ollaa lanseeraamassa Suomeen ensi kuussa. Tutustu osoitteessa www.newphone.fi"
        Ei mitään logoa eikä mitään. Silloinhan se olisi lähes sama asia. Itse en ainakaan olisi tuosta vielä varma että nyt tulee uusi puhelin markkinoille.

        Tässäkin tapauksessa ihmiset ovat vain olettaneet vaatteiden olevan myynnissä vaikka missään ei ole kerrottu mistä sitä voisi ostaa tai edes hintaa, mitä kokoja on ym. En ymmärrä ihmisten hölmöyttä miten joku voi kuvitella näiden olevan myynnissä jos missään ei mainita ostopaikkaa. Sehän on mainonnan A ja O että kerrotaan vähintäänkin ostopaikka ja yleensä myös hinta, joskus jopa mitä kokoja löytyy. Tässä tapauksessahan mainoksissa ei tietääkseni ole ollut mitään näistä.

        >Sehän on mainonnan A ja O että kerrotaan
        >vähintäänkin ostopaikka

        Ei pidä paikkaansa. Ostopaikkaa ei todellakaan ole tarvis kertoa. Monet mainoskampanjat pihistelevät tällä. Mutta lopulta kertovan AIDON tuotteen myyntipaika(n/t).

        Se, että kuluttajalle annetaan mainosten kautta harhaanjohtavaa tietoa on pelkästään pahaksi:

        - kuluttaja ei enää luota mainontaan
        - kuluttajat asetetaan eriarvoisiin asemiin sen mukaan pääsekö esim. internetiin

        Jos nyt ajattelet vaikka ihan perusmainontaa; vaikka kaljamainoksia tms. niin ne ovat hyvin niukkasanaisia. Erona vain on se, että tuotetta todella myydään.

        "Karjala takaisin, vaikka pullo kerrallaan"


      • Telluntöllääjä
        Niina. kirjoitti:

        >Sehän on mainonnan A ja O että kerrotaan
        >vähintäänkin ostopaikka

        Ei pidä paikkaansa. Ostopaikkaa ei todellakaan ole tarvis kertoa. Monet mainoskampanjat pihistelevät tällä. Mutta lopulta kertovan AIDON tuotteen myyntipaika(n/t).

        Se, että kuluttajalle annetaan mainosten kautta harhaanjohtavaa tietoa on pelkästään pahaksi:

        - kuluttaja ei enää luota mainontaan
        - kuluttajat asetetaan eriarvoisiin asemiin sen mukaan pääsekö esim. internetiin

        Jos nyt ajattelet vaikka ihan perusmainontaa; vaikka kaljamainoksia tms. niin ne ovat hyvin niukkasanaisia. Erona vain on se, että tuotetta todella myydään.

        "Karjala takaisin, vaikka pullo kerrallaan"

        Joo, mä tosiaan tossa eilen tarkoituksella katselin ulkomainontaa ja huomasin että esimerkiksi joistan juomista kyllä on paljon sellaista koristemainontaa. Ei ollut ostopaikkaa eikä mainintaa että tuotetta voi ostaa. Niinpä sitten jos jaksan selailla nettiä löydän paikat mistä noita tuotteita arvotaan.

        Merkkivaatteissa kannattaa muuten huomata sekin että kuluttajalle on tärkeämpää saada iskostettua brändi, ostospaikkoja sitten voi olla useampia. Jos näet Lacosten mainoksen, mistä menet ostamaan? Lacoste-kauppojakin toki on, mutta kylläpä tuotakin merkkiä saa muualtakin. Siksi brändissä ei ole tarpeen aina kertoa ostopaikkaa. Mutta ehkä tosiaan katsottekin vain jotain SIWA:n mainoksia ja pidätte todella suurinta osaa mainoksista vain koristeina. Niitähän ei myydä, koska niissä ei lue että tuotetta voi ostaa.


      • UglyBetty-Kannattaja
        Niina. kirjoitti:

        Odotan vesikielellä esim. Nokian vastaavaa mainontaa: 'uutta huippupuhelinta ollaan lanseeraamassa piakkoin'. Ja sitten sanotaan, että lue se pikkuteksti jostain netissä olevasta epämääräisellä tekniikalla tehdystä sivustosta (=flash), jota kaikki selaimet eivät varmaan edes pysty kunnolla näyttämään; näitä luureja on vain 2 kappaletta arvontaa varten.

        - Hoh-hoijaa.

        Eiköhän nykyään kaikki oo harhamainontaa.. Ripsiväri-mainokset, voide-mainokset, ym. kaikki melkeen. Käsiteltyjä ym. Kyllä tää nyt on aidompi ja hienompi ku joku ripsiväri mainos tai tavallinen tv-sarja mainos, kyllä tää nyt herättää enemmän kiinnostusta ja innostusta :P


      • Niina.
        UglyBetty-Kannattaja kirjoitti:

        Eiköhän nykyään kaikki oo harhamainontaa.. Ripsiväri-mainokset, voide-mainokset, ym. kaikki melkeen. Käsiteltyjä ym. Kyllä tää nyt on aidompi ja hienompi ku joku ripsiväri mainos tai tavallinen tv-sarja mainos, kyllä tää nyt herättää enemmän kiinnostusta ja innostusta :P

        >Ripsiväri-mainokset, voide-mainokset, ym. kaikki
        >melkeen.

        Näin on. Mutta erona tässä on se, että vaatemallistoa ei oikeasti ole myynnissä. Ainoastaan on arpajaiset sekä tv- sarja. Ei siis sitä mitä annetaan uskoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe