Miksi sallitaan EGW:n eksyttävän?

50 x Raamatunvastaisesti

7

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisätietoa

Profetoimisen lahja vaikutti Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli yksi seitsemännen päivän adventistein yhteisön perustajia. Hän välitti innoitettua opetusta Jumalan kansalle, joka elää lopun aikana. Hänen aikanansa maailma oli vielä miesten. Hän joutuikin profeetallisen kutsumuksensa vuoksi kriittisen tarkastelun kohteeksi. Mutta hän läpäisi raamatulliset kokeet ja jatkoi seurakunnan palvelemista saamallaan hengellisellä lahjalla 70 vuotta. Vuodesta 1844, jolloin hän oli 17 vuotias, aina vuoteen 1915, jolloin hän kuoli, hän sai yli 2000 näkyä. Hän ei käyttänyt itsestään profeetan nimeä, mutta ei vastustanut jos toiset häntä sellaiseksi kutsuivat. Hänen työnsä oli paljon enemmän kuin yksin profeetan työ on.

Huolellinen tutkiminen osoittaa, että hänen kirjoituksensa ovat johdonmukaisia, paikkansapitäviä ja täysin sopusoinnussa Raamatun kanssa.

Ennustukset myös ovat pitäneet paikkansa. Vuonna 1850 nykyaikainen spiritismi otti ensi askeleensa. White ennusti liikkeen kasvavan nopeasti ja monien kirkkokuntien hyväksyvän sen opetukset. Näin on todella käynyt ja kristillisissä piireissä on lisääntyvässä määrin havaittavissa väärien henkien työskentely.

Myös ennustus katolilaisuuden ja protestantismin yhtymisestä on parhaillaan toteutumassa. Vielä 50 vuotta sitten tällainen ajatus olisi ollut ihmisistä mahdoton.

Whiten teokset esittävät Kristuksen selvästi tosi Jumalana ja tosi ihmisenä.

Hänen kirjoittamansa aineisto täyttää yli 80 kirjaa, 200 traktaattia ja 4600 aikakauslehtiartikkelia.

Herra antoi hänelle neuvoja terveyden ja kasvatuksen alalta, perhe-elämästä, raittiudesta, evankelioinnista, kustannustoiminnasta, terveellisestä ruokavaliosta, lääkintätyöstä ja monista muista asioista.

Hänen kirjoituksensa keskittyvät Jeesukseen Kristukseen, ja ne korostavat kristillisen perinteen korkeita moraalisia ja eettisiä arvoja.

Adventtikirkon uranuurtajat päätyivät opillisiin peruskäsityksiinsä Raamattua tutkimalla. He eivät saaneet näitä oppeja Ellen Whiten näkyjen kautta.

Ellen Whiten suositteli aina lukijoilleen Raamattua. Todistukset annettiin koska ihmiset eivät tunteneet Raamattua. Ne tuovat Jumalan sanan totuudet esille niin että elämä voidaan saattaa sopusointuun Raamatun ihanteiden kanssa.

Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää kehottaa Raamattu. On paljon voitettavissa - tai menetettävissä - siitä riippuen, toteutammeko tätä kehotusta. Josafat sanoi: "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte." 2.Aikak.20:20. Hänen sanansa pitävät paikkansa tänäkin päivänä.

• jos olet uskossa

Väärä vai oikea profeetta?

Montako yli 2000 Ellen Whiten ennustuksesta on toteutunut?

Montako kertaa Ellen White poikkesi Raamatusta?

• ole sitä

mitä vastaväittäjät väittävät. Vastaväittäjät itse tulkitsevat Raamattua väärin ja sitten väittävät muiden olevan väärässä.

• miten piilotat?

Onhan nuo virheet nähtävinä joka EGWn kirjassa. Itsellänikin on noita muunteluun syyllistyviä kirjoja hyllyssä. Itse olen tarkistanut, kun olen kritiikkiä niistä nähnyt ja paikkansa on pitänyt. Sellaista kritiikkiä ei Raamatulla voi Raamatun kirjoituksista tehdäkään kuin voi Ellenin kirjoille. Ellen kirjoitti paheksuttavasti muunneltua tietoa Raamatusta. Ja kaikilla oli adventismin opillinen tarkoitus. Kaikkihan sen tietää, että adventismin kyseenalaiset opit ovat Ellenin kirjoista lähtöisin. Ne samat virheet opetuksessa näkyvät kaikissa Suomen adventtikirkoissa kun siellä käy vain kuulemassa. Minä uskon Raamattuun enkä adventistien jorinoihin, sanokaa mitä sanotte. Eikä tulkintaa tarvita suorakielisissä opetuksissa. Ymmärsiväthän tuolloin apostolien opetuksen koulujakäymättömät pakanatkin, miksemme sitten me!

• sitten niin
        miten piilotat? kirjoitti:

Onhan nuo virheet nähtävinä joka EGWn kirjassa. Itsellänikin on noita muunteluun syyllistyviä kirjoja hyllyssä. Itse olen tarkistanut, kun olen kritiikkiä niistä nähnyt ja paikkansa on pitänyt. Sellaista kritiikkiä ei Raamatulla voi Raamatun kirjoituksista tehdäkään kuin voi Ellenin kirjoille. Ellen kirjoitti paheksuttavasti muunneltua tietoa Raamatusta. Ja kaikilla oli adventismin opillinen tarkoitus. Kaikkihan sen tietää, että adventismin kyseenalaiset opit ovat Ellenin kirjoista lähtöisin. Ne samat virheet opetuksessa näkyvät kaikissa Suomen adventtikirkoissa kun siellä käy vain kuulemassa. Minä uskon Raamattuun enkä adventistien jorinoihin, sanokaa mitä sanotte. Eikä tulkintaa tarvita suorakielisissä opetuksissa. Ymmärsiväthän tuolloin apostolien opetuksen koulujakäymättömät pakanatkin, miksemme sitten me!

että minäkin uskon Raamattuun ja siksi olen adventisti enkä aio olla mitään muuta. Minulle kaikki muut kirkot ovat Babylonin porttoja.

• ....siksi.....?
        sitten niin kirjoitti:

että minäkin uskon Raamattuun ja siksi olen adventisti enkä aio olla mitään muuta. Minulle kaikki muut kirkot ovat Babylonin porttoja.

....ettemme ilman sanomistasi olisi tienneet? Meille on päivänselvää, että adventismin tunnustaminen sallii "adventismin hengelle" sinun luvallsi asunnon sieluusi. Me emme salli muiden majoittua sisimpäämme kuin Kristuksen Hengen. Ja vain sille me suullamme annamme mielemme avcaimet! Herramme kuulkoon meidän lupauksemme! AAMEN!

• koti.mbnet.fi/kyti/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1964
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1469
    5. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1278
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1230
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1062
    Aihe