Onkos lapualla koskaan tapana liioitella

Jos neljä auto poltetaan ja kaksi niistä on suomalaisten omistuksessa, niin pitääkö se heti kääntää rasismiksi.

Olisiko aika vetää rauhassa henkeä ja poliisikin voisi tyynnyttää "wannabe"-maahanmuuttajia, etteivät ne näe piruja joka helvetin paikassa.    

20

2425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex lapualainen

Kyllä itse tilannetta seuraneena voin sanoa että tämä nimenomaan haiskahtaa siltä että nyt on poltettu venäläisten autoja tarkoituksella. Toki myönnettävä on että oppisoppi on aina ollut levotonta aluetta tosin ei kyllä näiden venäläisten takia.

• ex lapualainen

itse olen kuulluut näiden venäläisten suusta kuinka heitä pelottaa ja heitä uhkaillaan ja siitä on jo aikaa useampi kuukausi.

• ex lapualainen kirjoitti:

itse olen kuulluut näiden venäläisten suusta kuinka heitä pelottaa ja heitä uhkaillaan ja siitä on jo aikaa useampi kuukausi.

Ja samaa voi kertoa myös ulkopaikkakuntalaiset, jotka ovat käyneet lapualaisissa ravintoloissa.
        Uhkailua ym. muuta ovat kanssa kokeneet.
        Lapualaiset ovat kauheita uhoamaan, mutta se kohdistuu kaikkiin kansalaisuudesta riippumatta.

• menee
        mave kirjoitti:

Ja samaa voi kertoa myös ulkopaikkakuntalaiset, jotka ovat käyneet lapualaisissa ravintoloissa.
        Uhkailua ym. muuta ovat kanssa kokeneet.
        Lapualaiset ovat kauheita uhoamaan, mutta se kohdistuu kaikkiin kansalaisuudesta riippumatta.

Näkeekö tämä nerokas "mave", että seinäjokisten syrjimisellä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa. Pikku hupailua vain. Eikös se ollut niin, että menneinä aikoina naapurikylänkin miehet oli hakattava turmiollisten vieraiden vaikutuksen leviämisen estämiseksi. Näyttää, että kehitystä on sentään tapahtunut siinämielessä, että ne "viholliset" pitää hakea vähän kauempaa, jos tarvetta on.

• menee kirjoitti:

Näkeekö tämä nerokas "mave", että seinäjokisten syrjimisellä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa. Pikku hupailua vain. Eikös se ollut niin, että menneinä aikoina naapurikylänkin miehet oli hakattava turmiollisten vieraiden vaikutuksen leviämisen estämiseksi. Näyttää, että kehitystä on sentään tapahtunut siinämielessä, että ne "viholliset" pitää hakea vähän kauempaa, jos tarvetta on.

Ksenofobiaa ei saa sotkea rasismiin ja pyytäisinkin sinun tarkistamaan sanan "rasismi" määritelmän.

• Suolle
        mave kirjoitti:

Ksenofobiaa ei saa sotkea rasismiin ja pyytäisinkin sinun tarkistamaan sanan "rasismi" määritelmän.

Mee kuuseen täältä. Ei sua kaivata tällä palstalla.

• Suolle kirjoitti:

Mee kuuseen täältä. Ei sua kaivata tällä palstalla.

Ksenofobia se vaan kukkii voimakkaasti tälläkin palstalla:))

• isompikin
        mave kirjoitti:

Ksenofobia se vaan kukkii voimakkaasti tälläkin palstalla:))

"Ksenofobia se vaan kukkii voimakkaasti tälläkin palstalla:))"

Mitä ihmettä sitten odotit?

• isompikin kirjoitti:

"Ksenofobia se vaan kukkii voimakkaasti tälläkin palstalla:))"

Mitä ihmettä sitten odotit?

Kaveri toivoi, että lapuallakin evoluutio kehittäisi ihmistä, mutta taas kerran hän sai pettyä

• puuttua

Lienet täällä uusi kysymyksinesi, kun et näy olevan selvillä rasistisista viesteistä, joita saitilta on saatu poistetuksi pahimmasta päästä. Niitten kohde ei jäänyt kenellekään epäselväksi.

• Provoja on ja aina tulee olemaan. Aiheella ei ole mitään merkitystä, koska pääasia on että tunteet saadaan kuumaksi.
        Ulkomaalaisten haukkuminen on kaikkein kätevintä johtuen ihmisten mustavalkoisesta suhtautumisesta niitä kohtaan. Joten se siitä.

• ja vielä kerran seli
        mave kirjoitti:

Provoja on ja aina tulee olemaan. Aiheella ei ole mitään merkitystä, koska pääasia on että tunteet saadaan kuumaksi.
        Ulkomaalaisten haukkuminen on kaikkein kätevintä johtuen ihmisten mustavalkoisesta suhtautumisesta niitä kohtaan. Joten se siitä.

"Provoja on ja aina tulee olemaan."

Hyvin sinulla on tieto hallussasi. Luin varmuudeksi rasismin määritelmän Wikipediasta ja se tunnusmerkistö on täällä saanut täyttymystään. Kait sitä tyylin kiihkeydestä ja silmittömyydestäkin on lupa jotain päätellä. Kenen intressissä on provoilumielessä lietsoa rasismia?

• ja vielä kerran seli kirjoitti:

"Provoja on ja aina tulee olemaan."

Hyvin sinulla on tieto hallussasi. Luin varmuudeksi rasismin määritelmän Wikipediasta ja se tunnusmerkistö on täällä saanut täyttymystään. Kait sitä tyylin kiihkeydestä ja silmittömyydestäkin on lupa jotain päätellä. Kenen intressissä on provoilumielessä lietsoa rasismia?

Et itse taida olla kovin usein keskustelupalstoilla:)

• rommia pullo
        AKUKAAVRA-37 kirjoitti:

Et itse taida olla kovin usein keskustelupalstoilla:)

Joku ihme invaasio tälle palstalle. Kauan eläköön lapualainen ksenofobia!

• mä keksin
        rommia pullo kirjoitti:

Joku ihme invaasio tälle palstalle. Kauan eläköön lapualainen ksenofobia!

Nämä tyypit ovat lukeneet Ilkkaa ja sitä myöten löytäneet tänne polun meitä opettamaan. Ilkan jutussa vaan ei käsitelty sitä asiaa, mikä Lapua-sivulle kirjoittelevia on venäläisten ja virolaisten kohdalla ketuttanut.

• Hyper
        mä keksin kirjoitti:

Nämä tyypit ovat lukeneet Ilkkaa ja sitä myöten löytäneet tänne polun meitä opettamaan. Ilkan jutussa vaan ei käsitelty sitä asiaa, mikä Lapua-sivulle kirjoittelevia on venäläisten ja virolaisten kohdalla ketuttanut.

Kuka olis niin räävitöön että lapualaasia alakais opettaan

• mä...

Älä muuta sano. Jos olette vähänkään lukeneet uutisia, niin viimeisen kolmen viikon aikana on Lapualla ollut seitsemän tuhopolttoa, joista kaksi on ollut venäläisten autoja. Muut ovat olleet varastoja, tupakkikatoksia, autokatoksia ja yksi talo.
      Eniten rasismia lietsoo isot aukeamat lapualaisten rasismista (Suomenkuvalehti) ja syytökset ettei mitään tehdä. Ja jos joku täällä onkin rasisti, niin se ei tarkoita että kaikki olisivat. Kyllä joka paikkakunnalle rasisteja mahtuu, mutta meidänkin koulussa (lukio) kaikki ovat järkyttyneitä tapahtuneesta ja haluavat tekijät vastuuseen.

• mitä tilaa

Lapualla ikäviä asioita piilotellaan ja niistä pyritään vaikenemaan viimeiseen asti. Nyt kun piiloteltu on tullut julki ja on päästy niitten kanssa lehtiin ja televisioon, kaikki järkyttyvät ja alkaa huuto, että muitten toimesta lietsotaan rasismia.

Väitän, että keskustelevassa, piilottelemattomassa ja suvaitsevaisessa yhteisössä syrjintä, muukalaisviha ja rasismi voi huonosti ja yhteisö hyvin. Lapua ei kuulu niihin paikkoihin.

• pilaa
        mitä tilaa kirjoitti:

Lapualla ikäviä asioita piilotellaan ja niistä pyritään vaikenemaan viimeiseen asti. Nyt kun piiloteltu on tullut julki ja on päästy niitten kanssa lehtiin ja televisioon, kaikki järkyttyvät ja alkaa huuto, että muitten toimesta lietsotaan rasismia.

Väitän, että keskustelevassa, piilottelemattomassa ja suvaitsevaisessa yhteisössä syrjintä, muukalaisviha ja rasismi voi huonosti ja yhteisö hyvin. Lapua ei kuulu niihin paikkoihin.

Lapua ei todellakaan kuulu niihin paikkoihin, joissa keskustelu ja tiedottaminen pelaa. Siitä pitää siitä huolen kaupungin hallinto jo omasta puolestaan.

• mitä tilaa kirjoitti:

Jos yhteisö on suvaisevainen niin ei niitä muita kohtia enää tarvitse

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe