Tallin laillinen koko

2heppa3heppa4heppa

Minkä kokoinen on lain määräämä minimi esim 2 hevosta ja kuinka muuttuu koko tarve kun on enempi kuin 2 ?

Tallissa ehkäpä ovi avoinna aina jos sillä merkitystä asiaan.

Ja kyseessähän on foorumin nimiset islanninhevoset.

Jokin hyväksi havaittu muoto/koko erilaisille määrille?

1

801

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agrologi

Karsinan minimi koko riippuu hevosen säkäkorkeudesta. Esim. 140-150cm korkealle hevoselle (suurin osa Issikoista) karsinan koon tulee olla vähintää 7 neliöä.

Vastaavsti kahdelle hevoselle tarkoitetun karsinan tulee olla 14 neliöä (esim pieni pihatto), jos molemmat hevoset ovat aikuisia.

Lisäksi karsinoiden tulee olla muodoltaa sellaisia, että hevonen pystyy makaamaan siellä jalat suorana.

Ryhmäkarsinassa kaikkien hevosten tulee mahtua makaamaan yhtä aikaa. Ryhmäkarsinassa myös kaikkien hevosten on päästävä syömään yhtäaikaa.

Muita vaatimuksia tallin minimikoolle ei ole laissa asetettu.

Käytännössä tallissa tarvitaan karsinoiden lisäksi tila varusteille, rehuille ja kuivikkeille. Apua on myös pesupaikasta, jota voi käyttää tarvittaessa hoitopaikkana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      209
      2259
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      166
      1494
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1101
    4. 60
      975
    5. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      57
      961
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      937
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      851
    8. 93
      807
    9. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      120
      741
    10. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      51
      738
    Aihe