Luottotietojen tarkistus

yksit.vuokranantaja

Minulla luottotiedot menneet ja nyt haluaisin löytää uuden vuokra-asunnon...niin, voi olla mahdotonta vuokranvälitysfirmoilta, mutta kaikki ykstyisethän eivät tarkasta luottotietoja, joten ehkä mahiksia on. Maksukykyä kuitenkin minulla vuokraan löytyy.

Kävinkin parissa esittelyssä ja olisivat yhdenkin asunnon minulle vuokranneet, mutta itse asunto ei ollut kiva. Sanoi tämä vuokranantaja (mitään en kysynyt), että hän ei ala luottotietoja penkomaan, vaan luottaa siihen käsitykseen, minkä ihmisestä saa. Ja tottahan se on, että ei välttämättä luottotiedoton ihminen ole yhtään sen epärehellisempi tai epäluotettavampi kuin luottotiedollinenkaan!

no, mutta kysymykseni on, että millä lailla yksityinen vuokranantaja halutessaan voi tarkastaa luottotietoni, kun eikös vain firmoilla ole se oikeus? Entä, jos saan asunnon vuokrattua ilman, että luottotietoja tarkistetaan (tai edes kysytään onko ne ok), mutta sitten vaikka parin kuukauden kuluttua vuokranantajan onkin syystä ta toisesta halunnut kaivaa luottotietoni esille ja paljastuu, että ne menneet, niin onko hänellä oikeus purkaa vuokrasuhde sen takia? Minusta ei, koska eikös luottotiedot pidä tarkistaa vuokrausvaiheessa, jos aikomusta ja jos vuokrat hoidettu, eikä muutakana ongelmaa ole ollut, niin ei kai peruste ole vuokrasuhteen katkaisemiselle? Eri asiahan on varmaan se, että jos vuokranantaja kysyy minulta, että ovatko luottotietoni kunnossa ja valehtelen,että ovat,niin silloin voitaisiin syyttää petoksesta jne...

10

3049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samo silminen

"Ja tottahan se on, että ei välttämättä luottotiedoton ihminen ole yhtään sen epärehellisempi tai epäluotettavampi kuin luottotiedollinenkaan!"

Taidat olla koomikko!! :-D

• rehellinen luottotiedoton

Luottotietojen menetys ei ole rikos!!! Tässä maailmassa on miljoonia luottotiedot omaavia, rikollisia ja epärehellisiä ihmisiä, joten eihän tuo mikään yksi yhteen asia ole!

• KurreOvaba
        rehellinen luottotiedoton kirjoitti:

Luottotietojen menetys ei ole rikos!!! Tässä maailmassa on miljoonia luottotiedot omaavia, rikollisia ja epärehellisiä ihmisiä, joten eihän tuo mikään yksi yhteen asia ole!

ei siis ole rikoksia? No sopimusrikkomus ei tietenkään heti mutta kyllä luottotietojen mennesstä on toiminta ollut tarkoituksenmukaista. Luotettavuudesta ja elämänhallinnastahan tuo tieto kertoo aina jotain.

• luottotiedot....

Niin..siis vvo ja sato eivät ainakaan vuokraa jos luottotiedot on menneet...tämän hetkinen asunto mieheni nimissä..

Yksityiset ihmiset voi tarkistaa luottotiedot vain jos annat siihen luvan ja annat heille myös sotu-tunnuksesi...jälkeenpäin salaa ei vuokran antaja saa tai voi niitä tarkistaa..ellet siis anna lupaa.

Jos vuokran-antaja kysyy saako tarkistaa, voit rehellisesti sanoa että ne on punaisella, mutta että voit hankkia nyk vuokranantajaltasi todistuksen että olet maksanut kaikki vuokrasi!Minä olen saanut yksityiseltä asunnon niin että olen rehellisesti sanonut..

ja näille edellisille kirjoittajille!

Kaikki luottotietonsa menettäneet eivät ole menettäneet niitä sen takia ettei osaa hallita elämäänsä...itelläni ihan omaa syytä kylläkin, mutta esim vanhemmillani meni luottotiedot yrityksen menetyksen kautta lama-aikana...Isäni on työnjohtajana ja hyväpalkkainen, kaikki vuokrat on maksettu ajallaan(ja muutkin laskut)jne jne..ainoa haamu on tuo lama-aikana tullut merkintä. Onneksi ovat saaneet vuokra-asunnon juuri siksi että ovat saaneet todistuksen vuokranantajalta että kaikki vuokrat on aina maksettu...
      että ei ne aina oel senkään takia tullut kun ei ole elämäänsä hallinnut...

• kokemus on

VVO:lta ja sain heiltä asunnon - erittäin hyvän vielä, vaikka olin velkajärjestelyssä ja siis menettänyt luottotiedot. Kerroin rehellisesti tilanteeni.

• vuokranantaja pyytää

sinua hankkimaan rekisteriotteen asiakastiedolta, koska ei sitä itse voi saada. Tai näin ainakin itse toimin vuokratessani asuntoani.
      Jos et hanki, niin onnea seuraavan vuokranantajan kanssa.

• grrrr

luottotiedottomalle. Viisi vuotta kun asustelet pinkopahvien ja veneiden alla niin merkinnät vanhenevat ja vuokra-asuntokin saattaa läytyä.

• peppi

Jaa,että luottotiedoton epäluotettava..Nythän on niin että nämä ns liikemiehet ynnä muut julkkikset ovat monet luottotiedottomia.Silti upeilla autoilla ajellaan,turkit päällä bailataan ja korttia vingutetaan ja verotuksessa omaisuus on 0€. Ulosotossa sen sijaan satoja tuhansia vero-yms velkoja..jaa että kuinka mahdollista?No,katsokaas kun he ovat fiksuja:asunnot ja autot firmojen ja osakeyhtiöiden nimissä..ja elämä jatkuu..

• luottotiedotmenny

Itse sain vuokra kämpän yksityiseltä vaikka luottotiedot menny, 2 vuotta jo asunut siinä kämpässä. 2vuoden päästä poistuu merkinnät vasta.

• jauijwjj2n3n2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6755
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2313
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1065
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      90
      963
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      850
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      152
      783
    Aihe