Uusi Fiat Bravo

floppaa

"Uusi" Fiat Bravo sai aika murskatuomion Auto Motor&Sportin testissä. Kaikki asiat mitä fiat Stilossa moitittiin ovat tallella;epämääräinen ohjaus ja ajettavuudeltaan auto oli kaukana Opel Astrasta ja Seatista testissä. Autohan on teknisesti täysin identtinen Stilon kanssa ja ilmeisesti suunniteltu varsin hätäisesti reilussa vuodessa Stilon täydellisen flopin takia.
Positiivista autossa on tietenkin muotoilu,joka näyttää olevan suora jatkumo vanhalle Fiat Bravolle. Olihan se vanha Bravokin tosi vetävän näköinen aluksi 90-luvun puolivälissä mutta muotoihin kyllästyi äkkiä ja auton myynti romahti.

40

8905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivo

      Ai semmoisiakin testejä on.Olen aiemmin lukenut vain Top Gearin ja AutoCarin testit ja niissä uusi Fiat Bravo sai pääosin kehuja.Taitaa kirjoittajan suhde Fiatiin olla katkeroitunut.Pelottaako Fiatin menestys Euroopassa?Fiatin myyntihän on reilun vuoden ollut hurjassa nousussa ja Fiat Grande Punto on Euroopan myydyin automalli juuri tällä hetkellä.Fiatin osakkeen arvon nousu kertoo myös menestyksestä.Loppuvuonna 2005 osakkeen arvo oli noin 8 euroa ja nyt osake on yli 20 euroa.
      Aika aikaista on arvioida uuden automallin menestystä kun autoa ei vielä pitkään aikaan ole myynnissä Suomessa.

      • katkeroittaisi?

        Fiat on odottanut Tiposta,Bravosta,Stilosta ja nyt taas Bravo2:sta autoa,joka löisi lävitse alemmassa keskiluokassa.Miksi Fiat tällä kertaa muka onnistuisi?


      • autosta
        katkeroittaisi? kirjoitti:

        Fiat on odottanut Tiposta,Bravosta,Stilosta ja nyt taas Bravo2:sta autoa,joka löisi lävitse alemmassa keskiluokassa.Miksi Fiat tällä kertaa muka onnistuisi?

        muuta kuin sutta ja sekundaa,sitä samaa vanhaa fiattia kuin muutkin kertakäyttö hyödykkeet,katoaa liikenteestä kymmenessä vuodessa ja näyttää rumalle parissa vuodessa ja se jälleenmyyntiarvo on erittäin huono.Vaarilla oli vm94 tipo 50.000km:ä ajoi sillä uudesta asti,korjaamo käyntejä tuli meinaan paljon, onneksi takuuseen meni melkein kaikki,lukuun ottamatta viimeistä vikaa eli kansiremonttia jossa vaihdettiin kulunut nokka akseli ja nostimet uusiin. Ajelee nykyään vm97 tojota carina 2.0 dieselillä ja toimii ja toimii autolla ajettu 400.000tkm:ä,ei löydy sellasta fiattia jolla ajaa 500.000tkm:ä,kumma kun fiude kuskit muuttaa puheen aihetta heti kun ruvetaan puhuun suurista kilometreistä...


      • jopas...
        autosta kirjoitti:

        muuta kuin sutta ja sekundaa,sitä samaa vanhaa fiattia kuin muutkin kertakäyttö hyödykkeet,katoaa liikenteestä kymmenessä vuodessa ja näyttää rumalle parissa vuodessa ja se jälleenmyyntiarvo on erittäin huono.Vaarilla oli vm94 tipo 50.000km:ä ajoi sillä uudesta asti,korjaamo käyntejä tuli meinaan paljon, onneksi takuuseen meni melkein kaikki,lukuun ottamatta viimeistä vikaa eli kansiremonttia jossa vaihdettiin kulunut nokka akseli ja nostimet uusiin. Ajelee nykyään vm97 tojota carina 2.0 dieselillä ja toimii ja toimii autolla ajettu 400.000tkm:ä,ei löydy sellasta fiattia jolla ajaa 500.000tkm:ä,kumma kun fiude kuskit muuttaa puheen aihetta heti kun ruvetaan puhuun suurista kilometreistä...

        Kyllähän noita paljon ajettuja Fiateja ja muitakin italoja löytyy vaikka kuinka, 400tkm nähnyttä (ja avaamattomalla koneella olevaa) Croma Turboa, yli puoli miljoonaa ajettuja Themoja ja Alfoja, 600tkm ajettua Mirafioria jne. Kannattaa vetää se pää pois sieltä pimeästä paikasta, henkikin kulkee paremmin.

        Mitäs muuten teet Fiat-palstalla muutenkaan? Purat katkeruutta siitä, että tuli maksettua ylihintaa läpilahosta japsihetekasta? :)


      • vai, no mistä
        jopas... kirjoitti:

        Kyllähän noita paljon ajettuja Fiateja ja muitakin italoja löytyy vaikka kuinka, 400tkm nähnyttä (ja avaamattomalla koneella olevaa) Croma Turboa, yli puoli miljoonaa ajettuja Themoja ja Alfoja, 600tkm ajettua Mirafioria jne. Kannattaa vetää se pää pois sieltä pimeästä paikasta, henkikin kulkee paremmin.

        Mitäs muuten teet Fiat-palstalla muutenkaan? Purat katkeruutta siitä, että tuli maksettua ylihintaa läpilahosta japsihetekasta? :)

        sun sairaasta mielestäs ainakin,mutta usko nyt että niillä ei pääse yli kolmeasataatuhatta kilometriä kunnolla,kun ne ei ole edes tehty kestämään pitempää.Tulin tänne juuri tuon murheenkryyni tipon takia joka oli aina pajalla laitossa,näytä todisteet siitä että niillä pääsee puol miljoonaa.Huh perkule että alfalla 500.000tkm:ä,ei ikinä nehän vie öljyä jo 50.000km ajettuna kaksi litraa tuhanella ja jakoremmit katkeilee,korit ruostuu,sähköt renaa ja italo työn laatu on surkeaa.Kannattaa vetää se pää pois sieltä pimeästä paikasta ja tyytyä todellisuuteen.


      • että ihan
        vai, no mistä kirjoitti:

        sun sairaasta mielestäs ainakin,mutta usko nyt että niillä ei pääse yli kolmeasataatuhatta kilometriä kunnolla,kun ne ei ole edes tehty kestämään pitempää.Tulin tänne juuri tuon murheenkryyni tipon takia joka oli aina pajalla laitossa,näytä todisteet siitä että niillä pääsee puol miljoonaa.Huh perkule että alfalla 500.000tkm:ä,ei ikinä nehän vie öljyä jo 50.000km ajettuna kaksi litraa tuhanella ja jakoremmit katkeilee,korit ruostuu,sähköt renaa ja italo työn laatu on surkeaa.Kannattaa vetää se pää pois sieltä pimeästä paikasta ja tyytyä todellisuuteen.

        mutu tuntumalla vetäisit. Työnnäppä se pää sinne takaisin.


      • sdhsfgh
        vai, no mistä kirjoitti:

        sun sairaasta mielestäs ainakin,mutta usko nyt että niillä ei pääse yli kolmeasataatuhatta kilometriä kunnolla,kun ne ei ole edes tehty kestämään pitempää.Tulin tänne juuri tuon murheenkryyni tipon takia joka oli aina pajalla laitossa,näytä todisteet siitä että niillä pääsee puol miljoonaa.Huh perkule että alfalla 500.000tkm:ä,ei ikinä nehän vie öljyä jo 50.000km ajettuna kaksi litraa tuhanella ja jakoremmit katkeilee,korit ruostuu,sähköt renaa ja italo työn laatu on surkeaa.Kannattaa vetää se pää pois sieltä pimeästä paikasta ja tyytyä todellisuuteen.

        Ja mikä on todiste japsin kulkemasta matkasta? Tänne voi kirjottaa kuka tahansa ihänmitähansa.


      • esimerkiksi
        sdhsfgh kirjoitti:

        Ja mikä on todiste japsin kulkemasta matkasta? Tänne voi kirjottaa kuka tahansa ihänmitähansa.

        nettiautoa, on siä paljon ajettua japsia ja sakua.Ja just luin 700.000tkm:ä ajetusta carinasta vanhasta tekniikan maailmasta jolle ei oltu tehty koneelle mitään eikä korille kävi vähän ajetusta autosta ja toyotan omassa lehdessä 700.000tkm:ä ajettu corolla jossa kone nii in avaamaton samoin kytkin.Kaverin vm84 diesel carina takatuuppari 875.000tkm:ä ajettu ja käy kuin sveitsiläinen kello.Tuttava piirissä on fiatteja jolla millään ei ole ajettu yli 200.000tkm:ä,uskokaa jo kun niillä ei pääse pittemälle.


      • juujuu
        autosta kirjoitti:

        muuta kuin sutta ja sekundaa,sitä samaa vanhaa fiattia kuin muutkin kertakäyttö hyödykkeet,katoaa liikenteestä kymmenessä vuodessa ja näyttää rumalle parissa vuodessa ja se jälleenmyyntiarvo on erittäin huono.Vaarilla oli vm94 tipo 50.000km:ä ajoi sillä uudesta asti,korjaamo käyntejä tuli meinaan paljon, onneksi takuuseen meni melkein kaikki,lukuun ottamatta viimeistä vikaa eli kansiremonttia jossa vaihdettiin kulunut nokka akseli ja nostimet uusiin. Ajelee nykyään vm97 tojota carina 2.0 dieselillä ja toimii ja toimii autolla ajettu 400.000tkm:ä,ei löydy sellasta fiattia jolla ajaa 500.000tkm:ä,kumma kun fiude kuskit muuttaa puheen aihetta heti kun ruvetaan puhuun suurista kilometreistä...

        Minulla on kyllä tuttavapiirissäni ollut jokunen hyväkin japanilainen, mutta itselleni sattui sellainen ruostepesä aikanaan että pienoinen kammo jäi japanilaisiin (Prelude -84). Hirveät ruosteremontit ja pikkuvikoja mm. bensapumppu reistaili, niin että sammui muutaman sadan metrin päästä kun pääsi pihasta liikenteeseen. Muutenkin bensapuolella oli joskus ongelmia, kun vuotavan tankin seurauksena kaasuttimiin pääsi hiekkaa. Lisäksi nopeusmittari näytti 20 km/h liian vähän, valokatkaisin oli jo ostaessa rikki, konepellin vaijeri irtosi kerran avatessa (oli hankala korjata), relevikoja jne. Seuraava auto olikin sitten Croma -87 jolla ajelinkin mittariin yli 300 tkm ja todellakin paaljon laadukkaampi kuin Honda. Kyllähän siinä Hondassa itse moottori ja vaihteisto toimi, mutta muuten oli kyllä epäluotettavan oloinen myöskin ajo-ominaisuuksiltaan liukkailla Cromaan verrattuna. Serkkuni osti tässä hiljattain 250 tkm ajetun Carina TD -97:n. Käväsin koeajolla. Oli muuten ihan hyvä mutta ihmettelin kuinka noin vähän ajetussa on jo vaihteistovika. Kakkonen ei mennyt alaspäin vaihdettaessa päälle vaan piti laittaa ykkösen kautta. Cromassa vaihteisto pelasi yli 300 tuhannessakin kuin uutena. Oli jopa öljylle pieni mittatikkukin.


      • Ido 47
        esimerkiksi kirjoitti:

        nettiautoa, on siä paljon ajettua japsia ja sakua.Ja just luin 700.000tkm:ä ajetusta carinasta vanhasta tekniikan maailmasta jolle ei oltu tehty koneelle mitään eikä korille kävi vähän ajetusta autosta ja toyotan omassa lehdessä 700.000tkm:ä ajettu corolla jossa kone nii in avaamaton samoin kytkin.Kaverin vm84 diesel carina takatuuppari 875.000tkm:ä ajettu ja käy kuin sveitsiläinen kello.Tuttava piirissä on fiatteja jolla millään ei ole ajettu yli 200.000tkm:ä,uskokaa jo kun niillä ei pääse pittemälle.

        Itselläni ollut kolme Fiatia, joissa kaikissa on ollut yli 300 000 km mittarissa niistä luovuttaessa.

        Nykyinen "auto" on tojota, jolla tuskin saa samoja kilometrejä mittariin korin lahoavaisuudesta ja moottorin öljynsyönnistä päätellen.


      • täällä kirjotellaan
        juujuu kirjoitti:

        Minulla on kyllä tuttavapiirissäni ollut jokunen hyväkin japanilainen, mutta itselleni sattui sellainen ruostepesä aikanaan että pienoinen kammo jäi japanilaisiin (Prelude -84). Hirveät ruosteremontit ja pikkuvikoja mm. bensapumppu reistaili, niin että sammui muutaman sadan metrin päästä kun pääsi pihasta liikenteeseen. Muutenkin bensapuolella oli joskus ongelmia, kun vuotavan tankin seurauksena kaasuttimiin pääsi hiekkaa. Lisäksi nopeusmittari näytti 20 km/h liian vähän, valokatkaisin oli jo ostaessa rikki, konepellin vaijeri irtosi kerran avatessa (oli hankala korjata), relevikoja jne. Seuraava auto olikin sitten Croma -87 jolla ajelinkin mittariin yli 300 tkm ja todellakin paaljon laadukkaampi kuin Honda. Kyllähän siinä Hondassa itse moottori ja vaihteisto toimi, mutta muuten oli kyllä epäluotettavan oloinen myöskin ajo-ominaisuuksiltaan liukkailla Cromaan verrattuna. Serkkuni osti tässä hiljattain 250 tkm ajetun Carina TD -97:n. Käväsin koeajolla. Oli muuten ihan hyvä mutta ihmettelin kuinka noin vähän ajetussa on jo vaihteistovika. Kakkonen ei mennyt alaspäin vaihdettaessa päälle vaan piti laittaa ykkösen kautta. Cromassa vaihteisto pelasi yli 300 tuhannessakin kuin uutena. Oli jopa öljylle pieni mittatikkukin.

        Kauhee tappelu autoista pitää kai ittekkin sekaantua,Mul on ollut 7kpl autoja ja paras niistä on ollut ja on toyota camry vm96 mittarissa tällä hetkellä karvan verran alle 400.000km,eikä mitään ole tarvinnut korjata toimii ikuisesti ja auto on selvästi paremmin tehty kuin mikään fiatti mitä mulla on myös ollut,eli marea vm00 1.6 16venttiilinen,kone vaihtoon sadassa tuhanessa kilometrissä,lähti kampiakselin liukulaakeri pyöriin akselin mukaan ja kone romuun, vaihteiston synkronointi rusahteli kakkosella ja kolmosella,sähkövikaa jatkuvaa sellasta varoitusvalot paloi kuin joulukuusi,tuli fiat kiintiö täyteen kerrasta.Veljellä oli joskus nuorempana fiat uno joka oli läpimätä jo 12vuotiaana,pyörän kaaret,takaluukku,helmakotelot ja vaarallisin mätä vika takaakselisto kiinnitys kohdistaan pahasti ruosteessa,onneksi katsastusmies lopetti autolla ajot ja auto sulattamoon mittarissa oli alle 150.000km muistaakseni.Laadukkaimman auton tekee toyota kokemuksella voi sanoa ei voi verrata ikinä fiatin jämä laatua toyotaan,johan sen kertoo toi JÄLLEENMYYNTI arvokin jota fiudessa ei ole.


      • löytyy!
        vai, no mistä kirjoitti:

        sun sairaasta mielestäs ainakin,mutta usko nyt että niillä ei pääse yli kolmeasataatuhatta kilometriä kunnolla,kun ne ei ole edes tehty kestämään pitempää.Tulin tänne juuri tuon murheenkryyni tipon takia joka oli aina pajalla laitossa,näytä todisteet siitä että niillä pääsee puol miljoonaa.Huh perkule että alfalla 500.000tkm:ä,ei ikinä nehän vie öljyä jo 50.000km ajettuna kaksi litraa tuhanella ja jakoremmit katkeilee,korit ruostuu,sähköt renaa ja italo työn laatu on surkeaa.Kannattaa vetää se pää pois sieltä pimeästä paikasta ja tyytyä todellisuuteen.

        Sitä kun ihan itse omin pikku kätösin (ja sillä sairaalla mielellä) ajellut yli 300tkm ajettuja Fiateja, ja todennut näillä olevan vielä runsaasti kilometrejä edessään, niin vaikea sitä on uskoa jonkun suu vaahdossa kirjoittamaa löpinää. Kaverilla on kyllä noita tojotia ollut, eikä esim. tojotan diesel-koneella näköjään yli 300tkm pääse ilman kansiremonttia (nykyisillä D4D-koneilla jo 300km ilman korjauksia voi tehdä tiukkaa.) Sähkövikaakin nykyisessä tojossa ollut niin, ettei leimallekaan päässyt ilman korjauksia. Se hyvä puoli noissa on, että aina löytyy joku urpo laittamaan roposensa riisipommiin, joten romusta pääsee hyvin eroon. Eihän ne romukauppiaallekaan kelpaa, kun ei niissä juuri terästä ole. ;)


      • yksvaankaks
        täällä kirjotellaan kirjoitti:

        Kauhee tappelu autoista pitää kai ittekkin sekaantua,Mul on ollut 7kpl autoja ja paras niistä on ollut ja on toyota camry vm96 mittarissa tällä hetkellä karvan verran alle 400.000km,eikä mitään ole tarvinnut korjata toimii ikuisesti ja auto on selvästi paremmin tehty kuin mikään fiatti mitä mulla on myös ollut,eli marea vm00 1.6 16venttiilinen,kone vaihtoon sadassa tuhanessa kilometrissä,lähti kampiakselin liukulaakeri pyöriin akselin mukaan ja kone romuun, vaihteiston synkronointi rusahteli kakkosella ja kolmosella,sähkövikaa jatkuvaa sellasta varoitusvalot paloi kuin joulukuusi,tuli fiat kiintiö täyteen kerrasta.Veljellä oli joskus nuorempana fiat uno joka oli läpimätä jo 12vuotiaana,pyörän kaaret,takaluukku,helmakotelot ja vaarallisin mätä vika takaakselisto kiinnitys kohdistaan pahasti ruosteessa,onneksi katsastusmies lopetti autolla ajot ja auto sulattamoon mittarissa oli alle 150.000km muistaakseni.Laadukkaimman auton tekee toyota kokemuksella voi sanoa ei voi verrata ikinä fiatin jämä laatua toyotaan,johan sen kertoo toi JÄLLEENMYYNTI arvokin jota fiudessa ei ole.

        ... kun otsikoit tuosta sonnan kirjoittamisesta; vilkaisepa omaa tekstiäsi. Onko se suomea? Jo ammattikoulunkin käyneen väen luulisi osaavan kirjoittaa paremmin. Kamalaa!!! En juuri keksi mikä kirjoitus- tai kielioppivirhe kirjoituksestasi puuttuu.


      • khopsdjkph
        yksvaankaks kirjoitti:

        ... kun otsikoit tuosta sonnan kirjoittamisesta; vilkaisepa omaa tekstiäsi. Onko se suomea? Jo ammattikoulunkin käyneen väen luulisi osaavan kirjoittaa paremmin. Kamalaa!!! En juuri keksi mikä kirjoitus- tai kielioppivirhe kirjoituksestasi puuttuu.

        no on se vittu kaikki autot on paskoja kaikki hajoo ennen 200000tkm ja kelaa hei kaikkien hinta tippuu!!!
        et jos ei auto kelpaa menkää vitun uunot ostaa helikopteri tai lentokone vitun pällit! just teiän laisten kamelinpaskaaivojen takia nää keskustelupalstat on niin perseestä koita nyt vittu hakee mitään infoo mistään ku kaikkialla tulee vastaan teiänlaisii persnuppei!!!!!!!!


      • mies78
        juujuu kirjoitti:

        Minulla on kyllä tuttavapiirissäni ollut jokunen hyväkin japanilainen, mutta itselleni sattui sellainen ruostepesä aikanaan että pienoinen kammo jäi japanilaisiin (Prelude -84). Hirveät ruosteremontit ja pikkuvikoja mm. bensapumppu reistaili, niin että sammui muutaman sadan metrin päästä kun pääsi pihasta liikenteeseen. Muutenkin bensapuolella oli joskus ongelmia, kun vuotavan tankin seurauksena kaasuttimiin pääsi hiekkaa. Lisäksi nopeusmittari näytti 20 km/h liian vähän, valokatkaisin oli jo ostaessa rikki, konepellin vaijeri irtosi kerran avatessa (oli hankala korjata), relevikoja jne. Seuraava auto olikin sitten Croma -87 jolla ajelinkin mittariin yli 300 tkm ja todellakin paaljon laadukkaampi kuin Honda. Kyllähän siinä Hondassa itse moottori ja vaihteisto toimi, mutta muuten oli kyllä epäluotettavan oloinen myöskin ajo-ominaisuuksiltaan liukkailla Cromaan verrattuna. Serkkuni osti tässä hiljattain 250 tkm ajetun Carina TD -97:n. Käväsin koeajolla. Oli muuten ihan hyvä mutta ihmettelin kuinka noin vähän ajetussa on jo vaihteistovika. Kakkonen ei mennyt alaspäin vaihdettaessa päälle vaan piti laittaa ykkösen kautta. Cromassa vaihteisto pelasi yli 300 tuhannessakin kuin uutena. Oli jopa öljylle pieni mittatikkukin.

        Joo,oli pakko kirjoittaa oma mielipide..
        Itsellä Fiat bravo 1.2 16v-99. Ollut pääosin todella hyvä ja luotettava auto.. Puola meni vaihtoon ja jakohihnaremontti..(suolaisen hintainen 750egee.) Oli kyl jakoremmi,kiristin,vesipumppu,hihnapyörät.

        Nyt tein takapään jarruremontin. Kaikki tämä 2 vuoden aikana... Että aika vähän ollut vikoja..
        Ominaisuuksia tietty löytyy,vaihteisto jäykkä .

        Mutta kaiken kaikkiaan todella hyvä auto.


      • PikkuJorma..
        mies78 kirjoitti:

        Joo,oli pakko kirjoittaa oma mielipide..
        Itsellä Fiat bravo 1.2 16v-99. Ollut pääosin todella hyvä ja luotettava auto.. Puola meni vaihtoon ja jakohihnaremontti..(suolaisen hintainen 750egee.) Oli kyl jakoremmi,kiristin,vesipumppu,hihnapyörät.

        Nyt tein takapään jarruremontin. Kaikki tämä 2 vuoden aikana... Että aika vähän ollut vikoja..
        Ominaisuuksia tietty löytyy,vaihteisto jäykkä .

        Mutta kaiken kaikkiaan todella hyvä auto.

        Provo mikä provo.


      • sanoi
        vai, no mistä kirjoitti:

        sun sairaasta mielestäs ainakin,mutta usko nyt että niillä ei pääse yli kolmeasataatuhatta kilometriä kunnolla,kun ne ei ole edes tehty kestämään pitempää.Tulin tänne juuri tuon murheenkryyni tipon takia joka oli aina pajalla laitossa,näytä todisteet siitä että niillä pääsee puol miljoonaa.Huh perkule että alfalla 500.000tkm:ä,ei ikinä nehän vie öljyä jo 50.000km ajettuna kaksi litraa tuhanella ja jakoremmit katkeilee,korit ruostuu,sähköt renaa ja italo työn laatu on surkeaa.Kannattaa vetää se pää pois sieltä pimeästä paikasta ja tyytyä todellisuuteen.

        "usko nyt että niillä ei pääse yli kolmeasataatuhatta kilometriä kunnolla"

        BMW:n setä kun kerroimme sille kaverin bemarilla ajetun vasta 200 000km. Eivät nekään kuulema ole suunniteltu kestämään niin pitkään.


    • kehuttu

      On jotain saksan ulkopuolelta tullutta autoa kehuttu joskus Auto Motor&Sportin testeissä?

      En ole ikinä sellaista huomannut. Skodat ja Seatitkin lyttäsivät vielä täysin, ennen kuin siirtyivät germaanien haltuun. Sitten muuttui ääni kellossa kertalaakista.

      Saahan niitä lehtiä lukea, mutta kannattaako niitä uskoa, on toinen asia.

    • tollanen testi on?

      Ei löydy ainakaan AMS:n sivuilta mitään mainintaa.

    • yksvaankaks

      ... toivosi. Fiat on osannut tehdä aina ihan kohtuullisesti menestyneitä malleja. 90-luvun loppu oli surkea poikkeus, edellinen Barva/o ei iskenyt yhtään, 3-ovinen Stilo on itse asiassa kiva auto (ohjausta lukuunottamatta) ja nyt Fiat tuntuu löytäneen taas oikean "sävelen".

      Bravo tulee menestymään ihan kohtuullisesti, jos ei muuten, niin sun kiusallas...

      • ap.

        Olen ajanut Fiat Tipolla neljä vuotta ja olin ihan tyytyväinen autoon-vikoja ei juurikaan ollut,mittarissa myytäessä vuonna 2003 kilometrejä 220.000 km ja auto on vieläkin liikenteessä. Isälläni on Fiat Stilo,joka on ollut varsin huoleton peli,eli Fiat on tuttu merkki.
        Harmittaa vaan kun Fiat on hukannut taitonsa tehdä hyviä autoja-Tipossani oli aikoinaan parasta juuri ajettavuus ja mahtavat tilat.
        Harmittaa nyt pikkaisen kun Fiat on kadottanut taidon tehdä hyviä autoja.

        Olisivat ottaneet siihen uuteen Bravoon mieluummin alfa 147:n alustan,niin johan olisi Bravon ajettavuus luokkansa huippua.


    • fiat uno 70SL

      Jos auton valmistus on kannattavaa, niin ei kait se silloin floppaa?

      • vastaa_

        Jos jotain Fiat Stiloa myydään Saksassa 3000 kpl vuodessa 3000 kpl,niin voidaan puhua floppauksesta. Fiatilla iski paniikki päälle ja nyt tuotiinn markkinoille taas puolitekoinen tekele,joka tuskin tulee menestymään missään testeissä.


    • huge potential
    • Monet puhuvat tai kirjoittavat Stilon täydellisestä flopista, mutta minusta sellaista ei ole. Liikenteessä näkee paljon melko uusiakin Stiloja, joten kyllä sitä on ostettu ja ostetaan edelleenkin niin kauan kuin niitä on tarjolla.

      Stilosta ei tullut Euroopassa Fiatin toivomaa myyntimenestystä. Luulen kuitenkin, että se ei niinkään johtunut Stilon ominaisuuksista vaan siitä, että niinä vuosina Fiat-konsernin johtokaan ei tiennyt, jatkavatko he henkilöautojen tuotantoa vai siirtyykö se kokonaan GM:lle. Jälkimmäisessä tapauksessa Fiat-henkilöautoille olisi varmaankin käynyt samaan tapaan kuin Saabille on käynyt. Nyt kun konsernin johto ottaa taas henkilöautojen valmistuksen tosissaan, kauppakin käy hyvin.

      • general eeriki

        stilon menestys johtuu muotoilusta ja mitä saabille on muka tapahtunut??


      • general eeriki kirjoitti:

        stilon menestys johtuu muotoilusta ja mitä saabille on muka tapahtunut??

        Mitä Saabille on tapahtunut? Yllättävä kysymys, luulin kaikkien tietävän. Saab oli vuosikymmeniä pohjoismaissa suosittu auto, joka kilpaili vielä 1970-luvun alkupuolella melko tasaväkisesti Volvon kanssa.

        GM:lle myynnin jälkeen Saab-henkilöautojen valmistus on lopetettu Ruotsissa ja Suomessa. GM:n suurin osakkeenomistaja on jo pariin kertaan vaatinut koko Saab-tuotannon lopettamista.

        Kun ostin itselleni Saabin 1980-luvulla Saab-Scanian myymälästä Konalasta, se oli iso firma ja valtuutettuja Saab-huoltoja oli eri puolilla Helsinkiä. Nyt siitä firmasta ei ole mitään jäljellä ja automerkkinä Saab on jäänyt kuriositeetiksi, jota vain harvat ostavat.


      • tosiaan?

        Suomen markkinoilla Fiatille ei ole mitään merkitystä. Lisäksi Stiloa on myyty Suomessa ajoittain polkuhintaan,josta ei ole pahemmin jäänyt katetta. Italian markkinoilla Stilo on hädin tuskin ollut ajoittain Top 10:ssä. Saksassa Stiloa myytiin viime vuonna vajaat 3000 kpl,hyvä kun mahtui siellä Top 100:aan.


      • niin?
        Timontti kirjoitti:

        Mitä Saabille on tapahtunut? Yllättävä kysymys, luulin kaikkien tietävän. Saab oli vuosikymmeniä pohjoismaissa suosittu auto, joka kilpaili vielä 1970-luvun alkupuolella melko tasaväkisesti Volvon kanssa.

        GM:lle myynnin jälkeen Saab-henkilöautojen valmistus on lopetettu Ruotsissa ja Suomessa. GM:n suurin osakkeenomistaja on jo pariin kertaan vaatinut koko Saab-tuotannon lopettamista.

        Kun ostin itselleni Saabin 1980-luvulla Saab-Scanian myymälästä Konalasta, se oli iso firma ja valtuutettuja Saab-huoltoja oli eri puolilla Helsinkiä. Nyt siitä firmasta ei ole mitään jäljellä ja automerkkinä Saab on jäänyt kuriositeetiksi, jota vain harvat ostavat.

        eikai se omistaja siihen myyntiin vaikuta onhan ne tehny autoja koko ajan, minkä sille voi jos ihmiset eivät niitä osta, ihmiset valittaa aina että Gm on tappanut saabin esim opelin osilla, ainahan se on ollu muiden osista tehty, luuletko että joku pikkufirma olisi pitkään pyristelly muutenkaan sehän teki tappiota jo ennen GMää


      • born from jets
        Timontti kirjoitti:

        Mitä Saabille on tapahtunut? Yllättävä kysymys, luulin kaikkien tietävän. Saab oli vuosikymmeniä pohjoismaissa suosittu auto, joka kilpaili vielä 1970-luvun alkupuolella melko tasaväkisesti Volvon kanssa.

        GM:lle myynnin jälkeen Saab-henkilöautojen valmistus on lopetettu Ruotsissa ja Suomessa. GM:n suurin osakkeenomistaja on jo pariin kertaan vaatinut koko Saab-tuotannon lopettamista.

        Kun ostin itselleni Saabin 1980-luvulla Saab-Scanian myymälästä Konalasta, se oli iso firma ja valtuutettuja Saab-huoltoja oli eri puolilla Helsinkiä. Nyt siitä firmasta ei ole mitään jäljellä ja automerkkinä Saab on jäänyt kuriositeetiksi, jota vain harvat ostavat.

        Saabia valmistetaan edelleen Trolhättanin tehtailla ja valmistuu jatkuu myös vuoden 2012 jälkeen jolloin aletaan valmistamaan siellä uutta mallia.

        Oman Saabin valintaan vaikutti yhtenä tekijänä merkin ruotsalaisuus. Puolalaista Saabia en ostaisi.


      • born from jets kirjoitti:

        Saabia valmistetaan edelleen Trolhättanin tehtailla ja valmistuu jatkuu myös vuoden 2012 jälkeen jolloin aletaan valmistamaan siellä uutta mallia.

        Oman Saabin valintaan vaikutti yhtenä tekijänä merkin ruotsalaisuus. Puolalaista Saabia en ostaisi.

        OK. Saabin mallien 9-3 ja 9-5 valmistus Ruotsissa on vasta päätetty lopettaa. Maaliskuussa 2005 tehdyn päätöksen mukaan valmistuksen siirto Opelin tehtaille Saksaan toteutuu vuonna 2010. Sen jälkeen Trollhättanissa valmistetaan merkin uskottavuuden vuoksi kuitenkin vähintään yhtä Saabia, luultavasti mallia 9-1, ja sen lisäksi Opel Astraa ja Cadillacia. Näin olen lukenut hiljattain Dagens Nyheteristä. Entisiin aikoihin verrattuna Saab on muuttunut yleisestä perhe- ja virka-autosta harvinaisuudeksi.

        Jos Fiatille olisi käynyt vastaavalla tavalla, sehän olisi tarkoittanut, että tuotanto jatkuisi laajana esim. Brasiliassa ja Torinossakin tehtäisiin edelleen yhtä mallia merkin uskottavuuden säilyttämiseksi :)


      • stilon paska

        Älkää jumantsuikka ostako Stiloa. Ostin uutena "hienon" Fiat 5d Stilon Malmin Deltta autosta juhannuksena 03. Pesin ja pidin autoa keskimääräistä paremmin. Myydessä -08 sain tästä paskasta kuustonnia, mittarissa noin 52000 kilsaa ja tää paska oli "virheetön". Olihan kalliit kilsat ja oppirahat on nyt maksettu. Ja se Malmin Delta huolto, jos se ois joskus joutunut Tekniikan Maailman vertailuun, se ei ois saanut tähteäkään. Luojan kiitos, sitä ei enää olekaan...


      • autokaupoilla
        stilon paska kirjoitti:

        Älkää jumantsuikka ostako Stiloa. Ostin uutena "hienon" Fiat 5d Stilon Malmin Deltta autosta juhannuksena 03. Pesin ja pidin autoa keskimääräistä paremmin. Myydessä -08 sain tästä paskasta kuustonnia, mittarissa noin 52000 kilsaa ja tää paska oli "virheetön". Olihan kalliit kilsat ja oppirahat on nyt maksettu. Ja se Malmin Delta huolto, jos se ois joskus joutunut Tekniikan Maailman vertailuun, se ei ois saanut tähteäkään. Luojan kiitos, sitä ei enää olekaan...

        No olipas ihme, ettet saanut käytetystä autosta enemmän kuin mitä olit siitä aikanaan maksanut.

        ...meinaan, ettei kannata kaikkia essonbaarin juttuja uskoa. Kyllä totuus on se, että uuden auton hinnasta lähtee puolet pois 3-4 vuodessa! 6 donaa on kyllä vähän alakanttiin, mutta on ihan turha kuvitella, että alle 20 donan autosta saisi vielä 5 vuotiaana kympin!

        Toki löytyy paljon laskelmia, missä muuta väitetään, mutta näissä usein verrataan listahintoja, esim. uusi auto 25 donaa ja käytetyistä pyydetään 12 -> arvonalenema vain 13 tonnia per 5 vuotta = 12 %/vuosi.

        ...mutku se 25 donan auto ei kävele ulos liikkeestä 25 tonnilla, vaan päälle tulee helposti 5 tonnia enemmän/vähemmän välttämättömistä lisävarusteista ja se 13 donan pyynti voikin sitten olla = 12 donan myynti/hyvityshinta. Todellisuudessa tuleekin siis takkiin 18 tonnia/5 vuotta = 17 %/vuosi!


      • vain -20 %/vuosi
        stilon paska kirjoitti:

        Älkää jumantsuikka ostako Stiloa. Ostin uutena "hienon" Fiat 5d Stilon Malmin Deltta autosta juhannuksena 03. Pesin ja pidin autoa keskimääräistä paremmin. Myydessä -08 sain tästä paskasta kuustonnia, mittarissa noin 52000 kilsaa ja tää paska oli "virheetön". Olihan kalliit kilsat ja oppirahat on nyt maksettu. Ja se Malmin Delta huolto, jos se ois joskus joutunut Tekniikan Maailman vertailuun, se ei ois saanut tähteäkään. Luojan kiitos, sitä ei enää olekaan...

        Tässä vähän mallia siitä, miten autot nykyään pitävät hintansa ... kun ei enää pystytä keinotekoisesti pitämään vanhojen pommienkin hintaa tolkuttoman ylhäällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8171597/38030437

        Siis 23 -> 12 tonnia 3 vuodessa = arvonalenema 19,5 % vuodessa. Listahinnoista laskettuna. Tuohon jos vielä oletetaan päälle tonni tai kaksi talvirenkaista, lohkolämppäristä yms. niin päästään jo yli 20 %/vuosi todelliseen arvonalenemaan.


    • aöodsa

      ... koska juuri ajettavuuden ja ohjattavuuden vuoksi minä vaihdoin japsista Stiloon!

      Eli mielipiteitä on kainenlkaisia - varisinkin autolehdissä. Katsotaan sitten tarkemmin kun ollan koeajettu itse!

    • ko tosi..

      nopeastihan se on suunniteltu,mutta tekniikka on ainakin testattu nimenomaan Stilossa eikä se tunnu olevan käyttäjien puheen mukaan ainakaan huono.
      Mitä muotoihin tulee ajan mielummin kauniilla kuin rumalla autolla.Itsellä 10 vuoden vanha Brava eikä ainakaan vielä olla muotoon kyllästytty.Vaimokaan ei halua vaihtaa kun kaikki muut ovat niin tavallisen näköisiä....
      Ei se uusi Bravo välttämättä luokkansa priimus ole,mutta jos hinta on kohdallaan se varmasti tekee kauppaansa.Huonoja ajettavia autoja ei juuri enää ole.Pidän itse Fordien ajattavuudesta,niitten kanssa on tullut oltua tekemisissä paljonkin,eikä Peugeoteissakaan mitään vikaa ole.Tosin noissa viat ovat paljon Fiiattia kalliimpia (Fordin kitti&ruoste,Pösön sähköt).Toyot ja Nissanit ovat varmasti luotettavuudesaa parempia,mutta Fiatillakin pärjää ja siinä on sentään SIELUA !

      • Saab 9-3 Sportcombi

        Näin maallikon mielestä minä en näe läjässä metallia, muovia ja kemikaaleja paljoakaan sielua.

        Mutta kivannäköisiä autoja ne ovat.


      • PZkoo
        Saab 9-3 Sportcombi kirjoitti:

        Näin maallikon mielestä minä en näe läjässä metallia, muovia ja kemikaaleja paljoakaan sielua.

        Mutta kivannäköisiä autoja ne ovat.

        Alfa Romeo 156 GTA 2003 sillä on SIELU.
        Eikä pidä paikkaansa että veisi paljon öljyä.
        Jakoremmi kestää kyllä,kunhan vaihdetaan ohjekirjan mukaan... että silleen...
        Kaikki Italialainen on kaunista

        Forza Italia !


      • Grandetyttönen
        PZkoo kirjoitti:

        Alfa Romeo 156 GTA 2003 sillä on SIELU.
        Eikä pidä paikkaansa että veisi paljon öljyä.
        Jakoremmi kestää kyllä,kunhan vaihdetaan ohjekirjan mukaan... että silleen...
        Kaikki Italialainen on kaunista

        Forza Italia !

        Ihanimmat autot tehdään italiassa! Pusi! Pusi!


    • t-jet sport

      on meinaan paljon parempi auto kuin corolla vvt-i, tojota oli lelu verrattuna bravoon ja sitä paitsi bravo kuluttaa vähemmäm kuin corolla (vaikka toisin väitetään). Päivääkään en ole katunut kauppoja. Nyt ollut 1,5 vuotta ja
      40 tuhatta ajettu eikä ole ollut mitään vikaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      364
      8336
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2334
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1702
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1314
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1302
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      352
      1148
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1015
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe