Kysely palstalaisille. Oletteko palstallenne uskollisia vai käyttekö mielellään vieraissa. Itse käyn mielellään vieraissa. Kysymys on ehkä hiukan kaksimielinen, mutta tarkoitus koskee näitä esim. Suomi 24 palstoja, miksei muitakin saman tyylisiä keskustelupalstoja. Sana on vapaa.
Lauantai
94
3722
Vastaukset
- yhessä
pysytään, tää on niin hyvä!
- oonkin
kerbiili62 kirjoitti:
Sinulle, nopein vastaus minun palstahistoriassa.
tosinopee, valoki jää järelle toiseksi
järe oonkin kirjoitti:
tosinopee, valoki jää järelle toiseksi
järeOlet noin äärettömän nopee, tuleeko koskaan pläjäytettyä semmottii, mikä jälkeenpäin harmittais? Esim. olet loukannut jotakuta, tällä käsittämättömällä nopeudellasi.
- ei mee mulla
kerbiili62 kirjoitti:
Olet noin äärettömän nopee, tuleeko koskaan pläjäytettyä semmottii, mikä jälkeenpäin harmittais? Esim. olet loukannut jotakuta, tällä käsittämättömällä nopeudellasi.
läjät housuihin.
Entä sulla ? - vei multa
kerbiili62 kirjoitti:
Olet noin äärettömän nopee, tuleeko koskaan pläjäytettyä semmottii, mikä jälkeenpäin harmittais? Esim. olet loukannut jotakuta, tällä käsittämättömällä nopeudellasi.
nyt mun identiteetin ja vastaili mun puolesta... Jären juoksu tulee vasta täällä
järe - mutta ei sillä väliä
vei multa kirjoitti:
nyt mun identiteetin ja vastaili mun puolesta... Jären juoksu tulee vasta täällä
järekun uukoa ei vieny eikä kunnia tippunu.
- selevä
mutta ei sillä väliä kirjoitti:
kun uukoa ei vieny eikä kunnia tippunu.
hyvvää lauantain jatkoa sinullekin työn ja tai vapaa-ajan merkeissä
järe - pijä jööti
selevä kirjoitti:
hyvvää lauantain jatkoa sinullekin työn ja tai vapaa-ajan merkeissä
järejonossa ja taavi takana.
jupisee rööri-toope.
- Sarahfiina
myöntää, että enempi vieraissa ku kotona. Etupäässä Haapavesi-palstalla. Täällä kotona luulevat mua jopa haapavetiseksi. Eilenkin sai selitellä oikein kunnolla, että uskoivat. Sitten käyn turisemassa vielä tuolla kolmannella tantereella.
Heitippä aloituksen tekijä pahan kyselyn. Eihän tähän kyselyyn, voi yksikertaisesti vastata. Täytynee vähän pohtia.
Vieraissa käynti; missä menee raja vieraissa vai tutuissa, milloin vieraasta tulee tuttu. Oman ajattelun mukaan en ole koskaan käynyt vieraissa. Olen kyllä käynyt puolitutuilla palstoilla. Näillä tarkoitan saaneeni, jotain kautta tieto palstasta, ennen kuin klikkaan itseni sinne. Lisäksi kirjoittelen vasta kuin tutustun paremmin palstaan. Nytkin olen käynyt tunnustelemassa uteliaisuuttani uutta palstaa.Tälläkertaa, kyllähän tuttuissa on turvallisempi vierailla. Se tunnustelu vie aina jonkinverran aikaa, sitten alkaa se kiirastuli, miten otetaan vieraissa vastaan. Sinullakin hyvin tuota luontotietämystä, hyvin voisit kirjoitella vaikka luntopuolenpalstoille. Tottahan se on, että sitä täälläkin 24:lla tulee ensin lueskeltua uutta palstaa pitkäänkin, ennenkuin rohkaistuu sinne kirjoittelemaan. Mielestäni hakee semmoista hengenheimolaisuutta, miettii sopeutuuko sinne sekaan.
kerbiili62 kirjoitti:
Tälläkertaa, kyllähän tuttuissa on turvallisempi vierailla. Se tunnustelu vie aina jonkinverran aikaa, sitten alkaa se kiirastuli, miten otetaan vieraissa vastaan. Sinullakin hyvin tuota luontotietämystä, hyvin voisit kirjoitella vaikka luntopuolenpalstoille. Tottahan se on, että sitä täälläkin 24:lla tulee ensin lueskeltua uutta palstaa pitkäänkin, ennenkuin rohkaistuu sinne kirjoittelemaan. Mielestäni hakee semmoista hengenheimolaisuutta, miettii sopeutuuko sinne sekaan.
Tuntuu kuin olisin vasta alkaja luonto asioissa. Ehkä liikaa tullut liikuttua isoissa kaupungeissa. Asiota täytyy kaivella jostain muistin pohjalta.
Tänäänkin näin linnun joka muistutti lokkia, vaalea lintu, siipien kärjet tummat, jotain pöllömäistä olemuksessa. Lensi noin parikertaa siivet heilahti ja liiteli vasten tuulta. Harmitti kun en tunnistanut. Jotain sentään olen tunnistanut; joutsen pariskunta lenteli pohjoiseen ja korppi yritti itsaria autoni alle. Onneksi lähti lentoon, ettei minun tarvinnut hänen päiviään lopettaa.meyri kirjoitti:
Tuntuu kuin olisin vasta alkaja luonto asioissa. Ehkä liikaa tullut liikuttua isoissa kaupungeissa. Asiota täytyy kaivella jostain muistin pohjalta.
Tänäänkin näin linnun joka muistutti lokkia, vaalea lintu, siipien kärjet tummat, jotain pöllömäistä olemuksessa. Lensi noin parikertaa siivet heilahti ja liiteli vasten tuulta. Harmitti kun en tunnistanut. Jotain sentään olen tunnistanut; joutsen pariskunta lenteli pohjoiseen ja korppi yritti itsaria autoni alle. Onneksi lähti lentoon, ettei minun tarvinnut hänen päiviään lopettaa.Nähnyt Sinisuohaukka uroksen, mikähän Korppia niin on jurppinut, että yritti moista temppua. Mulle tuli juuri textari, huippu luontojuttu Susi oli leikkinyt Lapinpystykorvan kanssa ( koira kiimassa ) Vihannin Ilveskorvessa. Jälleen kerran näitä söiskö vai nais.. juttuja, mutta pitää kyllä paikkansa, textari tuli varmalta taholta. Koiran isäntä oli viheltänyt koiraansa, nähtyään tilanteen, silloin Susi oli loikkinut tiehensä. Ovat viimeaikoina liikkuneet kovasti kyseisillä seuduilla, useampi hukka.
kerbiili62 kirjoitti:
Nähnyt Sinisuohaukka uroksen, mikähän Korppia niin on jurppinut, että yritti moista temppua. Mulle tuli juuri textari, huippu luontojuttu Susi oli leikkinyt Lapinpystykorvan kanssa ( koira kiimassa ) Vihannin Ilveskorvessa. Jälleen kerran näitä söiskö vai nais.. juttuja, mutta pitää kyllä paikkansa, textari tuli varmalta taholta. Koiran isäntä oli viheltänyt koiraansa, nähtyään tilanteen, silloin Susi oli loikkinut tiehensä. Ovat viimeaikoina liikkuneet kovasti kyseisillä seuduilla, useampi hukka.
että korpilla oli evästä tiellä ja yritti viimeiseen asti nauttia sitä. Ei siis tahallista itsemurhaa;D
Kerroppa koiran isännälle sellaisia terveisiä minulta, että hänelle on hyvä koira. Luulisin, että luonnoneläimet valkkaavan tarkkaa, kenen kanssa olisi hyvä jatkaa sukua.
Voiko olla jokin toinen lintu? Käsittääkseni sinisuohaukka on harvinainen.- sakkeus
kerbiili62 kirjoitti:
Nähnyt Sinisuohaukka uroksen, mikähän Korppia niin on jurppinut, että yritti moista temppua. Mulle tuli juuri textari, huippu luontojuttu Susi oli leikkinyt Lapinpystykorvan kanssa ( koira kiimassa ) Vihannin Ilveskorvessa. Jälleen kerran näitä söiskö vai nais.. juttuja, mutta pitää kyllä paikkansa, textari tuli varmalta taholta. Koiran isäntä oli viheltänyt koiraansa, nähtyään tilanteen, silloin Susi oli loikkinut tiehensä. Ovat viimeaikoina liikkuneet kovasti kyseisillä seuduilla, useampi hukka.
pelasti koiran hengen.On se hassua,että tuommosta tapahtuu.....Lienee luonnonlaki.
sakkeus kirjoitti:
pelasti koiran hengen.On se hassua,että tuommosta tapahtuu.....Lienee luonnonlaki.
Arvaa oonko monta kertaa ajatellut tulla hakemaan pois sinut sieltä sängyn alta? Älä hyvä mies enään mene piiloon.
- sakkeus
meyri kirjoitti:
että korpilla oli evästä tiellä ja yritti viimeiseen asti nauttia sitä. Ei siis tahallista itsemurhaa;D
Kerroppa koiran isännälle sellaisia terveisiä minulta, että hänelle on hyvä koira. Luulisin, että luonnoneläimet valkkaavan tarkkaa, kenen kanssa olisi hyvä jatkaa sukua.
Voiko olla jokin toinen lintu? Käsittääkseni sinisuohaukka on harvinainen.korpista oon aivan sammaamieltä kun sinäkin.
Tästä koiran hyyvyyvestä en ois avan varma.
taisi olla se "valeriaanan" tuoksu,joka pelasti koiran.
Linnusta en kommentoi,enempää,kuin,että joku siivekäs se taisi olla. meyri kirjoitti:
Voiko olla jokin toinen lintu? Käsittääkseni sinisuohaukka on harvinainen.Kerron terveiset, kun satun liikkumaan Vihannissa päin, kehun hänen koiraansa kovasti. Onhan se sanonta, että luonto se Tikanpojankin puuhun ajaa. Ei oikein voi olla muu lintu, jos vielä lenteli jollain peltoaukealla. Sinisuohaukka melko yleinen meilläpäin, uros vielä helposti huomattava, vaalen värityksensä takia. Nyt muuttoaikana voi törmätä, mitä harvinaisimpiin lintuihin, kannattaa pitää silmänsä auki. Vieläkö Emäntäkoululla pesii Turkinkyyhkyjä?
sakkeus kirjoitti:
Se joskus ohjaa meitä ihmispoloisiakin, mutta kyllä tuossa tilanteessa se oli koiran pelastus.
kerbiili62 kirjoitti:
Kerron terveiset, kun satun liikkumaan Vihannissa päin, kehun hänen koiraansa kovasti. Onhan se sanonta, että luonto se Tikanpojankin puuhun ajaa. Ei oikein voi olla muu lintu, jos vielä lenteli jollain peltoaukealla. Sinisuohaukka melko yleinen meilläpäin, uros vielä helposti huomattava, vaalen värityksensä takia. Nyt muuttoaikana voi törmätä, mitä harvinaisimpiin lintuihin, kannattaa pitää silmänsä auki. Vieläkö Emäntäkoululla pesii Turkinkyyhkyjä?
Voitko kertoa... Siis en osaa vastata tuohon. Voipi olla, että saisin tuon selvitettyä. Ehkä huomenissa tai ainakin voisin antaa tiedustelu tehtävän tutulleni.
- sakkeus
meyri kirjoitti:
Arvaa oonko monta kertaa ajatellut tulla hakemaan pois sinut sieltä sängyn alta? Älä hyvä mies enään mene piiloon.
sängynalta ja huomasin,että ei maailma loppunut pääsiäseen,eikä niihin "kisuli" kauppoihin.
Oon pikkusen hiturainen näissä nettijutuissa,vaan pullahdan joskus esille,kuin ongenkoho. meyri kirjoitti:
Voitko kertoa... Siis en osaa vastata tuohon. Voipi olla, että saisin tuon selvitettyä. Ehkä huomenissa tai ainakin voisin antaa tiedustelu tehtävän tutulleni.
Ihmeessä, niitä tirpusia ei moninpaikoin pesi, mutta kauan sitten oli P-seudussa juttua kyseisistä linnuista. Oli vissiin Oulun-Läänin ainoa yhdyskunta, pitihän munkin se silloin käydä bongaamassa.
sakkeus kirjoitti:
sängynalta ja huomasin,että ei maailma loppunut pääsiäseen,eikä niihin "kisuli" kauppoihin.
Oon pikkusen hiturainen näissä nettijutuissa,vaan pullahdan joskus esille,kuin ongenkoho.Olipa hyvä, että muistutit. Pidä hyvää huolta niistä kisuista. Meinaan ovat niin ilkeitä. Tekivät minullekin niin tuhman teon, että en ilkee edes kertoa. Kostivat ilmeisesti, kun tarpeeksi tarjonnut ja enkä heitä loppujen lopuksi edes huolinutkaan.
kerbiili62 kirjoitti:
Ihmeessä, niitä tirpusia ei moninpaikoin pesi, mutta kauan sitten oli P-seudussa juttua kyseisistä linnuista. Oli vissiin Oulun-Läänin ainoa yhdyskunta, pitihän munkin se silloin käydä bongaamassa.
pahasti vaikuttaa siltä, että olen löytänyt linnut, (eihän se voi olla toisinpäin?). Eihän minun tarvitse löytää hämähäkkejä?
meyri kirjoitti:
pahasti vaikuttaa siltä, että olen löytänyt linnut, (eihän se voi olla toisinpäin?). Eihän minun tarvitse löytää hämähäkkejä?
Nämä kaksi lajia saat Lintuhämähäkin, karvaisen n. 10 cm otuksen, olisi se tosi sensaatio.
kerbiili62 kirjoitti:
Nämä kaksi lajia saat Lintuhämähäkin, karvaisen n. 10 cm otuksen, olisi se tosi sensaatio.
sensaatioon ei minun tietotaito taida riittää. Jospa joku tämän lukija osaisi, niin saataisiin sinusta idean isä ja pääsisit lehteen;D Laittaisit sen kuuluisan pipon päähän, niin minäkin tunnistaisin sinut.
meyri kirjoitti:
sensaatioon ei minun tietotaito taida riittää. Jospa joku tämän lukija osaisi, niin saataisiin sinusta idean isä ja pääsisit lehteen;D Laittaisit sen kuuluisan pipon päähän, niin minäkin tunnistaisin sinut.
Varmaan, puhetta riittäis, kesähelteellä kaveri pipo päässä, olisi ilman tekstiäkin kävelevä katastrofi. Saattas osa lukioista kuolla nauruun, onneksi olen siirtynyt lippalakki kauteen, missä komeilee Hevosen nimi.
kerbiili62 kirjoitti:
Varmaan, puhetta riittäis, kesähelteellä kaveri pipo päässä, olisi ilman tekstiäkin kävelevä katastrofi. Saattas osa lukioista kuolla nauruun, onneksi olen siirtynyt lippalakki kauteen, missä komeilee Hevosen nimi.
tosiaan välittänyt muiden nauruun kuolemisesta. Taidampa epäillä, että tunnu tyypiltä joka ajattelee, mitä ajatuksia muissa herättää. Tee juuri niinkuin haluat.
Nyt minun pitäisi varmaan olla utelias ja kysyä Hevosen nimeä. Outoa, en tunne tarvetta uteliaisuuteen. Ehkäpä ollaan puolin ja toisin opittu kunniottamaan toistemme rajoja. Tyydytään siihen, mitä toinen kertoo. Hyvä näin.meyri kirjoitti:
tosiaan välittänyt muiden nauruun kuolemisesta. Taidampa epäillä, että tunnu tyypiltä joka ajattelee, mitä ajatuksia muissa herättää. Tee juuri niinkuin haluat.
Nyt minun pitäisi varmaan olla utelias ja kysyä Hevosen nimeä. Outoa, en tunne tarvetta uteliaisuuteen. Ehkäpä ollaan puolin ja toisin opittu kunniottamaan toistemme rajoja. Tyydytään siihen, mitä toinen kertoo. Hyvä näin.Soon ihan kotimaista rotua oleva heppa, valitettavasti en voi sitä paljastaa, koska olisi silloin sama vaikka kirjoittaisin nimeni ja osoitteeni puhelinnumeroineen tänne. Siitä tuskin ois kenellekkään iloa, mutta mulle saattais olla haittaa. Näinkö tosiaan minusta ajattelet, mitä tuossa alussa mainitsit?
kerbiili62 kirjoitti:
Soon ihan kotimaista rotua oleva heppa, valitettavasti en voi sitä paljastaa, koska olisi silloin sama vaikka kirjoittaisin nimeni ja osoitteeni puhelinnumeroineen tänne. Siitä tuskin ois kenellekkään iloa, mutta mulle saattais olla haittaa. Näinkö tosiaan minusta ajattelet, mitä tuossa alussa mainitsit?
perustuvat viesteihisi. Viestissäsi missä kerroit luontopalstalle kirjoitelusta, sain sen kuvan, että olet vahva omissa ajatuksissasi ja päätäsi on vaikea kääntää. Välittyikö edellisestä viestistä jotain muuta? Kirjoitinko jotain joka loukkasi sinua?
meyri kirjoitti:
perustuvat viesteihisi. Viestissäsi missä kerroit luontopalstalle kirjoitelusta, sain sen kuvan, että olet vahva omissa ajatuksissasi ja päätäsi on vaikea kääntää. Välittyikö edellisestä viestistä jotain muuta? Kirjoitinko jotain joka loukkasi sinua?
On todella vaikea kääntää, eikä toisinaan onnistu ollenkaan, on niin jäykkä niska. Olen viimeaikoina tottunut jyräämään tahtoni läpi asiassa kuin asiassa, ehkä liiankin härkäpäisesti, koska määrätyissä asioissa en ole nähnyt muuta vaihtoehtoa. Olit aivan oikeassa, nykyisin minua ei pysty loukkaamaan kukaan, eikä mikään, nahka on niin parkkiintunut.
kerbiili62 kirjoitti:
On todella vaikea kääntää, eikä toisinaan onnistu ollenkaan, on niin jäykkä niska. Olen viimeaikoina tottunut jyräämään tahtoni läpi asiassa kuin asiassa, ehkä liiankin härkäpäisesti, koska määrätyissä asioissa en ole nähnyt muuta vaihtoehtoa. Olit aivan oikeassa, nykyisin minua ei pysty loukkaamaan kukaan, eikä mikään, nahka on niin parkkiintunut.
minä sitten olen varuillani ja pelkään, että loukkaan sinua?
- Sarahfiina
kerbiili62 kirjoitti:
Soon ihan kotimaista rotua oleva heppa, valitettavasti en voi sitä paljastaa, koska olisi silloin sama vaikka kirjoittaisin nimeni ja osoitteeni puhelinnumeroineen tänne. Siitä tuskin ois kenellekkään iloa, mutta mulle saattais olla haittaa. Näinkö tosiaan minusta ajattelet, mitä tuossa alussa mainitsit?
Onkohan Sinulla ihka oma hevonen! Varmaan se on kuitenkin ravi sellainen. Mullakin lippis, missä kahden suomenhevosen nimet. En minäkään viitti paljastaa, vaikka tuskin silti itseäni paljastaisin, jos nimet kertoisinkin. Kävin muuten ratsastamassa sielläkin paikallisella tallilla. Ja kuvia otin hevosista, juuri tuossa niitä koneelta kattelin.
meyri kirjoitti:
minä sitten olen varuillani ja pelkään, että loukkaan sinua?
Sellaisesta hulehdit, olen käynyt semmoisen hel.....läpi muutamassa vuodessa, että tauti mikä ei tapa, ei sitten ole kuolemaksi.
Sarahfiina kirjoitti:
Onkohan Sinulla ihka oma hevonen! Varmaan se on kuitenkin ravi sellainen. Mullakin lippis, missä kahden suomenhevosen nimet. En minäkään viitti paljastaa, vaikka tuskin silti itseäni paljastaisin, jos nimet kertoisinkin. Kävin muuten ratsastamassa sielläkin paikallisella tallilla. Ja kuvia otin hevosista, juuri tuossa niitä koneelta kattelin.
Saakin miettiä, käytkö Virpiniemessä harjoitusraveissa? Tähän sinun käyttämääsi nimeen, olitko juoksemassa eilen Ylivieskassa, saman niminen heppa Kalajoelta oli, taisi vähän pärjätäkkin. Ratsastus on hieno harrastus.
- Sarahfiina
kerbiili62 kirjoitti:
Saakin miettiä, käytkö Virpiniemessä harjoitusraveissa? Tähän sinun käyttämääsi nimeen, olitko juoksemassa eilen Ylivieskassa, saman niminen heppa Kalajoelta oli, taisi vähän pärjätäkkin. Ratsastus on hieno harrastus.
Kaima ravasi, en ollut siellä. Harvemmin Virpiniemessä, etupäässä käyn Äimärautiolla menettämässä rahani. Voihan vitsi, kun tässä ei nyt voi kaikkea kuulutella.
Sarahfiina kirjoitti:
Kaima ravasi, en ollut siellä. Harvemmin Virpiniemessä, etupäässä käyn Äimärautiolla menettämässä rahani. Voihan vitsi, kun tässä ei nyt voi kaikkea kuulutella.
Immeinen ku tunnustaa häviävänsä rahat, parempi sekin ku olla Äimänkäessä, vaikka voihan huurteisen hörpätä helteisenä ravipäivänä. Paljon on siellä tullut käytyä, oikeistaan tässä 200-300 km säteillä joka radalla. Ennen kävin kesäisin 3-5 kertaa viikossa vähän pelaileen, Vieremä yksi parhaista paikoista, lisäksi Savolaiset ovat kovia pelimiehiä. Täytyy antaa, joskus hyvä tipsi, kun on "varma" tieto tämänseudun hevosista.
meyri kirjoitti:
Delegoida asian etiäpäin, olisi mielenkiintoista tietää vieläkö lintuyhteisö ois kasassa.
kerbiili62 kirjoitti:
Delegoida asian etiäpäin, olisi mielenkiintoista tietää vieläkö lintuyhteisö ois kasassa.
Ajattelin, että tässä asiassa parempi olla rehellinen kuin keksiä "hätäsellaista". Kyllähän ne kyyhkyt unohtuivat, kun auton kanssa oli hankaluutta ja päivän aikana tuli muitakin yllätyksiä.
Asia jää siis viellä korvieni väliin ja laitan sen eteenpäin sopivan tilaisuuden tullessa (ellen sitte itse käy bongailemassa).meyri kirjoitti:
Ajattelin, että tässä asiassa parempi olla rehellinen kuin keksiä "hätäsellaista". Kyllähän ne kyyhkyt unohtuivat, kun auton kanssa oli hankaluutta ja päivän aikana tuli muitakin yllätyksiä.
Asia jää siis viellä korvieni väliin ja laitan sen eteenpäin sopivan tilaisuuden tullessa (ellen sitte itse käy bongailemassa).Sinulle nätti kävely-, tai pyöräilylenkki Vapuksi tai ensi viikonlopuksi. Pitäis tirpusilla, jos niitä enää siellä on, olla pesimistouhut meneillään pikkuhiljaa. Suosittelen omatoimisuutta, mutta älä ota mitään paineita, sillä kyllähän tärkeysjärjestys asioilla pitää olla. Aikaa on koko kesä, sillä tekevät 2-3 poikuetta, käy milloin itselle parhaiten sopii, voipa olla, että itsekkin käyn katsomassa asian.
kerbiili62 kirjoitti:
Sinulle nätti kävely-, tai pyöräilylenkki Vapuksi tai ensi viikonlopuksi. Pitäis tirpusilla, jos niitä enää siellä on, olla pesimistouhut meneillään pikkuhiljaa. Suosittelen omatoimisuutta, mutta älä ota mitään paineita, sillä kyllähän tärkeysjärjestys asioilla pitää olla. Aikaa on koko kesä, sillä tekevät 2-3 poikuetta, käy milloin itselle parhaiten sopii, voipa olla, että itsekkin käyn katsomassa asian.
Ei siis ole kiirettä. Oletko muuten varma, että tuo matka on sopiva pitkä käveltäväksi?:D
meyri kirjoitti:
Ei siis ole kiirettä. Oletko muuten varma, että tuo matka on sopiva pitkä käveltäväksi?:D
Asut kauenpana, pyöräile, vielä kauenpana autoile, mutta aikaa on koko kesä. Jos järvi välissä soutele yli, mahdollisuuksiahan on monia. Jos asut Närhenmutkassa älä sitten lähde kävelemään, voipi uupelo yllättää, matkaahan kertyy aika lailla.
kerbiili62 kirjoitti:
Asut kauenpana, pyöräile, vielä kauenpana autoile, mutta aikaa on koko kesä. Jos järvi välissä soutele yli, mahdollisuuksiahan on monia. Jos asut Närhenmutkassa älä sitten lähde kävelemään, voipi uupelo yllättää, matkaahan kertyy aika lailla.
voinnut vaikuttaa, niin asuisin nyt Pääskysen pesässä. Olisin halunnut nimetä tämän talon ensimmäisten asukkaiden mukaan. Oli rakennus vaiheessa pääskyset tehneet pesän välikatolle. Hyvä sydäminen rakentaja oli antanut pesimis rauhan.
meyri kirjoitti:
voinnut vaikuttaa, niin asuisin nyt Pääskysen pesässä. Olisin halunnut nimetä tämän talon ensimmäisten asukkaiden mukaan. Oli rakennus vaiheessa pääskyset tehneet pesän välikatolle. Hyvä sydäminen rakentaja oli antanut pesimis rauhan.
Savimajassa asustelet, minäkö olen luullut, että sitä asumismuotoa ei Suomessa käytettäis. Elämä todellakin on ihmeellistä, joka päivä oppii uutta. Miten tuon kylmänkestävyyden kanssa, eikö pakkaset ole häirinneet.
kerbiili62 kirjoitti:
Savimajassa asustelet, minäkö olen luullut, että sitä asumismuotoa ei Suomessa käytettäis. Elämä todellakin on ihmeellistä, joka päivä oppii uutta. Miten tuon kylmänkestävyyden kanssa, eikö pakkaset ole häirinneet.
Savimajassa hyvinkin, ilman sähköä ja vesi on kaivossa. Ihme, ettei kukaan ole tehnyt dokumenttiä. Ethän kerro kuin sadalle parhaalle kaverille. Tämä on syy, miksi pidän matalaa profiilia.
Kiitos muuten huolenpidosta. Kylmä on ja ne vähäisetkin vaatteet peittää enempi kuin lämmittää.meyri kirjoitti:
Savimajassa hyvinkin, ilman sähköä ja vesi on kaivossa. Ihme, ettei kukaan ole tehnyt dokumenttiä. Ethän kerro kuin sadalle parhaalle kaverille. Tämä on syy, miksi pidän matalaa profiilia.
Kiitos muuten huolenpidosta. Kylmä on ja ne vähäisetkin vaatteet peittää enempi kuin lämmittää.Kerroit mulle Pääskysen pesästä, savesta se on tehty. Selvis sitten syy tähän matalaan profiilin pitoon, toivottavasti tulee lämmin Kesä. Täytyis varmaan käydä muutama tunti kylellään, aamulla aikaisin Ouluun, bongaileen niitä OYS:n hoitsuja. Hyviä öitä , että jaksat tehdä huommenna töitä.
kerbiili62 kirjoitti:
Kerroit mulle Pääskysen pesästä, savesta se on tehty. Selvis sitten syy tähän matalaan profiilin pitoon, toivottavasti tulee lämmin Kesä. Täytyis varmaan käydä muutama tunti kylellään, aamulla aikaisin Ouluun, bongaileen niitä OYS:n hoitsuja. Hyviä öitä , että jaksat tehdä huommenna töitä.
Hyviä öitä ja huomiselle jaksamista...
meyri kirjoitti:
Asia jää siis viellä korvieni väliin ja laitan sen eteenpäin sopivan tilaisuuden tullessa (ellen sitte itse käy bongailemassa).Aamutuimaan ajelemassa tuolla sydänmailla, näin mielenkiintoisen tapauksen. Olen kyllä nähnyt ennenkin saman, mutta nyt oli kolme Kurki pariskuntaa suurella peltoaukealla, pysähdyin niitä seurailemaan. Hetken niitä seurailtuani, ensin yksi pariskunta alkoi esittää soidintanssia. Hetken kuluttua kaksi muuta paria aloittivat omat menonsa, meinasin juosta mukaan joukkoon tummaan, mutta onneksi ymmärsin, etteihän nämä menot kolmannelle osapuolelle kuulu. Oli todella hieno esitys isojen lintujen esittämänä, niiailivat, juoksivat siivet levällään toistensa ympärillä, yksi elämäni kauneimmista esityksistä. Sitten lopuksi pyyntö, ethän soita niitä valkotakkisia noutamaan, jos näet jossain maakunnassa miehen juoksentelemassa pellolla kädet levällään, niiailevan, kumartelevan, se on vain kerbiili jolla on kevättä rinnassa?
ps. se saattaa olla tarttuvaa- Sarahfiina
kerbiili62 kirjoitti:
Aamutuimaan ajelemassa tuolla sydänmailla, näin mielenkiintoisen tapauksen. Olen kyllä nähnyt ennenkin saman, mutta nyt oli kolme Kurki pariskuntaa suurella peltoaukealla, pysähdyin niitä seurailemaan. Hetken niitä seurailtuani, ensin yksi pariskunta alkoi esittää soidintanssia. Hetken kuluttua kaksi muuta paria aloittivat omat menonsa, meinasin juosta mukaan joukkoon tummaan, mutta onneksi ymmärsin, etteihän nämä menot kolmannelle osapuolelle kuulu. Oli todella hieno esitys isojen lintujen esittämänä, niiailivat, juoksivat siivet levällään toistensa ympärillä, yksi elämäni kauneimmista esityksistä. Sitten lopuksi pyyntö, ethän soita niitä valkotakkisia noutamaan, jos näet jossain maakunnassa miehen juoksentelemassa pellolla kädet levällään, niiailevan, kumartelevan, se on vain kerbiili jolla on kevättä rinnassa?
ps. se saattaa olla tarttuvaaoikein aitiopaikalle! Voipi vaan kuvitella kuinka hurmaava kyseinen esitys on ollut. Kiikarillako katselit? Voi mistä kaikesta ihmiset, jotka eivät liiku luonnossa, jäävät paitsi! Lupaan etten soita pii-puu autoa, mutta vaaransa siinä on kyllä joutua hoitoon jos suolla alat yksikses tanssimaan.
Tiedätkö muuten mitään siitä Harmaasieposta, josta luin tuolla toisaalla!?
Vappuja ja uusia elämyksiä Sinulle! kerbiili62 kirjoitti:
Aamutuimaan ajelemassa tuolla sydänmailla, näin mielenkiintoisen tapauksen. Olen kyllä nähnyt ennenkin saman, mutta nyt oli kolme Kurki pariskuntaa suurella peltoaukealla, pysähdyin niitä seurailemaan. Hetken niitä seurailtuani, ensin yksi pariskunta alkoi esittää soidintanssia. Hetken kuluttua kaksi muuta paria aloittivat omat menonsa, meinasin juosta mukaan joukkoon tummaan, mutta onneksi ymmärsin, etteihän nämä menot kolmannelle osapuolelle kuulu. Oli todella hieno esitys isojen lintujen esittämänä, niiailivat, juoksivat siivet levällään toistensa ympärillä, yksi elämäni kauneimmista esityksistä. Sitten lopuksi pyyntö, ethän soita niitä valkotakkisia noutamaan, jos näet jossain maakunnassa miehen juoksentelemassa pellolla kädet levällään, niiailevan, kumartelevan, se on vain kerbiili jolla on kevättä rinnassa?
ps. se saattaa olla tarttuvaaHienot ovat olleet näkymät ja mikä parasta, mitä olet tuntenut sisälläsi. Ei haittaa kirmailut. Tässä lähistölläkin iso pelto johon voi tulla esityksen tekemään;D
Muista, että et ole koskaan viennyt voimiani kertoessasi tunnelista ja en ole kokenut olleeni hyväksi käytetty. Hieno, jos tunneli on väistynyt (vaikka vain hetkeksi) ja tilalla kevättä.meyri kirjoitti:
Hienot ovat olleet näkymät ja mikä parasta, mitä olet tuntenut sisälläsi. Ei haittaa kirmailut. Tässä lähistölläkin iso pelto johon voi tulla esityksen tekemään;D
Muista, että et ole koskaan viennyt voimiani kertoessasi tunnelista ja en ole kokenut olleeni hyväksi käytetty. Hieno, jos tunneli on väistynyt (vaikka vain hetkeksi) ja tilalla kevättä.Se kiva, että tilanne ees pysyis tämmöissä, mutta unta pitäis jostain saada ostaa. Viikossa ehkä 15 tuntia saanut nukkua, lopetin sen kuumetta ylläpitävän kipulääkkeen syönnin, samantien meni osa yöunista. Ehkäpä sieltä tulevat joskus, ennenkuin rasahtaa. Yritän muutenkin olla niin vähillä kipulääkityksellä, kuin mahdollista. Lisäksi vaihtelen lääkkeet erimerkkiseksi vähän ajan välein, ettei niihin tuu immuuniksi. Tämä kaikki on sovittu lääkärin kanssa yhdessä, itse kyllä hoksasin kysyä asiaa. Kehui, että hyvä kun joku itsekkin aattelee asioita, eikä popsi kaikkia lääkkeitä. Kyllä tämä tästä johonkinpäin nytkähtää, jos ei parempaan suuntaan, sitten on mentävä hitaasti huonompaa kohti. Mulla venyy nämä epikriisit, mutta nyt lopetan niiden puimisen.
Sarahfiina kirjoitti:
oikein aitiopaikalle! Voipi vaan kuvitella kuinka hurmaava kyseinen esitys on ollut. Kiikarillako katselit? Voi mistä kaikesta ihmiset, jotka eivät liiku luonnossa, jäävät paitsi! Lupaan etten soita pii-puu autoa, mutta vaaransa siinä on kyllä joutua hoitoon jos suolla alat yksikses tanssimaan.
Tiedätkö muuten mitään siitä Harmaasieposta, josta luin tuolla toisaalla!?
Vappuja ja uusia elämyksiä Sinulle!Mulla vahva aavistus on siitä, Harmaasieppo se on. Olivat niin lähellä tietä, että ilman kiikareita seurailin, ei edes tohtinut autosta ulos nousta. Olen samaa mieltä luonnossa liikkumisesta, minulle se on henkireikä tähän muuhun pärjäämiseen.
- Sarahfiina
kerbiili62 kirjoitti:
Mulla vahva aavistus on siitä, Harmaasieppo se on. Olivat niin lähellä tietä, että ilman kiikareita seurailin, ei edes tohtinut autosta ulos nousta. Olen samaa mieltä luonnossa liikkumisesta, minulle se on henkireikä tähän muuhun pärjäämiseen.
vähän aattelinkin, että Sinun se täytyi olla. Miksi et vieraile siellä useammin. Meillä oikein hyvä tiimi ja mukaan varmaan mahtuu.
Pärjäämistä Sinulle kaikista vaikeuksista huolimatta. Omistat käsittääkseni kuitenkin positiivisen luonteen ja olet taistelija tyyppi, sillä on paljon merkitystä jaksamisen kannalta. Naistenlogiikkaa apuun, tilanne kestämätön. Niitä mykkäkouluja mullekkin pitäneenä, uskallan kysyä erästä arkaa asiaa sinulta. Vähän taustaa:
1.episodi,lähdin viime Kevättalvella Rautupilkille Kilpisjärvelle poikaporukalla, parempipuolisko oli pakannut kaikki kamppeet valmiiksi matkaa varten. Viikko vierähti reissussa, palasin reissusta hirveän väsyneenä. Lievä nalkutus alkoi välittömästi, kun saalistakaan ei kotiintuotu. Siitä hermostuneena sanoin, että yöpukuni ei sitten ollut mahtunut matkatavaroihin. Vastaus oli, että se oli siellä pilkkirepussa, mykkäkoulua reilu kuukausi.
2.episodi, tapahtui viime syksynä, paremman puoliskon töistätullessa, vapauduin lastenhoidosta, lähdin hakemaan kioskilta tupakkia, hän jäi laittamaan ruokaa. Aika vierähti hiukkasen noin 6 tuntia, puhelin soi, vastasin siihen äkäiseen kommenttiin, että otetaanko ruoka pois lämpimästä. Käskin ottaa ruuan pois lämpiämästä, kerroin olevani menossa juuri laivaan Turussa. Saavuin parin päivänpäästä, mykkäkoulua kuukausi.
3.episodi, myös alkunsa viime Keväältä, juuri kun mykkäkoulu loppunut, mulla Villisika reissu Viroon. Matka oli kaikinpuolin hieno, vaikka sikoja emme saaneetkaan. Kaikki hyvin aina Tammikuunlopulle asti, olin lumihommissa pihalla p.puolisko huuti minua lankapuhelimeen, sanoi Virosta soitettavan. Lähdin juoksun kanssa, mielessä uusi jahtimatka, katse oli jäätävä kysyinkin siinä ohittaissa, että Raivoko soittaa, vastasi, joku emakko sieltä soittaa olis herralle porsas syntynyt. Sen jälkeen ei ole puhuttu ollenkaan, erokin elikkä mykkäkoulua on piisannut tooosi pitkään. Kysynkin onko kärpäsestä tehty härkänen, minen oikein ymmärrä? Auttaisko tässä se kuuluisa naistenlogiikka, epäilen vähän, anna hyviä neuvoja, vai meneekö sormi suuhun niinkuin minulta on mennyt.kerbiili62 kirjoitti:
Naistenlogiikkaa apuun, tilanne kestämätön. Niitä mykkäkouluja mullekkin pitäneenä, uskallan kysyä erästä arkaa asiaa sinulta. Vähän taustaa:
1.episodi,lähdin viime Kevättalvella Rautupilkille Kilpisjärvelle poikaporukalla, parempipuolisko oli pakannut kaikki kamppeet valmiiksi matkaa varten. Viikko vierähti reissussa, palasin reissusta hirveän väsyneenä. Lievä nalkutus alkoi välittömästi, kun saalistakaan ei kotiintuotu. Siitä hermostuneena sanoin, että yöpukuni ei sitten ollut mahtunut matkatavaroihin. Vastaus oli, että se oli siellä pilkkirepussa, mykkäkoulua reilu kuukausi.
2.episodi, tapahtui viime syksynä, paremman puoliskon töistätullessa, vapauduin lastenhoidosta, lähdin hakemaan kioskilta tupakkia, hän jäi laittamaan ruokaa. Aika vierähti hiukkasen noin 6 tuntia, puhelin soi, vastasin siihen äkäiseen kommenttiin, että otetaanko ruoka pois lämpimästä. Käskin ottaa ruuan pois lämpiämästä, kerroin olevani menossa juuri laivaan Turussa. Saavuin parin päivänpäästä, mykkäkoulua kuukausi.
3.episodi, myös alkunsa viime Keväältä, juuri kun mykkäkoulu loppunut, mulla Villisika reissu Viroon. Matka oli kaikinpuolin hieno, vaikka sikoja emme saaneetkaan. Kaikki hyvin aina Tammikuunlopulle asti, olin lumihommissa pihalla p.puolisko huuti minua lankapuhelimeen, sanoi Virosta soitettavan. Lähdin juoksun kanssa, mielessä uusi jahtimatka, katse oli jäätävä kysyinkin siinä ohittaissa, että Raivoko soittaa, vastasi, joku emakko sieltä soittaa olis herralle porsas syntynyt. Sen jälkeen ei ole puhuttu ollenkaan, erokin elikkä mykkäkoulua on piisannut tooosi pitkään. Kysynkin onko kärpäsestä tehty härkänen, minen oikein ymmärrä? Auttaisko tässä se kuuluisa naistenlogiikka, epäilen vähän, anna hyviä neuvoja, vai meneekö sormi suuhun niinkuin minulta on mennyt.tarvitset apua.
Annampa tähän vähän mieslogiikkaa; Jukka-Pekka Palviainen eräässä kirjassa kirjoittaa, "...,sillä ihminen on vastuussa teoistaan, ei ajatuksistaan ja tunteistaan."
Tämän lauseen perusteella, kun mietit tekojasi, niin löydät vastaukset tulevaisuuteen. Jos olet pahoillasi käytöksistäsi, niin kirjoita vaikka kirje ja kerro tunteesi ja ajatuksesi siinä avoimesti.
Jos olet sitä mieltä että kärpäsestä on tehty härkä, niin voit tämänkin kirjeen avulla selvittää hänelle.
Lopuksi tarjoan naislogiikkaa; jos sanat ja teot menevät ristiin, niin usko tekoja.
ps. vastasin kaverina, näissä parisuhdekriiseissä en ole ammattilainenmeyri kirjoitti:
tarvitset apua.
Annampa tähän vähän mieslogiikkaa; Jukka-Pekka Palviainen eräässä kirjassa kirjoittaa, "...,sillä ihminen on vastuussa teoistaan, ei ajatuksistaan ja tunteistaan."
Tämän lauseen perusteella, kun mietit tekojasi, niin löydät vastaukset tulevaisuuteen. Jos olet pahoillasi käytöksistäsi, niin kirjoita vaikka kirje ja kerro tunteesi ja ajatuksesi siinä avoimesti.
Jos olet sitä mieltä että kärpäsestä on tehty härkä, niin voit tämänkin kirjeen avulla selvittää hänelle.
Lopuksi tarjoan naislogiikkaa; jos sanat ja teot menevät ristiin, niin usko tekoja.
ps. vastasin kaverina, näissä parisuhdekriiseissä en ole ammattilainenHarmin paikka, kun minä jo luulin saavani todellista apua naisnäkökulmasta. Ymmärrän kyllä, että mieslogiikkani pyrkii kaunistelemaan asioita, jotka mielestäni ovat itsestään selvyyksiä miesten mailmassa. Tarkoitukseni oli kysyä asiaa, suht. tunt. palstalla naisenlogiikka osiossa, mutta luulen ettei sieltäkään suoranaista apua löydy, ehkä hetkellistä tuskan lievitystä, lisää vaikeuksia. Joten tyydyn tähän logiikkaosuutesi, tekojen tielle. Tehtyä kun ei saa tekemättömäksi, joten lähdenkin paikkaostoksille. Yritän vielä kerran paikata tilannetta, vaikka tilanne tuntuukin toivottomalta.
Kiitos kun viitsit edes lukea, näitä lievempiä sikailujani.kerbiili62 kirjoitti:
Harmin paikka, kun minä jo luulin saavani todellista apua naisnäkökulmasta. Ymmärrän kyllä, että mieslogiikkani pyrkii kaunistelemaan asioita, jotka mielestäni ovat itsestään selvyyksiä miesten mailmassa. Tarkoitukseni oli kysyä asiaa, suht. tunt. palstalla naisenlogiikka osiossa, mutta luulen ettei sieltäkään suoranaista apua löydy, ehkä hetkellistä tuskan lievitystä, lisää vaikeuksia. Joten tyydyn tähän logiikkaosuutesi, tekojen tielle. Tehtyä kun ei saa tekemättömäksi, joten lähdenkin paikkaostoksille. Yritän vielä kerran paikata tilannetta, vaikka tilanne tuntuukin toivottomalta.
Kiitos kun viitsit edes lukea, näitä lievempiä sikailujani.vähän vaikeaa, kun tuntuu, että miinakentässä kävelisi. Halusin oikestaan sanoa sinulle, että käytä kirjoittamisen lahjaa, jonka olet saannut. Muista, että niin kauan, kun on elämää, on toivoa. Kaiken avaimena on tunteesi häntä kohtaan.
meyri kirjoitti:
vähän vaikeaa, kun tuntuu, että miinakentässä kävelisi. Halusin oikestaan sanoa sinulle, että käytä kirjoittamisen lahjaa, jonka olet saannut. Muista, että niin kauan, kun on elämää, on toivoa. Kaiken avaimena on tunteesi häntä kohtaan.
Muuta sano, TipTopit nyt hankittu, ei muutakuin paikkailu hommiin. Jos korvani huommenna punottavat erikoisen paljon, homma ilmeisesti epäonnistunut. Tämän kirjoittajan lahjoista en olisi niin varma, mutta ammennan voimia noista kahdesta viimeisestä lauseesta. Autoit minua enemmän kuin tiedätkään, joskushan nämä asiat on kohdattava, ei niitten voi antaa vain olla. Kiitän ja niiaan sinulle ( kumarrus ei onnistu ), polvistumaankaan en ala, selviänkö näillä?
kerbiili62 kirjoitti:
Muuta sano, TipTopit nyt hankittu, ei muutakuin paikkailu hommiin. Jos korvani huommenna punottavat erikoisen paljon, homma ilmeisesti epäonnistunut. Tämän kirjoittajan lahjoista en olisi niin varma, mutta ammennan voimia noista kahdesta viimeisestä lauseesta. Autoit minua enemmän kuin tiedätkään, joskushan nämä asiat on kohdattava, ei niitten voi antaa vain olla. Kiitän ja niiaan sinulle ( kumarrus ei onnistu ), polvistumaankaan en ala, selviänkö näillä?
korvasi punottaisi vähempi ja mieli kevenisi, niin muista kertoa minusta. Kyllä parempi puolisko ymmärtää, kun sanot etten minä ole emakko, joka haluaa porsaita vaan pelkkä "keskustelupalstankaveri", jolla on jo Peippo ja Västäräkki.
meyri kirjoitti:
korvasi punottaisi vähempi ja mieli kevenisi, niin muista kertoa minusta. Kyllä parempi puolisko ymmärtää, kun sanot etten minä ole emakko, joka haluaa porsaita vaan pelkkä "keskustelupalstankaveri", jolla on jo Peippo ja Västäräkki.
Hullua yllytä, eskarilainen haettu kotiin ja kuumeisesti mietitään sanoja millä aloittas. Miltä kuulostais " olen päättänyt yrittää vielä kerran" ei perskuta nuin voi kysyä, enhän minä ole mitään päättänyt. Nyt hokasin " pitkällisen harkinnan jälkeen, olisiko meidän aika keskustella " jess mää olen nero, vai kuulostaako aivan hullulta. Ja sitte niistä emakosta ja porsaasta ei enää keskustella, ottaa niin lompakon, kuin hermojenkin päälle. Lienee osittain totta, että miehet hetkittäin ajattelevat vain jalkovälillään. Vai menisin tässä vaiheessa kertomaan vaan "keskustelupalstankaverista", jääköön toiseen kertaan, jos mahdollisuutta edes tulee. Paljonkohan tuosta mykkäkoulua rapsahtaa, luulen aika pitkästi, jos entiset merkit paikkansa pitää.
kerbiili62 kirjoitti:
Hullua yllytä, eskarilainen haettu kotiin ja kuumeisesti mietitään sanoja millä aloittas. Miltä kuulostais " olen päättänyt yrittää vielä kerran" ei perskuta nuin voi kysyä, enhän minä ole mitään päättänyt. Nyt hokasin " pitkällisen harkinnan jälkeen, olisiko meidän aika keskustella " jess mää olen nero, vai kuulostaako aivan hullulta. Ja sitte niistä emakosta ja porsaasta ei enää keskustella, ottaa niin lompakon, kuin hermojenkin päälle. Lienee osittain totta, että miehet hetkittäin ajattelevat vain jalkovälillään. Vai menisin tässä vaiheessa kertomaan vaan "keskustelupalstankaverista", jääköön toiseen kertaan, jos mahdollisuutta edes tulee. Paljonkohan tuosta mykkäkoulua rapsahtaa, luulen aika pitkästi, jos entiset merkit paikkansa pitää.
mikä aloitus teillä toimii. Ja tosiaan eihän nämä virtuaalikaverit taida harmia aiheuttaa, jotta niistä täytyisi kertoa. Yritä nyt saada mykkäkoulu loppumaan. En voi muutakuin pitää peukkuja ja toivoa, että kaikki menisi parhain päin.
meyri kirjoitti:
mikä aloitus teillä toimii. Ja tosiaan eihän nämä virtuaalikaverit taida harmia aiheuttaa, jotta niistä täytyisi kertoa. Yritä nyt saada mykkäkoulu loppumaan. En voi muutakuin pitää peukkuja ja toivoa, että kaikki menisi parhain päin.
Roskissa, korvat helottaa punaisena, mutta se puhui, vaikkakin yhden sanan "hyvästi", se tuntui tulevan syvältä. Voit laskea peukut alas, taidan tyytyä kohtalooni ja jatkaa elämääni yksin tai onhan minulla lapset, jotka muistuttavat siitä eletystä ajasta. Taidankin soitella kavereille Uulalle ja Aslakille, josko Rautupilkkireissu maistuis jollekkin, vieläkun jäät käsivarressa kestävät. Kyllä se tuolla Lapissa olotila tasaantuu, erämaassa hermot lepää ja arjen huolet unohtuvat.
- Lonely_Wolf
Niin olen kirjoittanut suomi24:sen palstoilla tämän lisäksi : huuhaalla, kahvilassa ja tuonne rikospalstalle. Sen lisäksi olen lueskellut joskus maailman menoa sekä ateisti palstaa.. niitä enää harvemmin. Sekä luettaviin on myös mennyt nämä lähikunnat (hyvin harvoja käyntejä).
Palsta jolle kirjoitan on luonnollisesti se missä toimin moderaattorina erittäin hyvän luonteen omaavan henkilön 'alaisena'. Tärkeintä on saada sopivaa tekstiä aikaiseksi, välillä hyvän laatuista huumoriakin yrittäen. **Kerkesimpäs lauantain puolella, hyvä aloitus**- sakkeus
kerkiä käydä kuin Turisijalla ja täällä kaksnelosella....Täälläkin jää osa lukematta,vakka ei siinä kyllä mitään häviä.Oon kyllä kerinnyt lukea kaikki Tarinatuntereen keskustelut,vaan oon hidas aloittamaan siellä itse...Se sinun lomareissu oli niin elävästi kuvaeltu,että eipä juuri tartte ite lähtiäkkään sinne lomille...Charlie sun muut tuli tutuksi.
- Lonely_Wolf
kerbiili62 kirjoitti:
Sinä vaan ole sattumoisin liikkunut Vihannin suunnalla? Tuli muutenvaan mieleen.
Siis pelkästään ohikulkumatkalla useinkin olen käynyt Vihannissa. On siellä ollut autonikin pari päivää parkissa kun otin junamatkan etelään.
- Lonely_Wolf
sakkeus kirjoitti:
kerkiä käydä kuin Turisijalla ja täällä kaksnelosella....Täälläkin jää osa lukematta,vakka ei siinä kyllä mitään häviä.Oon kyllä kerinnyt lukea kaikki Tarinatuntereen keskustelut,vaan oon hidas aloittamaan siellä itse...Se sinun lomareissu oli niin elävästi kuvaeltu,että eipä juuri tartte ite lähtiäkkään sinne lomille...Charlie sun muut tuli tutuksi.
että tarina kelpaa, pitäis jatkaa sitä viel muutaman päivän kohalta. Ei mitään mullistavaa, kunhan jotain löpisen ;). Paas laittaa jottain juttua sinnekin jos mieleen tulee.
Lonely_Wolf kirjoitti:
Siis pelkästään ohikulkumatkalla useinkin olen käynyt Vihannissa. On siellä ollut autonikin pari päivää parkissa kun otin junamatkan etelään.
Tämä Lapinkoiran ja Suden kohtaaminen alkaa selvitä, enpä ois uskonut, että kaikki ois näin helppoa.
- sakkeus
kerbiili62 kirjoitti:
Tämä Lapinkoiran ja Suden kohtaaminen alkaa selvitä, enpä ois uskonut, että kaikki ois näin helppoa.
Haapaveeltä Vihantiin,Ja oli lumipyry,kun Haapaveen ja Karhukankaan puolivälissä oli (suurinpiirtein)aavaneva,jossa Susi tarpoi menemään umpihangessa Haapaveen suuntaan.
Ja oon varma,ettei se ollut koira,vaikka matkaa oli sata tai kakssataa metriä sakkeus kirjoitti:
Haapaveeltä Vihantiin,Ja oli lumipyry,kun Haapaveen ja Karhukankaan puolivälissä oli (suurinpiirtein)aavaneva,jossa Susi tarpoi menemään umpihangessa Haapaveen suuntaan.
Ja oon varma,ettei se ollut koira,vaikka matkaa oli sata tai kakssataa metriäNiitä meillä täällä, lähipitäjissä ollut jo vuosia, en pidä tuota ollenkaan ihmeenä. Piipsannevalla olleet monta kertaa, tiedähäntä mikä niitä turvesoissa viehättää. Täytyy sanoa, kun minäkin ensimmäisen hukan näin, siitei koira edes tullut mieleen, siiton jo kymmenisenvuotta aikaa.
- sakkeus
kerbiili62 kirjoitti:
Niitä meillä täällä, lähipitäjissä ollut jo vuosia, en pidä tuota ollenkaan ihmeenä. Piipsannevalla olleet monta kertaa, tiedähäntä mikä niitä turvesoissa viehättää. Täytyy sanoa, kun minäkin ensimmäisen hukan näin, siitei koira edes tullut mieleen, siiton jo kymmenisenvuotta aikaa.
kun minä näin sen on pitkästi toistakymmentä vuotta. Oli hyvä näkyvyys linjurin ikkunasta.Silloin ei viel Merijärven sudet olleet tehneet pahojaan lammaskarsinassa.(On siitä varmaan parikymmentä vuotta)
- Lonely_Wolf
kerbiili62 kirjoitti:
Lapinkoirista tykkään, ei siinä mielessä mut kuitenkin. Oon varustettu huumorilla, kuten otin tämänkin jutun :)).
sakkeus kirjoitti:
kun minä näin sen on pitkästi toistakymmentä vuotta. Oli hyvä näkyvyys linjurin ikkunasta.Silloin ei viel Merijärven sudet olleet tehneet pahojaan lammaskarsinassa.(On siitä varmaan parikymmentä vuotta)
Vuonna -86 ehkä silloin, olen ollut susipassissa Lumimetässä, silloin Susi oli vapaata riistaa Oulun-Läänissä.
- sakkeus
kerbiili62 kirjoitti:
Vuonna -86 ehkä silloin, olen ollut susipassissa Lumimetässä, silloin Susi oli vapaata riistaa Oulun-Läänissä.
selittääkin asian.Sinä kuotta ajelit ne Sudet sieltä Haapaveelle.Olipa hyvä,että tunnustit.Nyt minä ymmärrän sen sujen kiiren siellä aavallanevalla lumipyryssä.
Lonely_Wolf kirjoitti:
Lapinkoirista tykkään, ei siinä mielessä mut kuitenkin. Oon varustettu huumorilla, kuten otin tämänkin jutun :)).
Oli tarkoituskin, elämässä pitää myös olla vähän huumoriakin. Näitä hampaatirvessä liikkujia on ihan tarpeeksi, ajattelin kirjoittaessa, että mitenkähän hukka tämän asian ottaa, hyvä näin.
- Lonely_Wolf
kerbiili62 kirjoitti:
Oli tarkoituskin, elämässä pitää myös olla vähän huumoriakin. Näitä hampaatirvessä liikkujia on ihan tarpeeksi, ajattelin kirjoittaessa, että mitenkähän hukka tämän asian ottaa, hyvä näin.
Rekkautuneen perisynti, jos tätä sanaa voisi tässä käyttää, on se, että kirjoittajasta saadaan pitemmän ajan kuluessa 'profiilikuvaus'. Olet mielestäni vaaraton heppu ja sanoisinko asiallinen kirjoittaja.
Jos tulen toisiin johtopäätöksiin voisin kokeilla kerbiilisoppaa aamiaiseksi ;) Lonely_Wolf kirjoitti:
Rekkautuneen perisynti, jos tätä sanaa voisi tässä käyttää, on se, että kirjoittajasta saadaan pitemmän ajan kuluessa 'profiilikuvaus'. Olet mielestäni vaaraton heppu ja sanoisinko asiallinen kirjoittaja.
Jos tulen toisiin johtopäätöksiin voisin kokeilla kerbiilisoppaa aamiaiseksi ;)En itse tiedä, mutta omantyylinsä pitävä kiertolainen. Olet oikeassa, aina omalla nim. merk. kirjoittajasta on pienellä vaivalla helppo saada käsitys, millainen persoona kyseessä. Elä jumankaut keittele Mongolialaisia Hyppymyyriä ( Gerpiili ), voit joutua niin pahalle yrjö linjalle, ettei vesilasikaan pysy sisällä, on syötävä kolmihaarakoukkuja, ne varmaan pysyvät sisällä. Joten jätä kerpiilikeitto keittämättä.
Lonely_Wolf kirjoitti:
Jos tulen toisiin johtopäätöksiin voisin kokeilla kerbiilisoppaa aamiaiseksi ;)Kuulin luotettavalta taholta, että hirvien laskennassa olisi törmatty susilaumaan (olikohan peräti 7 yksilöä), joka olivat saalistamassa hirveä. Tämä tapahtuma oli ilmeisesti ihan kuvattu.
En hoksannut kysyä, missä päin olisi tapahtunut ja löytyisikö kuvat vaikkapa netistä. Kun seuraavan kerran näin tietolähteeni taidampa uteliaisuuttani kysästä.meyri kirjoitti:
Kuulin luotettavalta taholta, että hirvien laskennassa olisi törmatty susilaumaan (olikohan peräti 7 yksilöä), joka olivat saalistamassa hirveä. Tämä tapahtuma oli ilmeisesti ihan kuvattu.
En hoksannut kysyä, missä päin olisi tapahtunut ja löytyisikö kuvat vaikkapa netistä. Kun seuraavan kerran näin tietolähteeni taidampa uteliaisuuttani kysästä.Ihmeessä, kaikki susihavainnot tervetulleita. Tekiväthän ne näissä lähialueilla lentolaskentoja, saattaa olla lähistöltäkin, laumakokokin ihan passeli. Luultavasti kuvia ei kovin yleiseen jakeluun ole lähetetty, saattais vain aiheuttaa paniikkia, kesän tullen, kun marjastuskausi alkaa. Onhan sitä kyllä omia hyviä marjamaita iankaiken suojeltu, milloin Karhu tai verenhimoisilla Susi havainnoilla, toimiva konsti.
- Lonely_Wolf
meyri kirjoitti:
Kuulin luotettavalta taholta, että hirvien laskennassa olisi törmatty susilaumaan (olikohan peräti 7 yksilöä), joka olivat saalistamassa hirveä. Tämä tapahtuma oli ilmeisesti ihan kuvattu.
En hoksannut kysyä, missä päin olisi tapahtunut ja löytyisikö kuvat vaikkapa netistä. Kun seuraavan kerran näin tietolähteeni taidampa uteliaisuuttani kysästä.Ja vastauksena tänne heti linkki jos on netissä tajottavana videota, etukäteen kiitos :).
Lonely_Wolf kirjoitti:
Ja vastauksena tänne heti linkki jos on netissä tajottavana videota, etukäteen kiitos :).
kummatkin Herrat, että minä voin vain luvata yrittää. Jos on hyvä tuuri niin luulisin, että parin viikon sisällä, saan sen selville.
- Joskus voittanutkin
kun olen antanut vihjeen vaan sitkaasti antaa rosentit.
- Sarahfiina
Sinä häntä pelimiehiä oot! Vihjeet ovat tervetulleita, kiitoksia vaan etukäteen. Minä niin vähän aikaa tätä harrastanut, niinkuin ratsasrustakin, etten kyllä älyä juuri mittään tämän päälle, mutta se on tuo pelihimo. Tykkään kuitenkin jotenkin enempi kylmäveristen lähdöistä. Onhan mulla oma suosikkikin, tämä oululainen ori, joka oli Äimäraution viimevuoden voitokkain hevonen. Jos en nyt tätäkin ihan väärin muista.
Täytyy tunnustaa, että aukko silläkin kohtaa sivistyksessä, etten oo käyny kertaakaan Äimänhovissa. Kahvit ovat aina riittäneet.
Vähät minä oon näitä ratoja kiertänyt. Rovaniemellä ja Torniossa viime kesänä jonkun kerran. Sitten näitä lähialueiden harjoitusraveja oon käyny joskus kattomassa.
Mutta tähän päivään. Pyörittiin Liminganlahdella ja käytiin Temmeksen lintutornilla. Lintuja oli ihan mukavasti. Ei mitään erikoisuuksia nähty, mutta mukava siellä on eväsrepun kanssa kulkea kattelemassa.
Sitten käytiin vielä illasta kattelemassa Kiiminkijoen jäätilannetta. Koitelinkosket siellä kuohuivat vapaina. Se on ihan hieno paikka. Osaksi jäät yläjuoksulla menneet ja väliin suvantopaikoissa oli patoja.
Tuohon yhteen kommenttiin sanoisin, että rosentit on kyllä tullu maksettua!- Sarahfiina
oli niin syvä, että piti vastata tänne.
- Sarahfiina
Sarahfiina kirjoitti:
oli niin syvä, että piti vastata tänne.
vielä soitti ja oikoi noita minun kirjoituksia. Ei ole kuulemma Temmeksen vaan Temmesjoen lintutorni. Olisit varmaan tiennyt mitä tarkoitin.
Ois muuten tarkotus lähtä ennen Vappua käymään vielä Hailuodossa bongailemassa. Minä kun otin töistä aikalisän ja menen vasta syyskuussa töihin, niin on tätä aikaakin ihan mukavasti. Joskus Äimärautiolle paikka ja aika niin käyn morjestamassa, kesänpäälle varmaan tulee käytyä. Sielläkään ei ole tullut käytyä, kuin viimesyksynä ja silloinkin olin korttikursseilla, kaverilla henkisenä tukena, sai kortin uusittua. Mahtoiko se lempparihevonen olla Hakkaraisen usein ajama. Luontoreissulla olette olleet, koita bongata Mustapyrstökuiri Liminganlahdelta, kovanluokan harvinaisuus muualla Suomessa. Onhan se aivan toista olla luonnonhelmassa, pysähtyä välillä evästelemään, mitä istua sisällä, tänäänhän oli mainio ulkoilusää. Minä oon joskus mennyt ja juonut nuo rosentit.
- Sarahfiina
kerbiili62 kirjoitti:
Joskus Äimärautiolle paikka ja aika niin käyn morjestamassa, kesänpäälle varmaan tulee käytyä. Sielläkään ei ole tullut käytyä, kuin viimesyksynä ja silloinkin olin korttikursseilla, kaverilla henkisenä tukena, sai kortin uusittua. Mahtoiko se lempparihevonen olla Hakkaraisen usein ajama. Luontoreissulla olette olleet, koita bongata Mustapyrstökuiri Liminganlahdelta, kovanluokan harvinaisuus muualla Suomessa. Onhan se aivan toista olla luonnonhelmassa, pysähtyä välillä evästelemään, mitä istua sisällä, tänäänhän oli mainio ulkoilusää. Minä oon joskus mennyt ja juonut nuo rosentit.
Kyllä siellä mullakin kesällä tulee enempi käytyä. Kyllähän se Hakkarainen sitä yleensä ajoi.
Näistä minun lippiksessä olevista hevosista toinen on nyt tietääkseni Kalajoella valmennuksessa. Eipä vielä menestystä, ei kyllä kovin monta lähtöäkään.
Sitä kalajokista hevosta en tunne. Kattelin vaan lähtölistoista ittelle sopivaa nikkiä ja se jotenkin kolahti.
Minä niin vähän noita lintuja tunnen, mutta on kyllä linnuista enempi tietävä mukana. Kiva niitä on katella, vaikka kaikkia ei osaa nimetäkkään. On se tämä luonto niin ihmeellistä!
Ja ne rosentit tulet saamaan ja voit käyttää ne parhaaksi katsomallasi tavalla.
Mutta Äimärautiolla nähdään kesänpäälle! Sarahfiina kirjoitti:
Kyllä siellä mullakin kesällä tulee enempi käytyä. Kyllähän se Hakkarainen sitä yleensä ajoi.
Näistä minun lippiksessä olevista hevosista toinen on nyt tietääkseni Kalajoella valmennuksessa. Eipä vielä menestystä, ei kyllä kovin monta lähtöäkään.
Sitä kalajokista hevosta en tunne. Kattelin vaan lähtölistoista ittelle sopivaa nikkiä ja se jotenkin kolahti.
Minä niin vähän noita lintuja tunnen, mutta on kyllä linnuista enempi tietävä mukana. Kiva niitä on katella, vaikka kaikkia ei osaa nimetäkkään. On se tämä luonto niin ihmeellistä!
Ja ne rosentit tulet saamaan ja voit käyttää ne parhaaksi katsomallasi tavalla.
Mutta Äimärautiolla nähdään kesänpäälle!Siis oikeassa nikkisi suhteen, kattelin Ylivieskan tuloksia Perjantai iltana Hippoksen sivuilta, oli niin tutun oloinen se hevosen nimi, kunnes huomasin syyn. Hieno homma, että olet ottanut itsellesi aikalisän, kerranhan me täällä eletään, siitä pitäis myös osata nauttia. Luonnossa liikkuminen se tärkein tavoite on, siellä hermot lepää, arjen vaikeatkin asiat saavat vähän valoisamman suunnan monesti. Kysymys sinulle, mikä Pohjanlahteen laskeva joki virtaa "luonnottomasti" Lännestä Itään päin? Saattaa olla sinulle helppo tai sitten ei.
- Sarahfiina
kerbiili62 kirjoitti:
Siis oikeassa nikkisi suhteen, kattelin Ylivieskan tuloksia Perjantai iltana Hippoksen sivuilta, oli niin tutun oloinen se hevosen nimi, kunnes huomasin syyn. Hieno homma, että olet ottanut itsellesi aikalisän, kerranhan me täällä eletään, siitä pitäis myös osata nauttia. Luonnossa liikkuminen se tärkein tavoite on, siellä hermot lepää, arjen vaikeatkin asiat saavat vähän valoisamman suunnan monesti. Kysymys sinulle, mikä Pohjanlahteen laskeva joki virtaa "luonnottomasti" Lännestä Itään päin? Saattaa olla sinulle helppo tai sitten ei.
Tämän täytyy kyllä olla joku kompakysymys! Miten voi virrata lännestä itään jos laskee Pohjanlahteen!? Vastaus on varmaankin Kiiminki- Oulu- tai Iijoki, koska epäilit sen olevan mulle helppo! Kerroppa!
- Vitipuro
kerbiili62 kirjoitti:
Siis oikeassa nikkisi suhteen, kattelin Ylivieskan tuloksia Perjantai iltana Hippoksen sivuilta, oli niin tutun oloinen se hevosen nimi, kunnes huomasin syyn. Hieno homma, että olet ottanut itsellesi aikalisän, kerranhan me täällä eletään, siitä pitäis myös osata nauttia. Luonnossa liikkuminen se tärkein tavoite on, siellä hermot lepää, arjen vaikeatkin asiat saavat vähän valoisamman suunnan monesti. Kysymys sinulle, mikä Pohjanlahteen laskeva joki virtaa "luonnottomasti" Lännestä Itään päin? Saattaa olla sinulle helppo tai sitten ei.
Sehän on tietysti Lumijoki.
Vanha tietokilpailukysymys on tuo.
Terkkuja vaan Tampereelta.
t. Huapaveen tyttöhupakko Sarahfiina kirjoitti:
Tämän täytyy kyllä olla joku kompakysymys! Miten voi virrata lännestä itään jos laskee Pohjanlahteen!? Vastaus on varmaankin Kiiminki- Oulu- tai Iijoki, koska epäilit sen olevan mulle helppo! Kerroppa!
Nämä mainitsemasi joet virtaavat ihan luonnolliseen suuntaan. Ehkä hiukan kompa, kävit varmaan eilen lähelläkin Lumijoki se on, otappa GT-kartta käteesi ja vilkaise mihin suuntaan kyseinen pieni mutta joen nimellä oleva kanava virtaa.
- Sarahfiina
kerbiili62 kirjoitti:
Nämä mainitsemasi joet virtaavat ihan luonnolliseen suuntaan. Ehkä hiukan kompa, kävit varmaan eilen lähelläkin Lumijoki se on, otappa GT-kartta käteesi ja vilkaise mihin suuntaan kyseinen pieni mutta joen nimellä oleva kanava virtaa.
tämän olevan lähinnä blondivitsin kaltainen arvoitus. Sen vuoksi ehdotin noita lähijokia.
Ja asuessani näitten suurimpien jokien lähellä (lähimpään matkaa 200m ja mökistä n.10m) tulee pidettyä näitä pienempiä jokia lähes ojina.
Mutta tulipa tämäkin aukko sivistyksessä paikattua.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172612Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762516Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811740- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26761Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4714