Mikä pointti?

Siis onks Ugly Bettyn tarkotus olla hauska? Vai ajatuksia herättävä? Onko katsojan tarkotus samaistua Bettyyn vai sääliä vai nauraa räkäsesti sen rumuudelle? Tää on ehkä huonoin ja toimimattomin mainoskampanja ikinä!

14

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kampanja on onnistunut

      > Tää on ehkä huonoin ja toimimattomin mainoskampanja ikinä!

      Päinvastoin, tämä mainoskampanja on ollut erittäin toimiva! Tällä mainoskampanjalla oli selkeä tavoite: tuoda ihmisten tietoisuuteen se seikka että Nelosella alkaa maanantaina 23.04 Ugly Betty -niminen uusi amerikkalainen sarja. Tässä kampanja on onnistunut kerrassaan erinomaisesti, sillä erittäin suuri joukko potentiaalisista katsojista on asiasta tietoinen. Tulevaa TV-sarjaa on erittäin vaikea mainostaa uudella ja iskevällä tavalla, koska ihmiset ovat jo turtuneet tavallisiin ennakkohehkutuksiin, joten tällainen erilainen mainonta tulee takuulla lisääntymään tulevaisuudessa.

      > Siis onks Ugly Bettyn tarkotus olla hauska? Vai ajatuksia herättävä? Onko katsojan tarkotus samaistua Bettyyn vai sääliä vai nauraa räkäsesti sen rumuudelle?

      No sehän riippuu täysin katsojasta itsestään! Ei kai sarjan mainoskampanjan ole tarkoituskaan etukäteen kertooa katsojille yhtä ainoaa "oikeaa" tapaa suhtautua näkemäänsä, koska sellaista ei ole edes olemassa!

      Veikkaan että suurin osa katsojista jollain lailla samaistuu Bettyyn ja pitää tätä sympaattisena hahmona, jolle toivoo hyvää.

      Aivan yhtä varmasti löytyy niitä katsojia jotka tosiaan nauravat räkäisesti Bettylle ja samaistuvat sitten niihin muodikkaisiin, veemäisiin henkilöihin.

      • Niina.

        >selkeä tavoite: tuoda ihmisten tietoisuuteen se
        >seikka että Nelosella alkaa maanantaina 23.04
        >Ugly Betty -niminen uusi amerikkalainen sarja.

        Juuri tämä tässä mättääkin. Markkinoinnista on käytävä selkeästi ilmi sen kaupallinen tarkoitus sekä se, kenen lukuun markkinointi toteutetaan (kuluttajansuojalaki).

        Asia tuotiin ihmisten tietoisuuteen harhaanjohtamalla ihmisiä - mielikuvitustuotteen avulla.


      • Bosse
        Niina. kirjoitti:

        >selkeä tavoite: tuoda ihmisten tietoisuuteen se
        >seikka että Nelosella alkaa maanantaina 23.04
        >Ugly Betty -niminen uusi amerikkalainen sarja.

        Juuri tämä tässä mättääkin. Markkinoinnista on käytävä selkeästi ilmi sen kaupallinen tarkoitus sekä se, kenen lukuun markkinointi toteutetaan (kuluttajansuojalaki).

        Asia tuotiin ihmisten tietoisuuteen harhaanjohtamalla ihmisiä - mielikuvitustuotteen avulla.

        Anteeksi, mutta mä en ymmärrä millään sellaisia ihmisiä kuin sinä Niina. Mitä vaahtoat siitä kuluttajansuojalaista kun et siitä mitään näytä ymmärtävän? Itse tunnen kyseisen lain melko hyvin ja tunnen markkinointiakin sen verran, että en voi ymmärtää motiiviasi millään tavalla.

        Mielestäni kampanja on ihan tyypillinen tiisava kampanja, jossa on toki rohkeudessa menty vähän pidemmälle. Kampanjan toimivuudesta on vaikea sanoa mitään, mutta kuten tässä aikaisemminkin on todettu, uskoisin ettei kyllä kampanjaa ole voinut olla huomaamatta.


      • Niina.
        Bosse kirjoitti:

        Anteeksi, mutta mä en ymmärrä millään sellaisia ihmisiä kuin sinä Niina. Mitä vaahtoat siitä kuluttajansuojalaista kun et siitä mitään näytä ymmärtävän? Itse tunnen kyseisen lain melko hyvin ja tunnen markkinointiakin sen verran, että en voi ymmärtää motiiviasi millään tavalla.

        Mielestäni kampanja on ihan tyypillinen tiisava kampanja, jossa on toki rohkeudessa menty vähän pidemmälle. Kampanjan toimivuudesta on vaikea sanoa mitään, mutta kuten tässä aikaisemminkin on todettu, uskoisin ettei kyllä kampanjaa ole voinut olla huomaamatta.

        >tunnen markkinointiakin sen verran, että en voi
        >ymmärtää motiiviasi millään tavalla.

        Et sitten kuitenkaan näytä ymmärtävän. Lueppas sitä ks:n toisen luvun alusta, niin eiköhän se siitä aukea. Aloita vaikka kohdasta 2a§.


      • gettoman
        Bosse kirjoitti:

        Anteeksi, mutta mä en ymmärrä millään sellaisia ihmisiä kuin sinä Niina. Mitä vaahtoat siitä kuluttajansuojalaista kun et siitä mitään näytä ymmärtävän? Itse tunnen kyseisen lain melko hyvin ja tunnen markkinointiakin sen verran, että en voi ymmärtää motiiviasi millään tavalla.

        Mielestäni kampanja on ihan tyypillinen tiisava kampanja, jossa on toki rohkeudessa menty vähän pidemmälle. Kampanjan toimivuudesta on vaikea sanoa mitään, mutta kuten tässä aikaisemminkin on todettu, uskoisin ettei kyllä kampanjaa ole voinut olla huomaamatta.

        >rohkeudessa menty vähän pidemmälle

        Jee - rohkeutta löytyy. löytyykö mitään muuta tästä jutusta. kehnoa läppää!


      • Kuluttajansuojalaki ei kuul...
        Niina. kirjoitti:

        >tunnen markkinointiakin sen verran, että en voi
        >ymmärtää motiiviasi millään tavalla.

        Et sitten kuitenkaan näytä ymmärtävän. Lueppas sitä ks:n toisen luvun alusta, niin eiköhän se siitä aukea. Aloita vaikka kohdasta 2a§.

        Minusta tuota Kuluttajansuojalakia ei oikeastaan voi soveltaa tähän tarkoitukseen siinä mielessä kuin laki on laadittu.

        Ensinnäkin, tuo kohta "markkinoinnista on käytävä selkeästi ilmi sen kaupallinen tarkoitus" viittaa enemmänkin siihen että esim. lehdissä ei saa olla juttuja joissa kehutaan jotain tuotetta, mutta ei käy ilmi että juttu on itseasiassa mainos josta tuotteen valmistaja on maksanut.

        Tässä tapauksessahan kaupallinen tarkoitus on käynyt selkeästi ilmi alusta asti, eli kukaan ei ole voinut olla ymmärtämättä että jotain tässä yritetään myydä.

        Sitten "kenen lukuun markkinointi toteutetaan". Se taas on enemmän sitä että joissain tapauksissa kuluttajalle on tärkeää tietää kuka on tuotteen takana, ja se pitää käydä selkeästi ilmi. Esim. jos mainostetaan suurin julistein hienoa laukkua, ja julisteessa lukee "Animalia", ei saa käydä ilmi että itse asiassa laukkua valmistaakin Suomen turkistarhaajien liitto. Tuo johtaisi kuluttajaa selkeästi harhaan, sillä se on ostopäätökseen vaikuttava tekijä.

        Kaikkein tärkein juttu mikä minusta tässä kuitenkin merkitsee ettei Kuluttajansuojalaki päde, on se että kukaan kuluttaja ei ole millään tavalla kärsinyt tästä minkäänlaista taloudellista tai muutakaan vahinkoa!

        Kenellekään ei ole aiheutunut mitään vahinkoa siitä että ei ole saanut ostaa Ugly Betty -vaatteita, joita on luullut olevan myynnissä Seppälässä. Ei siis ole edes ollut kuluttajaa, jota tarvitsi suojella.


      • Niina.
        Kuluttajansuojalaki ei kuul... kirjoitti:

        Minusta tuota Kuluttajansuojalakia ei oikeastaan voi soveltaa tähän tarkoitukseen siinä mielessä kuin laki on laadittu.

        Ensinnäkin, tuo kohta "markkinoinnista on käytävä selkeästi ilmi sen kaupallinen tarkoitus" viittaa enemmänkin siihen että esim. lehdissä ei saa olla juttuja joissa kehutaan jotain tuotetta, mutta ei käy ilmi että juttu on itseasiassa mainos josta tuotteen valmistaja on maksanut.

        Tässä tapauksessahan kaupallinen tarkoitus on käynyt selkeästi ilmi alusta asti, eli kukaan ei ole voinut olla ymmärtämättä että jotain tässä yritetään myydä.

        Sitten "kenen lukuun markkinointi toteutetaan". Se taas on enemmän sitä että joissain tapauksissa kuluttajalle on tärkeää tietää kuka on tuotteen takana, ja se pitää käydä selkeästi ilmi. Esim. jos mainostetaan suurin julistein hienoa laukkua, ja julisteessa lukee "Animalia", ei saa käydä ilmi että itse asiassa laukkua valmistaakin Suomen turkistarhaajien liitto. Tuo johtaisi kuluttajaa selkeästi harhaan, sillä se on ostopäätökseen vaikuttava tekijä.

        Kaikkein tärkein juttu mikä minusta tässä kuitenkin merkitsee ettei Kuluttajansuojalaki päde, on se että kukaan kuluttaja ei ole millään tavalla kärsinyt tästä minkäänlaista taloudellista tai muutakaan vahinkoa!

        Kenellekään ei ole aiheutunut mitään vahinkoa siitä että ei ole saanut ostaa Ugly Betty -vaatteita, joita on luullut olevan myynnissä Seppälässä. Ei siis ole edes ollut kuluttajaa, jota tarvitsi suojella.

        >Tässä tapauksessahan kaupallinen tarkoitus on
        >käynyt selkeästi ilmi alusta asti, eli kukaan ei
        >ole voinut olla ymmärtämättä että jotain tässä
        >yritetään myydä.

        Juuri näin ei ole käynyt. Jopa tänne foorumillekin on laitettu foorumi uutta vaatemallistoa varten. Suurinta osaa ihmisistä on johdettu harhaan.

        Mitä mielestäsi tarkoittaa 'lanseeraus', jota käytetään esim tämän foorumin puffaamiseen? Lanseeraus tarkoittaa mm. mainonnan keinoin _tuotteen_ tuomista ihmisten tietoisuuteen. Eli harhaanjohtaminen jatkuu edelleen mm. tämän foorumin kautta.


      • Kuluttajansuojalaki ei kuul...
        Niina. kirjoitti:

        >Tässä tapauksessahan kaupallinen tarkoitus on
        >käynyt selkeästi ilmi alusta asti, eli kukaan ei
        >ole voinut olla ymmärtämättä että jotain tässä
        >yritetään myydä.

        Juuri näin ei ole käynyt. Jopa tänne foorumillekin on laitettu foorumi uutta vaatemallistoa varten. Suurinta osaa ihmisistä on johdettu harhaan.

        Mitä mielestäsi tarkoittaa 'lanseeraus', jota käytetään esim tämän foorumin puffaamiseen? Lanseeraus tarkoittaa mm. mainonnan keinoin _tuotteen_ tuomista ihmisten tietoisuuteen. Eli harhaanjohtaminen jatkuu edelleen mm. tämän foorumin kautta.

        Kuluttajansuojalain kohta siitä että kaupallinen tarkoitus on käytävä selkeästi ilmi viittaa niihin tapauksiin joissa esim. mainostetaan että annetaan jotain täysin ilmaiseksi ja ilman mitään taka-ajatuksia, ja sitten käykin ilmi että asiakkaalta veloitetaan jotain, jne.

        Siis tapauksiin joissa kuluttajaa pitää SUOJELLA joltain.

        Kuka kuluttaja on kärsinyt vahinkoa tästä mainoskampanjasta?


    • UglyBetty-Kannattaja

      Tää kampanjahan on onnistunut aivan loistavasti!
      Emmä oo ainakaa tällaiseen suureen keskusteluun törmänny ennen jonku sarjan alkamista. Täähän on just herättänyt hirveesti uteliaisuutta ja kaikenlaisia mielipiteitä.

      • Hoppalaa

        Yhdyn edelliseen. Normaalisti en varmaan koskaan katsoisi vastaavaa ohjelmaa, mutta nyt on ihan pakko katsoa ainakin eka jakso.

        Muutenkin tuntuu siltä, että jos tulee puheeksi tv-ohjelmat, niin aina joku alkaa puhua tosta Bettystä ja siitä että onko se ruma vai ei.


      • UglyBetty-Kannattaja
        Hoppalaa kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen. Normaalisti en varmaan koskaan katsoisi vastaavaa ohjelmaa, mutta nyt on ihan pakko katsoa ainakin eka jakso.

        Muutenkin tuntuu siltä, että jos tulee puheeksi tv-ohjelmat, niin aina joku alkaa puhua tosta Bettystä ja siitä että onko se ruma vai ei.

        Juuri niin. Kyllä se siks just on ollut loistavaa mainontaa :)


      • hoppalaa
        UglyBetty-Kannattaja kirjoitti:

        Juuri niin. Kyllä se siks just on ollut loistavaa mainontaa :)

        Vaikka onkin ihan hyvää mainontaa, niin ei kannattais nyt noin kehua. Jengi voi täällä luulla että sulle maksetaan siitä tai että olet Nelosella tai mainostoimistossa töissä.


      • UglyBetty-Kannattaja
        hoppalaa kirjoitti:

        Vaikka onkin ihan hyvää mainontaa, niin ei kannattais nyt noin kehua. Jengi voi täällä luulla että sulle maksetaan siitä tai että olet Nelosella tai mainostoimistossa töissä.

        Mä oon vaan perustyttö jota on kiusattu vaatteista koulussa koko peruskoulun, se on jättänyt muhun arvet ja nyt mä puolustan niitä jotka haluu pukeutua toisella tavalla ja olla erilaisia.
        Voiku olisinki töissä nelosella, se olis unelmaa!

        Ja vaikka kehunki tätä kampanjaa, ei se tarkoita et tää olis täyden 10 arvoinen kampanja. Täs on miinuksia, kuten just toi et se on vähän sekava ja ihmisille ei oikeen selviä mistä on kyse ja itsekki oon vielä vähän epävarma näistä kuvioista, ku tavallaan tääl on sanottu et ne ei tuu myyntiin, mut sit kuitenki sanotaan et "vaatteet tulevat jakoon 12.5." joten.. hmmm.. mitä se sit tarkoittaa?


      • orjia...
        Hoppalaa kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen. Normaalisti en varmaan koskaan katsoisi vastaavaa ohjelmaa, mutta nyt on ihan pakko katsoa ainakin eka jakso.

        Muutenkin tuntuu siltä, että jos tulee puheeksi tv-ohjelmat, niin aina joku alkaa puhua tosta Bettystä ja siitä että onko se ruma vai ei.

        >mutta nyt on ihan pakko katsoa ainakin eka jakso.

        Ihme mainoksen orjia porukka on. C'mon ja järkeä mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe