Pensistyneet fariseukset

Pensistyneet fariseukset ovat aina uudestisyntyneiden kristittyjen niskassa painostamassa selittäen, kuinka näiden tapa toimia on liian ahdistava, tuomitseva ja rakkaudeton.

Pensistyneet fariseukset ovat neuvomassa, että ketään ei saa pitää luopiona.

Itsellään heillä ei ole hengen voimaa, vaan vain sielullista paatosta ja tyhjää tunteilua uskonnollisuuden asuun puettuna. Heidän oma uskonelämänsä on jo mennyttä ja omatuntonsa on jo järkeilyn ja tunteilun tasolla, ei enää Pyhän Hengen johdatettavissa. Syntejään he eivät tunnusta synniksi ja luulevat olevansa pelastuneita.

Jumalan he ovat alistaneet oman järkensä alle, tehneet Jumalan ihmiseksi, jonka suhteen pätee ihmissäännöt.

He keräävät keskenään korvasyyhynteologien joukkoja syyttämään ja halventamaan Jeesuksen opetuksia seuraavia uudestisyntyneitä kristittyjä. He saavat aikaan valheellisen vaikutelman, että heidän suuri joukkonsa ei voi olla väärässä, vaan noissa harvoissa uudestisyntyneissä kristityissä on todellakin jotain pahasti vialla.

Kun tämä joukko hyökkää jonkun vielä uskossaan nuoren kimppuun, on vaarana, että hän manipuloinnin tuloksena siirtyy Jumalan johdon alta heidän johtonsa alle, pensistyy ja luopuu.

15

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos joku kuulee Jumalaa, hän kuulee myös uudestisyntynyttä, Jeesusta seuraavaa, uskovaa. Jos hän ei kuule uudestistynyttä kristittyä, ei hän halua kuulla Jumalaakaan.

      "Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen." (1 Joh 4:6)

      "Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne." (Joh 15:20)

      Kiristelkää nyt näille kirjoituksilleni huominen päivä, niin minä sillä aikaa nautin ehtoollista ja vahvistun Herrassa.

    • nukkumaan

      niin tuntuu huomenna vähän helpommalta.

      • kerro omin sanoin......

        Kerroppa meille omin sanoin, mitä täällä vahtaat? Sinulta näet ei ole tullut yhtään varteenotettavaa kristillistä viestiä milloinkaan. Miten se asia korjaantuisi vai korjaantuuko mitenkään?


    • minäkin...

      tässä ajattelin että joku nuori uskova joka ei tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa, voi viellä uskoa noita sinun valheellisia sepustuksiasi.
      Vanhempiin ne eivät kylläkään tehoa, tulee vain sääli sinua kun olet ummistanut silmäsi kokonaan Jumalan puhtaalle sanalle.Pyydä Jumalan antamaan sinulle voimaa nousta todelliseksi Jumalan lapseksi, ettet kuuluisi vain yksistään panettelijain laumaan.

    • käy* * *

      Aivan murheelliseksi sinun sanojesi vuoksi, älä nyt mennessäsi kirkkoon hörppää liikaa antikristuksen eksyttävästä riivaajien maljasta.
      Kyllä Ylifariseus rakastaa sinua, vaikka oletkin eksynyt.
      Riivaajien maljassa on kyykäärmeitten kähyä, siihen eivät Reekabilaiset kajoa, vaan he pysyvät hengessä raittiina.

      • lämpimästi

        tuosta kauniista rohkaisevasta viestistäsi kuka mahtanetkaan olla, ehkä Uskova1 ilman nimimerkkiä.
        Tuollaiset kauniit rohkaisevat kirjeet tekee mielen niin iloisekseksi, kun niistä huokuu niin lämpöä tähän kylmään syntiseen maailmaan


    • uudestisyntynyt..

      Tarkoititko sinä tällä Veli Saarikallea.

      • sinä tarkoitit

        sitä kaataja miestä
        Jos hän oli joka tuota kirjoitteli niin kyllä hänestä on kaukana raitis henki.
        Ei edes katu pojat käytä tuollaista kieltä, saatika joka sanoo kaatavansa ihmisiä Jumalan voimalla.
        Kyllä minä pysyn kaukana siitä hengen miehestä.


      • nuorten kimpussa.
        sinä tarkoitit kirjoitti:

        sitä kaataja miestä
        Jos hän oli joka tuota kirjoitteli niin kyllä hänestä on kaukana raitis henki.
        Ei edes katu pojat käytä tuollaista kieltä, saatika joka sanoo kaatavansa ihmisiä Jumalan voimalla.
        Kyllä minä pysyn kaukana siitä hengen miehestä.

        Niskaanhan tuo henkikö käy, uudestisyntyneiden ilmeisesti, kun uskomattomat kiertävät kaukaa.
        Minua ahdistaa tuollainen teatteri, farisealainen Torontolaisuus usko, joka tuomitsee muut helluntalaisista lähtien. He eivät hyväksy, että heistä sanotaan olevan luopioita.
        Uskonnollista tunteilua, sielullista paatosta, ja todella uskonnollinen asu. Suoraa tekstiä uskova_1 hyvin varoittaa. Se ei ole Pyhän Hengen johdettavissa olevaa uskoa, ja oman järkensä alla tehneet ihmisen jumalaksi, ihmissäänntöinen palvelus.

        Myös suoraan tätä korvasyyhy palvelusta, valheellinen vaikutelma jne.
        Tällaiset manipulaattorit sitten hyökkäilevät tämän päivän nuorison kimppuun ja saavat aikaan uudenlaisen kääntöpiiri-uskovat.


    • Asiaan tutustunut

      Hän jakaa ihmiset kahteen ryhmään; ne jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä ja hänen vastustajansa. Hän ei tunne syyllisyyttä, hänellä ei ole rakkautta ja hän ei tunnista itseään, vaikka hänelle kuvailtaisiin hänen uskonnollinen profiilinsa. Jos häntä moititaan jostakin, niin hän suuttuu tai suorastaan räjähtää. Asiasta voi lukea enemmän Raimo Mäkelän kirjassa Naamiona terve mieli. Kuka tunnistaa itsensä tätä kirjaa lukiessaan?

    • Adventisti

      Jätäkää ne vain omaan arvoonsa. Ei kannata riidellä. Samahan tuo on jos joku Uskova1 ajattelee mitä tahansa. Joka palstalla on tätä syyttäjän porukkaa, ei siitä mihinkään pääse.

      • vähän onkin

        olis kuin vasikan kanssa kilpaa juoksis, jos alkaa vastailla tuolle Uskova1:delle, parempi on kun hän itse vastaa omiin kirjoituksiinsa.


      • vähän onkin kirjoitti:

        olis kuin vasikan kanssa kilpaa juoksis, jos alkaa vastailla tuolle Uskova1:delle, parempi on kun hän itse vastaa omiin kirjoituksiinsa.

        No tiesinhän minä, että te kiristelette hampaitanne, kuten jo apostolien aikaan fariseukset tekivät:

        "Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa." (Apt 7:54)

        Saatana ei osaa kovin monia taktiikoita ja siksi tuo hampaiden kiristely jatkuu teilläkin.


      • Siltä kuulostaa
        uskova_1 kirjoitti:

        No tiesinhän minä, että te kiristelette hampaitanne, kuten jo apostolien aikaan fariseukset tekivät:

        "Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa." (Apt 7:54)

        Saatana ei osaa kovin monia taktiikoita ja siksi tuo hampaiden kiristely jatkuu teilläkin.

        Nettikiusaaja kirjoittaa ärsyttääkseen toisia, sillä hän pyrkii tiettyyn toivottuun reaktioon! Älkää hyvät lukijat menkö ansaan. Osunko oikeaan? Kenen kohdalla tämä pitää paikkansa?


      • Siltä kuulostaa kirjoitti:

        Nettikiusaaja kirjoittaa ärsyttääkseen toisia, sillä hän pyrkii tiettyyn toivottuun reaktioon! Älkää hyvät lukijat menkö ansaan. Osunko oikeaan? Kenen kohdalla tämä pitää paikkansa?

        Vai oli Stefanus nettikiusaaja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe