Jorman esitys oli mieletön. Huikea tunnelataus ja pirun paljon rohkeutta..eipä useasti pääse näkemään moista. Hyvä Jorma!!!
Rohkea Jorma!!
132
46485
Vastaukset
- =) naurettiin
aivan kippuralla, koko sakki.
hauskempaa näkee harvoin.
Varmaan oli ihan älyttömän taiteellinen esitys....
Mutta meille koominen.... XD- xxxxx
Sehän olikin koominen esitys, joten nauroit ihan aiheesta, et vain sitä ymmärtänyt.
- meille kaikille
xxxxx kirjoitti:
Sehän olikin koominen esitys, joten nauroit ihan aiheesta, et vain sitä ymmärtänyt.
Taide on siitä mukava laji, että siihen saa itse kukin suhtautua ja asennoitua miten tykkää. Kannattaa vaan varoa (jos silläkään sitten on väliä), ettei asenne kerrokin enemmän itse asennoitujasta kuin katsottavasta taiteesta...
Joskus olen minäkin miettinyt, että kuinka joku taiteilija kehtaa, viitsii tai ilkeää laittaa esille ihan limbon taideteoksen. Pilkatakseen katsojia kenties? Ehkä. Kuitenkin lienee niin, että taiteilijan mielestä kyseinen teos on katsomisen arvoinen, kun hän sen kerran esille on laittanut. Että joku ihan vakavissaan vääntää teoksen jostain krääsästä (jokin lumppukasa tai palikkapino tms.) tai mitä nyt milloinkin. Mutta että kun joku niin tekee, minun pitää kuitenkin häntä kunnioittaa ts. väkisinkin kunnioitan häntä. Hän on antanut ilmeisesti teokseen sillä kertaa parhaansa tai tehnyt mielestään elämänsä parhaan työn.
Ja voipipahan olla sitten niinkin, että teos onkin vain minun päässäni limbo :) - ...jatkaa vähän
meille kaikille kirjoitti:
Taide on siitä mukava laji, että siihen saa itse kukin suhtautua ja asennoitua miten tykkää. Kannattaa vaan varoa (jos silläkään sitten on väliä), ettei asenne kerrokin enemmän itse asennoitujasta kuin katsottavasta taiteesta...
Joskus olen minäkin miettinyt, että kuinka joku taiteilija kehtaa, viitsii tai ilkeää laittaa esille ihan limbon taideteoksen. Pilkatakseen katsojia kenties? Ehkä. Kuitenkin lienee niin, että taiteilijan mielestä kyseinen teos on katsomisen arvoinen, kun hän sen kerran esille on laittanut. Että joku ihan vakavissaan vääntää teoksen jostain krääsästä (jokin lumppukasa tai palikkapino tms.) tai mitä nyt milloinkin. Mutta että kun joku niin tekee, minun pitää kuitenkin häntä kunnioittaa ts. väkisinkin kunnioitan häntä. Hän on antanut ilmeisesti teokseen sillä kertaa parhaansa tai tehnyt mielestään elämänsä parhaan työn.
Ja voipipahan olla sitten niinkin, että teos onkin vain minun päässäni limbo :)Piti vielä sanoa, että Uotisen tanssissa en nähnyt yhtään mitään limboa! Wau, sanoisin.
- oikeesti!
kyllä huomaa minkä tason ihmisistä on kyse kun lukee noita lapsellisia ja yksinkertaisia mielipiteitä.
- Sarita K.
xxxxx kirjoitti:
Täysi pelle ja suuri vitsi koko mies/nainen. Säälittää, kun ihminen menee noin nolaamaan itsensä kaiken kansan nähden. Onkohan hänellä kaikki edes yläpäässä kohdallaan ?
- taisi nähdä isänsä jorman
oikeesti! kirjoitti:
kyllä huomaa minkä tason ihmisistä on kyse kun lukee noita lapsellisia ja yksinkertaisia mielipiteitä.
Koko kansan puolesta, voi hyvä luoja mitä sontaa tuli nähtyä!! hyi vittu mikähylje ei saatana! keinahtelis vaa niisä homobaareisa muille jormille. eh helevettiläänen, nauratti kyl kovasti hehheh!
kyllä ihan hävettäää täytyy sanua! tuostaha saa ikuiset traumat! - Nemo123
...jatkaa vähän kirjoitti:
Piti vielä sanoa, että Uotisen tanssissa en nähnyt yhtään mitään limboa! Wau, sanoisin.
Esitys oli täyttä potaskaa. Jorma Uotinen pilkkasi katsojia.
- ..kele
Joo meillä 5v poika kysyi mitä toi setä pelleilee
- Yrjönkadulla
Nemo123 kirjoitti:
Esitys oli täyttä potaskaa. Jorma Uotinen pilkkasi katsojia.
Jos haluatte nähdä oikeasti rohkean Jorman niin menkää Yrjönkadun uimahallin saunaan. Siellä Jorma setä rapsuttaa täysin estottomasti... pallejaan. Ja siitä esityksestä ei piru vieköön rohkeutta puutu. Niin, ja tästä esityksestä ei makseta, siis katsojalle.
nimim. tämän traumaattisen esityksen itse kokemaan joutunut :o/ - yrjönkadulle
Yrjönkadulla kirjoitti:
Jos haluatte nähdä oikeasti rohkean Jorman niin menkää Yrjönkadun uimahallin saunaan. Siellä Jorma setä rapsuttaa täysin estottomasti... pallejaan. Ja siitä esityksestä ei piru vieköön rohkeutta puutu. Niin, ja tästä esityksestä ei makseta, siis katsojalle.
nimim. tämän traumaattisen esityksen itse kokemaan joutunut :o/em. syystä virkamiehet maakunnista käy viikottain yrjönkadulla ja vanhan kellarissa
- KERTOKAA!
Yrjönkadulla kirjoitti:
nimim. tämän traumaattisen esityksen itse kokemaan joutunut :o/Milloin Jorman voi nähdä saunan lauteilla?
Kertokaa pliis jotka tiedätte!!
Haluan nähdä... - In Tarzan
meille kaikille kirjoitti:
Ja voipipahan olla sitten niinkin, että teos onkin vain minun päässäni limbo :)minun mielestä mies teki huonosti, jos haluaa homo olla, niin se pitää tuoda esille!!!
- Huh hui J.
Helppoa rahaa Jormalle.
- Tuulipuku kahisee
Yleisesti ottaen kaikki normista poikkeava pelottaa. Kunhan ei tarvitse vai olla tekemisissä homojen, vammaisten tai teidehörhöjen kanssa olo rivarinpätkässä kahden vaimon/miehen, lapsen ja koiran kanssa on unelmaa. Iteppähän istutte aivot narikassa tv:n ääressä ja siitä onkin sitten hyvä kupsahtaa kuoppaan.
- menninkäinen
aivan älytöntä ja karmeaa katottavaa kun vanha äijä luitaan kolistelee lavalla!!! ja vielä tommosessa hameenkuvatuksessa! jorma itse ensi haukkui epun tanssin kun hänellä oli hame....ja nyt sitten itse piehtaroi hameessa! äly hoi! tais jormaa pelottaa että paikka menee epulle!
Eipä taida kovin paljon maksaa, kun arv.taiteilijan verot ja muut maksut tahtovat jäädä tavallisten veronmaksajan vastuulle, eli mieshän on myös "Kauppalehdestä tuttu".
- voi perk....
Tuulipuku kahisee kirjoitti:
Yleisesti ottaen kaikki normista poikkeava pelottaa. Kunhan ei tarvitse vai olla tekemisissä homojen, vammaisten tai teidehörhöjen kanssa olo rivarinpätkässä kahden vaimon/miehen, lapsen ja koiran kanssa on unelmaa. Iteppähän istutte aivot narikassa tv:n ääressä ja siitä onkin sitten hyvä kupsahtaa kuoppaan.
Nyt oot vaipunu jo aika syvälle oman ajattelukykysi itsenäisyyden menettämiseen. Jos tomonen jorma pelle ottaa ja käyttää tommoses tilantees itsensä esiin tuomista hyväksi, niin se jos joku on Väyrysmäistä oman tilin ja edun kasvatusta. Eikä todellakaan ns. vähemmistöjen etujen eteenpäin viemistä!! Jos et osaa tai usko normaali ihmisten hyväksyvän esim. vammasia keskuudessaan,nin oot todela itse hoitoa tarvitseva. Erota nyt ihmeessä semmoset ihmiset jokka tavoittelee omaa etuaan niistä jotka on tahtomatttaan sairaita tai vammasia. Toi jorma käytti häikäilemätä hyväksi, tai ryösti, tilannetta. Kuvottava äijä. Ja vitun velkanen ilmeisesti!!
- vaimoke
menninkäinen kirjoitti:
aivan älytöntä ja karmeaa katottavaa kun vanha äijä luitaan kolistelee lavalla!!! ja vielä tommosessa hameenkuvatuksessa! jorma itse ensi haukkui epun tanssin kun hänellä oli hame....ja nyt sitten itse piehtaroi hameessa! äly hoi! tais jormaa pelottaa että paikka menee epulle!
ei jorma hametta haukkunut vaan sanoi ettei parane korkokengissä tanssia kunnei osaa
- Pointsit Jormalle
muita jotka piti esityksestä? Se oli huippu! Läsnäolo, antautuminen, suhteellisen vähäeleisenä Jorma huokui karismaa.
- neitokakadu
oisko kellään mistä näkis tanssain? jäi tv katselu väliin
- Pointsit Jormalle
neitokakadu kirjoitti:
oisko kellään mistä näkis tanssain? jäi tv katselu väliin
tästä ketjusta löytyy.
- ei pointseja
Pointsit jormalle... Taisit tulla samalla koneella tälle planeetalle jormas kanssa... huippu????? -Kaatoapaikan....
läsnäolo???? -rajan toisella puolen ehkä...
antautuminen???? -hulluudelle...
vähäeleinen??? -ei aivoja mitä muuta odotit...
karisma????jäi -varmaan jäi pukuhuoneeseen...
- Ehe ehe
Rohkea veto juu, Jorma pisti itsensä häpeämättä likoon, ja rohkeus ja luova hulluus on kunnioitettavaa. Mutta on sanottava, että mitään erityisen taiteellista siinä esityksessä ei ollut. Vai voiko joku rehellisesti nimetä jonkun asennon/ eleen/liikkeen/ilmeen/teon tai muun jutun, joka oli jotenkin ihmeellinen ja upea? Ihan yhtälailla meikäläinen tai kuka vaan vois mennä lavalle pyllistelemään, kiemurtelemaan ja heiluttelemaan kamalia jalkojaan keskittynyt ja intohimoinen ilme kasvoillaan. Jos Jorma tarkoitti sen humoristiseksi esitykseksi, niin siinä hän onnistui hehheh hyvin, mutta pelkkä vannehameen keikuttaminen ei ole taidetta. Sen enempää kuin shokeerausyritys miesnännien avulla...
Ja tunnelataus - sitä on Jormassa ilman tanssiakin.- Jormasta sekaisin
intensiivisyydessään oli täysin omaa luokkaansa. Tuskin mikään ele yksinään olisi saanut tällaista ihastusta aikaan. Jorman persoona on vahva muutenkin, mutta esityksessä hän nousi uudelle tasolle.
- hoitoon
Jormasta sekaisin kirjoitti:
intensiivisyydessään oli täysin omaa luokkaansa. Tuskin mikään ele yksinään olisi saanut tällaista ihastusta aikaan. Jorman persoona on vahva muutenkin, mutta esityksessä hän nousi uudelle tasolle.
Käy ny ihmees hakees hoitoo itteles.
- Jorma nr 1
Suomi saa olla ylpeä Uotisesta!
- Pointsit Jormalle
Niin totta vie saa!
- Ujostiina
On Jormasta kaikki suomalaiset toki ylpeitä,kun hän tanssii Suomea maailman kartalla.Ei Suomesta löydy yhtä taitavaa tanssijaa ja tanssitaiteen opettajaa.Silti esitys oli kammottava... väärään aikaan,väärässä paikassa.Se oli kamalaa.
Tuli mieleen Halloween ja "elävä ruumis".Hui !
- Pointsit Jormalle
joku laittaisi Jorman esityksen youtubeen niin sais ihastella sitä sieltä..
- Pointsit Jormalle
Kaikki katsomaan :)
- eipä...
Pointsit Jormalle kirjoitti:
Kaikki katsomaan :)
sopinnut Jorman esitys tuolle estraadille.
Mulla tuli ilkeellä tavalla tunne että Jorma halusi pyllistää katsojille jotka ohjelman alkupuolella arvosteli Jorman mielipiteitä ja pisteitä yhdelle kilpailijoista.
- Sitä touhua
Pikkusen liian korkeakulttuuria... Katsotaanko tota samalla, kun kiskotaan punaviiniä pikkusormi pystyssä....?
- Esmund
no ei hele. pitää kyllä olla ihmisellä pokkaa, että kehtaa tommosia mennä telkkariin esittään.
Repesin totaalisesti, ku näin ku yks vaaan tanssii jonku mekon alaosan kanssa. Ei taija silläkään ukolla ihan kaikki olla kotona. :D - Late Day
Jorma Uotisen tanssi oli jonkinlainen hintti- ja transsukulttuurin manifestaatio. Uotinen halusi tarkoituksella järkyttää suomalaista normiväestöä.
Tämä epämääräinen "pikkurilli pystyssä" asenne leimasi muuten koko tanssikisaa. Se tuli esille pieninä vinkkeinä, joskus vain äänenpainoina tai vartalon kielenä.
Tämä ei ole hyökkäys vaikka kirjoittaja hetero onkin.- messukeskus
Jorma on parhaimmillaan hame päällä=)
Voitaisiin ottaa käyttöön sanonta
"sopii kuin hame jormaan" hah haa!
ja poistaa käytöstä tämä vanha ja kulunut nenäotsaan-sanonta.
- EEmaria
Jorma näytti joltain jättivaginalta nostaessaan hameen korviin, klitoris taisi olla siinä hänen päänsä kohdalla.
- hyvä
Tämä henkilön kommentti oli niin tyhjetävä ja oikeeseen osunu että enenpää ei oikeestaan tarvita!
- Ujostiina
Taiteellista ja taitavaa,mutta hyi,kun kamalaa.Kestikin ihan liian kauan !!!!
- n iko_
..mutta en silti olisi maksanut senttiäkään tuon esityksen katselemisesta. Taidelaitosten oneksi löytyy niitä, jotka ovat valmiit maksamaan.
- Pointsit Jormalle
olisin maksanut vaikka kuinka paljon noin upeasta ja paljonpuhuvasta esityksestä.
- Pointsit Jormalle
Pointsit Jormalle kirjoitti:
olisin maksanut vaikka kuinka paljon noin upeasta ja paljonpuhuvasta esityksestä.
Esitys on vertaansa vailla kokonaisuudessaan, mutta lempikohtani on ehkä paidan olkapäilta pudottamisen jälkeen tuleva hameen helmalla leyhyttely - Jorma oli siinä hiukan peloittavan ja voimaa uhkuvan näköinen (herätti kunnioitusta) tai sitten loppupuolella, kun Jorma nostelee itseään ylös, alas kuin olisi näkymätön naru..kissamaisen ketteränä, rajattomana.
- kaurisnainen
Aivan loistava esitys Jormalta, ei voinut muuta kuin haltioituneena katsoa ja ihastella.
- Mimmelii
Upea esitys Jorma
- löytyi jo!
http://www.youtube.com/watch?v=A7ANyKvqsps
Jormaaaa... - Pointsit Jormalle
Esitys on vertaansa vailla kokonaisuudessaan, mutta lempikohtani on ehkä paidan olkapäilta pudottamisen jälkeen tuleva hameen helmalla leyhyttely - Jorma oli siinä hiukan peloittavan ja voimaa uhkuvan näköinen (herätti kunnioitusta) tai sitten loppupuolella, kun Jorma nostelee itseään ylös, alas kuin olisi näkymätön naru..kissamaisen ketteränä, rajattomana.
- Nimetön
Yök vittu.. Kaikkee sitä saa telkussa tehäkkin
- jep, jep
Tätä se sitten on, kun laitospaikkoja lopetetaan.
Jotai hoitoa noillekin pöljille pitäisi järjestää. - tuhatkaunokki
Kenties siksi se monia hämmensi ja pelottikin, varsinkin kun esityspaikka oli tällainen enimmäkseen perinteisiä miehen ja naisen rooleja korostava perheohjelma. Toivottavasti esitys avarsi edes joidenkin katsojien ajattelua, vaikka enimmäkseen taisi tässä nyt mennä "helmiä sioille". Täytyy kuitenkin ihailla, että miehellä on edelleen uskallusta, notkeutta ja kykyä heittäytyä.
- sanaton...
sinäpä sanoit sen todella osuvasti. Aivan samoin ajattelin itsekkin.
- Tunnelukko
Esitys oli huikean mahtava, herätti tunteita. jospa suomalaisetkin, kuten kreikassa,
silloin kun tuntevat iloa, surua, muutenvain on tunnelataus päällä,, osaisivat sen purkaa vaikka tanssiin, itse inspiroiden, olisi vähemmän "tunnevammaisia"turhautuneita ja masentuneita, purkaisivat pahan/hyvän olonsa tanssiin, eivätkä patoisi niillä itseään "tukkoon", paremmin en osaa sanoa....
- Näkee harvoin
Ei tekis pahaa vaikkei näkis ikinä, paremmankin näköisiä kaunottaria näkee tanssilattialla. Ei kaikki ole tanssia mitä meille tanssina tyrkytetään.
- He Tero
Mihin tämä maailma on menossa??
Eikö ko. taipumukset ollu 60 luvulla kiellettyä/sairaus??
Jos niin homottaa niin vois pitää asian omana tietonaan.
Tuo ei todellakaan ole normaalia!
Terveempiäkin ihmisiä on pakkohoidossa!- olet yksinkertaisesti
taidetta ymmärtämätön juntti :) Sori vaan.
Vaatii katsos sielua hiukan enemmän , ymmärtää moista tanssitaidetta. Voit yrittää kehittää sitä vaikka yksityisen terapeutin vastaanotolla. - jaa
olet yksinkertaisesti kirjoitti:
Vaatii katsos sielua hiukan enemmän , ymmärtää moista tanssitaidetta. Voit yrittää kehittää sitä vaikka yksityisen terapeutin vastaanotolla.homppeli mikä homppeli,ei tarvi puolustella
- tunnelataus
Mikä Jorman tanssissa oli sairasta?
- anaali anssi
olet yksinkertaisesti kirjoitti:
Vaatii katsos sielua hiukan enemmän , ymmärtää moista tanssitaidetta. Voit yrittää kehittää sitä vaikka yksityisen terapeutin vastaanotolla.Jorma on tyypillinen miehen edessä pyllistäjä!
- hanz
Kyllä se jorman tanssi ainakin sai minut nauramaan :D varmaan myos monen muunkin,,,oli se melkonen pelehdintä se tanssi xD xD Ei sitä voinu kattoo muuten vaanku huumorin kannalta :D
- Liina^^
Jorma Uotinen on sellainen nykytanssin virtuoosi,että ei toista ole ainakaan pohjoismaissa toista.(vientiä liikaakin ulkomailla.)
Rohkeus , dramaattisuus ja ilkeily omalla asteikollaan antaa Hänen esityksilleen leiman , jonka saavuttaakseen pitää olla erityislaatuisen hieno taiteilija. - 2007
Mitäs Åke tykkää tästä ?
- taaatttiiis
missäs tän tanssin näkis?
- Pointsit Jormalle
taaatttiiis kirjoitti:
missäs tän tanssin näkis?
ylempää ketjusta.
- Jipadi
Kyllä oli niin karseeta et en ollu uskoa silmiäni!!!! Rohkeeta??!!?? Paremminkin hävettävää!!!!!!!!!!
- TotuusJulki
Ameriikan mantereella Sairas Vääns, nyt myös Suomessa Sairas Vääns.
- HolonPankkivanki
Jortsu näytti mitä on OIKEA TAIDE vai kuka mitä häh?
- Erektio kunnossa
Mielestäni Jorma roikkui elottomana.. Pään kannatus sekä ryhti ei ollut tasollansa.. Kivikkoinen tie kivillä pilasi kokonaisuuden..
- Jorman antifan
En pysty ymmärtämään mitä helvetin taidetta on kun 60 hintti pyörii ja koikkelehtii sekopäisesti ympäri lavaa. Loppuhuipennukseksi olisi sopinut täydellisesti Turkkamainen omaan kouraan paskantaminen ja sillä paskalla studioyleisön pommittaminen.
Ah niin korkeakulttuurista että oksettaa....- joo.....
Jorman tanssi oli juuri sellaista "taidetta" jolla vedätetään ihmisiä...saadaan sitten olla niin kultturelleja että...samaa luokkaa kuin Palmun latomaalaukset..huh
- puistatus
joo..... kirjoitti:
Jorman tanssi oli juuri sellaista "taidetta" jolla vedätetään ihmisiä...saadaan sitten olla niin kultturelleja että...samaa luokkaa kuin Palmun latomaalaukset..huh
Siis aivan kamala puistatti kun katsoi
- min' vain
puistatus kirjoitti:
Siis aivan kamala puistatti kun katsoi
en tykannyt etta vanha mies hameen kanssa heiluu ja nostelee rohmujalkojaan kohti kattoa. Rohkeus ja tanssi sinansa saakoon pisteita, mut rajansa kaikella ...
- sopimaton
Minusta Jorman tanssi oli hyvin hieno ja taiteellinen. Olen nainen ja hetero, mutta pidin Jorman rohkeasta esityksestä... noin yleisellä tasolla.
Siltikin Tanssii tähtien kanssa -ohjelma on perheohjelma. Jorman esitys oli huono valinta tällaiseen ohjelmaan, jota katsotaan perheen pienimmistä lähtien. Esitys saattaa leimata joissakin perheissä kaiken tanssin homoeroottiseksi hiippailuksi, josta kannattaa pitää poikalapsensa erossa. Ikävä jos näin käy, sillä tämähän ei ole oikea kuva kilpatanssista.
-itsekin tanssivan nuoren pojan äiti- jaamei
No eikös ennen tätä Jorman tanssia ollut aikas paljon tätä "tavallista" nainen-mies tanssia? Aika köyhää, jos yhden, erilaisen, tanssin perusteella kaikki leimaa.
Ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia ovat suomalaiset... Enpä haluaisi lapsia tähän maailmaan. - Musiikin ystävä
Mikä Uotisen tanssissa oli sopimatonta? Telkusta tulee vaikka minkälaista väkivaltaa jo uutisissa parhaaseen katseluaikaan.
Ihan turha kauhistella, että hui, millaista perheohjelmaa. Jos vanhemmat eivät ala esittää omia typeriä mielikuviaan lapsille, he näkevät tanssin tanssina eikä minään muuna. Aikuisten likaisen mielikuvituksen ilmi tuominen pilaa monta muutakin ihan viatonta asiaa.
Uotisen tanssi oli modernia tanssi ja taidetta sellaisenaan. Siten täysin sopivaa mihin aikaan tahansa esitettäväksi. - ...
Musiikin ystävä kirjoitti:
Mikä Uotisen tanssissa oli sopimatonta? Telkusta tulee vaikka minkälaista väkivaltaa jo uutisissa parhaaseen katseluaikaan.
Ihan turha kauhistella, että hui, millaista perheohjelmaa. Jos vanhemmat eivät ala esittää omia typeriä mielikuviaan lapsille, he näkevät tanssin tanssina eikä minään muuna. Aikuisten likaisen mielikuvituksen ilmi tuominen pilaa monta muutakin ihan viatonta asiaa.
Uotisen tanssi oli modernia tanssi ja taidetta sellaisenaan. Siten täysin sopivaa mihin aikaan tahansa esitettäväksi.Kyseistä tanssiohjelmaa vaan monesti katsovat ihmiset pelkän glamourin ja pukujen ja "aah kuinka ihanalta nuo näyttää" perään olevat ihmiset, pikkulapset ja vanhukset, joilla ei ole kokemusta tämän tyylisistä tansseista kuin nyt Jorman esittämänä nähtiin. Siksi se on niiiiin pelottavaa ja hurjaa ja homoa, vaikka ihan ei tanssiharrastajan silmiin niin erikoiselta ja sopimattomalta näytäkään..
Jos joku kuitenkin löysi tästä jotain itselleen hienoa ja uutta niin hommam oli onnistunut, mielestäni loppuun olisi kuitenkin paremmin istunut perinteikkäämpi, vaikka vähän näytelmämäinen, tanssiosio.
- Tuoko taidetta
Jorman tanssi esitys viime pyhänä on koko kuva siitä kulttuurista jolla tässä maassa on paljon kannattajia mutta, taidetta tuo ei ollut vaan irvikuva siitä kuinka meillä pääsee julkimoksi.
Meillä oikeen koulutetaan ylioppilaaksi ja sitten vielä vuosia erikoistutaan, sitten joku vielä jakaa taitelija apurahaa että voi tehdä taidetta, jos tuo ruudussa nähty esitys on tuon kaiken panostuksen arvoista niin arvon päättäjät nyt kun "korvamerkittyä" verorahaa kansa on vaatinut niin yksi iso toive listaan lisää pliis,
älköön minun maksamia veroja käytettäkö moisen taiteen tukemiseen.- Pointsit Jormalle
oli esityksessä niin "pahaa"? Minun mielestäni se oli aivan huippuhyvä. Intensiivinen, omaperäinen ja kiehtova.
- jullikulta
..vähäksi aikaa pallinsa ja luuli olevansa ballerina. Ei ole miehellä häpyä edes tajuta esityksen mauttomuus. No maikkari kiitti hyvin pyyhitystä laittiasta.
- Jormalle
Kuinka niin unohti pallinsa? Harvalla suomalaisella miehellä olis munaa mennä esiintymään kameroiden eteen. Taiteen on tarkoitus herättää mielipiteitä ja tunteita. Miettikääpä jos lavalla olisi ollut joku Lordi tai vastaava, niin kuinka kauan esitys olisi pysynyt mielessä(ei sillä, että Lordi olisi taidetta)... Viisi sekuntia?
Minusta esitys oli todella vaikuttava!
- ZeRiOuZ
Olihan tuo Jorman esiintyminen aika odottamatonta :D Huvittavaahan se kyllä lähinnä oli, ne jalkojenheilutukset ja se ilme :D
- sais
tollanen homo pitäis hakata palasiksi sillä sen tanssihameen vanteella saatana
- näitä
Laitapa sinä Karjala-lippis oikein päin päähän ja mieti mitä kirjoittelet. Mene vaikka töihin niin saat pahimman energian purettua...
- huolissani...
...sinun terveydestäsi...mene ihmeessä hakemaan apua.Eikö kukaan läheisesi huomaa avun tarvettasi?
- terhi
kyllä jorma oli yliveto . te suomalaiset juntit ette ymmärrä mitään muuta kun kalja baarissa istumisesta. hävetkää te . jorma on mahtava ei muuta voi sanoa.
- minkasmaalainen
se Terhi on, kun ei kuulu meihin suomalisiin "kaljabaarissa istuviin juntteihin"...hik...hik
- foobar
Harvoin tulee tanssia seurattua, mutta miten ihmeessä tavallinen moderni tanssipätkä saa aikaan näin paljon kiihkeitä kommentteja? Tynnyrissäkö te ihmettelijät elätte? Olihan se vähän räväkkä esitys tuon pullamössöohjelman keskelle, mutta muuten ihan tavallista modernia.
- Kapteeni korkki
Parasta jormassa on lihaksikkaat ja jäntevät sääret, joiden työskentelyä oli ilo seurata, muuten tanssi oli jotenkin "epämuodostunut".
- kippura5
Jorman tanssi oli aika pelottava esitys, taidetta se oli, kukin käyttäköön mielikuvitusta.
- -Stranger-
laittais vaatteet päälle niin eiköhän näyttäisi Jorma Uotiselta.Todella pelottavaa.
- Sanottu
Ja vielä ihan täyttä totta. äijä on vielä niin ruma kuvatus, että kaikki lapset pelkää sitä. Saatika ettei ne ymmärrä, että mikä siitä tuli kun laittaa punasen hamee päälle ja vääntelehtii kuin mikäkin oksettava.....yyäääk....
Nooh...kukin tavallaan...minä vaihdoin puolessa välissä kanavaa.
- huh huh huh
Nyt on kaikki nähty... ihan hirveetä !!!
- -.-
Olis puuttunu enää että olis Jorma vilahtanut.
- katselimme saman esityksen
Eduskunnan avoimen ovien päivinä, viime kesänä, näin tämän livenä. Oli paljon näyttävämpi kuin tv:stä katsottuna. Oduskunnan eteen oli pystytetty lava, jossa esiintyi muitakin taiteilijoita. Uotinen esitti myös toisen tanssin joka oli tosi hyvä..
Sattuiko joku muukin näkemään? - nainenkuuskytluvulta
katselimme saman esityksen kirjoitti:
Eduskunnan avoimen ovien päivinä, viime kesänä, näin tämän livenä. Oli paljon näyttävämpi kuin tv:stä katsottuna. Oduskunnan eteen oli pystytetty lava, jossa esiintyi muitakin taiteilijoita. Uotinen esitti myös toisen tanssin joka oli tosi hyvä..
Sattuiko joku muukin näkemään?järkyttävän häveliäs shokeeraava esitys pikkulapsia ja nuoria hämmentämässä parhaaseen katseluaikaan! Tarttis miettiä mille ryhmälle perheohjelma?oli suunnattu. Hävetti, taidetta tai ei.
- kesä 2006
katselimme saman esityksen kirjoitti:
Sattuiko joku muukin näkemään?Eikö tosiaan täällä ole ketään joka on nähnyt uotisen tanssin livernä?!
Lainaus ohjelmasta
Avoimien ovien päätteeksi järjestetään torstaina 17.8. kello 20.30 tanssitapahtuma Jorma Uotisen johdolla. Näyttämönä on Eduskuntatalon pihalle rakennettu lava ja yleisö voi seurata tapahtumaa Eduskuntatalon portailla istuen. Säävaraus.
Uotinen tanssii katkelman teoksesta Mies
, jota ei koskaan ollut sekä soolon Diva. Illan ohjelmassa ovat mukana myös:
Nina Hyvärinen, Tero Saarinen ja Sami Saikkonen, jotka tanssivat osan teoksesta Pateettinen Baletti. Teoksen koreografian on tehnyt Jorma Uotinen
- not okei
Joo mahtavaa, taiteen nimissä voi vaikka lapioida p###aa suorassa lähetyksessä. Tuohan oli selvä esileikkitanssi Bjuurströmmile. Kyllä huomasi MarCon naamasta että illalla saa kyytiä tappiin asti. Hyi saatana mitä homojen pervoilua suorassa lähetyksessä.
- vaan lisko
Jorma Uotisen tanssista huomaa yhden asian erikoisen hyvin. Nimittäin sen että ytanssi on taidetta, joka on perusluonteeltaan eroottista. Tanssija on aina joko nainen tai mies. Tanssin eleet ja liikkeet puhuttelevat kuten naisen tai miehen kutsu vastakkaista sukupuolta puhuttelee.
Nimenomaan tämän tanssin perusluonteen vuoksi Jorma Uotisen tanssi on niin vastenmielistä. Mitään erotiikalle ominaista peruslatausta ei synny. Tanssi ei ole naisellista, ei miehistä, vaan eräänlaista matelijan liikettä. Niistä ei tiedä ovatko ne naisia vai miehiä -- vain sen että ne ovat inhottavia ja puistattavia.
Outoa sinänsä että tällainen tanssiohjelma on niin suosittu. Koko ohjelmaformaatissahan ei ole oikeastaan mitään järkeä. Esimerkiksi ihmiset saattoiva koska tahansa soittaa ja antaa äänensä suosikeilleen, vaikka kilpailuesitykset nähtiin vain sunnuntaisin. Äänestettiin siis omia suosikkeja, ei niinkään tanssiesityiksiä.
Tuo outo äänestystapa johtunee siitä ettei maikkarille kaiketi riittänyt se rahastus joka yhden ohjelmatunnin aikana sunnuntaisin olisi saatu. Mutta ohjelmaformaatti oli muutenkin ihan kummallinen. En käsitä miksi ihmiset katsovat tanssikilpailuja joissa julkkis tanssii ammattilaisen parina ja arvioitavana on sitten yhteisesiintyminen. Käsittämätöntä. Enkä muuten kyllä ymmärrä sitäkään että paikalla on näitä puoliammattilaisten esityksiä arvioimassa todellinen omituisten otusten kerho, jossa ei tunnu olevan yhtään normaalilokeroihin sijoittuvaa arvostelijaa. Juontajakin on kotoisin jostain naminami-maasta. - Lumikki ja 7 hyypiötä
Jorman haave toteutui : Päivä prinsessana!
Minulla tuo taidepläjäys ei oikein auennut enkä ymmärrä, miksi se edes oli tuossa ohjelmassa ???
Mutta ---- kunnon naurut se kyllä kirvoitti joten
ajoihan se siinä mielessä asiansa!- Varpuli
Upea esitys ja Maria Callas siinä lauloi, mutta mistä oopperasta musiikki oli? Ei ollut ainakaan Verdiä eikä Puccinia. Siis jostakin hieman vähemmän tunnetusta varmaan.
Minusta esitys olisi sopinut Lucia di Lammermooren hulluuskohtaukseen, mutta ei ollut siitä.
- sylvi....
..miten järkyttävän ällöttävää....
- Tim
Ei tuomosia sais päästää telkkariin. Mahtava esikuva Suomen nuorisolle. Taitaa olla muutenki tuomaristo hinttari voittoista! hyi Saatana.
- suf
joo ei mun mielestä tollasia juttuja sais näyttää telkkarista, varsinkaan jos miljoonat alaikäiset kattoo sitä. ehkä pervointa ja inhottavinta ikinä mitä oon nähny
- mikä.......
homo.
- fdkepkopå
jorma on bi,sille kelpaa naiset ja miehet,ei se ole homo.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oliko se miehinen tuskatanssi, miehen olemuksessa. Naisena olemisen ilosta kun saa pitää hametta ;)
- Vastaan
Onko ne ihmiset jotka pitivät ja kehuvat, parempia tai taiteellisesti sivistyneitä ihmisiä. Kuin ne jotka ajattelevat että paskaa koko esitys.
Jokaisella on oma mielipide, pitipä tästä tanssista tai ei. Ei tee sen huonompaa ihmistä vaikka ei pidä. Vai pitäsikö joissain piireissä pitää vaikka ajattelisi voi hirveää mikä esitys.
Marko ei ainakaan enään juontamaa tätä ohjelmaa jos uudestaan taas tulee.- foobar
Taiteellisesti sivistyneempiä kyllä. Ei siitä esityksestä tietenkään ole pakko pitää, mutta jotain perin juurin sivistymätöntä on siinä, jos tavallista modernia tanssia pitää jotenkin sopimattomana tai kauhisteltavana. Katsoin ohjelmaa lapseni kanssa, eikä tullut mieleenikään, että tuossa tanssissa olisi ollut jotain lapsille sopimatonta. Voittajan lausunnossa ehkä olikin.
- Saduissa piilee viisaus
Kuka on lukenut/kuullut otsikossa mainitun sadun?
- Admira
ei? Nimi kirjoitetaan muuten Marco ja hän on yksi positiivisimmista esiintyjistä mitä Suomesta löytyy. Pitäisikö kaikkien ohjelmien olla sellaisia joissa ihmisiä mollataan, kuten nykyään tuntuu olevan tapana. Hienoa, että tehdään joskus sellaistakin viihdettä, joka on kilttiä ja ihmistä kunnioittavaa. Mitä taas tulee Uotisen tanssiesitykseen, niin jos ei sen tarinaa ymmärtänyt, niin puute löytyy katsojasta. Ihmettelin erästä lausuntoa, jossa kauhisteltiin ikäänyneen miehen miltei alasti tanssimista, vaikka katsomossa oli lapsiakin!!! Käy ne lapset uimarannoillakin, eikä minun tietääkseni sieltä ole vähäpukeisia "ikääntyneitä" miehiä hätistelty pois.
- taantuma
foobar kirjoitti:
Taiteellisesti sivistyneempiä kyllä. Ei siitä esityksestä tietenkään ole pakko pitää, mutta jotain perin juurin sivistymätöntä on siinä, jos tavallista modernia tanssia pitää jotenkin sopimattomana tai kauhisteltavana. Katsoin ohjelmaa lapseni kanssa, eikä tullut mieleenikään, että tuossa tanssissa olisi ollut jotain lapsille sopimatonta. Voittajan lausunnossa ehkä olikin.
Kaipa se aika lapsellista onkin tuo Uotisen tanssi. Voisi olla parempaakin, jos se taantuisi vielä kauemmas lapsuuteen. Nythän se jää johonkin puberteettiin, sukupuolisen ambivalenssin vaiheeseen.
- latteus
Admira kirjoitti:
ei? Nimi kirjoitetaan muuten Marco ja hän on yksi positiivisimmista esiintyjistä mitä Suomesta löytyy. Pitäisikö kaikkien ohjelmien olla sellaisia joissa ihmisiä mollataan, kuten nykyään tuntuu olevan tapana. Hienoa, että tehdään joskus sellaistakin viihdettä, joka on kilttiä ja ihmistä kunnioittavaa. Mitä taas tulee Uotisen tanssiesitykseen, niin jos ei sen tarinaa ymmärtänyt, niin puute löytyy katsojasta. Ihmettelin erästä lausuntoa, jossa kauhisteltiin ikäänyneen miehen miltei alasti tanssimista, vaikka katsomossa oli lapsiakin!!! Käy ne lapset uimarannoillakin, eikä minun tietääkseni sieltä ole vähäpukeisia "ikääntyneitä" miehiä hätistelty pois.
Tämän Marcon positiivisuus on sitä oivalluksetonta latteaa lajia, sellaista tyhjää naminami-lässytystä.
Marco on juontaja siinä maikkarin pitkässä sarjassa jossa näitä heikkihietamiehiä ja päiviöpyysaloja ja muita kaiketi tuottavuussyistä viisikymmentä pistettä älykkyysosamäärästään saneeranneita karisalmelaisia tuntuu aina vain riittävän. - foobar
taantuma kirjoitti:
Kaipa se aika lapsellista onkin tuo Uotisen tanssi. Voisi olla parempaakin, jos se taantuisi vielä kauemmas lapsuuteen. Nythän se jää johonkin puberteettiin, sukupuolisen ambivalenssin vaiheeseen.
Uotisen tanssiko on lapsellista ja tämä ohjelma muuten kovin henkisesti kehittynyttä ja kypsää. Niin varmaan.
Kerran vuodessa on hyvä käydä suomi24 keskustelupalstalla muistuttamassa itseään tosiasioista. Kiitos siitä kirjoittajille. - Nimetön
latteus kirjoitti:
Tämän Marcon positiivisuus on sitä oivalluksetonta latteaa lajia, sellaista tyhjää naminami-lässytystä.
Marco on juontaja siinä maikkarin pitkässä sarjassa jossa näitä heikkihietamiehiä ja päiviöpyysaloja ja muita kaiketi tuottavuussyistä viisikymmentä pistettä älykkyysosamäärästään saneeranneita karisalmelaisia tuntuu aina vain riittävän.paha päivä. Mitä vikaa ystävällisyydessä on?
- huomenna....
Nimetön kirjoitti:
paha päivä. Mitä vikaa ystävällisyydessä on?
Älykkyys ei sulje pois kohteliaisuutta. Älykäs voi olla kohtelias tavalla johon tyhmä ei pysty. Bjurströmiläinen naminamilässynlässy taas sulkee pois älyn. Älyttömyys ei takaa kohteliaisuutta.
- taide ja mieli
liimasin sukkahousujen haarapaloja seinään ja räkäisin päälle, kaiken kruunasi raaka kananmuna, ai että kun on hieno, ainakin omasta mielestä!!!
Totuus on se, että nuo ns. taiteilijat ja heidän teoksensa ovat täyttä potaskaa ja ne jotka luulevat jotain ns. taiteesta ymmärtävänsä, ostavat mielettömillä hinnoilla jotain tauluja joissa piste vasemmassa alakulmassa tai maksavat 40-60€ näyttelystä, jossa on esillä taidetta juuri tuohon minun tekemään tyyliin eli sukkahousun haarapalan esittelyä ja piste iin päälle joku Uotisen tanssiesitys, ei voi kuin nauraa, hulluja me suomalaiset ja vähän muunkin maalaiset!!!
Jaajuu, turussa oli noin vuosi sitten näyttely, jossa seinään oli liimattu tanssikenkiä..unohtamatta näyttelyä, jossa oli lattialle levitetty vaakoja ja vielä eräs joka jäi mieleen, puhalletut muovipussit, jotka roikkuivat katossa (mitäköhän nekin kuvasi)...- foobar
Aina joku totuuden torvi jaksaa valittaa tästäkin aiheesta. Senkun menet ja teet taidetta ihan niin paljon kuin sielu sietää. Ei kukaan estä.
Taitaa se olla kovin pelottavaa, kun ei ymmärrä. - tanssiatanssia
foobar kirjoitti:
Aina joku totuuden torvi jaksaa valittaa tästäkin aiheesta. Senkun menet ja teet taidetta ihan niin paljon kuin sielu sietää. Ei kukaan estä.
Taitaa se olla kovin pelottavaa, kun ei ymmärrä.Minäkin olisin osannut esittää moisen tanssin X) Taide on taidetta, mutta ei tuo nyt hirveästi Uotisen tanssitaidoista kertonut, vaikka hän ihan selvästi keskittyi ja tunnelatausta oli jne.
- on Uotinen
tanssiatanssia kirjoitti:
Minäkin olisin osannut esittää moisen tanssin X) Taide on taidetta, mutta ei tuo nyt hirveästi Uotisen tanssitaidoista kertonut, vaikka hän ihan selvästi keskittyi ja tunnelatausta oli jne.
Juu. Taide on taidetta. Pojat on poikia. Äijät on sitten vielä erikseen.
- Kukaanko ei tiedä?
Kaikki vaahtovat Jorma Uotisen tanssista, mutta kukaan ei puhu sanaakaan musiikista.
Tietääkö teistä yksikään, minkä musiikin tahdissa tanssiminen tapahtui?- Iiiiiiikkkkkk
jotain kamalaa vingutusta....
- Nimetön
Olen nähnyt Jorman Diivan kokonaisuudessaan joitakin vuosia sitten Töölönlahdelle rakennetulla ponttonilavalla sankan sumun hiipiessä varkain paikalle ja esitys oli silloin aivan mieletön! Jorma on ihan uniikki taiteilija! Valitettavasti esitys ei päässyt pätkäistynä ja kokonaisuudesta irrotettuna oikeuksiinsa suorassa televisiolähetyksessä. Aikaisemminkin on joidenkin tanssijoiden suoritukset menneet vähän ohitse, kun ohjaaja ei ole pysynyt perässä. Nyt zoomattiin aivan väärissä kohdissa ja poimittiin epäoleellisia asioita.
- sintt-i
Jorman tanssi oli todella huono. olisin antanut sille numeron 4.
- JormaKovanen
- kuolen nauruun
Ei voinut katsoa kuin minuutin tuota, sitten oli pakko sulkea selain. Aivan kauheaa. Järkyttävää. Kuka tahansa moista sontaa pystyisi tuottamaan. Jopa David Brent tanssii paremmin.
- aiheena
Ja Jorma Uotinen haukkui Eppu Salmisen siitä, että tämä pukeutui tanssiesityksessään naiseksi...
- viisii....
Kyl voip sit kaikel viisii olla naisist mustasukkane.
- joreonhomo
En nähnyt tanssia mut se jätkähän on täys homo
- daadaa
Kyl täytyisi uotisen mennä hoitoon,tai sen vois viedä saunan taakse ja ...
- kiu
kumma homma että sama mies valitti,kun pukeudutaan naiseksi vähä idi
- minäkin osaan.
Laitan kalsarit jalkaan ja haen jonkinmoisen teltan varastosta ja sitten laitan jotain pimputusta taustalle ja rupean helumaan. Naamalle vielä sellanen ilme että on tullut napsittua monenlaisia sieniä ja yllyn heilumaan vielä enemmän. sitten laitan teltan päälleni ja sitten olenkin jo yhtäkkiä "tyttö-jorma" ja heluttelen "mekkoa" (eli telttaa) minkä kerkiän ja sitten viluttelen kalsareitaniurakalla ja nostelen telttaa. Oi mitä taiteellisuutta ! Kerrassaan mahtavaa ! Kiitos Jorma, sain hyvät naurut ja niin sai moni muukin : )
- JoJUjo
Vääntelehtimistä hame päällä :o hyi jorma...naurettiin iha kippurassa jorman show´lle...jorma jyrää silti;)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4958627Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1205892Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2884904Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584645Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s734193Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1643962SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1723788- 901741
- 991302
- 47899